Zanim zaczniesz naprawiać elektronikę sprawdź na początek bezpieczniki, przewody czy dobrze wtyki wchodzą w gniazda, czy z trafa pomocniczego wychodzi napięcie i stan szczotek na silniku. Częstą przyczyną są szczotki zużyte lub zawiesiły się ( nieraz wystarczy lekko puknąć w silnik a szczotka poluzuje się i silnik zacznie normalnie pracować). Co jakiś...
Witam mam pytanie odnośnie mojego fiata 126p 97r który palił na dotyk aż do dnia w ,którym chcąc odpalić maluszka rozrusznik kręcił jak by akumulator był rozładowany. Sprawdzając na innym w 100% sprawnym i naładowanym aku sytuacja była taka sama. Dodam że dzień przedtem palił od strzała. Na drugi dzień chcąc odpalić jeszcze raz, rozrusznik nawet się...
Korozja łożysk od wody i nadmierny luz może powodować wycinanie szczotek inny możliwy powód to zawieszanie się szczotki w szczotkotrzymaczu (tutaj również możliwa korozja/sniedź) co powoduje mocniejsze iskrzenie i wypalanie szczotki.
W wypadku jak rozrusznik nie kręci za każdym razem przyczyną może być zawieszanie szczotek jak napisał poprzednik ,a także nadpalone lub zabrudzone styki wyłącznika elektromagnetycznego .Na szczotki z reguły wystarcza w celu sprawdzenia lekkie ostukanie trzonkiem młotka ,a najlepiej rozebrać .Zacisk stacyjki 57 był potrzebny gdy światła pozycyjne były...
Zawieszanie szczotek na silniku pralki jest przyczyną braku wypompowania wody i innych podobnych usterek. Sprawdzić silnik, programator dostaje info z zasilanie silnika.
Lepsze oczywiście są te które mają identyczne mocowanie jak oryginalne . Pokazane przez Ciebie szczotki są pod różne szczotkotrzymacze . Nie znamy również twardości tych szczotek . Te z ostatniego zdjęcia wyglądaja na od jakiegoś elektronarzędzia . Jeżeli posiadasz praskę do zagniatania kabeloczek i sposób mocowania w silniku jest jak tych pierwszych...
Po kilku latach eksploatacji dochodzi do standardowego zużycia szczotek silnika oraz zabrudzenia blaszek komutatora na wirniku. W takiej sytuacji napęd reaguje tak jak opisujesz - sterownik wchodzi w tryb awaryjny sygnalizując to szybkim miganiem żarówki oświetlenia (u mnie 4 szybkie błyski) i konieczne jest ponowne programowanie przebiegu pracy. Zasadniczo...
Przy katowaniu rozrusznika częstym mankamentem jest zawieszanie się szczotek tudzież odrywanie ich. podejrzewam że na początku oderwana byłą jedna a po kręceniu poszla reszta. Sprawdz szczotkotrzymacz.
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Fajny patent z tym papierem, właśnie je doszlifowuje. Jedna jest ok i przylega bardzo ładnie. Natomiast problem jest z drugą, zawiesza się co chwila. Szlifuje i po chwili mam luz między komutatorem a szczotką, papier przesuwa się bez oporu. Wiem więc że to jest główny problem tego silnika, zawieszanie się tej jednej szczotki. Czy można w tą prowadnicę...
No to kolego jeszcze małe masz doświadczenie. Sam pisałeś, że alternatory są zalane olejem. Do tego dochodzi kurz co powoduje zawieszanie się szczotek i zatykanie otworów wentylacyjnych, a w konsekwencji przegrzanie alternatora. Mieszanina oleju z kurzem tworzy pastę ścierną powodującą szybkie zużywanie się pierścieni ślizgowych i łożysk. Ale prostym...
Sprawdziłem ładowanie, trochę dziwnie bo na wolnych obrotach raz jest 8.02 V a na wyższych 10.02 V zaś innym razem na wolnych obrotach jest 12 V, chciałbym też powiedzieć że kontrolka od ładowanie na desce, nie świeci nie żarzy cały czas jest ok. Jak odłączę klemę od akumulatora podczas pracy silnika, silnik natychmiast gaśnie. Jasne jest że alternator...
Trzeba sprawdzić długość szczotek w silniku, jeżeli mają 15mm lub mniej to należy je wymienić.
Ostatnio (ponad rok temu) rozłożenie i złożenie pomogło. Ostatnio znowu zaczęło się zawieszanie w trakcie prania - po przeszukaniu innych wątków znalazłem sugestię, by oczyścić silnik z pyłu (ze szczotek lub paska klinowego?). Tak też zrobiłem - boczna obudowa zdjęta, silnik wyjęty, odkurzaczem ze szczoteczką odkurzone co się dało i na ile się dało...
Pewnie tu tkwi przyczyna "zawieszania" się prania. Szczotki do wymiany. Nowe powinny kilka cm wystawać, jak są trzymane w taki sposób jak na zdjęciu.
Akurat skonczylem walke jest 1 w nocy.Sprawdzilem jeszcze raz tyrtystory na zarowke wszystkie ok,porawilem wszystkie mozliwe luty i zlaczki,wtyki,transformatorki,poczyscile... co tylko sie dalo,dodalem dodatkowe uziemienia.Sytuacja wyglada tak:Gdy zamiast silnika dam 2 zarowki swieca jasno nie migoca ale podczas regulacji obrotow nie widac widocznych...
Sprawdź jak tam przewody się mają, może też być padający moduł komfortu ew. zawieszająca się szczotka.
Witam, Dane: Renault Clio 1.2 16v - przebieg 150 000km Wykonane czynności: wymienione świece, zregenerowany rozrusznik, wyczyszczony potencjometr pedału gazu, wyeliminowana kostka pośrednia do potecjometru p. gazu (przewody polutowane). W/w czynności wykonałem w wyniku pojawienia się usterek 1. zawieszanie się szczotek rozrusznika 2. problem z reakcją...
Prawdopodobnie jak koledzy pisali wyżej problem będzie leżał w silniku a dokładniej w zawieszających się szczotkach z powodu tego, że będą już zbyt krótkie. Raczej problem powróci za jakiś czas.
Jak sytuacja się powtórzy, to zrób tak jak pisałem, przekręć delikatnie wirnikim. Miałem kilka takichwil przypadków nie tylko z R-11.
Iskrzenie występuje zawsze, tylko nadmierne jest szkodliwe dla komutatora. Czasem niestety nadmierne iskrzenie oznacza,ze wirnik już się "kończy". A może szczotki zawieszają się w prowadnicach z powodu pyłu?
Dokładnie, zużywa się zespół stykowy. Nie jest drogi, wymiana też nie stwarza problemów.
Był łączony na krótko i to samo się działo z innego źródła napięcia. Mniejsza w to, znasz odpowiedź na moje pytanie dotyczące tego rozrusznika? Napięcie oczywiście jest prawidłowe, akumulator nowy, ładowanie cały czas jest.
Osobiście przyjrzałbym się na początek jeszcze raz tej szczotce - może się zawiesza w prowadnicy a może sprężynka przegrzana.Spróbuj zamienić miejscami szczotki i zobacz efekt.
Nie zapaliła się wcześniej kontrolka ładowania? Może się zawieszają szczotki? Rozbierałeś go?
kodipar25 mogą się kończyć lub zawieszają szczotki,stan komutatora sprawdziłeś?
Żarówki te 100 w chyba nie są oryginalne hehe., bez świateł będzie pewnie tak jak przykazano czyli 14.4V Wydaje mi się, że mogą się zawieszać szczotki podczas jazdy dlatego pali się kontrolka. Przy tych żarówkach 100w napięcie na akumulatorze oraz w instalacji ma za małą wartość stąd wariacje. Pisałeś, że gdy wyłączysz światła przy zapalonej kontrolce...
po pierwsze - uszkodzony wirnik, na komutatorze nie ma połączenia jednego, lub kilku połączeń z uzwojeniem. Zobacz czy bardzo iskrzy. Sprawdź dokładnie połączenia komutatora z uzwojeniem na wirniku po drugie - zawieszają się szczotki, sprawdź czy lekko chodzą i jakość ich docisku Co do kondensatora to ma za zadanie eliminować zakłócenia do sieci i zmniejszyć...
Jeśli silnik już praktycznie nowy, to pozostało jeszcze do sprawdzenia: - komutator (brudny, albo zużyty, zwarcie), - uchwyt szczotek (zawieszanie się szczotek, słaby docisk).
Skoro elektryka jak mówisz jest sprawna (lepiej sprawdź by mieć 100% pewność) to do wyjęcia rozrusznik z powodu "zawieszania się" bendixu lub szczotek. Bez wyjęcia nie sprawdzisz.
Odczep się od przetwornicy, bo jak by przestała "gadać", to na amen. Sprawdź szczotki silnika.
A może to tylko szczotki ? Proponowałbym kogoś do pomocy z trzonkiem od miotły. Wsiadasz do autka i prezekręcasz do rozruchu, robi pstryk i tak trzymasz a druga osoba poka trzonkiem (dość mocno) w rozrusznik. jak ruszy to szczotki zawieszają się lub sa zużyte. Koszt nowych to pare złotych wymiana kilkanascie minut :D
Jeśli pompa oleju w skrzyni nie dobije ciśnienia to nie zapalisz silnika - zabezpieczenie . W momencie gdy pompa się nie odzywa to stuknij po silniku od pompy , możliwe że szczotki się zawieszają.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Sa szczotki sprawdź je..
Może szczotki się zawieszają-sprobuj "puknąć " jakims drewnianym, przedmiotem w bok urządzenia.Jeżeli to ułatwi rozruch-szczotki do wymiany?
Witam, Tak nie/śmiało zapytam o stan szczotek. Tryb serwisowy powinien pokazać ostatni błąd.
1. Akumulator 2. Stator 3. Rozrusznik sam w sobie (w tych silnikach często się zawieszają szczotki - pamiętam, że wbijałem jedynkę i pchałem do pierwszego "przeskoczenia" i rozrusznik już zaczynał chodzić. Nie jestem mechanikiem, ale to najczęstsze przyczyny w/w błędu, a miałem naprawdę kiepski egzemplarz, w którym sypało się wszystko :D
spuchnięty i wyciekający kondensator Wyciekający? Foliowy? A spuchnięcia nie widzę. Moim zdaniem jeśli iskrzenie występuje sporadycznie podczas pracy to nie jest to wina kondensatora a zawieszających się szczotek. Sprawdź czy w szczotkotrzymaczu nie nagromadziło się za dużo syfu i przy okazji czy szczotki nie wymagają wymiany.
Weź ino rozbierz tacho i sprawd czy nie jest zawalone pyłem z szczotek silnika. Pył ma zdolnosc przewodzenia.
Powodem zawieszenia się szczotek jest ich nadmierne zużycie .Jeśli posiada pan wiertarkę tam również są szczotki które pracują na większych obrotach i również się zużywają tylko częściej niż w pana przypadku dlatego ze wiertarka działa na wyższych obrotach niż pana wózek .Powodem tego jest nie stykanie się szczotek z wirnikiem dzięki czemu nie mogą...
Wiatm. Ostatnio często się zdarza, że gdy wsiadam do auta przekręcam stacyjke nic się nie dzieje, prąd normalnie jest, radio gra kontrolki się palą, ale nie ma rozmowy nie odpala. Podejrzewamy rozrusznik że szczotki się zawieszają. Moje pytanie to jak wygląda sprawa wymiany rozrusznika w tej astrze. Może ktoś podpowiedzieć gdzie się ten rozrusznik znajduje...
Dziękuję za szybką odpowiedź Nie wydaje mi się, żeby wirnik czy zawieszające się szczotki alternatora dały taki objaw. Problemy występowały by też w innych miejscach. Poza tym jest jeszcze akumulator. Mierzyłem też napięcie ładowania podczas jazdy i nie spada w chwili wystąpienia awarii.
To bezpiecznik od świec Co do rozrusznika, to może być kostka stacyjki lub rozrusznik się zawiesza, szczotki lub bendix. Spróbuj czymś cięższym postukać w rozrusznik i zakręć Ps Długo masz ten samochód? Bezpiecznik od świec powinien być 50A, nie 80
Z którego roku jest Golf? W starszym modelu z tego co pamiętam były inne, jeśli jest to nowszy model powinny być podobne i nie powinno być problemu z zamianą. Polecam zacząć od sprawdzenia stanu szczotek - przeważnie zawieszają się, chyba że sa zużyte i dlatego nie działa.
Problem rozwiązany. Zawieszały się szczotki w silniku pompy.
Szczotki węglowe i komutator sprawdzić. Czasami się " zawieszają " szczotki brak styku z komutatorem .
Czy to może byc oznaką (zawieszenie), że się kończą powoli? Zawieszanie może być spowodowane pyłem od ścierających się szczotek, ale też mogą być już zbyt krótkie i w efekcie nie dolegają do komutatora.
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Witam!Do rzeczy ,cewka która przesuwa bendiks minus dostaje przez szczotki na wirniku ,więc jeśli szczotki będą na wykończeniu lub któraś się zawiesza to wtedy tak się będzie działo.Wesołych świąt!
Jeśli działa gdy mu pomożesz ruszyć to może coś bl9kuje mechanicznie, może szczotki się zawieszają
zawieszanie switcha zawieszanie obrazu zawieszanie tableta
nokia blokada klawiszy szczotki silniku pralki dodawanie liczb
migomat magnum gdzie montować zawór mieszający
Woda z dyszy A12 w DeLonghi EC685 podczas parzenia kawy Gdzie naprawić procesor gitarowy Boss GT-100?