Ja jestem posiadaczem klucza pneumatyczne udarowego SATRA 1500NM koszt około 350 zł. Posiadam go ze dwa lata sprawuje sie dobrze nie mam żadnego problemu. Używam go sporadycznie przeżuecenie 3 kompletów opon na zimę, lato, czasami jakieś zawieszeni czy odkręcić śruby.
https://obrazki.elektroda.pl/2138861900_... Sterownik 4E0 907 553 H za schowkiem nad nogami pasażera
Łap schemat po angielsku ale nic więcej nie znalazłem ;)
Z land rovera discovery pchała do butli do 15barów (więcej nie potrzebowałem a te 15 osiągała lekko)
Trzeba je zablokować przed podniesieniem na podnośniku. Z tego co pamiętam to dźwigienkę od wysokości zawieszenia dajesz w górę lub dół i przytrzymujesz aż kontrolka zaczyna migać. Tak samo wyłączasz blokadę, jeśli zapomnisz to sama się wyłączy po przekroczeniu bodajże 30 lub 40 km/h. Z resztą na forum tematycznym wszystko jest opisane.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
O co mam konkretnie w takim razie pytać w serwisach? O to czy mają sprzęt do wykonania kalibracji zawieszenia (ECAS) w pojeździe jak w temacie.
Może się przyda :
Sterownik o takich samych numerach. Ale może mieć inną konfiguracje wpisaną
mam z tym systemem na okrągło problem, sa dwa rozwiązania, albo wywalić te elektryczne po sensory i zamontować mechaniczne. lub zepnij dwie poduchy z jednego zaworu bedziesz mial zawsze tyle samo cisnienia i te sama wysoksc. mam 5 tych 814 dwa jeżdżą na mechanicznych zaworach trzy na elektryce w tym 2 na zepnietych poduchach,jest to bardzo proste w...
Miałem taki przypadek w Manie TGX 2014 E5 i okazało się, że kaseta miała zimne luty. Pomogła wymiana na używkę i programowanie VIN kasety. Trzeba tylko pamiętać, że kaseta ma mieć ten sam numer co uszkodzona, bo inaczej pojawią się kolejne błędy.
Kolego w dziale obok masz możliwość pobrania dwóch manuali naprawczych (wraz z schematami) do tego modelu Mercedesa. Jedyny minus to to że jeden jest po niemiecku a drugi po rosyjsku. Pozdrawiam!
VIN podam jak dzisiaj klient podjedzie tak dla swojej i waszej wiedzy. ALE wielkie dzięki dla kolegi T.I.R. za opis naprawy POLECAM zastosowałem porady i po 1roboczogodzinie pneumatyka ożyła A to ten post: :D CYTAT " Zaden komputer jakim dysponuje nie potrafil polaczyc sie z ukladem regulacji zawieszenia pneumatycznego, dopiero orginalny diagnoskop...
Na wejściu są diody zabezpieczające. Sprawdziłeś ?
A sprawdzałeś dokładnie pilot ? Masz tu schemat FH12, FH16 LHD może znajdziesz coś ciekawego:
Czy szukać problemu we wiązce do głównego zaworu? Tak, do sprawdzenia od zaworu aż do wejścia do kabiny.
kolego xxl24h zawory możesz dać po 2 na poduszkę ale czujniki muszą być 3 (2 na jednej osi do poziomowania i utrzymania wysokości i jeden na drugiej osi do tylko do utrzymania wysokości) oś poziomująca - każdy czujnik ma swoją poduszkę i nią steruje (tzn każdemu jest przypisany jeden zawór do opuszczania i jeden do podnoszenia) druga oś - z jednego...
Jeśli potrzebujesz jeszcze pinologi odnośnie twojego sterownika to masz.
Zdemontowałem go wczoraj i sprawdziłem na krótko i pompuje dość dobrze. . Hm, dość dobrze ? , Tzn, ile ?, bo to niewiele mówi .
BS 5141 - czujnik zużycia okładzin hamulocwych przednia os lewa strona ma zwarcie z masą BS 3020 - zawór elektromagnetyczny ABS przedniej osi z prawej strony ma przerwe na styku 3 BS 7296 - czujnik ciśnienia w module regulacji ciśnienia na osi przedniej ma nieprawidłową wartość FR 3330 - czujnik temperatury powietrza zewnętrznego ma przerwe lub zwarcie...
Co do czujnikow ... troche zagiales mnie tym obojetnie jakim polozeniem czujnikow ECAS . Sprawdzilem ponownie instrukcje i jasno jest napisane ze ramie z otworem w polowie jego dlugosci ma byc zawsze na dole co oznacza ze przerzucajac czujnik z lewej na prawa strone musimy go obrocic o 180 ...a z doswiadczenia - klienci przyjezdzali z pourywanymi amortyzatorami...
airmaric to pneumatyczne zawieszeni
Ja podnoszę tylko nie włączam kluczyka.I napompuj hamulce przed włączeniem stacyjki
I jeszcze umiejscowienie sterownika o które kolega pytał na PW:
Wpierw zajmij się błędem 81. Sterownik wykrył zwarcie do + lub obwód otwarty między tachografem a sterownikiem zawieszenia (ELC),styk 22. Pozostałe błędy dotyczą niemożności podniesienia lub opuszczenia na poduszkach.
Przecież ja cie nie wyzywam - jestem daleki od tego. Czujnik znajduje się w jednej z poduszek na osi napędowej.
https://obrazki.elektroda.pl/2818287900_... https://obrazki.elektroda.pl/7314151300_...
cos tam na forum piszą amerykanie o jakims przekazniku pod przednim zderzakiem pod sygnalem dzwiekowym ,ale odwrotny problem ze tył jest nisko a przod wysoko
Racja, pomyliłem z C6. W takim razie Twoje sugestie są bardziej trafne :-)
Masz sprawdzić instalacje od zaworu ecas od pompowania powietrza do poduszek
Witam !!! Po prawie dwoch dniach walki udalo sie wygrac z Vito i pneumatycznym zawieszeniem. Oto opis co i jak nalezy wykonac, pochodzi on od 2 serwisantow z Mercedesa oraz wlasnych pomiarow i przemyslen. Na 120% pomaga. Oto on: Zaden komputer jakim dysponuje nie potrafil polaczyc sie z ukladem regulacji zawieszenia pneumatycznego, dopiero orginalny...
Witam mam podobny problem jaka instalacja elektryczna czy pneumatyczna
Nie powinno być problemu. Jeżeli był byś zainteresowany możesz pisać PW.
A na zaplonie zostawic podczas pracy czy moge wylaczyc zaplon? Tak robilem i gdy podnosze przednie kolo to sie pompuje slychac, a czy jak sa bledy jakies to moze to nie zadzialac? Bo duzo wyswietla komunikatow.
Sprawdziłeś bezpieczniki? do zasilania kompresora jest dedykowany bezpiecznik 40 A prawdopodobnie znajduje się pod deklem z lewej strony dostęp po otwarciu drzwi i zdjęciu dekla z deski rozdzielczej
Poza czerwona kontrolka i informacji na komputerze wszystko działa normalnie, auto jest cały czas w trasie i kierowca nigdy nie zgłaszał że krzywo stoi czy nie chce się wypoziomowac...
Podaj jaki rozmiar opon jest z przodu. Ma zawieszenie pneumatyczne z przodu?
W fabrycznej dokumentacji jest dokładny opis jak to zrobić - łącznie z odpowiednim zestawem części. Staraj się dokładniej określać model: "V-klasse" to nie jest Vito tylko Viano, a poza tym były robione więcej jak w jednym modelu (638 oraz 639). Tak więc odpowiedzi nie upraszczasz...
Witam Po przeczytaniu kilku informacji dot zawieszenia w Audi proszę o pomoc. Miałem uszkodzone amortyzatory, samochód nie opadła i zdecydowałem się na wymianę dwóch amortyzatorów przód (po regeneracji) kpl z miechami. Po zamontowaniu auto opada po kilku godzinach. Mam potwierdzenie że kpl. to jest czujniki miechy są szczelne sprawdzone dwukrotnie na...
Witam. Coś się rozjaśniło po przejżeniu dokumentacji? Procedura powinna działać w Iveco.
Zajmij się opracowaniem tego błędu. Tzn zrób wszystko, żeby ten błąd zniknął. Sprawdź bezpieczniki (szczególnie te od ECAS), sprawdź okablowanie elementu, od którego masz błąd.
W układach zawieszenia pneumatycznego w kompresorze jest elektrozawór air discharge, każdorazowo po zakończeniu pompowania miechów otwiera się aby "zrzucić" ciśnienie z instalacji, chodzi o to by sprężarka nie startowała pod obciążeniem, przy opuszczaniu zawieszenia sterownik otwiera zawory kolumn oraz właśnie ten zawór spustowy
witam Mam podobny problem
Winą był padnięty sterownik za siedzeniem od zawieszenia .
sprawdź czy ramiączko zaworu poziomującego nie przeskoczyło na drugą stronę. Najprościej ściągnąć je z przegubu kulistego przy osi i obrócić w drugą stronę sprawdzająć czy zacznie pompować miechy.
Witam. Wiem że temat jest dość stary ale.... kolego dorwałeś ten schemat? Też bym potrzebował. Pozdrawiam.
Od niskiego napięcia zawieszenie nie blokuje się
Trzeba zamienić pin we wtyczce 2 i 8 i chodzi bez problemu .
Te zawory są dwustronne (lewa/prawa), tzn. z przeznaczeniem na dwa poziomaki tzw. "wagi" w razie przyczepy. W razie naczepy się nie stosuje rozdziału stronami. Sposób podłączenia. 1 Zbiornik powietrza 3 Odpowietrzenie 21 Zawór poziomujący 22 Miech zawieszenia pneumatycznego 23 Zawór poziomujący 24 Miech zawieszenia pneumatycznego Jak robisz na jednej...
zawory magnetyczne pompy ABS lub zawieszenie pneumatyczne/elektryczne.
zawieszeni pneumatyczne citroen wymiana zawieszeni złączki pneumatyczne
zmywarka uszkodzić zatkać wtrysk zmiana zimowy letni
spłuczka geberit termica trwałość
Cobra Rally GT900 Pro – niedziałające sprzęgło, diagnostyka, potencjometr, przewód RJ-12 Schemat ideowy Unitra Diora Tosca AWS-307 – PDF, naprawa, typowe usterki, modernizacja