Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Nieszczelne(zawieszone) zawory w głowicy.
Opadnięte zawory w VW LT 2.5 TDI mogą wynikać z uszkodzeń mechanicznych, problemów z rozrządem lub nagaru. Jakie są przyczyny i jak przeprowadzić diagnostykę?
Poczytaj sobie o rozbieganiu turbodiesla. Ewidentnie olej z turbiny. Miałeś dużo szczęścia że udało się go zgasić. Jak najszybciej turbo do kontroli i uważaj żeby się to przypadkiem nie powtórzyło. Nawet jeśli się to nie powtórzy to jest możliwa awaria turbo a skutki też mogą być kosztowne. ( sam to ćwiczyłem - awaria strony sprężarkowej urwane łopatki...
Witam W końcu dobrałem się do mojej sprężarki.Głowicę odkręciłem kluczem oczkowym wielogwiazdkowym 6mm. Na dziwne łby śrub calowych wbijałem młotkiem klucz. Po otwarciu głowicy zobaczyłem nagar jak w starym silniku. Zawór wydechowy zawieszony na nagarze.Wszystko oczyściłem. Płaszczyzny głowicy przeszlifowałem.Blaszki zaworów oczyszczone i polerowane....
A co z uszczelniaczami zaworów może puściły ... sprawdź czy w oleju nie ma spalin (kolor) ... Te silniki są bardzo trwałe i w passacie to po 200kkm może i trzeba tam robić silnik, ale w lagunkach to spoko 400kkm przejechać można bez remontu ... sprawdź sprężanie w garach to też może ci się któryś zawór zawiesił. A tak po za tym to jesteś pewien że ten...
Zawiesiła się, przykleiła uszczelka w zaworze. Niestety ale trzeba wykręcić głowicę, wszystko wyczyścić i najlepiej wymienić uszczelkę (po prostu sparciała ).
Jeżeli nie masz ciśnienia na 2 i 3 to podejrzewam, że coś schrzaniliście przy montażu głowicy :/ Coś musiało być źle ustawione. Bo nie chce mi się wierzyć, że akurat na parze cylindrów zawiesiły się zawory. Teraz trzeba zdjąć dekiel, założyć blokady PRAWIDŁOWE i sprawdzić jak jest ustawiony rozrząd. Potem głowica ponownie w górę. Pisałeś, że musiałeś...
A na jakie nadciśnienie masz sprężarkę? Możesz założyć że +1 bar więcej niż nominalne ciśnienie pracy, lub wkręcić tam manometr i sprawdzić jak wysoko ci wskazówka będzie dochodzić przy sprawnych zaworach w głowicy - masz zawory hoerbrigera , więc to tylko zabezpieczenie przed zawieszeniem się zaworu tłocznego lub zwrotnego na wyjściu z głowicy. W airpolach...
Sprawdź czy po zrzuceniu powietrza przez zawór osuszacza sprężarka przechodzi na bieg jałowy Od kiedy to w DAFach sprężarka przechodzi w momencie wyrzucania powietrza przez osuszacz w jakiś bieg jałowy??? Osuszacz ma zawór napełniający który w momencie osiągnięcia ciśnienia 10.5 bar zamyka przepływ do wylotu z osuszacza (połączony do zaworu wielodrożnego),...
Kolego, W dafie maxymalne ciśnienie na zegarach przy których powinien mieć wyrzyt powietrza to 10 barów (dokładnie to 10,5) a nie dwanaście tak więc osuszacz do wyrzucenia na dzień dobry. Dlatego że osuszacz nie wyrzuca przy ciśnieniu 10 bar to wówczas uruchamia się system awaryjny który przy 12 barach powinien zabezpieczać system przed nabijaniem w...
bardzo proszę APS 727 1720000, Tytuł Niewiarygodna wartość Usterka Ciśnienie powietrza nigdy nie osiąga żądanego poziomu. APS nigdy nie jest w stanie przeprowadzić regeneracji. Przyczyna Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu ładowania. Przyczyny mogą być następujące: •Sposób eksploatacji był związany z możliwością wystąpienia...
Witam wszystkich. W silniku Briggs Strattion zbyt duży luz, tj. jakby zawór zawiesił się. Zdjęcia dołączam ( strzałką czerwoną oznaczony jakieś 5 mm luz na zaworze) chyba się nie obejdzie bez ściągania głowicy.? Typ Code w załączeniu jakby był potrzebny. https://obrazki.elektroda.pl/8604400600_... https://obrazki.elektroda.pl/7671511100_...
Zdejmij białą głowicę z zaworu i zobacz czy rura pod nią zrobi się ciepła.Poruszaj czymś twardym wystający trzpień po zdjęciu głowicy.Moze tam się zawiesiło.
Ściągnij głowicę z RTL`a może ona jest uszkodzona ?? Jeśli bez głowicy jest to samo to możliwe że zawór RTL`a uszkodzony (można kilka razy ręcznie wcisnąć trzpień, może się zawiesił) Ewentualnie pompa CO ma za małą wydajność - jeśli się okaże że bez głowicy powrót z podłogówki jest gorący tzn że pompa ma odpowiednią wydajność i pracuje prawidłowo).
Witam! Problem zażegnany! Mianowicie zadzwoniłem do dwóch najbliższych ASO i zapytałem czy wiedzą ile będzie kosztowała mniej więcej naprawa z takimi objawami. Oba serwisy powiedziały coś o EGR (co upewniło moje domniemania po dokonanym w nocy research'u). Akurat wczoraj wieczorem natknąwszy się na temat owego EGR oczywiście musiałem dowiedzieć się...
Czarny dym spowodowany jest złym spalaniem. nieszczelną głowicą, pękniętym pierścieniem (pierścieniami) lub zużytymi, lub zawory (może się zawiesił któryś) itp.. Turbinę też możesz sprawdzić.. Wg mnie czarny dym, strata mocy i trzesienie spowodowane jest tym że jedna z komór spalania nie jest szczelna albo zawory albo tłok z pierścieniami.. uszczelka...
Jasne ze tak tylko okazało sie dziś po demontażu, że hydropopychacze są zawieszone.. odziwo na 3 cylindrze tez no i oczywiscie wogole nie podomykalo zaworów pytanie tylko jak to mozliwe jak przed zalozeniem głowicy wszystkie zawory siadały idealnie... Zdemontowalem miske ale jest wszystko igła tak wiec jutro szmelcedes zapewne wyjedzie.
jak zdjąłeś głowice to jak wyglądał tłok na tym trzecim cylindrze? Nie był tam opadnięty czy coś? A zawory od trzeciego cylindra jak pracują jak kręciłeś paskiem? Nie zawiesiły się czasem? Kompresje na tym cylindrze dobrze zmierzyleś
Sprawdź zawór zwrotny. Pewnie się zawiesił i dlatego nie nabija ciśnienia. Zawór zwrotny jest odpowiedzialny za ponowny start bez obciążenia powodowanego cofaniem się ciśnienia ze zbiornika do cylindrów . Za nabijanie ciśnienia odpowiadają zaworki w głowicy sprężarki .
Witam . Po pomiarach okazało się , żę na 1-16.8 na 2-16.1 na 3-4.1 i na 4 -15.2 . Czyli ewidentnie wina kompresji. Po zalaniu olejem cylindra nr 3 i ponownym sprawdzeni kompresja nie wzrosła . Więc wskazuje to na problem z głowicą . Teraz moje pytanie czy da radę bez rozbierania głowicy na części pierwsze stwierdzić czy to uszczelka czy zawór czy też...
Zdejm głowicę termostatyczną ("zawór do regulacji temperatury") i poruszaj wystającym stalowym bolcem wciskając go do środka.Sprawdź czy się przesuwa.Wokół niego powinien być mosiężny pierścień z wybitymi cyframi.Spróbuj nim pokręcić. Tam są małe kanaliki do przepływu wody, może zostały przytkane lub zawiesił się grzybek zaworu ten od stalowego trzpienia...
To jest zawór i głowica starego typu firmy Mera Pnefal - teraz głowice pasujące do tych zaworów produkuje Varioterm. Niestety adapterów do głowic elektronicznych firmy Danfoss niestety nie ma :cry: Możesz napisać do działu technicznego Varioterm jakie mają gwinty i "wysokość" trzpienia zaworu, to może po tym da się sprawdzić czy adapter do zaworów DTN...
Problem rozwiązany: - na skutek tego, że powaliło się coś w sterowniku silnika (komputer silnika) sterował nim jak chciał i kiedy chciał, wiec tak dozował mieszankę, że popaliło zawory na głowicy. Głowica poszła do kapitalki przez renomowany zajmujący się tym zakład, przy okazji wymieniłem pierścienie i panewki tłoków, po tym remoncie pojechałem do...
Zawór wygląda na zawór termostatyczny. Bardzo podobne mam przy grzejnikach w domu. Zdarzało się, że niektóre grzejniki też mi nie grzały. Wówczas częściowo odkręcałem - luzowałem nakrętkę zaznaczoną na rysunku poniżej strzałką. W miarę możliwości nie należy jej odkręcać do końca, tylko na tyle aby zawieszony "toczek" zaworka został odblokowany. Po poluzowaniu...
Witam, posiadam kompresor Aspa 3JW60 i w momencie kiedy jest mi najbardziej potrzebny zaczął się problem. :( Ogólnie sprawa wygląda tak, że wyrzuca wyłącznik termiczny, trzeba chwilę zaczekać i można znowu włączyć ale po kilku takich włączeniach silnik jest gorący. Problemem jest też "zawieszony" zawór w jednym z tłoków. Czy żeby odblokować zawór trzeba...
Czytając Wasze komentarze, wygląda to na trudną naprawę. Tak, to może być zawór, źle to nazwałem. Nie znam się jeszcze na tym. Znacie się lepiej. Dlatego pytałem, gdyż będę wymieniał alternator i przy okazji będę miał dostęp do sprężarki klimatyzacji. Samochód sprawdzili mi w trzech miejscach: ASO, elektryk, serwis klimatyzacji i stwierdzili tę usterkę....
Witam ponownie,po dluzszym czasie, problem rozwiazalem. Wymiana uszczelki pod głowicą zalatwila sprawę. Nie jestem pewny czy to tylko uszczelka miała wpływ na ww objawy ponieważ po sciagnieciu głowicy jeden z zaworów był zawieszony na tulejce, która wyskoczyła z gniazda, skręciła się i nie pozwoliła aby zawór mógł się cofnąć na swoje miejsce, dlatego...
Szukaj ubytków. Napompuj powietrza do maksimum na postojowym. Wyłącz silnik i spuść ręczny, słuchaj przy siłownikach tylnej osi, osłuchaj poduszki zawieszenia, wciśnij pedał sprzęgła, słuchaj pod fotelem. Gdzieś musi być nieszczelność. chyba, że to wina sprężarki. Do osuszacza dochodzi cienki przewód Fi6, odkręć go i sprawdź czy dmucha nim powietrze...
nie ma co oceniać człowieka "na odległość" nie znając faktów itd. Trzeba po prostu rzetelnie z nim pogadać i niech wyjaśni co i jak. Dla przykładu napisze jaką ja znam sytuacje z ostatniego miesiąca; Przyjechała kobieta na wymianę świec żarowych zafirą. Świece nowe założone -auto po odpaleniu pracuje na 3 cylindry. Pomiar sprężania wykazał brak kompresji...
Witam wszystkich. Dziś spotkał mnie mały problem, nie wiem czy rozwiązanie jest może laicko proste czy naprawdę skomplikowane. W tym temacie jestem w piaskownicy. Jak uzyskać stały nacisk siłownika pneumatycznego niezależnie od stopnia wysunięcia tłoka? Po co tak?Już piszę; Potrzebna jest siła równoważąca wynosząca ok >100kg dla głowicy frezarki ważącej...
Witam, mam problem. Mianowicie auto mi szarpalo. Oddalem je do mechanika kazalem zrobic uszczelke pod glowica i elementy zawieszenia. Przy szlifie glowicy okazalo sie ze sa pogiete 4 zawory. Wszystko zostalo zrobione jak nalezy i kazalem zdiagnozowac szarpanie. Mechanik stwierdzil ze pompowtryski. Pokazalo 3 bledy na komputerze. Dalem do sprawdzenia...
Czy to ten grzejnik na zdjęciu? Jeśli ten, co ma podłączone zasilanie dolne, to odpowietrznik na pionie nie wystarczy, gdyż sam grzejnik sięga wyżej niż ten odpowietrznik, a więc może bardzo łatwo ulec zapowietrzeniu (praktycznie możę się stale zapowietrzać). Koniecznie musi mieć zamontowany odpowietrznik na górze. Warto też pomyśleć o przeróbce, mianowicie...
Witam, mam pytanie. Kupiłem samochód z pękniętym paskiem rozrządu w cenie złomu, silnik 1,8 turbo z gazem 150KM. Po rozkręceniu pokrywy zaworów nic nie było widać, wałki całe, szklanki całe. Kupiłem pasek, ustawiłem na znaczki wałek i wał, i silnik odpalił, chodzi na 3 cylindrach, na 3 jest ciśnienie, na wszystkich jest iskra i wtrysk paliwa. Chcę to...
A jak na dłuższy okres opuścisz mieszkanie to jak temperatura w nim obniży się do 8 stopni to właśnie zawór automatycznie się otwiera żeby nie dopuścić do zamrożenia kaloryfera.A ile to można wietrzyć mieszkanie 15 może 20 minut przy zamkniętym zaworze.Jeżeli przedłużysz wietrzenie i temperatura spada to przecież nie jest zwykły zawór a termostatyczny...
Dokładnie zakręć inne grzejniki i zobacz czy pojawi się ciepło, jeśli nie to brak przepływu zawiesiła się może iglica zaworu grzejnika w pozycji zamkniętej, albo ją zabiło jakimś syfem, jeśli jednak grzejnik się nagrzeje to znaczy że musisz poregulować kryzami by zrównoważyć przepływ przez wszystkie grzejniki. Na zaworze jak ściągniesz głowice powinieneś...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Nie wiem czy piszesz o tym samym silniku bo ja nie mam zadnego paska rozrzadu tylko lancuch bez napinacza ktory zyje ok 50 tys km wiec jego tez wymienilem bo sie rozciaga. Ja drgania i szarpania sie nie pozbylem. Uszczelka pod glowica wymieniona Wszystkie czesci w silniku podmienione Rozrzad ustawiony zawory zdrowe kompresja dobra jest Oleju jako tako...
Witajcie. Może ktoś mi pomoże. Jestem po wymianie rozrządu zmiennych faz w Leonie II z silnikiem 2.0 FSI. Silnik pracował nierówno na biegu jałowym - trzęsło nim na zawieszeniu. Został wymieniony rozrząd zmiennych faz i dalej to samo. Pytam tutaj Was, bo serwis Boscha twierdzi że w takim wypadku trzeba robić remont głowicy z ponad 3 tys. zł , w co nie...
jesteś pewien że jest to komunikat woda w zbiorniku czy może woda w paliwie ??? dziwne normalnie jeszcze nie widziałem czujnika WODY W ZBIORNIKACH POWIETRZA !!!! OSUSZACZ POWIETRZA W VOLVO PO 2002 ROKU JEST ELEKTRONICZNIE KONTROLOWANY TO OZNACZA ZE WYMAGA KALIBRACJI I RESETU !!!! (ZAPROGRAMOWANA WARTOść W VECU PO KTóREJ NALEżY WYMIENIć FILTR to co 100...
Przebieg to 130 000 km. Olej wymieniam systematycznie co 6-7 tys. km. Z tym że no nie leje chyba oleju zbyt dobrego raczej z dolnej półki;/ mianowicie: Mineralny Orlen Lubro Gas 15W/40 API SG. Chciałem kiedyś zmienić olej na półsyntetyk ale mi powiedzieli że niezłego zamieszania mogę sobie narobić bo ten półsyntetyk może wszystkie syfy wypukać. Ogólnie...
Witam serdecznie. Na początek proszę mnie nie odsyłać na forum w poszukiwaniu odpowiedzi bo już chyba wszystko przejrzałem i nie mogę nic znaleźć. Problem mój to głośny klekot przy obrotach równo 1500,na każdym biegu,czasem nawet przy ruszaniu z jedynki. Jadę np 80 km/h zdejmę nogę z pedału gazu obroty 1500 i kiedy lekko nacisnę gaz słychać ten klekot...
Miałem kiedyś Audi 80/B3 2l/16V na pełnym wtrysku mechanicznym. Kupiłem ją od znajomego "mechanika" z servisu Iveco (z wykształcenia kucharz). Była w tak świetnym stanie że wyciągała max 120/h. Znajomy blacharz doprowadził blachę do stanu używalności. Po tej robocie szlak trafił pasek rozrządu (najpierw chciałem zrobić z blachą, a później z silnikiem...
Do czasu zagrzania silnika do temperatury otwarcia termostatu, w chłodnicy nie musisz nic ciekawego zobaczyć. W zbiorniczku i owszem, ale że do niego ciągle płyn wlatuje, także i "gotowanie" płynu nie musi wskazywać na UPG czy głowicę. Ja miałem pękniętą głowicę między zaworami, cała woda szła prosto w wydech, także płyny były czyste. Jedynie po kilku...
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Nie ubyło płynu w zbiorniczku ani nie przybyło oleju ani nie zmienił koloru na biały. Właśnie przyjrzałem się głowicy na allegro i myślę że nie ma możliwości żeby to była wina pękniętej uszczelki bo nie ma ''połończenia'' między komorą spalania a kolektorem ssącym . To już łapanie się g..na ale czy mógłby zawiesić się zawór ssący chyba mało prawdopodobne...
Zdaje sobie z tego sprawę.. Pompa wtryskowa, turbo... Ale tak... Mój ojciec miał vectrę B 1,6 16v przez 4 lata (50 tyś km rocznie)... Sprowadził ją sam z niemiec.. Miała 130 tyś. Co mechanik potwierdził jak robił głowice. Założył zwykłą instalacje gazową. W ciągu 4 lat robił 2 razy głowice (co 2 lata) 2 razy wymieniał jakiś tam zawór EGR bo falowała...
Witam mam u siebie Volvo S40 jak w temacie. Posiada ono silnik 1.9TD od Renault (jak wiadomo te roczniki tak miały). Chciałbym się dowiedzieć do czego służy końcówka w zaworze sterującym EGR, zakończona filterkiem, która nie jest zaślepiona. Tutaj zdjęcie tego elementu o który się rozchodzi: http://obrazki.elektroda.pl/9432666400_1...
Witam, kupiłem niedawno Poloneza Caro Plus 1.6 GLI benzyna/LPG. 2000r. Jednopunkt Bosch. Blachy jak nowe, zawieszenie też niczego sobie, ale silnik kompletnie do niczego Silnik wogóle nie ma siły, a pali jak smok. Przypuszczam luzy na zaworach bo klekocze jak cholera przez cały czas niezależnie czy jest zimny czy ciepły, na benzynie czy na gazie. Słyszałem...
witam ponownie po długiej nieobecność?napisałeś mi skąd jak przejechałeś ostatnie 60 tyś na gazie sam w pytaniu dałeś sobie odpowiedz,tak jak na świecy osadzi śię nagar tak i na powierzchni zawory również śię potrafi osadzić nagar,uwież mi już setki razy śćiągałem głowice w samochodach z gazem i nieuwieżył byś ile może się tego tam nazbierać?piszą że...
Witam mam voyagera 2,5 crd z 2001r 168 tys km autko stało nieodpalane około 5 miesięcy z powodu naprawy zawieszenia i lakierowania teraz po odpaleniu kopci na jasno niebiesko, czasem szaro a jak przygazuje to na czarno ale ten czarny to kupa sadzy coś okropnego znajomy kolega trochę mechanikuje sprawdził turbo jest ok wymieniłem filtry olej i dalej...
zawieszone zawory zawieszone radio honda zawieszone
samsung laptop grafik menedżer rozruch skoda octavia paliwa
kamera canon mv700i bateria parkside
Jak używać PC jako zestaw głośnomówiący? Błąd 092-310 w drukarce Xerox - jak naprawić?