Totalnie nie znam się na mechanice, ale kiedyś miałem identyczny objaw w "Maluchu", powodem były podparte zawory.
Podaj numery z pompy to sprawdzimy czy jest właściwa. Jest to wersja z immo czy na pompie jest zwykły zawór?
Kolego diagnoza , wywaliłeś immo z pompy a co z ecu ruszałeś coś? . Po co ruszać ecu, tam masz tylko zawór kodowy.
Jaki silnik ? Próbowaleś dać na krótko zasilanie na zawór na pompie wtryskowej ?
????????????????? Dodano po 8 to syczenie moze byc spowodowane pogietymi zaworami:(( ???????
Wyjąć pompe zdjąć tylną część osłaniającą zawór ( blacha przykręcona zrywanymi śrubami) wymienić zawór.
potwierdzam zawór niedostępny w sprzedazy
Właśnie pod tym, tworzywo rozbijasz i masz sam zawór. Na niego podajesz prąd.
zawór reg ciśnienia zabrudzony.
Zawór na szynie/listwie.
Szukam "źródełka" zaworów honeywell 7088095 do turbosprężarek stosowanych w silnikach 3.0 np. Fiat Ducato.
Uszkodzony był zawór ciśnienia paliwa.
Jak może być takie samo ciśnienie bez wałków, jak napełnią się cylindry skoro zawory zamkniete.
Ok. Kontrolka silnika świeci się? Może padł zawór regulacji ciśnienia CR?
Ostatnio miałem taki przypadek ducato 2.3 - rdza w zaworze pompy CR - wymiana zaworu rozwiązała problem .
Tak, jak mówi "78db78". Tłok doszedł do otwartego zaworu, i w najlepszej wersji "tylko" oparł się o niego, a w gorszej - zgiął go. Optymistyczna wersja - "tylko głowica i zawory", pesymistyczna - cały silnik.
Witam szanownych forumowiczów.W w/w Ducato skończył się zawór przepustnicy EGR a dosłownie chodzi o uszkodzenie mechaniczne przepustnicy które nie nadaje się do naprawy.Czy ma ktoś pomysł czym ten zawór zastąpić? może jakiś emulator? Silnik krokowy który steruje przepustnicą jest firmy ''Wahler'' i posiada wtyczkę na cztery piny.
Witam mam ten sam problem Ducato 2.3 150 km 2012 błąd p0090-20 zbyt wysokie ciśnienie odpala i po 2 sekundach gaśnie 4 nowe wtryski pompa po regeneracji zawór regulacji nowy ciśnienie po rozruchu dochodzi do 2000 bar
Prąd na zawór idzie Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny
Odkręciłem rurkę na wyjściu z pompy do listwy i okazało się,że strumień ropy był cieńki ok 2mim,a oprócz tego stwierdziłem,że jest za małe ciśnienie.Myślałem jeszcze o 2 zaworach ciśnieniowych.Rok 2003.
Jest to zawór kodowany, wymienić na zwykły z jednym przewodem i podłączyć plus po zapłonie.
Zawór regulacji ciśnienia na pompie CR uszkodzony.
zgadzam się z kolega może być żle ustawiony rozrząd . Ja bym zaczął od tego , nie na kompresji ale przecież piszesz że mechanik zdejmował głowice to raczej powinien widziec że dzieje dzieje się coś z tuleją albo zaworami . No chyba że głowicy nie dokręcił
Zawór ciśnienia pompy był wymieniany na nowy. Diagnostyka nic nie pokazuje.
wywal zawór kodowy z pompy i po sprawie
Witam.Problem z Ducato 2.3 2012r na ster.marelli.Błąd P0002- 87.Ciśnienie na wolnych 1500 bar , po dodaniu gazu spada aż do zgaszenia silnika. Podmieniony,czujnik na listwie,zawór w pompie. Wszystko zaadaptowane.Przy teście zawór się oddzywa.Jakieś pomysły? :cry:
A widzisz właśnie o to mi chodziło,ja mierzlem względem masy.To jak rozumiem generalnie przy moich pomiarach wychodzi ze jest ok.Tylko w takim razie dlaczego sam el zawór się nie otwiera skoro wysterowuje go na otwarcie.
Odkręć zawór gaszący i sprawdź po podłączeniu czy tłoczek pracuje.
dzieki za podpowiedz jutro zaraz sprubuje to zrobic napisze jeszcze jak poszło
Witam Posiadam Fiata Ducato z silnikiem 2.8D auto z 2001r. W aucie nie ma wspomagania kierownicy, płyn w zbiorniku jest w normie, może jest jakiś zawór zamknięty/zabity. Proszę o rady i o wskazówki w naprawieniu tego z góry dziekuje.
Zdemontuj zawór kodowany z pompy wtryskowej (może być ciężko) i załóż zwykły zawór stopu, który podłączasz pod + po zapłonie. I po IMMO :)
Witam, a jak mają się ciśnienia na magistrali Rail. Bardziej obstawiałbym na uszkodzony zawór regulacji ciśnienia a nie na sam czujnik.
Jeśli założony jest oryginał z kołami i napinaczem to nie powinien się zerwać, jeśli tani zamiennik to wszystko jest możliwe. A może zawór się urwał zablokował silnik i doszło do zerwania.
Odnośnie ducato już pisałem W 3,0 jest jeszcze na podszybiu zawór sterowania egr i na niego leje się non stop woda co skutkuje uszkodzeniem a po zamienniku nie produkują
To nie jest gaszenie tylko takie "ssanie". Pod pokrywą jak wyżej zawór stop załóż na 1 kabelek i do niego prąd po kluczyku.
Komputer zgubił klucze to cały problem.
Witam,problemem jest zerwany rozrząd w fiacie ducato 3.0 rok 2010 ,posypał się górny łańcuch ,nie mogę wyjąc pokrywy dolnego łańcucha ,brakują milimetry,opuszczam silnik to w górę to na dół i nic,albo wadzi o pompę oleju ,albo o tuleje na której jest osadzony okrągły filtr oleju i koła ,czy muszę wyciągać silnik,czego można się spodziewać po zaworach...
Witam, Mam problem z ducato 2008r 2.2, na zimnym silniku dymi i nie równo pracuje, wymieniłem zawór EGR, oraz wtryski, niestety to nic nie pomogło, na komputerze nic nie pokazuje... Moze mieliście podobny problem i go rozwiązaliście ?
No właśnie, jakby coraz bliżej prawdy :))) Czyli wg Ciebie właściwym zaworem powinien byc ten z nr 0 928 400 726 ? On jest typu NO (normaly open) Podeśle jutro VIN to może sprawa sie wyjaśni definitywnie A tak BTW, czy można w jakiś sposób sprawdzić "na stole" czy zawór jest typu NC czy NO ? dzięki :) M.
A ja jestem przekonany że brak jest zasilania w całej gałęzi(przyczyn może być wiele, od stacyjki po wilgoć w kostkach), spróbowałbym podać plusa z zewnętrznego źródła na ten zawór i wtedy sprawdzić, zapewne kontrolka normalnie zapali się i zgaśnie... Miejmy nadzieje że autor nas poinformuje.
W zawoże znajduje się silniczek elektryczny zakończony trybikiem, który napędza reguluje ustawienie zaworu Egr - trzeba w zaworze odkręcić pokrywę i wtedy zobaczymy najmniejszy trybik od silniczka.
Witajcie. Potrzebuję porady jak wyregulować wastegate w Ducato 3.0 160km. Przy jakim ciśnieniu ma uchylać zawór, bo nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji.
Czujnik na listwie pokazuje rzeczywiście 0 bar, jaki procent wysterowania zaworu regulacji. Ewentualnie zaślepić zawór w pompie i manometrem zmierz ile ta pompa tłucze.
Przecież to proste.Na zaworze elektrycznym jest opisane vac (podciśnienie)i out (do zaworu egr)
Możliwe że zawór regulacji ciśnienia paliwa jest uszkodzony? I podczas rozruchu otwiera się tylko 60%
Kupiłem to już z problemami z odpalaniem dlatego zdejmowałem głowicę bo przedmuchiwało da zaworach, tuleje nie były rewelacyjne ale uznałem że też nie są takie tragiczne i jeżeli uszczelni się głowicę i wymieni wtryski powinno być ok. Ale chyba jednak byłem w błędzie i trzeba będzie silnik rozkręcić.
w pąpie jest jeden zawór i trzy przewody do czego one sa te trzy przewody
To jest właśnie zawór on i sterowany jest tym różowym ze sterownika
Dziś wrócił :D, błąd p0402 (zawór egr zablokowany ), nie wiem co dalej, egr nowy, przewody podciśnieniowe nowe tak samo jak elektrozawór.
jakby część ciśnienia szła do ssącego, po odpięciu węża okazało się, że faktycznie dmucha. W tym miejscu prawdopodobnie obstawiam który zawór(y) ssący Zmierz kompresje i zrób próbę olejową.
może ci pomóc jak auto zaczyna dymić,przy zaworze 6 masz dwa przewody podciśnieniowe jeden to dojscie podciśnienia a drugi wyjście na zawór, rozłącz dojście i zaślep przewód Dodano po 1 może ci pomóc jak auto zaczyna dymić,przy zaworze 6 masz dwa przewody podciśnieniowe jeden 2 to dojscie podciśnienia a drugi wyjście na zawór, rozłącz dojście i zaślep...
U mnie "ssanie" przesuwa się też z prawej strony na lewą ale tylko jakieś 3-4 mm, najprawdopodobniej jest uszkodzone. Zawór EGR zaślepiłem co nic i tak niezmieniło w zachowaniu silnika
Zanieczyszczenia paliwa blokujące rzeczony zawór Uszkodzone wtryski Błędne wskazania lub uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa Nieszczelne zasilanie w paliwo pompy Przytkany przewód w zbiorniku Niedrożny odpowietrznik zbiornika No ale książki nie będziemy pisać
Zawór paliwa do świecy płomieniowej , choć nie wiem co zaznaczyłeś czy zawór czy świecę płomieniową czy pytasz co to jest ogólnie?? Bo ogólnie to system rozruchu zimnego silnika, zawór podaje paliwo na rozgrzaną świecę i wytwarza się ogień...
Zobacz trójnik od podciśnienia do zaworu egr, sam zawór egr czy działa, bo padały z powodu zaciągnięcia wody, no i oczywiście wężyki. Najczęstsza przyczyna falowania na wolnych.
No to muszę sprawdzić wtryski i tą regulację. Bo nie uśmiecha mi sie za jakiś czas znów wydawać ponad 4 tyś na remont. Nieźle nabroił w tym trasicie. U mnie były mniejsze uszkodzenia ale pewnie gdybym jechał z 90 na h to by było podobnie. Zresztą szkody szkodami wymienić też trzeba. Kiedyś zawory były grubości 8-10 mm te w ducato to chyba 4 , to też...
Witam, Fiat Ducato 2.2D Multijet 100 , silnik 4HV. Mam problem z EGRem a nie mam schematu do tego auta . Potrzebuję opis pinów zaworu albo schemat bo chcę sprawdzić wiązkę. Dla zainteresowanych mogę dodać że auto przyjechało z błędami P0401 , P0404 , P0405 . Zawór i wtyczka były zalane wodą . Po wysuszeniu i wyczyszczeniu sprawdzony silniczek i chodzi....
Nie, stare fiaty potrafiły tak mieć, system dostawał sklerozy i zapominał kluczyka po dołączeniu baterii. Albo przypomienie mu urządzeniem diagnostycznym, albo całkowita eliminacja modułu immo. Trzeba z pompy wtryskowej wywalić kodowany zawór gaszaka i wlepić zwykły, sterowany "+" spod stacyjki. Będzie spokój na wieki.
Dzień dobry, silnik traci ciśnienie na pierwszym i czwartym cylindrze. Po złożeniu popychacze zawieszają się i są otwarte ssące zawory. Co można z tym zrobić? Pozdrawiam
Witam Mam problem z moim ducato 2.2 hdi 2007 rok czasami traci ono moc nie wkręca się powyżej 2 tysiący obrotów zaczyna dymić na czarno czasami potrafi zgasnąć na chwilę po chwili jest wszystko ok czasami można przejechać nim 1000 km i nic a czasami 10 i to się dzieję ponieżej podaję błędy które zczytałem zanim je wykasowałem Wysokoprezny (4HV - Visteon...
Witam. Potrzebuje schemat połączeń węzy zamontowanych w zaworze n75 nr zaworu 1k0 906 627b. Mam problem ponieważ brakuje jednego węża na zaworze i nie wiem gdzie powinien być podłączony. Prosze o pomoc
Auto jak w tytule nie odpala, nie ma błędów, zawory na listwie podmienione (2 sztuki), wystarczy psiknąć samostartu i auto chodzi, gaszę i nie odpalę. Czy miał ktoś taki przypadek?
Remont silnika był robiony ponieważ urwał się zawór,i tłok wbił go w głowice.Głowice kupiłem,cała zrobiona została,tłok zmieniony,panewki i pierścienie nowe..chodzi ogólnie idealnie,ale stuka..
Witam Panowie taki dziwny problem się pojawił. Rano auto odpaliło bez większych problemów wszystko było ok . Zrobiłem jakieś 6km po czym auto zgasiłem. Po ok 4 godzinach próba odpalenia i zonk. Auto odpala ale nie reaguje wogóle na gaz i kopci na szaro czarno po czym gaśnie. Po kilkunastu próbach auto przestało całkowicie odpalać. Z tego co wyczailem...
Jeżeli bierze olej to już jest po pierścieniach prawdopodobnie. Co do płomieniówki to jej zawór otwiera się tylko przy kręceniu rozrusznikiem chyba, że jest zwalony i nie domyka się . Napięcie na nim pojawi się tylko wtedy gdy rozrusznik kręci jeżeli jest inaczej to jest cały czs otwarty. Prosta sprawa, trzeba go odłączyć i zrobić próbę tylko trzeba...
Też wydaje się że nie. Spaliny idą z kolektora wydechowego przez zawór EGR chłodnice EGR przewodami metalowymi do kolektora ssącego. Ssący był dość zawalony ale nie na tyle aby blokować przepływ. Poza ssącym wszystko wyczyściłem.
A więc tak auto nadal świruje, odpala po dłuższym kręceniu praca twarda i głośna, momentami ustaje i pracuje prawidłowo (cichy, łądna praca). Ciśnienie na pompie niskiego ciśnienia przy zaślepieniu zegarem 9bar. Ciśnienie na zasobniku po zapłonie 0bar (wkręcony zegar0-10bar, podczas kręcenia również 0bar po kilku sekundach zaczyna rosnąć w przeciągu...
Witam !! Jest to mój poerwszy post więc proszę o wyrozumiałość ale do rzeczy : Posiadam Fiata Ducato 2007 rok z silnikiem 2,3 JTD 120 koni, samochód dziś mi nie odpalił a mianowicie nie mógł wejść na obroty i dużo siwego dymu że zasłonę na poligonie można robić po około 2 minutach i wszystko wróciło do normy i samochód bez problemowo pali, nie dymi....
Witam, jak w tytule auto traci moc, co jakiś czas nie wiem czemu wywala kontrolkę usterki i błąd EGR. Zawór czysty, czujnik ciśnienia też ok. Macie może jakąś wiedzę czy te siniki miały jakąś wadę czy typowe usterki?
Sprawdź zawór EGR czy nie jest zacięty/zawalony nagarem. Druga droga to lejące wtryski, co możesz sam łatwo i przyjemnie sprawdzić, wystarczy z metr wężyka i 4 butelki.
Bordowy klucz to master , słuzy tylko do kodowania innych kluczy , narmalnie nie powinno sie jezdzic na nim, przekrecajac klucz za 1 razem otweierasz pamiec do kodowania innych kluczy i podając 2 raz ten sam klucz immo sie blokuje bo widzi ten sam klucz , a nie da sie zaprogramowac 2 razy ten sam klucz Aby rozwiazac ten prblem nalezy kupic min 2 inne...
Na pompie masz cału układ wykonawczy immobilisera.Idą do tego trzy kable-czarny (masa)niebieski (plus) i jeszcze jeden,koloru nie pamiętam (sygnał)Jest pod tą blachą cała elektronika,która w przypadku gdy centralka immo rozpozna kluczyk zasila zawór odcinajacy paliwo. Trzeba jak już co pozbyć się tej blachy,i zasilić zawór z kabla niebieskiego. Z tą...
Fiat ducato 3.0 177 km 2016 rok . Czasami idzie super , czasem wyskoczy błąd i tryb awaryjny. Wymieniono gruszkę turbiny , zawór podciśnienia , przepływke powietrza , czujnik doładowania . Dodam że po podpięciu cisnienie doładowania wariuje . Samochód stoi wolne obroty a komputer pokazuje raz -7 raz +10 , obroty wolne . Kotos miał przypadek bije błąd...
Witam! Fiat Ducato 2,8 jtd w automacie. Podczas jazdy zatarł sie silnik, urwał sie zawór i narobił bałaganu. praktycznie odrazu wyłączyłem zapłon i wrzuciłem na "N", samochód scholowalem do warsztatu, biegi mozna było przełączać bez problemu, kupiłem nowy silnik, po przełożeniu i odpaleniu nagle przestały działać biegi i zapaliła sie kontrolka skrzyni...
Nie wiem z tym zaślepieniem bo musiał bym rozdzielić przelew od pompy i wtrysków bo mi je rozwali jak wytworzy się ciśnienie a najlepiej zamiast zaślepiać założyć zaworek ciśnieniowy ok,3-4 bar. Kolego decybel na listwie wtryskowej 0 bar, bo nie mam ciśnienia z zbiornika [3-4 bar o którym piszesz ] mam podpięty zegar i mam 0 bar a pompka w zbiorniku...
Wiatam.Mam problem z silnikiem w fiacie ducato.Słychac dziwne stukanie,pukanie w silniku jak by zawór lub kasator, ale to nie to.Silniki oprócz tego pracował normalnie (kupiłem juz takiego,zrobiłem jakies 20 tys) rozebrałem aby sprawdzić, i nic zadnych uszkodzeń praktycznie z tym związanych.(wyszczrbiony tłok który wymieniłem i pompe vacum bo dziwnie...
Mam problem z moim ducatem zaczęło się od problemu zimą po zapaleniu nie chciał paleć na wszystkie tylko tarakował przez chwilę (świece sprawne) potem w lecie kiedy się mocno zagrzeje przy ruszaniu gaśnie jakby nie miał dołu w gazie i po zgaśnięciu zapala się kontrolka silnika jazda w korku jest masakrą tylko na wysokim gazie przez co ostatnio przypaliłem...
Mam tylko taki błąd i taki opis diagnozowane autoboss niestety to urządzenia daje tylko taki opis przewody od regulatora trafiają bezposredio w komputer nie wiem jak dalej sie za to zabrac trochę dziwne jest to zasilanie bo miernik pokazuje 4,9v ale kontrolka nie świeci jakby brak natężenia Idę sprawdzić auto na zewnątrz a teraz jest -8 między pinami...
miałem ducato wolnossacy 2,5 w max budzie, najechane miał pewnikiem z 1.000.000km, wymieniłem pierscienie, ustawiliśmy zawory (takie płyteczki) i dalej jezdził.... boxera mial sasiad od nowosci 2,5td, nazekał na elektryke.... ceny czesci porownywalne -choc uważam ze fiat tańszy BARDZO wazne... nie patrz na przebieg a na BUDE !!! to sa dokladnie obliczne...
Koledzy. Dźwignia która steruje ten element wkręcony w obudowę termostatu (o który pytam) nie przestawia kata wtrysku, a jedynie zwiększa dawkę. Do przyśpieszenia kata wtrysku służy zawór elektromagnetyczny poniżej tej dźwigni. Podobnie jest np w oplu Astrze z motorem 1.7DR - elektrozawór sterowany jest sygnałem z alternatora.
Cześć. Mam ducato 2.0 ale problem miałem podobny. Trzech mechaników próbowało go rozwiązać i niestety bez efektów. Na ich życzenie kupiłem zawór regulacji ciśnienia na pompie, czujnik ciśnienia na listwie, czujnik położenia wałka i po za wydaną kasą nic się nie zmieniło. Jeden z mechaników powiedział, że trzeba zająć się pompą i wtryskami. Kwota jaką...
WITAM PRZERABIAłEM TA SAMą BAJKE. FACHWOCY Z "BOSHA" W RZESZOWIE WAłKOWALI TO 2 TYGODNIE I NIC. W KOńCU ZE ZNAJOMYM KROK PO KROKU DOSZLIśMY DO MNIOSKU żE W DUPE DAJE RECYRKULATOR POWIETRZA CZYLI TZW ZAWóR EGR. OSZUKALIśMY STEROWNIK WLUTOWUJąC NA MIEJSCU WTYCZKI OPORNIK. PODALIśMY śREDNIą WARTOść DO STEROWNIKA I PROBLEM ZNIKNął. JEżELI PRZEPłYWOMIERZ...
wiem że jest problem z drożnością podcisnieniami bo 2x już zmienialem. tym razem szlag wzią zawór i nie chce go wymieniać tylko wyłączyć. problem w tym że całuje na zimnym a za malowanie jest odpowiedzialna dawka i przypuszczam że to offniecie nic nie da.
Witam!Miałem taki objaw jak w sklepie dali mi uszczelkę za cienką.Mam golfa 2 1,6 td silnik1V .Poprosiłem uszczelką z trzema karbami i nie sprawdzałem po symbolu czy jest to do silnika 1V.Po założeniu usłyszałem takie stukanie .I też nie wiedzialem co to.Mechanicy mówili że to żle ustawiony rozrząd albo szklanki.Przed wymianą uszczelki zmierzyłem jej...
KTS og wymieniona arnia Denso jest tam regulacja przuczenie zaworu pompy ikompensacja wtryskiwaczy.Aczkolwiek powiem że z tym silnikiem jest różnie. Miałem taki po dziurze w 1 cylindrze cuda robiliśmy wtryski zmienione cinienia idealne wiązka zawory egr kompensacja sprawdzany sterownik .I tak troszkę kuleje. Ktoś znany na forum także wyłożył się na...
Ducato 2011 2.0 jtd nie odpala , pompa w zbiorniku podaje paliwo przez filtr do pompy wysokiego ciśnienia i koniec dalej nie przepływa , zawór blokuje przepływ paliwa dodam jeszcze że zasilanie do zaworu podczas kręcenia rozrusznikiem wynosi ok 3 volt a według mnie to za mało , przewody z ecu do zaworu sprawdzone i z czujnika ciśnienia i co dalej bo...
Czy przy tych objawach istnieje możliwość wypalenia dziury w tłoku. Tak ale jako skutek, nie jako przyczyna. W/g mnie nie warto naprawiać tego silnika. Jak się "rozpadnie" turbina i olej pójdzie do silnika to jest kilkanaście sekund na reakcję, silnik bardzo szybko się przegrzeje, stopią się tłoki, wypalą zawory. Blok silnika może i jest do odratowania,...
Dzień dobry, mam problem z nowo kupionym Ducato 244 2,8 jtd kamper. Po zakupie std. serwis olejowy (był zalany 10w40 semi) a nie wiem czy za pierwszym razem nie zalali go mineralnym. Efekt: po odbiorze długo nie gaśnie kontrolka oleju ok 10-15 s, jak już zgaśnie jest ok ale jak silnik się zagrzeje albo jak temp. na zew. rośnie to przy wyższych prędkościach/obrotach...
Ja wypowiem się może tylko o tym, co mielismy. Nie wiem, jakiego rozmiaru auto potrzebujesz bo porównujesz Vivaro z Carfterem. Gdzie do Craftera można załadować dwa Vivara :) Ducato (2006-) bardzo pakowne i dość bezawaryjne auto. Tanie części, silnik 3.0 to na prawdę sprawdzona jednostka (od Iveco) i spokojnie radzi sobie na autostradzie z dużymi predkościami....
ducato ducato przełącznik ducato ducato przełączniki ducato sterownik ducato
zębatek przekładnia milion wierszy pompa wtryskowa czujnik obrotów
lodówka lampka lodówka ladycook
Demontaż rezystora wentylatora chłodnicy w Renault Laguna II Czy można podłączyć soft start do lodówki?