Google nie działa ? https://www.google.co.uk/search?client=m...
działa jak należy przy połączeniu jako jeden i dwa obwody już jedna przyczepa tak jeździ mam elementy do drugiej przyczepy i na szybko złożyłem http://images68.fotosik.pl/1210/db09d2db... i filmik jak działa https://youtu.be/_331ZIA47OQ
Zawór hamowania przyczepy i zawór priorytetowy układu kierowniczego są razem skręcone i to są te przez które odpowietrzasz układ hamowania .
Małe sprostowanie, w polonezie ZHS odcinał tylko część paliwa, tą która szła przez dyszę przez niego zatykaną. Paliwo które szło przez kanał z wkrętem regulacji składu mieszanki nie było odcinane przy hamowaniu silnikiem i dostawał on wtedy w efekcie mocno zubożoną mieszankę, co skutkowało przy hamowaniu silnikiem na długich zjazdach strzałami w tłumik....
tino2003 , nie wiem jaką masz instalację (chyba I lub II gen.), według mnie masz za ubogą mieszankę na gazie przy hamowaniu silnikiem. Ubogą na tyle, że nie zapala się w cylindrze, a w kolektorze wylotowym po zsumowaniu się niespalonego gazu z kilku cylindrów bomba gotowa. Mnie to się przytrafiło w poldku gaźnikowym z zaworem hamowania silnikiem. Tylko...
Potrzebujesz specjalnego zaworu sterowanego ciśnieniem zasilającym silnik. Jak jedziesz z górki, to masz ujemny moment napędowy i silnik zmienia się w pompę. Zawór powinien być zamontowany na wylocie z silnika do zbiornika wyrównawczego i w normalnych warunkach jest zawsze otwarty. Dopiero gdy pojawi się ujemy moment to się zamyka i dławi przepływ oleju...
Zamontuj po prostu zawór hamowania przyczepy z ręcznie ustawianą siłą hamowania tak jak mają przyczepy rolnicze. Jeżeli jest oryginalna instalacja ,to nie musisz jej całej przerabiać wystarczy zamontować regulator siły hamowania do zaworu hamowania przyczepy.
Witam. Czy może ktoś posiada schemat lub zdjęcia jak podłączyć pneumatycznie zawór hamowania przyczepą w Manie TGL??
Zawór hamowania jest od dwuobwodowego układu , nr.4 jest zaspawany (zaślepiony). Możesz zastąpić go dowolnym zaworem hamowania przyczepy ,schematy są na stronie firmy MIZAR. Osobiście założyłbym zawór do dwuobwodowych układów hamowania i wyjście na żółty przewód zaślepiłbym oryginalnym korkiem 22x1.5 , późniejsza przeróbka na dwuobwodowy układ wiązała...
Jeśli chodzi o zawór który jako pierwszy przedstawiłeś na zdjęciu jego zasada jest prosta. Ramie które jest na nim zamocowane zmienia swoją pozycje w zależności od ugięcia resorów. Czym większy nacisk ładunku na nadwozie tym zawór zwiększa ciśnienie hamowania osi tylnej. Co do zaworu który przedstawiłeś w pozycji drugiej jest to zawór modulacyjny. Działanie...
Najlepszym wyjsciem na zweryfikowanie tego typu usterek jest pomiar sił hamowania na SKP i wtedy dopiero ewentualna naprawa i kolejny pomiar. Ciśnienie na wszystkich siłownikach powinno być takie same,jeżeli zrobisz pomiary ciśnień jak radzi kolega saron22 i będą takie same to trzeba szukać przyczyny mechanicznej.Jeżeli różne to trzeba przejrzeć przewody...
Dziękuje za zainteresowanie tematem : problem został rozwiązany , ten zawór to "zawór hamujący podwójny" Cytat ze strony jednego z producentów takich zaworów : "Zawór hamujący podwójny (zwrotno-przelewowy sterowany) jest stosowany do odcinania strumienia oleju z możliwością sterowania otwarciem i nastawiania wielkości strumienia oleju przy przepływie...
Wspomniany elektrozawór to nie jest czasem zawór hamowania silnikiem (odcinający paliwo)?
Kolego sprawdź zawór hamowania przyczepy (zwany europa,nr. wejścia na zaworze to 43) i zawór przekaźnikowy(nr.weścia to 4) hamulca ręcznego na tylnym moscię. Po zaciągnięciu ręcznego w momencie syczenia z dzwigni odkręć przewód zaworów które podałem, jeżeli będzie uciekało powietrze z któregoś nr. które podałem (43 lub 4) ten zawór będzie do wymiany....
Polonez - i to rocznik 1994 , to i chyba gażnik z tzw . ZHS ( zawór hamowania silnikiem ) . Być może jest już dziurawa przepona i dlatego nie ma wolnych obrotów .
Nie wiem czy ta recepta na ustawianie składu mieszanki biegu jałowego jest właściwy. W samochodach z silnikami gaźnikowymi inaczej się to robiło. Dokładnie już sobie tego nie pamiętam, ale tam przy ustawianiu składu mieszanki na wolnych obrotach używało się na przemian - śrubki składu mieszanki i śrubki regulującej uchylenie przepustnicy. Zakręcenie...
Witam, dziś zmieniam główny zawór siły hamowania, on jest pod maską ponieważ wyskoczył mi błąd, RED według kompa pokazało ze trzymałem hamulce ponad 2min, a wg nie było mnie w kabinie, a w aucie tylko palił sie zapłon, porozmawiałem z fachowcami i poczytałem troszke, mowią ze to może być blokujący sie pedał na sworzniu, lub ten zawór przepuszcza delikatnie...
To maga być: detent valve - zawór hamujący i return valve - dlawienie na powrocie. Generalnie wszelkich regulacji dokonuje się zazwyczaj na stronie spływu. Czyli np. Wkręcając RV na stronie z tłoczyskiem ograniczysz prędkość wysuwania. Wkręcając DV po stronie z tłoczyskiem zmniejszysz prędkość ruchu w obszarze hamowania. Analogicznie z drugiej strony...
Masz uszkodzony siłownik hamulcowy na 2 lub 3 osi. Chodzi o te siłowniki długie co mają dwa przewody. Na pierwszej osi są przeważnie siłowniki małe, jedno przewodowe. Te podwójne siłowniki mają po dwa przewody. Jeden jest podłączony do obwodu luzującego czyli do czerwonego guzika. Pompujesz tam powietrze po to żeby je zwolnić z hamulca postojowego-...
Nie robi się tego typu przeróbek. Gaźniki 2T i 4T z zasady działają przy różnej charakterystyce tętnienia podciśnienia w kolektorze ssącym. Po pierwsze różnią się rozpylaczem. Z kolei gaźniki 4T posiadają dodatkowe układy które nie są potrzebne, a nawet szkodliwe dla silnika 2T. Są to m.in. pompka przyśpieszająca, zawór cut-off (hamowania silnikiem)....
Jeżeli ma wyjście na przyczepę, to powinien być przy zaworze Europa (zawór hamowania przyczepy), możliwe że jest za duże ciśnienie na ten obwód (powinno być 8,5bar), błąd ten będzie występował podczas gdy sprężarka dobije do stanu roboczego. ZBR 01086-06, a następnie 01086-04: obwody czujnika 3, (obwody czujnika 3 umieszczone przed siodełkiem, sprawdź...
Jak tam jest rozwiązane ssanie i czy nie ma jakiegoś zaworu odcinającego paliwo (zawór hamowania silnikiem)? Zacznij od sprawdzenia poziomu paliwa w gaźniku i sprawdzenia drożności dysz. Silnik gaśnie po nagrzaniu nagle, czy stopniowo traci moc/"dławi się". Gaśnie w czasie jazdy czy tylko na wolnych obrotach?
To dziwne bo systemy te hamują stronami a nie osiami wiec jeśli wina w abs to wszystkie koła musiały być ciepłe albo prawa lub lewa strona. Chyba że os ta ma osobny zawór do hamowania.
Soft start nie głupi tak samo jak i falownik, tyle że trochę bardziej chodzi mi o hamowanie podczas jazdy w dół na zaworze
Nieprawda janaszek, już nawet w głupim Polonezie na gaźniku był montowany zawór hamowania silnikiem. Co z resztą było częstą przyczyną usterek. W zwykłym Dieslu nie ma takiej możliwości. Przy samochodach na wtrysku PB byś się bardzo zdziwił, hamując silnikiem i obserwując czasy otwarcia wtryskiwaczy. Tak samo byś się zdziwił przy CR. Piszmy o czymś,...
tomgart: zawór hamuje sprężyna (jak wróce z zajęc to zamieszcze rysunek) tak więc pozostaje tylko kwestia czasu zasilania cewki, tak aby siła malała płynnie przy osiadaniu zaworu do pewnej wartości wystarczającej do potrzymania. Uszol 1990: czemu bałbyś sie złożyc do lepszego auta? zawór w pozycji neutralnej (nie zasilony) jest tylko lekko otwarty -...
Chodzi tu głównie o szybkość reakcji i szybkość ( od hamowanie) odpowietrzenia siłowników, jeżeli jeden zawór to trzeba zwrócić uwagę na średnicę otworów trójnika ,muszą być maksymalnie duże.
Jeżeli dobrze pamiętam to są tam cewki dwubiegunowe i nie przejmowałbym się tym jeżeli jest to tylko zjawisko nieznaczne. Polega ono na tym, że podczas hamowanie silnikiem paliwo zostaje odcinane i do cylindrów dostaje się tylko niewielka jej część która jest niepalna. Lecz po kilku cyklach trochę nazbiera się go i gdy tłok jest w fazie wydechu (zawory...
Zwyczajnie, nie syp tak dużo węgla... Są zawory przy grzejnikach?
Witam!! Mam problem z Actrosem betonomieszarka WDB9533041K437587 8x4. Na wyswietlaczu wciaz pali sie "serwis natychmiast" oraz czerwona kontrolka w ksztalcie kolka z 4 kreseczkami po bokach. Domyslam sie ze problem jest z hamulcami. Przez chwile pojawily sie tez dwa bledy: 17743 i 27609. W "wartosciach rzeczywistych" sygnal rzeczywistego cisnienia hamowania...
Ok tylko czy to możliwe że akurat pierwsza os tą podnoszona tak slabo hamuje? Czy zawór podnoszenia osi jest jakoś połączony z hamulcem tzn jak ośka w górze to słabszy hamulec? Bo przecież samo podnoszenie jest automatyczne
Czy zawór 5 ma odpowietrzenie?Raczej tak,ale nie jestem pewien,sprawdzę jutro.Jak odkręciłem sterowanie[4]przy zaworze 33 i wcisnąłem w środku śruta,to siłowniki poszły do góry i wróciły do stanu spoczynku,więc jest ok.Gruszka to według Ciebie zawór siły hamowania 12?Doszedłem do tego samego wniosku,ponieważ gdyby chodziło o zawór 5,to również siłowniki...
Pompa (według specyfikacji) powinna obsłużyć ESP W BSI opcje ESP i podobne są i można je włączyć Bzdura jakich mało, modulator ABS posiada wewnątrz cztery pary (razem 8) zaworów regulujących ciśnienie hamowania w każdym z kół, modulator ESP ma dodatkowo po jednym zaworze modulującym (razem 12) bo ESP hamuje kołami bez wciskania pedału hamulca, ABS...
Zawór pedału hamulca może być uszkodzony.
To jest stary Modal czyli elektronika osobno. Jaką tam masz konfigurację? Ile czujników ABS, zawór Colas? Sił hamowania w tym nie programujesz. Za to odpowiedzialny jest mechaniczny regulator. Właśnie odbudowuję pacjenta z takim systemem:D Może to Ci w czymś pomoże
Bardzo mało info ale myśle ze pytasz o zawór regulacji siły hamowania. dźwignią zmieniasz siłę reakcji układu. układ pneumatyczne jednoobwodowy.
Witam. Zwracam się do was z prośbą o poradę i możliwe przyczyny następującej (bardzo nietypowej dla mnie) usterki. Samochód Scania P320 2010r pojazd dystrybucyjny z osią pomocniczą. Problem wygląda następująco: Uruchamiamy silnik, wciskamy sprzęgło, manetka w pozycję D, zaczynamy ruszać wszystko ok, lekkie dodanie gazu a przednia oś na sekundę staje...
Witam. Wyprzedzenie przyczepy w tradycyjnym układzie hamowania reguluje się na zaworze hamowania przyczepy w przyczepie lub na zaworze sterowania przyczepą w aucie ( w EBS auta poprzez zmianę wyprzedzenia zapisanego w sterowniku auta). W korektorze ze zdjęcia jeszcze reguluje się położenie zderzaka wewnątrz na sprężynie. kompletną regulację robi się...
Instalacja 2 generacji i funkcja do uaktywnienia w centralce - attuator będzie dławił przepływ stosownie do położenia czujnika przepustnicy.
Skoro blokuje koło to zawór nie upuszcza ciśnienia po hamowaniu . Możesz spróbowac zdjąć tłumik ,który może być zapchany ,lecz bardziej prawdopodobne że skończysz na wymianie modulatora. ( W warunkach domowych możesz sprobować wlać jakiegoś smarowidła do zaworu , jak będziesz miał szczęście to zawór odpuści ) Jeżeli sam czujnik jest uszkodzony to błąd...
na scanii zrobisz bez problemu. Potrzebny będzie układ chłodzenia i sprężone powietrze do sterowania momentu hamującego. W aucie jest zawór proporcjonalny sterowany sygnałem PWM oraz normalnie zamknięty elektrozawór akumulatora oleju . Zamiast proporcjonalnego możesz zastosować manualny reduktor. Pompa hydrauliczna jest wewnątrz urządzenia.
Czy zawór przyczepy ma stopnie regulacji siły hamowania ??
Kiedy na cewce jest napięcie to napęd jest wyłączony to po pierwsze.... Kontrolka nie świeci pewnie bo żarówka padła... Najlepiej zaprzyj się o drzewo albo coś stabilnego i sprawdź czy ciągnie. Dodano po 1 Tam gdzie cewka niektóre typy miały od przodu taki zawór odpowiedzialny za napęd przy hamowaniu jak był uszkodzony czujnik pedału hamulca to napęd...
Jakie ciśnienie standby?
A gdzie w układzie EBS ( a kolega mega93trans napisał,że taki właśnie ma) masz zawór regulacji siły hamowania? :) Siłą hamowania steruje elektronika.
Chcesz powiedzieć, że wiedząc że strzelił rozrząd, holowałeś samochód na biegu!?! Nie słyszałeś, że każdy diesel jest kolizyjny? Początkowo miałeś zablokowany silnik i paliło się sprzęgło, przy którymś szarpnięciu pogięło zawory, silnik stracił kompresję i przestał hamować, za to narobiłeś sobie dodatkowych szkód.
... jesli pompa paliwowa jest zasilana mechanicznie to przy wyzszych obrotach pompuje wiecej paliwa ... gdy jade na luzie silnik od razu zwalnia do ok 900 obr/min ... wiec jakim cudem auto przy hamowaniu silnikiem moze spalac mniej niz jadac na luzie ? Nie całe paliwo , które pompuje pompka "wchodzi" do silnika , jest przewód powrotny którym nadmiar...
ten zawor jest zamontowany w okolicach amortyzatora przedniego z lewej strony Tutaj trzeba uważać - bo przy przedniej osi jest jeszcze jeden, dodatkowy zawór i nie jest to zawór proporcjonalny. Otóż zawór oznaczony 33.07 jest to tzw. "zawór hamowania awaryjnego" - umożliwia przyhamowanie jednego, przedniego (chyba lewego) koła w sytuacji gdy padnie...
Sprawdż serwo/membranę/ i zawór zwrotny przy serwie
Drogi kolego. System EBS przy uszkodzeniu czujnika obrotów może wyłączyć elektronika modułu osi tył ze względu na niemożliwość monitorowania zachowania się układu osi przy poślizgu. Powoduje to że zachowany jest hamulec podstawowy co skutkuje słabszym hamulcem i dłuższą reakcja systemu hamowania. Usuń problem a prawdopodobnie wszystko wróci do normy.
Sprawdź ciśnienie na siłownikach po prawej i lewej stronie w momencie hamowania ale raczej zawór czteroobwodowy będzie do wymiany. Ciśnienie 8 bar jest zbyt niskie.
Żebyś wiedział co mogą zrobić mechanicy, sprawdź pasek w CR nie ma znaczenia ustawienie pompy ale wałek z zaworami może pojechał o ząbek.
Tak pisałem, że kompresja była mierzona. Zawory są ok. Zastanawiam się czy może z tym mieć związek serwo wspomagania hamulców. Zauważyłem, że jak długo pompuje pedał hamulca, to przez jakiś czas jazdy ten efekt albo jest nieznaczny albo znika całkowicie. Poprawia się też siła hamowania. Zawór zwrotny serwa sprawdziłem i wydaje się być ok. Przynajmniej...
Modulator sterujący hamulca przyczepy rozprowadza ciśnienie w obwodach zasilania i pracy przyczepy. Moduł przyczepy jest sterowany elektronicznie i pneumatycznie. Część elektroniczna zawiera trzy elektrozawory i czujnik ciśnienia dla przewodu sterującego do przyczepy. Ciśnienie z zaworów elektromagnetycznych (wraz z ciśnieniem roboczym z obwodu przedniego...
Bez zasilania będzie hamować bez korekty czyli 1/1 na pełno powinno być dobrze ale na pusto pali opony. Z zasilaniem dobiera siłę hamowania do obciążenia. 1 i 2 plus 3 i 4 minus. Jak słabo hamuje to trzeba sprawdzić jak jest wyprzedzona naczepa na zaworze przekaźnikowym i jakie jest ciśnienie zasilania.
System abs posiada korektor siły hamowania i zawór sterowania przyczepom które się reguluje mechanicznie. System ebs reguluje się komputerem i hamuje gwałtownie bez prądu.
Nie odpisywałem ponieważ błędy zniknęły na ponad tydzień i auto działało sprawnie, teraz znowu to samo: DF185 - Obwód/wewnętrzne zasilanie elektrozaworu wspomagania hamulców - Stan nieznany - Obecny Czytałem, że w serwie jest zamontowany zawór od wspomagania nagłego hamowania, czy on może być za to odpowiedzialny?
Mało prawdopodobne, ze to są zawory choć watro by było je sprawdzić, bo przy takim przebiegu należało by je wyregulować. Często jest z zaworami kiedy na zimnym klekoczą, a na ciepłym cisza. Kiedy nie przyśpieszasz (hamowanie silnikiem) zawory dalej pracują, a nie klekoczą. Tu bym się skłonił w stronę wtryskiwaczy.
Czyli ma możliwość ciągnięcia przyczepy z załączone sprężarka - praca oraz bez sprężarki - odhamowanie. Oba podzespoły nowe czyli cena w górę. No ale chyba da się zamontować bez regulatora siły hamowania? Jak jest wersja z osobnym zbiornikiem to musi być zawór z korektorem hamowania, bo to komplet z zaworem - dźwignia jest na korektorze, nie na zaworze....
To raczej nie jest modulator przedniej osi tylko zawór sterujący ciśnieniem hamowania tylnej osi w przypadku awarii modulatora tylnej osi. W mercedesie określają go jako rezerwy a w dafie jako nadmiarowy
Wątek wielokrotnie wałkowany na forach forda w autocentrum.pl i motonews.pl. W silnikach forda z silniczkiem krokowym (1.1, 1.3 HCS, 1.4 CVH) jest to najczęściej spowodowane braniem "lewego powietrza". Objawia się trzymaniem 2000 do 3000 obr/min w czasie np. hamowania silnikiem (wtedy trudno mówić o hamowaniu) oraz zmniejszaniem się do 800-1000 po zatrzymaniu....
witam mam problem z hamulcem w scania 124 rok 99, od początku słabo hamuje a teraz ściąga ja na prawo przy hamowaniu dlatego że lewa cała strona słabiej hamuje, co może być przyczyną czy to jakiś zawór czy regulacja siły hamowania? co zrobić? prosze o podpowiedź jeśli ktoś miał taki problem.
Wystarczy że ma luż i przy wyższych prędkościach obrtowych wirnik hamuje o obudowę. Że zawór wastegate jest nieszczelny. Sprawdzałeś to ciśnienie przy 100 km/h?
To dzieki za schemaciki. Mam jeszcze pytanko czy ktoś zakłądał sprężarkę powietrza d o hamowania przyczep i zawory? Bo tu jest hydrauliczne .
A ACT nie działa przypadkiem tak że pozostawia zawory cały czas otwarte? Wtedy nie ma efektu hamowania. Nie, no jak ;) doszło by do kolizji. Jak zawory są cały czas zamknięte to też nie ma efektu hamowania (nie licząc mechanicznego tarcia). Jak w 1.3MJ odłączyłem klapę gaszącą to różnica była koloslana, jak jazda z "wolnym kołem".
Witam. Najprawdopodobniej padł ci zawór hamulcowy. Sprawdź czy tył auta opada po wciśnięciu hamulca. Jeśli tak to zawór do wymiany. Jeśli jednak tył hamuje to musisz szukać innej przyczyny(korektor wysokości, zawory, sfery).
Witam wszystkich Post piszę na prośbę kolegi , dotyczy tak jak w tytule napisałem "intardera" w Renaulcie Magnum ETECH 440 Intarder raz działa raz nie ! Czasami też działa ale nie z pełną siłą ! Kod błędu : 00401307013 Do tej pory wymieniliśmy zawór sterujący siłą hamowania i elektrozawór , jednak nie ma żadnej poprawy :( Może Ktoś podpowie gdzie jeszcze...
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
Dziś próba jeszcze raz na spokojnie na zgaszonym silniku, nabitym do max 10bar powietrze i wyłączonym ręcznym ...robią się banki po spryskaniu. Tył zawór nad korektorem hamowania na jednym przyłączu potem przy nowym zaworze obwodowym dwa przyłącza tez bańki duże oraz przy głównym zaworze hamulca przód jedno przyłącze. Sprawdzane z cierpliwością wszystko...
Fabryczne ustawienie w 3502 to 12.5 Bar. A to to samo co 3512 W przyczepie jest chyba tylko stopniowy regulator siły hamowania przy zaworze więc jak go nie masz to działa na max a tylko pedałem możesz stopniować, ale zazwyczaj to samą przyczepą będziesz hamował mały tam jest zakres stopniowania
Moduł hamulca głównego czyli główny zawór pedału hamulca?;) Dokładnie tak .
Poszperałem trochę w notatkach i podpytałem ludzi i wiedza którą zdobyłem jest następująca: Jak już napisał kolega kaczy2214 dolny przełącznik ECASu służy do "pomocy w ruszaniu" - odpowietrza poduszki nośne osi wleczonej lub poprzedzającej w celu zwiększenia nacisku na oś napędową w przypadku ruszania na śliskiej nawierzchni. (funkcja ta działa przez...
Jak hamulce będą trzymać to poluzuj króćce przewodów hamulcowych z pompy do bloku zaworowego ABS, jak po poluzowaniu hamulce puszczą to z jakiegoś powodu pompa podtrzymuje ciśnienie, jak nie puszcza to pewnie coś z zaworami w ABSie
Witam. Problem mianowicie jest z kasetą sterującą ebs knorr ponieważ po włączeniu zapłonu nie podaje napięcia na zawór sterujący siłą hamowania na naczepę. Jaltest wyrzuca błąd zaworu VMR - zwarcie do masy. Dodam iż po podmianie kasety ebs problem ustępuje. Więc można pominąć zwarcia na instalacji i na samym zaworze. Pytanie co jest uszkodzone w kasecie...
Jest powietrze na wyjściu nr 21 gdzie dalej szukać usterki Dodano po 1 Powietrze na przód idzie na końcówkę nr. 22 . Okazało się ze ABS nie działał 5 lat ja go naprawiłem i jedziło to do pierwszego gwałtownego hamowania . Zawór ABS przedni zadziałał i został w pozycji zamkniętej . Po obejściu go i zrobieniu na krótko przód zaczął hamować . Problem rozwiązany...
zawór EGR pracuje tylko podczas jazdy ze stała predkoscia. ani nie hamując silnikiem ani nie przyspieszajac przy gorącym silniku. czyszczenie nie zawsze pomaga, decydując sie na zakup takiego auta pasowało by zapewnic i utrzymanie
Przepraszam wkradła mi się autokorekta "przyczepę 2 osobową ciężarową" na " przyczepę 2 osiową ciężarową ". Przyczepa ma ABSy moduł Wabco i czy można sterownik odłożyć i zamontować zawór z regulacją siły hamowania? Bo nie chciałbym kupować przetwornicy 12/24V żeby wszystko działało. Przyczepę kupiłem samą ramę i będzie zaczepiany pod ciągnik i zaczepiany...
A to ci po prostu nie klepią zawory?
Witam Myślalem ze temat zakonczony a usterka usunieta lecz niestety ale myslilem sie. Po wnikliwych pomiarach i porównaniu wynikow z wynikami auta sprawnego ( co prawda innej marki ale zasada dzilania i sama budowa ukaldu jest podobna) moje podejrzenia padly na głowny zawór hamowania. Jezeli podlocze manometr pod ktorykolwiek silownik na ciagniku to:...
Auto już po wymianie zawora filtra cząsteczek stałych. Narażie nie mogę stwierdzić czy awaria naprawiona. Bo dziś jadąc na wymianę 60km ani razu nie odcięło gazu. Tak samo wracając po wymianie. Faktycznie jest tak bo sam wczoraj sprawdzałem wciskałem pedał hamulca w czasie jazdy i faktycznie też odcina gaz. Tylko dziś jeszcze raz mechanika zapytałem...
Siema, mam mały problem z hamulcami w D-35M. Wymieniłem zawór hamulcowy w przyczepie na HZS-4 poniewaz sama hamowała wszystko wydaje sie dobre gdyż nacisne energicznym ruchem pedał hamulca to odcina powietrze zawór w ciągniku i hamuje , ale gdy prubuje stopniowo powoli naciskać pedał hamulca to słychać jak zawór w ciągniku powoli spuszcza powietrze...
Zamyka zawór dyszy wolnych obrotów jak hamujesz silnikiem. Nie patrz na miernik tylko w wiązkę(odwiń izolację obetnij tak z 3 cm ekranu i pociągnij mocno , przełam w palcach przewody).
Problem rozwiązany, padł zawór regulujący ciśnienie.
Zawór termiczny pozostaje zamknięty zanim czynnik chłodzący nie osiągnie określonej temperatury.
To chyba właśnie to "cudo" Jeżeli chodzi o zawór wykorzystywany przy hamowaniu to napięcie dochodzi (po oględzinach znalazłem urąbany kabel od tego zaworu i go połączyłem - siłownik trójpozycyjny wysunął się bo przed był schowany). Obroty według serwisówki reguluje się śrubą z tyłu na klucz 13cie - ale reakcji nie ma... Najchętniej wymieniłbym go na...
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
I dalej twierdzisz, że siłowniki sprawne a nie wiesz nawet jak działają. Gdy membrama główna jest uszkodzona to zejdzie Ci powietrze po naciśnięciu pedału hamulca. Gdy siłownik jest uszkodzony w cylindrze postojowego to schodzi Ci powietrze po zwolnieniu postojowego. Ucieka przez zawór hamulca przewodem hamulca zasadniczego. Odepnij z siłowników przewody...
To jest zawór odcinający paliwo (do "hamowania silnikiem")? Jeśli tak - spróbuj podłączyć go na krótko lub odłączyć (zależnie od tego czy podłączony = odcięcie, czy odłączony = odcięcie)... miałem takie coś w Wartburgu 1.3 - zawór się zatarł, wyjęty niby działał, sterownie też było ok, ale po wkręceniu w gaźnik się blokował.
Witam Gaz wypływając z butli rozpręża się i w zw. z tym spada jego temperatura, zawór się oszrania i hamuje przepływ gazu. Podgrzewacz podnosi temperaturę zaworu (jest montowany tuż za zaworem), a także temp. gazu co zapobiega również oszranianiu się przewodów od butli do palnika.
Tak o ten zawór chodzi.
Nie wyświetla komunikatu o możliwości blokowania kół. Co do kalibracji to mam rozumieć że chodzi o zawór pod pedałem hamulca?
Leci tylko z jedego ? ,sprawdź zawór dwudrożny ten co odpowiada za to jak hamuje cylinder zasadniczy to sprężyny nie mogą działać i odwrotnie jak sprężyny hamują to zasadniczy nie hamuje dlatego żeby siły się ne dodawały bo coś się uszkodzi . Co prawda to wbco ale zasada ta sama strona 19 komponent o oznaczeniu 10 na rysunku http://inform.wabco-auto.com/intl/pdf/81...
Rozumiem, że pomiar ciśnień wskazany na komputerze jest odczytywany z czujników przy zaworze głównym?
Witam mam pytanie. Dostałem w szkole (technikum mechatroniczne) do zrealizowania projekt sterowania hudraulicznego dźwigiem osobowym. Ma on unosić 1000kg na wysokość 10m z prędkością 0.5 m/s. Ja myślałem następująco: dwa wały, obliczenia na zginanie itp na nich koła linowe i przerzucone przez nie liny stalowe. ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać....
Koledzy, mam ten sam problem w Scani 144 6x2, mógłby mi ktoś pokazać jak wygląda zawór którym moge regulować siłe hamowania?? Scania bierze mi dobrze na przedniej osi, a dwie tylnie praktycznie wogóle na hamulcu nożnym, na ręcznym wszystko staje na ostro...
Obok membrany jest oring który uszczelnia kanał sterujący membraną wystarczy go zaślepić . Tylko pytanie moje w jakim celu chcesz to robić ? Zawór ten ogranicza ilość paliwa przy hamowaniu silnikiem .
Kolego to co zaznaczyłes na zdjęciu na czerwono to jest to -zawór elektromagnetyczny odcinający dopływ paliwa podczas hamowania. Napisz czy jeszcze temat aktualny czy już naprawiłeś?.Pozdrawiam
Witam Mam pytanie jak wyregulować zawór czteroobwodowy w volvo fl 612 97r dokładnie chodzi mi o wyrównanie ciśnienia na obwodach na jedną stronę idzie większe ciśnienie okładziny szybciej się zdzierają i tylko jedno koło hamuje
A czy np może być tego przyczyną uszkodzony zawór ebs (modulator)?
Może tak być. Jak jest możliwość, to zdemontować, zweryfikować stan. Może siedzi jakiś paproch w przewodzie lub w tym zaworze. To może być wyrównywacz siły hamowania. Jest podejrzenie, że coś w nim mogło się zaciąć. A ten luz między popychaczem a pompą sprawdziłeś?
zawora hamować przyczep mercedes hamować bezpiecznik hamować
rockchip batch filtr cząstek stałych schemat czujnik klimatyzacja
sharp 40bg4e firmware hitachi uc18yf
Telefon Storczyk: Analogowy i Sunbeam F1 Orchid MAN TGL: Błąd EDC 00651-1 i 655-1 - Diagnostyka i Rozwiązania