Jeśli chodzi o ten dodatkowy zawór to wygląda tak jak na rysunku: Jak już pisałem: - hamulec wyłączony - słaby hamulec - przyczepa pusta - średnie ciśnienie - przyczepa wpół załadowana - całkowite ciśnienie - przyczepa pełna. Pod dźwignią masz symbole które oznaczają: wg obrazka na dole: hamulec wyłączony po lewej: pusta przyczepa na górze: przyczepa...
Masz sprawny zawór w ciągniku? Tzn. czy przy puszczonym pedale hamulca jest ciśnieni na złączy, na wciśniętym brak ciśnienia, przyczepa hamuje gdy spadnie ciśnienie w układzie "zasilania" to sprawia zawór - odcina przyczepę. Przy wciśniętym hamulcu do przyczepy sprężone powietrze nie dochodzi. Gdyby przyczepa podczas jazdy się zerwała to zahamuje z...
Sprawdź zawór przekaźnikowy hamulca ręcznego na tylnym moście i zawór Europa, z tego zaworu są wyjścia na przyczepę. Wszystkie te zawory są połączone z dźwignią ręcznego, odłączaj pokolei i sprawdzaj czy nie syczy z dźwigni hamulca ręcznego.
Wychodzi na wine regulatora w ciągniku . Za późno do staje ciśnienie na zawór przyczepy . Sprawdzałeś ciągnik z inną przyczepą ??
Witam Niedawno zakupiłem CASE CX100- chcę przerobić hamulce na układ pneumatyczny do przyczep- gdzie podpiąć zawór hydrauliczno -pneunatyczny.
Jak już nie będzie powietrza w zbiorniku przyczepy to przy odpiętym wężu od ciągnika będzie się dało jechać, bo najzwyczajniej przyczepa nie będzie miała czym hamować.
Sprawdz zawór pod pedałem hamulca, czy po zwolnieniu puszcza do przewodu łączącego z przyczepą powietrze. Możliwe że nie wracają po zahamowaniu do swojej pozycji, sprawdz czy swobodnie się obracają, sprawdz sprężyny przy siłownikach i nasmaruj wszystko. To musi działać bo żadnej filozofii tam nie ma.
Przy zaciąganiu ręcznego w aucie naczepa powinna hamować hamulcem zasadniczym. W pierwszej kolejności sprawdziłbym zawór sterujący przyczepą. Wygląda mniej więcej tak jak ten poniżej. Najlepiej by było podpiąć komputer i sprawdzić jakie sterowanie "widzi" ten zawór. Ciśnienie powinno wzrastać płynnie, a nie skokami. https://obrazki.elektroda.pl/4495811900_...
Witam. Mam problem z pneumatyka w c360 gdy podepnę przyczepę do ciągnika i wciskam pedał hamulca nic się nie dzieje zawór rozbierałem i nic nie pomogło dodam tylko że gdy rozłączam przewód przyczepa hamuje a gdy podłączam spowrotem wraca tłoczek w przyczepie. Sprawdziłem czy zawór działa wciskając pedał i patrząc czy z gniazda leci powietrze i odziwo...
Problem masz z zaworem hamulca postojowego (4) chyba że powodem jest uszkodzony zawór naczepowy w samochodzie i że to tam na żółtej klamce pozostaje ciśnienie i powoduje za sterowanie zaworu głównego.
Rozsądniej i prościej będzie domontować w ciągniku zawór hamulcowy do systemu jednoobwodowego i mieć dwa układy. Ciągnik będzie można podłączyć z każdą przyczepą.
Podobno cięgno w zaworze reguluje się do ciśnienia. U mnie w C330M wszystko było fabryczne, ale wyglądało że łącznik pomiędzy zaworem a pedałami był za długi. Zawór działał dopiero po wciśnięciu pedałów hamulca "do podłogi", tymczasem hamulce ciągnika powinny być ustawione na bardzo mały skok jałowy pedałów hamulca. Wywierciłem otwory w łączniku celem...
Się rozpędziłem a nie zerknąłem co to za maszyna hehe. Osuszacz odpada bo powietrze z ciągnika, ogólnie zrób jak przyczepę tylko zawór do zahamowania wstaw w dogodnym miejscu a jaki układ to uzaleznij od ciągnika.
wymieniłem dźwignię ręcznego i to samo .zauważyłem ze pompuje powietrze do 12 bar Taniej wyjdzie jak się najpierw posprawdza wszystkie zależne zawory przed wymianą na pałę. Zawór sterujący przyczepą też będzie cofał powietrze do pedału. Zauważyłeś 12 bar. A wcześniej ile było? Osusacz kiedy serwisowałeś?
Samochód w momencie zwolnienia hamulca ręcznego wpuszcza powietrze w złącze 12 i cofa duża sprężynę. Naczepy w czasie przy aktywnym hamulcu ręcznym wpuszcza powietrze w 11 i 12, hamuje tak jak w w czasie zasadniczego hamowania z nieaktywnym hamulcem ręcznym. Dopiero gdy ciśnienie w układzie naczepy spada lub zostanie użyty zawór parkingowy to wypuszczą...
Przepraszam wkradła mi się autokorekta "przyczepę 2 osobową ciężarową" na " przyczepę 2 osiową ciężarową ". Przyczepa ma ABSy moduł Wabco i czy można sterownik odłożyć i zamontować zawór z regulacją siły hamowania? Bo nie chciałbym kupować przetwornicy 12/24V żeby wszystko działało. Przyczepę kupiłem samą ramę i będzie zaczepiany pod ciągnik i zaczepiany...
Witam ponownie. Podpialem na krótko, w zbiorniku pojawilo sie powietrze, ale nie może nabić ani bara bo ucieka z samego tyłu na zaworze przekaznikowo sterującym (23). Membrana sie otwiera i ucieka powietrze. Dochodzą tam przewody Zm (hamulec nożny), M (hamulec reczny) i Z (przyczepa). Wyjscia Zm i M są bez cisnienia (rowniez nie cofa sie z nich powietrze...
Sprawdź czy po zrzuceniu powietrza przez zawór osuszacza sprężarka przechodzi na bieg jałowy Od kiedy to w DAFach sprężarka przechodzi w momencie wyrzucania powietrza przez osuszacz w jakiś bieg jałowy??? Osuszacz ma zawór napełniający który w momencie osiągnięcia ciśnienia 10.5 bar zamyka przepływ do wylotu z osuszacza (połączony do zaworu wielodrożnego),...
Kolego, W dafie maxymalne ciśnienie na zegarach przy których powinien mieć wyrzyt powietrza to 10 barów (dokładnie to 10,5) a nie dwanaście tak więc osuszacz do wyrzucenia na dzień dobry. Dlatego że osuszacz nie wyrzuca przy ciśnieniu 10 bar to wówczas uruchamia się system awaryjny który przy 12 barach powinien zabezpieczać system przed nabijaniem w...
Witam. Czy wstawiając zawór zawór Europa Knorr AC598B do Keraxa 2007r muszę dać jakiś reduktor ciśnienia na ten zawór ? Problem jest taki że na żółtej słuchawce jest ciśnienie na spuszczonym ręcznym, niewielkie ok 1bara, ale wystarczy aby przyczepa lekko hamowała. Odłączając żółta słuchawkę przyczepa odblokowuje hamulce do końca. Ciśnienie w samochodzie...
Jeśli przyczepa jest stara to może warto zrobić szkic jak to jest połączone - bo czasem ktoś coś "usprawniał" i wyniki mogą być złe. Wycieki usuwać w zarodku. Ponadto warto czasem jakiś manometr wsiąść do ręki i pomierzyć co za ciśnienia. Stare zawory mogą mieć uszkodzone sprężyny, membrany uszczelki, elementy bywają zapieczone zabrudzone. Na forum...
Witam. Mam problem z ABS w Atego 818 z 2008 roku.. a mianowicie nie działa ABS, Początkowo problem z dwoma czujnikami ale ogarniete, teraz został błąd BS 7512 -Zawór sterujący przyczepą, nieprawidłowe ustawienie parametru. ABS-y nie dziłają..blokuje koła przy hamowaniu, do tego hamulec jest twardy i późno bierze. Jak poradzić sobie z tym błędem ? Dodam,...
Witam. Czy jak w trakcie hamowania blokuje koła w przyczepie? to: Tylna oś modulacja stronami (zależy które koło w poślizgu), przednia-modulacja obu kół jak tylko zostanie zarejestrowany poślizg któregokolwiek koła na tej osi. Czy będzie tak dla tego że pneumatyka w przyczepie nie nadąża za elektroniką w aucie Tak będzie, bo sygnał pneumatyczny ma pewne...
https://obrazki.elektroda.pl/8690379100_... Witam, chciałbym zaprezentować wam Skidder SAM, który na przestrzeni ponad dwóch lat wybudowałem z ojcem. Zaczynając tak od początku to pomysłodawcą projektu był mój ojciec, który postanowił zbudować ciągnik do roboty w lesie, który pomoże nam w wyrabianiu opału na własne potrzeby, z racji,...
Witam, jeśli temat znalazł się w nieodpowiednim miejscu z góry przepraszam i proszę o przeniesienie do właściwego działu, a nie do kosza ;-) . Mianowicie ojciec posiada ciągnik Case International jeśli dobrze pamiętam to model 955, który z tyłu na tablicy rozdzielającej posiada : kilka gniazd olejowych do wywracania przyczep oraz sterowania maszyn różnego...
hamulec przyczep zawora przyczep moduł hamulec przyczep
ekspres delonghi odwapnianie wentylatora mercedesa oświetlenie kurnika
wzmacniacz sygnału satelity subaru legacy
Żółta kontrolka oleju w Audi B4 po uzupełnieniu oleju Czarne pionowe pasy w telewizorze Grundig 32 LCD - przyczyny i rozwiązania