Masz schemat mam nadzieję że pomoze https://obrazki.elektroda.pl/1444045800_...
Sprawdź czy nie jest zatarty na cięgle, czy swobodnie pracuje na wahadle w zaworze.
kolego wymień zaciski i będzie ok nierób żadnych pomiarów pneumatycznych, zawór naczepę dzieli się na lewą lub prawom stronę jeśli by była wina w pneumatyce nie hamowała by jedna strona a nie oś
Pytanie jest następujące - do czego ty to potrzebujesz?
Łącze danych przerwany przewód 6 lub 7 wtyka abs często przerwany pod kabiną ( om ) lub przewód abs Przytrzymanie hamulców często klamka żółta auto naczepa do wymiany komplet, załamany przewód , zawór parkująco luzujący naczepa, czujnik ciśnienia modulator naczepa. Raz miałem przypadek że kaseta ebs widziała ciśnienie na zaworze sterowania przyczepom...
zawór sterowania naczepom uszkodzony lub brak sterowania ręcznego do zaworu i jeszcze jedno zwarcie na przewodach odepnij wtyczkę od zaworu sprawdź czy ustało powietrze po spuszczeniu z ręcznego
Ok, dzięki wielkie Kolego. Spróbuje z tym zaworem, co napisałeś
Zawór EUROPA jest to zawór EBS który służy do sterowania naczepą. Właśnie w tym zaworze masz czujnik ciśnienia który odczytuje wartość ciśnienia zasilania naczepy. Sprawdź jakie masz ciśnienie na układzie hamulca ręcznego lub czerwonej słuchawce. Jeśli przekracza normę czujnik wywala błąd.
kod błędu mid 136 psid 90 fmi 5 zawór sterowania naczepy Przerwa lub zwarcie w przewodzie Dodano po 1 21122037 20456402 Dodano po 1 zazwyczaj zawór znajduje się za lewym przednim nadkolem koło beczek powietrza
Kolego zobacz czy przypadkiem nie masz układu z dwoma poziomami jazdy. Niektóre naczepy (bardzo rzadko) mają zawór poziomowania (ten z prętem pod naczepą) z drugim poziomem jazdy (wtedy przy porcie oznaczonym 4 jest podłączony wąż pneumatyczny). Chodzi o to wtedy, że jak oś 1 idzie do góry, to cała naczepa też podnosi się (drugi poziom jazdy ) żeby...
Bez zasilania będzie hamować bez korekty czyli 1/1 na pełno powinno być dobrze ale na pusto pali opony. Z zasilaniem dobiera siłę hamowania do obciążenia. 1 i 2 plus 3 i 4 minus. Jak słabo hamuje to trzeba sprawdzić jak jest wyprzedzona naczepa na zaworze przekaźnikowym i jakie jest ciśnienie zasilania.
dodam że z upływem czasu gdy ciśnienie w naczepie spada zaczyna lecieć coraz więcej Musisz uszczelnić układ powietrzny w naczepie. Czasem tak się dzieje gdy powietrze w naczepie uchodzi. Przykładowo jeżeli układ napełniony,zaciągasz ręczny to zawór zasila siłowniki ciśnieniem przykładowo 5 bar. i takie ciśnienie powinno w zasadzie utrzymywać się przez...
Nie lampa zawór z lampy jest sterowany przez światła stop . Jeśli nie możesz połączyć się z zaworem przez can auto naczepa i bezpośrednio z zaworem , maż dwa + i dwa - przy zaworze to uwalona elektronika w zaworze albo twaoja texa . Czujniki ciśnienia w zaworze. Zawór ostatniej generacji haldex texa obsługuje ? Dodano po 2 Podłącz kompa HALDEXA i sprawdzisz....
Witam Jaki system hamulcow zamontowany jest w naczepie ? KB,Wabco czy Haldex ?
Jeśli po wypięciu kabla abs jest ok to najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik ciśnienia zadanego w zaworze naczepy. Aby to potwierdzić pasuje podpiąć komputer.
witam co to może być że tak recznie raczka na zaworze można podac powietrze na poduszki naczepy i spuścic ale jak sie ustawi w położenie środkowe do jazdy to nie poziomuje automatycznie tylko spuszcza powoli , dodam że temperatura jest ponad minus 10 naczepa schmitz Varios 2018 nie wiem czy coś nie przymarzło ale czy to raczej na czterodrożnym na ciągniku...
Jaki układ hamulcowy to poszukam schematu pneumatycznego. Dodano po 13 Po tym zaworze możesz mieć wabco c lub d uklad
Przeprowadza testy na zawór przedni i boczne z przodu, zawór naczep owy., oraz sproboj odpiac wiąże od złącza naczepy ABS na fracie kabiny z przodu
Spoilery raczej zadbałem o prawidłowe ustawienie. Na przeglądzie rocznym podobno zawory regulowali. Naczepę ciągam cały czas jedną a tempomat to prawie zapomniałem jak się używa. Sprawdzę jeszcze raz te zawory bo serwisowi nie wiara.
Zawór luzująco-parkujący do sprawdzenia. Sprawdź ciśnienie na siłowniku złącza 11 oraz 12.
Zawór wymieniony zamykam temat .
Wyświetla się komunikat o gorących hamulcach auta podczas hamowania i wtedy giną hamulce w naczepie. Zawór europa nowy kaseta też z innego auta podmieniona na próbę dodam że z różnymi naczepami się to dzieje co może buc przyczyna
Dosłownie definicja tego błędu brzmi tak: przeciek powietrza;przepływ powietrza z układu pneumatycznego przy prędkości powyżej 50 km/h jest większy od wartości dopuszczalnej. Nieszczelność w układzie pneumatycznym pojazdu lub naczepy. Może być wyciek lub zawór kierunkowy między butlami.
Jest to naczepa, jest to zawór tzw. szybko spustowy.
Diagnozujesz modulator EBS naczepy, ciągnik nie ma tu nic do rzeczy. Ręczna regulacja wysokości zawieszenia działa? Zajrzyj też pod spód naczepy, w okolicach środkowej osi powinien być zawór wysokości sprzęgnięty cięgłem z osią. Spotykałem usterki mechaniczne samego zaworu podnoszenia/opuszczania osi, jednak bez diagnostyki trudno to zlokalizować. Modulator...
Jak opuszczę osie na dół to z jednego z zaworów na środkowej osi ucieka cały czas powietrze. Jak opuszczę osie to przestaje. Napisz dokładniej o co ci chodzi.
Błąd ten może wskazywać na uszkodzenie czujnika ciśnienia w zaworze przygotowania powietrza dla naczepy opis bł w załączniku.
Czyli krótko mówiąc: mam sprawdzić czy na zawór sterowania naczepą do dochodzi powietrze? Czyli mam rozumieć, że to powietrze raz dochodzi a raz coś blokuje to powietrze tak?
Pod warunkiem, że ciągnik wysyła prawidłowe ciśnienie Ależ właśnie nie, ciągnik ma wysłać pełne wysterowanie, zawór naczepy ma go skorygować w korelacji z ciśnieniem w miechach. Zresztą, chyba nie ma problemu podpiąć inną naczepę?
Za mało powietrza układzie pneumatycznym naczepy ,to przyczyna kłopotu z hamulcami.Tak jak pisze kolega, problem może być w ciągniku (sprężarka, zawór sterowania naczepą europa) bądz nieszczelny układ pneumatyczny .
A to jest w tej szarej skrzynce czy w zaworze?
Ciśnieniem sterowania hamulcami naczepy, (żółta słuchawka) steruje zawór sterowania naczepy. Na pewno nie ma zaworu szybkiego luzowania w tym układzie. Podłącz zegary pod żółtą słuchawkę i przedni siłownik. Napisz jak wyniki pomiarów. I jeszcze jedno czy po odłączeniu żółtego przewodu hamulce odpuszczają od razu??
Tylubię zawory teraz podeslę
To ciągnik czy solówka ? Sprawdź zawór "Europa" ten co steruje naczepą/przyczepą.
Z tego co widziałem po podpięciu komputera to uszkodzony jest chyba czujnik prawego koła. Zawór sterowania naczepy nie zgłasza błędów.
Jest też możliwość, że właśnie się czujnik w zaworze uszkodził.
Po włączeniu zapłonu słychać zawory w naczepie? Z inna naczepą było ok?
http://www.surehaul.ie/intranet/Haldex%2... sprawdź zawór 13,12 na stronie 10 Powinno pomóc jeśli masz taki układ.
Zawór Knor K017224N00 jest przeznaczony do podnoszenia osi przez modulator Knorr Bremse z wyjściem pneumatycznym takim, jak G2.1. Poniżej schemat.
OK dzięki, gdzie ten czujnik wywrotu jest wpięty? Bo na pewno nie do EBS, bo w nim tylko czujniki abs, czujnik wysokości i 2 zawory w ECAS.
Jest tu schemat bardzo zbliżony do twojego układu, można zobaczyć sposób podłączenia pneumatyki i jak podłączyć zawór parkujący-luzujący
Nie mam możliwości dostać się do niej, spróbój główny wyczyścić lub przewody przełożyc na zaworze.
Problem jest po stronie pneumatycznej np. mało wydajna sprężarka, ubytki powietrza ( naczepa lub ciągnik),zabrudzone filtry szczelinowe za złączami naczepy, niesprawne zawory kierunkowe między zbiornikami powietrza lub zawór sterowania naczepy (europa) w ciągniku.Odpuszcenie przycisku hamulca naczepy nic nie da skoro w okładzie nie ma powietrza.
Witam Koledzy potrzebuje opis pinów we wtyczce zaworu sterowania naczepy. Auto to Volvo V4 z 2015 roku . Zawór sterowania naczepy produkcji Knorr Bremse,taki sam jest w Renault T . Będę wdzięczny,bo po zamontowaniu drugiego, dalej nie widzi czujnika ciśnienia . Pozdrawiam .
Witam. Jeżeli mam uszkodzony zawór sterowania naczepą w Volvo Fh 2007rok, to wystarczy go wymienić, czy trzeba go jeszcze jakoś programować?
Naczepa dopiero zjechała jutro sprawdzę na jakim osprzęcie ona jest. Naczepa firanka póki idzie zasilanie od strony ciągnika jest ok jak się wyłączy zasilanie ze stacyjki wszystkie poduszki w naczepie opadają, ale w baniakach dalej w naczepie jest powietrze. Jak znów się włączy stacyjkę to nic nie rusza dopiero jak w naczepie zawór rampowy na chwilę...
To nie ten zawór, to jest naczepa a tu chodzi o zawór w ciągnik 6x2 Daf XF 105, taki jak na dołączonym zdjęciu. Dzięki za pomoc, też ten znalazłem wnecie. Do naczep jest i to każdej jednej, ale do ciągników już nie ma :(
W APM to elektronika steruje przepływem powietrza, także kolego przyczyna może być w niej i jej uszkodzeniu. Najlepiej dawać do regeneracji cały zawór. Poszukaj także czasami na allegro sprzedają same elektroniki.
1. Zgadza sie, po odpięciu przewodu EBS naczepa hamuje praktycznie 1:1 2. Miałem na myśli, że po odpięciu przewodu EBS pierwsza oś podczas hamowania reaguje najszybciej tzn hamuje najmocniej a druga i trzecia z nieco mniejszą siła co powoduję, że na pusto z opuszczoną pierwszą osią podczas hamowania oś ta praktycznie hamuje paląc gumę. Hamulce oczywiście...
Jak masz wyprowadzone przyłącza żółte-czerwone to zawór też jest, a jeśli nie to nie zawsze był montowany zawór sterowania naczepą/przyczepą bo takie wersje widziałem . Jeśli nie będzie zaworu sterowania naczepą/przyczepą to na 99% wadliwa manetka ręcznego. Czy manetka założona oryginał czy zamiennik?
zawora hamować naczepa zawora hamulec naczepa zawora sterować naczepa
przełącznik kolumna kierownica flashowanie android instrukcja naprawa silnik elektryczny
instrukcja obsługi yamaha instrukcja obsługi yamaha
Schemat instalacji elektrycznej Mitsubishi Pajero II V6 3.0 benzyna Schemat połączenia przewodów EGR w Opel Corsa C 1.2