Teoretycznie 0.05 mm na obu zaworach, pomiar na zimnym silniku.
No to teraz zawory.
Jak chcesz przestawić rozrząd, to musisz: - okręcić napinacz rozrządu - w pierwszej kolejności popuścić centralną śrubę a następnie odkręcić dwie śruby mocujące napinacz - odkręcić cztery nakrętki szpilek cylindra, zdjąć "klawiaturę" rozrządu, uważać na tulejki centrujące na szpilkach (są po przekątnej)!!! - zdjąć łańcuszek z koła zębatego, uwaga -...
Wygląda jak zawór EGR.
no ok ustawie tak jak mówisz. A dlaczego dużo osób gada ze po 0.05mm na ssącym i na wydechowym 0.05mm :?::?::?::?:
Podpowie ktoś, jak ustawić zawory w skuterze 4t 139qmb? Cylinder wsadziłem 100cc baloletti, coś takiego. Głowica jest z dłuższymi czy tam większymi zaworami od 80. Jakie luzy zaworowe ustawić? I jak ktoś wie, jaka dysza główna? https://allegro.pl/oferta/cylinder-glowi... Takie coś, głowica też czerwona, tłok...
Witam, mam problem z zaworami w skuterze 4t, nie da się ich wyregulować. Ustawiam odpowiednie luzy i po paru kopnięciach w kopkę kasują luz i tak w kółko, oznacza to rozrząd do wymiany czy głowicę?
Tak, to normalne że jest gorący, ponieważ gdy elektrozawór się zagrzeje to ta iglica która wychodzi zamyka ssanie.A skuter teraz ma wysokie obroty ponieważ przy wyciągniętym zaworze nie ma co zamykać ssania.
No i oczywiście warto sprawdzić zawór membranowy czy nie jest rozgięty
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
Nie wystarczające ciśnienie sprężania. Albo przytarty tłok, albo brak luzów na zaworach.
Próbowałeś regulacji na zaworze iglicowym zawleczką?
Bezpośrednio od wału, czyli przez krzywkę. Tak samo jak w silniku 4T, tylko tu nie musi być przekładni zwalniającej, bo cykl wychodzi: jeden zapłon na jeden obrót wału. Silniki 2T z zaworem i wtryskiem paliwa są obecnie "ćwiczone" przez producentów skuterów.
zawory wyreguluj ma być 0,5 przerwa na spryciarzach jest filmik jak wyregulowac zawory pszukaj i bedzie palił
rozwiazalem problem regulacja jest poprzez plytki,trzeba odchylic dzwigienki i jest dobry dostep do regulacji.
czy tym wężykiem co idzie z krućca do kranika Tak myślę, właściwie to od Ciebie się dowiedziałam, że jest taki zawór w skuterze. Zasady działania zaworu się domyślam. to nalało do silnika paliwa Jakoś się tam na lało, a gaźnik powinien mieć pływak, który by temu za pobiegł. gaźnik ze ssaniem automatycznym bez różnicy czy na nowym czy starym Teoretycznie...
Zawór iglicowy nie domyka się w gniazdku
Regulator napięcia nie ma tu nic do rzeczy, jest to całkiem oddzielny obwód od zapłonu. Do przejrzenia gaźnik dla pewności, oraz zawory które mają mieć luz po 0,05 na wdechowym i wydechowym zaworze.
Wpisuje zawór ctrl to od podłogowymi się wyświetla To wpisz poprawnie "zawór CRTL", a nie "zawór CTRL".
przecież ssanie działa głównie gdy przepustnica jest całkowicie zamknięta! Wtedy całe podciśnienie zasysa paliwo z dyszy ssania i daje bogata mieszanke. Po uchyleniu przepustnicy już jest podciśnienie mniejsze i idea "ssania" troche się mija się z celem... Tak jak Ci koledzy radza - zobacz jak zachowuje się tłoczek po podaniu napięcia. Ostatnio miałem...
No to jak nie ma luzu to nie odpali. Ustaw 0,05 na ssacy i 0.07 na wydechowy zawór
Radzę wyregulować gaźnik ewentualnie zawory.
Popieram poprzednika, sprawdź luzy na zaworach.
Głowica do 80 nie musi ale powinna być inna z większymi zaworami żeby silnik miał większy dopływ mieszanki jak i wydech niż na tej z 50. Z dyszami też różnie bywa mi nie chciał chodzić na tej dedykowanej do 80 musiałem dobrać coś po środku...
mam też leciutko pękniętą pokrywę zaworów i tamtędy też czuć uderzenie powietrza. I kupiłem cały komplet góry silnika, skręciłem i dalej nie odpala. Jak się ma jedno do drugiego ? Komplet to nowa głowica z zaworami, ich gniazdami, wałkiem rozrządu i pokrywą zaworów.
Spróbuj ustawić zawory na 0,1 mm. Luzy teoretycznie ustawiałeś dobre jak dla silnika OHC (w nich luzy się zwiększają po rozgrzaniu), ale mimo wszystko warto spróbować z minimalnie większym luzem. W chińskich OHV, to trzeba było ustawiać bardzo duże luzy, bo po rozgrzaniu podpierało zawory.
Dociera paliwo do silnika. Jaka jest świeca jak wykręcisz po kilku próbach odpalania? Zawory ustawiłeś po zimie?
Dzięki problemem były podparte zawory
Luz zaworów wynosi 0,05 mm, na obu zaworach
Skoro regulowałeś zawory i coś poszło grubo nie tak, a przed tą regulacją działało, to znaczy że sam popsułeś. Najbardziej co mogłeś skopać, to źle ustawić wał, który nie był w GMP w trakcie regulacji. Wtedy mogłeś skrajnie rozregulować zawory, dlatego ci świruje pawiana silnik.
Tak na marginesie, to nie jest elektrozawór, tylko element o działaniu identycznym jak termostat w układzie chłodzenia (zbiorniczek z parafiną i iglica) ogrzewany przez pastylkę ceramiczną
Ciśnienie sprężania mierzy się specjalnym zegarem. Spróbuj w czasie odpalania psiknąć czymś palnym w gardziel gaźnika - benzyną lub plakiem, gazem z zapalniczki, zmywaczem do hamulców... Jak zapali, to masz problem z paliwem. Zawór podciśnieniowy pod zbiornikiem działa?
Otwarty zawór spotyka się z tłokiem, jak mocno kręciłeś pewnie już zgięty.
Do sprawdzenia luz na zaworach oraz gaźnik
Skuter naprawiony walnięty był zawór membranowy, do zamknięcia
Zmiana świecy nic nie dała... jeszcze lukne na tą blaszke ale coś mi sie wydaje ze to będą zawory...
Brak luzu na zaworach.
Głowica z zaworami prawie nowa.
Sprawdz zawór membranowy czy nie jest rozgięty i dysze w gaźniku czy nie są zapchane
Ciężko powiedzieć jakie dwa miejsca masz na myśli.. Ten dodatkowy okrągły kanał z dwoma śrubkami, to jest miejsce na zawór SAS (secondary air system), silnik skutera bez tego też będzie prawidłowo pracował, zawór jest zamontowany ze względu na ekologię aby spaliny były lepiej dopalane w układzie wydechowym. W nowym zestawie rozumiem, że wcale tego nie...
W twoim skuterze jest podciśnieniowy zawór paliwowy?
Moim zdaniem na zaworze wydechowym jest za duży luz.Powinien wynosić 0,06mm.pozdrawiam
W niektórych silnikach, tłoki mają na denku wgłębienia. Jedno większe (zawór wydechowy), drugie mniejsze (zawór ssący) ważne jest wtedy prawidłowe założenie tłoka względem zaworów. Tak, aby każde wgłębienie trafiło pod swój zawór.
Aby silnik benzynowy odpalił potrzebujesz trzech rzeczy: - kompresji, - paliwa, - iskry. Że paliwo jest, to już wiemy. Co z kompresją i iskrą? Piszesz Dziś sprawdziłem zawory to ssący jest na 0.05 ale wchodzi do półowy Do połowy czego? Jakie ciśnienie sprężania? Pomiar manometrem. Iskra jest? We właściwym momencie? Pomiar stroboskopem.
Grzecho3223-w sensie moduł? Dodano po 2 Staszek49 paliwo jest nowe.Wiesz może na jakie szczeliny zawory w skuterze 150?
Gaźnik regulowany ? Zawory sprawdzone ?
Jarrek7 Powiedz jeszcze, jaki przebieg ma skuter ? to też istotne, chociaż jak jedzie ci 75km/h to kompresja i zawory będą okej. W tych silnikach przy lekko rozregulowanych zaworach odczuwa się gwałtowny spadek mocy i brak wolnych obrotów, ale tak jak napisałeś sprawdź dla pewności. Według mnie na 99% będzie to wina sprężyny centralnej. Kup najlepiej...
przyczyną był brak luzu na zaworze dolotowym
Hah mówiłem że zawory ;) pozdrawiam
W jak wyjąłem zawór ssania to normalnie odpalił na zimnym
dysze gaźnika były zmieniane i ustawiane zawory
Złożyć tak jak było wcześniej: ustawić rozrząd, zawory...
Jutro sprawdze i dam znać a sile ma i kompresje to może być coś z zaworami czy nie ?
Zapomniałem poinformować. Skuter już jeździ. Winny był brak luzów na obydwu zaworach. Dzięki wszystkim za porady.
Witam wymieniłem cylinder Jest ustawiony poprawy rozrzą Są wyregulowane zawory I skuter nic nie odpala nie raz pyrknke i to wszystko Iskra jest Paliwo jest Cewka instalacji jest dobra Kręci mie raz pyrknke i to wszystko Może ktoś coś wie??
Brak kompresji świadczy o nieszczelności układu sprężania, przyczyna - zużyte pierścienie tłokowe lub nieszczelne zawory ssący i wydechowy, i od tego trzeba zacząć. Wykręć świecę zapłonową, ustaw tłok w górnym martwym punkcie, sprawdź luzy na zaworach na klawiaturze. Poczytaj jakie luzy mają być na zimnym silniku dla Twego modelu. Po prawidłowym ustawieniu...
Wczoraj odebrałem skutera z serwisu I tak Ustawili większy luz na zaworach Co najważniejsze wymienili pasek napędowy na dłuższy o "ząbek"????? Jakoś tam jeździ, nie dusi się Jedzie lepiej jak silnik się rozgrzeje Handlują takimi motorami opowiedzieli że one tak jeżdzą, 45 max i niestety tam za bardzo nic nie da się modyfikować, euro 5 i wtrysk moim...
Kolego teoria nie zawsze chodzi z praktyka w parze. Trzeba jeszcze wziąc pod uwage jakośc materiałów. Tak na logike przy kiepskiej jakości zaworów i gniazd zawór wydechowy pokrywając sie nagarem zwieksza swoja twardośc i odpornośc przylgni a ssacy jest czysty przez co wyklepuje sie szybciej. Ale to tylko moja teoria, a tak nawiasem mówiąc na codzień...
Ja miałem taki z jakiegoś VW i prąd był niewielki. A co do odporności na benzynę to normalnie taki zawór ma pracować z oparami benzyny więc powinien wytrzymać według mnie.
zauważyłem ze nie ma w filtrze paliwa benzyny Zlej stare paliwo, zatankuj nowe ,wyczyść bak ( przepłucz ) , wyczyść ( wymień ) filtr paliwa . Czy to napewno pomoże bo już słuszalem ze to może być zepsuty kronik podciśnienia albo rozregulowane zawory.??
Zawory ustawione,skuter i tak jest słabszy niż na początku,podobno tak się dotarł,twierdzi mechanik.
A co z zaworami?
Wymieniłem ten zestaw(głowice zostawiłem starą, bo nowa miała niedotarte zawory) skuter odpalił, ale w pewnym momencie jego pracy zaczęło coś piszczeć na wolnych obrotach, co to może być, pasek? Dodano po 7 I czy trzeba nasmarować łożyska wałka rozrządu? bo ja tego nie zrobiłem, a mam założony nowy agresywny..
Przy odrobinie wprawy nie jest Ci potrzebny nawet dostęp do magneta. Zdejmujesz dekiel i patrzysz po zaworach . Ew,jak nie masz wprawy to odręcasz jeszcze świecę i tak kręcisz kołem rozrządu żeby tłok był na samej górze a oba zawory zamknięte.Kręcić trzeba w przeciwną stronę do obrotów,czyli w tym przypadku za koło rozrządu kluczem w prawo jak na zakręcanie....
prawdopodobnie zawory trzeba ustawic
Wyreguluj zawory i powinno działać
Moim zdaniem skuterowi brakuje paliwa, jeżeli zawory ok to sprawdź kranik podciśnieniowy, ewentualnie przemontuj na krótko skuter na gaźniku czy wtrysku?
Kompresja jest? Zawory ustawione ok?
Przestaw iglice . Zawory do wyregulowania
Skuter jak na razie odpala i winne były zawory które zostały już wyregulowane. Zobaczę jeszcze jak skuter odpali po całej nocy i dam znać.
Czy bez świateł tez gaśnie? Jak potrafisz to sprawdź: 1. jakie masz ssanie? Automat czy ręczne? Czy jest zamknięte po rozgrzaniu silnika. 2. Odpowietrzenie baku. Czy po zgaśnięciu silnika i otwarciu korka baku słychać syk? 3. Luzy na zaworach. szczególnie ssącym.
Witam Mam problem ze skuterem 4t zwykły chińczyk JL50QT-5. Jak dodam mu gazu to go przymula i gaśnie nie da się nigdzie jechać. A dziś na przykład jak odpaliłem to normalnie pojeździłem chwilę i za 5 minut chciałem się znów przejechać i znów jest tak jak wcześniej, to znaczy odpala normalne a jak dodam gazu to zamul. Czyściłem filtr powietrza, wymieniłem...
Kolego musisz ostatecznie ustalić, czy jest to usterka "elektryczna", czy też "paliwowa". Informujesz, iż regulowałeś gaźnik, ale czy rozkręciłeś go, aby usunąć ewentualne brudy z ostojnika i czy udrożniłeś każdą z dysz i kanaliki w gaźniku. W przypadku, gdy zgaśnie silnik sprawdź, czy paliwo znajduje się w filterku paliwowym (przezroczystym). Jeśli...
Iskra jest? Na początek wyczyść gaźnik, filtr powietrza i wyreguluj zawory(ssący 0,05, wydechowy 0,07). Tak spytam z ciekawości po co wymieniałeś gaźnik i rozrusznik?
Witam, mam problem ze skuterem chińskim 50 przerobionym na 90. Iskra ma rozrząd ustawiony, zawory też. W gaźniku cały zestaw naprawczy. Nowy skuter nie chce odpalić. Jak się wyciągnie gaźnik i psika paliwo, i na płaka też nie. Proszę o pomoc i pomysły w odpaleniu.
Witam radze wyregulować zawory luzem 0,05 mm i sprawdzić wężyk podciśnieniowy przy kraniku paliwa u mnie pomogły zawory.
Rozrząd jest ustawiony super tylko mogę mieć wątpliwości do luzów na zaworach są dosłownie minimalne ledwo co są. Skuter odpala itp. Zawory nie są powyginane i tłok cały. Wydaje mi się ze zrobiłem błąd przy nabijaniu zębatki łańcuszka...
Gaźnik czysty, paliwo dostaje bez problemu. Cisnienia w oponach jeszcze nie sprawdzałem. Słyszałem że niby na zaworach trzeba ustawić, ma ktoś doświadczenie w tym? Bo nie wiem co jeszcze może być. A ogólnie skuter automat 125, zamieli w miejscu?
A jak 4T to zawory ustaw.
Lepiej sprawdź luzy na zaworach.
Ja stawiam na brak kompresji wywołany złym ustawieniem zaworów... Mogłeś to dobrze zrobić jednak jak zapewne sam wiesz popychacz przykręcony jest jedną nakrętką do zaworu, która podczas rozruchu mogła się delikatniutko przekręcić i nie ma kompresji bo ciśnienie ucieka przez nie domknięty zawór, bądż odwrotnie, zawór jest cały czas zamknięty ale wtedy...
Także wyjąłem zawór membranowy ze skutera i jest w bdb stanie gdyż nie ma żadnych prześwitów pod słońce.
Witaj Jak napisał kolega pawelszostkiewicz,ssanie zamyka się b. powoli więc bym ten element wykluczył, Przyczyn może być dużo ale w 2T sprawdził bym drożność tłumika,zimeringi na wale korbowym i zawór membranowy.
Nie dzwonilem do nich. Nie dodalem, że ten skuter jest jeszcze na dotarciu moze przez to. Jak na chwile zdjąłem pokrywe od filtra to aż rwał ale tylko przez chwile. Kompresja to raczej jest bo wszystko nowe. Oleju nie bierze. Dzisiaj zwiększylem luz na zaworach to tylko bardziej klekocze.
Pewnie słaba kompresja, regulowałeś zawory?
Jak nie masz praktyki w ustawianiu, to daj takie ciaśniejsze 0.1 i po jakimś czasie ustaw ponownie. Z reguły większy luz ustawia się na cieplejszym zaworze wydechowym.
Rolą tego zaworu jest blokowanie wracania mieszanki z silnika do króćca gaźnika. Czyli po prostu przepuszcza powietrze (mieszankę) w jedną stronę - w kierunki do silnika, jeśli jest niesprawny to mieszanka będzie cofać się z silnika do gaźnika. Po ściągnięciu króćca będziesz miał dostęp do zaworu, wtedy możesz go wyciągnąć i spojrzeć czy te cienkie...
Kompresja jest .Zawór jest prosty.
Sprawa rozwiązana wina leżała w głowicy wypalone zawory.
Najpierw sprawdzić kompresję, ewentualnie zawory i gaźnik do roboty
Witam, mam problem z Suzuki Burgman 125. Na gaźniku skuter odpala na dotyk, ciśnienie w cylindrze wynosi 15 bar. Zawory wyregulowane, wydech nie zapchany, nawet rolki wyjąłem i zostawiłem. Sprzęgło dobre, wariator też jest równy, wszystko idealnie, a skuter nie ma siły się rozpędzić. Szczerze powiedziawszy, ten skuter 50 lepiej się rozpędza.
Witam Iskra już jest natomiast skuter odpala ale od razu gaśnie. Wymieniłem zawór membranowy ale dalej to samo. Gdy dam plaka pali "na dotyk". Świeca jest mokra. Czy ktoś wie jak poprawnie wyregulować gaźnik? Pozdrawiam
Nie zamyka zawór w gaźniku
zawory podparte .ustawić luz zaworów
Może się zaciera, zawory i rozrząd ustawione?
Tak musisz kupić inną (klawiaturę) masz głowicę z długimi zaworami a klawiaturę od krótkich lub odwrotnie. Możesz kupić same dźwigienki zaworowe inne niż masz założone.
Witam. Ustaw magneto na znacznik "T" (na znaczniku "F" powinna być iskra). Wałek rozrządu (znacznik "T" po zdjęciu pokrywy zaworów) ma być tak ustawiony, aby duża dziurka była na środku, a 2 mniejsze muszą być równo z bokiem głowicy. https://obrazki.elektroda.pl/6951088900_... Odnośnie ustawienia zaworów - tu szkoły są różne, jedna...
Nie ruszaj zapłonu. Jeżeli świeca sucha, to dalej coś z paliwem. Gaźnik nie musi się błyszczyć, ale musi być drożny. Sprawdź, może pominąłeś jakiś kanalik lub dyszę. Zobacz, czy jest w nim w ogóle paliwo, czy pływak nie leży na dnie.
Napęd musiał by stawiać mega opory aby coś takiego się działo. Stawiam że gaźnik do czyszczenia/sprawdzenia i regulacji. Zawory również warto skontrolować.
Luz zaworowy OK? Zawory szczelne? Jakie ciśnienie sprężania?
skuter zawora zawora membranowy skuter skuter skuter magnus
przebieg samochodu lampa uliczna philips cisco konfiguracja wireless
bezpiecznik tablicy rejestracyjnej 55pus płyta
Naprawa łuszczącego się lakieru bezbarwnego – cieniowanie czy taśma? Spray 1K/2K, technika blendingu Alfa Romeo 156 SW 1.8 TS 2004 – zwarcie instalacji, wariujące wskaźniki, CAN, masa, alternator