Kompresor to mam na 360v
Zawór KRAMP CLRV6LLKOMK10 służy do systemów smarowania, w sprężarce może nie być wystarczająco szczelny.
Może ktoś wie gdzie można kupić zawory do sprężarki od liaza?
Brzydunio a gdzie znalazłeś zawory do sprężarki
Przy wyjściu z kompresora powietrze jest dość gorące więc lepiej tam dać kawałek chłodnicy i potem zawór.
Czy po prawej stronie na 2 zdjęciu to nie kondensator? Nie. To nie jest kondensator. To jest termik, klixon itp. W załączonym pliku jest schemat elektryczny. Trzeba dokupić kondensator rozruchowy 20uF/370V (ew. 400V). Kompresor jest cichy. To fakt. Jednak do przewidywanego zastosowania średnio się nadaje. Dwie sprawy: 1. Olej POE zastosowany w sprężarce...
Ten zaworek przy wyłączniku ciśnieniowym ma wypuszczać powietrze (po wyłączeniu silnika) na odcinku zawór zwrotny - głowica sprężarki (objętość rur + przestrzeni w głowicy - nie duża). Normalnie trwa to poniżej sekundy ("psssssst" i koniec). Gdy zawór zwrotny jest nieszczelny powietrze ze zbiornika będzie wypuszczane cały czas przez ten zaworek przy...
Kolega sprawdzi zawory na głowicach.
Chodzi Ci o tą metalową część czy gumowy grzybek ? Tam gdzie ma być zbiornik jest sprężarka.
Jeżeli po zatrzymaniu sprężarki przez prezostat powietrze ciągle uchodzi rurką odprężnika, to przepuszcza zawór zwrotny. Prezostat w momencie wyłączenia zasilania silnika otwiera zawór odprężnika. Wtedy powinno spaść ciśnienie tylko w układzie sprężarka ➡zawór zwrotny.
a sprzęgło jest wewnątrz, w tylnej części tam, gdzie idzie kabelek do jego włączania. Nie ma żadnego sprzęgła, jest zawór sterujący wydajnością sprężarki
Witam. HS24 to sprężarka z ciągnika URSUS jak się nie mylę. Zastosuj ten silnik, dobierz przekładnię, olej kupisz w każdym hipermarkecie z kompresorami, zawór zwrotny na pewno nie zaszkodzi, zawór bezpieczeństwa przeznaczony do wody spokojnie swoje zadanie spełni. Pozdrawiam.
Prawdopodobnie silnik ma już przegrzane uzwojwnia i zwarcia międzyzwojowe. Zakup nowego kondensatora niewiele pomoże, ale przyda się po przezwojeniu silnika. Trzeba sprawdzić też zawór upustowy umożliwiający rozruch i zawór zwrotny "odcinający" ciśnienie w butli od samej sprężarki.
O... Byłbym bardzo wdzięczny. Nie za bardzo wiem jak ta płyta ma być poskładana? Mam jeszcze jakieś blaszki i podkładki do tej płyty, których nie ująłem na zdjęciach. Jutro zrobię zdjęcie tych elementów, może kolega stwierdzi czego brakuje, choć znajomy od którego to dostałem twierdzi że sprężarka pracowała do końca (przy kompresorze do malowania)....
Witam. Dla własnego bezpieczeństwa i w związku z tym , że sprężarka ma być instalowana w pomieszczeniu zamkniętym jak też spawany zbiornik należało by na zbiorniku zamontować zawór bezpieczeństwa . Pozdrawiam .
Jak nie ma , jak glowice maja ok 130'C a zawory duzo wiecej.
Odświeżę temat. Też chcę zrobić kompresor i wykorzystać sprężarkę HS-19. I też chciałbym wykorzystać pompę wspomagania z Poloneza lub Lublina do smarowania tej sprężarki. Czy ktoś może coś doradzić? Czy pompa wspomagania z Poloneza ma wbudowany zawór przelewowy?
Ta przezroczysta rurka idącą od separatora do sprężarki. Zawór na separatorze.
Witam, zakupiłem nie dawno sprężarkę śrubową Atas Copco XAS 60 z silnikiem F2l 511. Mam jednak kilka problemów. Ktoś przerobił gaz. Obrotami silnika nie steruje kompresor, tylko ja za pomocą cięgna. I tu moje pytanie. Czy jak dorobię cięgno do tłoczka który odpowiada za obroty to sprawa załatwiona? W tym momencie przy podłączeniu piaskarki, kompresor...
Witam. Mam problem z klimatyzacją w A4 B8 rok 2010. Czynnik nabity, wymieniony zawór w kompresorze, brak jakichkolwiek błędów. Czujniki ciśnienia podmieniane, ciągłość przewodów sprawdzona. Po wciśnięciu przycisku AC przycisk się pali, wentylator rusza, na przewodach od zaworu pojawia się napięcie około 12 V , po czym zanika. Po podaniu bezpośrednio...
Pierwsze co zrób to odkręć przewód którym wylatuje powietrze ze sprężarki. Tam zmierz ciśnienie. Jeśli brak tam ciśnienia to możliwe że uszkodziły się zawory. Jeśli ciśnienie jest szukaj za sprężarką.
A gdzie powinienem podłączyć zasilanie powietrzem ze sprężarki? Logiczne że do zbiornika. 'odprężnik' pomiędzy zawór zwrotny, a wylot sprężarki. Jak kupisz typowy chiński zawór zwrotny to będziesz miał gotowy króciec do tego celu.
Biega jałowy zawsze da się zastosować ale należy odpowiednio operować zaworami odprężnym i odcinającym. Zasadniczo zawór odprężny jest po to aby spuszczać ciśnienie ze samej sprężarki gdy kończy ona nabijanie. Musi być wtedy dodatkowy zawór zwrotny między butlą a intercoolerem. Wtedy zawór odprężny spuszcza ciśnienie z kompresora i chłodnicy. wtedy...
Witam panowie nie znam volva - jednak gdy przeczytałem cienki przewodzik ......... Otóż kiedyś bardzo dawno temu trafiły mi się nieznane silniki w Polsce CUMMINS i było podobnie - albo wcale nie biła albo biła na max i kłopoty . przyczyna był zawór odciążający sprężarki - który powoduje odciążenie kompresora przy małym zapotrzebowaniu powietrza ( tzw....
A jaki jest odczyt ciśnienia na sterowniku? Gdzie jest zamontowany ten zawór bezpieczeństw? Masz jakiś manometr kontrolny - na wyjßciu sprężarki / zbiorniku?
wpierw muszę wyeliminować różnice ciśnienia na wejściu i wyjściu ze sprężarki, jak to zrobić? Teraz mam tak że ze sprężarki wychodzę na odolejacz, potem ten zawór zwrotny do kompresora, potem reszta instalacji. Jak wyeliminować wyższe ciśnienie jakie jest od sprężarki do tego zaworu zwrotnego?
To już nie warsztatowy, a fabryczny :D Jaka ma moc, ten silnik ? 4-5 kW ? Rozruch konieczny układem γ / Δ . To potężna jednostka, w żadnym razie nie przeznaczona do tłoczenia powietrza. Owszem, możesz zrobic, ale ...maksymalne ciśnienie, jakie ta sprężarka daje to 18 bar. Zawór bezpieczenstwa !! . Dobrze dzialajacy wyłącznik ciśnieniowy !...
Że wyrzuca olej to tutaj normalne, sprężarka z samochodu. Głowica chłodzona płynem, nie zauważyłem zaworu zwrotnego to ciśnienie jest stale na zaworach (tłoku) które nie są pierwszej młodości. Rodzaj oleju- od diesla bo od tego pochodzi sprężarka.
Z autopsji wiem, że nawet mosiężny zawór zwrotny ulegnie zniszczeniu pod wpływem temperatury gdy sprężarka będzie chodziła ciągle przez dłuższy czas. Najlepiej jest zastosować sprężarkowy zawór zwrotny lub pomyśleć nad chłodnicą.
Witaj kolego Dodam dodatkowo jak piszą iż zabezpieczeniem ważnym jest wstawienie zaworu bezpieczeństwa na wypadej jak wyłącznik padnie, działa na zasadzie jak przekroczy daną granicę ciśnienia w butli a silnik dalej będzie kręcił sprężarką a ta tłoczyła to zawór bezpieczeństwa się wotworzy i spuści sam ciśnienie z butli. Możesz dodać zawór zwrotny jeszcze
A może jednak wystarczy mi 1/2 ten zawór ? Bo jest tańszy. No chyba że zdławi wydajność sprężarki.
Mam jeszcze jedno pytanie.. czy ten osuszacz lub odwadniacz, odolejacz ma być zamontowany w obiegu między sprężarką a butlą czy w miejscu gdzie sprężarka zasysa powietrze?
Zaletą na pewno jest bardziej zwarta konstrukcja (no i mniejsza od tego silnika z renault). Masz gotową sprężarkę. Bez robienia głowic, zaworów, itp. Budując nie zapomnij i zastosuj zawór zwrotny kompresora. Niezbędny do włączenia sprężarki, w momencie uzupełniania napełnionego zbiornika.
Każda sprężarka,śrubowa czy tłokowa,posiada tzw. PRESOSTAT, zadaniem którego jest wyłączenie silnika (tutaj spalinowego-poprzez odcięcie dopływu paliwa) po osiągnięciu w zbiorniku powietrza odpowiedniego ciśnienia. Jeśli ów presostat nie jest całkiem sprawny(np.pęknięta sprężynka czujnika ciśn.),to już, przy minimalnum ciśnieniu w zbiorniku,wyłączy...
Witam - proszę sprawdzić zawór zwrotny ( między sprężarką a zbiornikiem )
Zawór zwrotny do kompresora. Wyjście do którego przykręcasz miękki wężyk idący do presostatu, łączy wyjście sprężarki z odprężnikiem, także wyjście na odprężnik jest bardzo ważne żeby mieć.
Są generalnie trzy opcje. Zapchany filtr kabinowy, czyli brak odbioru "zimna" z parownika co powoduje jego zamarznięcie. Uszkodzony zawór rozprężny objawy jak wyżej, czyli przeciąganie nieodparowanego czynnika do sprężarki co spowoduje uszkodzenie płyty zaworowej. Uszkodzony zawór regulacji pojemności skokowej kompresora w pozycji na maksymalną pojemność...
ale stosowałeś może jakiś filtr, by olej z kompresora nie cofał się do próżni? Tak w ogóle o co ci chodzi? Jak się ma cofać olej "do próżni" ??? Przecież aby zrobić jakąś tam "cienką" próżnię w układzie chłodniczym musi podłączyć się do strony ssącej kompresora. Jak więc ole ma się cofnąć??? Przecież sprężarka kompresora zasysa a nie tłoczy. Wystarczy...
W jakim celu zamierzasz usuwać zawór bezpieczeństwa z tego kompresora? Z byle powodu nie został on tam umieszczony.
Witam serdecznie. Zakupiłem używany kompresor firmy Gude (jako niesprawny) po podłączeniu do sieci ruszył i zaraz wyrzucało bezpiecznik, po zdjęciu obudowy okazało się że bezpiecznik termiczny spadł na kabel zasilający, izolacje się przetarły i robiło zwarcie co skutkowało wybiciem bezpiecznika w instalacji. Po wymianie kabla sprężarka zaczęła normalnie...
natomiast zastanawia mnie zasada działania tego wspomagania rozruchu Nie jest to przypadkiem "bieg luzem" czyli jak nabije do zadanego ciśnienia to podpiera zawory i sprężarka pracuje a nie pompuje ciśnienia.
jak kompresor na cewce, to napiecie na cewke 12v, jak na zaworze to napiecie jest w porządku wtedy uszkodzony jest zawór w kompresorze.
Ten większy. Kompresor samoróbka? Bo inaczej powinien być w układzie zawór zwrotny i presostat, który w momencie wyłączenia silnika upuszcza powietrze z przewodu pomiędzy butlą a sprężarką. W ten sposób w momencie startu sprężarka a tym samym silnik ma "łatwiej".
I czujniki i presostaty mogą mieć możliwość regulacji ciśnienia. Wszystko zależy od budowy. Ten oryginalny to chyba jednak był presostat bo według producenta ma ciśnienia załączenia 6 barów a wyłączenia 8 barów. Ta kostka to po prostu kondensator filtrujący, żeby ci kompresor w radiu nie szumiał :)
To jest zawór z pilotem, wspomagany ciśnieniem roboczym. Powinien być raczej zawór bezpośredniego działania, jakie stosuje się do niskich ciśnień, wody czy próżni nawet. W takich zaworach elektromagnes odciąga grzyb niezależnie od ciśnienia. A co ci to przeszkadza, że zawór jest na postoju otwarty? Tak ma być, wtedy trzyma zawór zwrotny na beczce, a...
Co do kompresorów jedno-tłokowych są one prawdopodobnie z ciągników URSUS C-330. Ta mała dziurka z boku to jest odpowietrznik. Jak się ją zatka to bagnet wyrzuci. Obroty w tym kompresorze są ważne do smarowania, jak również odpowiednia ilość OLEJU. Jeśli z tego odpowietrzenia wyrzuca olej to jest prawdopodobnie uszkodzona blaszka która kieruje wyrzucany...
Postanowiłem wypróbować teorię niestesty po podaniu napięcia bezpośrednio na zawór sprężarki stało się „nic” nie bylo slychać żadnego „tykniecia” czy innego dźwięku który mógłby owy zawór wydać… tak jak nie zmieniło to nic w działaniu klimatyzacji (jak nie działała, tak nie działa )mimo że sprzęgło kompresora odpala… Pytanie teraz czy owy zawór powinien...
Fajny kompresorek wyszedł. Te sprężarki są dosyć żywotne mam takich kilka sztuk a jedną eksploatuje ponad 10lat i działa. Tylko ciekawe że Twoja rusza przy ciśnieniu 3 atmosfer . No chyba że założyłeś zawór odprężający ale nie widzę. W mojej max ciśnienie pozostawione w cylindrze przy którym silnik może jeszcze wejść na obroty wynosi około 1,5 atmosfery....
Witam. Posiadam kompresor stenhoj z butlą o pojemności 500 l. Po nabiciu ciśnienia powyżej 2 bar silnik ma problem z obrotem sprężarki. Czy kompresory o tak dużej wydajności są wyposażone w zawory upuszczające ciśnienie z cylindrów po wyłączeniu?
Cześć trafił mi się w formie darowizny (złomu) kompresor a raczej zaczątek który ktoś kilkadziesiąt lat temu zaczął i nie skończył. Fotki przedstawiają to cudo. Wiem że nic wartościowego z tego nie wycuduje ale szkoda mi to na złom oddać i postanowiłem to uruchomić na pompowanie kół, jakieś prace warsztatowe. Co zrobiem: podłączyłem silnik 400V w gwiazdę...
Witam - radzę sprawdzic zawór zwrotny mieszczący się między sprężarką a butlą. Pozdrawiam.
To jest po to aby połączyć to z wyłącznikiem ciśnieniowym a konkretnie z zaworem który w niektórych wyłącznikach jest.Służy on do wypuszczania powietrza z przewodu pomiędzy sprężarką a zaworem zwrotnym.Chodzi o to by silnik sprężarki miał ułatwiony rozruch.
Kompresor to oczywiście ASPA 3JW60. Jedna sprężarka nie działała, bo uszkodzone były zaworki a nie, że była zatarta. Dla potomnych: - na alledrogo wystarczy wpisac 3jw60 i wyskoczą części do tego kompresora. - naprawdę rzadko pojawia się zawór zwrotny, ale warto napisac do sprzedawcy z alledrogo wesolowski_group, który takie części zdobywa
Jeszcze zawór zwrotny, bo trudno liczyć na zaworki wylotowe w sprężarce. Między zaworem zwrotnym a sprężarką pasował by zawór odprężny, ale można go pomiąć.
Ja mam pytanko gdzie kupowałeś części do tej sprężarki. Głównie mi chodzi o zawór ciśnieniowy.
Co się tyczy długiego czasu nabijania ciśnienia do 8 atm. to może przyczyną być ślizgający się pasek klinowy, za małe obroty sprężarki lub zużyty kompresor ( pierścienie lub zawory), albo zwykła nieszczelność.
elektromagnes kompresora był spalony - został wymieniony ( teraz jak dam napięcie 12v na elektromagnes to sprężarka normalnie działa), zawór kompresora również został sprawdzony i działa. Do elektromagnesu dochodzi napięcie ok. 4,8v , gdy włączymy przycisk AC na panelu. Gdy wyłączymy przycisk AC napięcie ginie. Po wymianie BSM udalo się skasować błąd...
Tylko ja się nie aż tak znam, i mam wątpliwości co do tych 2000 obr. Dalej utrzymuje swoją teorię o "strzykawce", że praca kompresora na taki obrotach byłaby nieuzasadniona. Mam Ursusa u sąsiada z takim kompresorem więc mogę się zapytać. Jak to jest rozwiązane w ciągniku i w ogóle przy jakich obrotach sprężarka pompuje? Wiadomo, że jest tam jakieś przełożenie,...
a ktoś z Państwa może się wypowie co sądzi o tym kompresorze do którego wrzuciłem link? Nic nadzwyczajnego, chińczyk jak każdy inny. Z kawałkeim ramy, zbiorników i zaworami.
Butla sprężarki powinna mieć króciec/zawór do okresowego spuszczania wody ( kondensatu ).
Olej smaruje układ korbowotłokowy i chłodzi sprężarkę, powinno go być do połowy oczka. Ten zaworek jest odpowiedzialny za odprężenie sprężarki co ułatwia jej ponowny rozruch po napełnieniu butli. Jeśli olej wraz z powietrzem leci przewodem na butle i jest go dość znaczna ilość to wskazuje to na zużytą już sprężarkę a dokładnie tłok, pierścienie, cylinder.
Sprężarkę mam dwu tłokowa, silnik tez juz mam, zawór zwrotny itp. pozostało przyspawać mufki i zrobić mocowanie silnika i sprężarki, pytanie tylko o to spawanie?
O to daleko odemnie a z tego opisu wynika ze zawor z tyłu kompresora raczej do wymiany, jezeli po załaczeniu klimy jest napiecie na wtyczce zaworu, a klima i tak nie załacza kompresora.
pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
Witam, jeśli już przerabiasz tą sprężarkę to zwróć uwagę na zawory a najlepiej przerób od razu płytkę na zawory wkręcane łatwo dostępne np. od sprężarki do Stara lub jakiegoś ciągnika.
To nie jest czujnik, tylko zawór N280. W A3 8P Audi zastosowało kompresor o zmiennej wydajności (w skrócie) i jest to regulowane właśnie zaworem od którego masz urwaną wtyczkę. Taki zawór można kupić osobno (w zależności jakiej firmy masz sprężarkę) i wymienić po opróżnieniu układu. Bez niego klimatyzacja nie będzie działała - kompresor cały czas się...
Piszesz, że dzieje się tylko wtedy gdy kompresor stoi kilkanaście minut z ciśnieniem. Najpewniej jest tu winien zawór zwrotny. Sprawdź czy wyłączając kompresor, powiedzmy przy czterech atmosferach i włączając go zaraz ponownie silnik startuje normalnie. Jeżeli tak, to zawór zwrotny przepuszcza, jeżeli buczy to może coś z silnikiem.
Kreska fioletowa. Inaczej mówiąc tam jest czerwona kropka w wzierniku wiec poziom ma przecinać czerwoną kropkę.... Skoro działa i nie podnosi ciśnienia powyżej 8bar to uszkodzony zawór bezpieczeństwa, uszkodzona sprężarka, nieszczelność zbiornika...
Jeżeli reszta jest sprawna to przy około 30 atm następuje automatyczne rozłączenie sprężarki. A wentylator trzeba naprawić. Niektóre fordy mają zawór bezpieczeństwa i czynnik idzie w.....p.zdu.
Foxtrott takiego steku bzdur to juz dawno nie słyszałem. Zawór bezpieczeństwa jak sam nazwa mówi służy dla bezpieczeństwa a nie do regulacji ciśnienia. Autorze masz po prostu ustawione za duże ciśnienie lub uszkodzony układ regulacji. To jest kompresor 7 barowy chwilowo dopuszczony do 8 bar. Więc pociągnij w górę to czarne pokrętło na górze separatora...
Tylko że ja mam zawór ciśnieniowy taki że po wyłączeniu spuszcza powietrze z cylindrów sprężarki
Z tego co widzę, to jest taki malutki zawór bezpieczeństwa w samym presostacie. Stare sprężarki miały montowane bezpośrednio na butli.
W większych kompresorach jest montowany zawór który w momencie rozruchu otwiera wyjście sprężarek do atmosfery więc pracują bez obciążenia niezależnie od ciśnienia w zbiorniku.Po przełączeniu w trójkąt zawór się zamyka i sprężarki napełniają zbiornik.Pełnego ciśnienia raczej nie uzyskasz kompresor ma dość dużą wydajność i nawet po rozruchu będzie potrzebował...
Płukanie układu rozumiem,ale dobierając odpowiednio sprężarkę, po co wymieniać osuszacz i zawór rozprężny?
Może po prostu zawór zwrotny nie "trzyma" za każdym razem i ma trochę ciężki rozruch
Silnik 1-fazowy wydaje specyficzny dźwięk w porównaniu z silnikiem 3-fazowym,jak napisał wcześniej Kolega Stanisław .Oglądając Twój film ,silnik pracuje prawidłowo.Tylko nie wiem jak to ma się do pracy z kompresorem .Czy ten kompresor ma wyłącznik ciśnieniowy ?.By mogło to realnie pracować ,między zbiornikiem , a kompresorem (sprężarką) powinien być...
Witam, To nie czujnik tylko zawór wydajnościowy sprężarki, bez jego zasilania nie będzie regulacji wydajności kompresora. Pozdrawiam.
Podmieniłem sprężarkę, ale efekt ten sam czyli jak zawór podpięty kompresor pracuje ale klima nie chłodzi. Po odłączeniu przewodów zaworu chłodzi ale do 2000 obrotów i się wyłącza. Podpięcie pod klipa wykazało błąd:"Obwód sterowania mocą sprężarki- obwód otwarty 030" I teraz zastanawiam się czy te dwa przewody co idą do zaworu powinny mieć stałe 12v(to...
Sciągnij głowicę sprężarki i sprawdż czy wszystko ok.Jeśli ze sprężarka ok to może być napęd spręż. Widziałeś kiedyś sprężarkę w Actrosie z bliska? Napęd sprężarki jest na kole rozrządu, stuki z napędu kończą silnik, teoretycznie. Bo najpierw musiałby się urwać wał sprężarki. Stuka płytka zaworowa. Może osuszacz pamięta Adolfa. Do wymiany najlepiej...
Uciech Dzięki za pomoc, faktycznie wszystko działa już jak należy. Zawór wywaliłem i po problemie :)
Pisałem o tym przy okazji innego projektu. Najprostsze jest najlepsze czyli z jednego lub dwóch elektrozaworów (jednego zamykającego się po podaniu prądu a drugiego otwierającego) dorabiasz układ który w momencie startu silnika spuszcza ciśnienie z cylindra sprężarki. Silnik powinien wtedy spokojnie wystartować. Rozwiązania fabryczne są bardziej proste;...
Jak otwiera się zawór bezpieczeństwa, to oznacza, że układ regulacji ciśnienia sprężarki nie działa prawidłowo
Jedna to dwucylindorwy SAF23 (realne 20m3/h), wymaga drobnych przeróbek opisywanych wielokrotnie na tym forum. Poszukaj wątków o sprężarkach, a wszystko znajdziesz. Warto ją dostosować i używać. Ta druga w układzie V4 dwustopniowa, to też sprężarka chłodnicza, ogólnie zabytek, pewnie bez pierścieni olejowych i z cudnymi zaworami. Silnik na oko od 5.5kW....
Cześć.Jeśli Cię dobrze rozumiem to chcesz zlikwidować ciśnienie nad tłokiem sprężarki żeby miała lżej startować.Pd łączyć zawór odwrotnie można.Ale w fabrycznych sprężarkach jest zawór podpięty nad tłoki żeby sprężarka miała lżejszy rozruch.Czy to nie leprze rozwiązanie.
Odpowiedź jest dość prosta - zawory tłoczne zwykle płytki i zwykle wystarczy obrócić na 2 stronę , sprężynki do płytek , zawór zwrotny pomiędzy sprężarką a zbiornikiem , Nie zaszkodzi sprawdzić ssących . Zwykle obie przyczyny naraz . Na co jest potrzebna instrukcja ? przecież to proste :shii:
Rozruszałem troszkę ją i teraz wentylator mogę obrócić jedną ręką. Kondensator sprawny i silnik rusza. Problem mam z dobiciem ciśnienia. tak pompuje do 2-3 barów i koniec. Widzę teraz że pod cylindrami są otwory gdzie pompuje powietrze. Z jednego cylindra cieknie olej więc pewnie pierścienie są troszkę luźne i jest luz. Ale to cieknie bardzo mało. Zawór...
Odnośnie skrętów to mogą być 2 przyczyny zapieczone zwrotnice lub zwrotnica jak terz krzyżak na kolumnie. Co do sprężarki to co Ci cyka to podparte zawory w sprężarce lub nie do końca możesz mieć problem z podstawą osuszacza
To SAWKA bo ma jeszcze zawór przy głowicy ,i z nich też robili kompresory.
Problem jest z tzw. odprężnikiem. Jego zadaniem jest po zadziałaniu presostatu, spuszczenie ciśnienia pomiędzy wyjściem kompresora a zaworem zwrotnym butli. Przy spadku ciśnienia w butli, presostat załącza ponownie zasilanie, ale skoro odprężnik nie zadziałał, to ciśnienie napiera na tłok kompresora skutecznie blokując rozruch silnika. Bardzo częsta...
Bez zrzucenia głowicy i przyjrzenia się zaworom ciężko coś wyrokować.
W itam! Mam problem z zaworem odpowietrzającym w kompresorze, który jest połączony z elektromagnesem. Podczas pracy silnika zawór jest zamknięty przez elektromagnes, ale gdy po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia sprężarka się wyłącza zawór przepuszcza. Nie wiem jak temu zaradzić! Może ktoś podpowie?
1. Dwa kondensatory - rozruchowy i pracy? Jeśli to rozruchowy to może mieć odłącznik odśrodkowy i jest ,,zespawany". 2. Czy ta ,,pompka" ma układ odpężający przy starcie i czy działa? 3. Pomierzyć kondensatory czy trzymają pojemność. 4. Sprawdzić zawór zwrotny na wyjściu sprężarki - patrz pkt. 2.
Posiadam taką sprężarkę http://obrazki.elektroda.pl/8367445100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7554867800_1... (stare zdjęcia, teraz sprężarka jest "na chodzie" doprowadzona do ładu i składu :) ) Więc tak chciałbym zmodyfikować swoją sprężarkę. Podczas dłuższej pracy z węża zaczyna lecieć woda. Nie jestem jakimś znawcą ale chyba...
Ta sprężarka wygląda mi na to że jest od Stara 266 mam taką samą w garażu bije mi do 7 bar bo na tyle mam ustawiony wyłącznik ciśnieniowy a to drugie ustrojstwo to chyba zawór zwrotny.
Czy w momencie podania ciśnienia np z kompresora na zawór westgate sprężarki powinna ona pracować w pełnym zakresie cały czas? Dodano po 13 Po lekkich kombinacjach na wtyczce od elektrozaworu turbiny jest 7v a na zaborze egr 12 v. Czy jest prawidłowo?
Kiedyś w Toyocie yaris miałem usterkę TZR, uszkodzenie membrany spowodowało całkowitą blokadę obiegu czynnika, kompresor zamykał manometr HP na stacji, a jest wyskalowany do 35bar, silnik w samochodzie prawie gasł (jakieś 0,9 czy 1l pojemności benzyna). Na Twoim miejscu poeksperymentował bym z jakimś kompresorem z Forda, są tam montowane sprężarki scroll,...
Odświeże troszkę temat i jak obiecałem powiem co i jak przy pracy w gwieździe z zaworami ręcznymi. Zastosowałem zawory kulowe 1,1/4 cala jeden na wylocie i jeden na dolocie sprężarki. Przy rozruchu otwieram obydwa na max i sprężarka startuje. Po kilkunastu sekundach ( jak ciśnienie w zbiorniku osiągnie ok 3-3,5 bara ) silnik zaczyna zwalniać i muszę...
Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
Cześć, Nie znam się na pneumatyce, dlatego chciałbym Was się poradzić. Jaka najtańsza sprężarka do silnika pneumatycznego 25x200? Czy jednak kompresor? Do takich rzeczy to chyba jednak kompresor. Tak mi się wydaje. Potrzebuje sterować dwustronnie siłownikiem z maksymalną mocą. Z tego co widzę, to maksymalne ciśnienie, to 9bar, ale mam zawór dwustronny...
Jeśli sprężarka ma szczelny zawór w głowicy i włącza się często to sam zawór nie pomaga i trzeba spuścić powietrze szczególnie przy silniku jednofazowym. Mamy taką sprężarkę w firmie (fabryczną) z zaworem zwrotnym i mechanicznym zaworkiem odprężającym, niestety ten ostatni często się zawiesza i trzeba go czyścić bo silnik nie daje rady wystartować...
sprężarka kompresor kompresor sprężarka sprężarka zawora
sterowanie wycieraczek astra kogut lampa rozruchowy danfoss
logitech kabel układy zasilające
Jak sprawdzić bezpiecznik termiczny w piekarniku Samsung? Blokada klawiatury w Dell Vostro 3750 - rozwiązania