PSF to skrzynka bezpieczników w komorze silnika.Odłącz przewód z 4 pinu żółtej wtyczki 5pinowej i połącz z przewodem pinu nr 1 ,to najtańsze rozwiązanie problemu.
Masz uszkodzony lub brak infa z modułu j126 (moduł wentylatora nadmuchu). Jeżeli będzie dobrze to w I grupie w bloku 1 będziesz miał 0 (teraz masz 2).
To tylko dioda. Podajesz 12 V z mocnego zasilacza lub prostownika do ładowania akumulatorów , wypalasz diodę i masz pełnosprawny zawór. Nową diodę lutujesz na przewodach, zaporowo do polaryzacji. Teraz możesz wkładać wtyczkę jak chcesz i nic nigdy nie uszkodzisz.
Witam, zakupiłem nie dawno sprężarkę śrubową Atas Copco XAS 60 z silnikiem F2l 511. Mam jednak kilka problemów. Ktoś przerobił gaz. Obrotami silnika nie steruje kompresor, tylko ja za pomocą cięgna. I tu moje pytanie. Czy jak dorobię cięgno do tłoczka który odpowiada za obroty to sprawa załatwiona? W tym momencie przy podłączeniu piaskarki, kompresor...
W mojej był zbiornik obok sprężarki i ktoś wspawał gwinty i tam idealnie się wpasował zawór zwrotny od wody 5/4cala z tym że musiałem go przerobić aby nie hałasował [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam, mam problem z klimatyzacją, czynnik napełniony, sprężarka odpala, czujnik ciśnienia czynnika sprawdzony działa, klimatyzacja nie odpala wentylatora oraz nie dochodzi napięcie na zawór sprężarki, niskie napięcie na bezpieczniku F14 rzędu 0,54V po odpięciu bezpiecznika nie startuje sprzęgło sprężarki, ktoś może miał podobny problem albo jakieś...
Witam serdecznie. Zakupiłem używany kompresor firmy Gude (jako niesprawny) po podłączeniu do sieci ruszył i zaraz wyrzucało bezpiecznik, po zdjęciu obudowy okazało się że bezpiecznik termiczny spadł na kabel zasilający, izolacje się przetarły i robiło zwarcie co skutkowało wybiciem bezpiecznika w instalacji. Po wymianie kabla sprężarka zaczęła normalnie...
Na powyższym rysunku przekaźnik nr. 12 i bezpiecznik nr. 20 jest od sprężarki ze sprzęgłem. Kabel do sprężarki leci bezpośrednio od tego przekaźnika do sprężarki. Masa też przewodem. Dodano po 36 Jeszcze nie widziałem Astry H z 2004 roku aby sprężarka była sterowana zaworem, ale rzeczywiście na aledrogo są takie zawory w sprzedaży, czyli chyba jeszcze...
Sprawdź zawory w sprężarce ( po stronie tłocznej ). I kondensator przy silniku .
Witam. Na stronie NUAIR POLSKA Sp. z o.o. jest zakładka serwis: http://www.nuair.pl/index.php?strona=str... Nagłówek mówi że jest to serwis centralny i sprzedaż części zamiennych, jednak katalogu części nigdzie nie mogłem znaleźć (potrzebne symbole w tabeli). Myślę, że najpierw kontakt telefoniczny 022 668 05 95 w sprawie tego...
Wygląda to na uszkodzony czujnik parownika (sterownik tak steruje wydajnością sprezarki by utrzymywać jego temperaturę na poziomie 5 C) lub zawór sprężarki. Zaczyna chłodzić schodzi do odpowiedniej temperatury i z jakiegoś powodu ma problem z ponownym załączaniem.
Kabelki też się lubią upier... przy zaworze załanczającym sprężarki.
Obstawiam że to zawór mosiężny, jeśli tak to możesz go zalutować.
Dzień dobry, mam do wymiany zawór sprężarki klimatyzacji. Moja sprężarka to Sanden PXC16 NR.P31315453 Z tego co widzę występują dwa typy tego zaworu. Zanim zdemontuję kompresor... proszę o pomoc w zweryfikowaniu jaki typ zaworu będzie odpowiedni do mojego modelu. Volvo XC60 2010r. 2.4D5D 205KM Pozdrawiam Artur
Zacierać raczej nie, raczej połamane płytki w głowicy. Jak w miarę chłodzi nie robić a po sezonie ściągnąć głowicę. Chyba że przy okazji zaworka nie zrobiłeś vacum tylko dobiłeś czynnika?.
A gdzie powinienem podłączyć zasilanie powietrzem ze sprężarki? Logiczne że do zbiornika. 'odprężnik' pomiędzy zawór zwrotny, a wylot sprężarki. Jak kupisz typowy chiński zawór zwrotny to będziesz miał gotowy króciec do tego celu.
tam jest sprężarka na zaworze , będzie się kręcić cały czas
Zawór KRAMP CLRV6LLKOMK10 służy do systemów smarowania, w sprężarce może nie być wystarczająco szczelny.
Zamontowany zbiornik po gazie jak widać na zamontowanej tabliczce posiada atest na ciśnienie 30 atmosfer.Tego typu sprężarkę wykonałem w roku 1985 i była to nowa sprężarka od ciągnika C 330 z silnikiem 2,2KW.Sprężarka pracuje wiernie do dnia dziśiejszego. na zbiorniku był zabudowany zawór bezpieczeństwa.Sprężarka nie posiada wyłącznika ciśnieniowego...
Wymyślacie sobie jakiś nieistniejący zawór w sprężarce, oczywiście jest płyta zaworowa z zaworkami jednokierunkowymi ssącymi i tłocznymi, inaczej by sprężarka nie działała (at)carrot czy możesz podać konkretny cytat gdzie ktoś sobie wymyślił nieistniejący zawór w sprężarce?
Presostat powinien być podłączony do ciśnienia w zbiorniku. To nie jest presostat to jest czujnik ciśnienia. Najbardziej ohydnie wykonane połączenie. http://www.pneumat.com.pl/czujniki_cisni...
Jedna wymiana oleju nie wystarczy. Zlać ile można stroną niskiego ciśnienia. Potem próżnia samej sprężarki i solidne jej wygrzewanie. Tak samo z całą jednostką zewnętrzną. Próżnia z 48h i w ciepłym miejscu. Jakby mi zależało na sprzęcie to bym w sprężarce wstawił zawór serwisowy AV do zlewania i wymianie oleju.
Odpowiedź jest dość prosta - zawory tłoczne zwykle płytki i zwykle wystarczy obrócić na 2 stronę , sprężynki do płytek , zawór zwrotny pomiędzy sprężarką a zbiornikiem , Nie zaszkodzi sprawdzić ssących . Zwykle obie przyczyny naraz . Na co jest potrzebna instrukcja ? przecież to proste :shii:
To jeszcze usłyszysz.... kolego MARK-62. Reszcie polecę zmienić fachowca na takiego co umie zdiagnozować układ klimatyzacji a w oplach dodatkowo elektronikę auta. Z nieszczęsnym modułem chłodzenia włącznie. Przecież do tego potrzeba raptem dwóch manowakumetrów za 300 zł. I wiedzy...
wielkie dzięki za podpowiedz
Witam. Chciałbym zbudować sprężarkę napędzaną WOM do zasilania sekatorów pneumatycznych. Nie zakładałbym tu oddzielnego tematu, gdyby nie to że będzie ona pracować ciągle, tzn. nie będzie tak jak w klasycznych kompresorach, że nabije i będzie się wyłączać tylko raczej będzie tak jak w samochodach ciężarowych, że jak nabije do pewnego ciśnienia to zawór...
To może lepiej zawór upustowy taki który po przekroczeniu ciśnienia psyknie co jakiś czas , ale bez buforka to zły pomysł tak czy inaczej bo w nim montuje się zawór zwrotny i sprężarka zawsze jest odprężona i rusza a u ciebie ona nie ruszy bo zbyt wysokie ciśnienie ma jeszcze.
Witam tak jak kolego piszesz sprężarka po przyciśnięciu pracuje normalnie to teraz gdzie ten zawór minimalnego ciśnienia ale zdaje mi się że to ten na wylocie powietrza z sprężarki na foto w tym małym rysuneczku.I czy to można rozebrać samemu czy co z tym się robi?? Bo do tego zaworu jeszcze się nie dobierałem a może tylko trzeba wyregulować ale jak??Jest...
Według mnie wygląda jakby ciśnienie zbyt wzrastało i sterownik odłącza sprężarkę żeby nie rozsadzić układu, sprawdź zawór rozprężny. Wymieniłeś tylko sprężarkę nic nie robiąc? Stara się zatarła czy co?
Witam, jeśli już przerabiasz tą sprężarkę to zwróć uwagę na zawory a najlepiej przerób od razu płytkę na zawory wkręcane łatwo dostępne np. od sprężarki do Stara lub jakiegoś ciągnika.
Regulowane ustawienia zaworów: Dzięki regulowanym czasom otwarcia i zamknięcia zaworu w zakresie od 0,5 do 10 sekund i od 0,5 do 45 minut.
przy sprężarkach np Denso rozłącza sprężarkę bo nie ma ona wewnętrznej regulacji ciśnień. Wentylator na pierwszym biegu przy sprawnym układzie starcza. Sprężarki np Harisson mają wewnętrzną regulację ciśnienia i sprzęgiełko nie jest nigdy wyłączane. Przy podłączeniu do drugiego biegu wentylatora i np zanieczysczonym skraplaczu (np muchami) lub zatkanym/zaciętym...
25-45 psi to podczas pracy sprężarki. Jak nie pracuje to ciśnienia wyrównują się. Jeśli mimo pracy sprężarki ciśnienia wynosi 90 psi to albo zawór rozprężny jest uszkodzony ( otwarty na max) albo sprężarka padła i nie robi różnicy ciśnień.
Sprężarki najczęściej mają tzw. zawór upustowy, to znaczy przy załączeniu sprężarka pracuje na luzie, zawór zamyka dopływ powietrza do zbiornika a otwiera na zewnątrz. Po nabraniu przez silnik nominalnej prędkości obrotowej, następuje zamknięcie zaworu wyrzucającego powietrze i otwarcie zaworu do zbiornika. Wynika to że podczas startu jest duży moment...
Po podaniu 12V na zawór,sprężarka chodzi z maksymalną wydajnością. A jaki jest problem z klimatyzacją w Twoim samochodzie?
Powietrze ma inną gęstość niż paliwo i zawór przystosowany do pracy z cieczą może "nieszczelny" dla powietrza. Czyli nie funkcjonować prawidłowo. Możesz to sprawdzić doświadczalnie i jeśli się nie sprawdzi szukać takiego zaworu pneumatycznego np. firmy Festo.
Bo jakoś wcześniej chodziła normalnie Nie napisałeś w pierwszym poście, więc zgadywałem. Zawory się nie zawieszają?
Na ostatnim zdjęciu lewy to niskie prawy to wysokie. W obwodzie sprężarka skraplacz masz wysokie.
Potrzebuję schemat elektryczny podłączenia sprężarki klimatyzacji peugeot 308 SW 1.6 hdi 2009. Brak napięcia sterującego na zaworze regulacji sprężarki.
Oczywiście zawór sterujący wydajnością sprężarki. Wyprzedam pytanie: tak trzeba ściągnąć czynnik do wymiany I może zmień serwis jak Ci każą czekać do lata bo "może się naprawi" :)
Temat do zamknięcia. Zawory nowe, jeśli uda się zdobyć, to tylko w starych sklepach rolniczych jako leżaki magazynowe. A i to z dużą dozą szczęścia i najczęściej na sztuki, proponowano mi cenę 25 zł za 1 szt. wlotowego. Przy cenie nowej pasującej głowicy od Ursusa zupełnie nieopłacalne.
Sprawdź od spodu sprężarki powinien byc zawór reg dwa kabelki , no i dwa do sprzęgła klimy. Jak nie ma albo urwane to będziesz wiedział.
Sprężarka bez sprzęgła i zawór z tylu na 2 piny?
A jaki tam masz układ klimatyzacji ? Bo są generalnie 2 rodzaje: Ze zmiennej wydajności sprężarką (np Harrison V5) wtedy sprężarka powinna pracować cały czas jak tylko klima jest włączona. Drugi rodzaj to z "cyklującą" sprężarką: zawór rozprężny reguluje w zależności od temp parownika, a skroplony gaz się magazynuje. Jak ciśnienie spadnie po stronie...
Kiedyś ściągałem samą sprężarką z zegarami chłodniczymi na ssaniu, sprężarka na 134, bez problemu 407 , nawet 9kg do butli ściągała, musiałem wodą ją chłodzić . W urządzeniach z ok. 2 kg czynnika nawet przy 410 nie potrzebowałem jej chłodzić . Bez presostatu ciągle uważać trzeba , nasłuchiwać czy działa i jak stanęła od razu wyłączyć , z początku dławiłem...
Kompresor zwieksza wydajnosc do 76% (jakkolwiek te wartosci mozna przetlumaczyc) A cisnienie w ukladzie pozostaje 5 Bar. Uszkodzony (zablokowany) zawór sterujący wydatkiem lub sama sprężarka
Witam. Zamontowałem w VW Beetle 2014 rok 1.4 benzyna, klimatyzację z manualną regulacją. Wszystko podłączone zgodnie z schematem czyli CAN dodatkowy do panelu klimatyzacji ( komunikacja z panelem jest ) oraz podłączony do panelu klimatyzacji zawór sprężarki oraz czujnik ciśnienia do panelu klimatyzacji ( przed podłączeniem były błędy po podłączeniu...
Jeżeli napięcie dochodzi do sprężarki to są dwie opcje albo sprężarka do wymiany albo zawór lub cewka jest uszkodzona. Jedno z dwóch. A jaka tam jest sprężarka? Ta informacja dużo powie. Można sprawdzić rezystancję zaworu lub cewki jak cewka to musi być przekaźnik, jak zawór to sterownik np. silnika steruje nim w miarę potrzeby wysterowania zaworu na...
ednak zauważyłem, że zawór tylko przełącza jak sprężarka nie pracuje, jak pracuje to nie słychać tego specyficznego 'klik' Nie wiem czy tak ma być, czy ten zawór niema siły przełączyć pod obciążeniem? Czy to objaw uszkodzenia, czy sterownik przełącza go tylko gdy sprężarka nie pracuje? To mi się podoba , skrupulatnie to sprawdziłeś. Zawór masz uszkodzony...
Ważne, aby był to zawór bezpośredniego działania, nie wspomagany ciśnieniem powietrza, które w tej sytuacji jest chwilowo bliskie zera.
Sprężarka jest wyposażona w zawór zwrotny (minimalnego ciśnienia), czujnik powinien być zabudowany za tym zaworem, często przed chłodnicą. Jeżeli nie czujesz się na siłach to wskazany serwis...
sprężarka zawora zawora regulacja sprężarka zawora sprężarka kompresor
suszarka zatrzymywać zwrotnice basową diesel gazem
Jak zaprogramować pilot uniwersalny bez kodu? Błędy WS w Mercedes Axor - diagnostyka i rozwiązania