Nie zmierzysz tych zaworów!! Wymień to o co prosi ECU! ''Zawór sterujący dawką paliwa'' To ten grubszy na pompie!
Witam. Chciałbym zrobić elektryczne sterowanie dawką paliwa w zwykłym silniku Diesla. Miałoby to wyglądać tak, że na linkę od gazu, lub w jakimś innym miejscu, założyłbym potencjometr, a do śruby regulacyjnej na pompie wtryskowej dołożę jakiś silniczek. Na podstawie napięcia z potencjometru układ wykonawczy dawałby odpowiedni impuls do zmniejszenia...
Witam a jakim programem sprzętem diagnozowałeś usterkę jest wyszczególnione że zawór sterujący dawką paliwa może być też automat pompy najlepiej sprawdzić zasilanie pompy czy podaje na filtr i czy podaje na wtrysk widziałem że był też wymieniony jako błąd korek zbiornika paliwa sprawdź drożność tego korka
nowy filtr był zalany ropą ?? P0725 - sygnał prędkości obrotowej i P1630 - zawór sterujący dawką paliwa . Sprawdz rezystancję podzespołu czujnik położenia wału korbowego . spróbuj zdjąć rurę od filtra powietrza i siknąć mu plakiem , pewnie się zapowietrzył ... powinien odpalić.
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
WITAM Citroenem Berlingo 1,6 hdi zgasł podczas jazdy Pojazd po dwóch innych warsztatach. Po odczytaniu błędów, zawór dawki paliwa, sterowanie wtryskiwaczy. przepływomierz, fazy rozrządu.Błędy nie dały się kasować. Po weryfikacji stwierdzono zwarcie instalacji przy zaworze dawki paliwa przy pompie wtryskowej.pozostał błąd synchronizacji rozrządu i przepływomierza,...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
Sterownik uszkadza się, a dokładnie "wypala" się tranzystor sterujący dawką paliwa w pompie wtryskowej "Zawór przestawiacza dawki" - różnie nazywany, taka sama funkcja. Otóż ten zawór w trakcie użytkowania się przyciera - ze zużycia materiałów, od paliwa. Dlatego naprawa sterownika to tylko lecznie skutków nie przyczyń - problem będzie wracał, czasem...
Zrobiłem bypass na pompce i faktycznie silnik chodzi, ale objawy są takie same cały czas...a więc pompa VP44 do naprawy. Czy te błędy wskazują na częstą usterkę pompy czyli zacierający się tłoczek zmiany konta wtrysku? Czy może zaciera się zawór dawki paliwa, albo uszkodzony sterownik - ten tranzystor sterujący ? pozdrawiam! DBS
W tej pompie nie ma żadnego czujnika położenia wałka. od poprzedników, czyli czysto mechanicznych pomp różni ja jedynie elektryczne sterowanie dawką paliwa i zawór stop z czujnikiem temperatury. Rozszczelniłeś cos pewnie. Jak nie podcisnienia to może węże paliwowe.
Witam, Po odpaleniu auta i dodaniu gazu strasznie klekocze i nie ma mocy ale nie kopci. Autko jeździło sprawnie i bez kłopotów az padł sterownik. Po wymianie tranzystora przez miejscowego magika (prawdopodobnie irlr2905) auto zachowuje się jak w opisie. może ktoś miał podobny przypadek albo ma pomysł co posprawdzać? komputer pokazuje jedynie błąd C1530....
Błąd powrócił? Problem który opisujesz może mieć źródło w Nastawniku dawki paliwa, zaworze wyprzedzania wtrysku, we wtrysku sterującym lub w czujnika położenia wału.
Gościu trochę kultury!!! Już sam się dowiedzialem, górny jest po to żeby przy zimnym silniku chodził równo ("tzw. ssanie") a dolny zawór do dawki paliwa. A steruje nimi prawdopodobnie przekaźnik który jest za akumulatorem. A jak pisałem że wtryski są dobre to znaczy że tak jest. Jak nie wiesz o co chodzi to nie pisz!!!
Fotka nr 1/ Zawór odcinający dawkę paliwa zaciął się. Masz pewnie problem z gaszeniem. Sprawdź czy są jeszcze jakieś błędy w EMS.Fotka 3/ Zawór sterujący oś tylna str. prawa ma zwarcie do masy lub zwarcie na przewodach. Fotka 2/ Dwuobwodowy układ kierowniczy ; sygnał z drugiego dwuobwodowego układu kierowniczego jest nieprawdopodobny w stosunku do prędkości...
Okazało się że membrama która steruje sprężarką zardzewiała i ciężko się przesuwała. Mechanik przeczyścił i jest dobrze. Ale co do klekotu to jakim cudem pompa sama się przestawiła? Mam wrażenie że usterka jeszcze powróci. W tddi jest zawór upustowy spalin, sterowany gruchą ("membraną") podciśnieniową, a ta elektrozaworem. Przyciera się sam zawór na...
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
Wymieniłem tranzystorek który steruje dawką paliwa oraz zawór dawki paliwa dalej to samo czyli brak mocy i słabe wkrecanie sie na obroty.Bład p1631 zmienił swój status z 7 na 1 .Czyli teraz brzmi POMPA WTRYSKOWA WADliWE DZIAŁANIE 1. Status 1 oznacza uszkodzony eeprom lun konwerter a/d według opisów znajdujących sie w necie.Da sie cos jeszcze zrobic?
Witajcie. Naczytałem się już sporo o tych pompach vp44. Wiem że kiedyś to był temat tabu, ale teraz te samochody to już starocie, więc może ktoś mi udzieli pewnej rady. Wymieniłem ostatnio ten "sławny" tranzystor i jak wiadomo auto ożyło, lecz po pewnym czasie znowu odmówiło posłuszeństwa. Tym razem okazało się że uszkodzony został zawór dawki paliwa,...
Witam. Jeśli przetłumaczyć błędy na język polski to tak: Fuel Pressure Regulation Valve 2 Control Difference Różnica ciśnienia paliwa Rozporządzenie Zawór sterujący 2 Drugi: Pressure too High Zbyt wysokie ciśnienie. A więc podejrzewam, że prawdopodobnie zawór regulacji dawki paliwa się zaciął, co warto sprawdzić w paramentach pracy silnika. Pozdrawiam....
2. Czy może być to przyczyna notlauftu? Tak. Tam turbina ma zawór upustowy, nie zmienną geometrię, a siłownik sterowany jest nadciśnieniem nie "pod", więc każda nieszczelność spowoduje wzrost ciśnienia doładowaia i odcięcie dawki paliwa przez przeładowanie, tzw notlauf.
Potrzebuję pełnego opisu procedury regulacji luzów zaworowych w Polonezie 1.6 GLI. Proszę też o wskazanie jak wyregulować obroty biegu jałowego i dawkę paliwa w tym modelu na wtrysku ambimex. Sa Ze względu na rodzaj rozrządu, jest to silnik typu OHV (Over Head Valve, ang.: dosł: zawór nad głowicą). Nie ma jakiejś wielkiej procedury regulacji luzu zaworowego....
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
To nie przepalony opornik a tranzystor mosfet. Zapewniam cię że odpowiada on tylko za zawór regulacji dawki paliwa - powód przez który nie chciał odpalić samochód. Tłoczek sterowany jest bezpośrednio z płyty głównej sterownika z 7 nóżkowgo elementy. To sterowanie nie ulega uszkodzeniu. Błąd 0550 jest regulacji kąta wtrysku. Mogło się zdarzyć że jednocześnie...
Miałem bardzo dużo przypadków, kiedy nieszczelny dolot powodował kopcenie na czarno. Powodem tego jest większy przepływ powietrza przez przepływomierz i sterownik automatycznie daje większą dawkę paliwa (mapa ogrznicznika dymienia lub lambda). Sądzę, że w tym przypadku nie będzie silnik dymił zbyt długo, mimo większej masy powietrza wskutek nieszczelnego...
Dzięki, nie wątpiłem że są tu jednak fachowcy. Oczywiśce Actros nie ma pompowtryskiwacza tylko układ PLD, ale sterowanie w pompie dawką paliwa przez elektrozawór odbywa się identycznie jak w pompowtryskiwaczach z zaworami elektromagnetycznymi. Sprawdzę jeszcze raz tą usterkę 4041 czy to napewno MR czy FR. Numer ramy też podam. Dostałem już uszczelki...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Jakie jest zachowanie pompy z uszkodzonym czujnikiem jak w temacie oraz z niepodpiętym ? Pytam ponieważ mam dziwny objaw. Pompa po przekręceniu stacyjki podaje paliwo na wtryski przez chwilkę. Za każdym przekręceniem stacyjki słychać że auto próbuje zapalić. 3-4 wtryski i zaworek dawki przestaje pracować. Ponowny zapłon 3-4 wtryski i blokada itd. Zawory...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Hej, myślę, że można wykonać test zaworu SCV. Odpal samochód, zostaw na wolnych obrotach i wypnij kostkę zaworu SCV. Jeżeli silnik zacznie inaczej pracować, to znaczy, że zawór działa. Jeżeli jest bez zmian, taki zawór można wyczyścić i wymienić uszczelki. Jeżeli to nie poskutkuje - wymiana zaworu na inny. Wydaje mi się, że ten zawór nie wyjdzie na...
Byłem przekonany że tranzystor steruje zaworem w dolnej części pompy(N108), nie wiem czy ponownie wymienić tylko tranzystor, czy wymienić też ten zawór dawki paliwa?? Nie wiem czy był przylutowany czy przyklejony poprzednim razem, ponieważ znajomy mi wymieniał tranzystor. Pozdrawiam.
Wg mnie otwierają się jednocześnie. Miałem taki wtrysk w Uno75ie. Dawka paliwa jest dzielona na pół. W związku z tym pierwsza część paliwa zostaje wtryśnięta przy zamkniętych jeszcze zaworach ssących, a druga kiedy są otwarte.
Widząc, że nie ma konkretnej instrukcji naprawy sterownika PSG16 a dodatkowo każdy robi z tego wielką tajemnicę, postanowiłem podzielić się moimi doświadczeniami z regeneracji. Pacjent to kolegi opel, sterownik na pompie to PSG16 (sterownik z dwiema wtyczkami). Objawy to rzucenie palenia, po poluzowaniu przewodów na wtryskiwaczach bardzo niskie ciśnienie...
Może odpowietrzenie w zbiorniku przytkane. Pojedź bez korka. Jak zgaśnie zaobserwuj paliwo w przewodzie zasilającym pompę. Nastawnik na pompie odpada, bo później jedzie dobrze. Wykręć elektrozawór na pompie. Przeczyść. Odłącz przepływkę rano i pojedź wtedy przejdzie w stan serwisowy. Na stałej dawce paliwa. Wykluczysz sterowanie dawką. Może pomylony...
Na początek zasil pompę wtryskową z oddzielnego baniaczka zawieszonego trochę wyżej nad silnikiem i zobacz jak zachowuje się auto podczas jazdy (najlepiej zawiesić na szybie bocznej plus dłuższe wężyki). Pamiętaj o odłączeniu powrotu od pompy i ten przewód łączysz z wychodzącym z filtra (paliwo będzie krążyć "na ślepo" w obiegu zamkniętym). Powrót z...
Ja na Twoim miejscu tego bym nie ruszał. O ile się wiem to regulacja dawki paliwa odbywa się po rozebraniu pompy i przestawieniu zębatego kółka sterującego względem tulei regulacyjnej. Dzięki temu zapewniona jest możliwość takiego ustawienia objętości dawki, aby bieg silnika był równomierny i do każdego cylindra była wtryskiwana zawsze taka sama objętość...
Elektryczny zawór sterujący kątem wtrysku (kabel 2 pinowy) stuknij w niego jak silnik będzie pracował jeśli zły to silnik zacznie lepiej pracować ale tylko przez chwile-znajduje się nad korektorem zwiększającym dawkę paliwa przez turbinę
Witam! Właśnie walczę z pompą. Coś tu się nie zgadza, bo uszkodzony tranzystor steruje zaworkiem wysokiego ciśnienia (dawka, początek wtrysku), a nie zaworem przestawiacza, a poza tym tłok przestawiacza przesuwany jest ciśnieniem paliwa wiec zawór tylko je dozuje.
Booster masz przy pompie wtryskowej i jest odpowiedzialny za dodatkową dawkę paliwa , sterowany ciśnieniem od turbo. Warto go wyjąć i wyczyścić. Na zdjęciu jest Endura , a pokazujesz zawór EGR. Można to usunąć [ choć nie powinno się - normy spalin] , albo dobrze wyczyścić.
Chciałbym zrobić układ, który będzie mierzył czas między impulsami, a na bazie tego będzie rozdzielał sygnał idący do listwy wtryskowej na 4 wtryskiwacze. Da się zrobić ale uwierz mi, wolał byś to zrobić na mikrokontrolerze, poza tym musiał byś modyfikować czasy impulsów sterujących wtryskami, paliwo które podaje wtryskiwacz przy zamkniętym zaworze...
4788 Zasilanie paliwem cylindrów. Zbytki niski poziom napięcia do sterowania zaworem elektromagnetycznym ilości paliwa do tylnego zespołu cylindrów 4-6. Przyczyną usterki może być uszkodzony akumulator lub usterka w zaworze elektromagnetycznym. Mogła także wystąpić wewnętrzna usterka jednostki sterującej. W wyniku usterki wyłączono podawanie reduktora....
Znalazłem nieszczelność w zaworach sterujących EGR. Oprócz tego ustawiłem wolne obroty i linkę do skrzyni ustawiłem z lekkim luzem. Ustawiłem też jakieś ciśnienie oleju w skrzyni biegów na 2,9 bara, zgodnie z manualem. Pominąłem też uszkodzony zawór, przez który ciśnienie z kolektora dolotowego idzie na ALDA. Ciśnienie doładowania wynosiło 10 psi. Efekt...
Powszechnie to wiadomo że zawór regulacji dawki paliwa jest sterowany przez tranzystor Unipolarny. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd niczym nie uzasadnionymi stwierdzeniami. Zawór regulacji dawki się nie zacina. Może stanąć na amen jak pompa poleży z pół roku czy rok. Ale wtedy samochód na takiej pompie nam nie odpali, a sterownik z racji tego nie uszkodzi...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Oprócz wtryskiwaczy to: - Piszesz pompa? Może uszkodzony reduktor ciśnienia? Coś z dawką dla tego jednego wtryskiwacza? Możliwe. Masz tam już sterowanie elektroniczne. - Nieszczelne zawory, a przez to opóźniony zapłon - lub ogólnie za mała kompresja. Dotyczy to jednego cylindra, więc raczej nie sprężarka lub kiepskie paliwo. Aż przetopiło do progu ogniowego,...
Pomysł jakiś jest, ale klapka może się zaciąć i krańcówka nie zadziała, to dla mnie niepewne rozwiązanie. Elektrozawór ma się otwierać w czasie pracy dmuchawy czyli pracy pieca. Tak samo w trakcie czuwania, co jakiś czas następuje przedmuch pieca i w tym czasie również ma się otworzyć zawór, aby podać dawkę paliwa.....dla podtrzymania płomienia. Problem...
Uszkodzenie sterownika nie jest skutkiem uszkodzenia mechanicznego pompy. Nie ma jedno z drugim nic wspólnego. Pisałem o tym w innym poście. Wystarczy wziąć miernik i sprawdzić który zawór czym steruje i będzie wiadomo od czego pada tranzystor. Jak samochód ci się zapowietrzył to normalne ze poleciał sterownik. Te sterowniki we wszystkich markach samochodów...
KOD USTERKI D005 USTERKA:Jednostka sterująca nie korzysta z sygnału czujnika ciśnienia dawki paliwa, pomimoże znajduje się ono w granicach tolerancji. PRZYCZYNA:Ciśnienie jest nadmiernie niskie w porównaniu z normalnym ciśnieniem dla różnych warunków roboczych. UWAGI:Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg,jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
Na podstawie opisu objawów (szarpanie na zimnym silniku jak przy braku paliwa, lżejsze na ciepłym, błąd P1167, cofanie się paliwa po zgaszeniu i powstawanie bąbla przed pompą), problem wydaje się związany z układem paliwowym, konkretnie z wprowadzaniem powietrza do systemu niskiego ciśnienia. To powoduje niestabilne ciśnienie paliwa, co ECU wykrywa...
uszkodzi zawora dawka paliwo uszkodzić zawora dawka paliwo zawora dawka
volvo silnika miganie kolorami piecyk termet
tempomat uniwersalny programator czasowy instrukcja
Aktualizacje oprogramowania dla telewizora Blaupunkt Adding Resizable BAR to ASUS Sabertooth Z97: Feasibility and Limitations