Pierścienie w tłokach klinują się (nie potrafię pojąć dlaczego robokop twierdzi inaczej). Jak tłok dostanie zawora z góry szczególnie w szestnastkach to potrafi się na rowkach zbić. Jadne są bardziej na to podatne(mają "miękkie tłoki", bliżej krawędzi zawory inne mniej albo wcale. Parę zakleszczonych tłoków się udało uratować, ale pierścienie nowe bo...
zmierz kompresie może ci perścionek pękł przy składaniu,kompresia + paliwo +zapłon, a jaki był problem ze wymieniałeś tego tłoka, moze jest przykrzywiony zawór i nie trzyma. czesto jak się zerwie pasek to wpada w obroty i jest kolizja zawór tłok i krzywi zawory.
Trochę późno piszę ale udało się ogarnąć. Dla innych na przyszłość. Wymieniłem oringi na tłoku zawora dwubarowego i ogólnie dla zaworu dwubarowego. Problem ustąpił.
okazał się zacięty tłok elektro zawora młotek i przecinak i sie udało naprawić Dodano po 1 wszystkim dziękuje za pomoc] tema uważam za zamknięty
Sprawdź, czy świeca jest typowa dla tego silnika, może ktoś wkręcił dłuższą i blokuje o tłok. Może źle złożony rozrząd i zawór uderza w tłok, ale wówczas zawory pewnie do wymiany (będą pogięte).
Ustawienia kół rozrządu Władymirca T-21A http://obrazki.elektroda.pl/2207018500_1...
http://obrazki.elektroda.pl/2177362000_1... Pompa jest Zexel VE licencja Bosch, skok tłokorozdzielacza do regulacji kąta wtrysku ok. 1 mm. Luzy na zaworach ssący 0,35 mm, wydechowy 0,5 mm.
Sprawdz czy faktycznie ciężko chodzą zawory. Tłok w górę, zdjąć zamek poruszać. Ciekawe ja 4011 remontowałem trzy lata temu i nie miałem tego problemu.
Dla mnie to i na handel się nie nadaje w takiej postaci. Widać że trzonek zaworu dosłownie wbił się w tłok zabierając/przepychając materiał. Czy by to działało czy nie to by wyszło po złożeniu.Sprężanie by było.Zniekształcona komora spalania na pewno miała by wpływ na spalanie mieszanki. Dlatego napisałem teoretycznie. Tak czy tak żeby było dobrze...
Przestawię później rozrząd o 180 stopni. Pewnie i tłok przywali w któryś otwarty zawór, doskonały pomysł. :D Ogarnij to troche. Obracaj ręcznie kołem zamachowym, zobacz jak pracuje rozrząd i kiedy pojawia się iskra. Oba zawory zamknięte, tłok w GPZ i wtedy iskra. Może Ci się czop walu obrócił w przeciwwadze - wielowypust ścięło?
Podstawowy problem to zimny powrót, mokry węgiel co skutkuje wykraplaniem wody w kotle. Ponieważ spaliny zawierają sporo dwutlenku siarki tworzy się kwas, który niszczy kocioł. Poczytaj wątki o zaworach 3 i 4 drogowych.
Ustaw tłok w górnym położeniu, jeżeli oba zawory będą zamknięte, to znaczy ze tłok jest dobrze ustawiony. Jeżeli oba zawory będą lekko uchylone, to musisz obrócić wałem jeszcze jeden obrót.
Urwał się zawór czy tłok. Raczej zawór.
Mało wiesz :) 720MX to dobra konstrukcja która powstała na bazie HD-650, wszystko zalezy w jakim jest stanie. Cieknie to uszczelniacze brak ciśnienia do przeglądu zawory i tłok.
Jeśli na gwarancji to dogadać się w sprawie naprawy. Prawdopodobnie jeden cylinder nie spręża. Zawory, tłok, pierścienie? wszystko w tym momencie to zgadywanie.
Trudno powiedzieć, co najczęściej się uszkadza. Z twojego opisu wynika, że uderzenie poszło poprzez uchylone zawory na wałek. Wał korbowy jest mocniejszy, bo przenosi duże siły - mogło mu się nic nie stać. Należy po takim wypadku zweryfikować wszystkie elementy, tzn wał, tłok, wałek rozrządu, głowicę z zaworami (korbowód wiadomo że wymiana). Trochę...
A ja bym zaczął od ....rozrządu, sprawdź czy gdy na zaworach powiedzmy 4 cylindra jest mijanka, a luz na zaworach pierwszego, to tłok jest w gmp (choćby śrubokrętem przez otwór świecy), słaba, nawet bardzo kompresja nie tłumaczy braku zasysania mieszanki. Dopiero gdy upewnisz się, że rozrząd jest ok, to ściągaj głowicę i sprawdź szczelność zaworów,...
reksie 2.0 mają regulatory hydrauliczne i cała zabawa polega na tym ze jak masz zabardzo zurzyty olej albo za niskie ciśnienie to nic nie zrobisz :) jak rozpoznać regulator hydrauiczny ?? bardzo prosto wygląda on jak walec o średnicy gdzieś 15mm i na samym czybku w miejcu styku z "kołyską" ma tłoczek o średnicy 10mm wystający na jakieś 5mm gdy jest...
Luzy dla obu zaworów wynoszą po 0,1 mm. Pomiar na zimnym silniku przy zamkniętych zaworach czyli tłok w górze między suwem sprężania i pracy.
Wyniki z pomiaru kompresji poproszę. Będą ciekawe ;) Masz pogięte zawory, zrób test sprężania, będzie szybko, pewnie i boleśnie.
Elektrozawór niedrożny i woda leci do tacki przez zawór drenażowy. Tłok termobloku również do regeneracji.
Zuzyte uszczelniacze tloka ,i zawory .Powietrze bezposrednio dostaje sie do cylindra .Powinno sie odbyc po zwolnieniu spustu i docisniecia zabezpieczenia u wylotu .
A są po różnych stronach zestawy tuningowe do skuterów w których skład wchodzi : - Cylinder 47 mm (80 ccm) - głowica z zaworami, głowica kompletna zawory dotarte i zamontowane (większe zawory) - tłok, sworzeń - dwa komplety pierścieni - Tuningowy Wałek !!!!!!! Dłużej otwiera zawory - Uszczelki pod cylinder i głowicę Co da taki zestaw i czy warto coś...
Witam chciałbym zbudować pierwszy mój silnik parowy, mam pewien pomysł pooglądałem kilka filmików i chciałbym zrobić coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=ur7ThYFd... https://www.youtube.com/watch?v=5vSdDlZG... Myślę nad paroma modernizacjami nad tym silnikiem otóż chciałbym koło zamachowe zrobić z krążka od hantli betonowe o wadzę 1,25 kg będzie...
Od sterowania zaworami w silniku jest rozrząd/wałek rozrządu i cały zespół popychaczy, a nie głowica. Gdyby rzeczywiście tłok walił Ci w zawory, to była by to raczej pojedyncza sytuacja i zakończyło by się pewnie uszkodzeniem głowicy i brakiem pracy jednego z cylindrów. Więc czy jest możliwe, że tłok wali Ci w zawory? Nie.
Zmierzyłeś tłok od sworznia w górę czy nie za wysoki? Może korba za długa albo zawory źle ustawiłeś. Junaka za łebka nie przerobiłem taka pierwsza myśl moja
może sprężania nie ma dziurawy zawór tłok.
Ja to zawory ustawiałem tak. Tłok musi być na samej górze w martwym punkcie przy zamkniętych zaworach w czasie suwu pracy noi póżniej bierzemy szczelinomierz i wybieramy odpowiednią grubość i podkręciłem śrubokrętem i kluczem później dokręciłem , a później robimy to samo z resztoma tłokami:
Skoro uszkodzenia mechaniczne ( zawór, tłok) wykluczone poprzez pomiar ciśnienia to pozostaje instalacja elektryczna. Uszkodzenie przewodu ?
Zrozumiałem. Myślałem błędnie, że tłok to zawór dwustronny.
Jak złożysz silnik to sprawdź w czasie mijanki o ile mm mija się tłok z zaworami. Wał cofamy o jakieś 10 stopni w prawo i lewo od GMP i wciskamy zawory.
W maluszku silnik jest bezkolizyjny i zawór nie ma możliwości by blokować tłok. Chyba że się odbezpieczy i wpadnie do środka
Kilka rzeczy będzie potrzebnych. Między innymi zawory, tłok a może i cały cylinder . Zawory rzeczywiście podobne do tych z WAN. Już się dowiadywałem u firmy z asortymentem sprężarkowym. Może coś się dopasuje.
6-7,5 bar ale w tych silnikach jest odprężnik automatyczny i trzeba albo szybko kręcić (by się deaktywował automatycznie) albo deaktywować go ręcznie np przez zwiększenie luzu zaworowego na zaworze dolotowym. Bez tego pomiar może być zaniżony przez działanie odprężnika. Ja ogólnie teraz wolę robić pomiar szczelności cylindra. Polega to na ustawieniu...
Tłok założyłeś poprawnie. Nie wiem czy w tym tłoku są wgłębienia na zawory. Jedno może być mniejsze ( na zawór ssący) i przy odwrotnym zalozeniu tłoka, zawór wydechowy będzie uderzał w tłok.
Dżwigienka to to coś co wciska zawór, jeśli na którejś jest bardzo duży luz to prawdopodobnie ten zawór jest zablokowany i sprężyna nie może go zamknąć, a o otwarty zawór opiera się tłok w cylindrze. Normalny luz to jakieś 0,2 mm (dokładnie nie pamiętam). --- Zablokowany zawór już byś raczej zauważył. Poczekajmy może ktoś inny na coś wpadnie, mnie przychodzi...
Może w trudno Ci w to uwierzyć ale wiem co to zawór, tłok, czy głowica, wiele silników juz złożyłem i chodzą, nawet nie źle, a to ze że z tym mam problem nie jest końcem świata, ale dzięki za podpowiedź, Dodano po 1 Właśnie o to mi glowienie chodzi luz jest ten prawidłowy nie ma kolizji, a sprężyny są jak na zdjęciach
Dzieje się tak dla tego, ze stosujecie olej niskiej jakości by przyoszczędzić. Druga sprawa to w silniku w którym doszło do kolizji tłoka z zaworami tłok może się zdeformować zaciskając pierścienie w rowkach. Skutkuje to potem brakiem dobrego przylegania pierścieni do gładzi cylindra . Efekt taki sam jak przy zapieczonych pierścieniach.
Lub maja bezpiecznik w postaci dźwigienki zaworu która to ulega zniszczeniu po spotkaniu zaworu z tłokiem , a tłok i zawór (teoretycznie) zostają nie naruszone.
Zmywarka podłączona i ciekło z otworu pojemnika soli jak na zdjęciu. Tam są 2 otwory jeden mały w wewnętrznej części zasobnika, drugi duży otwór 24 ⏀mm w zewnętrznej obudowie zasobnika, mam serwisówkę z firmy (w zał.), ale ciężko coś wyczytać, chyba to należy do obudowy zasobnika. forma z wtryskarki sugeruje, że powinien być zawór - tłok zatyka otwór...
Ustawić rozrząd na znaki, spróbować odpalić. Jak odpali i chodzi normalnie to pewnie nic się nie stało, ale wątpliwe - opór przy obracaniu kołem może dawać zarówno sprężanie, jak i opierający się o zawór tłok. Bywa jednak i tak, ze i w nawet dieslu po przestawieniu rozrządu nic się z zaworami nie dzieje, ale bez "kontrolnego" zdjęcia głowicy, a przynajmniej...
Dobrze rozumujesz. Ustawiasz wałek rozrządu w suwie pracy silnika, gdy oba zawory są zamknięte, Potem gdy wał wykona pełny obrót i tłok znów znajdzie się w gmp, na zaworach powinieneś mieć tzw. mijankę, kończy się zamykać zawór wydechowy po suwie wydechu, a zaczyna otwierać ssący, tak aby opadający w dół tłok mógł zassać mieszankę Ps. Mam pomysł, policz...
Mogły się zawory zastać, albo tłok jest luźny. Trzeba rozebrać.
przyczyną było urwała się świeca i uszkodziła zawór i tłok silnik remontuje
Z tym nie spalaniem oleju to tak nie do końca prawda, zawsze jakieś pozostałości filmu olejowego pozostaną na tulei cylindra i nie da się tego uniknąć. A w miarę zużycia pierścieni tłokowych, będzie to coraz większa ilość. Nie mniej, jest to minimalizacja tego efektu/zjawiska.
Okazało się, że w zaworze dwubarowym tłok stanął i nie chciał wyjść. Przesmarowałem uszczelki specjalnym smarem i zaczął chodzić. Wszystko juz działa poprawnie. Temat zamykam.
Jeśli jest lpg, to mogło stopić tłok, ew. wypalić zawór. Raczej tłok, bo pobiera olej.
Witam, jak w temacie, posiadam Bashan 200 i zawsze gdy jest zimny nie chce zapalić chociaż wymieniony jest cały układ zapłonowy, gaźnik, głowica i zawory, tłok i pierścienie. Zawory ustawione 0.10 i 0.15 , gaźnik po regulacji czyli 1.5 obrotu. Nie mam już pojęcia co to może być
Kolego piszecie bajki,uszkodzenie wpustu kończy się zaparkowaniem tłoków w zaworach.Przyspiesz pompe i niestety parametr początku wtrysku musisz dobrać na słuch (inne końcówki).
Remont silnika był robiony ponieważ urwał się zawór,i tłok wbił go w głowice.Głowice kupiłem,cała zrobiona została,tłok zmieniony,panewki i pierścienie nowe..chodzi ogólnie idealnie,ale stuka..
Jeśli na pierwszym cylindrze masz zawory lekko uchylone gdy tłok u samej góry uprawiasz luz na 4. Jeśli ta sytuacja jest na 4 to na 1 Jeśli na 2 ustawiasz na 3 Jeśli na 3 ustawiasz na 2. Niezbędny będzie szczelinomierz do weryfikacji luzów.
Pasek pękł rozebrałem pokrywę zawory by upewnić się czy tłok nie uderzył w zawory . Po demontażu zacząłem ruszać wałkiem rozrządu i wałkiem od koła pasowego nic się nie blokuje wszystko chodzi dobrze . No ciekawe jak zobaczyłeś pod pokrywą czy zawór nie pogięty. Po wystrzale paska się nie blokuje bo nie ma o co. :D Zdarzają się takie cuda że po zerwaniu...
Nie brał oleju, jak zdejme głowice to chyba powinno być widać czy zawory uszkodziły tłok???
przy butli Przy butli :) A zwłaszcza jeśli z plastikowym grzybkiem lub uszczelką :) pojemność szkodliwa To nie tak :) Otóż pojemność szkodliwa to niewykorzystana przestrzeń przed zaworami w głowicy sprężarki czyli przestrzeń w cylindrze której nie sięga tłok :) A to co już za pierwszymi zaworami to już nie ma znaczenia :) Więc w cylindrze żeby było...
Tulejowanie jednego cylindra nie jest to straszny koszt , zrobisz wiesz co masz .
to wiem ale drogi kolego zawory na cylindrze który ma cykl zapłonu czyli tłok w pozycji GMP to zawory maja zamknięte a nie ok 1.5mm otwarte czyżby zatarł się regulator ????
Update auto poskładanie i śmiga.
Klin sprawdzałeś? Rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony, na znakach? Jeżeli tłok jest w górnym położeniu i zawory są zamknięte, to obróć wałem o jeden obrót, ustaw tłok w górze i sprawdź zawory, powinny być oba lekko uchylone. Możesz zrobić zdjęcie tych sprężynek, w tych silnikach są montowane różne gaźniki. Zatarcie, na pewno, nie pozostawiło żadnych...
Testowałem zawory 3jw60 i na dłuższą meta siadają te zawory,próbował ktoś montować 3 zawory na tłok? (1ssący 2 tłoczne)
Sprawdź czy zawór wydechowy uchyla się na moment gdy tłok zbliża się do górnego punktu w suwie sprężania.
W silniku spalinowym ustawiasz zawory na suwie pracy czyli obrazowo tłok w GMP zawory się mijają to jeszcze jeden obrót do kolejnego GMP. To jest początek suwu pracy gdzie oba zawory są zamknięte (ciśnienie ma oddziaływać na tłok a nie spieprzać w wydech) i dla tego zawory nie powinny być podpierane przez mechanizm rozrządu (mogą się pojawić przedmuchy...
To wiadome ze usterka jest mechaniczna! morze być uszkodzony zawór lub tłok itp...
Ustaw tłok w gmp a zawory- wydech się zamyka zaczyna otwierać się ssący to powinno Cię naprowadzić
Witam, Sprawdziłem dziś kocioł drożny,czysty ani grama kamienia, zawór 2bar tez działa jak wleje wodę bezpośrednio do kotła wyleci jak powinna króćcem w zaworze 2bar. Tłok schodzi w dół i woda wyciskana jest zaworem pompy, jak by coś było zablokowane tylko, co? może zapowietrzony ale jak dziada odpowietrzyć.
A jak któryś zawór spotkał tłok długo było nim kręcone.
czwarta pompka do wymiany Stawiam na wypalony tłok albo popękane pierścienie. Wbity zawór w Tłok (sporadyczne) Trzeba zrobić pomiar kompresji.
A masz otwarty zawór a tłok w górze? Może koło się obróciło wzg wałka.
Gdyby był problem ze smarowaniem, to zatarły by się koniki klawiatury a nie zawór, po to są uszczelniacze na trzonkach żeby olej się do nich nie dostawał. Tak naprawdę widzę dwie opcje: Pierwsza, to nie dokładnie umyta głowica po docieraniu zaworów i pasta ścierna dostała się do prowadnicy, druga to uszkodzona, żle rozwiercona prowadnica. W tym silniku...
Ssący 0.15 mm wydech 0.25 mm. Odległość cewki od koło to 0.3 - 0.4 mm. Sprężaniem się nie przejmuj. Jeżeli prawidłowo ustawisz rozrząd, to gdy tłok będzie maksymalnie w górze, pomiędzy suwem sprężania i pracy, oba zawory powinny być całkowicie zamknięte. Jeżeli ustawisz tłok w górnym położeniu, pomiędzy suwem wydechu i ssania, to oba zawory powinny...
Z fotografii wnioskuję, że jest to DHPT-2,5. https://obrazki.elektroda.pl/1017779500_... Jeżeli wszystko złożyłeś poprawnie, to powinna wystarczyć jedno lub dwukrotna procedura odpowietrzania jak w poście Gerri. Jeżeli jednak ta baryłka z zaworami została obrócona o 180 stopni ("nogami do góry") to nie będzie dobrze działać. https://obrazki.elektroda.pl/5350367000_...
hmm mozliwe tez ze popychacze juz są wyrobione i za daeko sie wciskają ,zawory? tłok? Mój brat identyko w tym samym miejscu miał takowe pukanie pojezdził 3-4 dni i silnik padł nawet na pyche jak próbował to sprzegło sie slizgało taki był opór silnika . Sprawdz stan Oleju w silniku i skrzyni moze gdzies wody dostaje i sie zzaciera ,trze ::) Nie chcem...
Może zawór się skrzywił (trzonek ) ,gdy rozrząd był żle ustawiony i uderzył w niego tłok. Do dokładnej diagnostyki należałoby zdjać głowicę ,rozłożyc i obejrzeć zawór (prowadnicę).
Zauważ kiedy zawory uderzają o tłok, czy jak są otwarte, czy zamknięte, może zawory wystają poniżej głowicy.
daj pierwszy tłok górny martwy punkt, rozrzą zawory zamknięte na 1-szym leki luz cechy pokryją się same
Kolejność to 1342. Przeleć ustawienie jeszcze raz. Jak ustawiałeś zawory gdy tłok był na dole lub miał mijankę to ma prawo buczeć.
Witam. W samochodzie z powodu uszkodzenia napinacza łańcucha przeskoczył rozrząd, 3 zawory wygięte konkretnie, na pozostałych 6 widać ślad po kontakcie z tłokami. Dodatkowo popychacze dość mocno zużyte. Pytanie mam takie, czy wymienić same zawory, popychacze i ten nieszczęsny napinacz, czy lepiej kupić drugą używaną głowicę, a o tej zapomnieć?
Człowieku, przecież urwał Ci się zawór i tłok go wbił w pierwszą napotkaną dziurę.
Jest narzedzie którym naciskasz na zawór i bez problemu wymieniasz dźwigienkę, chyba nawet na allegro widziałem taki jak nie znajdziesz to poszukam. Tylko ustaw dobrze tłok żebys nie naciskał na zawór jak jest w GMP (u góry). pozdro
jak ma szczęście to nic się nie stanie i miałem wiele takich przypadków Ale nie w matizie i nie w Tico. Tam zapałki pomiędzy zawór i tłok nie włożysz na zamkniętym zworze w GMP.
Witam, mam jedno pytanie, ale najpierw opisze moja instalacje, mam piec węglowy dolnego spalania, cienike rurki, grzejniki konwektorowe, zamontowałem nadmuch pod ruszt, zainstalowałem sterownik jak do tej pory sprawował się bez zarzutu, w tym roku zainstalowałem regulator pokojowy (taki od kotła gazowego z określoną temperaturą na daną pore dnia i nocy),...
Z racji tego, że i tak ciekło z pokrywy klawiatury odkręciłem pokrywę oraz dźwigienki na pierwszym cylindrze. Ustawiłem mniej więcej gmp, odpiąłem sprężynę zaworową, oparłem zawór o tłok i czujnikiem zegarowym ustaliłem GMP na zaworze.
duże powierzchnie trące, to duże opory tarcia Jak wynika z opisu patentowego tam tarcie nie występuje. Tarcze ( tłoki ) nie mają uszczelnień. Są dopasowane tylko, zapewne z jakimś luzem tolerancyjnym. duże zużycie oleju poprzez brak mechanizmu odprowadzania nadmiaru oleju z powierzchni komory spalania Wygląda na to że jest to silnik dwusuwowy. Smarowanie...
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
może d08???? Ja tu nie jestem po to żeby zgadywać. Na szukanie nie wiadomo czego też nie mam czasu. Typ silnika D 0834 Ustaw zawory na 0,5 a tłok EVB na 0,35.
Dzięki wielkie kolego. Ja oddałem cylinder+ tłok + głowicę do sprawdzenia. Uszkodzone zawory ssące i tłok. Czekam na powrót części i zobaczymy czy Moto będzie ok po złożeniu :D
Witam, jeśli na świecy był czarny nagar to oznacza że silnik pobiera olej przez tłok albo zaworami(niebieski dym z tłumika), w takim wypadku naprawa jest nieopłacalna.
Zawory ustawiasz gdy tłok jest w GMP (górny martwy punkt) Podczas suwu sprężania- obydwa zawory zamknięte. Jak się nie mylę ma byc luz 0,3 mm dla wszystkich zaworów. :D
Że kończy życie. Ma zużyty zespół tłok-cylinder i być moze zawory i nie da rady nabić większego ciśnienia.
Rocznie może nie robie dużo kilometrów, ale robie je za granicę, dlatego zacząłem się zastanawiać nad kompletnym remontem. Silnik który posiadam w aucie jest ekonomiczny i żwawy. Auto nie posiada rdzy po za miejscem z tyłu nad rejestracją (chyba norma jak się używa spryskiwacza na tylnej szybie), ale nic strasznego bo i tak jest w ocynku. Stan silnika...
Auto zrobione. Okazało się ze tłok byl stopiony, i była w zaworze dziura. Nowy tłok + zawór, szlif głowicy, uszczelka, oleje, fitry z robocizną koszt 2300zł. Prawdopodobnie winą był lejący wtrysk. Teraz silniczel ładnie chodzi jak przedtem ale przy odpaleniu troszke kopci na jasny niebieski, olej nie ubywa. wiem ze musze zmniejszyc ciśnienie wtryskow...
Nie bardzo rozumiem o jaki mechanizm Ci chodzi.. ;) Młynek - Masz dwie śrubki typu torx przy młynku , odkręcasz i pięknie bez oporu wychodzi.. Co do usterki - Coś z dystrybutorem , spróbuj wyczyścić dokładnie tłok w zaworze dystrybutora.. Zeby go wyjąc przekręcasz poniższy element: http://obrazki.elektroda.pl/4939011800_1...
Ja by się przyjrzał wałkom. Skoro strzela w dolot to coś nie tak z synchronizacja wał-zawory. Zdarza się że po spotkaniu tłok zawór obraca koła zębate czy nawet same krzywki (niektóre wałki maja wprasowywane a nie obrabiane z jednego odlewu cały wałek bo tak taniej). Można by też sprawdzić szczelność poszczególnych cylindrów wtłaczając powietrze z kompresora...
Pobite zawory na jednym garku przez tłok i brak kompresji.
Odkręć tłumik i kolektor ssący, pod kolektorem jest pokrywka, odkręć ją, pod nią są widoczne sprężyny, trzonki zaworów i popychaczy, sprawdź czy coś się nie dostało pomiędzy trzonek i popychacz, sprawdź gniazdo zaworu bo może być luźne w bloku. Jeśli gniazdo jest całe i nic nie podparło zaworu, rozepnij sprężynkę przesuwając podkładkę na bok, wyjmij...
A co ten tłok taki podziobany? Połóż głowicę do góry zaworami i nalej mleka. Jak szybko spłynie to umyj po wysokim ciśnieniem, rozbierz głowicę, dotrzyj zaworki i wymień uszczelniacze. Robisz dla siebie. Ruszałeś świece czy mi się wydaje że dwie są mniej wkręcone?
(at)dizmar, nie chce zakładać podwójnej uszczelki dlatego, że nie jest to zbyt korzystne dla pracy silnika. Tłoki, nie kolizja z zaworami, dlatego, że gniazda zaworowe nie są na równo z głowicą, ślady uderzeń widać tylko na samej głowicy, na zaworach ani śladu.
Ja jak wymieniam uszczelniacze na zaworach to zawsze tłok w dół bo istnieje ryzyko że nie ustawisz idealnie w pionie i podczas wymiany tłok potrafi opaść i możesz mieć problem bo nagły spadek ciśnienia w komorze spowoduje opadniecie zaworu i głowica do demontażu bo zawór wpadł . Więc tłok w dół, troszkę oleju na tłok by lepiej uszczelniło pierścienie,...
ustawiasz tak znaki by pierwszy tłok miał zamknięte zawory
Kolego krzysiek349 po pierwsze żeby tłok mógł powrócić do góry potrzebne jest koło zamachowe które mu to umożliwia. Po drugie zwróć uwagę na zawory wlotowy i wylotowy tłok może nie powracać dlatego że zawór wylotowy jest zatkany co jest mało prawdopodobne lub wcale go niema.
O... Byłbym bardzo wdzięczny. Nie za bardzo wiem jak ta płyta ma być poskładana? Mam jeszcze jakieś blaszki i podkładki do tej płyty, których nie ująłem na zdjęciach. Jutro zrobię zdjęcie tych elementów, może kolega stwierdzi czego brakuje, choć znajomy od którego to dostałem twierdzi że sprężarka pracowała do końca (przy kompresorze do malowania)....
tłok hydrauliczny pęknięty tłok wymiar tłok
skrzynka przekaźników przekaźnik głośnikowy ibiza poduszka powietrzna
nawigacja vordon firmware nawigacja vordon firmware
Częstotliwość pilota i radia FM w wieży Tetris MCD 543 Ford Kuga MK2 – jedna wycieraczka nie działa mimo sprawnego silniczka, mechanizm, cięgno, naprawa