miałem też ten problem i przeczyściłem zawór upustowy turbiny WD-40. i pomogło 100%.pzdrw
witam a jak turbina jest słaba to na 5 biegu będzie spadek mocy ? zwiększyłem jej ciśnienie regulując śrubką przy zaworze upustowym turbiny i teraz rozpędza się do 120km ma luzy ale łopaty ok cisnienie doładowania w czasie jazdy wynosi +- 2150 co o tym sądzicie pozdrawiam
Zawór upustowy turbiny jest zamknięty?
Zawór upustowy turbiny działa prawidłowo?
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
Takie coś znalazłem: "Problemem okazał się zawór upustowy turbiny DV. Jest to kawałek plastiku o okrągłym kształcie, a w nim okrągła membrana na sprężynce. Całość mocowana po lewej stronie zimnej części turbiny na 3 śruby m6 i podłączona do wężyka podciśnienia."
Przykro czytać. Po ponownej nauce pisowni, załóż przewód podciśnieniowy na zawór upustowy turbiny lub wtyczkę na N75
witam . dzieki za dyskusje . ale jednak problemem nie było cisnienie w układzie paliwowym . Katalizator był zatkany , i zawór upustowy turbiny bał ciagle otwarty i silnik nie miał praktycznie wogole doładowania
Zawór ma być zamknięty.
raczej jest jasne nie pracuje turbo,sprawdz węże podciśnieniowe,te w oplocie,wtyczki do egr,n75,i proponuje na diagnozę vagiem napewno rozświetli sytuacje n75 zawór upustowy turbiny sterownik nim rządzi.kopci ?
Witam pytanie czy zawór upustowy przy turbinie chodzi lekko bez zacięć :?:
przeładowuje ci turbina wskazuje na to błąd. dlatego samochód zaczyna dziwnie pracować i jak zgaśnie trzeba go długo kręcić żeby odpalił sprawdz zawór upustowy w turbinie.
A to nie jest przypadkiem zawór upustowy przy turbinie. Taki problem został zidentyfikowany na forum klubowiczów Renault Clio. W ASO temat także znają - auta na gwarancji mają wymianę na zawór, który nie "buczy" / "wyje".
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Tam bardzo lubi rozpaść się zawór upustowy w turbinie, słychać wtedy jak jego grzybek dzwoni przy dodawaniu gazu
Kolego mozesz sprecyzować swoją wypowiedz? O jakie sterowanie chodzi ? Tam jest tylko zawór upustowy ( na turbinie)sterowany czujnikiem ciśnienia doładowania.
Sprawdź czy zawór upustowy na turbinie nie jest zapieczony. Nie odpalaj na samostarcie. Czy silnik nie chodzi twardo?? Jak głowica jest przykręcona śrubami z drobnozwojnym gwintem 1/2 " to sprawdź gwint w bloku. Nowa uszczelka o ile ma większą średnicę otworów od otworów cylindrów?
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
Są dwa modele tych 12 zaworowych motorów. Ten nowszy ma dołożony przepływomierz powietrza. Zamiana węży, jak ich szczelność i drożność ma znaczący wpływ na moc. Ułamana metalowa rurka idzie prawdopodobnie do zaworu egr - często pęka. Należy to naprawić albo umiejętnie zaślepić zawór - też ma wpływ na moc. Węże można doświadczalnie zamienić. Oprócz wymienionych...
Za wszelkie porady dziękuje. 85 KM to nie jest dużo na taką budę... Tym nie mniej powinien iść nieco więcej - jednak nie napisałeś jaką wersję auta masz i z jakim przełożeniem dyfra (łatwo sprawdzisz po VIN-ie). Z najwyższą budą i z wolnym mostem szybciej nie będzie szedł... Osobowy, niski, krótki z tym silnikiem to góra 150 km/godz. Najszybszy niski,...
i rozumiem taki schemat da mi impuls w postaci 1-2 sekundy w momencie załączenia. gdy odlącze źródło zasilania od razu sie rozlączy nawet jesli nie minely 2 sekundy. to ważne bo to ma uruchamiac zawór upustowy turbiny w momencie puszczenia gazu. bez tego ukladu gdy puszcze gaz zawór jest caly czas otwarty. ten uklad jest po to, że gdy puszcze gaz na...
tu nie chodzi o zmiane biegow bezpośrednio to co wydaje ten świst to tzw Waste gate czyli zawór upustowy jeżeli turbina pedzi z pelna predkoscia a cisnienia jest za duzo gdy silnik hamuje waste gate wydmuchuje przez siebie nadcisnienie i jest wtedy świst:)
Nie wiem, czy kolega odpowie, ale wtrącę swoje dwa grosze: pompa Lucas Epic ma pracować zalana całkowicie paliwem i nawet najmniejsze zapowietrzenie skutkuje nieprawidłową pracą nastawników (brak reakcji na pedał gazu to też taki efekt) i w efekcie trybem awaryjnym. Co więcej - przy mocniejszym zapowietrzeniu, nastawnik dawki wtrysku na postoju ustawiony...
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Turbo trochę przeładowuje, do sprawdzenia zawór sterujący, upustowy, szczelność podciśnienia turbiny, lub sama turbina się zacina i jest do czyszczenia.
No to jeszcze raz ja: To "cięgienko" to jest tzw sztanga zaworu upustowego turbiny. Steruje nim tzw grucha, czyli siłownik membranowy, połączony przewodem ciśnieniowym z kolektorem za turbiną. Jeżeli turbina zaczyna ładować za duże ciśnienie, grucha poprzez sztangę otwiera zawór upustowy i część spalin omija turbinę zmniejszając wydatek sprężarki. Przypadłość,...
Sprawdzałeś zawór upustowy turbiny - czy nie przytarty? Odłącz sztangę od dźwigni i sprawdź, czy chodzi płynnie, lekko i bez zacięć. Jeżeli jest ok, sprawdź szczelność gruchy i wężyka. Sprawdź szczelność układu podciśnieniowego począwszy od pompy vacu, elektrozaworów sterujących, gruszki EGR-a i przepustnicy. EGR - mimo, że zaślepiony - musi pracować,...
Nie chodzi o właczenie turbo kazdy chyba wie ze turbo cały czas pracuje ale jego praca sie uwidacznia dopiero na pewnych obrotach . Wszystkie filtry sa wymienione szczelnosc przewodów sprawdziłem ale przyszedł mnie na mysl pomysł czy przypadkiem zawór upustowy przy turbinie nie jest problemem na wolnych obrotach mocno go słychac jak pracuje a przeciez...
witam mam następujący problem może zacznę od tego auto to citroen c5 2.0 hdi 107 km 2004r przed liftem przebieg na chwile obecną 274 tyś orginalny auto cały czas w jednych rękach więc tak gdy wciskam gaz stopniowo delikatnie do dechy auto zbiera się normalnie zrywa się od niecałych 2000tyś obr ale i to nie zawsze ale gdy wcisnę odrazu bezpośrednio szybko...
turbina za dużo pompuje i zawór upustowy zmniejsza ciśnienie. Przyczyną są zapieczone kierownice w turbinie.
Silnik o mocy 90KM nie ma zmiennej geometrii turbiny tylko zawór upustowy, na postoju nie zaobserwujesz jego działania. Kontrola ciśnienia doładowania w grupie 011, przepływomierza i egr w 003
Witaj W tym silniku niema ECU przecież to miernota 68 konna ABL i tam turbina ma tylko zawór upustowy który i tak się nigdy nie otwiera ,a elektrozawór steruje egr z którego możesz ściągnąć wężyk i go zatkać jakąś śrubeczką Jeśli auto totalnie osłabło to klęknęła turbina .
witam , jest tam turbina z zaworem upustowym sterowanym cisnieniem po stronie wysokiego, ustawiana w/g zaleceń producenta, toc tam nie ma przepływki, jest tylko immoZasady na karte, sterowanie tym silnikiem jest mech-pneumatyczne, toć on prosty jak c...p :D i przesto dośc niezawodny, pod samochodem leci rura met łączaca chłodnice powietrza z turbina...
na tej stronce jest opis kodów błędów OBD http://obdii.webpark.pl/kody.htm P1225 Needle Lift Sensor Malfunction P1227 Wastegate Failed Closed (Over Pressure) P1228 Wastegate Failed Open (Under Pressure) needle - igła lift - podnieść, podnosić sensor - czujnik, sensor malfunction - nie poprawne działanie nie mam zielonego pojęcia o co chodzi z P1225...
Sprawa dotyczy silnika 2.0HDI (DW10TD) w samochodzie peugeot partner 2000r. Wczoraj po potraktowaniu wodą silnik nie chciał zapalić - IMMO "wypiskiwał" błąd. Kiedyś już to przeżyłem, ale po ok 30-40min. zaskoczył i kilka miesięcy był spokój, a cały czas myślałem, że to właśnie IMMO wariuje. Szybko zauważyłem, że dziwnie zaśniedziała jest obudowa ECU...
2. Czy może być to przyczyna notlauftu? Tak. Tam turbina ma zawór upustowy, nie zmienną geometrię, a siłownik sterowany jest nadciśnieniem nie "pod", więc każda nieszczelność spowoduje wzrost ciśnienia doładowaia i odcięcie dawki paliwa przez przeładowanie, tzw notlauf.
http://obrazki.elektroda.net/8_127693721... Jest to zawór upustowy spalin (wypuszcza spaliny omijając wirnik turbiny). Służy do ograniczania maksymalnego ciśnienia doładowania i nim jest sterowany. Otwiera się np. przy ciśnieniu 0.8 bar. Skoro twierdzisz że dźwignia porusza się bez żadnych oporów to objaw jest taki że zawór ten jest stale otwarty...
witam. chciałbym za pomoca lampy stroboskopowie ustawić w moim silniku(1.6td) kąt wtrysku. ciągle grzebie i coś przy nim robie(inna turbina, zawór upustowy, różne mody i cos takiego jak przyrząd do ustawiania kąta wtrysku by sie przydał. jak go zrobic(widzialem cene czujnika piezoelektrycznego i zwala z nóg ok.260zł)...
Witam, dziwne to twoje autko ale sprawdz intercoler czy jest szczelny cz nie jest zaolejona chłodnica,przy turbinie zawór upustowy czy się nie zacina, akiedy zmieniałeś filtr paliwa. A ztym zacinającym wspomaganiem to niekapuje musi to być inna usterka.
turbina przełożona z innego sprawnego. a zawór upustowy zaślepiony.
Turbo to nie jest silnik elektryczny że się włacza albo wyłącza. Palisz auto i wirnik startuje napędzają go spaliny aż do momentu zgaszenia silnika. Prędkość obrotów wirnika turbiny uzależniona jest od spalin im więcej obrotów silnika tym więcej spalin i większe obroty turbiny, jedyne odstępstwo od tej prostej reguły to zawór upustowy w turbinie który...
No i lżejszy o tysiączka nadal stoję w tym samym punkcie... Kolejny warsztat, oględziny, pomiary i wspólnie ustaliliśmy, że dmuchawka nie dmucha. Zakupiłem nowe (regenerowane turbo), założyłem i dalej d... Nie umiem już tego pojąć. Panowie, powiedzcie mi czy jak pomijając już wszelkie podciśnienia i inne historie ręcznie będę ciagnął za cięgno zawóra...
witam, te podcisnienia to gaszak i przestawianie momentu wtrysku jak zimny, ten typ nie ma kalkulatora wtrysku toć to nie CDI, sterowanie mech-podcisnieniowe, immo to wymysł Zasady na karte, skoro masz słaby ten vitek to sprawdz popierwsze zawór upustowy na turbinie , jest sterowany przez ciśnienie doładowania i ma za zadanie utrzymac je na poziomie...
Pompa Lucas w Epicu pracuje w ten sposób, że zalana jest całkowicie paliwem, które jest nie tylko wtryskiwane do wtryskiwaczy, ale jest czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Nastawnikami sterują elektrozawory wbudowane w pompę. Problem jest taki, że jakiekolwiek zakłócenie wewnętrznego ciśnienia paliwa w pompie skutkuje nieprawidłowym...
Zawór upustowy niedomknięty.
Model 244. Tak jak piszesz turbina nie ma praktycznie żadnej regulacji tylko ,,zawór" upustowy na wypadek zbyt wysokiego doładowania. Wydech już luzowałem oraz wykręcałem pierwszą sondę nic to nie dało. Wczoraj odpiąłem cały dolot i zaślepiłem rurę od doładowania. Robiłem pomiar ciśnienia praktycznie na turbinie i też nie pompuje jak powinna więc zostaje...
Witam w zafirze z silnikiem 1.4 turbo błąd DTC P0299- niedostateczne doładowanie silnika . Oczywiście najpierw sprawdzamy szczelność dolotu (przewody intercooler itp) ale najczęściej pada zawór regulujący turbo (znajduje się na przodzie turbo - widoczny po otwarciu maski) od tego przeważnie się zaczyna . Drugi bardzo częsty przypadek to pęknięcie turbiny...
Kolego Agoni nie denerwuj się, nie wiem czy wszystkie ale 90 KM nie miały geometrii tylko zawór upustowy działający na ciśnienie z turbiny a nie na podciśnienie jak w przypadku geometrii. Sprawdź czy sztanga z gruszki chodzi i stan wężyków, jak wszystko w porządku to pozostaje N75 lub instalacja do niego. Zrób diagnostykę to coś więcej się dowiemy.
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
A mi sie zawsze wydawalo, ze to sa zawory upustowe z doladowanego ulkadu, jak sie turbina zalaczy i nagle sie gazu odejmie to powietrze z ukladu dolotowego tamtedy jest wypuszczane zeby nie rozsadzilo ukladu.
dopiero sztanga na podcisnieniu je otwierała Pewnie na tej samej zasadzie jest i tu - sprężyna w gruszce - ale to możesz już sam sprawdzić. Jak odłączysz wężyk z gruszki to turbo będzie pompować na max. Jak nie będzie kopcił (co najwyżej błąd przeładowania - powinien) to poszukiwania skieruj w stronę tej puszki w której jest zawór sterujący pracą turbiny....
Nie łapię o czym piszesz. Turbina to turbina - obydwie mają zawór upustowy, mechanicznie mocowanie do kolektora i wydechu podobne. Gruszkę z biedy można przełożyć i obejdzie się bez zaworów sterujących. Wielkość muszli podobna, więc problemu z wydajnością nie będzie.
Witam . Jaki masz problem podłączyć auto pod komputer?.Prawdopodobnie jest przeładowanie turbiny,lecz to łatwo sprawdzić .Turbina ze stałą geometrią posiada zawór upustowy (może się mylę),to sprawdź,dodatkowo wężyki podciśnienia.
Przy zmianie na wyższy bieg podczas dynamicznego przyspieszania coś jakby skrzypi bardziej na zimnym silniku i pod warunkiem że minimalnie wcześniej wcisnę sprzęgło niż puszcze pedał gazu(odwrotna kolejność nie występuje).W czasie jazdy podczas puszczania dodawania gazu cisza.Dzwięk jakby coś ocierało trwa ok. 2 sekundy.Myślałem że koło alternatora...
dv = zawór upustowy
Witam. Siłownik do przestawiania kierownic jakich kierownic???????????????????????????? zawór upustowy waste-gate sterowany podcisnieniem
Wpierw sprawdziłbym wtryski - jeżeli są ok, to raczej pompa do weryfikacji. To nie wygląda na panewkę. Transit tddi nie ma turbiny z przestawianą kierownicą, ma zawór upustowy.
zawór upustowy już dawno sprawdziłem i wyczyściliśmy. Poza tym podczas jazdy słychać że turbina pracuje a silnik nie ma pełnej mocy.
Błąd przeładownia wiec zanim cos wymienisz zobacz jak zachowują się kierownice lub zawór upustowy. Podaj kod silnika
Błąd 575 sugeruje przeładowanie silnika. Sprawdź zawór upustowy n75 i jego część wykonawczą na turbinie oraz wężyki połączeniowe tych elementów. Auto po przekroczeniu większej liczby obrotów dostaje za duże ciśnienie z turbiny i wchodzi w tryb awaryjny dlatego nie ma mocy
To chyba rzeczywiście zawór zabezpieczający przed przeładowaniem. Wygląda na to że stoi zawór upustowy w turbo. Spróbuj go rozruszać. Lej WD i wszystko żeby się ruszył. Tak jak teraz jest to szybciej wykończy turbinę, a i pali więcej.
to jest zwykły zawór upustowy cisnieniowy mianem westegate nazywa sie zawór o elektrycznym sterowaniu ale niejsza z tym
Rzeźba jest przepiękna... Zawór N75 w silniku 1Z jest połączony z wylotem turbiny i steruje zaworem upustowym za pomocą nadciśnienia, tu jest podpięty do podciśnienia wytwarzanego przez wakupompę Żeby to wszystko normalnie działało trzeba by wymienić sterownik, zawór i spiąć to wszystko do kupy tak jak ma być
U ciebie zapewnie problem jest rura od filtra do turbiny nieszczelna dlatego po odpuszczeniu masz dzwięk jakby był zawór upustowy oraz moc słaba ponieważ silnik ciągnie powietrze poza przepływomierzem .
Tyfus500, szczerze powiem, że mechanik nie bardzo ma pojęcie o tym co Ci powiedział gdyż to, czy turbina lub dolot do niej powietrza jak też i dolot powietrza doładowanego do kolektora ssącego nie ma śladów wycieku oleju wcale nie świadczy o tym, że łopatki zmiennej geometrii będą pozbawione sadzy i nagaru i będą chodzić swobodnie w całym zakresie ich...
Podkreślam, jeśli masz taki zawór upustowy to tak. Wkręcasz zaślepkę, a zawór do woreczka z wtyczką mocujesz trytką:). Proces sterowania tymi zaworami jednym i drugim jest dość skomplikowany. Inżynierowie w MB stosując w silniku OM651 ale i nie tylko, zawory upustowe przy pompie obniżające ciśnienie w układzie i sterowania szyną spryskiwaczy, chcieli...
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
Witam Jak w temacie ... Czy ktoś z was ma jakieś "pewne" informacje na temat turbiny montowanej w tych autach - chodzi mi o ciśnienie doładowania - ile powinno wynosić i przy jakich obrotach osiągać daną wartość (do pomiaru), kiedy powinien zadziałać - przy jakiej predkości odrotowej silnika zawór upustowy "bypass" na turbinie? Pozostałe dane: rok produkcji...
Cięgno masz równolegle czy prostopadle do osi wirnika turbiny? Jak równolegle to masz zwykły zawór upustowy a jak prostopadle to zmienna geometria. Podaj najlepiej kod silnika i rocznik. Kod jest na naklejce na obudowie paska rozrządu i na naklejce w bagażniku pod klapką do wymiany żarówek.
Turbina nie musi zrzucać przewodów: ma ruchome łopatki kierownicy, lub zawór upustowy sterowane ciśnieniem za sprężarką ( automatyka nie pozwoli na nadmierny wzrost ciśnienia).
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Byłem na sprawdzeniu EBS i raport nie wykazuje żadnych błędów. W diagnostyce zasugerowano mi, że może to być spadek mocy stąd mam pytanie: Czy przy spadku mocy, kiedy zdejmuję nogę z gazu, auto też hamuje czy powinno swobodnie toczyć się dalej. Czy oprócz hamulców źródłem hamowania mogą być inne podzespoły jak np. skrzynia biegów, tylny most lub coś...
W tych modelach turbiny były wadliwe.
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
Brak napięcia na zaworze n75 bzdura. To zawór upustowy więc jest uruchamiany jak Cisnienie jest za wysokie. A u Ciebie turbo nie pompuje . WIĘC ZAWÓR NIE ZADZIAŁA !!! 90% przypadków braku mocy to uszkodzenie turbiny
To jest silnik 90 koni, nie ma vgt, tylko zawór upustowy, trzeba sprawdzić wężyki i elektrozawór
moje powiedzmy przy 2500 sobie jedzie to w tył to w przód a ja pedałem gazu nie ruszam. Moim zdaniem grucha dzieła nieprawidłowo. Przy pracy silnika na luzie nawet dosyć ostre przegazowanie nie powoduje ruchu sztangi, trzeba by naprawdę wejść na obroty zbliżone do maksymalnych, by się ruszyła. Ale po co? Natomiast pod obciążeniem przy takich samych...
DjExit - ten silnik nie posiada VNT.Turbina posiada zawór upustowy. SiLeNt_hUnTeR - odpinając wtyczkę z przepływomierza silnik powinien zachowywać się jak zwykły diesel a nie doładowany,czuć ewidentny spadek mocy. Warcając do N75,jego cykanie nie zawsze świadczy o prawidłowym działaniu.Pozwolę sobie zacytować Kolegę Sztomela o sprawdzeniu N75 " Bez...
czym się różni Wastegate od tego zaworu co mam Nie masz zaworu upustowego, tylko kierownice zmieniające kąt natarcia spalin na wirnik sprężarki
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
Witam. Szukałem na forum ale nie znalazłem nic na temat zaworu upustowego turbiny. Mam omegę b z 94r z silnikiem 2,5 td i zauważyłem że zawór upustowy w żaden sposób nie reaguje na pracę silnika. Co może być tego przyczyną? I jeszcze przy prędkości od 110 km/h do 160 przy puszczaniu gazu gdy schodzi z prędkości strasznie szarpie silnikiem a zarazem...
Brak geometrii oczywiście, ale zawór upustowy jest, jak się nie rusza to rozebrać i sprawdzić dlaczego.
Każdy silnik można doładować dowolną ilością turbosprężarek, włącznie z 2 cylindrową 500cm3. Ale to nie ten poziom dyskusji... okej ale http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91... 4 post z góry wszystko zależy od turbiny i silnika z jakim ma chodzić (jeśli chce się by ładowała " od dołu" to musi być z dużo mniejszego silnika ale trzeba zawór...
owszem słychac turbo bo przeładowywuje cisnienie, zacina sie zawór upustowy... tak wiec turbo do demontazu :) sam mozesz to sprawdzic w bardzo prosty sposob, tam gdzie jest tzw. grucha na turbinie na odpalonym silniku zdejmij z niej przewod i zaloz zwroc uwage jak sie biedzie poruszac zawór upustowy, ewentualnie popros kogos niech Ci "przygazuje" i...
Ale pompy nie ruszaliście czy też coś było robione. A kolego Robocop o jakim sterowaniu turbiny mówisz bo z tego co widzę to tylko zawór upustowy (samoczynny mechaniczny sterowany ciśnieniem) i podciśnieniowe jakieś tam sterowanie razem z egr którego już nie ma tak jak katalizatora. Tak że to ma być wszystko mechaniczne.
Może zawór upustowy od turbo jest zapieczony i cały czas otwarty.
Czołem koledzy. Scania 8x4, ciężki ciągnik siodłowy z HDS, 22 tony, 2006 rok, 420 koni. Dosyć głośno słyszalna turbina. Ostatnio kilka razy taki był efekt, jakby zawór upustowy przy przełączaniu biegów głośno spuszczał ciśnienie z turbiny. Nie wiem, czy tak to można nazwać. Ale taki był efekt, trochę jak w moim starym Subaru. Ogólnie Turbo jest bardziej...
Po pierwsze turbina włączona jest cały czas tam jak dobrze pamietam jest zawór upustowy to posprawdzaj sterowanie nim(podciśnienie) i czy pracuje(zacęcie mechaniczne) i odczyt parametrów rozruchu i pracy a wszczególności cisnienia doładowania może nieszczelność w dolocie po stronoe cisnieniowej.
do ilu rpm rozbiegał się silnik zanim go zgasiłeś zdławileś... swiszcząca turbina znaczy szajs.. rozleci sie po jakimś czasie jak twoja.. zbyt wysokie cisnienie doładowanie tam jest zawór upustowy wiec albo siłownik abo wężyki.. elektro zawór narazie zostaw gdyż przed awarią było chyba ok..
W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik. W tym silniku turbina jest sterowana.[/quote] A jak jest regulowana? 2003 rok 1,4HDI 68 KM ma tylko zawór upustowy...
Witam. Tak jak w tytule. Po mieście jest doładowanie a po wyjechaniu na autostradę turbo się wyłącza, spadek mocy. Turbo zostało wyczyszczone, żadnych luzów nie stwierdziłem. Zawór EGR ok! Zawór upustowy działa. Jedyne co zauważyłem to to iż po wyłączeniu silnika słychać jeszcze turbinę. A olej to Coma 5w40 co mnie boli bardzo :idea: POZDRo
Po pierwsze to czy zapala się check? Po drugie wygląda na to że masz przeładowanie bo przy 3000 obr. powinno być ok 1.2 bara. Możliwe że zacina się zawór upustowy lub elektrozawór sterujący.
W aucie tym po wykonaniu logów dynamicznych w grupie 011 widoczny wyraźny notlauf w okolicy 3000obr. Pierwszy raz mam kontakt z turbina bez zmiennej geometrii sterowanej za pomocą N75 nie podciśnieniem a ciśnieniem z króćca w turbinie. Otóż mój problem polega na tym czy w czasie wykonywanie BS grupy 011 będzie widoczna praca sztangi sterującej zaworem...
Ot, szpece :) Mylicie wastegate z bovem(zaworem upustowym ciśnienia)... I może się dowiemy co tam za silnik jest, bo 90konnej Lybry nie było... Bo pytanie o rocznik to już by było chyba namolne. EDIT: robert_d_g: nie wprowadzaj w błąd, WasteGate to nie zawór upustowy nadmiaru ciśnienia doładowania.
Można założyć większy siłownik nadciśnieniowy tak by otwierał się przy założonym ciśnieniu ale nie rozbierałem to nie wiem jak to można zrobić. Można zostawić wszystko tak jak jest a na wężyku sterowania założyć zwężkę dobraną doświadczalnie tak by uzyskać zakładane ciśnienie ale nie wiem czy tak będzie można bo zastanawiam się jak będzie ta turbina...
Nie ma w tym nic dziwnego. Pokombinuj jak chcesz. Możesz zmniejszyć ruch łopatek na kilka sposobów, ale każdy z nich ograniczy "pałera" i większość z nich spowoduje brak przeładowania. Ja np zmieniłem zawór upustowy i dzięki temu do 208kmh wg. GPS mogę dawać buta na maxa i jest ok. Ale to nie naprawi ci turbiny, najwyżej zamaskuje. Powyżej tej prędkości...
Panowie jak nie będzie spalania sutkowego to ja to biorę tylko pomyślcie jak dać mikser przed turbina przecież wystarczy że nam to raz strzeli to turbina włącznie z ic pójdzie do św.Piotra no chyba że damy zawór upustowy ale wtedy to będzie jeden wielki cyrk na kółkach... Po większych przemyśleniach jak dla mnie to ten lpg może ma takie właściwości...
Dlaczego mówi się, że turbo "włącza" się od jakichś obrotów? Tam chyba nie ma żadnego układu sterującego, tylko czysta mechanika zależna od ciśnienia spalin? Tak, pracuje cały czas. Ale układ sterujący jej pracą też jest. Typowa turbosprężarka w samochodzie europejskim o pojemności 1,0 - 2,5l na wolnych obrotach silnika osiąga ok. 15 tys. obrotów,...
Witam, mam problem z moją meganką, a dokładnie auto się porusza jak by nie działała turbina i jest błąd df114 - REGULACJA ZAWORU RECYRKULACJI EGR ZAWÓR ZABLOKOWANY, na wolnych obrotach turbina działa normalnie, gdy dodam na postoju ostro gazu to turbo tłoczy, węże robią się twarde, a przy prawie maksymalnych obrotach widać lekkie uchylanie się zaworu...
No racja! jest zawór upustowy. U mnie widać że przy 1700obr żąda więcej niż daje, czyli nieszczelność w dolocie? jeżeli nieszczelność w dolocie to na odcinku filtr powietrza->turbina. Sprawdzę to. A co jeśli komputer żąda zbyt małego ciśnienia, jest taka możliwość??
upustowy zawora zawora upustowy turbo zawora turbina
lampka kodów usterek urwany chłodnicy naprawa statecznika elektronicznego
agregat prądotwórczy agregat prądotwórczy
Test sprawności kostki stacyjki zapłonowej – pomiary, diagnostyka, objawy usterki Montaż świateł przeciwmgielnych Suzuki SX4 – instrukcja, wiązka, homologacja, LED, halogen