podazaj po "sciezkach" albo najlepiej sprawdz miernikiem ktory ma przebicie i wymien :)
Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
Dzięki za uwagi. To jest prototyp v1, żeby na razie działało dla krótkich reakcji. Też żeby zbadać potrzeby w sterowaniu (były różne możliwości do dyspozycji), już mam w planie v2 zrobić sterowanie po przez transoptory, oddzielić masy od uC i zasilania zaworów oraz zmienić gniazda na techniczne ekranowane z łatwiejszym sterowaniem. Mimo wszystko chciałem...
Sprawdziłem, cały czas piszczy, A na motorek tego zaworu zapodałeś napięcie 230V ? (styki 2 i 3) Jak piszczy (miernik przyłożony do zacisków 1 i 2) i zapodałeś zasilanie j/w, to znaczy, że motorek masz kaput. I cały zawór 3W jest do wymiany . Bo to, że się zepsuł winne jest pewne uszczelnienie, o którym tutaj wspominał nie będę... Sam zawór taniocha,...
Jest to zawór proporcjonalny z tzw. "pilotem" Sprawdź napięcie na tej małej 4-pinowej wtyczce. Powinno być +15V i - 15V. Nie pamiętam, na których pinach ale mierząc miernikiem wszystkie kombinacje dojedziesz gdzie jest GND. Jeżeli będzie napięcie +15V i -15V to uszkodzona elektronika sterująca zaworem. Gdybyś chciał naprawić to kontaktuj się z : https://zaworyproporcjonalne.pl/oferta/
jak przestaje pracowac na gazie to przełącza sie na benzyna jak tak to problem jest z masą centralki jak nie przełącza sie to moze elektrozawor którys sie blokuje sprawdz miernikiem zasilanie prze zaworach od gazu
Te dwa przyłącza z lewej strony to masz wyprowadzenia z cewki. Nawet możesz przejście sprawdzić miernikiem, po prostu na nie podajesz zasilanie. Jak nie zabezpieczysz układu sterowania przed rozładowaniem cewki(dioda prostownicza) to napięcie uszkodzi Ci tranzystor jak i nie cały uC. Taśma teflonowa lub oring powinien spokojnie wystarczyć, nie powinno...
Dolny zawór od regulacji kąta wtrysku na początek należy sprawdzić miernikiem. Jego rezystancja powinna wynosić około 10 Ohm plus minus jakieś dziesiętne części. Niezależnie jaka jest to pompa czy to vp44 czy vp30 kable od dolnego zaworu przeważnie są spękane. Przy jakichkolwiek naprawach związanych z tą pompą zalecam zawsze poprawić kable od tego dolnego...
Kod usterki 63 Usterka Zawór elektromagnetyczny położenia neutralnego jest zasilany napięciem wtedy, kiedy nie powinien. Przyczyna Napięcie było doprowadzane do wyjścia jednostki sterującej dla zaworu elektromagnetycznego położenia neutralnego, mimo że jednostka sterująca tego nie przewidywała. Uwagi Kod usterki powstanie, gdy wyjście jednostki sterującej...
Witam, historia uszkodzenia od początku. Zmywarka w trakcie pracy przestała pobierać wodę, wyświetlając błąd E31. Ustaliłem, że elektrozawór na początku węża poboru wody nie otwiera się przy uruchomionym programie. Ucieszony faktem, że go wymienię i zamknę temat, stwierdziłem, iż sprawdzę jeszcze miernikiem, czy pojawia się napięcie na przewodach zasilających...
Prawdopodobnie uszkodzony zawór bezpieczeństwa na pompie. Woda zamiast zasilić system wodny ekspresu, gdzie musiała by pokonać opór miernika przepływu, bojlera, palca zaparzacza i samego zaparzacz. Leci sobie spokojniutko bez wysiłku poprzez uszkodzony zawór bezpieczeństwa, pomijając wszystkie systemy łącznie z miernikiem przepływu, bezpośrednio do...
Czy możesz podać na których stykach modułu jest sterowanie zaworem wody? Serwisówka uratowała by sytuację ale nie śmiem prosić. Po wyłączeniu zasilania zawór wody jest zamykany. Na zaworze "czuć" zasilanie pod ręką gdy leje wodę, miernikiem sprawdzę jutro. Edit: Sprawdziłem. 1. Gdy jest wyłączone zasilanie zmywarka nie pobiera wody i brak napięcia na...
Mam multimetr uni-t ut33b Wklej zdjęcie pokrętła tego miernika Kurcze - prowokujesz mnie do zadania tego pytania. Jak to zrobić? Kolega (at)kenworth18 Spisał się tutaj na medal z odpowiedzią Było trochę szlamu ale tylko po bokach. Nic dobrego to nie wróży ;/ Sprawdzasz kontaktron multimetrem na ciągłość obwodu przy pomocy magnesu, ale jeżeli turbinka...
Witam i proszę o pomoc w zmywarce Bosch SMV53 M00 EU wystąpił problem zmywarka nie pobiera wody zapala się kontrolka w kształcie kranika ale poza tym wszystko działa czyli pompa spustowa pompa piorąca zawór na płaszczu wody otwiera zawór w wężu zasilającym też sprawny przepływomierz po podłączeniu miernika też pokazuje że jest sprawny okablowanie też...
Generalnie pokrętła temperatury mają potencjometry - gdy jest ustawione na niebiesko napięcie podawane na elektrozawór powinno być równe napięciu z akumulatora, im bardziej obrócisz w "czerwoną stronę" tym napięcie spada, elektrozawór się otwiera - ciepła woda przepływa do obwodu w którym się grzeje. Cos ci się pomyliło kolego: regulacja ogrzewania...
Witam. Mam Iveco Daily 2.3 l. Problem jest z powracającym błędem niskiego ciśnienia zaworu EGR. Wymieniłem czujnik, chłodniczkę, zawór EGR niskiego ciśnienia, spr. Wszystkie przewody trzymają szczelność oraz są drożne. Wyjście z komputera na czujnik sprawdzone miernikiem oraz żarówka. Kable są ok, przejście jest pełne i zasilanie mam. Co mogę jeszcze...
Witam. We wszystich MAGPOLACH 400 i 401, które naprawiałem przez około 15 lat zawory były na napięcie przemienne. Najłatwiej weź miernik i zmierz, aby się upewnić co do napięcia i jego wartości. Pozdrawiam.
Wiązka sprawdzona i jest OK. Od zaworu do ECU. Pin 34 Zasilanie jest. 12V Test OPCom i cisza. Zawór, żarówka i miernik. Wychodzi na uszkodzenie ECU. Czy podmiana wchodzi w grę? Czy trzeba logować itp?
To zdjęcia oryginalnego modułu a po wstawieniu nowego objawy takie same co na starym module (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Skoro nowy moduł mocy zachowuje się identycznie jak stary, to z bardzo dużym prawdopodobieństwem usterka nie leży w samym module mocy. Najczęstsze przyczyny w PSG9050 przy takich objawach to: - zamiana/nieprawidłowe wpięcie...
No nie wiem, ale jak nie rejestruje błędów to tak jak by odciąć zasilanie z linii 15. Dlatego linia 15 po zapłonie do ECM ,jak i zawór na pompie trzeba sprawdzać żarówką a nie miernikiem. Czasem trzeba pociągnąć dwa kabelki do auta z żarówką. Stawiał bym jeszcze na czujnik wału mimo braku błędów.
Witam Jak w temacie zmywarka nie pobiera wody. Sprawdziłem zawór AQUASTOP na wężu podając napięcie 230V na niego i nie reaguje /nie słychać żadnego odgłosu zadziałania/. Sprawdziłem również miernikiem napięcie na kostce zasilającej tenże zawór i napięcie po włączeniu zmywarki i włączeniu programu jest 42V. Dioda programu pulsuje, chyba pracuje też pompa...
http://obrazki.elektroda.pl/3974474800_1... OPIS: 1. Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), Zasilanie prądowe zacisk 30, Pompa paliwowa, 10 A 2. ABS z EDS, Włącznik świateł hamowania, 5 A 3. Sterownik poduszek powietrznych, Lampka kontrolna, poduszk powietrzna po stronie kierowcy, 5 A 4. Regulator ogrzewania,...
Silnik Kubota 1505 E. Podałem plus na biały przewód przewodem 1,5 mm^2, silnik odpalił ale przewód się zaczął dymić. Na mierniku na zakresie 20A wyświetliło 1, czyli prąd przekroczył 20A. Pomiędzy czarnym przewodem a czerwonym nie ma przejścia. Na schemacie kolor się nie zgadza. Zamówiłem nowy zawór 180 zł. Cewka pomiędzy białym przewodem a czarnym...
między pinem 4tym we wtyczce, a plusem jest 12v ciągle nawet bez zapłonu Tu jest dobrze. W tym modelu masa na grzałkę jest stała , nie jest sterowana z ECU. natomiast przy 3cim (pomaranczowym) napiecia nie ma I tu jest problem. Zasilanie grzałki idzie z przekaźnika (engine control relay) przez bezpiecznik. Tą samą linią zasilany jest między innymi...
Mierzę miernikiem, na kostce zasilającej między pinami wartość 9,8 V bez względu na to czy zapłon jest włączony czy nie. Między pinem plusowym na kostce a minus na aku 12,5 V, między + a + aku 0 V. Masa na kostce a + aku 9,8 V, masa na kostce a minus aku 2,35 V, wszystko na załączonej stacyjce. Dodam jeszcze, że na moim mini wag wskakuje błąd p256300,...
Mam tylko taki błąd i taki opis diagnozowane autoboss niestety to urządzenia daje tylko taki opis przewody od regulatora trafiają bezposredio w komputer nie wiem jak dalej sie za to zabrac trochę dziwne jest to zasilanie bo miernik pokazuje 4,9v ale kontrolka nie świeci jakby brak natężenia Idę sprawdzić auto na zewnątrz a teraz jest -8 między pinami...
To za mało pompa powinna bez wysiłku dać do tych 1500bar (odepnij wtryskiwacze i SCV); może przewody pomylone zasilanie i powrót z pompy? Zawór bezpieczeństwa mimo wszystko przy ok 1200 powinien się uchylić, jak przy 500 daje to też złom. Oj będzie przeprawa z tym złomkiem... Dzięki za pomysł z wtryskami. Z odłączonymi wtyczkami i bez SCV pompa na...
Wszyscy tylko piszą weź + z tego czy owego ale nic z tego nie wynika. W mojej skodzie fabii 1,4 75km zrobiłem to tak: 1. kupiłem światła do jazdy dziennej z automatem z allegro http://obrazki.elektroda.pl/5309591100_1... 2. czarny kabelek łatwo pod "-" na akumulatorze, po prostu przykręcić pod śrubkę na klamie. 3. żółty kabelek (do "+"...
Przepraszam z góry, że tyle pytań zadaję, ale domyślam się, że chodzi o któryś z przekaźników wśród tych z zespołu przekaźników nad pedałami sprzęgła i hamulca, tak? Czy może chodzi o sam zawór N109 i nazywa się go tez "przekaźnikiem"? Ten zawór jest od zapalania/gaszenia silnika, zgadza się? Miałem kiedyś problem z zaworem N75, ale to by się objawiało...
masz przecież na schemacie napisane: zawór wtryskowy, czujnik prędkości, zasilanie, i "szyna danych" do wyświetlacza, te same piny, co z radia nawet widać na zdjęciach, że wpięte we wtyczkę od radia.
Miernikiem nie sprawdzisz zwarcia między zwojami cewki elektrozaworu efekt widać czasami po podaniu pełnego napięcia z sieci, jeżeli zawór jest sterowany triakiem to wskazuje na zasilanie 230V, sprawdź dokładnie czy na elektrozaworze nie znajduje się jakaś tabliczka lub naklejka z informacją o parametrach.
Panowie temat jest taki wczoraj jak już miałem dobry sterownik posprawdzałem co jest zasilane przekaźnikiem. Obwód jest zwarty na konkretnych pinach. Czyli poniższe "odbiorniki" czerpią prąd bezpośrednio z tego przekaźnika. Lista wygląda tak: - Zawory wtryskowe - Czujnik kąta obrotu wału korbowego - Miernik przepływu powietrza - Czujnik położenia wałka...
zamykając temat udało mi sie zdiagnozowac ten samochodzik dzieki waszej pomocy :) a zeby ten post byl uzyteczny" - ten samochud nie diagnozuje sie przez bezpieczniki... -da sie zdjagnozowac przez kody migowe przy pedale sprzegla instrukcja: Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW Przeprowadzanie testu: - Włączyć zapłon - Przeprowadzić przynajmiej...
Jutro dopiero sprawdze napięcia i ten czujnik, a zawory były robione miesiąć temu jak gaznik robiliśmy, problemy zaczeły się przed regulacja zaworów i gaznika. A pod które kable w module podłączyć miernik? nie wiem które są zasilające. Jutro dam znać co i jak. Pozdrawiam
po samym napisie MR03/F nie da się wiarygodnie wskazać producenta/modelu. Ze zdjęć wynika jednak, że to płyta sterownika do zgrzewarki oporowej (spot / garbowa), nie do MIG/MAG świadczą o tym: duży potencjometr czasu, tor timera, gęste analogowe układy, oraz element mocy na radiatorze (triak/tyrystor do sterowania trafem). Nie mając dokumentacji, pełny...
Witam. Na plaku odpala ???? p2017 ...Jeśli masz skaner, usuń diagnostyczne kody usterek z pamięci i sprawdź, czy ten kod powróci. Jeśli nie, to połączenia najprawdopodobniej stanowiły problem. Jeśli kod powróci, będziemy musieli przetestować sygnały napięcia zaworu IMRC do iz PCM. Monitorować napięcie zaworu IMRC na skanerze diagnostycznym. Jeśli skaner...
Udało mi się otworzyć pokrywę zaworu. Odłaczyłem kable i podpiąłem miernik. Przy pracującej sprężarce mam 81-83V. Przy nie pracującej mam 12V. Popiąłem na zaciski zaworu 230V z sieci na 1 sek. - zaczęło stukać. Dźwięk przypominający uderzanie kulki przy potrząsaniu sprayem. Czyli zawór żyje. Skąd takie wartosci napięć na zasilaniu? Spodziewałem się...
Problem rozwiązany, choć nie ukrywam że trochę czasu mi zajęło aby do tego dojść. Napięcie do sterownika dochodziło, pare styków było zaśniedziałych , jednak to nie w tym tkwił problem. Podczas testu ABS zawory działały jednak pompa nie reagowała. Ewidentnie wskazywało na jej uszkodzenie. Jednak okazało się że przewód zasilający tak się sprytnie utlenił...
Żeby sterownik EBS auta "zauważył", że ma zapiętą naczepę musi dostać masę na 5 pin gniazda EBS. Stały sygnał masy na 5 pinie powinien spowodować zaświecenie kontrolki ABS przyczepy. Dla przypomnienia: 1. Stałe zasilanie 24V bezpiecznik 25A w DAFie zasila zawory EBS naczepy 2. Zasilanie 24V po stacyjce bezpiecznik 5-10A (nie pamiętam dokładnie) zasilanie...
Ten zawór chodzi na DC, nie na AC. Zmiana polaryzacji przestawia rdzeń albo w tą, albo w tą. Chyba jednak nie jest tak, jak piszesz. Sprawdziłem kilka linków i na zdjęciach zaworów widać tabliczki znamionowe. Na tabliczkach jest napisane AC 220-240V. np. https://www.whirlpoolricambi.it/elettrov... Także zmiana...
odnosze wrazenie ze grzebiesz za gleboko po 1 sprawdz czy masz sprawne czujniki poziomu ( jest 2 lub 3 zalezy od wersji ) sprawdz zasilanie do czujnika i sam czujnik nastepnie sprawdz czujniki cisnienia poduszek to dwie najczestsze usterki napisz nr VIN to sprawdze specyfikacje i bede wiedzial jaki masz system ile czujnikow i pomoge ci po kolei sprawdzic...
Oczywiście rozumiem U mnie piec nie gaśnie tylko nie startuje (czasami) Iskrę słychać chociaż z wyglądu jakaś jakby słaba (może mi się tylko wydaje) zasilanie jest czyli czujnik ciśnienia gazu działa i potem są dwa zawory V1 i V2 na głowicy i one nie dostają napięcia oczywiście czasami lub dostają ale nie otwierają jeszcze tego nie ustaliłem Najgorsze...
Witam forumowiczów. Bardzo mi się spodobał post elyaneck1 i chciałbym się także podzielić swoimi doświadczeniami gdyż sam szukałem intensywnie informacji na temat pompy haiera. Dodam że są to moje doświadczenia i przemyślenia i oczywiście nie każdy musi się z nimi zgadza. Realia i doświadczenia z „fachowcami” skłoniły mnie do samodzielnego...
Element po lewej stronie jak pisano wcześniej to stabilizator 5v. Sam się nie psuje. Można go sprawdzić bez otwierania sterownika, wystarczy zdjąć aluminiową klapkę i sprawdzić napięcie na pinach od czujnika obrotów. Na dwóch skrajnych musi być 5v, jak jest więcej, przeważnie tyle co zasilanie czyli 12v to sterownik na złom. Poszło 12v zamiast 5bv na...
Tym elementem może być elektrozawór "ssania". Jeśli zalewa się to może znaczyć że się podwiesił i jego odpinanie niewiele pomoże. Działa tak że gdy silnik w fazie rozruchu - wciąga iglicę i otwiera dopływ dodatkowego paliwa. Spoczynkowo - bez prądu powinien być zamknięty. Jeśli się "zawiesił" i jest stale otwarty lub - dostaje sygnał ze ma być otwarty...
Nie do końca pomogę w doborze grzałki ale opowiem o swoim przypadku: Mam bojler pionowy 150L z jedną grzałką 2kW w dolnej części. Do tego 6 paneli Longi 455W podłączone do GREEN BOOST MPPT 3000. Na biegu jałowym (grzałka wyłączona) w pełnym słońcu inwerter mam 289V. Pod obciążeniem (2kW) napięcie trzyma się w okolicy 240V (tryb MPPT). Jedynie w pełnym...
1111 - Defekt sterownika 1231 - Czujnik szybkościomierza 1232 - Silnik biegu jałowego 2111 - Obrotomierz 2112 - Czujnik położenia wałka rozrządu 2113 - Czujnik halla 2114 - Czujnik punktu zapłonu 2121 - Włącznik biegu jałowego 2122 - Brak sygnału obrotów 2123 - Włącznik pełnego obciążenia 2124 - Czujnik ustawienia klapy przepustnicy 2132 - Brak połączenia...
No to już będzie coś, przynajmniej będziesz mógł sprawdzić czy zasilnie dochodzi tam, gdzie powinno. Jak z jednej strony przewodu masz zasilanie, a na drugim jego końcu - nie, to znaczy że po drodze jest przerwa ;) Elektryka samochodowa to nie fizyka kwantowa... Naprawiłem okazało się że jak zdjąłem izolacje to wszystkie kable się rozczepił od wiązki...
Może po raz kolejny admin wywali tekst do kosza, ale warto coś się odezwać. Na początku warto przy wyłączonym zasilaniu sprawdzić omomierzem czy grzałki mają ciągłość i prawidłową rezystancję. W tym podgrzewaczu czujniki temperatury (których faktycznie są dwie sztuki) współpracują z wyzwalaczem elektromagnetycznym wyłącznika bezpieczeństwa. Jeżeli nie...
Jak interpretować oznaczenie kodu 81,82,83,84, (niskie napięcie na wtryskiwaczach) . Co może być przyczyną ich pojawienia się /OPEL OMEGA B 2.0 16V ECOTEC X20XEV 94r. Sterownik SIMTEC 56.1 Instalacja gazowa jest. I jeszcze coś co zauważyłem i sprawdziłem miernikiem to 5.5V zasilające zawór wolnych obrotów (krokowy) na zimnym silniku . Na jednym przewodzie...
zawora zasila akumulator zasila miernik akumulator miernik panelowy zasila
usuwanie danych myszy schemat oświetlenia schodów zdjęcie blokady nokia
Zamiennik lampy ECH81: 6AJ8, ECH84, ECH83 Piec węglowy nagrzany do 70°C nie grzeje kaloryferów