Endura E. Zawory nie wyregulowane....
Po odpaleniu pracuje cichutko Czyli źle ustawiłeś. Przy prawidłowych luzach ten silnik zawsze grzechocze. Jak za ciasno to wypali zawory.
Zbyszek,przecież wiesz że tak naprawdę jedyną awarią w Endura E to te zawory. Ten żeliwiok nie ma w zasadzie innych kłopotów
jest on odpowiedzialny za zmianę początku kąta wtrysku i ułatwia rozruch silnika. W mojej pompie występują dwa takie zawory U Ciebie dwa zawory to robią. Pompa posiada także dźwignię sterowaną za pomocą termostatu woskowego jeżeli dobrze pamiętam to jest ona odpowiedzialna za dawkowanie paliwa. Tylko podniesienie wolnych obrotów na zimnym silniku.
wychodziło by na zawór wolnych obrotów.
Jeżeli to wersja EFI Endura to objaw wskazuje na zawór wolnych obrotów. Aluminiowy element widoczny po otwarciu pokrywy silnika (o ile dobrze pamiętam bezpośrednio na kolektorze dolotowym).
Booster masz przy pompie wtryskowej i jest odpowiedzialny za dodatkową dawkę paliwa , sterowany ciśnieniem od turbo. Warto go wyjąć i wyczyścić. Na zdjęciu jest Endura , a pokazujesz zawór EGR. Można to usunąć [ choć nie powinno się - normy spalin] , albo dobrze wyczyścić.
W tym fordziku to zmierz ciśnienie w cylindrach NA ZIMNYM SILNIKU najlepiej po nocy ,musi byc powyżej 30 barów.A jeśli jest to silnik endura to ma inne świece niż 1.8 zwykły(różnica 1 V)i sie nie będzie dogrzewał
Masz po prostu wysłużony zawór regulacyjny biegu jałowego,typowe z Endura E.To jest to co jak masz kolektor ssący,jest zamocowane na takim króćcu,dochodzi do tego wtyczka z dwoma kablami.Jak masz wprawę da się to regenerować,namoczyć w płynie do usuwania nagarów,ewentualnie w denaturacie. Nowe to koszt około 530 zeta,więc warto kombinowac.
Kolego czy ten mechanik sprawdzał ciśnienie bez paska? Trochę nie realne . Jest to bardzo kolizyjny silnik. Wystarczy odkręcić pokrywę zaworów a wszystko zobaczysz . Ja przy escorcie 1.8 td endura wałek po zerwaniu paska wyjąłem w pięciu kawałkach . Do tego cztery zawory czyli 50 % . Proponuje zakup głowicy i auto będzie śmigać lub naprawę tej zależy...
jak bez skoków to powiedzmy że dobrze, choć te 0.9 troche duzo. Ale raczej skup się na zaworze biegu jałowego (pewnie sie wiesza) jesli zawór dobry to jest też taki myk z podciśnieniem.... ach endura.
Po tym co napisałeś, wygląda na uszkodzony zawór zwrotny w pompie, lub rozszczelnienie samej pompy, ewentualnie nie szczelne przelewy.
Powietrze w układzie nie jest dobre, trzeba to ogarnąć i dopiero zobaczyć jak auto pali. Na próbę ja bym założył ten drugi zawór, wtedy pompa wtryskowa będzie jakby "zamknięta" między dwoma zaworami. Koszt jest prawie żaden więc spróbuj. pzdr! Nix
Wymiana cewki na razie wystarczyła. Auto chodzi, dodatkowo nowe świece (stare jak się dowiedziałem, od 5 lat nie wymieniane). Przeczyszczony regulator magnetyczny wolnych obrotów. Jurek, teraz wiem gdzie jest sterownik, jak by co miało być.... Dzięki wszystkim biorącym udział w dyskusji. Więc pozwoliłem sobie temat zamknąć. Ponadto regulator magnetyczny...
Mam forda fiestę 96 rok silnik 1,3 Endura przy zimnym silniku samochód odpale a po chwili gaśnie i tak kilka razy kiedy odpali nie chce wejść na wysokie obroty tak jak by go dławiło i miał za mało powietrza. Kiedy się nagrzeje jest lepiej samochód nie gaśnie i wchodzi na obroty lecz nie jest zypełnie tak jak powinno jest przytłumiony. Przy przyspieszaniu...
Witam Czy ktoś zakładał klimę do fiesty 97 zbliża się lato i myślę o założeniu klimy Ale mam fieste t.z. golasa bez wspomagania i klimy i czy da rade założyć klimę bez wspomagania (długość paska) i n.p. poucinane oryginalne gumowe przewody czy można poskręcać na t.z. wsuwkę i skręcić zaciskiem może ktoś kombinował z klima i ma kilka porad i schemat...
Kupiłem go w zeszłym roku. Miał sporo usterek, z którymi w większości sobie poradziłem. Ale jedna jest irytująca. Otóż silnik gaśnie na wolnych obrotach po hamowaniu silnikiem i wciśnięciu sprzęgła. Wtedy to obroty spadają do zera (silnik zatrzymuje się) lub prawie do zera i wówczas silnik podniesie się do wolnych obrotów. Sytuacji tej nie zauważyłem...
Mam problem z Mazda 121 1.3 Endura 1999r. Samochód często dławi się, przerywa podczas pracy na benzynie. Problem dotyczy tylko benzyny, ponieważ na instalacji LPG wszystko chodzi precyzyjnie i płynie (instalacja firmy BT system). Podejmowałem już wiele kroków aby ten problem usunąć: - wymiana filtra paliwa - sprawdzenie przewodów wysokiego napięcia...
Witam ponownie,po dluzszym czasie, problem rozwiazalem. Wymiana uszczelki pod głowicą zalatwila sprawę. Nie jestem pewny czy to tylko uszczelka miała wpływ na ww objawy ponieważ po sciagnieciu głowicy jeden z zaworów był zawieszony na tulejce, która wyskoczyła z gniazda, skręciła się i nie pozwoliła aby zawór mógł się cofnąć na swoje miejsce, dlatego...
Miałem ten sam problem. Winny okazał się silnik krokowy . Po wyczyszczeniu owego silnika oraz przepustnicy auto działa normalnie. Typowa przypadłość silników endura. Jeżeli zamiast czyszczenia silnika krokowego zdecydujesz sięna jego wymianę proponuje nie stosować chińskich zamienników za 60 zł :) Może jak by tam był to i może by się popsuł ale jego...
Zapewne chodzi o silnik 1.8 TDDI endura Być może przyczyna tkwi w zaworze EGR, miałem równolegle 2 takie same Focusy Kombi z tym, że jeden 2001r. a drugi 2003r. motor ten sam. Jeden był bardziej mulasty, tak jak opisujesz w zakresie do ok. 2000obr. potem normalnie, ciężko było nawet ruszyć z 2 biegu, nieraz robiło się niebezpiecznie jak trzeba było...
potencjometr przepustnicy w endura e ,w czasie kiedy nie jest wywierany żaden nacisk na pedał przyśpieszenia ma na slizgaczu napięcie około 0,85V. Czasami i nawet 0,92V Na moje oko problem w zaworze regulacyjnym biegu jałowego. Podobno zakładany nowy,ale może być problem że od mondeo,który jest fizycznie podobny,ale nie współzamienny.W takie sytuacji...
Jeszcze mam takie pytanie tak z ciekawości , proszę o wypowiedz znalazłem to u wujka gogle czy to jest realne, czy czysta bzdura, proszę o wypowiedz. cytuje Domyślnie Odp: Swap pompy mechanicznej z escorta endura DI TD 90KM do 1.8 tddi 90KM focus Dla wszystkich zainteresowanych napiszę tak: Że jak się chce to można wszystko zrobić i będzie działać....
Witam Jak w temacie ... Czy ktoś z was ma jakieś "pewne" informacje na temat turbiny montowanej w tych autach - chodzi mi o ciśnienie doładowania - ile powinno wynosić i przy jakich obrotach osiągać daną wartość (do pomiaru), kiedy powinien zadziałać - przy jakiej predkości odrotowej silnika zawór upustowy "bypass" na turbinie? Pozostałe dane: rok produkcji...
witam. mondeo 1.8td zapewne endura-de. chcesz z tego zrobić ferrari? cóz można prubowac ale nie licz na szok. więc tak planowanie głowicy wzrost ciśnienia fakt sprawdzony i prawdziwy działa czuć poprawę ale są uboczne skutki większe ćiśnienie szybsze zużywanie sie łozysk wału korbowego, panewek korbowodu, wzrost temperatury bloku i oleju sinika efekt...
Witam. Mam problem z moją fieściną. Wczoraj w czasie wycofywania usłyszałem dość głośne metaliczne uderzenie w silniku. Z początku myślałem że coś zahaczyłem bo silnik normalnie chodził. Jednak po gaszeniu miał duże trudności z odpaleniem. Dzisiaj już wogóle nie odpala a jak już się uda( po podkręceniu silniczka krokowego) to chodzi ledwo na wolnych...
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc , ponieważ dwa tygodnie temu kupiłem ten samochód narzeczonej(Ford Fiesta 1.8TDDI endura di, 2000rok produkcji, przebieg 222tys. km) i borykam się ze znalezieniem przyczyny braku mocy. Samochód nie kopci na czarno, ładnie pali-zimny rano czy później jak jest ciepły pali na dotyk, zatkałem EGR bo myslałem ze tu...
escort endura silnik endura endura świece
philips 55pfl6007 klimatyzacja samochód usterka przepala bezpiecznik deski rozdzielczej
linijki cccam nierównomierne ogrzewanie tulejek
Quad KXD nie odpala po myciu - przyczyny i rozwiązania Jak spuścić płyn chłodniczy z Audi A6 C5 1.8T?