W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Płacisz za wtyczkę do marki , zawory przeważnie mają jednakowe parametry cewki i działanie.
Jeśli założyłeś jakis zamiennik to całkiem możliwe że jest uszkodzony , lub nie działa poprawnie. Polecam pierburga . Miałem ten sam kłopot . P.S. to że turbina jest po regeneracji nie oznacza że jest w pełni sprawna
witam ale ta odpowiedż brzmi -tak - jak cos nie nie działa to wytnij, odłącz, wypnij, utnij, wywal wszystko - i będzie ok !!! pytałem o zasadę działania, co ten "zawór " i gruszka mają za zadanie --- wstrzymuje, wytwarza, do czego służy, jakie ma zadanie dla turbiny !!!
Jest to zawór egr, prawdopodobnie został zaslepiony dlatego wężyk podcisnienia takze
Ja natomiast sprawdzil bym ustawienie rozrzadu i jak koledzy pisali ustawil bym zaplom (wyprzedzenie zap. 7° bez podcisnienia)
fuelinyourblood A czy zawór podcisnienia vacu-servo ma az tak wielkie znaczenie ze praca silnika zmienia się w wielkie bagno???
Dziś też trochę czasu poświęciłem przy audi rozebralem i wyczyscilem zawory podcisnienia przy okazji zajrzałem do zaworu zwrotnego i okazał się popsutu wymieniłem na nowy pełen nadziei ze to to i kicha nadal auto bez mocy. Zaobserwowane ze wieczorami auto jak by lepiej jeździło zrywniej (nadal nie w pełni sprawne) bardziej reaguje na gaz i jak by częściej...
Wg mnie jak kompresja jest książkowa co do wartości i równa na wszystkich cylindrach, to zawory są szczelne i raczej będą takie pozostawały dopóki będą zachowane luzy na zaworach.
Vac to wejście podciśnienia, Out idzie do gruszki, ten trzeci na filterek. To nie jest czujnik tylko zawór.
Mercedes Sprinter 2.2 cdi 2003r brak mocy witam mam problem ze sprinterem na niskich biegach idzie jak burza a jaj wrzucam 4.5 to 110km i lipa słyszę tylko jak otwiera się zawór upustowy w turbinie się otwiera i wtedy traci moc wymieniłem zawór cisnienia paliwa czujnik ciśnienia na listwie zawór podcisnienia turbiny czujnik temp w kol i ten podcisnieniowy...
Ja proponuje spotkac sie z właścicielem be6 w twojej okolicy i pozamieniać pokolei wszystkie newralgiczne urządzenia (przepływka, zawory podcisnienia itp). Drogą dedukcji dojdziesz do usterki, a nie wydasz milionów na naprawę. Na passat forum na pewno ktos jest z malborka.
Motorek jest brata. Mamy go juz rok,czy 2 lata. Szlif byl juz u poprzedniego wlasciciela. No wlasnie sek w tym,ze nei chce sie wkrecac na obroty. Czasem zaskcozy to idzie jak szalony. Moze paliwo nie dochodzi, tam jest jaksi zawór podcisnienia, moze on sie lekko przycina?
Witam. W golfie mam turbo bez zmiennej geometria a chce wstawić turbo od 130 konnej, i z tego co się orientuję że trzeba zmienić zawór podcisnienia. Na jaki? Jakie powinien mieć oznaczenia itd i co jeszcze jest potrzebne żeby wstawić taka turbine.
Być może mógł się zaciąć ale niby chodzi tak jak wcześniej jesli idzie o moc sam nie wiem. Ale to brzęczenie naprawdę wydaje sie nienaturalne szczególnie podczas jazdy też słychać to jak wchodzi na obroty co wcześniej nie miało miejsca. I nie wiem czy wymieniać ten zawór podcisnienia czy poczekać na rozwój sytułacji? Martwie sie tym że jak padnie to...
mialem to samo na wylocie spalin z silnika jes zawór podcisnienia od nadmiaru spalin od niego odchodzi weżyk zdejmij go i zaślep od strony zaworu czymś ten wężyk ja wcisnołem śrube a zawór zostaw bez wężyka jeżdze już tak 3 lata i jest ok. nie kopci i mało pali poprzednio chlał i strasznie kopcił i nie miał mocy
sprawdź synchro między wałkiem i wałem ??? coś się chyba pomyliło... dziś zamieniłem zawór podcisnienia turbiny i nic sprawdziłem też przewody i są ok. turbina trochę cieknie w ok. połowie jest w oleju. Dodano po 53 zaznaczę, że ma 180000 przebiegu i jest to oryginalny przebieg
A powiedz kolego, czy ten silnik nie dostawal czasem w piz** za mocno?? nie szalales nim? Jego praca przypomina mi dzwiek silnika kosiarki ktory jest juz baaaardzo mocno na dojechaniu. Teraz sugerował bym sprawdzenia paska rozrzadu, i zaworów, taki dzwiek pracy moze sugerowac nie poprawna prace zaworów, strzelanie w kolektor itp. Bardzo prawdopodobne...
Witam. Ostatnio w moje ręce trafiła Bora z zapieczoną turbiną. Auto jeździło ładnie. ale rozpędzało się tylko do 140km/h a dalej brak mocy. po zdiagnozowaniu okazało się że kierownice w turbinie są zapieczone. Powstała turbodziura ale dało się tym autkiem jechać. problem jaki chce opisać zaczął się po domowej regeneracji kierownic w turbinie. po złożeniu...
sprawdż podcisnienia czy są szczelne bo stego co piszesz to nie steruje ci zawór przy turbinie a jak niema podcisnienia to turbo nie startuje
witam.....jestem tu początkujący i szukam porady....Otóż mam paska 2001r 101koni tdi.wieczorem zgasiłem a rano jak odpaliłem muł.....podłaczyłem komp i pokazał przepływke i zawór podcisnienia turba...po przekroczeniu tak 2500obr troche ożywał.zamieniłem przepływke z innego paska i ożył wiec zakupiłem nową i wszystko ok...ale niee długo...po przekroczeniu...
Opel vectra Typ silnika: Y22DTR Numer wersji oprogramowania: FJCMS370_S P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne (5A) - Nie występuje Przy pedkosci od 120 km/h na 5 biegu wpada w tryb awaryjny, na innych biegach i róznych obrotach tego nie ma. Powraca do normy po wył zapłonu. Czujnik sterujacy przy przepustnicy jak i sam zawór...
wymieniłem zawór n75 i wężyki podcisnienia do turbiny i gruszki i problem rozwiązany . Zawór n75 znajduje się w komorze silnika za zbiornikiem wyrównawczym chłodnicy, są tam dwa podobne do siebie ,jeden to ten które przewody podcisnienia idą do gruszki ,przed turbiną i do interculera obok , czujnika cisnienia interculera .
8do1 6i3do2 7do9 4do10 lub zamienić 6z7-chodzi o zawór zamykający klapę przy gaszeniu
Mi to wygląda jak "grucha" podciśnienia od np. turbo. Powinno być na tym oznaczenie jak znajdziesz to wujek google resztę Ci podpowie. A dokładnie to skąd wymontowałeś tą część (umiejscowienie lub lokalizacja części) Według tego co znalazłem w google jest to zbiornik/zawór podciśnienia http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/33071/zbi...
Witam. Proszę o podpowiedź czym może być spowodowane dławienie się silnika na zimnym. Muszę przejechać kilka kilometrów żeby się uspokoiło. Zanim się rozgrzeje to strasznie faluje i dławi się a towarzyszą temu ogromne wibracje przenoszone do kabiny a zwłaszcza na kierownicę i lewą stronę kierowcy. Drzwi się trzęsą najbardziej. W aucie wymieniony kolektor...
Bledy na komputerze jakieś są ? Trzeba sprawdzić w parametrach wartość doladowania a wartosc zadana doladowania. Oprócz ww rzeczy jak kolega pisał do sprawdzenia czujnik cisnienia doladowania, zawór sterujacy turbiną, podcisnienia. Moim zdaniem ewidentny brak doladowania, kopci na czarno to turbo nie wstaje. A przewody od coolera puchną po dodaniu gazu...
Witam, dzieki za odp. nie miałem czasu odpisac w weekend, na tym redyktorze zrobione 40 tys. i chodzi elegancko własnie czytałem specyfikacje i on wg. niej jest max do 120 km no mi fabryka dała 125 a tym motorze. Wymieniłem olej w weekend wraz z filtrem, wlałem motul. Narazie palił od strzała ale to dla tego ze czesto nie był palony tylko po dłuzszym...
sprawdz podcisnienia na zaworach i czy zawory sa szczelne od wdmuchiwania powietrza
egr - recylkulacja gazu wydechowego nie ma nic wspolnego z odpowietrzaniem zbiornika, poza tym zawór odpowietrzania zbiornika zapobiega powstawaniu podcisnienia, a nie nadcisnienia. Etylina paruje - to normalne.
tak te weżyki mogą być przyczyna zapowietrzania się i jest to bardzo częsta przyczyna A czy może wymieniałes filter paliwa ?? robiłeś coś wcześniej przy ukłądzie paliwowym A swoją droga to dobry fachowiec ze sprawdził swiece za 80 zł i czy podpiął autko pod komputer nie wykazało żadnych błedów?? I co do tego odpowietrzania to bardziej szegółowe inforamcje...
Dokopałem się do tej gruszki na dole i wyglada to tak że wchodzi do niej ten wężyk gumowy, ale jak spiąć te węże żeby tą gruszkę sprawdzić ? Wężyk idzie w następujący sposób, wychodzi z gruszki idzie długą drogę bo aż w okolice chłodnicy do jak by przycisku do którego wchodzi jeszcze jeden wężyk który wędruje sobie z okolicy przepustnicy z jak by takiego...
prawdopodobnie został uszkodzony zawór i nie trzyma podciśnienia.pozdr
Auto robię autcom-em,pokazuje że przepustnica ma położenie prawidłowe i faktycznie działa bez problemu sprawdzone dodatkowo wzrokowo[pracuje w pełnym zakresie},na wolnych obrotach pokazuje że zawór egr otwarty w 78% a fizycznie jest zamknięty(brak podcisnienia podawanego przez elektrozawór).po dodaniu gazu pokazuje ze zawór jest zamknięty 0%...i faktycznie...
Dzieki za pomoc, autko zrobione . Znalazłem dwie usterki nieszczelny przewód od podcisnienia, zacinajacy sie zawór od zalamczania turbo
niestety wywala błąd p0234 czyli przeładowanie silnika ,sprawdzałem wszystkie zawory podmieniając na sprawne,wyczyściłem egr,przepływkę,czujnik na kolektorze ssącym,sprawdzałem wakuometrem i podcisnienia są ok,na koniec ograniczyłem turbine nakrętkom na regulatorze i dalej to samo.Tylko że teraz wywala błąd co chwilę.Nie wiem już co mam robić .Turbina...
Witam Vectra B 1997r 101KM 2.0 DTI Po odpaleniu sztanga turbiny od razu jest wciągnięta. Podcisnienia sprawne, zawór podmieniony i sprawny, nie przepuszcza, po jego odpięciu sztanga cofa się. Wkleiłem pare parametrów. Czujnik cisnienia doladowania jest ok, podmieniony na drug. Ma ktoś pomysł czym to moze być spowodowane ? http://obrazki.elektroda.pl/7365608400_1...
Instalacja podcisnienia w pelni sprawna ;)
Witam, mam problem z vw golf 4 1.9 tdi 90km 66kw ALH. Od dłuższego czasu mam problem z mocą, opiszę od początku jak to przebiegało. Zaczęło się tak że samochód zaczoł coraz słabiej przyspieszać na niskich obrotach, coraz słabiej i słabiej aż doszło do momentu że gdy jechałem około 120 km/h odciol się tzn. Turbo jak by przestało działać i było odczuwalne...
jak bedzie szczelne to i dzialac bedzie a sluzy do pomiaru podcisnienia w kolektorze ssacym
Witam, problem został chyba rozwiazany, po zaslepieniu przewodów P2 i P3 oraz wymianie zbiornika podcisnienia (czarna gruszka taka), auto zaczelo normalnie jezdzic. Mysle ze problem tkwił w dwóch sprawach: 1. zawór egr - ten przy przpustnicy - uszkodzona membrana - tam uciekało podcisnienie - 2. uszkodzony zbiornik podcisnienia - tam tez uciekało podcisnienie...
Dwa tygodnie temu sciagłem filter powietrza przejzałem przewody podcisnienia i wyjołem ten zawór powietrza w czarnej gumie wymyłem go i złozyłem.auto po tym chodziło o niebo lepiej obroty równe 750 ale to trwało tylko dwa dni .Jak zprawdzic ten zawór?
Witam mam seata toledo 2 2000r. 110km mam problemy z turbiną odcina mi ja przy okolo 2500 tys obrotow . Po zgaszeniu i ponownym uruchowmieniu silinika jest ok. wymienilem zawor n75 bialy , czyscilem turbine , zawór egr i wymienilem węzyki podcisnienia czym to moze być spowodowane ?? Turbina siada ??
Sciągnij przewód podcisnienia z króćca zaworu, uruchom silnik,jeśli zawór będzie suchy to uszkodzony (nieszczelny) jest tłoczek zaworu.
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący .Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
Witam. Mam problem z odcinaniem turbiny. Problem występował od kilku miesięcy aż w końcu turbina całkowicie padła. Turbina poszła do regeneracji ale problem odcinania turbo powyżej 100 km/ nadal występował. Wymieniłem jeszcze zawór n75, czujnik ciśnienia doladowania,zaworek zwrotny podcisnienia i weze podcisnienia. Nadal problem odcinania turbiny występuje....
pewnie ze tak posprawdzaj podcisnienia kolanka gumowe wezyki
przeczysc wezyk od podcisnienia. a tak dla wiadomosci ogolnej ten kranik nazywa sie zawór membranowy. podciśnienie z gaźnika podnosi membrane i leci benzynka. wyczyść gaźnik i filtr powietrza jesli wyczyszczenie wezyka od podcisnienia nic nie da. a Zipp Vapor to 4-suw tak jak wiekszosc chinszczyzny ;p
mam pytanie do fokusiarzy. Czy zawór podciśnienia: http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-tur... po odkręceniu go od ściany grodziowej coś w nim grzechodze jakby było urwane - byćmoże to membranka która samoczynnie tam sięprzesuwa ale ewidentnie jest coś tam bycmoże urwane, czy tak powinno być?
Jak zgaduj - zgadula to; może zawór sterujący turbiną jest cały czas otwarty?
na dole podturbina jest taki vaku box (magazyn podcisnienia) czy nie jest walniety?
Błędy świadczą o tym że turbina nie pompuje bo nie jest wysterowana. Z tego co pamiętam to ona jest w tym modelu sterowana podcisnienie a na dole gruszki jest czujnik pozycji. Wyglada na to że jest zbyt niskie podcisnienie bądź nie ma go w ogóle. Do sprawdzenia wężyki od podcisnienia i zawór sterujący turbiną. Jeżeli na podstawie odczytu błędów mechanik...
zawór jest ok weze do podcisnienia raczej tez nie widac żadnuch uszkodzen a o jaką prowadnice chodzi????\ Dodano po 24 a wie ktos jakie ma byc zasilanie na przepływke i zawór sterujący erg(chyba tak sie on nazywa)bo moze ma za duzo pradu i go pali albo odwrotnie??
Witam. Otóz zawór który jest koło wlewu oleju przykrecony do kolektora ssacego nie załącza i ni chce puscić dopływu powietrza do siłownika podcisnienia. Podłaczyłem ten zawór bezposrednio do akumulatora i działa. Ale po podpieciu do kostki nie dziala. sprawdziłem napiecie na kostce i tam gdzie powinien być plus miernik pokazuje 4,4V a tam gdzie jest...
Witam miałem podobny problem kiedyś a okazało sie że był to zawór n75 jak sie nie myle ten mniejszy z metalowym uchwytem i sprawdz podcisnienia . pozdrawiam...
Mam problem z turbiną w moim audi a3 1.9tdi.Chodzi mianowicie o to ,że włącza mi się tryb awaryjny auta.Zdarza się to przeważnie gdy silnik nie osiągnoł prawidłowej temperatury. Zawór podciśnienia n75 został wymieniony,turbina była czyszczona,po podłączeniu do vag-com pojawia się błąd zawór podciśnienia.Prosiłbym o jakąś podpowiedz w tej sprawie.
Niedawno w swoim aucie też zmieniałem te przewody (wężyki). Zamiast gumowych zastosowałem silikonowe. Niektóre bardzo ciasno wchodziły, ale nie pękają. Poniżej przykład ze znanego portalu aukcyjnego https://allegro.pl/oferta/przewod-podcis...
W tej pompie nie ma żadnego czujnika położenia wałka. od poprzedników, czyli czysto mechanicznych pomp różni ja jedynie elektryczne sterowanie dawką paliwa i zawór stop z czujnikiem temperatury. Rozszczelniłeś cos pewnie. Jak nie podcisnienia to może węże paliwowe.
Z boku od strony membrany gazowej plastikowa śruba wciska sprężynke która naciska dźwigienkę a od podcisnienia zależy jak mocno otwiera się zawór dopuszczający rozprężony gaz a więc,wkręcasz zawór otwiera się przy większym podcisnieniu a jak wykręcasz to odwrotnie. Zaznacz pozycje śrub w razie co ustaw jak było
mam jeszcze jedno pytanie sory ze w tym dziale;otoz od dluzeego czasu po przekreceniu stacyjki cyka mi cos w zaworze podcisnienia(pod maska przy prawym blotniku)prawdopodobnie padl a moj problem polega na tym iz niewiem czy moge wstawic inny czuinik moj ma numer 7.21895.55 a posiadam inny zawor o nr 7.21903.25 i jest to ponoc zawor od golf 1.9 tdi tyle...
a na pokrywe zaworów masz czarna czy jeszcze srebrna jesli czarana powinny byc dołozony lubrificator oleju który pod wpływem podcisnienia zasysa olej którym sa smarowane zawory i gniazda zaworowe bo w twoim przybadku silnik tego wymaga bo gniaza zaworowe sa z z takiego materiału który musi byc smarowany bo gaz jest za suchym paliwem to tego silnika...
Witam jestem początkujący na tym forum potrzebuje od was pomocy jestem w stanie zapłacic gotówkę za pomoc. Mam taki problem po wymianie turba auto tak jak by straciło moc nie ciagnie wsztkie wezyki podcisnienia wymienione elektro zawór nowy oryginał czujnik ciśnienia turbo oryginał wtryski po regeneracji filtr fap wycięty i usunięty elektroniczne dorzucam...
Zaworek jest jednokierunkowy, ma puszczać tylko w jedną stronę. Popatrz na schemat i pomyśl chwilę: masz akumulator podciśnienia (ta czarna kula), zawór jednokierunkowy jest po to, żeby panowało w niej cały czas podciśnienie
Pedał hamulca wraca gdy ściągnę wężyk z podciśnieniem. Serwo do wymiany albo naprawy, przyczyną może być zawór serwa w środku.
Faktycznie możesz nie mieć go więc masz MAP sensor (w oplu masz MAF) sprawdź podciśnienie jakie pokazuje powinno być na wolnych obrotach około 0.35B Plus minus do przegladniecia przewody podcisnienia do niego. Przepustnica do wyczyszczenia, i do sprawdzenia zawór par paliwa. To takie podstawy żeby samemu sprawdzić pod domem :)
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
http://motoplatforma.com/galerie/p/przew... Tu masz jak to wygląda trzeba poruszać i wyjdzie. Potem żeby włożyć nasmaruj czymś tłustym i wejdzie jak w masło Witam ponownie, doznałem niemiłego rozczarowania, serwo może i jest niesprawne i hamulce z tego powodu twardnieją. Natomiast cisnienie jest odrazu po podłączeniu i rozłączeniu...
Ta rurka to przewód podcisnienia z pompy vacuum do serva. Jak masz go odlaczonego to raz ze nie masz wspomagania hamulca i zawór egr i turbina nie mają sterowania. Stąd też brak mocy.
Hej, rurki podcisnienia na zaworach:-) takie proste a wlosy z glowy wyrywalem! Ktos pozmienial kolejnosc i to bylo przyczyna. Dzieki temat zamkniety.
Kurcze nikt nie wie ? wygląda to tak EGR mam zaślepiony blaszką, ten cienki przewodzik od niego idzie i wchodzi w kolektor , Pompę powietrza wtórnego "odkurzacz" odłączony z kolektora (samego dołu) gdzie są 2 zawory wychodzi jeden przewodzik cieki którego zaślepiłem. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Gaźnik z malucha też można założyć, ale dużo roboty przy tym, a jeżeli już masz od Bisa to ten pasuje na kolektor pod Aisana bez większych przeróbek. Musisz dorobić tylko uchwyt pod pancerz linki gazu, a reszta do usunięcia, tak jak kolega napisał powyżej. Nie musisz usuwa bezpieczników i innych rzeczy od centralki, wszystko może pozostać na swoim miejscy...
mam pytanie/ Jakiej średnicy powinien byc wąż który wychodzi od elektrozaworu podcisnienia? Znalazłem dwie wielkości 3 i 4 mm. A dokładnie chodzi mi o ten zawór i miejsce gdzie ten wężyk ma byc: http://obrazki.elektroda.pl/7079857400_1...
Dzisiaj polaczylem oba przewody podcisnienia idące do zaworów sterujących przepustnicami, wykluczając przepuszczanie tych zaworów podczas pracy i szarpanie się tylko pogorszyło. Wymienię zawór sterowania turbo, chociaż zaczynam myśleć że to nie jest powód jeżeli przy wypiętym egr i odłączonym podcisnieniu do obu zaworów problem znika. Czytałem już kilka...
Witam panowie Zaczne od małej histori. Kupiłem seta toledo 1.9 tdi 90 KM rok 2000, byl to tak zwany "skladak" gdyz karoseria byla z angli i silnik benzyna, a u nas chlopaki wsadzili do niej instalacje i silnik 1.9 tdi i z moich obserwacji wynika ze popelnili błąd ponieważ w moin przypadku komputer silnika pokazuje oznaczenie agr turbo bez zmiennej geometri...
Witam. Pacjent to Ford Galaxy 1.9 pompowtryskiwacz. Z tego co wiem poprzedni elektronik musiał przerobić instalacje ponieważ nie można było podłączyć się interfejsem pod sterownik. Rzekomo zwarcie CAN. Była zmieniona mapa, lekko podwyższona moc oraz wyrzucony EGR lecz problem pojawiał się wcześniej. Po 40-50km odcina turbinę, sterownik nie zapisuje...
Jak ściągne przewody podcisnienia z elektrozaworu i spotkam je ze sobą to zawór sie rusza, chciałem sie upewnić w którym położeniu zawór otwiera, a w którym zamyka spaliny, zauważyłem że normalnie przy pracującym silniku przy swobodnym przyspieszaniu obrotów, zawór nie rusza sie ani trochę czyli wniosek taki że zawór stale jest chyba zamknięty, co jest...
jest kilka rzeczy które mi sie nie podobają. Pierwsza, to: nie widziałem migdy tak wysokiego cisnienia atmosfertcznego, ale niewiem w jakich warunkach testowałes. Druga to turbo. Wygląda to tak jakby zacinała sie geometria, albo żle pracował zawór regulacji turbo n75 sprawdz czy sztanga turbo pracuje bez oporów i w pełnym zakresie, jesli tak to zostaje...
Moim zdaniem, mechanik powinien najpierw posprawdzać wszystkie podcisnienia przy silniku,szczelność układu ssącego, i to co kolega wyżej pisał,sprawdzić i przeczyścić zawór EGR. Montowano jeszcze wraz z LPG coś takiego jak"bezpiecznik antystrzałowy" są to dwa jedno kierunkowe zawory,jeden znajduje się na górze silnika zaraz nad przepustnicą,a drogi...
Witam Mam problem z turbodoladowaniem czasami wpada w tryb serwisowy. EGR zaslepiony, zawory n18 z n75 podmienione szczelność ukladu sprawdzona, turbina jest po regeneracji, wezyki podcisnienia nowe, przeplywka nowa map sensor zakupiony uzywany wsadzony i dalej to samo. logi do oceny ponizej http://vaglogi.pl/log-011_to82MUA.html http://vaglogi.pl/log-010_PLli7.html...
17958 to jest cisnienie doladowania: mozliwe usterka: uszkodzony zawor N75 uszkodzenie przewodow podcisnienia lub przewodu do IC uwalona turbina
http://obrazki.elektroda.pl/1321311800_1... Witam zamieszczam schemat,w razie pytan prosze pisac. Uklad ma dzialac po wlaczeniu przycisku ON i ma wykonac nastepujace czynnosci; Wlaczyc pompe podcisnienia i otwozyc zawory 4,5 na czas 3 minut,po uplywie 3 minut zawory 4,5 maja sie zamknac a pompa ma sie wylaczyc. po zamknieciu zaworow...
Witam mam spory problem z moim golfem otóż auto na 3 biegu odcina gaz i auto sobie hamuje silnikiem , po jakimś czasie jazdy auto wraca do żywych i jedzie normalnie do czasu zgaszenia i ponownego odpalenia auta , ogólnie wymieniłem przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania w dolocie , zawór n75 , potencjometr gazu , czujnik pedała hamulca, sprawdziłem...
do elementu wykonawczego (załącznik krańcowy z rolka jest podane 12v. element który jest przez niego załanczany to zawór podcisnieniowy ( jak w silnikach tdi) jest w nim chyba jakaś blaszka która otwiera obieg podcisnienia. wydaje mi się, że pojemność kondensatora będzie miala wplyw na dlugość ( w sekundach) pracy tego zaworu. czyli będę mogł regulować...
Tak kolego masz rację. Z tym że do istniejącego układu dołożę zawór dlawiaco zwrotny z pokrętłem regulacyjnym do opadu i zastosuje trzeci przewód podłączony do zatoru zwrotnego, który umożliwi zassanie oleju przez cylinder pod wpływem podcisnienia wytworzonego w czasie opadania ciężaru. Jutro jadę po części i składam. Pozdrawiam.
Niestety nie mam obecnie Nexii na stanie.Ale z opisu wygląda,że go znalazłeś.Jak chcesz odnaleśc cewkę sterowania podciśnieniem tego zaworu,to musisz prześledzić drogę tego węzyka.Jest to takie małe urządzonko,do którego są wpięte dwa węzyki(jeden z kolektora z układu podciśnienia,a drugi do EGR),oraz dwa przewody. Doraźnie,żeby sprawdzic,czy wogóle...
Witam Ja nie posaiadam takiego samochodu i takiego problemu;) Panowie myslac racjonalnie czy silnik moze pracowac na spalinach? Chyba raczej nie wiec moja rada Zrobcie jak kolega wczesniej w poscie opisywal zatkiajcie te zawory zeby spaliny nie wracaly do kolektora ssacego a wtedy nie musicie zaslepiac wezykow od podcisnienia jesli ktos sie lubi z tym...
Na pracującym silniku odłącz podcisnie i zobacz czy sztanga sie rusza. Spróbuj jazdy bez podcisnienia. Powinna wrócic moc na chwile aż do przeładowania. Druga sprawa do szczelnosc kolektora ssącego. Jezeli masz zawór EGR otwarty to przepływka będzie pokazywała mniej i tym samym bedziesz miał mniej mocy. Kolejna sprawa to pompa wtryskowa. Co tam masz...
Nie bardzo wiem jak napełnić ten kartridż,nie wiem gdzie są zawory odpowietrzenia i podciśnienia.Ma on nr C8727A.Bardzo proszę o pomoc.Dodatkowo jeżeli ktoś wie jak programowo zmieniać info o ilości tuszu w pojemniku,proszę napisać.
witam wiem ze temat z ty zalewaniem t4 2,5 benz.jest juz stary ale mam podobny problem a z poprzednich odp.nic nie wynikało.moja caravelka zimna zapala idealnie cisnienie na zimnym 10,11 na wszystkich garach ale jak troszke pochodzi to przy odpalaniu pojawia sie problem auto chyba sie zalewa odpali ale około minuty falują obroty prycha nie moze przepalic...
Witaj napisałem podpiąłem zwykły wakuometr więc myślę że to nie ma znaczenia grunt że pokazuje wartość podcisnienia. Tak chodzi mi o kostkę która wchodzi w ten zawor magnetyczny. Jakie napięcie tam powinno byc 12v ? Na zapłonie na odpalonym czy w spoczynku . Podaj nr bezpiecznika
Dodam jeszcze w pieliśmy sie z kolega w zawór doładowania turbiny dodatkowym wężem oczywiście strzykawka w trakcie jazdy pedał gazu w podłoge muli i muli kolega zaciągnął strzykawke i auto zaczeło smigac jak oszalałem ale tylko w chwili wytworzenia podcisnienia strzykawka.
mogę znaleźć książkę naprawczą do tego modelu bo również takowej nie posiadam. Tam nic nie pisze o tym problemie z zaworami podciśnieniowymi lub brakiem podciśńienia. Zmierz je.
...owszem, jest w tym miejscu elektrozaworek, ale łączy on z kolektorem dolotowym czujnik podciśnienia. Stwierdziłem że ten elektrozaworek nie przełącza po podaniu napięcia ( mimo że ma rezyst. R=ok.40om) przez to był na początku jeszcze jeden błąd - MAP (podcisnienia). Usunąłem więc całkiem ten elektrozaworek, błąd MAP znikł i został mi tylko błąd...
Witam wszystkich jestem nowy na forum i nie licze od razu na jakiś entuzjazm i grad odpowiedzi ale jak ktoś miał styczność z takim problemem to prosze o podpowiedz. Szukałem na forum ale nie do końca jestem nasycony informacją na ten temat. Kolega dał do naprawy Opla Vivaro 1.9dci. Oglnie nie zajmujemy się taką zaawansowaną naprawą jak w tym przypadku...
Jak jest polutowany kabel podłaczony tak jak potrzeba to nie ma żadnych błędów, ale silnik faluje a jak odłącze ten zawór to wyskakuje błąd elektrozaworu wlotu vanos. Pozostaje sprawa taka że jak to byly by węże podcisnienia to raczej z podlaczonym vanosem by fakowaly i z nie podlaczonym a tu jest tak ze jak elektrozawor odlacze silnik chodzi jak igla...
Widziales schemat Sztomela odnosnie podcisnienia? Podlaczylem wszystko wedlug niego i takie cus sie dzieje. Tak pewnie auto jezdzi ale turbo nie dziala i calkowicie bez mocy auto :/ gdyby nie to to bym to pieprzyl ale tak strach jeździć Dodano po 16 Widziales schemat Sztomela odnosnie podcisnienia? Podlaczylem wszystko wedlug niego i takie cus sie dzieje....
a czy na pewno jest tam czujnik? Przypadkiem nie ma tam zaworu westgate? Wydaje mi się ,że jest ten zawór a steruje nim układ ciśnieniowy gdzie w przypadku przeładowania silnika, podciśnienie powoduje wciągnięcie dźwigni i otwarcie zaworu upustowego. Zawór ten znajduje się w kolektorze wydechowym i często się zapieka na ośce.Myślę,że to jest ta przyczyna....
Witam, przeczytalem caly watek i chyba mam ten sam problem z obrotami co reszta... ale opisze jak to jest u mnie. Meganka 96' 1.6 16V Silnik chodzil dobrze...zaczely sie problemy uciekaniem plynu chlodniczego...pomogla zmiana korka p.wyrownaczego, potem nie pokazywalo mi temp., okazalo sie ze styki do dupy, poprawione i juz pokazuje...podczas zapalania...
Jesli auto jest turbodoladowane to zrobic podtrzymanie turbo. Jak to zrobic chyba nikomu tlumaczyc nie trzeba. Jesli autko jest zasilane atmosferycznie, sa dwa wyjscia, DOBRZE uturbic tzn z niskim stopniem sprezania, dodatkowo zwiekszyc czasu otwarcia zaworow i podtrzymaniw turbo. Jesli nie chcesz turbo, doprezyc silnik, walek okolo 280 st, oprogramowac...
A co było powodem regeneracji? Jeśli poprzednia turbina dawała olejem do chłodnicy powietrza to może nie została wyczyszczona z oleju. Może brak podcisnienia na zaworze sterowania turbiną. Jak hamulce? Nic się nie dzieje dziwnego z pedałem, tak jakby serwo nie działało?
wezyki podcisnienia pompka podcisnienia podcisnienia laguna
wymiana śmigła tokarka frezarka epc3925 cisco reset
Zmywarka Electrolux ESL4200LO - brak wody w wirnikach Kod błędu 5Er na wyświetlaczu kotła - co oznacza?