Dwa zawory ( tzw. gruszki , dzwonki ) redukujące do 8bar do wymiany . Jeden jest przykręcony z tyłu do skrzynki akumulatorów a drugi wkręcony z tyłu w drugi zbiornik powietrza . Dostępne są zestawy naprawcze jak i całe zawory . Nie kupuj podróbek !!! Jeśli to nie pomoże to do wymiany jeszcze "cycki" . Kupując je pamiętaj że masz stary typ ( 1997r) ....
Panowie walczę nadal z tym volvo i sytuacja wygląda następująco. Podmienione są obydwa czujniki (na kolektorze i na rurze do chłodnicy), podmienione obydwa zawory sterujące przy turbo, mam podciśnienie na jednej z gruszek, cały dolot szczelny. Sprawdziłem go dymiarką i powietrzem dmuchając do ok 1,5 bar. Nie wiem co z tym dalej robić. Jak działają te...
Zawory zwrotne są wbudowane w pompie paliwa i zapobiegają one cofaniu się paliwa z układu paliwowego do baku. Najłatwiej jest po prostu dmuchnąć w pompkę w przeciwnym kierunku niż pompka pompuje. Jeżeli będzie przelot powietrza to pompka do wymiany. Tutaj warto jest kupować pompki firmowe i nie sięgać po przypadkowe zamienniki. Ale sprawdź także zaworek...
jesteś pewien że jest to komunikat woda w zbiorniku czy może woda w paliwie ??? dziwne normalnie jeszcze nie widziałem czujnika WODY W ZBIORNIKACH POWIETRZA !!!! OSUSZACZ POWIETRZA W VOLVO PO 2002 ROKU JEST ELEKTRONICZNIE KONTROLOWANY TO OZNACZA ZE WYMAGA KALIBRACJI I RESETU !!!! (ZAPROGRAMOWANA WARTOść W VECU PO KTóREJ NALEżY WYMIENIć FILTR to co 100...
witam opiszę przypadek jak ja miałem może się komuś przyda . problem był identyczny co opisał kolega w pierwszym poście _(po wbiciu biegu manetką, bieg się nie załącza, dopiero załącza się w momencie wciśnięcia pedału gazu - oczywiście skrzynia autmat) . cała wina leżała po stronie wysprzęglika , jak ucieka powietrze na płaszczyznie pomiędzy skrzynią...
powietrze schodzi w całym układzie na koniu z zegarów Nie można tak od razu? To zostaje już tylko; szukałbym wszelkich możliwych połączeń na szybkozłączki., przetarcia w miejscach przechodzenia przewodów przez ramę. Najlepiej pod ładunkiem w deszczową pogodę wsadzić głowę pod auto, wtedy najlepiej słychać gdzie są odciągi. Z zawieszeniem jednak jest...
Przewody jeśli już sprawdzasz to pod obciążeniem żarówki. Tak, tylko trzeba wiązki z głową po rozłączać z obydwu stron. Już takich szukaczy widziałem. Później transmitery CAN w najlepszym przypadku do wymiany. Na przedzie jest jeden modulator EBS z prawej strony + dwa ABS ( lewy i prawy, ale tam nie ma żadnych czujników. Zwykłe elektrozawory). Do modulatora...
W autach skrzyniowych kontenerach są stosowane dwa zawory poziomujące w ciągnikach zazwyczaj jeden. Zawór ma jedno zasilanie i dwa wyjścia jedno na lewo a drugie na prawo połącz poduszki w ten sposób i wszystko będzie ok. Z chodzenie powietrza z jednego zaworu przyczyny -zawór źle wyregulowany -zawór uszkodzony -skrzywiona rama -połączone poduszki lewa...
Dziękuję za schematy spróbowałem na cewce akurat tylnej osi i procedura podawania sygnałów odzwierciedlana jest przez prawidłowe działanie poduszek czyli zawory dobre i pneumatyka też ok problem tkwi gdzieś indziej sprawdziłem ciągłość przewodów pilota ok, jest jedno zasilanie po zapłonie na pilocie. Widzę że w schemacie jest trzy przekaźniki a mi pracuje...
Nie wiem jak w Volvie, ale w Steyr-ze miałem 2 zawory od sterowania poduszek i właśnie jeden ześwirował i lewa miała "normalny" stan powietrza a prawa raz na full nabita a raz bez wiatru, wymiana tego z prawej strony pomogła. Jeśli to Volvo to podejrzewam że będzie jeden zawór.
Drganie, buczenie przekładni to może być zasysanie powietrza albo nieszczelne, zuzyte zawory w pompie lub przekładni. Manometr do przekładni, pomiar ciśnienia na ogranicznikach krańcowych i wydajności pompy. Podnieś oś i przy niewielkim skręcie w lewo potem w prawo daj min 1200 obrotów. Przy niesprawnej przekładni sama zacznie skręcać do końca.
Witam. Mam taki problem z Volvem FH 480 z 2008, że wyświetla błąd MID 189 PSID 98 FMI 1 niski poziom doładowania silnika i nie mogę sobie z tym poradzić. Sprawdziłem: - szczelności chłodnicy powietrza (według zaleceń Volvo, tak jak jest to opisane w Inpakcie), - wkład katalizatora jest nie wysunięty jest tak jak powinien. - robiłem test zaworu membranowego...
Hej koledzy nie hamuje z opóźnieniem tylko PO NACISNIECIU HAMULCA ZESTAW HAMUJE DOBRZE ALE GDY PUSCISZ NOGE Z HAMULCA CIAGNIK ELEGANCKO ZWOLNI A NACZEPA ZWOLNI HAMULCE PO UPŁYWIE 3-8 SEKUND czyli odbija hamulec z opóźnieniem. - Naczepa jest stara ma tylko system ABS - Usterki na wyświetlaczu ECU hamulca zużyte klocki hamulcowe na 2 osi prawa strona...
Volvo fm13 2012 r oś skrętna nie działa Proszę o pomoc wyskakuje błąd osi skrętnej, oś przestaje działać powietrze ucieka z układu lub sprężarka przestaje bić i wyrzuca poduszki do góry :/ Zawory ecs poduszek, odsuszacz ,zawór 4drożny wymieniony wiazki sprawdzine Tydzień było wszystko dobrze popadało i znowu to samo się robi Z góry dziękuję za pomoc...
ZAWÓR HAMULCA GÓRSKIEGO - google
Witam Przyczyną problemu jest słabszy przepływ powietrza w zaworze 4 drogowym. Czasami bywa problem z zaworem regulacji ciśnienia między zbiornikiem "mokrym" a zaworem 4 drożnym.
a ten "silniczek krokowy" czyli zawór dodatkowego powietrza podmieniałeś? w nich się szczotki lubią kończyć i przerywa
kod błędu mid 136 psid 90 fmi 5 zawór sterowania naczepy Przerwa lub zwarcie w przewodzie Dodano po 1 21122037 20456402 Dodano po 1 zazwyczaj zawór znajduje się za lewym przednim nadkolem koło beczek powietrza
w grupie PSA w silniku DV6 jest to "DOZOWNIK POWIETRZA", zaś w FoMoCo mówi się na to "Zawór Bypass Intercoolera"
Witam, pytanie do Panów od pneumatyki. Jako że sam na firmie zajmuje sie raczej problemami natury elektrycznej i elektronicznej, a nasz fachman na firmie jest w tej chwili na urlopie zrzucono na mnie odpowiedzialnosc załozenia zaworu osuszacza do poczciwej Volvinki. Tym problemem zajmę się jutro i chciałbym zaoszczędzić troche czasu bo w tej chwili...
Dosłownie definicja tego błędu brzmi tak: przeciek powietrza;przepływ powietrza z układu pneumatycznego przy prędkości powyżej 50 km/h jest większy od wartości dopuszczalnej. Nieszczelność w układzie pneumatycznym pojazdu lub naczepy. Może być wyciek lub zawór kierunkowy między butlami.
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Błąd ten może wskazywać na uszkodzenie czujnika ciśnienia w zaworze przygotowania powietrza dla naczepy opis bł w załączniku.
tylko nie pompuje do środkowej poduszki żeby ją podnieść Witam.Sprawdź drożność przewodu od tej poduszki do elektrozaworu (czy nie zgięte przewody,oraz po drodze mogą być jeszcze zawory ciśnienia resztkowego oraz ograniczający ciśnienie-mogą być niedrożne,niesprawne) i zasilanie powietrzem samego elektrozaworu .
Witam. Błędy MID 128 to błędy grzałek przewodów 1 i 3 (przerwa).Polecam lekturę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Błędy MID 144 które podałeś to błędy osuszacza (regeneracja). Kod usterki zostaje wygenerowany, jeśli zużycie powietrza jest na tyle duże, że osuszacz powietrza nie ma czasu na regenerację. Możliwe przyczyny: Czas pompowania...
Procedura sprawdzenia którą opisałeś jest bardzo dobra, tylko nie odpalaj silnika a odkręć przewód powietrza a w jego miejsce podaj ciśnienie ze stacjonarnej sprężarki.
Brak powietrza. Kompresor, osuszacz, zawór 4 drogowy, trzeba szukać.
Jak stoisz przodem do auta, po lewej stronie nad alternatorem znajduje się ten zawór. Przychodzą do niego dwa grube węże. Wyjmij go i zobacz czy przepustnica w środku dziala
Nie. Sam szukałem. Moim zdaniem to zawór trzyma przepływ. Podpiąłem nowy na pusto i i dziala. Nic tam innego nie ma
Czujnik MAP, przepływka, pedał gazu, przepustnica, zawór turbo i węże, grucha turbo - do sprawdzenia. Intercooler, węże wszystkie pod kątem lewego powietrza do sprawdzenia. Kable to bym sam. Przejrzał, bo niby co, wyjęli je z auta, wątpię. Volvo jest trudne do diagnostyki. EGR tylko Valeo, Pierburg, słowem oryginalne.
Jak duże są ubytki powietrza u ciebie fakt jak zawór to błędu nie będzie.
Problem rozwiązany. Przyczyną komunikatu drugiego obwodu był zawór redukcyjny,w moim Volvo jest miedzy butlą a tłumikiem. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi pozdrawiam.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Chodzi o sprzęgło Dodano po 11 fmi 8 wyciek powietrza w obwodzie sprzęgła zawór sterowania sprzęgłem,wysprzęglik
Czy ten błąd ,, MID 130 PID 37 FMI 0 - ciśnienie powietrza, skrzynia biegów, wartość zbyt wysoka '' w czasie gdy jest aktywny objawia się jakąś inną pracą skrzyni ??? Bo u mnie gdy jest on aktywny ( raz jest a raz nie ) to jest tak że wybieram A czy M na wyświetlaczu pojawia się np; 3 bieg ale skrzynia tego biegu nie wkłada. Wkłada go dopiero gdy zaczynam...
sprawdź ciśnienie paliwa i filtr paliwa. a o jaki czujnik chodzi? temperatury zewnętrznej? powietrza w kolektorze dolotowym?
Są tam jakieś "zawory" powietrza, może z braku powietrza w fazie rozruchu dymi na czarno i nie ma mocy??? Dodano po 18 Są tam jakieś "zawory" powietrza, może z braku powietrza w fazie rozruchu dymi na czarno i nie ma mocy???
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Sprawdź zawory w płycie skrzyni , skoro słyszysz syczenie to musi być nie szczelność. Sprawdź dokładnie gdzie jest wyciek powietrza.
Wydaje mi się że regulacje ciśnienia masz na zawora h mechanicznych po lewej stronie za nadkolem przednim. Można je ręcznie regulować.
Eh no i znalazlem. przecieta wiazka pod silnikiem + luzna wtyczka od wtrysku z czujnikiem iglicy. Wykasowane tylko teraz podczas jazdy zapala sie check. po odczycie wywala 2F. Wie ktos co to za blad ? bo nic nie moge znalezc...
Hamulec jest sterowany przez ciśnienie powietrza. Musisz iśc po rurce, chociaż w starszych modelach mogłbyć też wężyk.Idąc po rurce z drugiej strony bloku,znajdziesz zawór elektropneumatyczny.
Prędkościomierz jest elektryczny i w elektryce szukałbym problemu, skrzynia i polówki nic nie maja. Żeby ruszyc z ladunkiem nawet 460 potrzebuje sporo paliwa i powietrza. Sugeruje jakiś zawór przepływu lub składu mieszanki.
PSID 30 to niskie ciśnienie zasilana hamulców J.w. Sprawdź ubytki powietrza ewentualnie sprawdź zawór redukcji ciśnienia na naczepę pod siodlem lub na samym zbiorniku. Może to być też zatkany zawór czterodrożny.
z tego co wiem kontrolka ta przy wskazniku zapala sie gdy spadnie wskazówka bo w tym skazniu jest (taki mikro włącznik),chyba że chodzi o kontrolke na wyświetlaczu to wtedy prawdopodobnie problem jes z zaworem (po środku ramy -zawór z elektromagnesami)
masz u siebie coś takiego jak zawór powietrza dodatkowego , taka gruszka i wchodzą w nią dwa przewody powietrza , sróbuj ją wymyć benzyną ekstrakcyjną ,a czujnik temp. też sprawdż
W jakim stanie jest sprężarka? Jeśli podrzuca olej do układu pneumatycznego, to wymiana uszczelnień w zaworach będzie skuteczna tak jak napisałeś, na parę dni.
Nie ma cudów, albo dziurawe miechy, albo uszkodzony zawór poziomowania i w czasie podnoszenia, także upuszcza miewałem tak z Volvem.
Co może być przyczyną zbyt wysokiego ciśnienia w pierwszym układzie jak na załączonym zdjęciu (Volvo FH13 2007 r.)? Przy takim wychyleniu wskazówki słychać wyciek powietrza z butli pod klinami (tak jakby z zaworu bezpieczeństwa). Zawór 4-drożny podmieniony, filtr osuszacza powietrza nowy - takie zabiegi nic nie pomogły. Brak błędów po wpięciu komputera....
Witam wszystkich oto mój problem! Mianowicie samochód VOLVO FM 9 solówka 3 osie, Upuszcza powietrze z zaworu osuszacza dodam że nie ucieka ciągłym syczeniem tylko krótkie zrzuty co kilka sekund takie: pss.....pss.....pss.....pss.....pss dzieje się tak na zgaszonym silniku po wyłączeniu stacyjki. Natomiast jak włączę stacyjkę i świecą kontrolki lub wyłączę...
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
Autoreset napisał: Witam mam problem ze zbyt wysokim ciśnieniem na pierwszym układzie powietrza Jesli ciśnienie w 2 obwodzie jest prawidłowe, to jest to usterka pneumatyczna, prawdopodobnie uszkodzony zawór redukcyjny 1 obwodu. zawór bezpieczeństwa umiejscowiony zaraz przed osuszaczem upuszcza powietrze przy około 14bar Moim zdaniem, to druga usterka.
Witam. Może ktoś się oriętuje dlaczego volvo fl280 euro 5 po kilku sekundach na biegu jałowym zwiększa obroty z 6 do 10tys. ?? Wszystko inne w normie. Dodam że powietrze jest ( bo myślałem z początku że dobija powietrza dlatego tak robi , ale zawór powietrza otwarty jest cały czas na tych 10tys. bo powietrze ciągle bije ) Jak tylko ruszam wsztstki wraca...
Witam mam problem z ciśnieniem powietrza samochód Volvo FM 2005 pełne zawieszenie pneumatyczne czasami bije do 15 bar aż załacza sie zawór bezpieczeństwa spuszczam powietrze do zera i przez jakiś czas jest dobrze. Dodam że osuszacz z podstawą wymieniony na nowy wabco oraz robiona była kalibracja. Czy problemu szukać w kablach do cewki czy może problem...
Witam mam problem z skrzynią biegów w volvie fh13 z 2009 roku przebieg 880 tyś skrzynia 2412D wymienione sprzęgło+ zawór wysprzeglik. Kod błędu to MID 130 PSID 25 FMI 0,2,7,11. Błąd się pojawia dopiero kiedy skrzynia złapie temperaturę od 56°C zaczyna wyrzucać bieg lub zostaje na ostatnim obroty spadają do 1tys i auto nie ciągnie. Słychać charakterystyczny...
Jeśli chodzi ci o tą kontrolkę.... http://obrazki.elektroda.pl/8532964500_1... to powodem może być błąd o którym pisałeś a dokładnie zawór odcinający paliwa: Ciśnienie zasilania nie spada wystarczająco szybko, gdy silnik zostaje wyłączony przez zawór odcinający paliwo. Zawór odcinający dopływ paliwa zaciął się w położeniu otwartym Jeśli...
Znalazłem jeden mały wyciek powietrza przy zaworze od hamulca ręcznego (pod kabiną). Po zaciągnięciu hamulca nawet tylko na kilka sekund, trzeba czekać kilka minut na odblokowanie kół. Prawdopodobnie zawór jest uszkodzony. Na przeglądzie technicznym nie używałem hamulca ręcznego i samochód przeszedł przegląd bez problemu... i bez naprawy. Tak jak pisał...
Jak czarny dym, to za mało powietrza. Możliwości jest wiele, od dziury w dolocie, przez turbo, przepływomierz, pneumatykę, a kończąc na zaworach w głowicy. Dużą pomocą będzie tu diagnostyka komputerowa. Pisząc diagnostyka nie mam na myśli odczytu błędów lecz obserwacje i analizę parametrów w momęcie występowania problemu.
Jeśli dobrze widzę to jest to zawór przed/pod akumulatorami . Odpowiada za utrzymanie ciśnienia 8bar ( chyba w 1 układzie ) . Nie omijaj go tylko wymień na nowy lub kup do niego nowy zestaw ( tylko oryginalny ) naprawczy.
Zawór jest częścią pompy, rurki bez zaworów. Tylko stare silnik chłodzone powietrzem miały zaworki. Ale to bez znaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/8201271300_1...
Hamulec działa. Nie mam pojęcia co było przyczyną awarii, czy zawór grzybkowy zamykający przewód z powietrzem, czy elektromagnes. Przypuszczam, że był to elektromagnes. Odłączyłem akumulator na noc i następnego dnia hamulec zaczął działać. Czy jest możliwe, ze odłączenie akumulatora spowodowało że nowy (używany) elektromagnes zaczął działać poprawnie?
Witam. Volvo FH 2008 rok skrzynia i-shift. Czasami podczas włączenia biegu zgrzytnie aż zakołysze skrzynia, raz ciszej raz głośniej. Ciśnienie powietrza na zegarach ok. Sprzęgło wymieniane rok temu. Wymieniony zastał zawór czterodrożny, gruszka i nadal to samo. Nie ma żadnego błędu na wyświetlaczu. Czy może to być czujnik ciśnienia skrzyni, czy może...
Brak powietrza na zaworze przy pedale hamulca, tak mi sie wydaje. Być może gdzieś zamarznięta woda w przewodach itp. Jak napisałem nie jestem w 100% pewny ale jak nie ma powietrza to tak będzie. Jeśli sie mylę to ktoś na pewno mnie poprawi :)
Przy wylocie ze sprężarki to nie są zawory zwrotne tylko śrubunki,zawór zwrotny jest jeden i jest wkręcony w butlę.Pod sprężarkami jest chłodnica z rury miedzianej około 3m,która skutecznie schładza powietrze.Rura miedziana 22mm z zaworkiem ma za zadanie wyłapywać skropliny.Chłodzenie wodne jak najbardziej będzie w tej chwili jeszcze nie jest skoniczone.Chłodnica...
Od początku chyba był taki problem raz padł zawór cewka się spaliła i nie podnosił na jedną stronę po wymianie tego zaworu i tak krzywo stał Dodano po 13 Też jest jakiś problem bo jak wciskam aby podnieść tylną oś to podnoś ale nie spuszcza powietrza z poduszek jeszcze spróbuję może podmienić kasetę ecas do drugiego auta zobaczę czy to samo będzie
Może zawór ręcznego hamulca nie spuścił ciśnienia z układu, albo pękła sprężyna w siłowniku hamulca. Sprawdź na rolkach hamulce Dodano po 9 Jeżeli chodzi o układy pneumatyczne, to we wszystkich samochodach są podobne, znajdź schematy, przestudiuj trochę i jak na początek to wystarczy. Jeżeli chodzi o hamulec ręczny to sprawa jest prosta - zawór ręcznego...
Witem ponownie. Dalej nie wiem jakiej firmy filtry polecasz kolego "smelektryk". Nie piszę tego przez jakąkolwiek złośliwość tylko z bardzo dużej ciekawości. Dzieje się to dlatego ponieważ dużo firm przerobiłem, łącznie z oryginalnymi filtrami Volvo i mogę śmiało stwierdzić, że hengst to jedna z najwyższych półek zamienników (marka filtru i tak tu nie...
Witam, Mam takie błędy jak w temacie. Przypadek szczególny, który opisuje Impact. Wymieniłem osuszacz, ale nie kalibrowałem jeszcze. Błędy nadal występują. Zauważyłem, że jest wyciek powietrza z tłumika zaworu, który jest pod skrzynką na kliny. Wyciek występuje kiedy zawór od "ręcznego" naczepy w ciągniku jest wciśnięty. Auto ma takie objawy nawet bez...
Ten zawór nie spuszcza powietrza . On je redukuje z 12 na 8 bara. Jeśli u Ciebie on syczy to ma awarię , też mi się raz tak zdarzyło gdy założyłem do niego polski zestaw naprawczy bo był tańszy. Syczy bo zjadło uszczelki albo pękł w nim plastikowy tłok.
Witam, Problem taki, że kierowcy w czasie jazdy podniosły się poduszki do samej góry. Kiedyś to już miałem w innym Volvie, walnął poziomak i wystarczyło zdjąć z niego kostkę aby wypoziomować na jazdę i wrócić na bazę. Tutaj nie pomaga odłączenie poziomaka, auto nie reaguje na pilota. Po spuszczeniu powietrza do zera z powrotem idzie do końca w gorę....
Z tego co zrozumiałem to brak sterowania na wężu (pełny otwór) to spowoduje brak ciśnienia doładowania a zamknięcie otworu spowoduje maksymalne ciśnienie doładowania. Brak sterowania na wężu maksymalne ciśnienie doładowania, zamknięcie otworu nic nie zmieni nadal maksymalne ciśnienie.Żeby obniżyć ciśnienie musisz podać ciśnienie na ten wężyk. Można...
Autor napisał że pompowtryski zregenerował. Zawór trzymający paliwo na powrocie do baku - nie wiem jak w Volvo ale przy MB było tak jak opisałeś. Zawór nie trzymał ciśnienia na powrocie i brakowało mocy. Zawór ten działa jak zawór w jedną stronę - to znaczy jest tam grzybek na trzpieniu na sprężynie w cylinderku. W pierwszym przypadku ułamał się grzybek...
Mozliwa przyczyna jest taka sama dla obydwóch modulatorów FM! 14: Ciśnienie w modulatorze nie spada do 0 bar po zakończeniu hamowania. Nie uzyskuje się wystarczającego ciśnienia w modulatorze przy pełnym hamowaniu. Ciśnienie w modulatorze leży zbyt długo powyżej lub poniżej ciśnienia zażądanego. Zbyt duża różnica ciśnień między lewą i prawą stroną....
Cześć, mam problem ze swoim V70 2.5TDI. Auto nie ma typowego kopa od turbo. Węże sprawdzone - wymienione na nowe. Wymieniony czujnik ciśnienia w dolocie, zawór sterujący znajdujący się na obudowie filtra powietrza. Zawór sterujący turbo pracuje - przy przegazowaniu samochodu czuć, że w środku lata coś i przestaje na wolnych obrotach. Wężyk do EGR zaślepiałem,...
To już masz prawdopodobnie przyczyne tam powinno być podciśnienie. Możesz sprawdzić także gruszke przez podłączenie przewodu i wciaganie powietrza przez usta i patrzenie jak dzwigienka się wychyla czyli wchodzi w gruszke. Zatkaj językiem przewód i zobacz czy gruszka trzyma ciśnienie. A później zobacz dokąd idzie przewód pod jaki zawór i spróbuj go podmienić...
Witam. Jak w temacie mam dziwny problem otóż z filtra powietrza który jest dobrze uszczelniony i skręcony buczy. Bardziej jakby dudni ale tylko na wolnych obrotach. Autko pali i ma moc ale ten dźwięk pojawił się nagle. Co mi przychodzi do głowy to albo nieszczelnu egr, zawór na dolocie ( pracuje równo) albo przestawiony rozrząd. Dpf raczej ok bo nie...
witam,mam problem wszystko jest dobrze do momentu aż silnik osiągnie 85"C . wtedy obroty silnika zaczynają falować. Po odpieciu przepływomierza przestawał, zmierzyłem go i pokazywał poniżej jednego Volta na biegu jałowym (miernikiem , pod vidą też) więc go wymienilem na nowy... i nic dalej to samo przepustnica czyszczona, rok temu ją regenerowałem (nowy...
na sprężarce jest cewka która przyciąga tarczkę i ten zawór jak mówisz proporcjonalny z tyłu sprężarki . sprawdziłem i do tego zaworu dochodzi napięcie ok 3 V na podłączonym zaworze. Teoretycznie wszystko w porządku ale zamarza. Zastanawiam się czy może to być wina parownika,chociaż jak sprawdzałem powietrzem to przepływ jest dosyć dobry ale tylko to...
Czesc , szukam pomocy w celu ustalenia przyczyny problemu w moim volvo s40 benzyna 2.0 16v 1998. Samochod od zawsze duzo palil, okolo 15l/100km ale byl mocny. Otorz zmienilem filtr powietrza na sportowy storzkowy i samochod jakby stracil na wadze lekko chodzi, ale po miesiacu zaczal mi przygasac po rozgrzaniu. a po paru dniach to juz standartowo po...
Po strzale obroty skoczyły na gazie do 2000. Poradziłem sobie z tym zaślepiając obieg zaworu wolnych obrotów (przepływomierz i tak odłączony). Nie daje mi jednak spokoju taki problem: Jeśli zawór steruje tylko powietrzem jałowego biegu, to co się z nim dzieje gdy przepustnica zostanie otwarta ? Zawór jałowego biegu się zamyka ? Co się z nim dzieje podczas...
Witam kolegów. Od jakiegoś czasu w moim Volvo fh12 2008 mam problem z wskaźnikiem od ciśnienia powietrza w układzie. Cały czas wyje alarm na czerwono że nie ma powietrza w układzie A ono jest auto jeździ. Wskazówka się kładzie na lewą stronę i zapala się na biało zbiornik nr.1 oraz czerwona kontrolka stóp! Jak wjadę gdzieś w dziurę wskazówka podskoczy...
Też myślałem nad zaworkami płytkowymi, ale przeważnie sprężarki w których się znajdują takie zaworki to to są sprężarki wysokoobrotowe (typu chińskie 1-2 tłokowe). Z tego co wiem to jeszcze w wszystkim nowszych Scaniach, Dafach, Volvach itp. znajdują się sprężarki z takimi zaworkami, ale one zbyt dużej wydajności nie mają. Ciężka trochę sprawa jest...
Samochod od zawsze duzo palil, okolo 15l/100km ale byl mocny. Otorz zmienilem filtr powietrza na sportowy storzkowy i samochod jakby stracil na wadze lekko chodzi, ale po miesiacu zaczal mi przygasac po rozgrzaniu. a po paru dniach to juz standartowo po 15 minutach jazdy zaczyna palić tylko na 2 gary, trzesie i wtedy smierdzi w samochodzie dziwnie nie...
Może zwyczajnie brakuje ciśnienia powietrza, jeżeli dzieje się to po użyciu hamulcy. Pneumatyka ma priorytet dla obwodu hamulcy. Trochę wiadomości już masz "sprzedanych" powyżej. Jeśli to jakiś przetarty kabel który coś zwiera losowo, czy też nie kontaktuje losowo, to jest trochę szukania, doprowadziłbym podgląd zasilania elektrozaworu obwodu podnoszenia...
jeżeli masz pełny wtrysk to żeczywiście jest tam zawór powietrza dodatkowego do którego dochodzą dwa przewody gumowe i on odpowiada za prace zimnego silnika ,podaje zwiękrzoną ilość powietrza poza przepustnicą poniewarz komputer na ssaniu podaje większą dawke paliwa, jeżeli mówisz że go zamieniałeś i to samo to żeczywiście sprawdz czujnik temp. dwuprzewodowy...
Witam, tak jak w temacie. Poszukuje schematu bądź mądrej głowy która pomoże mi z odbudową układu podciśnienia VOLVO V70 I gen. Wcześniejszy właściciel coś namodził i nie jestem w stanie dojść czego tam brakuje. Przejrzałem całe forum i nie mogę znaleźć nic konkretnego. Pod maska znalazłem jeden elektrozawór który jest połączony z turbina dwoma przewodami...
Ostatnio wymieniony filtr paliwa, powietrza, oleju oraz przewód od intercoolera zassysający powietrze. Zawory również były regulowane. Co do zmiany biegów - mam takie zastrzeżenie, że jak samochód rusza to musi startować od 1 biegu i leci po kolei wszystkie biegi (nawet na pusto gdy manualnie wrzuce mu 3, to wskazuje przegrzanie sprzęgła). Dodatkowo...
Nie wiem jakie jest ciśnienie ale kupiłem drugie takie autko z identycznym motorem i instalacją wtryskową i na zasilaniu benzyną ten drugi chodził więc poprzekładałem do swojego: pompę podającą paliwo ze zbiornika, pompę wysokiego ciśnienia, czujnik położenia przepustnicy, zawór powietrza dodatkowego, regulator ciśnienia paliwa i wszystkie wtryskiwacze...
Witam po mojemu na 90% jest walnięty zawór główny hamulca ten pod pedałem hamulca dlaczego tak stwierdzam w firmie w której pracuje jest około 30 sztuk reno premium DXI i w każdej z nich przyczyną był ten zawór pamiętam poraz pierwszy kierowca wrócił z trasy i mówił zę podczas hamowania hamulce zniknęły pedał sie zrobił twardy i siła hamowania mocno...
Witam Koledzy mam problem z poziomowaniem poduszek tylnej osi, tzn regulacja nie następuję automatycznie. Jeśli ustawie poduszki poprzez sterowanie ręczne , pozostają one w takiej pozycji, nawet po przełączeniu przełącznika w pozycję "do jazdy" , niezależnie od tego czy powietrza jest więcej czy mniej jak powinno być. Ręcznie mogę sterować jak chce...
Cześć tuningowcy co do sterowania to podglądnijcie samochody ciężarowe np. DAF, VOLVO, SCANIA tam systemy wykonawcze sterowaniem są pneumatyczne i świetnie się spisują wiem coś o tym bo przy tym pracuję na co dzień ,sprzęgło jest sterowane podobnie jak w osobówce hydraulicznie steruje się małym zaworkiem pneumatycznym a ten z kolei siłownikiem (podobnym...
Mam problem z poduszkami w Volvie z 2003r na BDF . Podczas jazdy jak i na postoju auto pompuje samoczynnie powietrze w poduchy. po przyhamowaniu jest chwilę ok ale zaraz zaczyna ponownie wariować. tydzień temu wymieniłem jeden zawór z którego leciało powietrze , po wymianie było ok ale tylko na tydzień. Czy ktoś ma pojęcie na ten temat?
Witam Was koledzy,nie miałem czasu w ciagu dnia tu zajzec,bede pisał troche nie składnie,W OGÓLE TO DZIEKI ZA ZAINTERESOWANIE,jak zmieniałem cewke przy osuszaczu to miałem wyłaczony hebel ale nie zdjołem klemy,kilka razy odpinałem wtyczke od cewki,odpalałem auto po zrobieniu sprezarki bez podłaczonego osuszacza,dla sprawdzenia jak pompuje,mogły te czynnosci...
Witam wszystkich serdecznie, temat powstaje w imieniu znajomego, który poprosił mnie o spróbowanie odnalezienia przyczyny dziwnego zachowania się silnika. Ogólnie to jakieś pojęcie na mechanice to mam ale przyznaję, że nie miałem jeszcze do czynienia z silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę. po krótce opiszę o co tu chodzi ;-) silnik został wyjęty z...
Kolego thesperado masz rację ,można się pogubić.Jeśli chodzi dokładnie jest to podstawa wabco podwójny osuszacz,podstawa w serwisie była sprawdzona i nie wiem czemu przestawiona,co prawda większość tych podstaw ma według katalogu wabco te12bar ale mercedes axor i jakies volvo 10,5bar. Firmy knorr mam ten zawór wieloobwodowy. Powietrze schodzi do 0 czasami...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. Odpowiadam na posta ponieważ mam podobny problem, od jakiegoś czasu, a po wizycie w serwisie aktualnie jest tragedia. Opis pacjenta MAN TGX 18.440 2016r LLS-u, pojazd po najmie z jednej z dużych firm. Zakupiłem jako dwuletni, z przebiegiem 236000km. Aktualnie 351000, w ostatnim miesiącu wymienione: czujnik ciśnienia osuszacza, awaria, objawy:...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Tego to ja nie wiem. Chodziło mi tylko o to, że jeśli paliwo miłoby pokazać się w przewodzie podciśnienia, to trafiłoby w końcu do kolektora ssącego razem z lpg, a w przypadku pracy tylko na benzynie, to jej dawka byłaby niekontrolowana ponieważ trafiałaby do cylindrów i wtryskiwaczami i razem z powietrzem. Na benzynie to chyba nie takie ważne, bo pewnie...
Witam. Posiadam volvo v40 1.9 z 1999r. silnik renault 90 KM. Problem polega na tym że jest bardzo słabe ogrzewanie w kabinie, nawet jak temp. silnika wzrośnie do otwarcia termostatu. Miałem już z tym jechać do mechanika ale o dziwo nagle zaczęło napierdzielać żarem :D nie na długo po przejechaniu kilku kilometrów znowu zimno 8-O Jeździłem tak od zeszłej...
Witam serdecznie Mam problem z Volvo S40 II 2006r. 1,6HDI 109KM Odstawiłem samochód do garażu, wszystko było w porządku, na drugi dzień wsiadam, odpalam a tu wyskoczył mi błąd "wymagany serwis antypoślizgowy" od razu zaczął kopcić na czarno i przy 3tyś. obrotów takie szarpnięcie i razem z nim czarna chmura z tyłu oraz brak mocy (tak jak by wyłączyło...
zawory volvo volvo zawory powietrza volvo
gotowe projekty subwoofer aktywny image error wycieraczka wolno chodzić
ekspres tchibo cafissimo agregat targed
Schemat elektryzatora Kerbl Titan NI10000 – gdzie znaleźć dokumentację? Volkswagen Polo 9N – niegasnące kontrolki zegara i przebiegu, przyczyny i naprawa