Mam głupie przeczucie ,że może pierścień się przytarł Może być też zawór ssący/wydech.
Wymien zawór ERG nowy 1200 uzywany 600 i po kłopocie. znajduje się on na kolektorze ssącym
No właśnie sprawdziłem dziś po południu ,połączone są z hamulcem górskim ,jak nim zasteruję to pojawia się tam powietrze i co dalej ?uchylają się ssące czy wydechowe zawory ? tak to działa ?
Proponowałbym pomiar ciśnienia w cylindrach. Być może zawór ssący jest nieszczelny , a cykanie to uciekająca kompresja.
Może mieć z tyłu pompy coś w rodzaju pompki z membraną, idzie z tego przewód do kolektora ssącego. Nie wiem jak w Twoim. Jeżeli w Twoim autku jest to cuś to musi działać. Uszkodzony przewód, membrana, lub wypalony zawór ssący sprawi kłopoty przy odpalaniu.
Odcięcie w tym mercedesie jest przy 3,5 tyś. Po podpięciu pod kompa jest jeden błąd 2511 EGR monitoring manufaction, w odczytach aktualnych EGR stoi w miejscu, jak odepnę EGR to auto zaczyna jechać dzisiaj sprawdzałem ale wtedy wydaje dziwne dźwięki jak by zawory zagrały albo wtryski
Jeżeli układ ssący jest szczelny (nie pobiera "lewego" powietrza) to opis tego błędu brzmi: zawór przełącznika powietrza przyrządu wsysającego Y83.
yyyyyyy znowu zonka mam ......... miałem 2.2 CDI coupe teraz mam 2.7 sedan i ani w jednym ani w drugim nie miałem czegoś takiego jak przetwornik połączony z kolektorem ssącym który ciśnieniem daje jakikolwiek impuls ... może masz na myśli zawór EGR który jest sterowany podciśnieniem???
Tzn że wtryskiwacz cały czas wtryskuje paliwo nawet w suwie wydechu ? Uprzedzę Twoje pytanie - tak, tak to działa. Wtrysk pyli przed zawór ssący, dlatego może robić to cały czas. Jak ktoś rozbierał rozdzielacz paliwa to na 90% nadaje się na złom.
Wypróbowałem metodę wyjęcia rozrusznika A140 od góry bez kanału i opuszczania silnika. Faktycznie jest to wykonalne ale pracochłonne. Mi zajęło to 3h wyciąganie i 2h zakładanie. Poniżej przebieg działań dla mniej doświadczonych mechaników amatorów: 1. Odłączyć klemę ujemną od akumulatora. 2. Spuścić płyn chłodniczy ( jest zawór na dole chłodnicy po...
Witam mam problem z mercedesem c klasa w204 2009 rok.Na liczniku świeci się żółta kontrolka (silnik).Gdy podepnę auto com i skasuję błędy to jest dobrze, ale po dwóch odpaleniach powracają błędy i zapala się kontrolka.Oto błędy jakie mi pokazuje auto com: 109700-Silnik/AC , elektryczny wentylator ssący. zwarcie obwodu do masy, nieciągły. 145E00-zawór...
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej,sprawdź ciśnienie sprężania jak koledzy wyżej pisali . Odkręć korek wlewu oleju ,zapal silnik jeżeli będą duże przedmuchy to zrób próbę olejową by stwierdzić czy pierścienie czy zawory.
To po dłuższym postoju odkręć pokrywę filtra olejowego. Jeśli w komorze nie będzie oleju to do sprawdzenia zawory odpływowe i kolektory ssące w misce. Zdarzało się, że ktoś przy wymianie oleju montował niewłaściwy filtr i zalewał niewłaściwy olej, bo tańszy. Taki silnik zrobi 2-3 tysiące km. zanim się zatrze, ale pierwsza pójdzie turbina. :)
ESI tronic mówi o ciśnieniu 6,2 do 6,4 bara OK - nie jestem w stanie potwierdzić mojej wersji. Niektóre silniki z KE rzeczywiście mają wyższe ciśnienie niż podałem. Korzystam jednak z nowej wersji programu warsztatowego WIS i wiele informacji dotyczących starszych silników zostało z programu wywalone. Znalazłem jednak informację, że silniki 117 mają...
Zawór pod żółwiem to zawór regulujący ciśnienie paliwa 4,5 bar. Natomiast żółw jest to kolektor ssący dla silników o układzie cylindrów V. Ciśnienie paliwa na jałowych to 4,5bar przy wysokich obrotach ok 6,5 bar. Ale z tym ciśnieniem sprężania raczej już sobie odpowiedziałeś gdzie jest przyczyna.
więc jeśli chodzi o zamykanie zaworów to jak sprawdziłem przed chwilą ciśnienie na cylindrach i jest po 12 barów jak w morde strzelił to chyba zawory sie domykają nie do końca - ssący będzie się otwierał i ciśnienie będzie a jak wydechowy będzie zablokowany to nie będzie pracował na tym cylindrze mimo że ssący się otwiera. pzdr
Poszukaj i sprawdź zawór powrotny paliwa z silnika(na silniku) do zbiornika paliwa ,może nie trzymać ciśnienia. Jest na bloku pod kolektorem ssącym. Dlatego łatwiej najpierw zmierzyć ciśnienie, sprawdzić filtr, zamiast rozbierać pół silnika. :)
Nie w pewnych okolicznościach zapala się kontrolka EPC tylko pali sie ciągle, aż w oczy razi, czasami nie chce zapalić. Jedyne wyjście to podgrzać świece, kluczyk z powrotem w lewo i zapalać bez podgrzewania świec. Wygląda na to że masz jeszcze układ zapowietrzony. Jeśli dobrze poszło paliwo z poluzowanych przewodów wtrysków i nie chce zapalić "kluczykiem...
Sprawdź gumowy łącznik pomiędzy zespołem rozdzielacza paliwa , a kolektorem ssącym oraz gumowe kolanko łączące zawór dodatkowego powietrza z kolektorem ssącym.
po wykasowaniu jest okej ale po paru km znowu to samo Sprawdź w trzech miejscach BARDZO DOKŁADNIE wiązkę łączącą silnik z nadwoziem: - pod kolektorem ssącym jest wspornik do którego "złapana" jest wiązka. - na samym dole jest drugi wspornik - trzecie miejsce - to wiązka może trzeć o kant podłużnicy tuż obok dolnego wspornika. Wiązka jest w nylonowej...
Zawór jest na listwie CR od strony grodzi na dwie śróbki torx, trzeba zdjąć kolektor ssący wtedy jest w miarę dostęp. Twoje objawy wskazują raczej na wtryski. Ja zacząłbym naprawę na twoim miejscu od wymiany filtra i sprawdzenia drożności smoka w zbiorniku...
Witam walcze ostatnio z takim upartym mercedesem 124 2.2 benzyna + gaz Na gazie obroty idealne ładnie z chodzi i stabilizuje bez wachnięć. Na benzynie lekko podszarpuje i ma problem z utzrymaniem ich po dodaniu i puszczeniu gazu( potrafi zgasnąć) gdyby nie gaz od razu postawił bym na przepustnice( na linkę ale regulacja wolnych obrotów poprzez silnik...
To jednak KE-Jetronic , z tym systemem wtrysku nie każdy sobie poradzi!! Pisze , że po strzale trzeba było klapę rozdzielacza na siłę wpychać z powrotem - pogięta na pewno , może też blaszka , na ramieniu jej , popychająca wałek rozdzielacza - przestawiona. Zawory anty wybuchowa zainstalować na kolektorze ssących (dwa) , klapę rozdzielacza z ramieniem...
Witam serdecznie autko jak w temacie problem polega na tym że nie chce palić diagnostyka pokazała czujnik położenia wału ale ani jego zmiana ani sprawdzenie przewodów nie przyniosły skutku system jest zasilany paliwem przez pompy jedno sekcyjne podobnie jak w mercedesie nie ciekną zawór zwrotny wymieniony i paliwo jest utrzymywane w układzie dodam jeszcze...
uż się „wepchnąłeś” w koszty. Przed demontażem głowicy sprawdziłeś cylinder na „przysłowiowy olej”? Zdemontowałeś głowicę, zobaczyłeś że wypłukany na jednym cylindrze i ze spokojem założyłeś nowa uszczelkę i czapeczkę na to? Bez zweryfikowania przyczyny braku ciśnienia? Co z ciebie za mechanik? Nie. Zalałem cylindry jak mialem...
źle ustawiony rozrząd nie uszkodzi tłoka ani tym bardziej korbowodu czy tulei (no chyba, że grzybek zaworu się całkiem ułamie i będzie latać w tulei popychany przez tłok, to wtedy masakra, ale to wielka rzadkość), po prostu pogięło zawór i dla tego niema ciśnienia, to cud, że tylko na jednym cylindrze. zdejmuj tą głowicę, odwróć, nalej benzyny do każdej...
lampka ABS nie ma z tą usterką nic wspólnego, problem tkwi tylko i wyłącznie w obrębie modułu Jetronic Skoro wiesz lepiej - to po co pytasz? Jeżeli początkowo zapalenie lampki ABS wiązało się z zakłóceniami w pracy silnika, to prawie na 100% były zaniki w zasilaniu obu sterowników (co wskazuje na "srebrny przekaźnik") Jeżeli elektronika silnika zostanie...
Jeżeli chodzi o benzynę mogę doradzić ci taki model jest w miarę eko : Toyota Corolla E 12 1.4 . A teraz coś więcej Ja posiadam 1.4 benzyna 97 koni mechanicznych 71 kW . Auto bardzo dobrze się prowadzi jak na swoją moc jest bardzo żwawe . Jak trafisz dobra egzemplarz będzie pan zadowolony jak to mówi się ;p , Jedyny mankament to auto Jest lekkie ponieważ...
Ze schematu wynika, że po włączeniu zapłonu zasila przekaźnik i elementy 16, 17. 16 - to zawór (możliwe, że paliwowy - odcina dopływ paliwa po wyłączeniu zapłonu) 17 - to jakiś podgrzewacz paliwa. Oba elementy muszą się znajdować w układzie paliwowym. 16 może to być zawór A1040700046
Klapa spiętrzająca rozdzielacza paliwa - krzywa i się wiesza. Sprawdź dobrze czy nie bierze lewe powietrze - dolot kolektora ssącego po przepustnicy oraz "gumiak" pod zespołem rozdzielacza / może być pęknięty/. Masz założone na kolektorze zawory antywybuchowe?
Zle ujołem w czym jest problem, chodzi mi o regulacje zaworów, czyli o śrube przeciwkontrójącom pod pokrywą zaworów. Brakuje juz regulacji, na zaworach ssących na cylindrach 1,2,3. wydechowe śą wporządku...
wielozawór ma być zlokalizowany z tyłu samochodu , tak aby w czasie jazdy rurka ssąca nie była odkrywana po depnieciu w pedał. Nie chodzi więc o pływak a wyłącznie o miejsce poboru gazu ze zbiornika - powinno byc z tyło a nie z boku a tym bardziej przodu zbiornika.Jeśli zbiornik jest wstawiony tak że zawór jest skierowany do tyłu auta to OK a jeśli...
Witam. Proszę o podpowiedź czym może być spowodowane dławienie się silnika na zimnym. Muszę przejechać kilka kilometrów żeby się uspokoiło. Zanim się rozgrzeje to strasznie faluje i dławi się a towarzyszą temu ogromne wibracje przenoszone do kabiny a zwłaszcza na kierownicę i lewą stronę kierowcy. Drzwi się trzęsą najbardziej. W aucie wymieniony kolektor...
Witam. Od czego by tu zacząć.... Mam sprintera 902 2,2 cdi 80kw z 2005r i problem z odpalaniem sprintera jak jest ciepły. Bardzo długo kręci. W ostatnich miesiącach zostały zregenerowane wtryski, pompka wstępna, oringi układu paliwowego, zawór regulacji ciśnienia, termostat wraz z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, rozrusznik i nowy aku. Po podłączeniu...
Witam! Nie dawno kupiłem samochód marki Mercedes C180 z instalacją firmy BRC Just Junior. Wszysko było by pięknie gdyby nie to że ktoś zamontował w tej instalacji zawór regulowany śrubą a nie jak powinno byś silniczkiem krokowym. Gdy montuję zwór z silniczkiem krokowym to auto zaczyna co jakiś czas strzelać w kolektor ssący w trakcie ruszania lub na...
sprawa pierwsza to sprawdź wtryskiwacze czy się w ogóle zamykają bo to że leją to druga sprawa sprawdza się prosto: wykręcasz z kolektora, podlączasz do rurek, gaz do końca i kręcisz rozrusznikiem aż ze wszystkich nie będzie leciało dobry wtryskiwacz pyli i nic z niego nie kapie po zatrzymaniu silnika jeśli masz manometr do ok 60bar to możesz założyć...
Dzięki, że się zainteresowałeś postem, choć liczyłem na więcej odpowiedzi, bo na forum jest paru dobrych fachowców z branży ciężarówek, ale być może duża ilość postów pisanych przez posiadaczy aut osobowych, przesuwa temat w kolejce na dalsze strony i trudno było im dostrzec mój post. Ale do rzeczy: Błąd 5527 i 5327 to że dotyczą wtrysków to wiedziałem...
Chodzi oto. Ze benzyna podawana jest do zbiorniczka który umieszczony jest na kolektorze wydechowym , i natychmiast zamienia sie w parę przegrzaną. Nawet ciężki olej, też zamienia się w tę parę. A para przegrzana ma to do siebie, że nie skrapla się tak szybko. Gdy zostanie zmieszana w kolektorze ssacym.Z powietrzem. Zrozum nawet najlepsze wtryskiwacze...
Jeśli rozrusznik obraca z odpowiednią prędkością wał silnika ,to wina najprawdopodobniej,, leży,,w niskim stopniu sprężania [pierścienie, głowica-zawory].Remont silnika lub w takim przypadku do odpalenia silnika zamiast samostartu- lepiej sprawdza się tzw.,,kopciuch,,-po prostu wysoka temperatura z palnika gazowego lub innego żrudła do kolektora ssącego...
POMPA NIE ZACIĄGa PALIWA.: Pompa już kiedyś była zmieniana u poprzedniego właściciela i jest suchutka-powiedzieć wygląda jak nowa. Na krótkim Kablu. Autko jest 97rok z automatem 5d. Co to może być: Zdarzyło się parę razy w Mietku ze jak wcisnęło się gaz na maksa to wtedy zareagował EPC Zaczął chodzić nierówno na "3 cylindry" i dymił. Wystarczyło go...
Chciałbym zmienić silnik z 1.5 benzyna na 1.7 lub 2.0 benz. i szukam informacji, czy jest to możliwe i jeśli silnik da się zamienić co jest potrzebne, czy osprzęt jest taki sam, bo z tego co wiem blok jest taki sam we wszystkich wersjach, różnica pojemności jest w skoku tłoka ale nie wiem, czy głowica też jest taka sama i czy komputer może zostać z...
Trzeba było całkowicie usunąć klapy , i zaślepić otwory osi klap ,( jest wiele poradników dotyczących tematu ). To na nich zawsze się zbiera znaczna ilość nagaru powodując zacieranie się tych przepustnic , poza tym odłączone klapy od silnika krokowego mogą wpadać w rezonans poprzez luzy w osadzeniu osi w kolektorze ( częsta zmiana ciśnień ,a tym samym...
Kolego nie pisz bzdetów jak nie znasz 1,4 hdi, już o tym pisałem. Miałem przygodę z EGR w Mercedesie om642 i akurat w tym silniku uszkodzony zawór recyrkulacji spalin uniemożliwiał rozruch auta, po prostu zaduszał silnik spalinami. Wystarczyło go odkręcić z kolektora ssącego, i można było awaryjnie zjechać z trasy. Ale masz rację, nie znam 1.4 HDi,...
1: Czy jeśli w rozdzielaczu jest zawór przelewowy to muszę w zbiorniku oleju hydraulicznego zastosować zawór bezpieczeństwa? Nie. Po za tym nie słyszałem o czymś takim jak zawór bezpieczeństwa zbiornika hydraulicznego. Jedynie odpowietrzenie zbiornika musi być. 2: Zbiornik planuję pospawać samemu, czy musi być wytrzymały na jakieś ciśnienie? Ewentualnie...
Z wierzchu odmalowałem i wymienilem dwa zawory na pierwszym stopniu ( jeden ssący , drugi tłoczny) bo były troche podejrzane a akurat miałem zapasowe. Wyczyściłem i wyregulowałem zawory bezpieczeństwa oraz wymienilem filtry powietrza ktore normalnie można dostać w zwykłym motoryzacyjnym sklepie. Ciśnienie oleju 2,5-3 bar. Tak na marginesie silnik mercedesa...
Jak w temacie sprinter 316 2.1 cdi 2011r po wymianie nowego kolektora dolotowego nie chce zapalić ,podpięty pod komputer bosch w trakcie kręcenia obroty są na poziomie 250, synchro rozrządu pokazuje ok. Cisnienie wolno ale narasta i oscyluje na poziomie od 24000 do 30000 .Na plaka odpala i tylko na nim pracuje. Zawór na pompie i na rampie podmieniony...
No gdzie. Który silnik z okresu międzywojnia miał więcej niż 2 zawory na cylinder Praktycznie każda firma produkująca silniki w tamtym okresie miała w produkcji silniki 4 zaworowe wspomnieć trzeba BMW, Mercedesa, Enzo Ferrarali czy wspomniany wyżej Peugeot. Niektóre silniki lotnicze posiadały po 5 zaworów na cylinder o różnej średnicy ssących i wylotowych...
benzyna nie chodzi. dochodzi do rozdzielacza na wtryski i dalej nie ma benzyny. ale ta rurka siedzi. a ten krokowy czy coś ( ten w gumie na kolektorze ssącym co idzie do dekla z zaworami ) to do czego jest ?. możliwe jest założenie go odwrotnie ? a ten talerzyk nie zaczepia. wo gule nie reaguje na to jak się na parowniku obroty ustawia. tylko jedno...
Witam , mam podobny problem w MB 203 2.7 CDI tyle że u mnie auto jak jest zimne to chodzi jak burza gdy jednak rozgrzeje się zaczyna tracić moc, po zatrzymaniu i zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chwilkę chodzi normalnie a potem ledwie jedzie i zmienia biegi przy ok 2000 obrotów, tak jakby turbina wcale nie załączała się. Podłączenie kompa zakańcza...
Witam. Od ponad roku przepycham samochód od mechanika do elektronika. Posiadam Mercedesa Sprintera W906 z 2006/2007 roku z silnikiem 2.2 CDi o mocy 150 KM. Samochód kupiłem z zatartym silnikiem. Wszystkie uszkodzone elementy wymieniłem, silnik naprawiłem. Od strony mechanicznej jest jak nabardziej ok, od elektrycznej w 99 procentach równiez, oprocz...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
zawory ssące mokre zawory ssące mercedes zawory
schemat silnik delphi parametr maszynowy delphi interfejs
początkujący elektronicy faac740 fotokomórki
Toshiba 49VL3A63DG Firmware Update Guide Wymiana czujnika temperatury cieczy w Mercedes OM651 1.8 CDI