Raczej wątpie by był zaworem zwrotnym, a czy podczas odpowietrzania zamykałeś ten zawór z imbusem? Mam jeszcze podejrzenie że zawór powrotny ten pod kaflami kulowy może być zakręcony.
Możesz tak zrobić
Ja to proponowałem im odłączyć przewody od agregatu i splita. Zaślepić kruciec przy splicie i puścić azot Zupełnie nie ma powodu, by te przewody odłączać i zaślepiać - splity mają specjalne zawory na imbus, którymi odcinasz rury od jednostki zewnętrznej, i mają też przy takim zaworze króciec serwisowy, przez który wpuszcza się azot. Kilkadziesiąt ruchów...
Trzeba wykręcić zawór i zastosować zaślepkę od obudowy rozrządu mb om611/646. Kręcona na imbus. Jest Zawór Jeszcze w podstawie filtra oleju...
I wszystko jasne , teraz widać do czego to służy ,. :|
jest tam zawór na imbus po prostu
Na początek sprawdź czy zawory są zamknięte. Tam gdzie wchodzą rury miedziane w jednostce zewnętrznej powinny być czapeczki a pod nimi gniazda na imbus. Owe zawory w chwili obecnej powinny być zamknięte.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Okazuje się, że odpowiedź nie była taka jednoznaczna. Odkręciłem zawór imbusem niemalże do poziomu nakrętki, nakrętkę z uszczelką przykręciłem mocno. Teraz tylko trzeba pamiętać, ażeby przypilnować zaworu, kiedy jesienią napełniane będą kaloryfery.
wszystkie grzejniki są odpowietrzone (z odpowietrznikow leci już woda), zawór dolny (na imbusa) oraz zawór pod głowicą jest odkrecony na max, oraz głowica również na max Woda wypływająca z grzejnika, nie oznacza , że nie ma w nim powietrza, bo nie wiadomo w której rurze ewentualnie to powietrze było, czy jeszcze jest.
Czy przed pompą jest filtr i czy jest czysty? Jeżeli po zakreceniu grzejnika nad zaczyna grzać to pomoże kryzowanie, ale jeżeli instalacja nie była zmieniana i wcześniej działało to bez problemu to powstał problem z obiegiem i może to być właśnie zanieczyszczony filtr przed pompą, uszkodzenie samej pompy (może być kondensator) albo zamulenie instalacji....
chyba przegrzali cały ten zawór i musiało się jakieś wewnętrzne uszczelnienie uszkodzić tak dokładnie A ten inbus chodzi tylko w obie strony o ćwierć obrotu. To jest zawór a imbusem zamykasz i otwierasz
Wewnętrzny imbus to zawór, z obu stron. "Korek" do spuszczania to większy imbus od strony wylotowej. PS. Tak to przeważnie działa. Mogą być "korki" z obu stron, nie wiem jaki to dokładnie typ zaworu. Ale to i tak nic nie zmienia z punktu widzenia regulacji.
w salonie mam duży grzejnik 180*55, w kuchni mniejszy: 110*60, zasilanie jest na jednym obiegu 120 cm przed grzejnikiem w kuchni jest trójnik do salonu Woda kotłowa płynie tam gdzie ma mniejsze opory hydrauliczne, więc nie płynie tam, gdzie my chcemy ale tam gdzie ma łatwiej. Jeśli chcemy ją zmusić, aby płynęła tam gdzie chcemy to trzeba zrobić odpowiednie...
odkręcenie dolnego zaworu imbusem A dlaczego go odkrecaszsz? On ma być odkręcony. Może nie masz po prostu przepływu. Jeśli po odpowietrzeniu zawór na powrocie (ten przekręcany imbusem) został ponownie zakręcony, to przepływ ustał, wiec grzejnik nie działa. Przy tak dużym (na zdjeciu doliczyłem się 20 członów) grzejniku zawór ten musi być całkowicie...
czyli ten zawór na imbus powinienem regulować do wskazań rotametru? Jeżeli go zakręcę na maska to przerywam drożność instalacji czy ma on położenie takie, że zawsze jest jakiś przepływ?
Właśnie podniosłem sobie ciśnienie hydrauliki z 160 fabryka na 230 bar. Max ciśnienie to 250, ale wtedy silnik gaśnie przy niskich obrotach. Ustawiłem 230, silnik lekko przygasa, ale po chwili odzyskuje wolne obroty. Regulacja jest z prawej strony, tam gdzie stacyjka. Trzeba odkręcić zaślepkę od mocowania pedału i pod nim jest czarny zawór na imbus...
https://obrazki.elektroda.pl/1549615800_... Wkładasz tam imbus - chyba 4-ka
Krótkie podsumowanie. Na stronie pieca wszystko było ok. Okazało się, że jakiś mistrzu bardzo mocno zdławił przepływ na rozdzielaczu. Minimalny przepływ był co trochę utrudniało diagnozę. Na rozdzielaczu nie ma rotametrów a jedynie regulacyjne zawory na imbus, osłonięte gumową podkładką. Jak się zawór wykręca to podkładka idzie do góry, ale jak się...
Witam .. (at) Jarek ma rację w silniku x20xev nie ma silniczka krokowego tylko zawór obejsciowy dwa imbusy + czyszczenie benzynką ekstrakcyjną . Przy montazu sprawdz usczelkę i przyleganie zaworu czy nie dostaje fałszywego powietrza .. Oczywiscie czyszczenie całego korpusu przepustnicy obowiązkowe . No i ten nieszczęsny kanał powietrza z pokrywy zaworów...
Ten zawór na imbus powinien być rozkręcony do końca, regulacji dokonuje się na głowicach.
Witam podłącz sprzęt diagnostyczny i odpowietrz jak procedura nakazuje texa lub zf sprawdź w jakim czasie system osiągnie odpowiednie ciśnienie monitoring ten zawór na imbus ciężko w pojeździe odkręcić lepiej jak jednostka powerpack jest wyjęta
Witam ! Czy grzejnik kiedykolwiek grzał ? Po lewej stronie jest pokrywka/maskownica, a pod nią powinien być zawór zakręcany na imbus.
Jeszcze inaczej: to ze śrubokrętem to może być korek, jak go odkręcisz pojawi się właściwy zawór na klucz IMBUS i to ten należny zamknąć, ale to tylko przypuszczenie. Mała errata, myślałem, że woda się leje jak odkręcasz baterię, a nie ten zawór pod zlewem.
Czy pod zaślepkami jest właściwy zawór? I mogę je spokojnie odkręcić- zaślepki?i dopiero pod nimi jest zawór którym zablokuję dopływ wody do kaloryfera? Zaślepki można odkręcić, pod zaślepkami powinny być imbusy, tak coś około 6 mm, zakręcasz i gotowe. Możesz nawet zdemontować ten grzejnik - po to są te lokalne zawory.
... ale wcześniej trzeba zobaczyć zawory. Na odpływie też masz zawór - odkręcałeś imbusem? Czasem zawór (z termostatem - szczególnie jednej firmy, której nie wymienię) lubi się przyblokować. + Odpowietrzyć. Jeśli ostatnio były dodawane, a masz obieg grawitacyjny - może o być powodem niewydolności. Jeśli to by to było - trzeba by jakąś pompkę wymuszającą...
Może odwrotnie nałożona nasadka. Kwadrat ma wymiary 3/8", 1/2", 3/4", 1" i odpowiedni imbus
Witam, jeśli ktoś czyta ten post po takim czasie jest jeszcze jedna możliwość. Trafiło się mi właściwie w chwili obecnej, że przy zaworze łączonym dopływ i odpływ w jednym miejscu. Zawór skręcany imbusem odkręcony na całość nie puszcza, skręcony do końca nie puszcza. Pomaga dopiero regulacja , mi wyszło 4 obroty od maksymalnego odkręcenia. Pozdrawiam.
jak mówiłem imbus HW6 za mały imbus HW7 za duży, torex (gwiazdka) TX40 za mała a większej nie mam Torx, a imbus to dwa różne standardy, więc powinieneś mieć dopasowany właściwy bit. Upewnij się, że na pewno masz imbus 7, bo zwykle zestawy kluczy imbusowych dla Kowalskiego dostępne w handlu mają 6 i potem 8, także rozmiar 7 nie jest tak oczywisty jakby...
U mnie ten problem z zaworem nie występuje, zawór jest nowy, grzejnik również. Imbus odkręcony. Ale jak będę usuwał głowicę to sprawdzę ten zawór, dzięki serdeczne.
Czy polecasz jakiś? Kup zwykły zawór powrotny na imbus.
? jeśli chodzi o ten zawór na klucz imbus to nie jest odkręcona do końca
Ile w sumie masz tych zaworów i gdzie one są? Jeśli chodzi o całe belki, to tak to wygląda: Rozdzielacz Parter1 (Korytarz) - Powrót Rozdzielacz Piętro - Zasilanie i Powrót Rozdzielacz Parter2 (Garderoba) - Brak Jeśli chodzi o obiegi, to na każdym obiegu na powrocie jest zawór, który można regulować imbusem. Ma określoną charakterystykę tłumienia w...
witam 1-powinieneś najpierw wkręcić na max śrubę z moletem.. tą wystającą.. 2-potem regulujesz skład mieszanki na wolnych obrotach śrubą na imbus 3-potem regulujesz zawór na przewodzie gazowym.. dokręcając go do momentu aż silnik zacznie tracić moc... 4-wracasz z regulacją do pkt.2 to tak mniej wiecej w skrocie regulacja brc
Panowie do zasilania użyję zwykły zawór grzejnikowy z białym pokrętłem, na powrocie wstawię zawór prosty zakręcany na imbus.
Na dole grzejnika jest zawór kryzujący na imbus pod nakrętką, spróbuj podregulować.
Grzejniki rozkręcone są na max (5 na termostacie, konserwator ustawił max na kryzach pod termostatem). Nie dałeś zdjęć, a może są to grzejniki z tzw. bocznym podłączeniem i wtedy rurka z zasilaniem idzie do góry, tam jest zawór termostatyczny z regulacją wstępną ale na dole masz zawór powrotny i ten powrót może być skręcony imbusem itp. Musisz pamiętać,...
Może masz pozakręcane zawory dolne w grzejnikach. Pod nakrętką jest gniazdo na imbus, sprawdź to.
Czekam na informacje o ile stopni mam przekręcić imbusem ten zawory i zacznę sprawdzać w weekend. Dam znać co i jak! Dziękuję Panowie :-* !!!
Te cyferki na wkładce zaworowej to tzw wstępna regulacja. Im większa cyfra tym większy przepływ wody przez grzejnik. Ustaw na największą wartość tak jak było, czyli na 8. Skoro szumi to prędkość przepływu nadal jest za duża ale jeśli mam rację to da się to naprawić. Z tego co widzę masz wkładkę zaworową, czyli głowica jest ułożona wzdłuż grzejnika....
Wymiennik wtórny służy do podgrzewania ciepłej wody. Przez niego zaczyna przepływać czynnik dopiero jak kocioł zaczyna grzać CWU. Wyłacz kocioł, pozamykaj zawory i odkręć korpus pompy. Tam są dookoła korpusu 4 śruby na imbus. Wyciągnij delikatnie i sprawdź czy czasami nie oberwał się wirnik w pompie, albo coś się nie dostało do tego wirnika. Chyba,...
Czyściłeś filtr przy pompie jeśli takowy jest ? Zrób też zdjęcie tej kotłowni jeśli to nie problem. Co do obrazka to powinno grzać szczególnie że jest pompa.Jeśli sa zawory możesz odkręcić imbusami silnik pompy od korpusu i sprawdzić czy wirnik nie jest stopiony lub zapchany. Jeśli jest zawór różnicowy sprawdź na słuch czy podczas włączania pompy słychać...
Jeśli kocioł ma kilka miesięcy i został uruchomiony przez firmę autoryzowaną, to wezwij serwis. Jednak jesli okaże się, że masz wyciek w instalacji c.o., a nie uszkodzone naczynie w kotle, trochę będzie Cię to kosztowało. Jeśli byłaby mozliwość nie grzania kotłem przez powiedzmy jedna dobę, to możesz zrobić próbę szczelności. Nabij ciśnienie do 1,5bar...
nie znam Twojego kotła, ale w instrukcji instalacji powinno być wyjaśnione, który krociec do czego służy. W moim kotle oryginalne zawory odcinające na imbus mają dodatkowe wyjście, które jest zaworkiem spustowym ale ma to małą średnicę, więc i tak wolę użyć zawór bezpieczeństwa, który mam w zasięgu ręki i po kilku sekundach kocioł jest opróżniony. Chcesz...
A na powrocie nie masz zaworu? Z reguły się zakłada i imbusem można zakręcić
Czyli wystarczy jak na każdym grzejniku na powrocie zastosuję taki zawór zakręcany na imbus i go trochę zdławię?? Grzejniki napędza kocioł na węgiel taki normalny bez żadnych regulatorów i bez podajnika
Może naiwne pytanie ale zadam. Czy sprawdziłeś dolny zawór powrotu? Może masz go przykręconego tak że jest mały przepływ. Tam pod tą nakrętką jest śruba na imbus i ona powinna być prawie wykręcona do brzegu zaworu (nie dalej). Sprawdź to też.
Kolego , prawdopodobnie szukasz tam , gdzie nie ma problemu i nieszczelność masz na mosiężnym nyplu redukcyjnym, tym wkręconym w korpus grzejnika. W jego środku jest gniazdo na imbus 12. Odkręć je, wyczyść , wymień o-ringi i bardzo mocno dokręć by nie odkręcały sie podczas odkręcania przyłącza .
Rozumiem. Ale problemem będzie chyba to, ze podczas odkręcania pompy będzie uciekać woda z całego ukladu. A no to nie moge sobie pozwolić. Przy zasilaniu i powrocie sa zawory kolankowe zakręcone na imbus. Czy jesli zakręcę je na maxa (a podczas kręcenia wkrecaja sie bardzo głęboko) bede mogl smialo sciagnac pompe?
Witam, z podłogówką problem został rozwiązany. Jest inaczej podłączona niż na schemacie od producenta ale przyjechał hydraulik, uruchomił i wyregulował wszystko. Mianowicie nic nie przerabiał, odkręcił zawór nr 3 (okazało się ze w środku w imbusie jest jeszcze mniejszy imbus), zakręcił zawór nr 2, ustawił przepływy na rotametrach, które de facto u mnie...
Wszystko można zrobić samemu tylko trzeba pokombinować. Przy jednostce zewnętrznej są dwa zawory otwierane i zamykane imbusem. Czy przez te wszystkie lata były zamknięte. Zrób zdjęcie połamanej rurki.
Tak, po odkręceniu 3 śrub na imbus powinno tłoczysko wyjść na zewnątrz. Ogólnie staraj nie ciągnąć za sworzeń który wystaje z tłoka. To zawór który ma otwór i odpowiednio wyprofilowany "grzybek". Polecam później dobrze wymyć cylindry z opiłków i brudów które zostają tam z listwy i koła zębatego.
Z przodu pod atrapą jest zawór przykręcony na dwa imbusy (dochodzą do niego dwa przewody pneumatyczne) trzeba go wykręcić przeczyścić i po sprawie lub wymienić na nowy koszt oryg. ok 120 zł
Zobacz tutaj link: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Poniżej budowa pompy cp2 zakreślony element to zawór wysokiego ciśnienia ?(tłoczek pod zaślepką na imbus) sterowany hydraulicznie przez zawór elektryczny. To on przez zabrudzenia paliwa traci szczelność i źle reguluje ciśnienie.Na drugim obrazku masz pompy...
Grzejniki są stalowe 2x 100, 2x120, 1x140 ,1x40 Co do kryzowania to pamiętaj, że: im mniejszy grzejnik tym potrzebuje mniej wody. W Twojej instalacji masz grzejniki o długości 140, 120, 100 i 40cm. Przyjmuję, że wszystkie są to te same typy, czyli o identycznej grubości i wysokości, a różnią się tylko długością. Inaczej mówiąc 140 będzie najbardziej...
Jakiś tam na pewno masz, Albo głowicę termostatyczną albo zwykły zawór grzejnikowy. Ewentualnie, zawsze możesz na chwile zakręcić zawór na powrocie z drabinki (imbusem), o taki: https://obrazki.elektroda.pl/3776498400_... Przy okazji skontroluj te zawory powrotne przy grzejnikach. Powinny być trochę odkręcone (nie wykręcaj imbusa na...
Ten zawór na imbusa robi bypass ale do zasilania i im bardziej jest rozkręcony tym mniej gorącej wody bierze z kotła. Fuszera ale cóż, jak go zakręcisz to cała woda z kotła idzie w ruru podłogi.
Chodzi mi o dokręcenie kluczem imbusem bo tak było robione,założyłem nakładkę na zawór patrzę a tam woda jest i powoli kapie .Jak to dokręcić żeby woda się nie zbierała imbusem? Dodano po 2 Zakręć ten imbus w prawo całkiem i odkręć w lewo 3 obroty. W prawo zakręcić na maxa aż poczuje że jest zakręcone ,woda nie będzie leciała?Nie znam się nigdy nie...
Dolnej listwy nie ruszaj - to niebieskie to tylko korki zabezpieczające. Pod nimi są bolce które mogą współpracować z siłownikami (których nie masz) na zasadzie włącz wyłącz. Nie służy to do regulacji. W górnej listwie są prawdopodobnie dwa gniazda imbusowe: większy imbus wchodzi płycej - służy do kontrowania żeby się zawór nie rozregulował samoczynnie....
Wygląda na to (wznioskuję na podstawie zdjęcia), że to po prawej stronie na dole to jest zawór na powrocie. Pewnie nie jest całkiem odkręcony (jest na imbus). Powinno się go odkręcić na max. (ale z czuciem, by calkiem nie wykręcić tego imbusa z zaworu - wtedy zaleje, czyli do pierwszego oporu).
Żeby wyłączyć dany obieg , trzeba zamknąć zawór na rozdzielaczu (tym wyżej) i analogicznie zakręcić ten pod nim (na zdjęciu niżej). Tylko że ja nie wiem czy te głowice (termostatyczne) pozwalają na całkowite zamknięcie tego obiegu.(musisz to sprawdzić) Tak samo dotyczy to tego czegoś na dolnym rozdzielaczu.(bo nie wiem czy to jest zawór czy filtr ?)...
Witam Jeżeli chcę z powrotem ściągnąć czynnik do kompresora w jednostce wewnętrznej to po prostu zamykam imbusem zawór pchający czynnik (na przewodzie cieńszym 1/4"). Włączam klimatyzator na chłodzenie i przez przewód grubszy, ssący 3/8" czynnik przez 15 - 20 sekund powinien byś zassany do kompresora i nie powinien wrócić do obwodu i jednostki wewnętrznej...
Pompa na rys. 2, 3 sprawna , przepływ przez filtry oleju jest daje 160 bar Zawór regulujący przedmuchiwali sprężonym powietrzem Sprawdzali ciśnienie na wyjściu na eurozłączu w rozdzielaczu wyszło 10 bar Na rys. 1 (pompa tłoczkowa) są na wierzchu są 2 zawory (na imbus) i oba wkręcił i mówili, że zwiększył ciśnienie na maxa i ciągnik odpalił – a...
Jest to pierwsze piętro. Zawór na powrocie wygląda tak, że jest duże wejście na imbus i w środku małe. Jest możliwość, że jak odkręcę w środku ma maksimum to też może wybić zawór ??
To odpowietrzamy ale inaczej: Powieś grzejnik. Poskręcaj śrubunki ale powrót dokręć na max a na zasilaniu pozostaw delikatną nieszczelność "na syk". Odkręć też odpowietrznik. Delikatnie poluzuj imbus. Górny zostaw zakręcony. Poczekaj na pojawienie się wody na górnym śrubunku i dokręć go. Jeśli z odpowietrznika poleci ciągły strumień wody to odpowietrzone...
Zakręć obydwa zawory przy grzejniku, nie ma prawa grzać.
Przecież tą kulkę unosi ciśnienie wody jakby pompa przestała działać, instalując go na powrocie to tak jakby go nie było bo i tak powrót idzie tylko przez pompę i ze sporymi oporami przez zawór różnicowy. Jeśli kiedyś wszystko grzało w takim układzie to przy wygaszonym kotle i zamkniętych zaworach imbusami (4 śruby) rozkręć pompę i sprawdź wirnik. Ta...
Zakrec na motylku i pod samym kotłem też jest zawór, zamykasz go przekręcając płaskim śrubokrętem o 90 st ten trzpień od dołu z nacięciem na płaski śrubokręt i w środku z dziurką na bodaj imbus. Dodano po 2 Pocieknie trochę wody bo spłynie z rurki od górnego zaworu aż do filtra tak że bez paniki.
Nic tam nie ma do czyszczenia, ale warto zaglądnąć tam i sprawdzić, czy nie rozkręcają się zworki ruchomych rdzeni. odkręcić zawór od listwy 3x imbus chyba "5" Potem rozkręcić zawór następne 2 śruby i rozłożyć wszystko. Zworka jest przykręcona malutkim torxem, sprawdzić, czy nie jest popuszczona, rzadko kiedy nie jest. :D Grzebanie w układzie wtryskowym...
Zawór jest na pompie przykręcony dwoma śrubami m5 na imbus.
Kryzys zacofany, okazało się, że zawór od drugiej strony ma opcję odcięcia całego grzejnika i imbusem trzeba w środku odkręcić. Zdaje się, że wykonawca zamknął, bo coś przy nim robił :/
Bardzo "obrajbowany". Tl było na imbus, ale ktoś próbował kręcić niewlaściwymi narzedziami i "obrajbował" otwór. Może rzeczywiście lewy gwintownik by umozliwił odkręcenie.
Witam, ma ktoś może jakiś rysunek gdzie są które zawory w orbitrolu? Na ściance od strony wejścia wałka są trzy korki na imbus. Pod tym największym jest zawór przelewowy a pod tymi dwoma mniejszymi są szokowe? Rozbierałem ostatnio orbitrol bo bardzo ciężko się kręciło. Po wyczyszczeniu i złożeniu kręci się lekko ale w lewo kierownica nie zatrzymuje...
Czyli tak: -podłączam pompę próżniową przez manometry pod zawór serwisowy -nie odkręcam żadnego z dwóch zaworów(te na klucz imbusowy) -robię próżnie -zakręcam zawór na manometrach -czekam 15 minut,patrzę czy podciśnienie utrzymuje się -jeśli tak,odłączam zawór serwisowy i otwieram te zawory na klucz imbusowy(obydwa) BTW,dziś przyjrzałem się tym zaworom...
Cieknie woda z zaworu napełniającego Junkers. Po dopuszczeniu wody do obiegu zaczyna mi kapać woda z tego właśnie zaworu. Na dole jest wejście na imbus, stąd moje pytanie czy można samemu ten zawór wymienić czy trzeba dzwonić po fachowca. Myślę że wystarczy zakręcić główny zawór od wody po czym odkręać właśnie ten felerny poprzez imbus od dołu, tylko...
Przez nieuwagę uciekł mi cały czynnik z klimatyzatora i muszę napełnić go ponownie. Proszę o potwierdzenie czy prawidłowo chce to zrobić. Plan jest taki: - podłączam pompę z manometrami do złącza serwisowego - odkręcam dwa zawory na imbusa - robię próżnię - podłączam butle na wadze i wprowadzam czynnik W zasadzie mam tylko wątpliwośći czy dwa imbusowe...
Witam. Może problem banalny ale w nowych grzejnikach jak jest zawór na dole to z reguły jest zakręcony pod kapslem jest tam śrubka na imbus trzeba tylko wykręcić do oporu ale z wyczuciem i gotowe. Pozdrawiam.
Fachowiec zrezygnował, bo według prawa powinien zrezygnować! Czynnik r22 i wszelkie uszkodzone instalacje z tym czynnikiem, są traktowane jako odpad niebezpieczny - tyle powinno być w tym temacie ;) "Zaworek regulacji ciśnienia" nie występuje w tym urządzeniu, skoro sam napisałeś że "przetarła się kapilara", która jest tanim odpowiednikiem takiego zaworku....
Dodam, że w tym temacie jestem laikiem. Grzejniki powoli się nagrzewają. Zauważyłem, że na wyjściu jest regulacja imbusem przepływu. Zawór nie był otwarty na max. Jak one powinny być ustawione, tzn. czy przepływ ma być maksymalny, czy lekko ograniczony. Chciałbym na to spojrzeć pod kątem efektywności nagrzewania pomieszczenia oraz zużycia ciepła (elektroniczny...
Witam. Proszę o pomoc w ustaleniu jak wyregulować grzejnik. Zazwyczaj ten zawór posiadał pierścień, który się ciągnęło i obracało i była naniesiona skala. Obecnie mam grzejnik, który wyglada zupełnie inaczej. Nie ma pierścienia i skali. Są widoczne jedynie napisy (L, I, 7). Chce wyregulować grzejnik, ponieważ słabo grzeje, mimo że jest odpowietrzony....
Ciśnienie jest duże, i kilka sekund daje gazem. Nie wiem ile mam spuszczać?.OK na butli pod tą plastikową kopułką ? jak ten zawór wygląda (śruba na imbusa)
Ta przedłużka ma "wąsy " do złapania żabką jednak powinna mieć w środku przelotowy otwór na imbus . Imbusem łatwiej ci będzie wkręcić .
Zdejmij głowicę termostatu oraz sprawdź jak ustawiona jest kryza na zaworze. Masz tam cyferki przeważnie od 1-6. Ustaw na 5-6. Sprawdź także czy na pewno jest otwarty dolny zawór. Pod jego kołpakiem masz grzybek odkręcany imbusem. Musi być otwarty to jest wykręcony max (tak aby jego czoło nie wystawało poza zawór bo grzybek może wypaść). Nie wylewaj...
Chodzi mi o ta uszczelke na powrocie bo ktos jak montowal to polowa jest na swoim miejscu a druga polowa przycieta na zewnatrz i jak odkrece ten kapsel co zaslania ta srube na imbus to woda leci
ATC to termostat przylgowy pełni rolę ogranicznika temperatury (można zastąpić innym , chodzi o to żeby wyłączył pompę gdyby zawiódł zawór) FTC to głowica termostatyczna do ogrzewania podłogowego. RTD to zawór termostatyczny lecz bez głowicy.(dopiero z głowicą FTC tworzy parę) ZZ to zawór zwrotny (bez komentarza) RLV-S to zawór odcinający zazwyczaj...
Nie rób sobie jaj. Jak składałeś silnik. Albo kto go składał? Przecież blok trzeba wyczyścić, i ten zawór wyciągasz. Jest pod zaślepka na imbus z przodu silnika. Dostępny od zewnątrz. Nie ma zaślepki tylko pod czujnikiem ciśnienia jest korek a w środku trzpień z sprężynka, szukając go zacząłem rozkręcać stary silnik w drobny mak inaczej to w życiu bym...
Prawdopodobnie słyszysz zawór rozprężny który nie jest w 100% zamknięty można to sprawdzić zakręcając zawór w nieaktywnej klimatyzacji potrzebny klucz nastawny i imbus. Dźwięki mogą się również przemieścić jeśli długość instalacji jest krótsza niż 3 metry.
Sprawdź filtr na powrocie c.o. z prawej strony kotła. Następnie nastawy przepływu na zaworach grzejnikowych pod głowicą termostatyczną tzw. kryzowanie. Następnie zawory powrotne najczęściej na imbus pod zaślepką. Jeżeli wszystko jest drożne, przepływy na max to trzeba szukać w kotle tj. nagrzewnica bądź blokada zwrotnika nad pompą.
Przyjrzyj się zaworowi rozprężnemu! Demontaż zaworu z samochodu jest bajecznie prosty, zaś sam zawór jest "rozbieralny" (chyba imbus 10 jak pamiętam, koszt nowego to w razie czego ok.220-240zł) ale u ciebie pewnie coś "siadło" na iglicy i blokuje jej ruch (nie można osiągnąć pełnego otwarcia - stad duże ciśnienie LP) i powinno wystarczyć jego czyszczenie....
Witam Proszę o pomoc, w prawie wszystkich grzejnikach zostały wymienione zaworu na pokrętło i imbus-a, jeden grzejnik ma zawór tradycyjny kulkowy, ten jeden jest cały gorący a reszta pozostałych są zimne u dołu. Wszystkie grzejniki są odpowietrzone. Nie wiem co mam robić. Pomocy.
Zawór na wcisk uszczelniony o-ringiem i zabezpieczone śrubą na imbus. Brak w sklepach hydraulicznych.
Zawór odkręcony na maksa. Wygląda to tak jak na zdjęciu. Na górze zawór do regulacji temperatury. Na dole, wydaje mi się zawór zwrotny. Pod zaślepką jest tak "wkładka" plastikowa wkręcana imbusem, jak się ją wykręci to leci zimna woda.
W tych ekspresach najczęściej zapycha się zawór przez który dostaje się woda do bloku. Zdejmujesz trzpień z dwiema czerwonymi uszczelkami następnie za pomocą imbusa (mały, nie pamiętam rozmiaru) wyjmujesz z środka zaworu wiatraczek, sprężynka i drugi zaworek ten którego nie mogłeś wyjąć i dopiero za nim jest otwór zapchany kamieniem długa igła i do...
To jest ważna wiadomość, na zdjęciu nie widać dokładnie. W taki razie górny zawór jest niesprawny i przepuszcza. Przypuszczam, że chcesz kaloryfer zakręcić i aby był zimny. Należy zakręcić dolny zawór, bo TO JEST zawór. Odkręcasz nakrętkę i pod spodem jest wycięcie na klucz sześciokątny (tzw imbus) o rozmiarze 8 lub 10mm. Zakręcasz i gotowe. Popatrz...
trzeba by na zaworach powrotnych przykręcić grzejniki te najbliżej kotła aby kocioł pchał dalej czynnik grzewczy-wode, a nie tam gdzie łatwiej czyli do tych najblizszych grzejnikow, uwazaj bo niektóre zawory nie mają ogranicznika w zaworze i możesz przypadkowo wykręcić całkiem śrubke regulujaca, która przeważnie jest na imbus, to się nazywa kryzowanie...
Sprawdź nastawę wstępną zaworu termostatycznego jesli jest. Drugie co mi sie nasuwa to moze przy zgrzewaniu rur rozgrzałeś za mocno lub za mocno w kolana wcisnąłeś zmniejszając drastycznie średnicę rury? I czemu dałeś zawór powrotny skierowany na dół? Jak tam imbusem dojść?
Zawór,który był u mnie zatary też nie mogłem wyjąć,więc odkręciłem od góry cztery imbusy i od spodu jest dojście by go wybić.
Problem rozwiązany :D ,(at) Zbigniew Rusek system jest z pompa , problem był iście błachy w kolanku użytym po zmianie systemu był zawór balansujacy na imbusa i byl schowany pod kapturkiem w kolanku na wylocie wystarczyło wykrecić i śmiga elegancko .
Jak zdjąć głowicę termostatyczną? Zrób zdjęcie swojej i tu wrzuć ale zwykle odkręca się kluczem 32 albo jakimiś szczypcami ale wtedy można tę nakrętkę pokancerować. Niektóre głowice ściąga się bez użycia narzędzi. Ja mam takie głowice: https://obrazki.elektroda.pl/4484395300_... Więc odkręca się metalowy pierścień kluczem 32 ale wcześniej...
Witam. Piszę pierwszy raz na forum, więc przepraszam za błędy. Miałem ten sam problem. Patent z filmiku działa, ale trzeba uważać z mocą gazowania. Może aluminiowa folia do grilla bardziej się sprawdzi, bo jest grubsza (na chwilę obecną nie testowałem), użyłem taką, jaką miałem. Ja miałem problem z odkręceniem czarnej śruby na imbusa. I tu chciałbym...
sprawdż czy kręci się pompa, wymontuj pompę z pieca cztery śruby na imbus tylko najpierw zakręć zawory i spuść wodę. Po wymontowaniu podłącz pompę i włącz piec i sprawdż czy się obraca.
zawora imbus imbus rozmiar wyrobi imbus
klawiatura bezprzewodowa zrobić wzmacniacz stereo 2x150w wymiana parownik renault
mikrofon action tablet samsung
Fotowoltaika 2.94 kWp – zabezpieczenia DC/AC, przekroje kabli, sieć TN-C, dystans 40 m Electrolux zmywarka ESF/ESL – wymiana uszczelki lampy LED, o-ring PNC 8996461406507