mechanik powiedział, że do zdjęcia jest pompa i wymiana zaworu N 109, później regulacja, koszt ok. 1000zł. Moja rada jest taka - nie korzystaj już wcale z usług tego mechanika. Błąd tego elektrozaworu opisany jako usterka mechaniczna to nic innego jak tylko jego wewnętrzne zabrudzenie i nie demontuje się wcale pompy wtryskowej aby go z niej wykręcić...
Ma być napięcie akumulatora, ale żeby to zmierzyć odkręć kabelek od zaworu i sprawdź dopiero wtedy jakie napięcie pomiędzy obudową zaworu a przewodem. Możesz również zmierzyć oporność zaworu, pomiar powinien dać wartość 7,2 Ω.
Nie, chodzi mi o zawór N109.
.Sprawdzając z VAGa elementy wykonawcze nie pojawia się napięcie na n109. Nie pojawi się. W czasie pracy silnika jak wysterujesz ten zawór poleceniem z VAG to silnik zgaśnie.
sprawdź jeszcze zawór n109 odpowidają0cy za odcięcie paliwa na wysokich obrotach...poszukaj na forum vw
zawór n109 to jest ten zupełnie przy pompie czy ten na szynie?
Podmień z innego przekaźnik 109 w skrzynce bezpieczników (odpowiada za sterowanie tym zaworem N109 w pompie). Jak pomoże - masz winnego. Jak nie pomoże - winny zawór N109 w pompie - do wymiany.
110km diesel To zaprowadź ten samochód do warsztatu, póki jest jeszcze co naprawiać. Tam nie ma i nigdy nie było elektrycznej pompki paliwa. Przekaźnik też wymieniłeś niepotrzebnie - żadna płytka tam się nie przypala.. Zobacz czy przychodzi napięcie na zawór n109 na włączonym zapłonie.
Sprawdź zawór N109 na pompie. Drugie co mi przychodzi do głowy to może czujnik uderzenia.
Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Zawór N109 sprawny, napięcie dochodzi, czujnik g62 wymieniony na właściwy, kable maja przejście a nadal te same objawy.
Nie wiem co Ty za przekaźnik sprawdzasz ale nie ma on nic wspólnego z zaworem paliwa. Zawór N109 jest podłączony bezpośrednio do sterownika silnika (potocznie zwanego komputerem). Bez żadnych przekaźników. Moim zdaniem masz problem z przewodami, np.przetarta wiązka albo złączem wielostykowym przy silniku.
Sprawdziłem kolego żarówka świeci podczas rozruchu oraz po przekręceniu stacyjki +podpiołem na zawór N109 a -na przewód od wtrysku
A zawór n109 sprawny?
tak wiem ale sterownik odpowiada za ten zawór więc jeśli przekaźnik będzie uszkodzony nie poda napięcia na sterownik a ten nie odblokuje zawór ( dobrze kombinuje ?? ) tak miga ( ale podczas kręcenia rozrusznikiem miga ponownie bez stałej częstotliwości ) ale jak podam samostart na dłużej to silnik pracuje tylko ten przekaźnik bardzo hałasuje Auto stało...
sprawć dokładnie parametry pompy czyli dawki zawór n109 i n108tz. kątowy myslę że tu właśnie będzie problem
okazały się zimne luty,zawór N109 okazał się sprawny,akumulator był wyczerpany i musiałem naładować
Sprawdz zasilanie na zawór n109. Błąd dokładnie mówi przerwany lub zwarcie do masy. Możesz też podać mu zasilanie z akumulatora i słuchaj czy cyka.
17568 - Obwód czujnika powietrza w kolektorze ssącym (Zwarcie do masy) 17946 - Przekaźnik odcinający/wyłaczający silnik (Rozwarcie/zwarcie do masy) Oczywiście przekaźnik odpowiadający za zawór N109! Wszystko jasno i przejrzyście wszechwiedzący VAG podpowiedział :) Zobacz czy jest zasilenie za zaworze n109! http://obrazki.elektroda.pl/8808410000_1...
Witam jestem tu pierwszy raz mam problem z audi po zmianie pompy wtryskowej nie chcę podać ropy na wtryski. Pewnie będziecie pisać że rozrząd źle ustawiony itp. rozrząd jest ustawiony na cechy tak jak powinien. Pompa jest wyciągnięta z sprawnego samochodu sprawdziłem już też zawór n109 na "krótko" i nic. Ale po zmianie pomocy na desce rozdzielczej nie...
I wszystko jasne. Nie byłem na Vagu ale poczytałem trochę na forum. Okazało się że wystarczy wykręcić i przeczyścić zawór N109. Zrobiłem to sam i wszystko już jest ok od około 3 tygodni od naprawy. Tym sanym uniknąłem płacenia kilku $$ u mechanika :) Pozdrawiam i dzięki za rady. Tomek
dzieki ;) padł mi zawór N109, 45 zł, i to właśnie przez to rzucał obrotami i pojawiała sie chmura czarnego dymu. Zrobiłem od tamtego czasu ponad 2tyś kilometrów i jest tak jak należy. W moim mieście niestety nie ma dobrych mechaników, ale regeneracja turbiny tak czy inaczej sie przydała ;). pozdrawiam.
Ok dopiero dziś udało się ruszyć z tą pompą wtryskową. Z moich ustaleń: 1.Pompa nie podaje paliwa na wtryski 2. Po podaniu + na zawór n109 z akumulatora słychać działanie zaworu ale zauważyłem że wtedy tracę komunikację z ECU i przy przekręcaniu kluczyka nie zapalają się wcale kontrolki świec żarowych po zdjęciu mostka kontrolki się zapalają i komunikacja...
W podpisie elektryk-więc psuja podpowiada-na pompie wtryskowej masz zawór (n109) do którego nakrętką 5-tką jest przykręcony przewód.Sprawdz czy podczas kręcenia masz tam napięcie +12v.Jeżeli jest -wykręć go wyjmij zaworek i sprężynkę a góre wkręć i spróbuj zapalić(jeżeli odpali nie zgasisz go z kluczyka-Zaduś go na 5tym biegu)
Witam mam problem ze świecami żarowymi..nie podgrzewa mi...a wiem że odpowiada za to przekaźnik nr 109...czy mógł bym się dowiedzieć o lokalizacje tego przekaźnika ? ponieważ rozebrałem wszystkie przekaźniki i nie mam takiego z nr 109 Dodano po 3 A mam obejście na zawór n109 i mam ładowanie bezpośrednio z aku...lecz i tak nie ma mocy ,tyle co mogę go...
samochód to passat 1.9 tdi 95r. silnik 1z auto po odpaleniu czasami samo zgaśnie a czasami nabiera duzych obrotów ok.4000obr/min błedy jakie odczytałem to 01237- zawór n109, 00532- niskie napięcie zasilania, 01117-sygnał obciążenia alt. na zacisku DF. ładowanie sprawdziłem 14.32v
witam ponownie, niestety na ta chwile nie moge zrobic logow dynamicznych, lecz sprawdzilem autko co do bledow i wyskoczyly mi takie 0001237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109 000575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej 000553 Przepływomierz masowy powietrza - G70, Czujnik masy przepływu...
Diagnostyka wykazała błąd zaworu N109 (zawór odcinający na pompie). Uszkodzenie mechaniczne – błąd sporadyczny, ale raczej nie jest to uszkodzenie zaworu, ponieważ podmieniłem 3 albo 4 i na wszystkich to samo.
Podaj kod silnika. Zasilanie zaworu odcinającego idzie z pinu 120 ECU, po drodze nie ma żadnego bezpiecznika. Czy jak zasilisz zawór na krótko auto pali ?
Przepraszam z góry, że tyle pytań zadaję, ale domyślam się, że chodzi o któryś z przekaźników wśród tych z zespołu przekaźników nad pedałami sprzęgła i hamulca, tak? Czy może chodzi o sam zawór N109 i nazywa się go tez "przekaźnikiem"? Ten zawór jest od zapalania/gaszenia silnika, zgadza się? Miałem kiedyś problem z zaworem N75, ale to by się objawiało...
wymieniłeś zawór N109 na pompie wtryskowej i piszesz, że znowu pojawia się błąd sporadyczny ale czy 1237 czy już tylko 575 bo jeśli ten drugi to turbina przeładowuje i silnik (za sprawą sterownika) pracuje w trybie awaryjnym i dlatego jest taki muł aż do wyłączenia silnika i ponownego jego uruchomienia. Nie napisałeś jaki masz silnik więc nie wiem jakie...
Tak jak napisałem wcześniej, przekaźnik zasilający zawór N109 jest oznaczony numerem 405 - w załączeniu zdjęcia przekaźnika. Przekaźnik (przynajmniej u mnie) znajduje się w drugim rzędzie bezpieczników nad lewą nogą kierowcy ;) - trzeba zdemontować pierwszy rząd i widać zabunkrowane bezpieczniki i przekaźniki. Po zdjęciu licznika też da się dotrzeć...
Kolego miałes racje sterownik jest mówię o tym oznaczonym 103 dziękuje za zdjęcia:)jest dobry sprawdzony:)przyczyną nie grzania świec byla przepalona ścieżka w puszcze bezpieczników w tej na akumulatorze oznaczona symbolem 40A trzeci kabel od lewej:) zaraz pójdę sprawdzić ten zawór N109:)tak myślałem że to ten ale pewności nie miałem a i przy okazji...
Witam, może i ja coś dorzucę, jeżeli wykluczyłeś powyższe podpowiedzi i masz chwilę czasu, sprawdził bym masy, połączenie - wtyczkę do sterownika czy nie jest zaśniedziała, jak piszą koledzy wyżej podał zasilanie na zawór n109, a także wyciągnął na początku filtr paliwa sprawdził czy jest pełen bo to jest podstawa o, której nie napisałeś - znam przypadki...
Dzięki za zainteresowanie. Dopiero dziś odpisuje i sorki za to. Tamtego dnia od razu wziąłem się do robótki i sprawdzałem czy paliwko jest podawane ale źle zacząłem robić ( jakby to była benzyna to z dobrej strony zacząłem ) bo odkręciłem wąż przy filtrze i myślałem że jak nie leci to pompa paliwa mi poszła ale później się doczytałem że tu nie ma pompy...
Zaworek na pompie ma zasilanie po stacyjce. . Zawór odcinający paliwo (N109) ma zasilanie z EDC
A jaki powinien być ten kąt ?? Z błędów to wykazało zawór odcięcia paliwa N109 zwarcie z masą czy to może być przyczyna??
Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki od pompy paliwa. I tak jak kolega wyżej podaj na krótko z akumulatora zasilanie na zawór odcinający N109 na pompie paliwa - zobacz czy się przesterowuje, powinien "pykać" przy podaniu napięcia.
coperfild Silnik wymieniłem ale na taki sam jak był AFN sterownik też był na takich samych numerach jak u mnie zamówiłem sterownik z alegro bez imo jak nic nie da to auto na złom bo już nie wiem co Dodano po 2 Na plaku pali elegancko Dodano po 5 vcds komunikuje się normalnie z silnikiem błędy itp po za pozycją 17 nie da się tam wejść w ogóle na kąpie...
A co może powodować rozłączenie przekaźnika w momencie kręcenia rozrusznikiem ? Dodano po 6 Panowie, ginie mi masa (przewód cienki niebieski z żółtym paskiem) na przekaźniku 109 w położeniu stacyjki rozruch. Dodano po 36 Oczywiście masa cewki przekaźnika.
kupilem sobie kabelek do vaga i podlaczylem samochodzik pod komputer.. 1 Fault Found: 01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109) 04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent czyli jednak zawór odcięcia paliwa N109 ;)
Generalnie jeśli silnik jest zimny (mam audi 1.9TDI) to komputer daje większą dawkę paliwa i jest ok. Gdy jest ciepły to ja np. muszę kręcić dłużej rozrusznikiem, ale też normalnie odpala. Twój objaw jest dziwny co najmniej. Ja bym stawiał na coś z pompą. Od dawna ci się tak dzieje? Objaw gaśnięcia kontrolki jest dobry. U mnie gdy jest powyżej zera...
A wiec zaczynam od błędów silnika 01237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109 00522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62 01266 Przekaźnik świec żarowych - J52, 22307 Zawór regulacji ciśnienia turbiny - przerwa zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 2331 Zawór regulacji ciśnienia...
Witam mam problem z moim golfem 1,9 tdi ahu. Jechałem moim golfem na zakupy wszystko było ok. Wychodzę ze sklepu odpalam auto a tu dziwny objaw auto samo dodało gazu tak do 2200 obr. po czym spadło na 900. Ruszam i tu kolejny objaw, auto nie przyśpiesza tak jak wcześniej na każdym biegu, jedzie mułowato a max pręd. to 140km/h. Zauważyłem że auto samo...
Witam po krótkiej przerwie. A więc sprawa wygląda tak, że po złączeniu tych kabli nie ma żadnej różnicy w przyśpieszaniu itp. Natomiast udało mi się usunąć usterkę zaworu N109. Po długim czasie i wielu próbach znalazłem w instalacji kabel, który wydał mi się podejrzany. Okazało się, że jakiś idiota (mam na myśli poprzedniego właściciela, fanatyka wiejskiego...
Witam, jestem w trakcie swapa w passacie B3 z silnika 1.9D 1Y na AFN z passata B4.Od razu na wstępie zaznacze że immo jest usunięte, ecu sprawdzone w innym aucie i wszystko chodzi. Ale do rzeczy, przelozyłem całą kompletna wiązke, razem ze skrzynka bezpieczników nie jakąs pocięta wszystko podłączone i od razu pojawił się problem. Najpierw licznik raz...
Witam, mam następujący problem z Seatem Arosą. Czasami nie chce zapalić, rozrusznik kręci, silnik nie reaguje, po podłączeniu lewego plusa pod zawór n109 samochód odpala . Błędy: Address 01: Engine Labels: None Control Module Part Number: 038 906 013 L Component and/or Version: 1,7l R4 EDC 00SG 1834 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 06441 VCID:...
Witam Mam problem z brakiem napięcia na zaworze n109.( auto nie odpala jeśli nie podam 12v bezpośrednio na zawór z aku ) Przekaźnik w skrzynce działa. Po przekręceniu kluczyka lampka od świec żarowych mignie. Nastawnik pompy dokonuje adaptacji. Mogę także połączyć się ze sterownikiem silnika. Moja prośba to opis połączenia pomiędzy przekaźnikiem - komputerem...
Witam wszystkich, podepnę się do tematu posiadam vw t4 2.5 tdi ACY 102 KM 2000rok. Wczoraj normalnie wróciłem nim do domu a następnego dnia odpalił przejechałem kilka metrów i zgasł. Nie mogę się połączyć z komputerem w żaden sposób, próbowaliśmy zwykłymi interfejsami a skończyliśmy na launchu też bez efektu. Po prostu brak komunikacji. Paliwo do pompy...
Masz problem z zaworem N109 (pierwszy błąd), pozostałe zaworki są z nim powiązane i stąd ich błędy. Może masz dodatkowy antynapad i on wali w N109. Sprawdź zawór.
Podłączyłem kompa i : 00520 czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika (G62) statyczne -przerwa zwarcie do dodatniego 01237 zawór odcięcia paliwa (N109) statyczne -otwarte zwarcie do masy 01117 zacisk DF generator sygnału obciążenia -statyczne nieprawdopodobne sygnału
Błąd 01314 oznacza, iż sterownik silnika (czyli w skrócie komputer, czyli ECU) traci napięcie zasilania, a dokładnie oznacza po prostu brak komunikacji ze sterownikiem. Być może podczas skręcania rozłącza ci się przekaźnik. Zazwyczaj w autach koncernu VW jest to przekaźnik 109 pod kierownicą, na desce przekaźników. Najpierw musisz odkręcić osłonę nad...
Ja już nie mam pojęcia:cry: Dodano po 1 Dodam jeszcze, że przy ciepłym silniku gdy uruchamiam go czasami obroty potrafią skoczyć na 1500 lub 2000 i wyskakuje kontrolka świec żarowych. Po podłączeniu pod vaga wychodzi: 1237 Zawór odcinający paliwo -N109 uszkodzenie mechaniczne - BŁĄD SPORADYCZNY. Dodam, że podmieniłem 3 zawory.
witam ma pytanie odnośnie pinout sterownika t4 2.5 tdi posiada on powyrywane kable od zaworu n109 (zawór odcięcia paliwa) ,według kolorów kabli które wychodzą z pompy jest to czarno-biały(ktoś sobie podłączył na krótko bezpośrednio do akumulatora) ,oraz drugi wyrwany czerwono-zielony jest on odpowiedzialny za czujnik g71. Czy ktoś posiada rozpiskę pinów...
Witam tak jak w temacie golf gaśnie w trakcie jazdy i nie odpala jedynie za pomocą plaka przejadę nim ok 30 km i to samo Czy to nastawnik w pompie paliwa ?? Wymienione: - Filtr paliwa - przekaźnik 109 - Elektro zawór w pompie n109 Golf Mk 3 1.9 TDI 1Z 1994 rok
zzym84 - nie wiem czy już kupiłeś ten samochód, czy nie, ale mam Audi A3 1.9TDI rok 1999 115KM. Ogólnie mam pół roku i nic mi się nie psuje jak na razie. Zwróć jednak uwagę na ważną rzecz przy zakupie: przede wszystkim czy autem daje się przekroczyć 140/h (powiedzmy ok. 3000 obr/min):) Jeśli nie tzn., że: - zapieczona jest turbosprężarka - turbo wymaga...
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam taki problem z audi A4 1.9 TDI (silnik AVG) Auto samo gaśnie podczas jazdy i po tym nie chce już odpalić Kiedy zawiozłem auto do znajomego mechanika ( na holu ) na Vagu były następujące błędy: -463A sterownik silnika zablokowany -468A szyna CAN tablica rozdzielcza brak wiadomości -4500 czujnik temp. płynu chłodzącego...
668-Napięcie baterii (terminal 30) 532-Napięcie (B+) 626-Światło indykatora świecy żarowej – 29 1237-Zawór odcięcia paliwa – N109 532-Moduł kontroli transmisji – napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie pytanie gdzie znajduje się moduł transmisji danych
Witam, Ja mam takie pytanie ? sytuacja wymieniony piec z dogrzewacza na pełne postojowe, niestety na wersję z zaworem paliwa N109 w dogrzewaczu nie bylo. Webasto nie odpala, zawór ciągle zamknięty. Jak to ominąć ? przełożyć cały palnik bez zaworu z dogrzewacza mogę ale czy wtedy nie będzie błędu ? Podobno przy wersji z zaworem N109 jest inna pompa paliwa.
Witajcie. Auto ogolnie kosmos. Przyjechał na lince. Palil bezpiecznik od przekaznika 109 - zamiast przekaznika wstawiony reczny przełącznik z C360🤣 zwarcie było we wtyczce MAF. Bezpiecznik już nie pali, wstawiłem przekaźnik jak w serii. Błędy jakie pozostały to kąt wtrysku poza zakresem (pali od strzała) i błąd obwodu zaworu N109. Kąt nie zmienia się...
Próbowałem już chyba wszystkiego . Napiszę , ze sporo kasy już zostawiłem w takim serwisie jak Bosch i dalej problem. Powyżej 3 tys obrotów a samochód ma muła . Wciskam gaz do podłogi i nic . Do 2 tyś to jeszcze jako tako . Maks 120-130 km . Wymieniony zawór N75 , sprawdzone wężyki , EGR itd . Samochód nie dostaje prawidłowej dawki paliwa , obcina ją...
Mając na myśli wytryski, odkręciłem nakrętki które odkręca się np kiedy Chce się odpowietrzyć układ paliwowy, mój błąd źle się określiłem, z samych wtrysków nie wiem czy paliwo leci. Nie jestem na tyle biegły w temacie, czy mogę prosić o sprostowanie co to jest zawór stop ? Chodzi o n109 ? ew, jak go rozpoznać. Co do "30" i "15", na tych pinach powinno...
Witam ponownie. Problem powrócił ale tym razem na jest ciepło i nawet na ciepłym silniku nie odpala. Przyjechałem z miasta zgasiłem silnik po ok. 10 minutach kiedy chciałem odpalić niestety, odpala i gaśnie, trzeba dosyć długo kręcić. Jak załapie telepie strasznie silnikiem - kłęby białego dymu śmierdzącego nieprzepaloną ropą. Po podpięciu pod vag-a...
Witam. Mój golf sprawił psikusa i nie zapalił. Sprawdziłem wagiem jest błąd 17946 ,czyli elektrozawór start-stop N109 pompy wtryskowej. Zawór ten sprawdziłem jest ok . Zmierzyłem napięcie na przewodzie zasilającym zawór przy włączonym zapłonie 0 V , a ma być 12V , odpiąłem ten przewód i jest 3,5V. Proszę o sugestie. Dzięki.
miałem sprawdzone logi dynamiczne jedyny błąd jaki mam to: 17946 - zawór odcinania paliwa (N109) P1538-35-10 przerwa/zwarcie z masą - Sporadyczny Gość, który mi robił diagnostykę stwierdził, że to chyba coś z pompą, przekaźnikiem lub w najgorszym razie ECU, który nie daje właściwego sygnału na pompę. Elektryk zrobił mi podobno "obejście" które powoduje...
Witam Bardzo proszę po pomoc w rozwiązaniu problemu z zanikiem mocy w samochodzie lt 2.5 tdi. Raz w tygodniu mam zanik mocy. Nieraz pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika. Nieraz niestety nie. po takiej akcji komputer rejestruje następujące błędy p1538 zawór odcięcia paliwa n109 zwarcie z masą, przewa p1657 układ klimatyzacji wejście/wyjście...
możliwe jest że mógł przeskoczyć pasek rozrządu i teraz nie chce palić bo zawór na pompie wtryskowej po załączeniu stacyjki się odzywa przekaźniki wszystkie zostały sprawdzone zgóry dziękuje czasami trudno odróżnić czy to N109 się odzywa czy nastawnik pompy się kalibruje, podczas normalnej jazdy raczej trudno o przeskoczenie paska - no ale różne dziwne...
Witam. Problem polega na tym że podczas jazdy nagle gaśnie silnik i zaczyna migać kontrolka od świec żarowych, po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu silnik zapala. Na forum znalazłem kilka postów związanych z podobnym problemem w samochodach VW, przy których najczęściej winny jest przekaźnik 109 ECU. Niestety w Audi nie ma tego przekaźnika a w skrzynce...
Sprawdziłem dzis VAGiem ruch sztangi (blok 011BS) i zauwazyłem ze sztanga od turbo czasami sie przycina, czasem pojdzie w gore i w dół płynnie, a raz poszla lekko w górę z przerwa. Czy to jest oznaka zapieczonych kierownic? Autko wpada mi w tryb awaryjny, lecz nie zawsze. Wywaliło mi 2 błędy 17965 i 17946. Błędy od N75 i N109. Czy zawór N75 moze być...
Witam mam problem z golfem 3 1.9 tdi mianowicie golf nie odpala wcale w czasie jazdy stracił moc nie wkręcał się więcej jak 3000 obr po zgaszeniu już wgl nie odpalił kręci rozrusznikiem ale nic jakieś paliwo na wtryski leci nale wydaje misie że za słabo bo się sączy a nie tryska podpiąłem go pod kompa i czujnik położenia wzniosu iglicy G80 czujnik prędkości...
Zdjąłem turbinę, przeczyściłem ją, miała zapieczone kierownice. Zawór erg też był cały w syfie. Po odpaleniu trochę na czarno silnik kopcił, ale minęło to. Słychać gwizd turbiny już od ok 1500 rpm, ale auto teraz wogóle nie ma mocy, ledwo co do 100km/h leci na 4 biegu. Błędy z vaga: 17978Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem...
N109 jest to zawór start/stop i bez jego zasilenia 12V nie uruchomisz silnika a odłączając 12V gasisz silnik poprzez odcięcie dopływu paliwa do komór spalania, jego zabrudzenie powoduje chwilowy wzrost obrotów po uruchomieniu silnika (zazwyczaj 2000 RPM i po kilku sekundach RPM spadają do prawidłowych) ale u Ciebie winę za wyższe wolne obroty ponosi...
Witam wszystkich. Mam podobną usterkę u siebie w samochodzie Golf3 1,9 Tdi, 95 rok silnik 1Z. Moje objawy wyglądają następująco. Po przekręceniu kluczyka powinna zapalić się na chwilę kontrolka "świec" a raczej diagnostyki silnika, powinna zgasnąć i zapalić się drugi raz. Podczas tego drugiego razu grzeją świece bo słychać jak załącza się przekaźnik...
pobawiłem się wczoraj komputerkiem. wyświetlił mi 3 oka, w których miałem następujące informacje. I P1654 Komputer sterujący tablicy przyrządów - niesprawność w systemie II P1570 Komputer sterujący silnika immobiliser aktywny. III P1538 Zawór elektromagnetyczny odcinający paliwo- przerwany obwód prądowy / zwarcie z masa-N109. Po przeczytaniu informacji...
Wróciłem, zgasiłem silnik i już nie odpalił. Mówisz o pominięciu 109 czy pompę podłączyć na krótko? Przelew powinien oddać nadmiar paliwa do zbiornika? Czytam jeszcze o zaworze odcinającym N109, ale w silniku PD raczej go nie ma?
Witam, mam problem jak w temacie, samochód często nie odpala - brak prądu na zaworze n109. Napięcie nie dochodzi do przekaźnika 405 czy j491 jak kto woli, konkretnie do stopki nr 8, która prąd dostaje od komputera sterującego układem wtrysku silnika - j248. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Wygląda na uszkodzenie ecu. Wymienić go czy po prostu podłączyć...
Witam, panowie Golfik mi nie odpala od wczoraj. Jest to Golf 4 1998 TDI na zwykłej pompie. Przebieg całej sytuacji wyglądał następująco dwa dni temu prałem wnętrze samochodu, same fotele plus wymieniłem wszystkie filtry w tym filtr paliwa. Nowy wypełniłem paliwem i samochód pochodził na wolnych obrotach około pięciu minut. 30 Godzin później chciałem...
Usterka dotyczy Passata B5 1.9 TDI 1997r. Auto można dopiero uruchomić gdy po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon mrugnie kontrolka świec żarowych. Czasami trwa to ok. 1 sekundę a czasami ok. 1 minutę. Po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon zanim mrugnie kontrolka świec żarowych podnosi się na ok. 100 obrotów wskazówka obrotomierza i spada dopiero...
Witam wszystkich dzięki za rady!Otóż tak napisze może do czego doszedłem do tej pory, pomyliłem ten cycek o którym pisałem z kreską na kole zamachowym sprawdziłem więc jeszcze raz ustawienia rozrządu i tak ustawiłem koło zamachowe na kresce, koło pompy wtryskowej idealnie pokryło się z otworem blokującym to koło a znaki na kole rozrządu i sporniku te...
Sharan 98r 1.9TDI 110ps. Ostatnio zgasł mi na światłach i nie chciał zapalić, w domu poprawiłem luty w przekaźniku 109 i było niby OK. Jednak sytuacja zaczęła się powtarzać i to coraz częściej, wymieniłem go na nowy. Niestety nie pomogło. Doszedłem sam do tego że do przekaźnika nie dochodzi prąd mimo że wszystkie bezpieczniki są dobre i wiązki kabli...
Witam wszystkich! Mam taki problem, otoż mam golfa 3 TDI 1z w którym kompletnie brak mocy:( Pisze tu u was bo gdzie indziej nie udało sie pomóc mi :( problem polega na tym że od ecu na kabelku (biel-czerń) dot. zasilania n109 nie ma napiecia, w dodatku przewód jest zwarty do masy gdzieś ( i tu już straciłem głowe bo komletnie niewiem gdzie) bo zmierzyłem...
Witam, W autku jest silnik 1Z, rok 94. Po odpięciu od silnika takiej dużej okrągłej, przekręcanej wtyczki, do której idą kable od: czujnika temp. (G62), zaworu na pompie wtryskowej (N109), od impulsometru i pewnie od czegoś jeszcze przestały działać mi zegary. Objawy są takie: -zapłon wyłączony: działa ten elektroniczny zegarek i pokazuje stan kilometrów...
Witam, problem następujący: Passat B5 AFN 110KM Podczas jazdy pod górkę - dość deptając silnik nagle zgasł i już nie chce zapalić. Silnik zgasł tak sam z siebie nic nie stuknęło ani nie szarpnęło. Pasek rozrządu cały, po przekręceniu zapłonu zapalają się normalnie kontrolki, po chwili gasną - łącznie z kontrolką świec. Na elektrozaworze n109 pojawia...
Witam Mam problem z autkiem vw sharan 1,9 tdi 110km z 1999r. Mianowicie chcieliśmy z kolegą się przejechać i auto nagle szarpnęło prędkość spadła do 20km\h i obroty były ok.2000 obr\min. Kolega zgasił auto i chciał odpalić na nowo, ale się nie dało... Po kilku próbach auto odpaliło, przejechaliśmy gdzieś z 5-10 m i auto zgasło całkowicie i nie chciało...
Można by było troche jaśniejszy opis bo sprawdzałem przekaźniki nr. 3 i 12 i są dobre. jeżeli miałeś te na myśli a jak dopasować immo do sterownika bo jeszcze tego nie robiłem. Po podaniu napięcia na zawór pompy samochod sie uruchamia i jeżdzi ale brak mocy. podłączyłem sie do sterownika głownego i zczytałem kody błędu 5 Faults Found: 01237 - Fuel Shut-Off...
Sztomel napisał: coś się tak uparł na wymianę N109 (...) wystarczy go wykręcić, rozebrać tak jak na pokazanej na pierwszej stronie fotce i dokładnie wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać i zamontować ponownie w pompie paliwa, to że komputer go wykazał nie znaczy, że nadaje się do wymiany, DZIEKI wielkiee Sztomel,,,,,, zawór N 109 zostal dobrze...
Wpisałeś sobie specjalizację "elektromechanika pojazdowa" a tu masz podstawy. Skąd te opisy błędów - np 1314 - Ty się pytasz czy to jest ten opis czy co bo nie wiem po co tam jest ten znak zapytania? Z jakim sterownikiem może mieć brak komunikacji ABS - chyba tylko z EDC. To nie wina sterownika silnika. Masz tam błędy z opisami "przerwa lub zwarcie...
Mam problem z moim sharanem. 1.9 tdi 110 KM Wszystko zaczelo sie pare miesiecy temu kiedy to wlałem rope od ojca z ciezarowki. W trakcie jazdy autostrada przy 140 km/h przy rownych obrotach zgasł mi silnik. Odpalilem go na nowo i za chwile znowu zgasł. Powtarzało sie to coraz czesciej przez najblizsze 20 km. Później był spokoj pare dni. Kiedy znowu...
jeszcze jedno pytanie, czy rzeczony zawór może mieć wpływ na tzw notlaufy. Wcześniej auto dosyć często je łapało, i byłem w trakcie diagnozy, tzn wymieniłem już przewody od N75, nie pomogło, zamówiłem już nowy N75, ale może ta aktualna sprawa może mieć z tym związek. Ta akurat usterka N109 nie ma żadnego wpływu na notlaufy, które łapał Twój pojazd...
N109 na schemacie
Mam problem z passatem B5 1,9TDI 110KM z 1998. Niedawno zaczal sie dziwnie zachowywac. Najpierw padl niebieski czujnik temperatury. Dostalem zamiennik (zielony) tez wtyczka kwadratowa i czterowtykowa. Temperature pokazuje w miare dobrze tzn 90'C ale zdaza sie ze na postoju zejdzie do 75'C co jak mi sie wydaje wczesniej nie wystepowalo. Natomiast to...
dzięki za spore zainteresowanie-już zaczynam wierzyć ,że się uda rozwiązać problem odpowiadam : sprężynka(kontrolka podgrzewania)się zapala na pare sek, dioda immo w drzwiach zapala sie na chwilę po przekręceniu kluczyka i gaśnie-ale próbowałem także na drugim kluczyku co do przekaźnika 109 to już na początku go podejrzewałem i rzeczywiście miał zimny...
Witam wszystkich moje auto to A4 silnik AFN pewnego dnia pojechałem na zakupy i juz nie wrócilem .Auto nie odpaliło po po 10 min przerwy laweta i sciagnałem do domu zaczałem sprawdzac pierwsze to przekażnik 219 koło sterownika okazał sie ok po właczeniu zap pykał i podawał napiecie podlączyłem vaga brak błędów , na zaworze jednak brak napiecia na n109....
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
zawór zawór wydechowy zawór zielony zawór czerwony nivona zawór
sprawdzić miernikiem inwerter access filtrowanie formularz ustawienie anteny warszawa
gorenje piekarnik naprawa pompa ciepła split
Lokalizacja mikroprocesora i sterowanie JVC RC-EZ35S bez pilota Mikroprocesor w radiu JVC RC-EZ35S - UPD780024