A czy przypadkiem parownik nie jest w tym ciągniku w jednym ciągu powietrza razem z nagrzewnicą i np nie jest odcięta o układu chłodzenia. Silnik się nagrzewa , nagrzewnica także i po przejściu powietrza przez parownik potem nagrzewnicę zimna brak. Tak mam w renówce. Uszkodzony zawór odcinający nagrzewnicę?
Albo zawór odcinający nagrzewnicę nie działa dobrze, albo źle zapięli linkę na pokrętle sterowania.
Silnik M52 ma dosyć fajny obieg cieczy i należy to uwzględnić podobnie jak i zawory odcinające nagrzewnice. Po drugie trzeba stwierdzić czy reduktor jest faktycznie zimny czy tylko czujnik tak zapodaje.
A czy przypadkiem przed nagrzewnicą nie masz elektrycznego zaworu odcinającego ? W mojej Astrze G elektryczny zawór odcina nagrzewnicę z małego obiegu płynu. Otwarcie następuje po włączeniu silnika i ogrzewania.
- termostat wymieniony jakoś tydzień temu tez tak myślałem - zamulony układ -nagrzewnicę wymieniałem 2 lata temu całą -zapowietrzony układ chłodzenia -jest ok -za mało plynu w chłodnicy -jest ok temeratura silnika -jest ok Brak innych pomysłów ????
Nie kupuje się grzałek bez pompy,to raz,a dwa to uwzględnić trzeba że wiele aut poza przepustnicami w mieszalniku ,ma też zawory odcinające obieg nagrzewnicy. Jeśli posiadasz taki zawór w Swoim samochodzie to musisz sprawdzić czy to działa po jego otwarciu.Jeśli zadziała to musisz zamontować dodatkowy zawór i bypass sterowany ręcznie lub prądem.
Miałem taki przypadek w oplu. W oplu jest elektrozawor, który odcina nagrzewnice przy włączonej klimie i ten zawór lubi się zaciac, wtedy nie otwiera dopływu płynu do nagrzewnicy. Nie wiem czy w fordach jest takie samo/podobne rozwiązanie. U mnie pomogło kilkakrotne kręcenie pokretlem ciepłe/zimne i się odwiesil. Poczytaj na forach. Może ford stosował...
Jeśli nie czujesz się na siłach - oddaj komuś do roboty. Jeśli się czujesz, manual nie będzie potrzebny. Pod warunkiem że nie jest zaklejony syfem i nie zacina się trzpień w połowie, ja tak miałem w swoim. Mój też taki był, plus urwany grzybek trzpienia. Plus to że był na zewnątrz, nie pod deską, i łatwo dało się to wykryć - także podejrzewam, że przewody...
wiec stawiam na zawór odcinający nagrzewnice, padaja w nim uszczelki i płyn na niskich obrotach zamiast śmigac do nagrzewnicy znajduje krótszą droge i wraca przed nagrzewnica spowrotem , a znajduje sie na samej nagrzewnicy mocowany na dwie śruby m6 , musisz wyjąć akumlator i odkręcic osłone w komorze silnika na przedniej grodzi i powinnes go dojrzeć...
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Owszem, rurki od nagrzewnicy są cały czas gorące, ale to nie "klapa" steruje odbiorem ciepła, gorący płyn nie krąży cały czas poprzez nagrzewnicę. Przy nagrzewnicy jest zawór na tych przewodach, jest to zawór tego typu, że gdy włączymy ogrzewania...
W manie bynajmniej jest elektrozawór odcinający dopływ płynu
Witam panowie moje pytanie dotyczy nagrzewnicy w tym samochodzie ponieważ po rozebraniu także wnica jest gorąca oraz rurki tak jakby przepływ jest cały czas przez nią gorącej wody. Po włączeniu klimatyzacji zimne powietrze leci z prawo do prawego nawiewu. Czy nie powinno być tak że gdzieś jest zawór który powinien odcinać nagrzewnicę od gorącej wody?
Sprawdz czy weze od nagrzewnicy sa gorące wej. i wyj. jesli nie odkręć jeden i drugi połącz na krótko za pomocą rurki jak zrobia sie gorące ( słaba drożność nagrzewnicy lub zawór odcinający przy włączonej klima.)zacięty.
1.9 TDI 110 KM a wykuty w 1998 roku Dodano po 11 Znalazłem jeszcze coś ciekawego. W BMW montowane są zawory elektromagnetyczne odcinające nagrzewnice, jak jest zimny płyn. Tak sobie myślę, ze gdyby założyć go pomiędzy silnikiem a trójnikiem rozdzielającym na przednią nagrzewnicę, to piec chodziłby na krótkim obiegu (pomiędzy przednią i tylną nagrzewnica)...
Właczasz silnik i webasto i właczają się pompki. Gdy zgasisz silnik i webasto, pompki chodza jeszcze chwile, Gdy działa tylko webasto na zgaszonym silniku pompki działa tez jeszcze po zgaszeniuy silnika. Pompki się moga włączas nawet w lato jak uzywasz opcji wentylacji samochodu. Czas pracy webasta ustawiasz z zegara i ma byc on na ok 20-30min. Tyle...
Sprawdź zawór odcinający dopływ płynu chłodzącego do nagrzewnicy. Jest on zamontowany na przewodzie w komorze silnika.
Auto zrobione. Struchlała guma uszczelniająca na klapach odpowiadających za przepływ powietrza z nagrzewnicy.Założony komplet klap(bo pojedynczo nie można kupić i dost. tylko oryg.) w całej obudowie ogrzewania/wentylacji.Jednak w Atego I chyba lepsze rozwiązanie- zawór odcinający na rurce nagrzewnicy,mamy takie 4 i z tym nie było problemu. AtegoII mamy...
Witam. Mam nagrzewnice wodną Aqua-air zakupiłem do niej automatykę (programator tygodniowy, zawór odcinający, sterownik obrotów). Jak to spiąć żeby programator uruchamiał pompę wody i nagrzewnice? Z tego co widzę na schemacie producenta to programator blokuje chyba tylko zawór w momencie osiągnięcia żądanej temperatury a nawiew dalej chodzi ?
O tym układzie na dolnym rysunku pisałem, ale przy takim połączeniu nie może być żadnego zaworu odcinającego (regulującego) przepływ przez nagrzewnicę. W niektórych układach taki zawór jest i wtedy pozostaje ten układ górny.
Nie wiem jak jest u ciebie, ale ja mam na zasilaniu mała nakrętkę plastykową,i to jest właśnie odpowietrzenie nagrzewnicy, dodatkowo musisz mieć gdzieś na wężu zasilającym nagrzewnice zawór odcinający i sterowany bądź cięgnem lub podciśnieniem, po to żeby latem nie dogrzewać kabiny i sterować otwarciem temperaturę.
Witam. Mam problem z ogrzewaniem wnętrza po mimo wyłączonego ogrzewania cały czas leci ciepłe powietrze. Czy jest zawór co odcina dopływ cieczy z układu chłodzenia do nagrzewnicy??? Gdzie szukać przyczyny??
Dzięki za wszystkie podpowiedzi ! W sklepie sprzedawca odradził używania specyfików do usuwania kamienia z ukł. chłodzenia stwierdził, że jest to za młode auto i że grozi to uszkodzeniem uszczelki pod głowicą ! W takim razie proszę o dokładniejsze info o tym zaworze odcinającym na wejściu do nagrzewnicy, gdzie dokładnie jest i jak się do niego dostać....
Kocioł nie jest nowy. Kupiłem go dla kolegi któremu padł kocioł i trzeba było natychmiast reagować. Ogrzewanie zaplecza socjalnego dla pracowników. Budżet był ograniczony wiec kupiłem używany i ponoć w pełni sprawny. Kocioł faktycznie był mało używany - palnik i nagrzewnica czyste bez śladu czyszczenia. Instalacja drożna bez głowic termostatycznych....
Co do klap to o to mi chodziło że odcinasz nagrzewnice. http://obrazki.elektroda.pl/9644868700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2266632800_1... Masz 2 podstawowe schematy układów z dławicą i zaworem rozprężnym. Podstawowa różnica to: dławica= osuszacz po stronie niskiego ciśnienia zawór= osuszacz po stronie wysokiego...
przy tej temperaturze nie powinno być takich problemów, masz za mały przepływ wody przez reduktor, ma widocznie większe opory przepływu niż poprzedni. Pomyśl jak skrócić przewody zasilające reduktor lub załóż opaskę zaciskową na zasilanie nagrzewnicy albo zamontuj w szereg z nagrzewnicą ( sprawdź czy nie masz zaworu odcinającego na nagrzewnicy) bo współczesne...
Tu nie ma co rysować. Jak chcesz z buforem to podłączasz równolegle bufor do kotła - albo grubą rurą grawitacyjnie (najtaniej, ale raczej odradzam) albo przez pompę i jak chcesz to dodajesz zawór trójdrogowy (dla utrzymania temperatury na kotle), a po drugiej stronie dajesz pompę i w miarę grubą rurę (5/4 stal lub co najmniej 28 Cu lub odpowiednie inne)...
Zacznij czytać dokumentację od tego silnika zamiast wymyślać niestworzone rzeczy. Krytyczną temperaturą dla tego silnika jest 150-155°C. Do 130 masz zielone pole na wskaźniku. Czujniki jak są mają nastawy wyłaczeniowe na135-145°C. Chłodnicę to masz na 100% brudną a nie czystą. Ile to ja już kilometrów po Polsce zrobiła słysząc takie teksty panie 100%...
Zakupiłem omegę 2.2 b po lift do zabawy. Niestety poprzedni właściciel kombinował z instalacją LPG i ta finalnie nie działa. ZAVOLI ZETA S valtek 3ohm AG COMPACT Przy dodaniu gazu odcina LPG jak przy zbyt niskim ciśnieniu. Usunąłem zawór nagrzewnicy bo klima i tak nie działa. Zregenerował parownik i wytryski. Podłączyłem parownik szeregowo przed nagrzewnica....
Witam mam mały problem z moja instalacja LPG, Mercedes w211 E 280 3,0. gazownik zakładał reduktory i podpiął wodę na wyjściu z głowicy w miejscu gdzie znajduje się wyjście wody do nagrzewnicy, a tam jest zawór elektronicznie regulowany i jak w aucie włączę klimatyzacje to odcina wodę do nagrzewnicy i jednocześnie do reduktorów poprzez co schładzają...
Poszukaj zaworu 3 drożny , 4 drożny ,może być różnie zależnie od wynalazcy ,zrobić wpięcie od strony kotła , powrót jest już prosto znaleźć , do zrobienia "uczciwie" czyli zawory odcinające na doróbce i przy okazji nie rozwalić całej instalacji (domowej) PEX 15 grubszej nie trzeba , są do tego kształtki na skręcanie
Dzięki za informacje.Czy do tej regulacji potrzebne są przyrządy.Do tej pory nie miałem do czynienia z LPG.Mam zapytanie jak powinna wyglądać instalacja ogrzewania reduktora cieczą.U mnie znajdują się trójniki na wężach idących do nagrzewnicy.Nieraz gdy zamknę zawór nagrzewnicy reduktor pokrywa się szronem. czyli reduktor jest wpięty za zaworem odcinającym...
A jak jest podłączona nagrzewnica? Bezpośrednio razem z grzejnikami? Czy jeszcze z jakąś pompą? Razem z grzejnikami ale to wszystko bardzo dobrze grzeje tylko na nagrzewnicę trzeba uważać bo potrafi "wyssać" ciepło z układu, przy czym to jest rozwiązanie do słabo ocieplonego garażu i ona tam utrzymuje na najniższych parametrach 12 stopni kiedy na dworze...
Czy zawór mieszający trójdrogowy AFRISO ARV 384 może służyć jako zawór ograniczający przepływ? Będzie instalowana pompa ciepła z funkcją chłodzenia oraz chłodnica wodna podłączona do rekuperatora. W trybie chłodzenia chcę uzyskać maksymalny przepływ w rurze PP32 mm. W zimę jednak chciałbym trochę dogrzać powietrze z rekuperatora - chłodnica może przecież...
schematy powyżej pokazują ewentualną rozbudowe dogrzewacza na ogrzewanie zasadą jest podpięcie dodatkowych podzespołów typu zawór regulujący przepływ nagrzanej cieczy (termostat) odcinający grzanie typowe silnika podając ciepło tylko na chłodniczkę nagrzewnicy zegara sterującego jeżeli ma to być ewentualnie z nastawnymi czasami lub zwykły włącznik no...
Witam serdecznie i proszę o poradę. Przebudowałem swoją instalację CO i do tej pory w moim warsztacie (elektronicznym) miałem zamontowany zwykły grzejnik aluminiowy 20 żeber. Ponieważ nie ogrzewam warsztatu non stop (zamykałem zawór pod nieobecność) zanim grzejnik dogrzał mi warsztat mijało sporo czasu. Dodam że pomieszczenie jest słabo ocieplone. Po...
Podpowiem Ci Kolego jedną sprawę. Tak rób by przy rozłączonym zasilaniu zawór był otwarty. Bo co będzie jak przetrze się kabelek od zaworu, uszkodzi przekaźnik a dogrzewanie będzie włączone? Webasto złapie za wysoką temperaturę i się wyłączy.... nie jest groźne. Przerabiałem ten przypadek w starym samochodzie, zapominałem otworzyć zawór nagrzewnicy....
Lubryfikator - prędzej blacha ci zardzewieje niż silnik padnie jeżdżąc na gazie. Silnik na gazie się nie wypala, wypalają się zawory i gniazda, ale tylko wtedy jak ktoś jeździ bardzo oszczędnie, czyli ma ubogą mieszankę paliwową. Lubryfikator to kolejny wymysł aby zarobić kasę. Wiem, ze posiadacze nowoczesnych silników stosują je do takiego ja twój...
Nagrzewnicę można odkamienić a zawór 3-drogowy można rozebrać oczyścić i przesmarować. Nie zawsze konieczna jest wymiana części - to ostateczność. Do rozebrania potrzebne będą nowe uszczelki, odkamieniacz i smar silikonowy.
Witam. Jestem w trakcie wykańczania domu pow. ok 300m2 na dole mam sklep i warsztat u góry jest mieszkanie. Całość ogrzewam kotłem z podajnikiem ślimakowym w sklepie grzejniki bez termostatów, warsztat ma nagrzewnicę wodną u góry grzejniki i podłogówka w kuchni i łazience. Instalacja jest bez bajerów robil mi to starszy fachowiec więc nie było planowanej...
Witam mam 416si jak mi siadało ogrzewanie za pierwszym razem była to pompa wody za drugim uszczelka pod głowica pierwsza rada odkręć korek wlewy oleju do silnika i sprawdź jak masz nalot <kawa z mlekiem> uszczelka jeśli nie to sprawdź czy nagrzewa się przewód prowadzący do nagrzewnicy jest on za silnikiem i prowadzi do kabiny tam jest zawór odcinający...
Co chcesz osiągnąć przy użyciu zaworu 3D (3-drogowego)? Pompę przed zaworem 3D montuje się po to, aby mieszała wodę w kotle. Ale takie podłączenie to można wykonać jak instalacja jest grawitacyjna, a Ty takiej nie masz. Będziesz chciał przymknąć zawór 3D to przez grzejniki nie będzie chciała płynąć woda, ponieważ przymykając zawór 3D bardzo mocno ograniczasz...
Przepraszam, jeżeli poczuł się Pan urażony, ale dalej słucha Pan porad kolegów, a nie analizuje prawidłowości montażu, który przedstawiłem powyżej. Pan prowadzi konwersację z kolegami zamiast zastosować prawidła fizyki i już dawno wszystko by działało, bo fizyki Pan nie oszuka nawet źle zamontowaną pompą! Życzę powodzenia - bo na konwersacji minie Panu...
Miałem do czynienia z zaworem odcinającym przepływ płynu do nagrzewnicy w pewnej koparce - silniczek, przekładnia, na przekładni krzywki (do wyłączania silniczka w skrajnych pozycjach) i tłoczek. Swobodnie można nim regulować przepływ - wystarczy załączać na chwilę zasilanie na silniczek na 1 sekundę, odczekać kilkadziesiąt sekund, zmierzyć temperaturę...
przełącznik oprócz zestyków elektrycznych i przewodów zawiera również dźwignię otwierania zaworu obiegu gorącego płynu do nagrzewnicy Ta dźwignia nie zamyka dopływu płynu, lecz klapę odcinającą dopływ powietrza do wnętrza pojazdu w skrajnej lewej pozycji suwaka. Dopływ płynu zamyka zawór podciśnieniowy sterowany małymi przełącznikami podciśnieniowymi...
Witam serdecznie. Chciałbym zbudować sobie takie prowizoryczne (narazie bez pdgrzewacza) ogrzewanie postojowe, a jednocześnie zwiększyć wydajność przepływu płynu na wolnych obrotach (mam LPG i jednak reduktor zabiera sporo przepływu) i ułatwić ewentualne odpowietrzenie nagrzewnicy (właściciele e46 po przejściach z układem chłodzenia wiedzą o czym piszę)....
ub jej zawor otwierajacy czasami linka od zaworu nie dziala prawidlowo Akurat tutaj zawór odcinający jest sterowany podciśnieniem. Pod spodem napisałem oczywiście ze czasami jest sterowanie elektrycznie lub podciśnieniowo czytaj do końca posty zanim zaczniesz krytykę .Skoro temperatura silnika dochodzi tylko do 40 -50 to należy sie na tym także skupić...
Kupiłem 5-letniego używanego Junkersa WRP 11-2B (model poprzedniej generacji). Skoro zamierzałem zdjąć plombę regulacji palnika i utracić gwarancję, to nie było sensu kupować nowego. Poza tym ta poprzednia generacja ma bardzo dobre opinie. Gaz wyregulowałem śrubą serwisową (po zdjęciu niebieskiej plomby), pokrętłem na obudowie (na minimum) oraz dodatkowo...
Teoretycznie można, tylko po co? Zrób sobie kominek z rozprowadzeniem ciepłego powietrza. Będzie o wiele lepiej, funkcjonalniej, taniej i prościej. Po pierwsze w instalacji masz glikol. Nie można do tego podłączyć bezpośrednio kominka, nawet gdyby producent dopuszczał jego podłaczenie do ukłądu zamkniętego, bo glikol będzie ulegał przegrzaniu i degradacji....
Starzy fachowcy się przejechali...:D Model W 201 nie ma żadnych elektrozaworów! Jest tylko jeden (wspólny na obie strony) zawór odcinający sterowany podciśnieniem - na podszybiu, koło silniczka dmuchawy. Podstawowa regulacja temperatury odbywa się mechanicznie - na zasadzie mieszania powietrza ciepłego i zimnego - jak w Polonezie. Jedna z przyczyn pow....
Witam serdecznie. Od kilku dni z wielka uwaga czytałem ten temat i doszedłem do wniosku, że jestem w stanie coś takiego zrobić we własnym zakresie przy nie wielkich kosztach ( grzejniki płytowe mam, szyby stare też i pare innych rzeczy). Ale nie zawracałbym wam głowy gdybym nie miał również kilku wątpliwości a w związku z tym pytań do was : 1 Jak stare...
odcinający zawór cieknie zawór odcinający kaloryfera zawór odcinający grzejnikowy
podlaczenie akumulatora ochronniki przepięć sygnał dekodera komputerze
gdzie kupować przewody gdzie kupować przewody
MAN LE 8.140 EDC MS5 NBF Signal Fault – Needle-Lift Sensor Injector Issue, Symptoms, and Testing Massey Ferguson 8043 ładowarka teleskopowa – kod błędu M3504, czujnik temperatury oleju hydraulicznego