EVAP, zawór przewietrzania oparów paliwa. Normalne że pyka, powinien wisieć w gumie to by mniej było go słychać.
Na sondzie piny: 4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra). 3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
Silnik: 1.Zasilanie na zacisku 30 napięcie za niskie. 2.Sonda lambda bank 1 sensor 1 brak aktywności 3.Zawór zawór pochłaniacza oparów evap obwód otwarty. błędy tymczasowe Klima:błedy potencjometrów silników nastawczych klap.Błedy tymczasowe. W temtych modułach 35,45 błędy mówią o wyzwoleniu alarmu przez różne czujniki.Są też błedy z zamkiem tylnych...
Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego....
Tak jak pisze Motronic , zawór oparów paliwa z baku , tłumaczony nieprawidłowo "kanister".
EVAP to jest zawór oparów paliwa ???
Zawór oparów paliwa ,wysokie napięcie.
Witam kolegów i oczywiście pozdrawiam , czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie w tym samochodzie znajdę evap - zawór regulacji układu kontroli oparów? taki wyświetla mi błąd no i oczywiście świeci się CHECK. Bardzo proszę o wskazów, mam drugie pytanie, czy to można zlikwidować?
Mialem kiedys podobny przypadek, co prawda nie takim aucie jak Twoje (opel zafira 3, 1,6 turbo) Objaw był taki, ze auto sobie chodziło na postoju normalnie, wyciagales kluczyk a silnik dalej pracowal ale juz obroty mu spadalay tak dok ok 500 i jeszcze ok 30 sekund pracował i co sie okazało ... A to sie okazało, ze uszkodzony byl zawór odprowadzający...
Jak masz zasilanie to sprawdź przewód od czujnika do komputera silnika.Sterowanie tymi zaworami wygląda tak że na jeden pin zaworu przychodzi zasilanie a komputer silnika zwiera drugi pin impulsowo do masy.
1. Przekaźnik pompy paliwa, cewki, itp. 2. Zawór oparów benzyny.
Może ktoś zdolny zaślepił EGR już w tym króćcu. Obok jest drugi króciec i też nie zasysa. To może iść do zaworu opar paliwa? Wyczytałem, że zawór oparów paliwa jest w czarnej skrzynce koło tylnego kola. Czy wybuch gazu w dolocie mógł zepsuć podciśnienie na te wyprowadzenia?
Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
Na początek zmierz oporności grzałek obu sond. Potem trzeba przedzwonić kable między sterownikiem silnika a odbiornikami, a przede wszystkim tego plusa na wtryski, sondy, i zawór oparów.
Mam toyotę corolle verso z 2007r z silnikiem 1.8 vvti. Niedawno pojawił się problem który udało mi się naprawić samemu i chciałbym się nim podzielić. Zapaliły mi się lampeczki od czeka i kontroli trakcji. Pojechałem do mechanika podpiąć po kompa. Okazało się że uszkodzony zawór oparów paliwa błąd P 0443 jak dobrze pamiętam. Zamówiłem drugi zgodnie z...
Mam AII 2001r. (Z14XE) też się kiedyś zastanawiałem co to pyka pod kokpitem po stronie pasażera. Okazało się że to zawór (oparów)odpowietrzania zbiornika paliwa. Znajduje sie przy obudowie filtra powietrza.
Pierwszy "gruby" to odpowietrzenie pokrywy zaworów. Jeśli jest tam jakiś zawór, to tylko jednostronny, puszczający w stronę "do przepustnicy". Cienki to jakieś podciśnienie. Drugi gruby to EGR? Nie, to jakiś tam wymysł Opla. Jak rozumiem przepustnicę masz zabrudzoną na dolocie, wnioski wyciągnij sam.
Zawór pochłaniacza oparów zbiornika, dopuszcza opary do kolektora w celu ich spalenia
W benzyniakach jest taki zawór, daje opary z baku do kolektora, ale dieselu, to nie wiem
To jest bulbulator przepływu mocy. A tak normalnie jest to zawór EVAP i jest częścią układu odpowietrzania EVAP, tzn. oczyszczania zbiornika z oparów benzyny.
Witam Mam problem z odpowietrzaniem baku . Dzieje się to jak jest ciepło w zimę nie było problemu . Gdy jest gorąco po odkręceniu korka wlewu paliwa nie ruszając auta nie odpalając go gromadzą się opary w dużej ilości . Nie ma falowania silnika nie ma żadnego błędu nawet zamieniłem na nowy zawór oparów paliwa na nowy i nic . Auto odpala normalnie brak...
Pod prawym błotnikiem. Zawór zespolony z filtrem - dość drogi gips.
500 km na samej benzynie, bez zmian... Przesyłam filmik z Lexi Dziękuję https://filmy.elektroda.pl/37_1722176850... Dodano po 46 "Dla testu zakręcić zawór w butli i 1-2tyg tylko na PB" - odciąć lpg? "plaka" proszę, nie rozumiem Przetłumaczę za pomocą tłumacza... dziękuję autoadootacja https://obrazki.elektroda.pl/7382433100_... Dodano...
Zawór podciśnieniowy pochłaniacza oparów paliwa.
Wątpię aby na jakieś akcję przywoławcze się załapał. A jak tam zawór recyrkulacji oparów paliwa?
Kiedyś podobnie miałem w Accencie. Winny był zawór EVAP, recyrkulacji oparów paliwa. Może w tym przypadku jest samo?
Tu chyba nie ma filtra tylko opary trafiają do dolotu. Zawór sprawdziłeś czy się otwiera i jest przepływ po podaniu napięcia?
Ja w swojej pandzie 1.1 2003 odłączyłem przewód z pochłaniacza oparów paliwa ( w tylnym prawym nadkolu) i problem zniknął a też to miałem , ciśnienie paliwa ponad 3 bary , paliwa też dotankowywałem bo poczytałem o poziomie powyżej pół baku i nic , dopiero ten przewód i na zimno paliła po pierwszym razie. Co dziwne nie działało to jak odpinałem wtyczkę...
Jak pompę podpinasz na krótko , to z wpiętą wtyczką w instalacje? Jeżeli tak robisz i samochód pali to nie masz sterowania (zapina masę) z pinu7 ECU na podwójny przekaźnik lub nawalony jeden z przekaźników. Jeżeli jest inaczej (odpięta wtyczka pompy z instalacji) , to sprawdź przejście przewodu pomiędzy pinem 13 podwójnego przekaźnika a wyłącznikiem...
Problem rozwiązany, winowajca okazał się zawór EVAP czyli od oparów benzyny ze zbiornika. Wymieniłem go i problem znikną w moim przypadku :gitara:
W Punto mk.1 z silnikiem FIRE nie ma żadnego EGR. To o czym piszesz to jest zawór recyrkulacji oparów paliwa (EVAP), a nie żaden EGR. EGR to zawór łączący kolektor wydechowy z dolotowym (recyrkulacji spalin).
Najprawdopodobniej owo cykanie pochodzi z urządzenia wtrysku paliwa - zwykle bardziej je słychać porą zimową Czasami w "zimowych" temperaturach też stuka zawór pochłaniacza oparów paliwa, ale to pod lewym, przednim błotnikiem, ale właśnie wtedy gdy się doda więcej gazu...
Dziękuję za podpowiedzi. Temat rozwiązany. W przepustnice jest wkomponowany zawór oparów paliwa. Był zablokowany w pozycji otwartej. Wymiana pomogła. Mam jeszcze problem z instalacją. Na uruchomionym silniku bardzo szybko (nieregularnie) mrugają światła pozycyjne, mijania, kierunkowskazy- oczywiście o ile są włączone. Opada wskaźnik paliwa. Słychać...
sprawdź katalizator, nie podałeś roku i przebiegu auta, ale to była częsta przyczyna z 18xe, oprócz tego sprawdź działanie egr, Czasem są przeciaki pod uszczelką egr, i ostatni jest do sprawdzenia zawór karnistra oparów paliwa na filtrze. ALE przedewszystkim podaj kod będu bo są dwa za bogaty albo za ubogi, p0130 ogólnie pokazuje złą emisję spalin
A tak poza tym to jak możesz coś mądrego odpowiedzieć to bardzo proszę. genek1000 Jest akurat mistrzem odnośnie marki Renault, także lepiej odpowiedz na wszystkie jego zagadnienia :) Ewidentnie coś jest nie tak z tym samochodem, każdy kto nim jedzie to czuję. Trzech speców od renówek też mówiło, że coś jest nie tak. Wydałem już trochę grosza i nic...
Problem z corsa d 2010 benzyna z LPG. Po przekroczeniu połowę gazu nie może się zebrać brak mocy i jak się popuści gaz to przyśpiesza i delikatnie potem naciskając to coś ciągnie. Wymieniłem rozrząd świece , filtry ,wyczyszczona przepustnica ,wymienione uczelki kolektora dolotowego do głowicy wyczyszczone łopatki pracują dobrze,wyczyszczony EGR i zaślepiony...
Przeszukałem cały dolot, wymieniłem wężyki i kolanka gumowe które już miały dość. Sprawdzony zawór od oparów paliwa który jest wpięty pod kolektor dolotowy i nic nie ruszyło w temacie. W zasadzie to odpalając go teraz na zimnym obroty są przez kilka sekund na poziomie 1600 i bardzo szybko spadają i dusi go. Po wypięciu czujnika temp płynu miga -40*C,...
W moim przypadku nie pomogły mapy, wymiana świec, czyszczenie przepustnicy. Poza tym, mechanik psikał łatwopalnym sprayem we wszystkie miejsca, z których potencjalnie mogło dostawać się lewe powietrze. Komputer wyświetlał błędy p0106 i p0171. Sprawdziłem także zawór oparów paliwa poprzez odkręcenie wlewu paliwa na odpalonym silniku, co nie wpłynęło...
Ja już zgłupiałem, może ktoś mądrzejszy coś podpowie. Sterownik na 60 bolców, błąd P0433 zawór kontroli emisji oparów-usterka obwodu. Zawór przemierzyłem i ma katalogowo 52 omy. Dalej-jak zwieram do masy pin 11 PCM to zawór klika, więc obieg pradowy ok. I teraz to, co mnie wprowadza w zdumienie-jak robię autodiagnozę systemu-w tym czasie kiedy PCM uruchamia...
Podczas rozruchu zimnego silnika takie długie czasy otwarcia wtryskiwaczy nie są niczym niezwykłym, przelanie dolotów benzyną jest konieczne do prawidłowego startu silnika. Na wykresie widzimy, że te 35 ms to jest trzymane przez mniej więcej pół do jednej sekundy po starcie, potem czasy wtrysku ostro schodzą do normalnych wartości. Jest to normalne...
Układ pochłaniania oparów paliwa jest zamknięty. Filtr połączony jest ze zbiornikiem paliwa i wyrównuje w nim ciśnienie. Opary zasysane są z filtra do kolektora ssącego poprzez elektrozawór i spalane. Jak czujesz zapach paliwa na zewnątrz samochodu to pewnie gdzieś jest nieszczelność. Być może nie otwiera się zawór i nie następuje odsysanie pochłoniętych...
Renault Megane 1.6 16 V rok 2005 Mam problem z falowaniem obrotów, może ktoś pomoże. Została wymieniona przepustnica na nową oryginalną, jest zaadoptowana. Wymieniony kompletny rozrząd wraz z fazatorem i kołem pasowym. Wymieniony kanister oparów, zawór odpowietrzenia par paliwa, czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Sody lambda obydwie też wymienione,...
U mnie tak jest zrobione przez kogoś ze jest +12 po zapłonie na wtyczce do zaworu odpowietrzania oparów. Do czego to ma być podpięte?
Problem rozwiązany. Okazało się , że był spalony jeden z bezpieczników w komorze silnika. F115/7,5/10A zawór PCV, zawór VCV, czujnik obecności wody w paliwie, zawór odpowietrzający, zawór wirowy, zmienny zawór ssący, zawór EGR, zawór sterujący olejem IVVT (układ sterowania silnikiem) czujnik T.MAF, zmienne opóźnienie rozrządu zaworów wydechowych, aktywny...
Siemka .Więc tak podciśnienia muszą być podłączone zdjęcie nr. 2 przedstawia ,zawór opróżniania kanistra,( opary ze zbiornika paliwa wcześniej przechodzą przez filtr węglowy który jest w zakolu) podciśnienie samo nie spadło ,prawdopodobnie zostało zdjęte gdyż nie działa silniczek krokowy( odpowiedzialny za wolne obroty silnika) proponuję na początek...
Witajcie Mam problem z ECU ktoś programowo wyeliminował działanie pochłaniacza oparów paliwa ze zbiornika. Jednak poprzez VAG udało sie zrobić test i załączyć zawór pochłaniacza ale w trakcie normalnej pracy silnika ssanie oparów się nie załącza. Czy istnieje instrukcja z opisami do sterownika tego silnika?
Po pierwsze to na przewodach paliwowych nie wolno stosować skręcanych opasek... po drugie szukaj wycieku przy pompie, pod tylną kanapą oraz przy regulatorze ciśnienia paliwa pod maską. Odcięcie pompy jak najbardziej możesz założyć. Pochłaniacz oparów paliwa służy temu na co jego nazwa wskazuje - powinien być szczelny, chyba że puszcza zawór bezpieczeństwa....
Witam, byłem wczoraj na kanale i prześledziłem dokąd idą przewody paliwowe ze zbiornika, oba ido aż do przedziału silnika, niestety nie mogłem ich dalej prześledzić bo wchodzą z tyłu silnika i tam znikają. Zawór recyrkulacji oparów znalazłem i jest faktycznie z lewej strony silnika tak jak zaznaczył kolega psooya, niestety zapinki przewodów przy tyn...
Przemo, nikt na forum (również i Ty), nie ma monopolu na 100% pewność w rozwiązaniu usterki. Autor tematu wspomniał, że sprawdzał przewody paliwowe - fakt, ale nie wspominał, że sprawdzał przewód odprowadzający opary paliwa z baku (a właściwie z rury wlewu paliwa) do filtra węglowego i dalej do kolektora poprzez zawór EVAP. Przewody paliwowe a przewód...
witam. problem polega na przypadkowym wypadaniu zapłonu na wolnych obrotach. silnik sie nieraz buja i ma o około 80obr zbyt niskie obroty. bład to P0304 sporadyczny podmieniłem: -sondę -egr -przewody -swiece -cekwe sprawdziłem: -czujnik temp. -przepływke -zawór odsysania oparów -serwo -szczelnosc dolotu -prace łopat w kolektorze .-wtryski adaptacje...
Do odpowietrzania zbiornika służy system evap (zasobnik z węglem aktywnym) i zawór (elektryczny lub podciśnieniowy) umożliwiający zassanie oparów paliwa przez silnik
W skrzyni korbowej jak nie będą wysysane opary to zacznie się pojawiać wszędzie olej. Więc lepiej założyć oryginał niech działa jak należy, przy okazji to wiedz, że każdy jeden zawór będzie minimalną ilość oleju przedostawał do kolektora ssącego. Jeżeli niema widocznego ubytku oleju to ja bym nie szukał problemu.
Witam, od jakiegoś czasu mój silnik APT zaczął nierówno pracować, sprawdziłem błędy i wyszło"P-1593 adaptacja wysokości" , wymieniłem czujnik temp.,przepływomierz (zamiennik) i zawór doprowadzający opary z baku paliwa. Auto trochę lepiej chodzi ale na wolnych obrotach czasami faluje a czasami w ogóle na światłach zgaśnie, ogólnie trochę go muli i jak...
Przekaźnik pompy masę otrzymuje z ECM z pinu 65. Przekaźnik ten zasila jeszcze cewki wtrysków , grzałki sond lambda i zawór odpowietrzenia baku z oparów paliwa. Masę na ECM masz na pinach 1,2 i 108. Przypominam ,że na wale i wałku rozrządu masz czujnika halla , trudno je zmierzyć multimetrem!
2-kod nie ma zastosowania,coś poknocone 12-wejście 144,145-immobiliser problemy (nie zwracać uwagi na ten kod w samochodach z systemem Simtec 56.x które nie zostały zsynchronizowane z immo) 61-zawór EVAP (pochłaniacza oparów paliwa),zwarcie z masą 13-sonda lambda-brak sygnału 135-defekt sterowania lampki usterek 31-brak sygnału obrotów silnika (nie...
Witam. Opiszę problem z jakim borykam się od dwóch dni. Ford mondeo MK3 2.0 Duratec skrzynia automatyczna. LPG sekwencja. Silnik samochodu nagle przestał wchodzić na obroty powyżej 3 tysięcy. Na wolnych obrotach chodzi równo na gazie i na benzynie. Odpala z dotknięcia. obroty nie falują. Do 3 tysięcy wchodzi płynnie lecz im bardziej uchylę przepustnicę...
Nie wiem jak jest w Poldku, ale w renówkach z wtryskiem jednopunktowym np. R-19 1,4 ;1,7 l - był zawór EGR - popłączony ze zbiornikiem oparów paliwa, a służył do recyrkulacji tych oparów (ochrona środowiska). Jeśli uszczelka była walnięta to auto zachowywało sie w taki sam sposób. :roll:
Ja miałem taki z jakiegoś VW i prąd był niewielki. A co do odporności na benzynę to normalnie taki zawór ma pracować z oparami benzyny więc powinien wytrzymać według mnie.
Witam!! Mam problem ze swoim paskiem : 1. Dzisiaj zobaczyłem że mam urwany kabelek od wtyczki do podobno jakiegoś czujnika znam num fab. 023906281 i nie wiem co to za czujnik. Chciałem jakoś połączyć kabelek z wtyczką ale ona jest zalana plastikiem. Co robić ?? czy jest jakiś sposób na usunięcie usterki no chyba że nie jest bardzo znacząca w pracy auta....
Agregat jet przeznaczony do gazu i jego konstrukcja nie poradzi sobie z cieczą. "Opary" oleju jeszcze przejdą ale całość napewno nie. Chodzi tutaj też o rozmiar zaworów. Podczas zasysania "wleci" do cylindra olej który będzie wypychany przez zawór wylotowy. olej jest gęściejszy od gazu i nie wyleci w tak krótkim czasie. to co zostanie zablokuje wirnik....
A takie że, jeśli zawór jest ciągle otwarty to silnik zasysa opary benzyny (które są palne). Gdy stoisz na słońcu auto jest gorące w zbiorniku tworzy się więcej oparów. Czujnik temperatury też możesz sprawdzić.
Temperatura wrzenia rośnie wraz z ze wzrostem ciśnienia. Zawór przy pompie nie pozwoli cofnąć się paliwu, więc ze wzrostem temperatury będzie wzrastało ciśnienie paliwa w listwie zapobiegając wrzeniu paliwa. Prędzej nadmiar oparów przedostanie się przez wtryskiwacz niż paliwo cofnie się do zbiornika. Z drugiej strony pompa i regulator ciśnienia paliwa...
Czy mogę jakoś ustawić przekaźnik wewnętrzny tak aby dawał sygnał działania palnika Można ustawić przekaźnik dodatkowy jako: Przepustnica spalin/ wyciąg oparów https://obrazki.elektroda.pl/2238112400_... Jest jeszcze Zewnętrzny zawór gazowy - więc też powinno dawać napięcie ~230V do otwarcia zaworu gazowego.
No właśnie jakoś tego klikania nie słyszę. Czy zapchany filtr węgla lub nie otwierający się zawór mogą spowodować, że opary, powietrze, zamiast do filtra i potem z powrotem do silnika, będą ulatywały korkiem? Bo chyba korkiem nie powinno dmuchać. Sprawdzałem to w oplu corsie i tam nic nie syczy kolo korka, u siebie zmieniałem korek na inny i poprawy...
Niby do czego byłyby potrzebne elektrozawory nie lepiej zwykły zawór(taniej)? Może skusze się na wiatraki i z strumienicą jak napisane wyżej .
Przy odkręcaniu korka wlewu paliwa syczy. Sprawdziłem u siebie i rzeczywiście syczy i wciąga powietrze ( czyli podciśnienie ) Teraz nie dokręcam korka i błąd nie występuje . To dziwne, bo syczeć powinno ale powinny syczeć wylatujące pary paliwa (powinno wydmuchiwać korek a nie go zasysać). Zawór "EVAP" podaje te opary do kolektora dolotowego ("w sprzyjających...
Nie. Normalnie jest płaski. Wpływ oparów oleju dał o sobie znać na gumie.
Moim zdaniem mierzysz na przewodzie zasilający listwę wtryskową,sprawdź też czy na listwie wtrysk. jest zaworek do odpowietrzania,jeżeli jest włącz i wyłącz kilka razy zapłon jednocześnie wciskając zaworek,sprawdź czy jest w tym modelu zawór zwrotny paliwa(powinien być), może ono się cofać gdy zawór jest uszk. Jescze jeden szczegół: ile jest paliwa...
zawór wentylacji opar paliwa bym sprawdził może się zacioł. Odkręć korek wlewu jak zaciągnie powietrze to system evap nie sprawny.
Witam! Posiadam Audi 80 B3 poj. 1.6 z gaźnikiem elektronicznym oraz z czymś co się nazywa "regulowany katalizator" czy coś... Gaźnik jest typu pierburg albo inne oznaczenie to 2EE. Chciałem się zapytać czy da się wyciągnąć choć kilka koni więcej z tego np przez jakąś regulacje czy coś... Dla mnie więcej o 3 konie to już różnica bo obecnie mam 70-71...
Wymieniłem Zbiornik wegla filtr oparów paliwa z węglem aktywnym wymieniłem zawór odpowietrzania baku i po przejechaniu około 40 km znów błąd P0441 wymieniłem filtr i zbiornik wężyki dwa od filtra
Spróbujcie na próbę zaślepić zawór EGR , można też zaślepić przewód od zaworu oparów paliwa. powiedzcie co się dzieje po takich zabiegach, i nie przejmujcie się tym że zapali się wam kontrolka silnika. Obaj macie LPG , weźcie zakręćcie zawór na butli i pojeździjcie na samej benzynie , czy dalej samochód szarpie?
Witam. To urządzenie pod nadkolem to filtr węglowy oparów paliwa. Wężyk od niego powinien być połączony z króćcem na korpusie przepustnicy. Za trudności z odpalaniem na zimno (rozumiem że rozrusznik kręci) może odpowiadać regulator ciśnienia paliwa-zawór zwrotny, albo czujnik temperatury cieczy. Spróbuj rano przed rozruchem kilka razy włączyć pompę...
Nie tyle filtr węglowy a jeśli już to jest w nim zawór jednokierunkowy który powinien pozwolić na wlot oparów a zabronić na wylot. Prędzej obadaj wielozawór przy wlewie do zbiornika ten który opary kieruje do filtra węglowego Diagnoza o złym przewietrzaniu ... a pompa paliwa jest sprawna? Jej wydatek itp.
Witam! Temat pewnie dosyć śmieszny, ale sprawa jest wałkowana już przez 5 serwis i nic to nie daje. W czasie jazdy czuć w środku zapach bęnzyny( nie da się normalnie dłużej jeździć). Wymieniony na nowy taki elektrozawór przy silniku, który niby zasysa opary, ale to nic nie dało. Jeden mechanik, mówi że ten zawór raz ssie, a raz nie -opary z baku. Kupiłem...
A więc prawy górny róg "Connexion moteur" to silnik, strzałka czerwona to wydech, niebieska to ssanie, spaliny przechodzą przez wymiennik ciepła, część ulatuje zaworem, reszta idzie do zbiornika paliwa z wodą, ulatniają się opary wody i paliwa, zawór dodaje powietrza, trafiają do wymiennika ciepła, są podgrzewane, i trafiają do cylindra.
Jest to zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa.To"cykanie"jest normalne.Komputer taktuje zawór z częstotliwością ok.90 cykli na minutę.Podaje do układu ssącego opary ze zbiornika paliwa.Pozdrawiam.Robert
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
Witam . Z opisu tej pompy wynika że na wydechu ma separator aby nie wydmuchiwała oleju ani jego oparów . Co do zaworów to jedynie na ssaniu po uzyskaniu podciśnienia zamknąć zawór i wyłączyć pompę aby nie pracowała niepotrzebnie . I tu dobry był by automat . Po osiągnięciu zadanego podciśnienia zamyka zawór i wyłącza pompę .
Nic nie kombinuj bo masz wszystko OK! Filtr węglowy ma trzy króce: bak, powietrze i odsysanie oparów, połączone z kolektorem ssącym poprzez elektrozawór. Gdy ustali się wartośc podciśnienia (pomaga w tym także mały, biały zawór zwrotny) i nie pozwala kolektorowi pociągnąc z baku więcej oparów to wówczas dostaje czyste powietrze z dołu. To podciśnienie...
Sprawdzić bezpiecznik F11 na skrzynce silnika, spalony wymienić, znaleźć zwarcie w instalacji silnika i usunąć (sprawdzić szczególnie podgrzewacz oparów skrzyni korbowej). Diagnoza 100% trafna. Dorzucę jeszcze zawór od EGR (aktywator ) do sprawdzenia.
Może być nie czuć, bo po pierwsze skład mieszanki jest w pewnym zakresie korygowany. Od tego są adaptacja krótko i długoterminowa. Po drugie zawór Evap nie jest cały czas otwarty, jego praca podlega algorytmom. Poza tym nawet jak pracuje to często jest to praca impulsowa. Po trzecie, jak ecu widzi nieprawidłową pracę systemu oparów, może zmieniać strategię...
Piszesz że z bagnetu wydobywają się jakieś opary,sprawdzałeś czy jest olej w układzie dolotowym i czy zawór egr nie jest zawalony tą smołą z niespalonego oleju,spróbuj go wyczyścić i czy będzie poprawa.
Witam Autko jest na wtrysku, czy to rocznik 85 czy 95 trzeba sprawdzić czy zawory gazowe tego nie robią najlepiej rozpiąć lub moze byc pochłanacz oparów jak to rocznik 95. GG 2523847
Zdemontować zawór na pustym zbiorniku gazu i przewietrzyć butlę a z baku wężykiem po staremu zlać paliwo i odessać pompką na wiertarce na biegu jałowym same opary na podwórko.
W normalnych warunkach turbo zasysa opary odmy wraz z drobinami oleju przez zawór w pokrywie klawiatury i pcha je do dolotu. Jeśli po odłączeniu turbo i wywaleniu odmy w butelkę lub airckonditions nadal wywala olej z odmy to jest coś nie tak. Przy takim podłączeniu butelka nie powinna zawierać nawet śladowych ilości oleju bo nic ich nie zasysa. Zatem...
Sprawdź czy ma przelot jak jest dołączony bądź zgaszony silnik. Jeżeli nie ma to jest sprawny ----------------------------------------... Nie bardzo rozumię.Są dwa krućce w elektozaworze.Jeden jest podłączony z kolektorem ssącym drugi z odpowietrzeniem oparów paliwa.Czy mam rozumieć że na biegu jałowym mam zdjąć węzyk od oparów i sprawdzić czy ciągnie...
Mogę ci podać pełną listę możliwych błędów dla tego sterownika i zapewniam, że takiego tam nie znajdziesz... swoją drogą w różnych urządzeniach diagnostycznych widziałem już różne durne tłumaczenia komunikatów na język polski. Może niech ten mechanik przełączy swoje urządzenie na język angielski albo poda sygnaturę błędu to będzie wiadomo o co chodzi....
1- do sterownia obiegiem powietrza wewnetrzny zewnetrzny (przewód plastykowy do kabiny) 2- lewy pod regulator na listwie, prawy pod zawór par paliwa (przewód plastykowy wych pod zbiornikiem wody na nadkolu) 3- zasilanie zaworu oparów paliwa
Kolego Hann, oglądałeś mój filmik stronę wcześniej ? faktycznie , na nim może być trochę mało szczegółów , ale był to filmik jak pierwszy raz załapał. Na pewno dodam wkrótce nowy. Czekam tylko na precyzyjne regulatory powietrza akwarystyczne i zawór dławiąco zwrotny do siłowników pneumatycznych jak podpowiedział kolega pawel_amatorek , w tedy będę mógł...
napisze rozwiązanie tego problemu może komuś się przyda: - padł zawór odprowadzania opar który jest przy silniku, wystarczyło zdjąć przewód który idzie z filtra węglowego w nadkolu i zaślepić go śrubką. efekt szybkiego ubywania paliwa ze zbiornika spowodowany jest zasysaniem go bezpośrednio do kolektora.
Witam. Mam problem ze swoim samochodem. Poniżej opis auta i problemu. Samochód Mazda 626 GF 2.0 B + LPG Stag 300 plus. Objawy takie same dla benzyny jak i lpg, ale wszystkie "testy" wykonywałem na benzynie. Sterownik gazu był odcięty od zasilania. Sprawdzałem też jak zachowuje się z całkowicie odłączonym sterownikiem LPG (tzn. wtryskiwacze benzynowe...
Witam Kolegów. zwracam się do Was z zapytaniem dotyczącym Nissana Almery n16 1.5 72 kW z 2003 roku. Problem trudny, ale może tutaj uzyskam jakiś nowy trop. Co dotychczas zostało sprawdzone: -Wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica. -Sprawdzony przepływomierz (auto diagnozowało już kilkoro ludzi, przekładali przepływomierze, nowe, używane, zamienniki...
Jeśli mą zawór EVP to normalka rzecz. Słychać takie cykanie przy zbiorniczku EVApu i opary paliwa ida do zbiorniczka. Tak się dzieje jak, zaczyna się rozgrzewać silnik lub jest gorąc na dworku. Jeśli cyka rytmicznie to dobrze jeśli cyka nie równo to niedobrze. W każdy razie Podłącz interfejs nawet smartfonowy. Sprawdź błędy ECU iEPC Czy wypadają zapłony...
No zgadzałoby się to. Z tego co czytam o tym EVAP to odprowadza po starcie opary do kolektora. I zapewne było tak oryginalnie, że przewód ten był wpięty między przepustnicę a kolektor. Jako, że przyszła instalacja gazowa, zaistniała konieczność wpięcia kolejnego przewodu w to samo miejsce między kolektorem, a przepustnicą, dlatego ktoś założył trójnik....
Zacznę od tego na przewodzie zwrotnym nie było paliwa mam corollę i akurat w tym grzebałem, bo miałem podobny problem i w corolli nie ma powrotu paliwa do baku. Ten drugi przewód idzie do pochłaniacza oparów paliwa i in jest zawsze pusty. U mnie powodem, że silnik nie chciał odpalać na benzynie (też mam gaz), był pęknięty wężyk karbowany w zespole pompowym....
Witam, miałem dzisiaj przypadek w moim e200 kompresor 186 KM: A mianowicie... jadę sobie normalnie, po mieście i nagle utrata mocy... Po wciśnięciu pedału gazu - żadnej reakcji... tylko wolne obroty Pomyślałem: potencjometr... przełożyłem sprawny, no i nic. Podłączyłem więc kompa i wyszedł taki błąd: P0443 - obwód zaworu sterującego oczyszczaniem układu...
Jest to filtr węglowy oparów paliwa.Ponieważ w zbiorniku tworzą sie opary,a nie jest ekologiczne wypuszczanie ich do atmosfery,dlatego są one wpuszczane do kolektora ssącego.Decyduje o tym zawór,który otwiera sie z odpowiedną częstotliwością,powodując spalanie tych związków.Co do przekażnika,to mam za mało danych.Jaki jest numer podstawy w skrzynce?Mail...
Na razie jest brak czasu na szukanie przyczyny wyrzucania oleju ,nie udało się znalezć niczego podejrzanego ,a kompresor śmiga na podłączonym wężyku od elektrozaworu do bańki .w której zbierają się opary oleju i nie zanieczyszczają wnętrza kompresora. Temat nadal otwarty...
Witam, czy ktoś może doradzić na temat Matiza,przy dodaniu gazu na każdym biegu lekko się dusi i nie można rozwinąć pełnej mocy silnika_- wymieniłem już popę paliwa filtry, wtryski,pochłaniacz oparów,sonde lambda,kopułkę z palcem,świece ,przewody,wyregulowałem zawory a silnik dalej robi mnie w konia podpięty pod koputer wskazał na samym początku awarii...
zawór oparów paliwa zawór oparów paliwa zbiorniku filtra oparów
wylać wodę zmywarki żarówka mruga podłączeniu puknięcie pomaga
pompa wysokiego ciśnienia statecznik świetlówki
Schemat elektryczny pralki Samsung WF8804DP - gdzie znaleźć? ZLB KR10A pinout - brak dokumentacji, poszukiwanie informacji