Podłączając powietrze z zewnątrz jesteś w stanie sprawdzić czy retarder działa czy nie,lecz uszkodzony zawór proporcjonalny NIE zawsze pokazuje błędy.
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
Proszę EMS 5127 Tytuł Objętość recyrkulowanych spalin Usterka Ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie tłumika lub zbyt niskie ciśnienie siłownika...
51261 Ciśnienie w układzie hamulcowym, obwód koła 1 Opis Ciśnienie w układzie hamulcowym jest zbyt wysokie; układ wykrył niezgodność między położeniem pedału hamulca a ciśnieniem w siłownikach hamulców. Przyczyna Tłumik modułu sterującego jest zapchany lub moduł sterujący ma usterkę wewnętrzną. Uwagi Zapala się czerwona lampka ostrzegawcza i większość...
Szukam gdzie znajduje się zawór proporcjonalny ABS Scania 124 420 ABS Wabco D 446 004 406 Mam błąd - zawór proporcjonalny Ale nie mogę go zlokalizować.
Rozwinięcie tych błedów znam bo mam opis wszystkich kodów z RET. Części wymienione, a efektu brak. Zawór proporcjonalny działa prawidłowo. Z EBS też błędów nie ma. Ciekawe jest to, że po wypięciu naczepy świeci się non stop odpięty ABS naczepy, a powinno być tak, że po ruszeniu samym ciągnikiem ta kontrola gaśnie. Można do testu drogowego retardera...
Witam, jak w temacie, pacjent scania 4 ,03 rok 420PDE, nie działa retarder, rano jak jest wszystko zimne przez chwile działa potem zaswieci kontrolke RET i nic nie działa. Podmieniałem elektrozawór PROPORCJONALNY i czujnik obrotów na skrzyni i też nic. po wykasowaniu błedów nic sie nie zmienia. sterownik 4682. Na początku było jeszcze tak, że działał...
Witam, mam problem z za niskim ciśnieniem Doładowania, efekt: - paliwo o 4litry w górę, - podczas wciskania gazu od 0% do ok 70% auto "idzie" a od 70 do 100% brak reakcji i zero efektu, - przy 24 tonach efekt jazdy jak "400" brak przyspieszenia. Zrobiłem test turbiny i mam taki efekt: obroty silnika: - 500 -1,2bar, - od 800 do 1250 -1.5bar do 1.9bar,...
Witam. Mam problem z ogrzewaniem scani r ( szukałem informacji na ten temat ale sa tylko na team scani 124 a nie wiem czy układ jest taki sam) dodam że sterowanie jest elektryczne -panel regulacją temp + i -... problem polega na tym ze zawór nie domka sie do końca i ogrzewanie cały cza działa... gzie moze lezeć przyczyna?? czytałem cos na temat czujnika...
Witam. Nie będę zakładał nowego tematu i może tu uda mi się uzyskać odpowiedzi. Wyrzuciło mi parę blędów i na wyświetlaczu święci się cały czas Coordynator usterka. Kilka udało mi się rozszyfrować to wrzucę :) Został tylko jeden Podaję liste błędów: COO 28 1504488 COO 72 1504488 Ciśnienie w układzie klimatyzacji. Czujnik ciśnienia kontrolujący ciśnienie...
Witam Scania 124 420, posiada klimę i ATC(czy tam ETC) Rok 1999 Mam następujący problem. Cały czas działa mi ogrzewanie w kabinie, przełącznik na MIN, a z kanałów po rozgrzaniu silnika leci ciepłe powietrze. Wyciągałem zawór proporcjonalny nagrzewnicy, płynnie otwiera się i zamyka podczas zmiany pozycji przełącznika. Nie mam już na to pomysłu, może...
Tytuł Zawór proporcjonalny dla EGR Usterka Jednostka sterująca wykryła, że prąd jest niższy niż ten, którego usiłuje dostarczyć jednostka sterująca. Przyczyna Zwarcie w obwodzie zaworu proporcjonalnego. Uwagi Jednostka sterująca silnika wyłącza układ EGR a kalibracja przepływomierza masowego powietrza jest wyłączona. Usterka ta wpływa na poziom emisji...
20488 Zawartość EGR, ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Usterka może mieć następujące przyczyny: Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie klapy lub zbyt małe ciśnienie siłownika sterującego, albo zbyt duży wewnętrzny przeciek w siłowniku sterującym. Zawór proporcjonalny...
Retarder jest hydraulicznie sprawny. Poziom oleju sprawdzony.Zawór proporcjonalny i zawory zasilające akumulator i zawór proporcjonalny też. Ewidentnie nie ma wysterowania napięcia i prądu na zawór proporcjonalny w trybie pracy. Akywacja poprzez program diagnostyczny wszystkie te elementy uruchamia. Dźwignia retardera jest podpięta do koordynatora i...
zawór proporcjonalny ma tendencję do zacierania [zacinania ] sdp3 smar i rozruszanie jego na jakiś czas pomoże no po rozruszaniu oczywiście adaptacja zaworu [konieczna]
Musi działać też wewnętrzna pompa olejowa oraz zawór proporcjonalny z zaworem sterującym. A najważniejszy jest system ABS który nie powinien zgłaszać awarii (kontrolka na panelu i C56 AWL)
Witam. Mam problem z błędem RET 20041 1738714 (włącza się żółta kontrolka przy prędkości powyżej 75km/h). Sprawdziłem stan oleju w retarderze, wiązki przewodów. Zauważyłem, że gdy jest gorąco częściej włącza się kontrolka. W chłodniejsze rzadziej. Retarder działa, może trochę słabiej, kontrolka retardera świeci normalnie na zielono. Przy częstym użyciu...
Witam. Sprawdź, czy siłownik EGR nie jest zablokowany i czy zawór proporcjonalny jest sprawny. Komputerem przy pomocy VCI i SDP3 można dokonać symulacji sterowania klapką. No i został czujnik NOX, jeśli masz możliwość, to podmień z innego auta. Tam jest tak, że jeśli układ nie funkcjonuje prawidłowo- to sterowanie EGR zostaje wyłączone programowo i...
na scanii zrobisz bez problemu. Potrzebny będzie układ chłodzenia i sprężone powietrze do sterowania momentu hamującego. W aucie jest zawór proporcjonalny sterowany sygnałem PWM oraz normalnie zamknięty elektrozawór akumulatora oleju . Zamiast proporcjonalnego możesz zastosować manualny reduktor. Pompa hydrauliczna jest wewnątrz urządzenia.
Olej sprawdzony podczas demontażu zaworu i jest OK. Coraz bardziej skłaniam się do tego proporcjonalnego...
No, zostawiłem 5tyś. Najlepsze, że gdy wysiądzie zawór górala, to trzeba wymienić cały zawór proporcjonalny. Zrobiłem test z zaślepieniem EGR, Komputer wykrył to i wyłączył systemowo sterowanie zaworem, silnik przechodzi na euro3. Jazda testowa 2000km przyniosła oszczędność 80l. oraz spadek dymienia. Jest to odpowiedź na moje pytanie w temacie. Pozdrawiam.
Witam, proszę o rozkodowanie błędu ems 1314 , z jednostki 1869315. Pojazd jak w tytule Scania r480 euro 4. Błąd ten pojawia się wraz dymkiem z wykrzyknikiem na desce rozdzielczej. Podczas jazdy przy spuszczeniu nogi z gazu dochodzi do tego wszystkiego komunikat usterka silnika. Scania również pod długim postoju kopci na niebiesko lecz po rozgrzaniu,...
SPN 0119 Ciśnienie oleju retardera Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia oleju retardera za pomocą czujnika ciśnienia oleju T80 Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza świeci się podczas jazdy i podczas postoju pojazdu stale na żółto • Tryb hamowania przy użyciu retardera jest niemożliwy Failure Mode Identification (FMI)...
Witam APS błąd 647 Sterowanie ciśnieniem Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym...
pierwsza i banalna rzecza jest to czy jest prawidłowy stan oleju. Moze byc tez uszkodzony czujnik temperatury czynnika chłodzacego, jeden z dwóch. znajduja sie na po prawej stronie miedzy skrzynia a rama na rurze, sprawdz rezystanicje czy sa takie same na obydwuch. nastepna rzadziej spotykana usterka jest zawór proporcjonalny. najłatwiej i najszybciej...
Witam panowie mam problem z retarder em w Scani r. Mianowicie wycieka olej z przewodów zaworu proporcjonalnego. Ma ktoś może schemat retardera lub sposób na naprawę? Jest to retarder 2 generacji co zawór jest przykrecony do retardera. Po odkreceniu zaworu są widoczne dziurki z których zapewne ten olej się zbiera
Cześć co do błędu aktywnego 20040. Ciśnienie oleju Opis Zbyt niskie ciśnienie oleju przy poleceniu włączenia retardera. Przyczyna Poziom oleju może być za niski. Podzespoły lub wiązki przewodów mogą być uszkodzone. Uwagi Hamowanie retarderem za pośrednictwem pedału hamulca w układzie EBS nie działa. Zielona lampka retardera w zestawie wskaźników jest...
Tak jak w temacie - retarder firmy Voith, typ VR115 E. Przestawał stopniowo działać - został wymieniony olej (spuszczone ok. 2-3 litry, wlane tak jak powinno być 6,7 litra). Retarder działa prawidłowo, do wężyka odpowietrznika założyłem na próbę butelkę i wyrzuciło do niej trochę oleju - myślę, że wyrzuca ten olej stopniowo i w końcu retarder przestaje...
Ciśnienie jest rzędu 2000bar. Smok starego typu ma przyłącza na zatrzaski a nowego typu przyłącza wkręcane. Wewnątrz rurki jest też zawór zwrotny aby paliwo nie cofało się, ponieważ pompowtryskiwacze HPI nie posiadają konwencjonalnych końcówek wtryskiwacza i są przeważnie otwarte [url=http://www.cableprice.co.nz/trucks-...
zawór proporcjonalny scania proporcjonalny proporcjonalny scania
hyundai falujące obroty wymiana kondensator płyta główny lustro wirowa lustro wirowa
interfejs diagbox motorola 300mhz
Jak sprawdzić częstotliwość strojenia bas-refleksu? Lokalizacja termostatu w pompie ciepła Atlantic 10 kW