Ty pytasz czy stwierdzasz? IAC to zawór regulacji biegu jałowego. P1000 jest zawsze kiedy nie ma zapisanych błędów, nie pamietam czy występuje kiedy są jakieś błędy zapisane w pamięci.
Nazwa tego elementu to : zawór regulacji przyspieszonego biegu jałowego ( zimnego silnika ).
Silnik krokowy - zawór regulacji biegu jałowego , czy został sprawdzony ?
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
Może być zawór regulacji biegu jałowego.
Przebicia iskry na silnik koniecznie usunąć,czyli wymienić przewody.za regulację biegu jałowego odpowiada zawór regulacji biegu jałowego i czujnik temperatury.
moze to zawór regulacji biegu jałowego
Do sprawdzenia zawór regulacji biegu jałowego
wyczyść przepustnice i zawór regulacji biegu jałowego, odepnij akumulator albo wykasuj adaptacje inpa jak masz i napisz czy pomogło.
Ja tam widzę zawór regulacji biegu jałowego. Do sprawdzenia czujnik temperatury chłodziwa / biały/.
Ja ci zaraz dam krokowy! Piszę wyraźnie--IACV- Iddle Air Control Valve ( zawór regulacji biegu jałowego)
W zasadzie na monowtrysku czy pełnym wtrysku tak właśnie się dzieje. Zawór regulacji biegu jałowego otwiera się by utrzymać obroty na danym poziomie więc i auto jedzie bez wciskania pedału gazu.
Ale jest zawór regulacji biegu jałowego, ja wiem ze to nie silnik krokowy ale taka nazwa sie przyjęła i jak widze koledzy w tym wątku jej używają, i na gazie pracuje tak jak na benzynie.
mazda ma dwa zawory regulacji biegu jałowego-1 termiczny i drugi elektromognetyczny. Jesli będziesz miał podwyzszone obroty na ciepło to sprawdz ,czy przepustnica jest gorąca.Jeśli jest zimna to odpowietrz układ chłodzenia.
Miałem do czynienia z podobnym modelem i identycznym problemem. Problem ustąpił po wymianie czujników temperatury cieczy chłodzącej (prawdopodobnie jest ich 2). Gdy komputer silnika wykryje awarie tych czujników przyjmuje, że silnik ma temp. 90 stopni, co powoduje brak płynnej regulacji wolnych obrotów na zimnym silniku. Jest jeden (i zacznij od niego)...
Witam. Dołączę się z uwagi na podobny problem z podobnym silnikiem. Renia Espace 2,2 z systemem wtrysku RENIX MPI. Problem z rozruchem zimnego silnika -należy sprawdzić czujnik temperatury płynu (mogą być dwa, jeden do wskaźnika, jeden do układu wtrysku) oraz zawór regulacji biegu jałowego(w espace jest taki sam). Nie powinien zacinać się. Obracając...
Witam ponownie chciałbym dodać że czujnik -" D" to czujnik biegu wstecznego - "E " to czujnik prędkości http://obrazki.elektroda.net/87_12894919... Dodano po 1 Jeśli błędnie opisałem to proszę mnie poprawić . http://obrazki.elektroda.net/21_12894984... Mam pytanie jak wyregulować ciśnienia między górą a dołem rozdzielacza, na przykład...
Każdy zawór regulacji biegu jałowego zwany jest przeważnie jako silnik krokowy choć wcale niemusi nim być. Natomiast problem związany z chwilowymi podwyższonymi obrotami jest raczej związany z jakimś opuźnieniem zadzaiałania tegoż zaworu. Posprawdzaj szczelność układu dolotowego. Niewiem w jaki sposób odbywa się sterowanie w fordzie ale jeśli ma czujnik...
Ciśnienie na biegu jałowym masz dobre. Na biegu jałowym 250- 300, a pod pełnym obciążeniem powinno dojść do 1500 -1800 bar. Do sprawdzenia czujnik ciśnienia na listwie, zawór regulacji ciśnienia na pompie no i oczywiście zrób próbę przelewową na wtryski.
moze tez przeplywomierz powietrza, albo separator oleju (odma) odma - pozycja nr.1 http://images03.olx.pl/ui/8/06/91/127953... sprawdż też węże pozycja nr7 i 3 [url=http://www.realoem.com/bmw/showpart... a także pozycja nr 7 - Zawór...
witam wyregulowałem instalację gazową i jest ok. przynajmniej na gazie. czujnik położenia przepustnicy był uszkodzony w pewnych zakresach powodował dziury. Czujnik ten miał dwa potencjometry wewnątrz i wpiąłem się na drugi tymczasowo - dopóki nie dostane nowego. Niestety dalej ma niestabilne obroty na biegu jałowym. Jak ściągnę przewód z zaworu sterującego...
Podmieniłem przepustnice, zawór regulacja biegu jałowego (silnik krokowy) i nie pomogło. Pomaga całkowite odłączenie zaworu odpowietrzania zbiornika benzyny. podmieniłem go, lecz dalej jest to samo. 100% że jest to związane z regulacją powietrza. Pytanie: Czy tłoczek w silniku krokowym powinien dać się delikatnie przesunąć ręcznie? Czy po podłączeniu...
trzeba by było chyba jednak podmienić ten zawór i zobaczyć czy się nie poprawi bo to może być jego wina.. Próbowałeś go myjką potraktować? Nie wiem czy czasem Clip nie udostępnia tu regulacji biegu jałowego.
Jeżeli hamowanie było ostre np. z 80 km/h do zatrzymania i wbiłeś luz i wtedy silnik zgasł (a co za tym idzie brak wspomagania ukł. hamulcowego i kierowniczego nawet jeżeli samochód się toczy na biegu jałowym) to stawiam na zasyfiony zawór regulacji biegu jałowego (częto nazywany błędnie w przypadku tego silnika - silnikiem krokowym, krokowcem) znajdującym...
1111 - Defekt sterownika 1231 - Czujnik szybkościomierza 1232 - Silnik biegu jałowego 2111 - Obrotomierz 2112 - Czujnik położenia wałka rozrządu 2113 - Czujnik halla 2114 - Czujnik punktu zapłonu 2121 - Włącznik biegu jałowego 2122 - Brak sygnału obrotów 2123 - Włącznik pełnego obciążenia 2124 - Czujnik ustawienia klapy przepustnicy 2132 - Brak połączenia...
Wymiana cewki na razie wystarczyła. Auto chodzi, dodatkowo nowe świece (stare jak się dowiedziałem, od 5 lat nie wymieniane). Przeczyszczony regulator magnetyczny wolnych obrotów. Jurek, teraz wiem gdzie jest sterownik, jak by co miało być.... Dzięki wszystkim biorącym udział w dyskusji. Więc pozwoliłem sobie temat zamknąć. Ponadto regulator magnetyczny...
witam wszystkich do swojego golfika zamontowałem silnik 1.8 kr kupiłem go z wiązką do sterowania silnika i potrzebnymi sterownikami . Podczas montażu okazało się że instalacja jest nie kompletna i zostało mi parę wolnych wtyczek i nie wiem za bardzo do czego one są proszę o podpowiedz , wolne wtyczki są widoczne na zdjęciach. Druga moja proźba dotyczy...
zamykając temat udało mi sie zdiagnozowac ten samochodzik dzieki waszej pomocy :) a zeby ten post byl uzyteczny" - ten samochud nie diagnozuje sie przez bezpieczniki... -da sie zdjagnozowac przez kody migowe przy pedale sprzegla instrukcja: Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW Przeprowadzanie testu: - Włączyć zapłon - Przeprowadzić przynajmiej...
Nie, znaczy to, że najwidoczniej przepustnica się nie domyka, lub zawieszony jest zawór mieszanki rozruchowej (ssanie). Nieszczelność w dolocie przed gaźnikiem nie spowoduje wchodzenia silnika na obroty. Trzeba obejrzeć dokładnie gaźnik. A jak się zachowuje po całkowitym wykręceniu wkrętu regulacji biegu jałowego (całkiem zamkniętej przepustnicy)?
Masz tu wzorcowe z innego forum: Wartości bloków silnik X20XEV i X18XE - dla celów porównawczych. Wolne obroty Wybrany model>,1996,Vectra-B,Silnik,X 18 XE Sterownik Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V żądanie migania,Nieaktywne 12V Urządzenie unieruchamiające,Aktywny Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane Prędkość silnika,896...
Mam podobny problem jak kolega badgerman otóż brak napięcia na elemencie nr 2. Objaw jest taki ze jest problem z rozruchem, gdy podłączę na chwile to niego prąd to bez problemu odpala. Jeszcze chce rozwiać wątpliwości za co jest odpowiedzialny ten zawór. Element nr 2 to zawór recyrkulacji spalin natomiast nr 1 to zawór regulacji przyspieszonego biegu...
Pasuje sprawdzić mieszankę, czy nie za uboga. To podstawowa przyczyna przegrzewania się silników. Gaźnik (o ile jest on a nie wtrysk) do czyszczenia i regulacji. Zawory do regulacji. Jak odpala? Są problemy? Czy pracuje stabilnie na biegu jałowym? Jak reaguje na gaz?
dzięki :) potem sprawdzę :) Dodano po 3 A więc tak to wygląda: Przewody podgrzewania szyby i wycieraczki wyglądają sensownie. Odczytałem kod błędu i wyświetla mi się standardowe 12 oraz 35. 35 Zawór regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód; brak (lub zła) regulacji biegu jałowego (GM Multec, Bosch Motronic) Na ciepłym silniku to samo...
https://forum.opel24.com/topic/26000-kod... 13 Sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód 33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód, za wysokie napięcie (GM Multec, Bosch Motronic) 35 Zawór regulacji prędkości obrotowej biegu...
Nie ma silniczka krokowego. Jest zawór powietrzny biegu jałowego pod przepustnica. Jeżeli masz problem z wolnymi obrotami to trzeba zacząć od sprawdzenia luzów zaworowych ewentualna regulacja. Potem czyścić zawór powietrzny. Powtórzę jeszcze raz w tym silnikiu nie ma silnika krokowego nie znajdziesz go.
To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby sa hydroszklanki ale może brakuje już regulacji?
Pewnie masz tam X20XEV, a tam nie ma silniczka krokowego tylko zawór powietrza biegu jałowego. Poza tym układ regulacji biegu jałowego raczej nie będzie powodował opisanych przez Ciebie usterek. Podłącz pod tester i sczytaj kody usterek.
Widziałem dziś na szybko taki silniczek u znajomego. Co ciekawe zaraz po odpaleniu auta (na zimnym) zdjąłem wężyk z zaworu termicznego i przepuszczał znaczy był otwarty. Ale obroty ładnie się podniosły w górę (po zdjęciu wężyka). Z tego wynika, że zawór powinien się otworzyć dopiero na ciepłym (co obniża obroty biegu jałowego jak jest gorący).Także...
Podaj jeszcze rocznik auta i typ silnika (chociaż moc) i czy te objawy występują również na benzynie. Jeżeli jest to typowy K-Jetronic, to być może wymaga regulacji, lub niesprawny jest zawór dodatkowego powietrza biegu jałowego - zacina się.
A jeżeli zaworek nie działa poprawnie , jest ustawienie w parametrach a rzeczywiste zostaje tak jak było, Zawór działa czy nie, jak działa , to jest problem w szczelności kolektora ssącego, ale to by by były za wysokie obroty, ale jak nie ma zmiany podczas obciążenia to bym szukał w parametrach przychodzących do kompa, tp jest jakiś tam sirius i wszystkie...
Witam, panowie mam problem z obrotami w hondzie civic 1,5ILS VTEC 1996r. Problem wygląda tak: motor zimny ssanie działa prawidłowo, silnik ciepły w trakcie jazdy wyrzucamy na luz i obroty spadają do 1000 następnie rosną do 1500 i spadają do 1100 a po zatrzymaniu pojazdu powracają do wartości prawidłowych. Dokonałem następujących zabiegów – wyczyściłem...
Prawie całą diagnostykę zrobisz prostym miernikiem, przepływomierz :klapka ma mu chodzić bez ocierania, potem weź miernik zmierz napięcie na kablu sygnałowym przy włączonym zapłonie bez wypinania wtyczki, to kabel drugi od tyłu, jak ręcznie otwierasz klapkę napięcie ma płynnie rosnąć od ok 0,25 do ok 4.7V. Normy czujnika temperatury: opór na gorącym...
W silnikach ZI najczęściej stosowane są dwa systemy sterowania pracą silnika na biegu jałowym: system sterowania prędkością biegu jałowego ISC (ang. Idle Speed Control ), który za pomocą silnika krokowego steruje położeniem przepustnicy. Silnik krokowy regulacji położenia przepustnicy jest silnikiem prądu stałego. Sterowanie prędkością obrotową na biegu...
A próbowałeś regulować zawory?? Wczoraj przerabiałem temat i pomogła regulacja zaworów.
odczytane kody błędów według kolejności i ich interpretacja według strony: http://www.opel24.com/porady/ogolne/418-... 44 Sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo – powietrzna 45 Sonda lambda lub jej obwód, za bogata mieszanka paliwowo – powietrzna 85 Wtryskiwacz 5. lub jego obwód,...
Kody błędów starszych jednostek, bez EOBD/OBD-II ('90-'95). Tłumaczenie własne, wszelkie uwagi mile widziane. Jednostka sterująca silnika 12 Rozpoczęcie diagnostyki/separator (sygnalizuje początek/koniec listy błędów) 13 Czujnik O2 - obwód otwarty 14 Czujnik temperatury chłodziwa - za niskie napięcie 15 Czujnik temperatury chłodziwa - za wysokie...
Proszę sprawdzić działanie zaworu regulacji biegu jałowego.Problem w nim. Bzdura wyssana z palca? Nie! Jezeli zawór jest w kiepskiej kondycji i nie reguluje biegu jałowego ,lub reguluje w stopniu niewystarczającym to system EEC IV radzi sobie w ten sposób że wyprzedza zapłon.
Być może przeciek z EVAP albo z reduktora do dolotu.A do tego jak jest puszcza zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie.
Wysoki współczynnik wypełnienia impulsu ok.50%na zaworze regulacji ciśnienia bieg jałowy.
Temat ogarnięty, winowajcą był zawór regulacji ciśnienia na listwie cr, po wymianie ciśnienie na biegu jałowym uspokoiło się, silnik nie trzęsie, nie słychać stuków dwumasy, a już mechanik chciał naciągnąć mnie na sprzęgło, masakra. Po wymianie zaworu nadal wyskakiwał raz na jakiś czas błąd za bogatej dawki paliwa. Po sprawdzeniu wtrysków wymieniłem...
A te "cieknące zawory odcinające" to co powodują jak nie nadmiar paliwa Panie kolego ? Tak czy inaczej sprawę nazywając pompa do sprawdzenia.
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
Nie wiem czy ta recepta na ustawianie składu mieszanki biegu jałowego jest właściwy. W samochodach z silnikami gaźnikowymi inaczej się to robiło. Dokładnie już sobie tego nie pamiętam, ale tam przy ustawianiu składu mieszanki na wolnych obrotach używało się na przemian - śrubki składu mieszanki i śrubki regulującej uchylenie przepustnicy. Zakręcenie...
Przede wszystkim to masz błąd czujnika położenia pedału przyspieszenia. Drugi błąd, to bład sterownia turbiną, czyli zawór podciśnieniowy, znów potocznie zwany N75 (ale tak to on był oznaczony chyba w którymś 1.9TDI). Sanie to niezbyt szczęśliwy termin, anglojęzyczne choke lepiej oddaje ten mechanizm. Chodzi o zdławianie przepływu powietrza (dodatkową...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
Można kombinować na różne sposoby, zwiększyć dopływ paliwa śrubką biegu jałowego i puścić jakoś trochę "lewego" powietrza do silnika z pominięciem przepustnicy np przez niewielki wywiercony otwór w krućcu łączącym gaźnik z silnikiem żeby owa iglica nie zaczęła się otwierać (wiercić tak żeby nie nasypać opiłków do środka). Nie wiem jaki to powinien być...
Jeśli tak twierdzisz do do jakich pinów sterownika idą przewody od wtrysku ?? Bo jak dla mnie tak jak Ci napisałem pin 2 wtrysku będzie poprowadzony do 16 pinu sterownika a pin 1 wtrysku będzie poprowadzony do 14 pinu sterownika wraz z przewodem z linii 15 za bezpiecznikiem który zasila sterownik, zawór regulacji wolnych obrotów, zawór filtra z węglem...
Popraw zawory na 10 Przed regulacją było to samo
Musisz koło dokręcić do oporu, widocznie są już jakieś defekty na wale i stożku koła, spiłowałeś je? Koło można dokręcić przytrzymując za śrubę od kół pasowych i kręcąc tę od koła zamachowego. Gaźnik reguluje się na 3000 - 3200 obr max i 1900- 2200 obr jałowych. Regulacja powinna znajdować się przy regulatorze za gaźnikiem, śrubami na regulatorze można...
Okazuje się że przyczyną nierównej pracy były zbyt ciasne zawory wydechowe, po regulacji jest ogromna poprawa. Jest praktycznie normalnie:)
witam wszystkich i proszę o pomoc posiadam audi a6c5 2.4b v6 1999r 165km ÷gaz i mianowicie chodzi mi o to że czasami gasnie na wolnych obrotach i później ciężko odpalić czy ktoś może mi pomóc jaka jest przyczyną tego Wstępna ocena dostępnych informacji Witaj, Rozumiem, że posiadasz Audi A6 C5 z 1999 roku, wyposażone w silnik 2.4 V6 benzynowy o mocy...
Jak dawałeś turbo do rege razem z gruszką, to niby czego sztanga ma wymagać regulacji. Zawór podciśnieniowy (n75) nią porusza. Wystarczy wcisnąć na VAG-u nastawy podstawowe (tyle, że nie pamiętam gdzie), komputer wysteruje wtedy go od 0 do 100% i patrzeć się czy chodzi, czy nie ma ubytku na wężykach, czy zawór szczelny i drożny, to widać gołym okiem....
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
Witam. Po pierwsze: NIE WOLNO ODPINAĆ WTRYSKÓW NA PRACUJĄCYM SILNIKU!!! Kolejna sprawa: przelewy pokazują tylko i wyłącznie stan zaworków. Uszkodzonych końcówek wtrysków nie ujawnią. Tak jak wyżej napisano można zamienić dwa wtryski. Po zamianie może dymić przez jakieś pół godziny (korekty będą inne). Czy sitko z kanału olejowego było już wyciągane?...
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/7274001400_1... Pozostałe dwa sterowniki, fabryka dołożyła z czasem. Sterownik silnika nie był przystosowany do regulacji biegu jałowego, więc dołożono sterownik, na schemacie masz zawór termiczny którego u ciebie nie ma.
To nie jest OK, ale jeśli Cię to nie denerwuje to dalej z tym jeźdź. Jeśli do regulacji obrotów biegu jałowego masz w swoim osprzęcie zawór elektromagnetyczny to NAPEWNO jest on do wymiany , jeśli na jego złączu elektrycznym 2-przewodowym jest sygnał w trakcie pracy silnika(niektórzy proponują mycie i przedmuchiwanie tego elementu, ale to tylko odwleka...
Kolejne pytanie dotyczace regulacji: Czy w zwiazu ze zwiekszeniem czulosci nie spowoduje niekontrolowanego wyplywu gazu? Reduktor to jakis wkloski motorg. Było kiedyś na forum opisane jak reguluje się instalkę II generacji, zacytuje tylko tę część dotyczącą reduktora: 1. REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze plywakowej gaznika:)...
Po piersze to daj całe odczyty błędów bo tam jest napisane o co chodzi - czy zwarcie, przerwany obwód itp. Przekroczona górna wartość regulacji lamby może oznaczać pobieranie lewego powietrza lub zanizanie wartości przepływomierza. Lewe powietrze to też wyższe obroty na biegu jałowym. Zawór powietrza o którym mowa również ma kolosalne wpływ na prędkość...
Jeżeli ma miejsce to o czym piszesz ( nie wiadomo bo nie napisałeś jaki to 126p....ELX , czy starszy....) to niestety proponuje diagnostykę i regulacje ; zawory , zapłon- w tym stan i przerwa na przerywaczu , sprawdzić - jeśli jest czy działa elekrozawór biegu jałowego , czy kanały biegu jałowego w gażniku są drożne......to na tyle - weż to chociaz...
Jest taki problem z Yariską kolegi - w tych samochodach silnik ma bardzo niskie wolne obroty (sam nawet kiedyś pytałem na forum tylko o wersję 1.0). Właściciel chciał sobie je podnieść regulując mechanicznie przepustnicę (jak się dobrze orientuję śrubką od regulacji położenia początkowego). Efektem jest rozregulowanie biegu jałowego w taki sposób, że...
Witam, miałem podobny problem ze spalaniem Corsy 1.0, która normalnie powinna mieścić się w spalaniu 6l/100. Ta żłopała około 9l/100km - wszystkie elementy były sprawne (wymieniony przepływomierz, sonda lambda, czyszczona przepustnica i zawór recyrkulacji). Okazało się, że trzeba było przeprowadzić reset mapy uczącej sterownika oraz regulację obrotów...
Mam Audi 80 z gaźnikiem Keihin 2,więc o komputerze nie ma mowy,prawdopodobnie kręcili przepustnicą przy regulacji gazu, i ma za małe otwarcie,może zawór od paliwa jest wadliwy i przydławia przepływ.Też mam zagazowane,ale w porządnej firmie i żadnych problemów przez 4 lata nie miałem.Jeżeli masz gaźnik 2EE to jest sterownik silnika coś a'la komputer,ale...
Witam wszystkich! Silnik 2.0tdi - CAHA Otoż problemem sa drgania auta na biegu jałowym, po podłączeniu do VCDS widze ze ciśnienie na listwie skacze( brak jakichkolwiek błędów). Zawór regulacji wymieniony, nowa pompa CR i dalej to samo. Co ciekawe podczas regeneracji filtra DPF wszystkie objawy ustają i silnik chodzi perfekcyjnie. Czy ktoś sie już z...
Nie mam pojęcia, bo tak w ogóle to mam taki problem, że gaśnie po przejechaniu kilku metrów jak się puści manetkę gazu. Zaraz traci obroty i gaśnie. Ogólnie jak chodzi na biegu jałowym to tak od czasu do czasu przerywa!
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
... napięcie powinieneś mierzyć na PODŁĄCZONEJ sondzie, bo jeśli jest podłączony komp od gazu wskazania miernika mogą być inne. ... jeśli się już reduktorem bawiłeś, to pewnie rozregulowałeś sobie instalację. Jeśli tak wyregulujesz reduktor, że attuator nie będzie mógł doregulować mieszanki to będziesz miał problem większy niż byś wcale nie miał komputera....
Przepraszam, że tak długo ale wczoraj jakoś wypadło mi z głowy i zapomniałem odwiedzić forum :D Skuter złożony na gaźniku seryjnym (membrana 16mm) mieszanka wykręcona dokładnie 3 obroty i silnik pracuję prawidłowo.Sam nie wiem czemu potrzebował aż tak dużo obrotów ale jak widać problemem była błędna regulacja i musiałem jeszcze bardziej odkręcić śrubkę,...
Czyli gaźnik nie był rozregulowany, bo to tylko regulacja biegu jałowego. Masz dwie śruby regulacyjne dostępne z zewnątrz - iglicę dyszy wolnych obrotów i ogranicznik pozycji spoczynkowej przepustnicy. Żadnych "dysz regulowanych na sprężynie" tam nie ma ;) W komorze pływaka masz 2 wymienne dysze i zaślepiony zawór ("śrubę") regulacji mieszanki. Nie...
Potrzebuję pełnego opisu procedury regulacji luzów zaworowych w Polonezie 1.6 GLI. Proszę też o wskazanie jak wyregulować obroty biegu jałowego i dawkę paliwa w tym modelu na wtrysku ambimex. Sa Ze względu na rodzaj rozrządu, jest to silnik typu OHV (Over Head Valve, ang.: dosł: zawór nad głowicą). Nie ma jakiejś wielkiej procedury regulacji luzu zaworowego....
W tych Lagunach nie ma mechanicznej regulacji obrotów silnika. Obroty są ustalane elektronicznie (wewnętrzny program komputera) - sprawdzałem wszędzie. Instrukcja pisze że nie ma regulacji obr biegu jałowego. Przepustnica musi być zamknięta i jedyne powietrze dochodzące do kolektora na jałowym płynie przez ten zawór o którym pisałem. Podejrzewam że...
Witam, Otóż potrzebuje poprawić komfort jazdy swoim samochodem i myślę o tym by dodać mu silnik krokowy i szukam sterownika do niego. Jeżdżę vw polo z silnikiem 1,3 na pełnym wtrysku który nie ma tego praktycznego urządzenia. Silnik ma problemy z utrzymaniem obrotów pod obciążeniem (zaczynając od obciążenia światłami, nie mówiąc o ruszaniu.. jazda bez...
Witam. Hobbystycznie próbujemy wskrzesić do życia koparko-spycharkę Białoruś po długim postoju (kilka lat). Silnik uruchomiony i chociaż trochę kopci to pracuje poprawnie. Problemy pojawiły się w układzie hydraulicznym. Funkcje kopania działają tak jak trzeba ale maszynie brakuje mocy na ramieniu, zamykaniu łyżki oraz na podporach. Nie ma siły wbić...
Właśnie odnośnie tego rozginania i czyszczenia w środku - czytałem wiele wątków iż po tym zabiegu zawór całkowicie przestawał pracować. Jeśli zdecyduję się na czyszczenie - a z powodu wielu wydatków ostatnimi czasy - będę zmuszony, to bez rozbierania zaworu. Co do WD40 - jestem sceptycznie nastawiony. Połowa ludzi na forach samochodowych uważa, że WD...
ESI tronic mówi o ciśnieniu 6,2 do 6,4 bara OK - nie jestem w stanie potwierdzić mojej wersji. Niektóre silniki z KE rzeczywiście mają wyższe ciśnienie niż podałem. Korzystam jednak z nowej wersji programu warsztatowego WIS i wiele informacji dotyczących starszych silników zostało z programu wywalone. Znalazłem jednak informację, że silniki 117 mają...
Ilość zasysanego przez silnik spalinowy powietrza zależy od otwarcia przepustnicy w zespole wtryskowym. Przepustnica jest sterowana pedałem przyspieszania. Powietrze potrzebne do utrzymania obrotów biegu jałowego silnika, przy zamkniętej przepustnicy jest regulowane za pośrednictwem układu obejściowego by-pass, sterowanego przez silnik regulacji obrotów...
Dziękuję kolego dimitriew za cenne porady. Dodano po 27 A jeszcze jedno mam pytanie bo mechanik który robił mi diagnozę powiedział żebym załatwił drugi zawór N75 i go podstawił. Czy w tym może być problem czy od razu trzeba brać się ze regulacje sztangi i czy ten test doładowania to sprawdzić na biegu jałowym czy podczas jazdy próbnej.
Widzę że nie ma nikt do powiedzenia w mojej sprawie :-( A może powie mi ktoś gdzie znajdę zawór powietrza dodatkowego ? Ponoć przy nim jest regulacja prędkości obrotowej silnika( wg. instrukcji Nissana Dla silnika SR20DE)
Silniczek krokowy odpowiada wlasnie za wolne obroty w silniku. Steruje on uchyleniem bocznej przepustnicy która powodujac wiekszy lub mniejszy przeplyw powietrza daje mozliwosc regulacji obrotow. W niektórych samochodach zamiast silniczka jest zawór który sterowany jest przez komputer pojazdu sygnalem o zmiennym przebiegu wypelnienia i w ten sposób...
Witam. Posiadam Renault Scenic ll z silnikiem 1.5 dci podczas bardzej dynamicznej jazdy zapala się kontrolka stop oraz wyświetla komunikat "injection fault".Po podłączeniu komputera wyrzucilo 3 błędy : DF053 Funkcja regulacji ciśnienia w rampie - Na poziomie maksimum Funkcja ciśnienia w rampie - Wysoki przepływ prądu powyżej maksymalnego Funkcja ciśnienia...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
witam ja problem rozwiązałem, wymieniłem poduszkę pod silnikiem, ale okazało się że to tylko pozory. niedawno ponownie zacząłem mieć problemy z układem wtryskowym... szarpanie, ciężkie odpalanie. od 2 tyg samochód stoi u mechnika, wymienił zawór regulacji ciśnienia na pompie, zawór wyrównujący ciśnienie w pompie i nadal coś jest nie tak. walczy jak...
Zawory po wstępnej regulacji zero zmian, silnik w dalszym ciągu wytwarza drgania które przechodzą przez całe auto. Tracę już nadzieje na poprawę. Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę pisać.
P0131 Zasięg/Działanie sensora O2 Jest bezpośrednim następstwem P0130 P0130 Za wysokie napięcie obwodu sensora O2 Napięcie sondy lambda wynosi powyżej 4,98 V (Zwarcie w obwodzie prądowym) Następstwo: Funkcje uczące się (obwód regulacji sondą lambda, regulacja biegu jałowego oraz układ zapobiegania spalaniu stukowemu) zostają zablokowane oraz obliczenia...
Witam. Mam problem z focusem mk1 1.8tdci 115 km 2004 r układ delphi. Problem jest taki że gdy auto jest zimne pracuje równo na biegu jałowym lecz gdy się rozgrzeje zaczynają obroty falować wydawając na 4 wtrysku dziwny dźwięk (bzykanie). Dając mu obciążenie np podgrzewania przedniej szyby samochód zaczyna równo pracować i bzykania nie słychać. Ciśnienie...
Witam. Ostatnio mechanik wymienił zawór regulacji ciśnienia oleju (on chyba jest w bloku silnika) w moim CYAC 1,6 TDI 105 KM Niestety to nic nie dało. Teraz powiedział, że założy kolejną nową pompę oleju, podobno zdarza się że nowy zamiennik pompy olejowej może być już z góry trefny. Nie wiem, coś mi mówi że to też nic nie da. Przy pomiarze manometrem...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
Zmierz ile paliwa wraca z powrotu przelewu wtryskiwaczy (nominalnie silnik gorący 60 ml/min), ale 150 ml też nie tragedia. Jak będzie w normie, załóż przewód z menzurką na zawór nadmiaru ciśnienia ten na rurze Common Rail. Zdejmij wtykę z zaworu regulacji ciśnienia (na pompie wtryskowej). Jak zapali i zgaśnie, to jeszcze dwa razy spróbuj. Jak w ogóle...
Witajcie. Podłączyłem dziś autko pod kompa i wyszło wahanie na listwie w granicach 20 - 6500 bara. Ponadto korekcja biegu jałowego bez przerwy wskazuje 0 obr/min. Co najprawdopodobniej jest przyczyną takich skoków wartości? czy regulator na pompie?czujnik na listwie CR?czy lewe powietrze? EGR odpada - sprawdzony Pomiar robiłem u mechanika programem...
Witajcie ! , niedawno nabyłem dla swojej narzeczonej Compacta z końcówki 1999 r po swapie na m42b18 (140KM), wcześniej był m43b19. Po kupnie było z nim troche problemów a to węże a to podciśnienia itp (z podciśnieniami nie jestem jeszcze pewien ale wszystko jest podłączone), wymieniłem czujnik temperatury w bloku , założyłem nową sondę lambda , odmę...
Dobra, na początek "obmacaj" przewody gumowe odmy i samą odmę - silnik ma wrażliwy układ regulacji wolnych obrotów, nie lubi fałszywego powietrza - stąd strzały i możliwe wariacje biegu jałowego, a także szczelność i pewność osadzenia przewodów gumowych zaworu IACV - zawór brzęczy na włączonym zapłonie? Dalej, dla celów diagnostyki usuń attuator - wklej...
zawór biegu jałowego układ regulacji biegu jałowego zawór biegu jałowego astra
silnik pompy hydroforowej piece ekogroszek ustawienia termopara przewody
pralka indesit cieknie pralka indesit cieknie
Pompa CO Grundfos, Wilo – różne ciśnienie na biegach, wysokie ciśnienie 4,2 bar, brak przelewu Stihl FS 200 – regulacja gaźnika Zama C1Q, ustawienie śruby L, mieszanka i ochrona przed przegrzaniem