Właśnie buduję taki. Cylinder podgrzewany wypełniony... Nierdzewnymi druciakami do garów. Gęsto. Na dole wejście czynnika i zawór do spustu oleju. Na górze odejście gazowego czynnika do sprężarki.
jocer5 chłodnicę zostaw gdyż w niej powinieneś mieć zawór zwrotny. Właściwie to taka chłodniczka-separator oleju. Sprężarka celowałbym w 2 tłokową, te 3tłokowe jakoś do mnie nie przemawiają ALE to moje widzimisie .
Na biegu luzem, zawór zamyka dolot głównego strumienia powietrza. Powietrze wpada tylko malutkim kanałem umożliwiającym utrzymanie ciśnienia w zbiorniku separatora, umożliwiające prawidłową cyrkulację oleju w układzie. Nadmiar powietrza wraca z powrotem w dolot. Całość takiej pracy umożliwia zawór zwrotny z nastawianym wstępnym ciśnieniem otwarcia.
Ale jak widzisz tak samo jak sprężarki śrubowe mają wtrysk oleju, separator, chłodnicę, filtry, zawór zamykający dolot, zawór minimalnego ciśnienia etc.
Bo nadal nie wiemy co dzieje się w układzie olejowym - np. zapchany separator daje takie objawy, to samo filtr oleju, zużyty olej, przytarte łopatki , zacięty zawór minimalnego ciśnienia itd. To dlaczego nie wyeliminujesz tych przyczyn . Tylko pchasz się w teorie w źle dobrany termik.
ta plastikowa puszka to zawór ograniczający ciśnienie w skrzyni korbowej, w środku znajduje się membrana i sprężyna i jak ciśnienie wzrośnie na tyle aby pokonać opór stawiany przez sprężynę to membrana się podniesie i gazy (niejednokrotnie z drobinkami oleju) dostają się do przewodu powietrza idącego do turbiny. Ten zawór nie służy do oddzielania drobin...
A co miałoby się z nimi dziać? Układ zamknięty i już tam zostaje. "Uszczelniacze" to bardzo toksyczne (dla kieszenie właściciela i dla układu) substancje, stosowane przez leniuszków i wygodnisiów. Problemy jakie powodują, zależą np. od rodzaju kompresora. Zatykając całkowicie separator oleju, zalepiają filtr osuszacz, zawór rozprężny, oblepiają parownik...
Witam, szukam przyczyny. Kompresor śrubowy Ingersoll Rand P130 WD, zapalam, otwieram zawory, pracuje paręnaście sekund, po czym dmucha chmurą oleju. Wymieniłem olej na Rarus 425, separator HiFi, nie pomogło. Sprzęt przywieziony z Francji, nie znam historii. Co sprawdzić??
Dzięki za odzew. Od wejścia bedzie filtr , separator oleju z auta, sprezarka, separator oleju ze sprężarki, zawór zwrotny, skraplacz i wyjście. Jestem pragmatykiem i wyliczylem koszty. Wyjdzie mi taniej i porządnie. Nie chce tych bezolejowych zabawek. A będę tylko po gazie odciągał. Ilosci do 1.5 kg max. Właśnie kupilem ta sprężarke. Do r134 tylko będzie....
Nie bardzo mogę sobie wyobrazić separator oleju w wykonaniu amatorskim, który potrafiłby zlać olej z powrotem do agregatu. Olej w przewodzie tłoczącym jest zaciągany przez ssanie z wnętrza agregatu, a przed powrotem zabezpiecza go zawór w głowicy. Więc mowa o separatorze oleju w tym wypadku jest bez sensu. Jeśli ktoś chce odseparować olej, to tylko...
Zawór bezpieczeństwa jest przed separatorem. Więc normalne że przy otwarciu pluje olejem. Zacznij od ustawienia ciśnienia. Pokrętło na ścianie grodziowej ustawiasz na zamkniętym zaworze.
To co zaznaczyłeś to zawór zwrotny powietrza. Śrubą reguluje się ciśnienie wewnętrzne w module. Nie kręć tym - nic to nie da. Zaczynasz się dobierać do rzeczy o których nie masz za bardzo pojęcia - łatwo spartolić sobie moduł. To cię może słono kosztować - te moduły są już nieprodukowane. Podstawa separatora to ta srebrna część przykręcona do tego czarnego...
Zawór jest zawsze zamknięty. Poziomu oleju pilnuje niezawodny wyłącznik rtęciowy,połączony z pływakiem. Wykorzystałem mechanizm wraz z pływakiem z jakiegoś starego zbiornika samochodowego. W taki sposób zasilałem separator wody w kotłowni,czyli beczka 60 l z kranikiem do spuszczania wody w dnie. Z tego separatora pobierałem syfol do małego zbiorniczka...
Czy przewód skaweningu (ten pomiędzy separatorem, a śrubą) jest przezroczysty? Jeśli tak, to czy widać krople oleju spływające od separatora do śruby? Jeśli nie, to postaraj się o taki przwód. Ułatwi to diagnozę. Powody mogą być dwa. 1. Zapchany układ skaweningowy 2. Niesprawny zawór zwrotny w tymże układzie. 3. Nie jestem wybitnym fachowcem w tej dziedzinie,...
Tyle razy już ściągałem tę pokrywę, czyściłem, odtłuszczałem, szlifowałem że teraz mogę sobie to wpisać do CV. Mając komplet śrub z gumowymi uszczelniaczami wstawiłem tam podkładkę która spowodowała, że te śruby mógłbym wkręcić kilka ruchów więcej. Tak zrobiłem. Dociągnąłem i heja. Po powrocie silnik nie tyle że się mocno pocił ale krwawił olejem. Musiałem...
. Nie wiem czemu służą zawory zwrotne 21, Y i dławik X. 21, Y i X wg. mnie to właśnie układ odciążania a dławik do regulacji tegoż. Z to dławik na linii scaveningowej ma go każda sprężarka śrubowa. Musi być ma parę zadań do spełnienia. Zawór zwrotny 21 zapobiega cofaniu się oleju do separatora po zatrzymaniu sprężarki. Mo go prawie każda sprężarka....
Sprężarka ma separator przyspawany do niej . Od dołu jest rurka i przez zawór powrot do komory ssacej sprężarki. Po odzysku otwieram ten zawór i gaz ze strony HP wypycha olej z dna separatora do komory ssacej . Oczywiscie drugi zawor zamyka chwilowo dostep do LP tzn skraplacz jedno żebro i separator oleju odzyskiwanego np z auta.
Jeśli nadal nie rozwiązałeś tego problemu to spust jest widoczny na pierwszym zdjęciu tuż pod chłodnicą, jest tam zaworek na końcu którego powinien być wężyk ale widać tylko króciec. Jest tak wysoko bo w środku jest rurka która biegnie do samego dna zbiornika. Trzeba tylko pamiętać że spuszcza się olej wcześniej nabijając ciśnienie do zbiornika separatora...
Prosty ale bardzo estetycznie wykonany projekt :) Jeśli ktoś się obawia o poziom oleju to polecam zrobić sobie separator z powrotem oleju do kompresora. Kiedyś robiłem takie separatory z rurki ok fi40mm i gąbek stalowych. Po każdym użyciu otwierałem na chwile zawór i kompresor zasysał zebrany olej z dna separatora. Pozdrawiam.
Dzień dobry zakupiłem kompresor śrubowy spalinowy Ingelsoll Rand 110. Silnik odpala i pracuje dobrze.Natomiast z wylotu powietrza (zasilania) niestety nie leci samo powietrze...powietrze z olejem W momencie zamknięcia zaworów wywala zawór z separatora jakby nie rozłączał kompresora śruby. Były nieszczelności w wężykach zaworu sterującego, ale niestety...
Dzień dobry. Szukałem prostego solidnego urządzenia. Mam do kupienia zestaw split na bazie Mitsubishi MUZ-GB50VA do przeróbki na pompę z wymiennikiem płytowym. Proszę o informację czy korzystniejsza z punktu widzenia przeróbki jest jednostka z tłumikiem (?) MUFFER czy kapilara i separatorem oleju - zaraz za kompresorem i czy to istotna różnica. Zawór...
Masz manometr na filtrze oleju i na wyjściu separatora - próbowałeś założyć zawór kulowy na wyjściu z chłodnicy i go delikatnie przymykać obserwując co się dzieje na manometrach? Druga sprawa że ciśnienia które podajesz ewidentnie wskazują na zbyt mały opór separatora - jesteś pewny że oring wewnętrzny w separatorze dobrze doszczelnia się na stożku?...
Witam, Mam problem z moim Polo. Od jakiegoś czasu silnik ma nierówne obroty (dławi się). Przy odpaleniu jest wszystko w porządku, po ssaniu (tj. jakoś po 15 sekundach) zaczyna się dławić. Wzrósł poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym oraz po odkręceniu korka ukazał się brud w postaci jakby piasku (kolor płynu jest różowiutki) oraz pojawia...
Jeżeli pojawi się za dużo oleju na wylocie problem może tkwić w oleju nie spełniającym parametrów-zabrudzenie filtra separatora , za duży poziom oleju , zapchana linia skaweningowa. Kompresor powinien sam sobie wyregulować ilość sprężanego powietrza domykając zawór.
Ten zawó spuszcza powietrze, a to powietrze jest po separatorze, powiecie mi jakie jest ciśnienie róznicowe na seperatorze. Więc tak jak pisałem sprawdź separator i zawór minimalnego ciśnienia. I tam spuszcza minimalne ilości oleju. Nie może ci tam dużo ubywać.
Nie ma takiej możliwości aby w oleju było 5l wody, chyba że ktoś ją tam dolał. Co więcej nie ma za bardzo jak wlać takiej ilości, a nawet gdyby to nie wyrzuci tego do instalacji. A jednak to to możliwe i nikt wody nie dolał . Jak będzie za duży stan oleju ( mieszanki ) w srubie to potrafi wywalić do instalacji lub przez zawór dolotowy . Filtr separatora...
Dzięki owik i autoas! Zarówno cienki czyli podciśnienie jak i gruby po zdjęciu pokrywy zaworów okazały się posiadającymi "sitka". Drugi "gruby" przechodzący w "czarną skrzynkę" czyli separator oleju też ma sitko. Po wypłukaniu wszystkich sitek oraz przepłukaniu separatora brak objawów zaolejenia przepustnicy. Zawór EGR jest gdzie indziej i chodzi do...
To bez znaczenia ile będzie używany. Musisz mieć całość elementów. A nie masz nic. To nie kompresor tłokowy. Musisz mieć kawał osprzętu. 1 to wlot powietrza. I tam brakuje regulowanego elementu wlotowego. Który reguluje wydatek i ciśnienie powietrza. Dodatkowo ma zawór wydmuchowy do poprawy ekonomiki pracy. 2 to linia scaveningowa z separatora oleju....
Witam ostatnio nabyłem kompresor śrubowy irmer elze. Nie wiem co to za model nie moge nigdzie znaleźć zadnych danych. Jedyne co wiem to ze wydajnosc była kolo 3.7m i byl tam silnik deutz f2l511 po ktorym został kołnierz koła zamachowego i sprzeglo. Tak wyglada na kompletny zawór ssacy jest chłodnica jest separator jest filtr oleju też . Moje pytanie...
I właśnie tego nie czaje: dlaczego do rozruchu zawór IV jest uchylony tylko minimalnie? Przecież wtedy trzeba dużo powietrza, żeby nabić ciśnienie. A przy małym ciśnieniu przy starcie ( zawór IV uchylony minimalnie) jest też słabe smarowanie stopnia śrubowego olejem z separatora.
ni Dlaczego wybuchła tylko strona wysokiego ciśnienia? Sprężarka PSH19 ma zawór zwrotny w głowicy. Ma również na korpusie zawór serwisowy po stronie niskiego ciśnienia, ale jest z tyłu. Zawór serwisowy fabryczny do napełniania i spuszczania czynnika jest po stronie wysokiego ciśnienia, żeby (zgodnie ze sztuką) zalewać czynnik do zbiornika cieczy i...
A kompresor jaki masz ? Przydał by Ci się jeszcze separator żeby z pistoletu olej nie pryskał. Podsumowując: - oddzielny wlot i wylot powietrza - zawór bezpieczeństwa - zawór zwrotny pomiędzy butlą a kompresorem - manometr gdzieś na ciśnieniu butli - separator oleju (być może masz w kompresorze, ale nie sądzę). Butle od gazu są do tego celu dobre, bo...
Nie wiem czemu kolego tak kombinujesz? Wyreguluj zawór ciśnieniowy, by wyłączał nad króćcem wylotowym, by powietrze nie schodziło do instalacji a nie będzie potrzeby doładowywania.
Witam . Z opisu tej pompy wynika że na wydechu ma separator aby nie wydmuchiwała oleju ani jego oparów . Co do zaworów to jedynie na ssaniu po uzyskaniu podciśnienia zamknąć zawór i wyłączyć pompę aby nie pracowała niepotrzebnie . I tu dobry był by automat . Po osiągnięciu zadanego podciśnienia zamyka zawór i wyłącza pompę .
Witam Wszystkich. Konstrukcja schludna, staranne wykonanie podstawy na kółkach co umożliwia łatwe przeniesienie z jednego na drugie miejsce. Przydał by się jakiś uchwyt do podnoszenia sprzętu w razie, gdybyś chciał postawić np na stole. Druga sprawa związana z kompresorem to odolejacz (separator oleju) by nie wpuszczała powietrza z olejem. Podejrzewam,...
Jak masz wyrzucić na złom to próbuj. Zmień olej na bardziej lepki i zorganizyj nawiew powietrza na głowicę aby choć trochę ją ochłodzić. Pasuje separator oleju z możliwością samodzielnego zasysania go z powrotem do sprężarki. Nie wiem jak zbudowane są zawory, ale pewnie są to listki na płyie z otworami. W dużych temperaturach będzie się na nich spiekał...
Witam, samochód jak w temacie przy którym już ręce opadają, od pewnego czasu zaczął szarpać na wolnych obrotach raz mocniej raz słabiej jak zimny to mocniej na rozgrzanym stwierdzam lekką poprawę ale dalej przerywa, sterownik nie raportuje żadnych błędów, zmieniłam rozrząd na nowy, bez rezultatów, wyczyszczony egr, przepustnica (adaptacje itd) i nic...
Lepiej było zrobić separator oleju, z powrotem do kompresora. Zamiast wstawiać : podawane przez olejoodporną rurkę Lepiej było polutować na "twardo". Tak samo z innymi złączami. Sama pompa pochodzi od zamrażarki, więc nie jest słaba. Pompuje do 9 barów. To nie jest pompa sensu stricte, lecz sprężarka/kompresor. Tu ciśnienie zależy od tego na jakim czynniku...
Witam. Mam Escorta 1,4 ale nieco starszego z wielopunktowym wtryskiem. Problem zakłóceń pracy na wolnych obrotach jest mi doskonale znany. 1. Silnik krokowy - najczęściej, ale skoro piszesz że czyściłeś, pomijam 2. Zawór podciśnienia - mam za mało info na ten temat, u mnie ten zawór jest w jednej obudowie z separatorem oleju. Faktycznie awaryjnie pomaga...
Pomyśl trochę - masz zbiornik z separatorem (filtrem) przed filtrem masz ciśnienie ze 13 bar( bo wywala ci zawór bezpieczeństwa) za filtrem 4bary - wniosek? Druga sprawa to stan oleju i pozostałych filtrów . Piaskujesz tym kompresorem - stan oleju i pozostałych filtrów tj. powietrza i oleju.
obecnie podziękowała za współpracę sprężarka, Układ i tak musisz otworzyć, więc stary czynnik do odzysku i utylizacji, a to dziwadło przeciąć piłką i zrobić sekcję zwłok. Przecież nie można tego zostawić przy wymianie sprężarki! W tym miejscu mogą być: 1. Filtr, jak pisał p.obelix. Największa szansa. 2. Separator cieczy. Mniejsza szansa 3. Zawór stałego...
będzie bardzo pluł olejem i trzba go będzie często uzupełniać. Skierować wylot sprężarki do separatora olej-powietrze, olej na powrót do skrzyni korbowej, powietrze w atmosferę. Problem z olejem wyeliminowany. Podciśnienie zależne będzie od stanu tłok-pierścienie, cylinder-zawory oraz objętości szkodliwej . Praktycznie -0.8 bar osiągalne z takiego...
Połącz ssawny z odstojnikiem małym zaworem kulowym, jak się nazbiera to otworzysz i zassie z powrotem. Parę lat temu robiłem taki automatyczny separator dla znajomego. Niewielki zbiorniczek z przegrodą o którą uderzał strumień wydmuchiwanego powietrza a dno zakończone stożkowo z lekką gumową kulką, ciśnienie tłoczone dopychało kulkę do stożka zamykając...
Dzień dobry. Mam do kupienia zestaw Mitsubishi MUZ-GB50VA . Pytanie A) nie wiem czy to wersja z Tłumikiem (?) MUFFER czy kapilara i separatorem oleju - zaraz za kompresorem i czy to istotne z punktu widzenia przeróbki na pompę z wymiennikiem płytowym? Pytanie B) - czy zawór rozprężny to EEV ? bo opisany jako LEV, jest przy nim cewka - Expansion valve...
To nie przekaźnik tylko cewka gaszenia silnika. Czemu pozbawiłeś silnik chłodzenia? Ja otwiera zawór bezpieczeństwa to : - zapchany separator i za wysokie ciśnienie wewnętrzne, - układ ssania nie domyka, - uszkodzony elektrozawór sterujący układem ssania - to co powyżej: brak odciążania śruby na luzie. Dwa pierwsze dobrze. A elektrozawór tu raczej zamyka...
Jeśli chcesz to zastosować jako sprężarka do powietrza, napotkasz na kilka problemów. Podstawowymi będą: -problemy z chłodzeniem, urządzenie było projektowane do pracy z czynnikiem chłodniczym, który przepływając przez urządzenie chłodził je, powietrze będzie zdecydowanie gorzej odprowadzało ciepło -spora ilość oleju w powietrzu, sprężarka nie posiada...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Jak dla mnie to dałbym niżej wyłącznik ciśnieniowy . Co z separatorem oleju zdaje egzamin a może są inne pomysły? Z innego chyba modelarskiego forum , czy to zadziała? http://obrazki.elektroda.pl/3579820300_1... Tu jest link do tego forum i opis pomysłodawcy : http://www.mod-planet.com/forum/viewtopi...
Powiedz mi ile tego oleju w powietrzu jest, normalnie gdy otworzysz zawór sprężarki na maxa i przyłożysz rękę powinieneś mieć ją tylko lekko tłustą, a nie mokrą od oleju. Jeśli sprężarka rzyga olejem to do wymiany kwalifikuje się separator oleju sprężarki ( znajduje się on w dużej okrągłej puszce), kosz od 400 zł w górę ( bez wymiany, można to zrobić...
Witam. Sprężarka ATLAS COPCO XAS 125. Mam problem ze sprężarką ATLAS COPCO XAS 125. Sprężarka po załączeniu pluje olejem tak jakby nie działał separator powietrza. Olej przedostaje się dalej do chłodnicy i leci razem z powietrzem na zawory. Gdy się otworzy zawór powietrza z tyłu sprężarki i przystawi rękę to momentalnie dłoń robi się tłusta. Co może...
Witam. Śruba fini Micro 5SE. Problem jest taki że pompuje równo od 0 do max 8bar. Im większe ciśnienie tym śruba mniej zasysa powietrza, po czym powoli zaczyna hałasować. Przebieg 700mtH. Wkręciłem manometr do zbiornika oleju i po włączeniu ciśnienie wzrasta do 4,5 bara. Normalnie kompresor pompuje ale gdy ciśnienie w zbiorniku powietrza Wyrówna się...
Sprawdź ciśnienie paliwa ( może pompka się kończy lub wężyk łączący pompkę z obudową sparciał ). Sprężanie faktycznie słabe ale powinien chodzić równo. Co do brania oleju, to wymieniane miałeś kiedyś uszczelniacze na zaworach ? Dobrze też jest wyczyścić separator oleju w pokrywce zaworów ( ja czasami stosuje wypalanie ).
Witam, Na początku zaznaczę, że nie jestem specem od tych pomp, ale udało mi się ją rozebrać złożyć (niestety w kwestii części sprawa jest traktowana bardzo budżetowo) więc szukam ewentualnych części i rozwiązań zastępczych dla osoby, dla której ją regeneruję. Jak do tej pory w miejscu zaworu ze zdjęcia wstawiony był zwykły filtr paliwa i podobno zdawał...
Zaślepiłem powrót paliwa na głowicy(zawór utrzymujący ciśnienie paliwa na głowicy). Auto pali jak ta lala nawet po 10 min. Jutro zakładam nowy zawór i podstawę filtra/separatora bo od tego pompowania rozszczelniła się ręczna pompka paliwa. Zobaczymy czy będzie ok. Dodano po 1 Przy okazji chciałbym poprosić o dokumentację odnośnie(premium 440 dxi) zasilania...
Żeby zbudować kompletny kompresor na bazie sprężarki śrubowej niezależnie w jakiej skali potrzebujesz spędzić kilka tysięcy PLN na podzespoły, na chwilę obecną nic nie masz :lol: Co potrzebujesz: Sprężarka z kompletnym zaworem sterującym z elektrozaworem włącznie. Bez tego zestawu ani rusz. Sam zaworu nie zbudujesz, używany może za kilkaset PLN gdzieś...
Zauważyłem, że na samym początku nie otwiera się zawór wlotowy, tylko dopiero po pewnym czasie. W tym czasie silnik startuje z obniżonym momentem/prądem rozruchowym, po czym przechodzi w normalny tryb pracy, w międzyczasie sprężarka buduje ciśnienie w obiegu wewnętrznym, zasysa powietrze małym kanałem przez mały zawór zwrotny z filtra, rośnie ciśnienie...
Na pewno pompa jest trochę "podtarta" i dlatego po rozgrzaniu nie wytwarza ciśnienia. ATF jest z racji przeznaczenia odporny na zmiany temperatury bardziej niż dedykowane oliwy do wspomy. Ja zawsze lałem ATF i zawsze było dobrze. O uszczelnienia nie ma się co martwić ,nic im nie będzie.Olej do wspomagania jest olejem hydraulicznym,natomiast ATF jest...
Dodałem obraz poglądowy może to cos więcej pomoże. Na dole w rogu obok separatora znajduje sie cos takiego jak filtr oleju o pojemności 2,3 litra podłączone sa do niego dwa przewody,jeden z regulatorem, nie wiem do czego to służy a na necie nic nie znalazłem. http://obrazki.elektroda.pl/1695284300_1... http://obrazki.elektroda.pl/2235570600_1...
Tak, puknąłem. Niepotrzebnie zadaje pytania zanim sprawdze. Ale mam kilka pytań Zmieniłem separator, oleje, wydmuchałem go dobrze, filtr hydrauliki zmienilem itd. 1. Nadal po odkręceniu "kraniku" widzę delikatna błękitną mgiełkę - nie jest to normalne zjawisko? 2. Czy olej sprężarkowy może sie przegrzewać? jesli tak to dlaczego? Zapala się kontrolka...
moze tez przeplywomierz powietrza, albo separator oleju (odma) odma - pozycja nr.1 http://images03.olx.pl/ui/8/06/91/127953... sprawdż też węże pozycja nr7 i 3 [url=http://www.realoem.com/bmw/showpart... a także pozycja nr 7 - Zawór...
Dorobiłem cięgno do obrotów i wygląda to tak na włączonej piaskarce: https://youtu.be/9rdCLm4Q5QA. W momencie zakręcenia wszystkich zaworów jest tak: https://youtu.be/ieTvKRPPVyI. Czy to tak ma wyglądać? Dodano po 2 Mam jeszcze pytanie ponieważ jutro zabieram się do wymiany oleju w sprężarce czy wystarczy spuścić olej ze separatora?? Czy w śrubie też...
Zgadza się. STOP to ostrzeżenie, że ciśnienie powietrza jest za niskie do jazdy (nie odpuszczone hamulce, możliwość ich zablokowania przy zahamowaniu). Po całkowitym napełnieniu zbiorników powietrzem (czyli po zadziałaniu "zbijaka" w osuszaczu) zapalenie się takiej informacji przy odpuszczeniu ręcznego może oznaczać: - za małą pojemność zbiorników powietrza...
Witam.Bmw e39 520i m54 2.2i. 2003r.Silnik zimny odpalony,kilkanaście sekund silnik pracuje równo,następnie zaczyna nie równo pracować,po czym sterownik wyłącza drugi cylinder.Błedy to missfire 2 cyl.,czasem pojawi się tez misfire 4 cyl.Wymienione zostały wszystkie cewki i świece,sprawdzona kompresja,nowa uszczelka pod pokrywę zaworów jak i również pod...
Witam. Śruby raczej nie, bo przed remontem utrzymywał ciśnienie a po remoncie już nie. Obstawił bym na zawory. Ewentualnie gęstość oraz klasa oleju. Tu najprawdopodobniej mamy do czynienia ze zbyt dużą ilość zasysanego oleju przez sprężarkę. Efekt dużego podciśnienia spowodowany zapchaniem filtrów powietrza i oleju oraz separatora a tu zostały one wymienione...
Zawór zwrotny powinien być między wyjściem kompresora a butlą. Presostat na sztywno do butli bez żadnych zaworów po drodze. Jeżeli jest potrzebny to czy może to być zwykły przewód tekelan czy musi być miedziana rurka? Z technicznego punktu jest to całkowicie obojętne, armaturę miedzianą jest prościej połączyć dla amatora aby uzyskać szczelność. Warto...
167W to o wiele za dużo i się spr-ka zamorduje, możesz wsadzić góra 130W bo większa będzie bardzo dławiona i się uszkodzi a ilość czynnika? Też tak uważam, ale lepiej zamiast mocą posługiwać się wydajnością objętościową lub pojemnością skokową. Mogę zrobić niższe ciśnienie na odparowaniu, tym samym spada rzeczywista moc chłodnicza. Dławienie jest stałe...
Witam zakładam ten temat ponieważ kolejne pytania mi się nasunęły. Otóż posiadam chilera wody lodowej tab.znam niżej. Pracował do końca demontażu a przepracował ok 100rh. Chiler jest w częściach więc urządzenia od początku montuje w innej obudowie. Chiler ma spora moc więc sprężarkę tab.znam niżej chcę wysterować falownikiem który także posiadam. PLC...
Dzień dobry, przeżywam właśnie pierwsze w życiu spotkanie z komresorem śrubowym, a dokładniej z urządzeniem Atlas Copco GX2 FF EP. Chciałbym zadać kilka pytań kolegom, którzy - być może - codziennie mają styczność z tymi urządzeniami... W skrócie - firma, w której pracuje, kupiła takowy kompresor z myślą o zasilaniu w powietrze linii montażowej EMS....
Czy nie masz problemów z wilgocią we wnętrzu butli? Wykonałem podobny kompresor do aerografu lecz na filtrze za butlą ciągle skrapla mi się woda i nie mam pojęcia jaka może być tego przyczyna we wszystkich kompresorach skrapla się woda, jest to uciążliwe w aerografach ponieważ potrafią pluć wodą. Powietrze atmosferyczne ma swoją wilgotność i woda z...
Zauważyłem że ciśnienie lub podciśnienie pod pokrywą zaworów działa na membramę zaworu ciśnienia w separatorze oleju, a ten z kolei kieruje pary oleju do ssaka albo do turbiny. U mnie wygląda na to że nadciśnienie jest doprowadzane przez separator do kolektora ssącego, a dla silnika jest to lewe powietrze i próbuje regulować przepustnicą i dawką i...
Witam. Jestem od 2014r. posiadaczem Peugeota 3008 z silnikiem 1.6 THP który jest okrzyknięty średnią opinią i posiada parę słabych punktów. Postanowiłem w tym temacie opisać sposób w jaki sobie poradziłem z odmą / separatorem w tym silniku. Przy przebiegu 180 tyś. postanowiłem zrobić przegląd silnika ponieważ miałem znaczny spadek mocy i delikatne szarpanie...
Olej możesz zastosować syntetyczny silnikowy np.5W30 lub olej do sprężarek klimatyzacji . Co do odzyskania oleju to taniej będzie go uzupełniać a najlepiej pozbyć się sprężarki od chłodni bo nie ma pierścieni zgarniających i będzie pobierał olej i nic na to nie poradzisz pozostaje uzupełniać i spuszczać z separatora ta mala śrubka z boku . Można z powodzeniem...
Oj dużo pracy przed tobą Mariuszczs. Dużo problemów do rozwiązania. Pierwszy najważniejszy zbudować zamknięty obieg oleju chłodzącego i smarującego sprężarkę, wyposażony w separator oleju, filtr i chłodnicę oleju. Jak źle zrobisz nie zarobisz na olej. Druga sprawa odciążanie sprężarki mam na myśli przełączanie pomiędzy tłoczeniem powietrza a pracą na...
Witam. Mam problem ze sprężarką śrubową Ingersoll Rand. Według mojej wiedzy jest to sprężarka P130 - nie posiada tabliczki znamionowej. Silnik Deutz 3 cylindry, typ: F3L 1011 F. Taka jak na zdjęciu poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/2735689800_1... http://obrazki.elektroda.pl/7868255000_1... Sprężarka ładnie pracuje...
Witam. moim zdaniem działa w ten sposób że pompa która zasysa czynnik z układu i pompuje do skraplacza z wentylatorem który schładza czynnik przechodzący przez filtr osuszacz i idzie do zbiornika. No, mniej wiecej. Ten "skraplacz" nie potrzebuje wentylatora i jest to wymiennik ciepla skombinowany z separatorem oleju. Nie ma "osuszacza". W przeciwienstwie...
Witajcie koledzy; mam kilka pytań, na których konkretnej i jednoznacznej odpowiedzi w Internecie nie znalazłem, a praktyki nie mam jak zdobyć. Na 10-godzinnym szkoleniu z f-gazów jeszcze tych pytań nie miałem, niestety :D Może koledzy będą w stanie odpowiedzieć na któreś z nich? Pytania w większości o układy inwerterowe z R-410A. 1. Jak to jest z olejem...
uszkodzona odma powoduje to ze silnik nie zasysa oparów i mgiełki olejowej tylko falszywe powietrze z otoczenia nie spotkałem się ani razu z przypadkiem, że odma miała nieszczelność polegającą np. na pęknięciu węża odmy spowodowaną przyczyną naturalną, jej nieszczelności polegają tylko i wyłącznie na wyciekach oleju np. przy wężu wchodzącym do karbowanej...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Ja się pokusiłem o zakup stopnia śrubowego i dopiero teraz widzę ile z tym kłopotów. Chciałem dorobić resztę tzn. separator oleju, smarowanie itd. ale to skomplikowane i pracochłonne. A np WD-53, którą tez posiadam jest prostą sprężarką. Poniżej przedstawiam schemat całej sprężarki śrubowej, oczywiście znany ale chce tu poruszyć temat budowy takiej...
Kolejny copy/past Czy ktoś tu się denerwuje :D Jak pisałem wcześniej najpierw chce sam zrozumieć jak to ustrojstwo działa, a dopiero sam ew działać. Wiec na spokojnie rozmawiajmy. I zaznaczę, że cały czas myślę wyłącznie o inwerterze, bo w on/offie te rzeczy są jak by prostsze. Myślę po chłopsku, zakładam 2K przegrzania, co już daje nie pełne wykorzystanie...
Jeżeli z wydechu są te niebieskie spaliny to może być faktycznie klops z pierścieniami, natomiast równie dobrze mogą uszczelnienia na zaworach w głowicy puszczać... kolejny temat, z odmy tylko dym czy też olej się trochę leje..?? bo jeśli się olej trochę leje może być membrana w separatorze z przodu silnika strzelona i przepuszczać.
Witam, szukam opisu/instrukcji sprężarki ecoair c9. na zdjęciach zaznaczyłem według mnie istotne rzeczy. Proszę o poprawienie i uzupełnienie. 1 chłodnica powietrza 2 chłodnica oleju 3 Ustawianie ciśnienia 4 5 ? 6 filtr powietrza na nim znajduje się zawór ssawny? 7 zawór ciśnieniowy? http://obrazki.elektroda.pl/7665502600_1... http://obrazki.elektroda.pl/7636576400_1...
Witam. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, który powstał po wymianie oleju, separatorów, uszczelnienia kompresora Hydrovane 68 - zestaw KS72 oraz KM 73. Przed wymianą kompresor działał poprawnie. Teraz na wakuometrze 4 atm a sprężonego powietrza praktycznie brak. Po krótkiej pracy wydostaje się olej przez otwór - zdjęcie 1. Po załączeniu kompresora...
Witam! Jestem w trakcie budowy kompresora śrubowego i podczas pierwszego uruchomienia napotkałem problem. Sprężarka ładnie pompuje, w separatorze ciśnienie utrzymuje się na poziomie 3 bar, jednakże po wyłączeniu kompresora z otworu przy przepustnicy wydostaje się olej pod dużym ciśnieniem. Jest to spowodowane tym, że śruby się zatrzymują a ciśnienie...
Witam od niedawna interesuje się płukaniem układu klimatyzacji i zastanawiam się nad kupnem lub zbudowaniem stacji do płukania. Interesuje się prostą stacją na powietrze którą uruchamiamy przez zawór kulowy i chciałbym wiedzieć jak mógłbym przerobić urządzenie aby po podłączeniu działało samoczynnie. Urządzenie wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/6938018700_1...
Witam, mam problem ze sprężarką Airpressa APK-G 10/500. Mianowicie problem polega na moim zdaniem nie domykającym się zaworze ssawnym, przez co ucieka mi ze zbiornika około 1-1.3 bar. Dokładnie widać to na załączonym filmiku: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Ciśnienie robocze max: 8.5 bar. Sprężarka jak widać dobija do 8.6...
uszkodzenie separatora oleju budowa separatora oleju zawór oleju
yamaha amplituner tuner stereo suzuki wagon ustawienie taśmociągu
zderzak naprawa zderzak naprawa
Renault Master 3 dCi – błędy DF569 i DF054 pod obciążeniem, ciśnienie doładowania i paliwa Regulator Junkers FW120 nie świeci - brak zasilania