Zawór jest zawsze zamknięty. Poziomu oleju pilnuje niezawodny wyłącznik rtęciowy,połączony z pływakiem. Wykorzystałem mechanizm wraz z pływakiem z jakiegoś starego zbiornika samochodowego. W taki sposób zasilałem separator wody w kotłowni,czyli beczka 60 l z kranikiem do spuszczania wody w dnie. Z tego separatora pobierałem syfol do małego zbiorniczka...
ni Dlaczego wybuchła tylko strona wysokiego ciśnienia? Sprężarka PSH19 ma zawór zwrotny w głowicy. Ma również na korpusie zawór serwisowy po stronie niskiego ciśnienia, ale jest z tyłu. Zawór serwisowy fabryczny do napełniania i spuszczania czynnika jest po stronie wysokiego ciśnienia, żeby (zgodnie ze sztuką) zalewać czynnik do zbiornika cieczy i...
Dawno już takiego steku bzdur nie czytałem. (at)tanya03 Przecież ty w życiu żadnego XAS nie widziałeś. ....ale dlaczego od razu hejt?, to jest takie modne teraz?, jeśli napisałem zle popraw mnie i wskaz fragmenty gdzie jest błąd żebym się mógł uczyć tez i więcej takich "bzdur" nie pisał ok?, skoro piszesz ze nie widziałem zadnego xas-a poprzyj to jakimś...
Sprężarka ma separator przyspawany do niej . Od dołu jest rurka i przez zawór powrot do komory ssacej sprężarki. Po odzysku otwieram ten zawór i gaz ze strony HP wypycha olej z dna separatora do komory ssacej . Oczywiscie drugi zawor zamyka chwilowo dostep do LP tzn skraplacz jedno żebro i separator oleju odzyskiwanego np z auta.
Jeśli nadal nie rozwiązałeś tego problemu to spust jest widoczny na pierwszym zdjęciu tuż pod chłodnicą, jest tam zaworek na końcu którego powinien być wężyk ale widać tylko króciec. Jest tak wysoko bo w środku jest rurka która biegnie do samego dna zbiornika. Trzeba tylko pamiętać że spuszcza się olej wcześniej nabijając ciśnienie do zbiornika separatora...
Spotkałem się z takim wywalaniem oleju w sprężarce która miała za wysoki stan oleju, a najlepsze było to że prawdziwy stan oleju było widać w zbiorniku dopiero po rozgrzaniu jej powyżej temperatury otwarcia termostatu (tam było 75stopni) , trzeba było ją podtrzymać na pracy 10-15 min z wysoką temperatura i dopiero wyłączyć , poczekać kilka minut aż...
Parę lat temu robiłem taki automatyczny separator dla znajomego. Niewielki zbiorniczek z przegrodą o którą uderzał strumień wydmuchiwanego powietrza a dno zakończone stożkowo z lekką gumową kulką, ciśnienie tłoczone dopychało kulkę do stożka zamykając odpływ. Po napompowaniu zawór elektromagnetyczny uwalniał ciśnienie pomiędzy separatorem a zaworem...
Tyle razy już ściągałem tę pokrywę, czyściłem, odtłuszczałem, szlifowałem że teraz mogę sobie to wpisać do CV. Mając komplet śrub z gumowymi uszczelniaczami wstawiłem tam podkładkę która spowodowała, że te śruby mógłbym wkręcić kilka ruchów więcej. Tak zrobiłem. Dociągnąłem i heja. Po powrocie silnik nie tyle że się mocno pocił ale krwawił olejem. Musiałem...
Masz manometr na filtrze oleju i na wyjściu separatora - próbowałeś założyć zawór kulowy na wyjściu z chłodnicy i go delikatnie przymykać obserwując co się dzieje na manometrach? Druga sprawa że ciśnienia które podajesz ewidentnie wskazują na zbyt mały opór separatora - jesteś pewny że oring wewnętrzny w separatorze dobrze doszczelnia się na stożku?...
Zawór scaveningowy ten przezroczysty z białą plastikową rurką nie w środku nic poza trzema otworkami ,czyli nie jest kierunkowy . Wszystkie elementy w kładzie smarowania i separatora sprawdzone . Jak wyłączę awaryjnie kompresor podczas sprężania to powietrze z chodzi powoli do zera z separatora i kompresora ,a jak zatrzymam awaryjnie podczas odprężania...
Jeżeli pojawi się za dużo oleju na wylocie problem może tkwić w oleju nie spełniającym parametrów-zabrudzenie filtra separatora , za duży poziom oleju , zapchana linia skaweningowa. Kompresor powinien sam sobie wyregulować ilość sprężanego powietrza domykając zawór.
Własnej roboty separator 60mmx100mm . Olej bedzie wracał kapilarą przez zawór do komory sprężarki.Na razie tzn jakieś 2 lata będę otwierał na chwilę zawór ręcznie i pracująca sprężarka wypchnie przez kapilarę olej do swojej obudowy wejsciem gdzie bywa zawór schredera. Opisujesz pracę separatora oleju wyrzucanego przez samą sprężarkę. OK. Ręczne otwieranie...
To bez znaczenia ile będzie używany. Musisz mieć całość elementów. A nie masz nic. To nie kompresor tłokowy. Musisz mieć kawał osprzętu. 1 to wlot powietrza. I tam brakuje regulowanego elementu wlotowego. Który reguluje wydatek i ciśnienie powietrza. Dodatkowo ma zawór wydmuchowy do poprawy ekonomiki pracy. 2 to linia scaveningowa z separatora oleju....
Jak dla mnie to dałbym niżej wyłącznik ciśnieniowy . Co z separatorem oleju zdaje egzamin a może są inne pomysły? Z innego chyba modelarskiego forum , czy to zadziała? http://obrazki.elektroda.pl/3579820300_1... Tu jest link do tego forum i opis pomysłodawcy : http://www.mod-planet.com/forum/viewtopi...
Nie ma takiej możliwości aby w oleju było 5l wody, chyba że ktoś ją tam dolał. Co więcej nie ma za bardzo jak wlać takiej ilości, a nawet gdyby to nie wyrzuci tego do instalacji. A jednak to to możliwe i nikt wody nie dolał . Jak będzie za duży stan oleju ( mieszanki ) w srubie to potrafi wywalić do instalacji lub przez zawór dolotowy . Filtr separatora...
Nie wiem czemu kolego tak kombinujesz? Wyreguluj zawór ciśnieniowy, by wyłączał nad króćcem wylotowym, by powietrze nie schodziło do instalacji a nie będzie potrzeby doładowywania.
Dzięki owik i autoas! Zarówno cienki czyli podciśnienie jak i gruby po zdjęciu pokrywy zaworów okazały się posiadającymi "sitka". Drugi "gruby" przechodzący w "czarną skrzynkę" czyli separator oleju też ma sitko. Po wypłukaniu wszystkich sitek oraz przepłukaniu separatora brak objawów zaolejenia przepustnicy. Zawór EGR jest gdzie indziej i chodzi do...
Dodałem obraz poglądowy może to cos więcej pomoże. Na dole w rogu obok separatora znajduje sie cos takiego jak filtr oleju o pojemności 2,3 litra podłączone sa do niego dwa przewody,jeden z regulatorem, nie wiem do czego to służy a na necie nic nie znalazłem. http://obrazki.elektroda.pl/1695284300_1... http://obrazki.elektroda.pl/2235570600_1...
Olej możesz zastosować syntetyczny silnikowy np.5W30 lub olej do sprężarek klimatyzacji . Co do odzyskania oleju to taniej będzie go uzupełniać a najlepiej pozbyć się sprężarki od chłodni bo nie ma pierścieni zgarniających i będzie pobierał olej i nic na to nie poradzisz pozostaje uzupełniać i spuszczać z separatora ta mala śrubka z boku . Można z powodzeniem...
Witam. Przed i po wymianie odmy (Audi A3 2.0 TDI BKD) dalej w małych ilościach pluje olejem, co prowadzi do zasmarkania dolotu. Odma może cokolwiek puszczać w minimalnych ilościach, czy po prostu otrzymałem trafny produkt? Chciałbym wspomnieć, że pokrywa była regenerowana, membrana jest sprawna, nie zatyka się tworząc ciśnienie w komorze. Odma nie...
Właśnie buduję taki. Cylinder podgrzewany wypełniony... Nierdzewnymi druciakami do garów. Gęsto. Na dole wejście czynnika i zawór do spustu oleju. Na górze odejście gazowego czynnika do sprężarki.
Na biegu luzem, zawór zamyka dolot głównego strumienia powietrza. Powietrze wpada tylko malutkim kanałem umożliwiającym utrzymanie ciśnienia w zbiorniku separatora, umożliwiające prawidłową cyrkulację oleju w układzie. Nadmiar powietrza wraca z powrotem w dolot. Całość takiej pracy umożliwia zawór zwrotny z nastawianym wstępnym ciśnieniem otwarcia.
jocer5 chłodnicę zostaw gdyż w niej powinieneś mieć zawór zwrotny. Właściwie to taka chłodniczka-separator oleju. Sprężarka celowałbym w 2 tłokową, te 3tłokowe jakoś do mnie nie przemawiają ALE to moje widzimisie .
Bo nadal nie wiemy co dzieje się w układzie olejowym - np. zapchany separator daje takie objawy, to samo filtr oleju, zużyty olej, przytarte łopatki , zacięty zawór minimalnego ciśnienia itd. To dlaczego nie wyeliminujesz tych przyczyn . Tylko pchasz się w teorie w źle dobrany termik.
ta plastikowa puszka to zawór ograniczający ciśnienie w skrzyni korbowej, w środku znajduje się membrana i sprężyna i jak ciśnienie wzrośnie na tyle aby pokonać opór stawiany przez sprężynę to membrana się podniesie i gazy (niejednokrotnie z drobinkami oleju) dostają się do przewodu powietrza idącego do turbiny. Ten zawór nie służy do oddzielania drobin...
To co zaznaczyłeś to zawór zwrotny powietrza. Śrubą reguluje się ciśnienie wewnętrzne w module. Nie kręć tym - nic to nie da. Zaczynasz się dobierać do rzeczy o których nie masz za bardzo pojęcia - łatwo spartolić sobie moduł. To cię może słono kosztować - te moduły są już nieprodukowane. Podstawa separatora to ta srebrna część przykręcona do tego czarnego...
Ale jak widzisz tak samo jak sprężarki śrubowe mają wtrysk oleju, separator, chłodnicę, filtry, zawór zamykający dolot, zawór minimalnego ciśnienia etc.
Witam, szukam przyczyny. Kompresor śrubowy Ingersoll Rand P130 WD, zapalam, otwieram zawory, pracuje paręnaście sekund, po czym dmucha chmurą oleju. Wymieniłem olej na Rarus 425, separator HiFi, nie pomogło. Sprzęt przywieziony z Francji, nie znam historii. Co sprawdzić??
A co miałoby się z nimi dziać? Układ zamknięty i już tam zostaje. "Uszczelniacze" to bardzo toksyczne (dla kieszenie właściciela i dla układu) substancje, stosowane przez leniuszków i wygodnisiów. Problemy jakie powodują, zależą np. od rodzaju kompresora. Zatykając całkowicie separator oleju, zalepiają filtr osuszacz, zawór rozprężny, oblepiają parownik...
Zawór bezpieczeństwa jest przed separatorem. Więc normalne że przy otwarciu pluje olejem. Zacznij od ustawienia ciśnienia. Pokrętło na ścianie grodziowej ustawiasz na zamkniętym zaworze.
Sprawdź ciśnienie paliwa ( może pompka się kończy lub wężyk łączący pompkę z obudową sparciał ). Sprężanie faktycznie słabe ale powinien chodzić równo. Co do brania oleju, to wymieniane miałeś kiedyś uszczelniacze na zaworach ? Dobrze też jest wyczyścić separator oleju w pokrywce zaworów ( ja czasami stosuje wypalanie ).
Dzień dobry. Szukałem prostego solidnego urządzenia. Mam do kupienia zestaw split na bazie Mitsubishi MUZ-GB50VA do przeróbki na pompę z wymiennikiem płytowym. Proszę o informację czy korzystniejsza z punktu widzenia przeróbki jest jednostka z tłumikiem (?) MUFFER czy kapilara i separatorem oleju - zaraz za kompresorem i czy to istotna różnica. Zawór...
Nie bardzo mogę sobie wyobrazić separator oleju w wykonaniu amatorskim, który potrafiłby zlać olej z powrotem do agregatu. Olej w przewodzie tłoczącym jest zaciągany przez ssanie z wnętrza agregatu, a przed powrotem zabezpiecza go zawór w głowicy. Więc mowa o separatorze oleju w tym wypadku jest bez sensu. Jeśli ktoś chce odseparować olej, to tylko...
Prosty ale bardzo estetycznie wykonany projekt :) Jeśli ktoś się obawia o poziom oleju to polecam zrobić sobie separator z powrotem oleju do kompresora. Kiedyś robiłem takie separatory z rurki ok fi40mm i gąbek stalowych. Po każdym użyciu otwierałem na chwile zawór i kompresor zasysał zebrany olej z dna separatora. Pozdrawiam.
Witam, Mam problem z moim Polo. Od jakiegoś czasu silnik ma nierówne obroty (dławi się). Przy odpaleniu jest wszystko w porządku, po ssaniu (tj. jakoś po 15 sekundach) zaczyna się dławić. Wzrósł poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym oraz po odkręceniu korka ukazał się brud w postaci jakby piasku (kolor płynu jest różowiutki) oraz pojawia...
obecnie podziękowała za współpracę sprężarka, Układ i tak musisz otworzyć, więc stary czynnik do odzysku i utylizacji, a to dziwadło przeciąć piłką i zrobić sekcję zwłok. Przecież nie można tego zostawić przy wymianie sprężarki! W tym miejscu mogą być: 1. Filtr, jak pisał p.obelix. Największa szansa. 2. Separator cieczy. Mniejsza szansa 3. Zawór stałego...
I właśnie tego nie czaje: dlaczego do rozruchu zawór IV jest uchylony tylko minimalnie? Przecież wtedy trzeba dużo powietrza, żeby nabić ciśnienie. A przy małym ciśnieniu przy starcie ( zawór IV uchylony minimalnie) jest też słabe smarowanie stopnia śrubowego olejem z separatora.
uszkodzona odma powoduje to ze silnik nie zasysa oparów i mgiełki olejowej tylko falszywe powietrze z otoczenia nie spotkałem się ani razu z przypadkiem, że odma miała nieszczelność polegającą np. na pęknięciu węża odmy spowodowaną przyczyną naturalną, jej nieszczelności polegają tylko i wyłącznie na wyciekach oleju np. przy wężu wchodzącym do karbowanej...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Pomyśl trochę - masz zbiornik z separatorem (filtrem) przed filtrem masz ciśnienie ze 13 bar( bo wywala ci zawór bezpieczeństwa) za filtrem 4bary - wniosek? Druga sprawa to stan oleju i pozostałych filtrów . Piaskujesz tym kompresorem - stan oleju i pozostałych filtrów tj. powietrza i oleju.
A kompresor jaki masz ? Przydał by Ci się jeszcze separator żeby z pistoletu olej nie pryskał. Podsumowując: - oddzielny wlot i wylot powietrza - zawór bezpieczeństwa - zawór zwrotny pomiędzy butlą a kompresorem - manometr gdzieś na ciśnieniu butli - separator oleju (być może masz w kompresorze, ale nie sądzę). Butle od gazu są do tego celu dobre, bo...
Witam . Z opisu tej pompy wynika że na wydechu ma separator aby nie wydmuchiwała oleju ani jego oparów . Co do zaworów to jedynie na ssaniu po uzyskaniu podciśnienia zamknąć zawór i wyłączyć pompę aby nie pracowała niepotrzebnie . I tu dobry był by automat . Po osiągnięciu zadanego podciśnienia zamyka zawór i wyłącza pompę .
Witam Wszystkich. Konstrukcja schludna, staranne wykonanie podstawy na kółkach co umożliwia łatwe przeniesienie z jednego na drugie miejsce. Przydał by się jakiś uchwyt do podnoszenia sprzętu w razie, gdybyś chciał postawić np na stole. Druga sprawa związana z kompresorem to odolejacz (separator oleju) by nie wpuszczała powietrza z olejem. Podejrzewam,...
Witam ostatnio nabyłem kompresor śrubowy irmer elze. Nie wiem co to za model nie moge nigdzie znaleźć zadnych danych. Jedyne co wiem to ze wydajnosc była kolo 3.7m i byl tam silnik deutz f2l511 po ktorym został kołnierz koła zamachowego i sprzeglo. Tak wyglada na kompletny zawór ssacy jest chłodnica jest separator jest filtr oleju też . Moje pytanie...
To nie przekaźnik tylko cewka gaszenia silnika. Czemu pozbawiłeś silnik chłodzenia? Ja otwiera zawór bezpieczeństwa to : - zapchany separator i za wysokie ciśnienie wewnętrzne, - układ ssania nie domyka, - uszkodzony elektrozawór sterujący układem ssania - to co powyżej: brak odciążania śruby na luzie. Dwa pierwsze dobrze. A elektrozawór tu raczej zamyka...
Dzień dobry zakupiłem kompresor śrubowy spalinowy Ingelsoll Rand 110. Silnik odpala i pracuje dobrze.Natomiast z wylotu powietrza (zasilania) niestety nie leci samo powietrze...powietrze z olejem W momencie zamknięcia zaworów wywala zawór z separatora jakby nie rozłączał kompresora śruby. Były nieszczelności w wężykach zaworu sterującego, ale niestety...
Jak masz wyrzucić na złom to próbuj. Zmień olej na bardziej lepki i zorganizyj nawiew powietrza na głowicę aby choć trochę ją ochłodzić. Pasuje separator oleju z możliwością samodzielnego zasysania go z powrotem do sprężarki. Nie wiem jak zbudowane są zawory, ale pewnie są to listki na płyie z otworami. W dużych temperaturach będzie się na nich spiekał...
Lepiej było zrobić separator oleju, z powrotem do kompresora. Zamiast wstawiać : podawane przez olejoodporną rurkę Lepiej było polutować na "twardo". Tak samo z innymi złączami. Sama pompa pochodzi od zamrażarki, więc nie jest słaba. Pompuje do 9 barów. To nie jest pompa sensu stricte, lecz sprężarka/kompresor. Tu ciśnienie zależy od tego na jakim czynniku...
Powiedz mi ile tego oleju w powietrzu jest, normalnie gdy otworzysz zawór sprężarki na maxa i przyłożysz rękę powinieneś mieć ją tylko lekko tłustą, a nie mokrą od oleju. Jeśli sprężarka rzyga olejem to do wymiany kwalifikuje się separator oleju sprężarki ( znajduje się on w dużej okrągłej puszce), kosz od 400 zł w górę ( bez wymiany, można to zrobić...
będzie bardzo pluł olejem i trzba go będzie często uzupełniać. Skierować wylot sprężarki do separatora olej-powietrze, olej na powrót do skrzyni korbowej, powietrze w atmosferę. Problem z olejem wyeliminowany. Podciśnienie zależne będzie od stanu tłok-pierścienie, cylinder-zawory oraz objętości szkodliwej . Praktycznie -0.8 bar osiągalne z takiego...
Od gaźnika powietrze idzie kolektorem i wchodzi do głowicy przy zaworze ssącym od razu do komory spalania.. gdzie tam po drodze jest dostęp dolotu żeby zbierał olej? Odma jest włączona przed gaźnikiem. Olej z odmy może być zasysany z powietrzem przez gaźnik. Chyba że zatkana odma olejowa prowadzi do wzrostu ciśnienia co prowadzi do wpychania oleju...
uszkodzenie separatora oleju budowa separatora oleju membrana separatora oleju
rezystancja cewki elektrozawór zmywarki preamp gitara basowy pralka amica czyszczenie filtra
czujnik deszczu renault czujnik deszczu renault
Dzwonienie spod maski Mercedesa GLE przy uruchamianiu Jak sprawdzić driver MOSFET-ów: krok po kroku