Taka trochę partyzantka, ale naciśnij delikatnie zawór serwisowy klimatyzacji (tam gdzie się nabija gaz) i zobacz czy masz ciśnienie - powinno mocno strzelić - ok 5barów. Jak nie ma ciśnienia to nieszczelny układ.
Jedna wymiana oleju nie wystarczy. Zlać ile można stroną niskiego ciśnienia. Potem próżnia samej sprężarki i solidne jej wygrzewanie. Tak samo z całą jednostką zewnętrzną. Próżnia z 48h i w ciepłym miejscu. Jakby mi zależało na sprzęcie to bym w sprężarce wstawił zawór serwisowy AV do zlewania i wymianie oleju.
Próżnia się nie utrzyma, po odpięciu pompy będzie wciągać powietrze przez zawory schradera w portach serwisowych.
Podczas próby azotowej ubytku gazu nie będzie tylko w jednym przypadku (a czynnika po roku nie ma).....zawory serwisowe. Ja zawsze po nabiciu klimy lub w czasie próby azotowej sprawdzam szczelność zaworków. Około 70 % klimatyzacji wymaga dokręcenia zaworków.
Zawór serwisowy na chłodnicy czy na podszybiu? Tym się różnią. Do 96 roku był zawór na chłodnicy po 96 zawór serwisowy przeniesiono na podszybie.
Warto sprawdzić także instalacje częstą przyczyną tego typu zachowań jest załamana rura tłoczna, lub po prostu monter zapomniał zawór serwisowy do końca otworzyć.
Witam, czy da się zrobić pomiar przegrzania lub dochlodzenia w funkcji grzania w klimatyzacji inwerter z kapilarą? Czy jest za dużo czynnika o 50 g albo za mało o 150 g według tabliczki 570 g przegrzanie po ustabilizowaniu wychodzi 0 k. Pomiar dochlodzenia wychodzi 8k. Pomiar przegrzania wykonywałem na zaworze serwisowym, a dochłodzenie zawór serwisowy...
Witajcie, mam lodówkę, chce uzupełnić w niej gaz no i dać uszczelniacz bo podejrzewam że rozszczelnienie to pewnie mała dziurka, zanim ją wyrzucę chce spróbować ją naprawić. Czynnik to R600a wiem że łatwopalny itd. podpowiedzieć pod którą rurkę podpiąć zawór serwisowy żeby napełnić czynnikiem, no i jeszcze jedno, mam manometr z przewodem od klimatyzacji...
Ja to proponowałem im odłączyć przewody od agregatu i splita. Zaślepić kruciec przy splicie i puścić azot Zupełnie nie ma powodu, by te przewody odłączać i zaślepiać - splity mają specjalne zawory na imbus, którymi odcinasz rury od jednostki zewnętrznej, i mają też przy takim zaworze króciec serwisowy, przez który wpuszcza się azot. Kilkadziesiąt ruchów...
Zdjęcia nie mam ale to jest rurka fi 6 miedziana zaprasowana i zalutowana na końcu w tym miejscu fabryka napełnia czynnik a następnie ją zaprasowuje. Skoro ktoś już był do naprawy to musiał zostawić zawór serwisowy i on pewnie jest wewnątrz urządzenia. Zawory serwisowe są na rurkę fi 6 lub z zlutowaną rurką fi 6.
Raczej bym nie potrzebował klimy gdyby temeratura na zewnątrz była poniżej 9 stopni . Zresztą klima przestała działać w lipcu gdzie nawet w UK. było dosyć gorąco . Po prostu z dnia na dzień przestało wiać zimnym powietrzem . Więc krótko,nie ma ciśnienia w układzie-presostat nie pozwoli sterownikowi silnika na włączenie sprzęgła kompresora(ciśnienie...
Jeśli są dwa zawory serwisowe HP i LP to napełnia się oboma. Jaki czynnik to dowiesz się w punkcie serwisu klimy, jeżeli R12 to nie uda się podpiąć maszyny do serwisowania klimy z R134
Cześć wszystkim czy mógłby mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica miedzy płynem a gazem bo wyczytałem na necie ze płyn się ładuję hp a gaz się ładuję lp bardzo proszę o wytłumaczenie mi tego i bardzo dziękuje wszystkim za odpowiedz takie coś znalazłem na necie UWAGA: Napełnianie układu klimatyzacji (wyłącznie gazem) przez złącze niskiego ciśnienia. Napełnij...
Polecam stacje Hella, części i serwis dostępne od ręki. Kolega ma boscha, nie pamiętam jakiego, w tamtym roku w środku "sezonu" padł jakiś zawór. Jako że urządzenie było na gwarancji, wezwał serwis. Ten zjawił się po półtora tygodniu, stwierdził że trzeba zamówić zawór. Na zawór czekał chyba trzy tygodnie, a na serwisanta żeby go wymienił kolejne dwa....
Mondeo ma 2 zawory serwisowe, od niskiego jest przed prawym, przednim kołem, trzeba odsunąć nadkole od zderzaka. Zawór jest na osuszaczu. Co do wycieku to pojawić się może praktycznie wszędzie, zarówno na kompresorze,złączach, przewodach aż po skraplacz(bardzo często) Czynnik nabija się nie na ciśnienie ale na odpowiednią ilość wagową do układu. Jeśli...
Ja bym jeszcze sprawdził w miejscu gdzie odkręca się zawory serwisowe czasami o ring nie trzyma. Szczególnie przy wysokich zmianach temperatur (lato-zima chłodzenie-grzanie)
Ciekawe jak to miało wyglądać? Pochwal się, proszę. Od razu zaznaczam że w tamtym momencie znałem prawie wszystkie systemy rozprężania/dławienia czynników. No prócz metody z rozprężarką. Zwykły zawór ręczny, TZR, EZR, kapilara były mi znane. Niestety nie znalazłem zwłok tego EZR home made, ale mogę opisać jak był zbudowany. Całość opierała się o zawór...
ciśnienie HP do 12 atm., ale jak to określili "dziwnie niestałe (instalacja nie ma zaworu serwisowego LP), Mało, do sprawdzenia sprężarka, zawór rozprężny.
Tłoczenie ze sprężarki puść rurką fi 6 zawór serwisowy należy wspawać w sprężarkę jest tam dodatkowy port. Reszta wygląda dobrze. Takie połączenie się nagrzewa i zaciska kombinerkami. Następnie lutuje się lutem twardym o składzie srebra 2-5%
chciałbym koledze sprawdzić klimatyzację w LAGUNIE II z silnikiem 1,8 Chciałem sprawdzić ciśnienie ale w Reni jest jeden zawór serwisowy na osuszaczu i w dodatku z zaworem na niskie ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia Więc nabij azotem i szukaj przecieku.
nabijana była. Obieg wewnętrzny nie działa, ale podobno to bez znaczenia. Narazie z tych informacji pozostaje mi ten zawór niskiego ciśnienia. Zawór niskiego nie jest powodem małej wydajności klimy ale uniemożliwia monitorowanie ciśnienia po stronie niskiej i ustalenie sprawności zaworu rozprężnego. Co za problem odkręcić uszkodzony zawór serwisowy...
Instrukcje niektórych maszyn piszą o konieczności doliczenia pojemności węży serwisowych do ilości wtłaczanego czynnika, inne każą zamknąć zawór HP podczas napełniania żeby zminimalizować błąd wagi czynnika. Obecnie mam starą Magneti Marelli i co roku przed sezonem kalibruję wagę,błąd wagi nie przekracza 20-30g(o ile wagi stacji kolegów są wiarygodne)
Witam. Poszukuję schematu instalacji klimatyzacji Renault Koleos 1, rok prod. 2009, pojemność 2,0 diesel. (at)ElektrodaBot AI: Czy chodzi o schemat elektryczny, mechaniczny, czy oba schematy instalacji... Bezpośrednia odpowiedź • Kompletnego, fabrycznego rysunku mechanicznego (layout + routing przewodów) nie ma w domenie publicznej – znajduje się w...
Nie ma sensu. Do tego są przeznaczone specjalne urządzenia i płyny. Lepiej przejechać się gdzieś dalej ale zrobić to profesjonalnie. Zakład w którym chcą to zrobić przez zawory serwisowe jest daleki od profesjonalizmu. Nie dopuść do tego aby na Twoim aucie i za twoje pieniądze ktoś uczył się zawodu. Pozdrawiam
Zbliża się sezon letni i z pewnością wszyscy użytkownicy samochodów zaczną częściej korzystać z klimatyzacji i pojawią się w warsztacie. Należy jednak pamiętać, że sprawność tego układu zależy od jego poprawnej obsługi oraz regularnej konserwacji. Jako producent szerokiej gamy profesjonalnych stacji obsługi klimatyzacji oraz centrum Call Center przyjmujące...
Jak się okazało te rurki które miałem były o wiele za długie, więc i tak je skróciłem (i wyszło przed zgięciem) podjechałem z wymierzoną (i już wygiętą) rurką do gościa który montuje klimatyzacje, za 10 zł zrobił mi końcówki (kielichownicą) zamontowałem klimę, uruchomiłem zgodnie z opisami w internecie (wypchnięcie powietrza przez zawór serwisowy) i...
Witam, wpadłem na taki pomysł aby skonstruować klimatyzator domowy. Jak powinien wyglądać układ, jak sterować temperaturą? Czy na pomieszczenie o pow. 18m2 taki układ da rade ? Sprężarka -od lodówki Skraplacz -2xchłodnica klimatyzacji o wym. 605mm x 400mm Osuszacz filtr -Mam nowy od audi) Zawór rozprężny -Od audi a4 Parownik -1xchłodnica klimatyzacji...
Witam, mam problem z identyfikacją gwintu calowego od zaworu serwisowego klimatyzacji ściennej. Kupiłem zaworek serwisowy odcinający 1/4", lecz nie pasuje. Zmierzyłem suwmiarką króciec przy klimie, z tabeli gwintów calowych wyszło, że to niby 1/4", ale okazało się, że jest za mały. Teraz już nie wiem jaki to rodzaj gwintu. Dodatkowo ten zawór odcinający,...
sprężarkę dwurotacyjna A cio to??? dlaczego jest taka różnica w ilości czynnika lg 1300g gree 1900 ? Decyduje objętość wymienników, czyli z reguły ich wielkość. Ja bym wolał to 1900g, ale nie wiadomo jaki jest przepływ powietrza przez wymiennik JZ dla Gree. Ktoś coś popierdzielił i w ulotce są takie same wartości przepływu powietrza dla JW i JZ. Obie...
Materiały jakie otrzymałem na PW są, naprawdę obszerne opisują całą zasadę działania układu klimatyzacji (dokładnie w moim samochodzie) wraz z obiegiem czynnika chłodniczego, oraz co się z nim dzieje na poszczególnych etapach. Materiały i porady jakie otrzymałem, to lektura na kilka dni, a dzięki niej mogę na prawdę o wiele więcej sprawdzić sam niż...
To jest zawór serwisowy. Możesz odkręcić tą nakrętke i nacisnąć śrubokrętem. Jeśli coś uleci i będzie się ciężko naciskać to klima jest nabita, z tym że może być za mało czynnika, a tego już tak nie sprawdzisz.
Przejechałem się któregoś poranka ok. 5km. Włożyłem sondę do nawiewu, klima na max. wentylacja na max. a termometr podaje średnio 5 a najmniej ok. 2 st. C. Na zewnątrz było kilkanaście stopni. Wieczorem zmierzyłem wentylatory. Najmniejszy miał na zaciskach "open line", większy na pierwszym biegu 145 kΩ a na drugim 0,5 Ω. Kupiłem "nowe" wentylatory...
Witam Mam zamontowaną chińszczyznę AirForce 2,5KW z kastoramy ale niestety nie działa ona ostatnio zbyt dobrze. Daje rade schłodzić o około 1*C, wydaje mi się, że jest za mało czynnika w układzie. Na parowniku pojawia się szron na górnych lamelach, dolne są ledwo chłodne. Dodatkowo na rurce przy jednostce zewnętrznej osadza się szron. Klimatyzator chciałbym...
Sprężarki rotacyjne wszystkie co rozbierałem miały 2 biegunowe uzwojenia czyli ok 2800 obr/min . Klimatyzacjami bywa zajmuję się i tam te 2800 w/g mnie jak nie inwerter jest. TRZ mam firmy Honeywell dysza 3 , miałem nr 2 ale dla tego gazu za mała była . Sekcje w parowniku mam połączone równolegle, był 2 sekcyjny i 2 sprężarki 0,9 kW kiedyś miał . Jak...
Witam Lodówka stała za 2 m-ce odłączona od prądu - po jej włączeniu zamrażalnik bardzo mocno schłodził, ale lodówka praktycznie nic. Agregat cały czas pracował, robił sie gorący, a po pewnym czasie zapalała się czerwona dioda od temperatury. Nie naprawiam lodówek, ale zajmuje sie klimatyzacjami samochodowymi, wiec postanowień z racji niekompetencji...
Proszę o pomoc Klimatyzacja była sprawna do momentu nabijania Po nabiciu czynnika 80g do wartości 650g tyle co książki serwisowe mówią w mojej lagunie spreżarka zaczęła wydawać głośne dźwięki słyszalne od 3 tys obrotów im większe obroty to sprężarka głośniej działa, wróciłem do gościa co nabijał odessał z 650 g 410 g czynnika czyli przez 2 tygodnie...
Skąd Pan nabijacz ma wiedzieć, ile czynnika wchodzi do mojego auta? W zdecydowanej większości aut jest odpowiednia naklejka z informacją o rodzaju czynnika, jego ilości i tak samo jest info dotyczące oleju. Taka naklejka jest umieszczona przeważnie pod maską i jest łatwo widoczna. ma bazować na doświadczeniu? Bez sensu. Jeśli ma się odpowiednią wiedzę...
Witam. Trzy lata temu kupiłem lodówkę LG systemu amerykańskiego, czyli podwójne drzwi, ale to mało ważne. Problem pojawił się niedawno, że zaczęła coraz słabiej mrozić. Myślałem, że to ubytek gazu, ale zajmuję się klimatyzacją samochodową, więc posiadam automaty do obsługi, oprócz tego również wiele innych "bajerków". W pierwszej kolejności wlutowałem...
W zasadzie faktycznie mógłby być jego winą, ale z tego co rozumiem to ciągle kwestia zatkania układu, a więc wciąż poszerzamy pole poszukiwań. Tak więc skraplacz, przewody, odwadniacz, zawór rozprężny. Do tego możemy dorzucić parownik, nigdy nie wiadomo... A czy wg was gdyby to była kwestia choćby zaworu, to nie wzrastało by HP? Przecież jest dalej...
Wybrany model>,2005 (5),Zafira,Silnik,Z 18 XE Sterownik Klucz #1: EF Klucz #2: 8F Ustawiony normalny parametr synchronizacji. systemSupplierSpecific: L VIN: W0L0TGF7552118045 vehicleManufacturerECUHardwareNumber 55555600 systemSupplierECUHardwareNumber: SIE 0116102000 systemSupplierECUSoftwareNumber: 6577925108 systemSupplierECUSoftwareVersionNumber:....
I na deser propozycja dla odważnych. Ważnym elementem analizy jakości czynnika jest jego zobaczenie, stan, zaolejenie, kolor, wersja oryginalna najtańsza 290 zł: i proponowany zamiennik. Aby zmodyfikować trzeba bezwzględnie i koniecznie zastosować zawór dławiący z ustawionym maksymalnie ograniczonym lekkim uczyłem. Filtr ma max 12 bar w instalacji poprawnie...
Może być kilka przyczyn. - za dużo czynnika - utrudnione usuwanie ciepła ze skraplacza (jedn zewn.) np. zapchane lamele wymiennika, brak pracy wentylatora skraplacza. - brak, lub utrudniony przepływ czynnika np. ktoś zapomniał odkręcić zawór serwisowy lub nie jest otwarty na 100%, lub jest jakieś zagięcie na rurkach lub zapchana kapilara. - uszkodzenie...
Cześć, Pisze z prośbą o pomoc w uruchomieniu świeżo zamontowanego (używanego). zestawu Split. Piszę spoza UE. A więc, jeśli ktoś chce pisać o prawie tam obowiązującym to proszę sobie darować. Konkretnie to piszę do Was z Ameryki Południowej z Paragwaju. Dostęp do specjalistów jest tutaj niestety bardzo ograniczony (bardzo to dziwne, bo klimat bardzo...
Witam posiadam klimatyzacje typu split marki HISENSE. zamontowaną ok 2 tyg temu moc chłodnicza 3,5kW. Próżnia wykonana pompą roklima plus 4f przez ok 1h. Po wykonaniu próżni pompa nie wykryła nieszczelności nie pokazały jej tez bańki mydlane. Klimatyzacja odpalona wszystko ładnie pięknie działało, zauważyłem szronienie na stronie tłocznej zaworu. Nie...
Klimatyzator jak w temacie,proszę o weryfikację temperatur pracy. Klimatyzacja zamontowana,pracuje.Oto pomiary temperatury na kratkach wylotu powietrza(nie jest to Inverter).A więc: Warunki pogodowe-na zewnątrz 20 st C.,wewnątrz 19 st C. Temperatura dla funkcji chłodzenia -przy najmniejszym nadmuchu 4.7st C. -przy średnim nadmuchu 6.3 st.C -przy maksymalnym...
Na chwilę obecną dopuszczone są dwie metody odzysku gazu (LPG) z instalacji: Chodzi ci o aspekt prawny? Przecież autor tematu nie chce odzyskiwać LPG z instalacji paliwowej tylko chłodniczej. A tu panują inne zasady prawne. O wolnej amerykance naszych "nabijaczy gazu" lepiej nie wspominać. Pierwsza z nich wykorzystuje specjalne urządzenie – tzw....
Rozumiem, że pewności mi nikt nie da. Jakich zatem brakuje informacji, żeby wydać opinię? Sprawdzę co trzeba, żeby ustalić przyczynę z maksymalnie wysokim prawdopodobieństwem. Dodano po 25 W układzie ze spręzarkami o zmiennej wydajności to głownie sprężarka (i jej wysterowanie) odpowiada na LP Tak się zastanawiam jak Twoje słowa mają się do zapisów...
Zdarzyła mi się ciekawa historia serwisowa. Klimatyzator LG mam od jakichś 4 lat. Po awarii firma krzak nie przyznaje się do instalacji, a inne serwisy każą ścigać instalatora. Błędne koło. Tak więc wziąłem sprawy w swoje ręce. Zdiagnozowałem przebicie zaworu EEV do chassis, co spowodowało uszkodzenie elektroniki. Elektronikę (2 tys. zł) wymieniłem...
klima a atego to bardzo prosty układ i nie ma modułu, który nią zarządza z tąd nie bedziesz miał żadnego błędu po podpięciu SD Jest plus, czujnik ciśnienia, czujnik zalodzenia, cewka sprzęgiełka i masa. Ot i cały układ - jedna gałąź... Gdzie znajduje sie ta żyła kabla , jak to wygląda ??? W zasadzie to przypadłość Actrosa - nie Atego. Chodzi o kabel...
Moze to coś pomoże Bloki pomiarowe na samym zapłonie Napięcie akumulatora12.3 V Status zapłonuZał 12V Glówny przekaznikAktywny Przekaźnik pompy paliwaNieaktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu)0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu)0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu0,00% Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowegoAktywny Pożądana...
Witam posiadam klimatyzator marki Enviracaire model Coolmaster 75G (identyczny sprzedawany również jako Honeywell czy Haier). Kupiłem używany i przez pierwsze 2-3 tygodnie pracował bardzo dobrze, cały parownik był zimny i zaszroniony. Któregoś gorącego dnia zauważyłem, że klimatyzator jakby mniej chłodzi i odkryłem, że 1/4 parownika (górna część) jest...
Witam Z doświadczenia wiem,że bardzo duża ilość klimatyzatorów jest montowana przez laików.Nawet co najmniej jeden z dystrybutorów wprowadził swoje wyroby do sieci marketów dołączając instrukcje samodzielnego montażu i uruchomienia. Osobiście nie popieram tego jednak jest to nieuniknione tym bardziej,,że osobiście znam kilkanaście firm ,które nie mają...
Witam, Mam problem z wyskakującym błędem P0170 - korekcja paliwa wadliwe działanie rząd 1 Generalnie nie sądze aby przepływomierz był nie sprawny ponieważ auto nie ma muła i dość dobrze przyśpiesza zarówno na lpg jak i na benzynie,choć mogę oczywiście się mylić. Poniżej zrzut z Op-com : Napięcie akumulatora,14.5 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik...
witam oto co odczytałem opcomem: 2001,Zafira,Silnik,Z 16 XE Measuring blocks information: Napięcie akumulatora,14.2 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 % Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny...
Tak jak wspominalem urządzenie pracuje jako pompa ciepła a w angli były sprzedawane jako standard- jednostak nie ma hydroboxa ale ma wymiennik płytowy i jednostkę wewnętrzną MITSUBISHI ECODAN PAC IF 063 z kontrolerem FTC5 Controller więc w sumie wszystko co zawiera hydrobox tylko że więcej do pospinania Tak właśnie coś czułem że masz nietypową wersję...
Może zacznijmy od początku czy urządzenie niedomagało zgłaszało błędy ,czy po prostu sprawdzałeś parametry pracy. Nie, błędów nie było, urządzenie mam od niedawna, naprawiłem w nim zasilacz (podobno działało aż do awarii zasilacza) i wstępnie podłączyłem go z za małą ilością gazu (poprzedni właściciel napsocił - zakręcił zawory ciecz/gaz i wypuścił...
Witam, Moja zafira ostatnio strasznie muli. Po krótkiej jeździe pojawia się lampka check engine i zaczyna mulić. Nie pozwala wkręcić się powyżej 2500 obr. Kody kłędów P0400 aktywny i P0704 nieaktywny. Odczyt wartości z opcom na biegu jałowym po krótkiej jeździe poniżej: Napiecie akumulatora, 13.9 V Status zaplonu, Zal 12V Pedal przyspieszania w pozycji...
Witam szanownych forumowiczów.Mój problem polega na tym,że trzeba dosyć długo kręcić rozrusznikiem zanim zapali.Po uruchomieniu silnika żadnych innych objawów,obroty regularne,moc również wydaje się w porządku,żadnych błedów komputer nie wykazuje.Poniżej dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V Status zapłonu,Zał 12V Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny...
Witam Tej marki tego profesjonalnego nie znam, ale z zewnątrz identyczny z tym: http://allegro.pl/tester-diagnostyczny-l... Poniżej zrzut danych z rozgrzanego silnika podczas jazdy: Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.0 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam szanownych Kolegów, Akumulator ołowiowy to nasz stary znajomy z samochodu. Budowa, działanie i diagnostyka znana od lat. Od lat znane są nam również jego słabe strony (duży masa i szybka degradacja ogniw jeżeli na jakiś czas pozostawimy je w stanie rozładowanym). Dla elektronika to magazyn energii do zasilania jego urządzeń. Co ważne dla magazynowania...
Przedstawię tu wnętrze i naprawę bardzo prostego "skanera diagnostycznego" 24DIAG Vag Lite. V-Tooltech Mini-VAG Dostałem ten tester od znajomego, który dwa lata temu temu zamienił samochód grupy VAG na nową Koreańską KIA Sportage. Po podłączeniu "skanera diagnostycznego" do samochodu VW Polo 6R, urządzenie nie potrafiło nawiązać komunikacji ze sterownikami....
Witam, zwracam się z ogromną prośbą o pomoc. Otóż kilka dni temu podczas normalnego uruchamiania silnika zaświeciła się kontrolka od elektrycznego układu silnika (samochód z kluczykiem) samochód odpala i gaśnie po 2-3 sekundach. Nigdy takiego przypadku jeszcze nie miałem. Próbowałem już odpinać akumulator, ładowałem go, próbowałem na zapasowych kluczykach....
Spalanie przy spokojnej jeździe wynosi ok. 11l/100km. w trasie ok. 8l/100km. DPF według komputer ok. 30% ostatnie wypalanie 130km temu Skąd takie spalanie ? Druga sprawa samochód ma fabrycznie 100km a zbiera się jak by miał 130km+ samochód nie miał żadnego chipa W czym może być problem ? Dane z komputera: OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący...
zawór klimatyzacji zawór serwisowy zawór klimatyzacji renault
skoda fabia głośniki tylne ustawienia nagrywania dzwieku instrukcje obsługi bosch zmywarki
hitachi vestel miernik początkującego
Adaptacja pedału gazu w Peugeot 407 2.0 HDI po wymianie Schemat podciśnienia VW LT46 - układ i problemy