Witam, 'fioletowe zawory' wskazuja na ich znaczne przegrzanie - czyli najprawdopodobniej luz na nich zmniejszyl sie do 'zera' i przepuszczaja kompresje silnika, najlepiej ustawic luz zaworowy zgodnie z instrukcja tego silnika. Podejrzewam, ze moze on wynosic w instrukcji 0,03 - 0,05 mm. Pozdrawiam.
Mam podtlenek butanu Gdzie ten gaz kupujesz ? Na Kosmodromie Bajkonur ? :D :D
Często ostatnie litery to wersja produkcji tj. bardziej data. Myślę że są to takie same zawory ale błąd opisu.
Rzuć okiem na ten temat. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Dwa wewnętrzne to ssące a zewnętzne to wydechowe.
Tylko dociska ten plastik.
Zaworki się wykręca odpowiednio dorobionym kluczem . Po ponownym montażu należy dokręcić i zapunktować je tępym punktakiem.
Ja jeszcze dodam, że silnik powinien być zimny, a zawór ssący na 0,45 mm.
Zawór ssący 0,1 mm, zawór wydechowy 0,15 mm.
Aby silnik benzynowy odpalił potrzebujesz trzech rzeczy: - kompresji, - paliwa, - iskry. Że paliwo jest, to już wiemy. Co z kompresją i iskrą? Piszesz Dziś sprawdziłem zawory to ssący jest na 0.05 ale wchodzi do półowy Do połowy czego? Jakie ciśnienie sprężania? Pomiar manometrem. Iskra jest? We właściwym momencie? Pomiar stroboskopem.
https://obrazki.elektroda.pl/5888627100_... Metoda ustawiania zaworów w silniku sześciocylindrowym, kolejność pracy 1-4-2-5-3-6 E zawór ssący A zawór wydechowy
Luzy zaworowe: Zawór ssący - 0,30mm (na zimnym) Zawór wydechowy - 0,38mm (na zimnym)
Ustawiasz magneto na znacznik, na zimnym silniku: zawór ssący: 0,08-0,13 zawór wydechowy: 0,17-0,22
Proszę bardzo luzy zaworowe ; zawór ssący 0.5mm, zawór wydechowy 0.8mm, hamulec 0.6mm.
No właśnie bo co innego może być musi być coś z tymi zaworami jak inaczej to wyjaśnić... Może Ci się zawiesza odprężnik. Przy rozruchu nie zamyka zaworu ssącego byś mógł łatwo rozkręcić silnik. Taki niedomykający się zawór ssący może powodować takie anomalie.
Po 20 na zawory ssące i wydechowe /Pewne/
Oczywiście, po prostu nie zawsze była iskra. Ewentualnie zawór ssący.
Zatarty zawór ssący w prowadnicy. Po chwili lekko ostygł i się zluzowało.
Dla zimnego silnika luzy to: zawór ssący 0,13 - 0,18 mm; zawór wydechowy 0,23 - 0,28 mm.
Wypalone zawory ssące, źle wyregulowane, skrzywione, przytarte prowadnice zaworów, pęknięta sprężyna. A na jakiej podstawie to stwierdziłeś?
Do ustawienia zapłonu mostkujesz dwa złącza we wtyczce pod schowkiem, i lampą stroboskopową ustawiasz na 12 stopni, na kole pasowym jest znak. Zawory: ssący 0,18-0,22, wydechowy 0,23-0,27.
Zawór ssący do sprawdzenia, konkretnie zbyt mały luz lub wypalone bądź wypadnięte gniazdo. Silnik dolno czy górnozaworowy?
Trzeba tu dodać; że luz zaworòw dla tego silnika to, zawór ssący pomiędzy 0.12-0.18 mm, zawòr wydechowy 0.23-0.28 mm, W tym silniku stosuje dwa ròżne zabezpieczenia sprężyn zaworòw. Dla zaworu ssącego jest miseczka wsuwana z boku. Dla wydechowego rozwiazanie na dwa zabezpieczenia.
Ten silnik jest trudny do poprawnego zidentyfikowania, natomiast silniki Loncin i NAC, czyli zapewne bardzo bliscy krewni Twojego silnika, mają luzy: zawór ssący 0,10 mm zawór wydechowy 0,15 mm.
Był tu na forum temat: autor 3 razy ściągał głowicę w silniku seicento 900, blokowało zawory ssące w prowadnicach i dostawały w łeb tłokami, pompy paliwa były tez tam wymieniane. Winne było właśnie stare, zwietrzałe paliwo w zbiorniku
Zawory: ssący 0,05 wydechowy 0,07. Polecam zestaw 72ccm z głowicą
Nie koniecznie u mnie też odpalał nawet z 2 na koła szedł ale zawór ssący puszczał na tyle że jak zalałem benzyną to w pół minuty zleciała wszystko benzyna która wlałem na zawory a brak kompresji jak naj bardziej o tym świadczy jak zawór był podparty to musiał się wypalać ale gołym okiem może nie być widać
Rozrząd w krzakach, gdyby był wypalony któryś zawór ssący, to by nierówno pracował i nie miał kompresji na cylindrze
Kręcisz silnikiem > zawór wydechowy się otwiera > zamyka i otwiera zawór ssący > zamyka i dochodzisz do górnego położenia tłoka > kręcisz aby tłok był 6-7mm poniżej najwyższego punktu.
Wielkość luzów zaworowych dla zimnego silnika 0,3 +/- 0,05 zawór ssący i wydechowy moment dokręcania głowicy 170Nm, dokręcasz od środka na zewnątrz naprzemiennie,nie dokręcaj głowicy na raz tylko na trzy etapy 60Nm 110Nm i 170Nm. kolejność pracy silnika 1-5-3-6-2-4. Chaotycznie, ale tak mi się zapamiętało
Na kole zamachowym masz znak OT. Na zdjętej pokrywie zaworów kręcisz wałem do momentu jak zawór wydechowy kończy iść do góry a zaczyna się naciskać zawór ssący. W miejscu tego kiwania znak OT powinien być na miejscu znacznika na obudowie. Od tego momentu robisz cały obrót koła zamachowego. W tej pozycji regulujesz zawory 0,25 na wydechowym i 0,20 mm...
Kolego to zależy od tego czy masz retarder czy vepa . Jeśli masz auto wyposażone w vepa to, zawór ssący regulujesz na 0,2 mm wydech na 1,6 mm a pompę do dotknięcia i dokręcasz pół obrotu . A jeśli masz retarder, to zawór wydechowy regulujesz na 0,5 mm.
Nie jest to pompa wielostopniowa. Każdy z tłoczków ( czy jak je nazwał kolega nurników) pracuje samodzielnie i ma oczywiście zawór ssący i wylotowy. Wydatek wszystkich jest sumowany. AK
A czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wyjąć popychacz hydrauliczny bo niewiem jak to zrobić
Za małą sprawność mają takie zaworki - raz że powierzchnia otworu pod kulką jest mała, to jeszcze sama kulka jest ciężka - dużo powietrza będzie zużywane na manewrowanie nimi.
Głowicę dokręcamy 167-177 Nm. Luz zaworowy 0,25 +/- 0,05mm. Zabezpieczenia i dźwigienki z czuciem.
Zawór ssący ustaw na 0,05 wydechowy na 0,08 i zobacz jak będzie chodził silnik. Jeszcze wykręć świece i wstaw zdjęcie jaki jest nalot. Jeśli swieca chińska wymień na odpowiednik z ngk
Iskra jest? Na początek wyczyść gaźnik, filtr powietrza i wyreguluj zawory(ssący 0,05, wydechowy 0,07). Tak spytam z ciekawości po co wymieniałeś gaźnik i rozrusznik?
Witaj dane spisane z książki sam naprawiam: zawór ssący : zimny 0,13-0,17 ciepły 0,23-0,27 zawór wydechowy: zimny 0,18-0,22 ciepły 0,28-0,32 producent zaleca regulacje na zimnym choć jest dopuszczone tez na ciepłym
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
Gdyby zacinał się zawór ssący to kompresor pracował by na jałowo. Nie grzał by się i nie obciążał silnika. Dokładnie wczoraj kolejny z moich ( a mam pod opieką osiem śrub) zaczął zdradzać identyczne objawy. Temperatura w kosmos, błąd przeciążenia falownika. Po demontażu łożyska w stanie agonalnym. Wirniki i korpus na szczęście przeżyły. Jeszcze kilkanaście...
Możesz sprawdzić ten elektrozawór (tu masz co nieco o nim http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... ) on "zamyka" paliwo do dyszy głównej więc w przypadku jego niezamykania i zawieszonym zaworku iglicowym lub nieszczelnym pływaku paliwo śmiało może wędrować przez zawór ssący do silnika.
1-41 Nm 2-90 Nm 3-z wyjątkiem sruby 4,5,12,13,20 i 21 -120 Nm 4-wszystkie śrubu dokręcić o 90 stopni kątowych. Zawory ssące 0,25 mm wydechowe 0,5 mm
Rozumiem ze przykładałeś rękę do wylotów z cylindra. Jeżeli czułeś podciśnienie a nie czułeś ciśnienia (oczywiście obróciłeś wal o cztery obroty) to możliwe ze zawór ssący jest zawieszony lub uszkodzony. Spróbuj jeszcze raz, zatkaj wylot spalin i obróć walem cztery razy.
Gumowo/aluminiowa uszczelka wpadła do zaworu ssącego Zawór ssący stanowi jednoelementową odkuwkę. Nie ma żadnej możliwości, aby coś do niego wpadło! Odkręcić kolektor. Dobrym światłem i haczykiem z cienkiego mocnego drutu zlokalizować ciało obce i starać się je wyjąć w całości! Gdyby przy próbach wyjęcia doszło do rozerwania uszczelki , wyjąć wszystkie...
Dla silników serii 28.... OHV zalecane wartości to: 1/ momenty dokręcania śrub: a/ głowica 220 in.lbs = 24,86 Nm; b/ korbowód: - jeżeli obie śruby są jednakowe, to po 185 in.lbs = 20,90 Nm; - jeżeli śruby są różne, to dla mniejszej 160 in.lbs = 18,08 Nm, a dla większej 260 in.lbs = 29,38 Nm. c/ misa olejowa: - dla śrub z luźną podkładką sprężystą 140...
fajna sprawa,ale gdzie się tam (w poldku) zmieścisz z taką swiecą?Świece są tam w zagłębieniach. Co do gwintowania-obracamy wałem tak aby zawór ssący na tym cylindrze co gwintujemy był otwarty i następnie wdmuchujemy powietrze to kolektora ssącego. Albo smaruje się gwintownik silikonem-opiłki sie łapią silikonu.
to chyba nie ma innej możliwości... albo zawory ssące sie zawieszaja albo pierścienie do wymiany, skoro gladz cylindrów jest ok.
Jeżeli faktycznie iskra wewnątrz cylindra na świecy pod ciśnieniem jest taka, jak ma być (potrafi poza cylindrem być a po wkręceniu świecy nie być) to przyczyną niepalenia na samostarcie lub po wlaniu paliwa do cylindra będzie brak kompresji. Wspólną przyczyną braku kompresji i nie wybierania paliwa z gaźnika może być nieotwierający się zawór ssący...
Skoro jest iskra ,spróbuj psiknąć trochę Samostartu.
Zawór ssący cylindra może się niedomykać , zdejmij pokrywę zaworów z głowicy , i sprawdz stan popychaczy zaworów.
Bo rozumiem, że z załączonym ciągle zaworem Vtec będzie cały czas pracował na 16 zaworach? Silnik pracuje stale na wszystkich zaworach, a po załączeniu zaworu VTEC przestawia się praca na inną krzywkę wałka rozrządu - otwiera szerzej zawory ssące. Załączanie zaworu powinieneś zrobić przy wyższych obrotach 4000-4500rpm. Nie wiem jednak jak poradzą sobie...
W każdym silniku czterosuwowym występuje tzw. współotwarcie zaworów, czyli przy przejściu pomiędzy suwami wydechu i ssania, gdy tłok jest w GMP zawory ssące i wydechowe są lekko otwarte. Poczytaj w google: "współotwarcie zaworów". Regulacji luzu zaworów dokonujesz po obróceniu wału korbowego o jeden obrót na następny znak "T".
Silnik Briggs & Stratton **28D707** (10,5 HP) to model z serii **280000**, używany głównie w kosiarkach samojezdnych. Do tego silnika pasują zawory: - **Zawór ssący (Intake Valve)**: Średnica główki **1,362 cala (34,6 mm)**, długość **3,187 cala (81 mm)** - **Zawór wydechowy (Exhaust Valve)**: Średnica główki **1,181 cala (30 mm)**, długość **3,187...
W kórym momęcie ma sie otwierać zawór ssący to możesz dowiedzieć się tylko z danych serwisowych przy zachowaniu odpowiednich warónków. Ja proponowałbym Tobie ustawić wał korbowy w punkcie GZZ a wałek rozrzadu tak żeby krzywki wałka robiły mijankę zaworów (wydech już zamknięty a ssący jeszcze nie otwiera się) a jeżeli nie ma takiej opcji to wypośrodkować...
Pod zawór ssący i tłoczący. Co się dzieje jak np temp na wężownicy jest większa bądź trochę mniejsza niż na zegarze?
Hybrydy potrafią gwizdać, lecz to jest zależne od człowieka, który robił tą turbosprężarkę. Próby powietrzem odradzam, gdyż możesz nie utrzymać ciśnienia tego jednego bara, bo zawsze masz otwarte któreś zawory ssące. Jeżeli już chcesz zrobić to możesz zrobić próbę szczelności od turbosprężarki poprzez intercooler aż do kolektora ssącego. Nigdzie pod...
Witam zawory ssący na 0,06 i wydechowy 0.07 okręć te śruby kluczem 17 płaskim i ustaw koło zamachowe na literze T jeżeli masz wersje silnika z rozrusznikiem podejrzewam ze masz bez wiec jeżeli masz bez rozruchu to ustaw na literę F ,które znajdziesz w lewym deklu od góry jest śruba srebrna na płask wkrętak, ustaw zawory dobrze skontruj i kopnij następnie...
Witaj. Napisz jaki silnik masz w kosiarce i wrzuć foty bo po takiej informacji, którą zamieściłeś nikt Ci nie pomoże. Pozdrawiam
Z pod wtryskiwaczy na 100% nie sadzi ciśnienia, już to sprawdzałem. Nie chodzi mi o zamontowanie wtryskiwaczy tylko jeśli ustawiłeś je na 165-175 atm.(osobiście ustawiam na 175) to chodzi o to że przy ciśnieniu 150atm.na końcówce nie powinno być żadnych kropelek paliwa przez ok 10-15 sek. Jeszcze jedno czy wyregulowałeś dobrze zawory? (ssący 0.2 wydechowy...
Ssący 0,45, wydech 0,70, pompowtryskiwacz 6 Nm + 60*( * stopni).
Witam. trzeba rozebrać ten gaźnik w drobny mak i dokładnie go wyczyścić każdy kanał, każdą dysze Po wyczyszczeniu i złożeniu śrube-Iglice od składu mieszanki wkręcić do końca i wykręcić ją na około 1,5 obrotu wyregulwać zawory Ssący i wydechowy najlepiej na 0.07 - 0.08mm Świece zapłonową wymienić trzeba na nową, tylko dobrej jakości np. NGK lub DENSO...
Głośny dźwięk z filtra może wskazywać na nieszczelne zawory ssące. Zrób poprawnie pomiar kompresji
Witam. Zawór ssący ustawiamy na dość ścisłe 0.05mm-0.06mm, natomiast wydechowy na te same wartości ale luźniej. Zawór wydechowy musi być luźniejszy, aby nie strzelał z wydechu.
To co masz jest warte maksymalnie 100zł. Podczas próbnego uruchomienia musi być koniecznie olej w środku (czy na pewno jest tam olej) i koniecznie odkręć zawory ssący i tłoczący.
Witam Pierwsze co się na usta ciśnie to rozrząd (ale ponoć ustawiony), lub nieszczelne zawory ssące (ponoć dotarte).
Na zaworach reguluje się luz. Więc na zimnym silniku: dolot - 0,10 mm a wylot - 0,25 mm.
To gniazdo pewnie wyleciało. Zdejmuj głowicę.
Szanowny kolego 3 zawory są ssące a 2 wydechowe i otwierają się wspólnie tzn. wydechowe razem i ssące razem.
Wykręcałeś tą dysze w środku gaźnika? Tam tkwi najprędzej problem, wykręć, wyjmij rurkę rozpylacza, wyczyść dysze i rozpylacz, złóż i odpal. Zawory ssący 0,15 , wydech 0,2 mm. Przy ustawieniu tłoka 5 mm za gmp, przy obu zaworach zamkniętych, czyli pozycja zapłonowa. A nóż nie jest luźny? Do dźwigni regulatora odśrodkowego powinna być uczepiona sprężynka,...
Zawór ssący 0,10 zawór wydechowy 0,17
Sprawdź zawory ssący 0.5 wydech 0.8 evb 0.7 Potem spr czy po dodaniu gazu Levi czarny dymek podczas wzrostu obr Spalanie ???
[url=http://forum.roverki.eu/printview.p... masz to podane
Wyreguluj zawory. Ssący 0,15 mm Wydechowy 0,20 mm I nic już nie będzie wyrywać. Zmierz luzy w pozycji domkniętych obu zaworów gdy tłok jest 5 mm za GMP i podaj jakie były. W tego typu silnikach istnieje odprężanie zaworu, czyli podczas odpalania jeden z zaworów jest lekko uchylony aby możliwie jak najlżej dało się pociągnąć za linkę. Gdy silnik wchodzi...
Ten silnik to jednocylindrowy dolnozaworowy czterosuwowy silnik firmy Briggs & Stratton o zapłonie iskrowym.Wariant silnika z pionowym wałem korbowym. Instrukcję obsługi i schemat budowy można znaleźć np. tutaj [url=https://www.briggsandstratton.com/e... Luzy zaworowe dla tego silnika, to: zawór ssący 0,13 - 0,18 mm, zawór...
Zawór ssący otwiera się 6 stopni przed GMP. Da się to wyczaić bez większego problemu. Pompa ma zacząć podawać paliwo na pierwszy cylinder 24 stopnie przed GMP. Żaden problem jeśli posiada się wiedzę na ten temat.
Oddaj do mechanika.
Poszukaj tu, mają napewno http://cermotor.com.pl/inkontrahent.php
W przypadku np. złamania się wałka rozrządu obydwa zawory nie otwierałyby się. Może trzonek zaworu został skrzywiony lub ułamany. Wałek pęka między krzywkami i gdy jego łożyskowanie jest w dobrym stanie to wtedy otwiera się tylko zawór dolny. Ssący lub wydechowy, zależnie od modelu silnika.
Wypalone zawory ssące albo za duże luzy zaworowe.
witam wszystkich posiadam zippa pro 50 z 2012r i od razu stuningowałem go na 72ccm. po ok 1000km przebiegu sklepał sie zawór ssący od strony popychacza i nie moge go teraz wyjąć, jakimś cudem udało mi sie zdjąć spręrzyny . Zawóru nie da rady wyjąć bo zrobił sie sie grzybek. Teraz pytanie czy da rade to naprawić? Jeśli napisałem w złym dziale to prosze...
Przy pompowaniu zasilaniem wyrzuca powietrze Czyli zawieszony zawór po stronie ssącej pompki.
W tych silnikach często padają zawory sterujące kolektorem ssącym koło cewki po prawej stronie silnika. Ipc chyba?
Jak tłoki mają być ułożone widać gołym okiem. Zawory ssące są większe, więc i większe frezowanie na tłoku ma być od strony ssącej.
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
Witam, No kolego świetnie ustawiłeś rozrząd, może już zawory pokrzywiłeś. Źle masz rozrząd, zawór ssący otwarty podczas ruchu tłoka w górę, a powinien być otwarty podczas ruchu tłoka w dół. Lepiej może oddaj komuś, kto nie śpi...li tego gorzej. Jak masz benzynę na ręku przed gaźnikiem to ssie powietrze czy wypycha?
Udało mi się zmierzyć luzy zaworowe ale zapomniałem powiedzieć że silnik nie pracuje na I cylindrze, wrażenie że jest podparty zawór, na zimno i na ciepło kompresja po ok 9.0 bar, podmieniona świeca (była mokra) i cewka, auto ma LPG, luz zaworowy: zawór wydechowy 1 - 0,25mm zawór wydechowy 2 - 0,20mm zawór ssący 3 - 0,2mm zawór ssący 4 - 0,2mm Dane...
Witam. Miałem podobny problem z rozruchem silnika za drugim razem, szczególnie po rozgrzaniu. Także zakupiłem nowy akumulator i to również nie przyniosło spodziewanych efektów. Zastanawiałem się również nad wymianą rozrusznika. Dopiero po wyregulowaniu zaworów motor zaczął dobrze rozpalać i nie mam już problemu z rozrusznikiem. Dla tych, co nie wiedzą,...
Wystarczy tłok ustawić na samej górze wtedy kiedy oba zawory są zamknięte i podać tam sprężone powietrze przez otwór po świecy - będzie słychać jak dmucha we wodę jak jest walnięta uszczelka, jak dmucha we wydech jak puścił zawór wydechowy lub w przepustnicę jak poszedł zawór ssący. Jak nie dmuch nigdzie to wałek się wytarł. Ja do tego używam rurki...
To jest jakiś chiński silnik napewno nie jest to Briggs & Stratton Skoro nie jest to jakiś firmowy silnik i nie ma możliwości zapoznania się z instrukcją jak takie luzy zaworowe powinny być poprawnie ustawione, to ja bym zrobił tak: Uśrednił bym wszystkie wartości jakie to bym znalazł w sieci, i tak: - zawór ssący ustawił bym w okolicy 0,15 mm - zawór...
A zawór zwrotny w dobrym kierunku? Poza tym w jaki sposób jest, "zalana" rura ssąca? Skoro zawór jest tam umiejscowiony?
Witam. Posiadam skuter ze sławnym silnikiem 139QMA i ustawiłem zawory ssący na 0,07 a wydech na 0,10. I nic nie puka wszystko ładnie smiga.
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
Jasne że gaźnik czyszczony. Silnik został rozebrany celem weryfikacji jego stanu. Zawór ssący jest nieszczelny wiec będzie próba dotarcia, jak nie poskutkuje głowica zostanie wymieniona. Dam znać co wyjdzie
Witam !!! Kolega ma problem z Kia 1,5 GDI 117,5 kW auto na gwarancji. Muli szarpie przerywa. Serwis twierdzi że to wina paliwa. Ponoć zawala zawory ssące nagarem osadem. Może mieliście jakieś doświadczenia z tymi silnikami. Kumpel ma już dość serwisu i ich bredni. Demontować silnik to utrata gwarancji. Może wam coś wiadomo w tym temacie. Pozdrawiam...
Temat rozwiązany: pogięte zawory ssące
Witam, pytanie. Na ile ustawiać zawory ssący i wydechowy? Passat b4 1,8 benzyna.
Kochani czy wy oczu nie macie,już na pierwszym filmie widać ,że ssący zawór jest za mało otwierany (mały skok dźwigienki) - przyczyna to:pogięta laska popychacza ,wydarta szklanka na styku z wałkiem rozrządu,bądź zdarta krzywka wałka.
Czy dobrze zrozumiałem ten rysunek że gdy występuje te kody błędów to znaczyć może że zawór ssący za słabo się otwiera Dodano po 5 https://obrazki.elektroda.pl/1826829700_...
Lepiej sprawdź w jakim stanie są zawory ssące.
zawór ssący hydroforu zawór ssący pompa wentylator ssący
bezpiecznik octavia schemat urwany wirnik pompy stacja ładować akumulator
pioneer instrukcja obsługi polski 17ips62 podświetlenie
Jak sprawdzić subskrypcję YouTube Premium na Androidzie? Podłączenie głowicy magnetofonu MDS 432: odczyt i zapis