Drążę temat od jakiegoś czasu i z tego co się orientowałem to oryginalnego sterowanego przez CAN nie ma co montować bo ma np. ochronę komponentu (wykrywa instalacje w aucie z innym VINem i się blokuje) i trzeba jechać do serwisu żeby je aktywować (albo do magika od tego). Aso podłącza webasto do kompa a komp łączy się z bazą vw i sprawdza czy nie jest...
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
W moim pasacie problem jest taki że sztanga sterująca turbiną działa tylko do połowy ,podmieniałem turbinę zawór sterujący turbiną , wszystkie wężyki nowe i w dalszym ciągu to samo samochód się nie zbiera i jest mułowaty.Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz powietrza więc wymieniłem na nowy i nie ma żadnych zmian nie mam pojęcia co dalej...
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Jak masz problem z tandempompą to ciężko pali. Zostaw ja w spokoju. Sprawdź wężyk podciśnieniowe. Możesz też mieć problem z geometria turbine, dopiero początki, lub sam zawór sterujący geometria.
Witam Mam problem z Passatem B6 2010 r stoi już u mechaników 2 miesiące i nie mogą ustalić gdzie tkwi problem. Auto jedzie normalnie do 2,7 tys 3 tys obrotów około w zależności od obciążenia po czym zaczyna go dławic. Pierwsza diagnoza DPF następnie geometria turbiny nie stety okazało się że to nie to. W aucie zostały sprawdzone wtryski wymieniona gruszka...
Kierownice turbo nie zacięte? Zawór sterujący działa?
a może wystarczy wymienić zawór sterujący turbiną .:D
Witam, Mam podobny problem z silnikiem 2.0 TDI BLB. Turbo po czyszczeniu wolno wstaje i osiąga zadane ciśnienie powyżej 3500obr Co może być przyczyną? Zepsute turbo, zpaparana robota, źle wyregulowana sztanga turbo, uszkodzona gruszka, nieszczelny dolot, uszkodzona przepływka, zatkany wydech, uszkodzona pompa podciśnienia, uszkodzone przewody podciśnieniowe,...
Odciągnąć czynnik i rozkręcić połączenie przy scianie grodziowej klucz 22 i 24 i wyjąć oraz skontrolować dyszę rozprężną i czy wogule jest. Druga sprawa to kontrola kompresora może już umarł bądź zawór sterujący w nim. tu masz foto w którym miejscu znajduje się dysza (ta rurka zaznaczona na niebiesko) http://obrazki.elektroda.pl/7059891300_1...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Podciśnienia wszystkie szczelne, zawór sterujący turbiną sprawny? Na dolocie żadnych nieszczelności?
Masz zmieniony zawór sterujący turbo na nowszą wtykę , poniżej masz połączone kable. Przyjrzyj się!!!!!!!!!!!!
Bardzo proszę kolego może to się przydać i jak się trochę postarasz to sam zrobisz pełną diagnostykę Pasują do wszystkich aut wyprodukowanych przez VAG tj. Volkwagen Golf MK3/MK4/MK5, Passat B4/B5/B6, Skoda Octavia/Fabia/SuperB, Audi A4/A6/A8/TT itp… spisane, wyszukane, testowane by ygd. Volkswagen Passat B5/B6: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature...
Witam ponownie. Problem powrócił ale tym razem na jest ciepło i nawet na ciepłym silniku nie odpala. Przyjechałem z miasta zgasiłem silnik po ok. 10 minutach kiedy chciałem odpalić niestety, odpala i gaśnie, trzeba dosyć długo kręcić. Jak załapie telepie strasznie silnikiem - kłęby białego dymu śmierdzącego nieprzepaloną ropą. Po podpięciu pod vag-a...
witam, witam. pacjent: passat b6 2.0 fsi (bezyna) 2005 r. problem następujący: nie włącza się sprężarka klimatyzacji, jeśli klimatyzacja jest wyłączona nie wyskakuje żadem błąd na komputerze, od razu jeśli ją włączę wyskakuję błąd o numerze 00898 (sterowanie sprężarki A/C, zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany, stały), sprężarka została sprawdzona...podłączyłem...
Passat B4 96' 1.9 TDI AFN Padł zawór sterujący EGR (1H0906627). Pytanie czy można go zastąpić jakimś innym modelem(te podobno często padają) czy szukać sprawnej używki? Bo nie bardzo mi się uśmiecha dać około 400zł za nowy oryginał.
witam. Często poruszano juz ten temat ale wszystkie rady nie dały efektu.Objaw w moim aucie to brak mocy na niskich obrotach. Po przekroczeniu około 2200 obrotów samochód nagle dostaje potężnego doładowania (wciska w siedzenie). Czasami jednak przytrzymując auto między 2000 - 2200 obrotów traci całkowicie moc, turbina nie załącza się. Maksymalna predkość...
Mam ten sam problem z Renault Megane i nie jest to normalne jak tu piszą. Elektrozawór ten (w samoch. Renault Megane) współpracuje z sondą lambda, czujnikiem temp. zasysanego powietrza i przekaźnikami 1. podgrzewacza zasysanego powietrza 2.pompy paliwa 3.sterowania wtrysku. I mały cytat z jakiejś strony Skody dot. tego "Układ pochłaniania par paliwa....
Problemów utraty mocy w 1,9tdi jest wiele. Objawia się to niską prędkością maksymalą - jedziesz trasą i samochód na 5-biegu nie przekracza 3000 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu samochód jedzie normalnie i po chwili może wpaść w tryb awaryjnt. Główną przyczyną jest turbina oraz elementy z nią spokrewnione. Zaliczamy do nich: turbinę...
Klapa przełącza strumień powietrza pomiędzy parownik a nagrzewnicę w sposób płynny. Zawór sterujący przepływem płynu przez nagrzewnicę jest rozwiązaniem stosowanym w BMW, Mercedesach, starszych Hondach czy Fordach, często równolegle z klapą rozdziału temperatury powietrza.
Mało powietrza. Po pierwsze: zobacz, czy klapa gaszenia i zawór nią sterujący działają jak należy. Po drugie: zmierz wartość podciśnienia przed N75 oraz upewnij się, że działa on jak należy.
Taki mały problem z kątem wtrysku,podczas jazdy traci moc i wywala błąd regulacji wtrysku. Kąt wtrysku na wolnych obrotach ok45 ,w BS to samo ,jednak po dodaniu gazu maleje do zera i 255. Wtrysk sterujący sprawny,daje sygnał,na odłączonym kąt ok39 bez zmian po dodaniu gazu. Padło na sterownik,też podmieniony i bez zmian.Zostaje pompa lub zawór kąta...
Jest jeszcze jeden objaw oprócz szarpania. Przy mocnym przyspieszeniu auto jedzie ale za autem czarno i nie idzie całkiem dobrze. Silnik ma większą moc jak gaz dodajemy delikatniej niż gwałtownie (nie potrafię tego inaczej opisać). Mam wrażenie że może ogólnie dawka jest za duża jak przy dziurze w układzie intercoolera. W sobotę sprawdziłem jeszcze...
Mam problem z passatem. W trakcie jazdy niezależnie od techniki jazdy traci moc po około dwóch minutach jazdy i nie odzyskuje. Po włączeniu zapłonu i odpaleniu jedzie normalnie i po około dwóch minutach traci moc. Vagie sprawdzałem tylko jeden błąd pokazuje przeładowania. Sprawdzałem kierownice w turbinie działa idealnie wszystkie przewody, zawór sterujący...
Witam, jako że sprawa dotyczy również passata z silnikiem AJM nie zakładam nowego tematu. w czym problem: auto z roku 99/00 silnik 115 km/ automatyczna skrzynia. Po zakupie auta wydawało mi się, że jest zbyt słabe, jednak przesiadłem się z 3 litrowego benzyniaka więc wmówiłem sobie, że tak musi być, jednak teraz po przebyciu trasy stwierdzam, że coś...
Witam Mam problem z Passatem 1.9TDI 1996 110KM Auto nie ma mocy, w komputerze brak błędów został wymieniony przepływomierz, zawór sterujący trubiną w ogóle praktycznie wszystko zostało już sprawdzone, a auto dalej nie ma mocy. W parametrach wartość powietrza zmierzona przez przepływomierz wynosi 600mg a wyliczona przez komputer wynosi 800mg ale przepływomierz...
Sprawdż zawór sterujący turbiną - często się zacinają. Możliwe że zgnił Tobie "bąk" na turbinie. Przede wszystkim podłącz samochód pod tester i sprawdź czy masz jakieś błędy w sterowniku silnika.
Właśnie je zamieniłem i dalej to samo Dodano po 9 Wszystkie błędy zostaly skasowane ale nie wiem czy to wystarczy nic więcej nie wymieniałem ? Samochód 3C (7N0) skanowania: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 37 42 44 2E 4C 4F 46 52 53 56 61 62 72 Nr identyfikacyjny pojazdu: WVelektroniczny 125.050 km 01 z silnikiem - stan. Błąd 0010 03-Elektronika hamulca -...
1) z tego niewiele można wywnioskować 2) może być uszkodzony zawór sterujący turbiną (ten biały) albo zacinają się kierownice w turbinie 4) jeżeli ciśnienie gazu jest ok, climatronik jest ok (może problem ze sterowaniem klapkami) to może pomóc mycie chłodnicy (najlepiej karcherem).
Witam. Widzę, że są ludzie zainteresowani sprawą. Za chwilę wkleję list, który wysłałem na skrzynkę do urzytkownika "lisztwank" Tak więc będzie on w stylu odpowiedzi do jednej osoby. Wstyd mi sie teraz zrobiło, bo Pytasz, jaką instalację posiadam w swoim samochodzie. Tak rzadko zaglądam pod maskę, że zapomniałem, ale zaraz zobaczę do papierów i podam...
Mam pytanie -elektrozawór sterujący ciśnieniem doładowania pracuje tak głośno że z odległości 30 metrów nie słychać pracy silnika tylko jego stukanie - czy jest to odgłos świadczący o jego awarii czy też nadchodzący koniec jego życia. Auto ma 200tyś. km przebiegu. Chciałbym zapytać jeszcze czy może ktoś wymieniał oryginalny zawór na zaworek firmy PIERBURG...
Witam Posiadam silnik taki jak w opisie , pompy oznaczenie BC oryginał po szarpaniu diagnoza pompy do wymiany , wymienione wszystkie na BQ rezultat ten sam .Po odpięciu turbo od gruchy brak szarpania , podmieniona pompa w baku ,turbo ok (nie zacina się pracuje ok zawór sterujący sprawdzony VAG ,oraz był podmieniony) ,zero błędów , Egr zatkany ,filtry...
Na sam koniec trafiłem do gościa który wymienił dolną część wtrysku i poprawa ale tylko na spalaniu tz spadło do 10 l gazu reszta bez zmian . Wróciłem do swojego gazownika i nagle olśnienie wymiana sondy i resetowanie komputera silniczek jak pszczółka moc zaczął się zbierać i rozruchowe spalanie benzyny spadło o 50% . Do poprawnego sterowania silnika...
Witam, mam problem - falują obroty na jałowym biegu. Objaw jest taki jakby silnik chciał zgasnąć. Najbardziej na zimnym silniku, na ciepłym jest lepiej, ale po dłuższym postoju znowu zaczyna falować. Obroty spadają poniżej 800rpm i podnoszą się do właściwych (840-860rpm). Auto pali bez problemu, ładnie ciągnie, jest moc. Korekcje pompowtrysków ładne,...
Witam. Mam problem bo świeci się non stop kontrolka świec żarowych, czy włącze zapłon i czy odpalę samochód to po chwili włącza się kontrolka i miga miga. Nie przeszkadzało by mi to ale kontrolka migała przez jakiś czas skasowałem błąd na VAG-u i problem zniknął.( wtedy mam większe spalanie jak miga kontrolka ) Ale czasami nie mogłem odpalić samochodu...
Witam wszystkich odnośnie T5 o co chodzi?, Ja już nie wiem co mam myśleć o tym złomie ale już tyle kasy w niego włożyłem że nie opłaca mi się sprzedawać wiec muszę doprowadzić to do porządku i niech brat jeździ. Odnośnie modułu komfortu to jeszcze nie sprawdzałem ale to cenna uwaga, wyczytałem gdzieś ze jeżeli wymieni się jakiś nastawnik to też tak...
Witam ! Pod koniec 2013 roku gdy zrobiło się zimno miałem problem z odpalaniem swojego auta.Postawiłem do mechanika okazało się że rozrząd na pompie był przestawiony o jeden ząbek , następnie mechanik zaczął ustawiać kąt wtrysku po podłączeniu vag'a okazało się że kąt wtrysku wynosi 0 .Po kilku próbach ustawił mi kąt wtrysku na "oko" auto zaczęło rano...
Jeseli woda dostała sie z serwa do silnika przez vacum pump to uszczelka pod głowica tez poszła ? Nie panikuj, zrób co Ci powiedziałem. Woda mogła uszkodzić np zawór sterujący EGR itp. Podłącz VCDS i napisz co sterownik zgłasza na początek. Dodano po 7 To by sie zgadzało bo nie równo pacuje i kopcenie bardzo mocne na biało To sugerujesz ze woda dostaje...
Witam także mam problem z moim passatem 1.9TDI 110KM samochód jak by nie ma mocy. Pokusiłem się o odłączenie przepływki i wtedy było jeszcze gorzej. Mam pytanie czy to będzie właśnie kończący się przepływomierz czy może zawór N75. Gdzieś wyczytałem że po włączeniu zapłonu ten zawór ma tykać czy to prawda? bo u mnie nie słychać żadnego tykania.
Prawdopodobnie do wymiany jest ten przelacznik (czesto sie psują), nieprawidłowo steruje zaworami.
Podjął by się ktoś panowie usunąć z tego wsadu klapki wirowe? Fizycznie usunięte z kolektora został tylko zawór sterujący podłączony.
Dodano po 1 Zawór N-75 do wymiany. Sprawdzałem, gruszka id turba zaciąga przy starcie i reguluje kierownicą przy zwiększaniu obrotów. Chyba że masz na myśli identyczny zawór, który steruje EGRem??
To jest zawór sterujący przepustnicą "gaszącą" - zamyka się na kilka sekund w momencie gaszenia silnika, dzięki temu silnik mniej się telepie podczas gaszenia. Znajduje się w okolicach EGR-a.
witam mam problem z N75 autko Passat B5 2002 rok, silnik od 130KM, sterownik 115KM autko ewidentnie grzebane i prawdopodobnie po spaleniu. wszystkie elementy rozwiązane poza N75...zawór sterujący sprawny (testowany), Vacum generuje odpowiednie podciśnienie, zasilanie na zawór OK, jedynie co szwankuje to masa...jak sie domyślam masa steruje pracą N75...proszę...
Z tych logów wynika że zawór egr działa poprawnie, przepływomierz raczej też, sterowanie turbiną też, natomiast cały problem jest w działaniu turbiny. Sprawdź w grupie 11 przy wyłączonym silniku jakie ci pokazuje ciśnienie. Jeśli atmosferyczne, czyli w okolicy 1000 mbar to masz problem z turbiną/kanałem dolotowym.
Cześć, szybkie pytania: 1. czy passat wariant w wersji 140 km ma zawór spuszczania płynu chłodniczego czy najlepiej wężem od chłodnicy? 2. czy przy odpowietrzaniu zwrócić szczególną uwagę na któryś wąż? 3. Zakładam, że wirnik pompy wody sterowany komputerowo, zamykany przy włączaniu zimnego silnika, w celu odpowietrzenia układu najprościej chyba odłączyć...
Wszystkie Audi i VW w których są silniki PD, mają takie kompresory. jest na nich zawór wydatkowy sterowany PWM, a kółko nie posiada sprzęgła. Taa.. tylko pytanie brzmiało czy komp jest sterowany dyskretnie czy po CAN, myślisz że do sprężarki bez sprzęgłowej idzie informacja po CAN czy po prostu modulowane 12 V które otwiera zawór. Co do meritum z Climatronic'a...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Prawdopodobnie pomyliłeś "szlaufiki" EGR z "bączkiem" turbiny. Zawór elektromagnetyczny jest sterowany mikrowłącznikiem na pompie wtryskowej.
W silnikach ZI najczęściej stosowane są dwa systemy sterowania pracą silnika na biegu jałowym: system sterowania prędkością biegu jałowego ISC (ang. Idle Speed Control ), który za pomocą silnika krokowego steruje położeniem przepustnicy. Silnik krokowy regulacji położenia przepustnicy jest silnikiem prądu stałego. Sterowanie prędkością obrotową na biegu...
Może warto było by zerknąć na zawór EGR, czy się nie przycina mechanicznie lub samo sterowanie zaworem.
Witam, mam problem z passatem B5 fl. Do 20km/h ABS ASR działa powyżej tej prędkości wywala błąd g201. Czujnik w pompie doladowującej wymieniony i problem bez zmian. Pompa ABS Bosch tyko z elektroniką sterująca zaworami. Miał ktoś może podobny problem ?
Nie ma EGR zlikwidowane całkowicie i zaślepione wyjście z kolektora wydechowego. A co w takim razie z zaworem N239, który sterował EGR i pośrednio wpływ na zawór N18 i dalej na N75? Jak wygląda kwestia wężyków, bo ewidentnie jakby któryś był niepodłączony i brak podciśnienia?
Witam. Trafił do mnie Passat B6 2.0 TDI, w który renomowany serwis klimatyzacji w Białymstoku stwierdził uwaloną sprężarkę klimy. Po wymianie na drugą, regenerowaną nic się nie zmieniło. Na panelu climatronic status 0, czyli sprężarka załączona. Na wtyczce sprężarki brak napięcia. Znalazłem przetarty przewód sterujący, wymieniłem. Sygnał się pojawił,...
Uszkodzona przekładnia kierownicza, dokładnie zawór sterujący, uszkodzenie polega na niewielkim skręceniu wałka wejściowego, co powoduje blokowanie przepływu przez przekładnie kierowniczą. Pompa pracuje pod obciążeniem, nawet w czasie jazdy na wprost. Niestety całość do wymiany.
Nie łapię o czym piszesz. Turbina to turbina - obydwie mają zawór upustowy, mechanicznie mocowanie do kolektora i wydechu podobne. Gruszkę z biedy można przełożyć i obejdzie się bez zaworów sterujących. Wielkość muszli podobna, więc problemu z wydajnością nie będzie.
Na wyższych obrotach pracuje stabilnie. Jak działa ten zawór rozgrzewania silnika i czym jest sterowany?
Podmień z innego przekaźnik 109 w skrzynce bezpieczników (odpowiada za sterowanie tym zaworem N109 w pompie). Jak pomoże - masz winnego. Jak nie pomoże - winny zawór N109 w pompie - do wymiany.
Ok. Jutro zaślepię N18 jeszcze raz i zrobię loga. A co do kolegi Ciachciach , to człowiek bardzo mi pomógł , bo jako jedyny stwierdził , że powodem przeładowania przy sprawnych zaworach , gruszce i płynnie działającej geometrii jest założony odwrotnie pierścień sterujący łopatkami. Powiedz mi jeszcze proszę jak dobrze ustawić długość tej sztangi ?
Witam. Kombinowałem troche przy klimach, więc podziele się tym co wiem. Wspomniany układ z seata toledo, ma czujnik ciśnenia, ktory posiada w sobie dwie pary styków. Jedne sterują załączaniem wentylatora skraplacza na maksymalnym biegu, po przekroczeniu cisnienia 1,6Mpa (16bar), druga para jest jednoczesnie czujnikiem zbyt małej ilości czynnika chłodniczego,...
A więc tak!~ Recyrkulacja nie moze być połączona z podciśnieniem do turbiny bo to nie będzie działac powinieneś mieć dwa zawory sterujące. co do podłaczeń to poszukaj tu: www.diakom.ru
Sprawdż sobie na początek sterowanie turbiny, zawory i dochodzące do nich wężyki. Sprawdż też przewody do pompowtrysków szczególnie 1 cylinder.
wnioskuje że zawór steruje ile wejdzie Nie, ale zdarza się że jak zawór uszkodzony to na niektórych stacjach odbija za wcześnie, albo wolno nabija i myślą że już pełny.
Witam , no faktycznie nie jest za cieplo ,ale i nie zazimno jak na ta pore roku .. do rzeczy masz 3 mozliwosci 1. uszkodzony zawór ... ten co jest sterowany linka .. 2. to jest zatkana nagrzewnica.... 3 NAJBARDZIEJ prawdopodobne to zle podlonczenie reduktora od gazu..
Zmierz ciśnienie oleju . Jesli zbyt niskie lub za wysokie to miska do wyjęcia. Zawór niebędzie poprawnie sterował jesli cisnienie oleju nie jest w normie Dodano po 1 Tarez robię takiego typa tyle ze łańcuch stracił ciągłośc:D
Dobrym rozwiązaniem jest zawór paliwa umieść go blisko zbiornika, zasilanie i sterowanie pozostawiam do rozwiązania. Zawór można nabyć w sklepach z akcesoriami elektronicznymi cena oscyluje około 70-80 zl. tańszych nie polecam bo zdażają się awarie Powodzenia
Teoretycznie może, w przypadku sporej nie szczelności, może wystąpić mniejszy opór na drodze spalin co w konsekwencji może doprowadzić do nie co wyższego doładowania, lecz elektronika, w reakcji na to powinna zmniejszyć geometrie turbiny i ograniczyć przepływ spalin przez wirnik. A po za tym do sprawdzenia Sterowanie turbiną (Zawór,wężyki,gruszka,kierownica...
Witam, mam zwarcie z masą na niebieskim kablu na wtyku pompy wtryskowej od elektrozaworu gaszącego. Gdzie szukać przyczyny, jak jest sterowany zawór? Nie posiadam przekaźnika 109, po wypinaniu innych nadal zwarcie z masą. Oczywiście nie ma napięcie na zaworze po przekręceniu stacyjki. Passat 2000r AHU, sterownik z końcówka 018. Dodano po 25 Sprawdziłem...
błąd o nr-ku 17964 ''regulacja ciśnienia doładowania" w opisie czytamy iż mamy problem z elektrozaworem sterującym N75(regulującym):zamienione przewody podciśnieniowe,uszkodzony sam zawór....lub turbiną :uszkodzona turbina lub/i nieszczelny układ dolotowy
Nie wiem jak jest u ciebie, ale ja mam na zasilaniu mała nakrętkę plastykową,i to jest właśnie odpowietrzenie nagrzewnicy, dodatkowo musisz mieć gdzieś na wężu zasilającym nagrzewnice zawór odcinający i sterowany bądź cięgnem lub podciśnieniem, po to żeby latem nie dogrzewać kabiny i sterować otwarciem temperaturę.
Rozcinałeś ten 45 przy kompie i auto gasło ? Jak tak to zwarcia z 53 nie możesz mieć bo wtedy by z niego zasilał się zawór i przepływka. A i jeszcze jedna rzecz jeśli okaże się że wiązka ok i zawór zasila się z 53 a ECU dalej wywala błąd to uszkodzone ECU i nie widzi tego że faktycznie nim steruje.
przewody robią się twarde na sekunde dopiero gdy puścisz gaz. zawór upustowy nie jest tam sterowany podciśnieniem tylko ciśnieniem wytworzonym przez turbo. jeżeli go złącze na krótko t zimny samochód chce jechać ale turbo wtedy jest przeżroczyste.
Zależy jak silnik pracuje po przekroczeniu 2tyś obr z podniesionym jednym kołem. Być może że wina nie leży po stronie silnika lecz wyważenia kół lub uszkodzenia opony. Jeśli był by skrzywiony wał korbowy to wibracje były by wyczuwalne także przy mniejszych obrotach. Prędzej uszkodzona panewka walu lub mostek. Przyczyną szarpania może być natomiast zawór...
Przepływka oblicza mase powietrza, jasna sprawa ,ale jak egr się otworzy to ta masa się automatycznie zmniejsza... Fil2006. Zawór egr sam się nie otwiera, steruje nim ecu i wg. mnie ów ecu robi to na podstawie info z przepływki, ilości paliwa, obciążenia silnika i pewnie kilku innych czynników.
Witam. Przeszukałem forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Posiadam Passata 1.6TD z 1991 roku. Samochód jest wyposażony w układ ABS z silniczkiem elektrycznym (silniczek nabija ciśnienie do akumulatora). Samochód niedawno odziedziczyłem po tacie i zamierzam doprowadzić go do stanu używalności. ABS w tym samochodzie zepsuł się już...
Wymieniłem jeszcze raz olej miarką kontrolną się przelewa a autem nadal drży po włączeniu biegu. Ktoś mi powiedział że winna może być pompa oleju. Co to znaczy (podkreśliłem z twojego postu). Przecież jest otwór kontrolny do pomiaru stanu oleju. Co do "drżenia", masz przycięty zawór lock-up w płycie sterującej. Z praktyki wiem że zawór ten nie przycina...
A po co ta złośliwość? Bo jesteś ignorantem... To jest tanie auto choć niezawodne , ale nie chce się bawić w jakieś większe przeróbki To po co ruszać? myślałem o prostym urządzeniu elektronicznym Myślał indyk o niedzieli... Można takie urządzenie zaprojektować Kosztuje to tysiące złotych! i nie chodzi tu o wariator do ins. gaz. Oni też za darmo nie...
Tym zaworem steruje ECU.Stacyjką odłączasz zasilanie na ecu o ecu odcina zasilanie na zaworze pompy.Jak sie nie mylę z pompy przewód czarny z białym paskiem potem za kostką zmienia kolor na fioletowy z białym paskiem i idzie do ecu.Stawiam na zawór w pompie
Witam kolego mialem identyczny problem,jest to zawór egr zapchałem go ale palila mi sie kontrolka check!!!ale auto ozylo i dostalo dynamiki i zero odcinek,ale mialem problem z kontrolka takze mam tu bdb elektryka to musial od nowa wgrac mi mapy sterujace koszt 200zl i problem z glowy:))zaslep egr i zobacz czy bedzie poprawa jezeli nie to jest druga...
Witam. Mam zagrychę w temacie 1.8T mot AEB (150ps) tak samo ma się sprawa w AJL (180ps). Silnik nie ma czujnika ciśnienia doladowania. W ETKA nie ma, w schematach jakich bym nie patrzal nie ma wzmianki o takim czujniku. Ale za to jest zawór elektryczny N75 do sterowania ciśnienia doladowania sterowany przez ECU. I teraz moje pytanie w jaki sposób ECU...
Na zimnym wartość ciśnienia doładowania prawdopodobnie mieści się w wyznaczonych granicach proporcji paliwo - powietrze (z uwzględnieniem innych parametrów). Niestety czeka Cię pełna diagnostyka łącznie z logami, zakładając, że sztanga pracuje w pełnym zakresie i przestawia kierownice na minimum. Zawór steruje prawidłowo zbijając ciśnienie do zera aby...
kolega ma schemat wiem jak jest sterowany. zrobiłem nawet symulację awarii sterowania tym przekaźnikiem. jak odłączy się sterowanie przekaźnika to pojawia się więcej błędów niż tylko te wtryski np. od pompy i kilka innych ale jakich już nie pamiętam. a wyskakują tylko od wtrysków więc sterowanie przekaźnika raczej bym wykluczył. wiem, że już wcześniej...
CZE! jaką masz pompe wtryskową? sterowaną elektrycznie czy linką. jesli linką to jest na niej zaworek ale odcięcie od niego napięcia to rozwiązanie z przedszkola wystarczy bowiem podac tam napięcie z akumulatora (+) który jest 50cm dalej i auto jedze. jesli zas sterowaną elektrycznie to juz lepiej ale trzeba tuz zerknąc w schemat wtedy do pompy wchodzi...
nie mam pojecia jak to wszystko tam wyglada z teorii wiem ze tam taki zawór jest ale czy dochodzi jeden kabel czy dwa nie powiem. sprawdz czym jest sterowany zawór ale pogejzewam ze plusem jak jest jeden kabel sciag wsuwkę i podłacz zarówke nie duża zeby cos nie uszkodzic jakas 5W i krec rozrusznikiem jak sie bedzie swiecic to znaczy ze nic nie zdziałalismy
otwierała się przy 0.5 zamiast 0.8... MAF nadal trochę zaniża, ale niedługo auto idzie na program i to się zniweluje. Jak zepniesz muszle z gruchą ma otwierać przy 0,5. Reszte koryguje sterownik i zawór sterujący. Zaglądałeś do sterownika silnika? nie ma w nim oleju? wężyk cały? ciśnienie Atm. dobrze mierzy? Dodano po 4 Podstawiłem sprawny MAF i MAP...
Natychmiast wyrzuć tego "vaga", a auto zaprowadź do mechanika. Jakim cudem rozrząd sam z siebie mógł się przestawić? Kombinacje z nie wiadomo czym - albo skopany rozrząd przy samodzielnej wymianie, albo wcale się nie przestawił, tylko standardowo poluzowana śruba. Przestawienie o jeden ząbek na dolnym kółku, to prawie kolizja z zaworami i kąt wtrysku...
Tylko wodzik od kierownic chodzi lekko, kiedyś miałem przypadek zatartych kierownic (kierowca po 60tce i 2 letnie auto) kilka ruchów i WD pomogło, auto wypluło kilka kilo sadzy i śmigało jak nowe. Teraz mam jeszcze 2 Passaty przejściówki 90 konne też jest problem turbina przeładowuje tylko tam prawdopodobnie padnięty jest zawór regulacji w jednym wcale...
Ja miałem od zawsze problemy z mocą mojego 1.9 TDI 90hp. 96 passat. CZyściłem zawory... min. N75 N18 Smarowałem turbinę a co się okazało? Przepływka była brudna... umyłem ją ciepłą wodą z kranu, zamotnowałem no i auto jak nowe. Pojechałem na test na obwodnicę i przeżyłem szok. 195km/h. Później sobie przypomniałem, że opony mam do 160 :)
Witam Ten środkowy to tzw czujnik odpalonego silnika. Ma on wiele zadań np. przy zimnym silniku na wolnych obrotach steruje recyrkulacją spalin a właściwie wyłącza ją przy wciśnięciu pedału gazu. Oczywiście nie wszystkie silniki aaz mają w ogóle recyrkulację (zawór przy turbinie sterowany siłownikiem podciśnieniowym z pompy serwa) W samochodach z klimą...
Koledzy dziękuję bardzo za pomoc - mieliście racje - z miejsca wlewu płynu chłodzącego (zbiornik wyrównawczy czy jak to się tam nazywa) idzie wąż na którym jest chyba zawór podciśnieniowy (nie wiem co on tam steruje) od tego zaworka jest taki mały wężyk i on był przetarty (była dziura) to tam właśnie "uciekało" powietrze. Wężyk założyłem nowy i wszystko...
Wypiac kostke i podlaczyc piny do plusa i masy? Jakie Ty chłopie piny widziałeś w zaworze EGR? Tam jest tylko "czapka" z membraną i króciec na podciśnienie, nie dotykaj elektrozaworu sterującego zaworem egr, bo zaraz się zrobi drogo. Jak nie wiesz co robisz oddaj auto do fachowca, uwierz, będzie taniej.
Problem rozwiązany. Jak odkręciłem plastikową osłonę silnika zauważyłem iż obok zaworu EGR jest coś co nim steruje (nie wiem jak się to fachowo nazywa) i okazało się iż wypadło z zaworu EGR co spowodowało iż zawór był cały czas otwarty. Po założeniu wszystko działa jak należy. Temat uważam za zamknięty.
Miałem tak w Passacie B-4. Okazało się, że urwany był przewód zasilający zawór w pompie wtryskowej. brak sterowania pompy wtryskowej dawały takie objawy: (...) już dwukrotnie podczas jazdy auto mi zgasło. Pierwszy raz w nocy , zgasło wszystko włącznie ze światłami(...) ? Co ma sterowanie pompy wtryskowej do świateł?
Miałem nie raz taki przypadek i to co opisujesz to może być wina zaworu N75 ale jak on uszkodzi sie i masz silnik 90KM to błąd na wagu powinien wyskoczyć ciśnienie doładowania powyrzej granicy a jak 110 to po niżej regulacji ale w wadu zrób tak zadaj mu adres 01 potem 02 odczytaj i skasuj błędy potem 03 diagnoza elemętów wykonawczych i dojdz przewijając...
Proponuje wrzucić logi na jakiś serwer, bo nie ma jak ich zobaczyć. Jak odepniesz N75 od gruszki i jedzie konkretnie to na pewno nie turbo. Próbowałeś podmienić N75? Może po prostu jest uwalony? Próbowałeś podać napięcie i czy "cyka"? Możesz zawsze kupić w necie oryginał lub Pierburga i zwrócić za 14 dni. Ale tylko te dwa działają żadne inne jakieś...
Moment!Nie jest do końca prawdą to co pisze przedmówca.Silniki typu Turbo Diesel mają turbinę sterowaną cisnieniowo od kolektora ssącego,czyli w sposób mechaniczny(nie posiadają komputera sterującego)Od kolektora ssącego wychodzo węzych do zaworu ograniczającego cisnienie(tzw.by-pass).W skutek wzrostu ciśnienia powyżej zadanej wartości,zawór mechaniczny...
Witam Nie mogę sobie poradzić ze zdiagnozowaniem przyczyn ciągle logującego się błędu 17939 - sterowanie zmianą faz rozrządu - przerwa w obwodzie Loguje się on natychmiast po uruchomieniu silnika. Chodzi o zawór N205 Do tej pory sprawdziłem: - ciągłość przewodów do sterownika - OK - napięcia na przewodach na jednym 12V i na drugim trochę dziwne bo 5V??...
kon-dar Mam ten sam problem. Zawór obrotów biegu jałowego jest O.K. Najpierw go rozebrałem (ponoć jest nierozbieralny :D ),wyczyściłem (wnętrze świeci się jakby dopiero z fabryki wyszedł), złożyłem i d.pa blada. Podjechał brat ze swoim B3 z silnikiem 2E, podłączyłem mój zawór do jego auta - zaczął "dzwonić". U mnie zawór nieco się uchyla i czuć lekkie...
Jeśli wyczujesz luz ręką to pewna jest regeneracja turbiony. Vag powinien wykryć uszkodzony zawór n75. Zrób tak. Odłącz wężyk który dochodzi do zaworu n75 od góry i od dołu Jeden powinien być niebieski a drugi czerwony. Połącz je jakoś razem i przejedź się. Jeśli będzie znaczna poprawa to od razu wal po ten zawór. Pisałeś że wodzik od gruszki do turbiny...
klimatyzacja zawór sterujący zawór elektromagnetyczny sterujący zawór sterujący turbo
wymiana pompy pralce bosch pomiar parametrów tranzystorów długość szczotka
webasto citroen pralka miele zakup
Ford S-Max Mk1 2007 – lokalizacja bezpiecznika tylnego światła przeciwmgielnego F13 F16 F19 Samsung, LG, Philips TV stuck in RGB color loop – exit burn-in mode, disable panel test