Prostokątna kostka z przodu. z góry wkręcony odpowietrznik. poluzuj kontrę, wykręć o 2 obroty, uruchom silnik i skręć lekko koła, by otworzyć zawór wspomagania w przekładni. Do portów testowych podlącza się manometr i sprawdza ciśnienie w obwodzie centrującym czy kierowniczym. co do wartości ciśnień, sprawdzę jutro.
Na ogół nowe zawory są ze wspomaganiem tzw membranowe i tam w membranie są dwie dziurki jedna przytykana mechanicznie druga stała z boku i właśnie ta jest przytkana jakimś brokiem. ciekawostka przy niskim ciśnieniu nie zamyka.
Otwarty zawór w pompie wspomagania, prawdopodobnie zacięty na opiłkach ze starej pompy. Rozebranie, oczyszczenie, płukanie układu.
Tak na szybko: 1V2 - Zawór logiczny I (And), a nie 1V3, 1V5 - zawór logiczny Lub (Or), 1V3 - zawór 3/2 mono stabilny, sterowany ze wspomaganiem Jest jeden zawór dławiąco-zwrotny...
zawór nie objawia sie wlasnie tym ze pompa wyje tu mówisz i zaworze pompy wspomagania
W Citroenie Berlingo 1.9 diesel 2003 rok zacina się zawór w pompie wspomagania gdy go odblokuję, wszystko chodzi ładnie przejadę się kawałek i dalej jest zablokowany. Jaka może być przyczyna ?
Zawór jednokierunkowy wspomagania (serwa) hamulców
Zawór ciśnieniowy nie działa, proste. Wymień pompe.
Z tego co kojarzę (informacje są w serwisówkach) to rozdzielacz wspomagania reguluje się podkładkami dystansowymi. Może po tej regeneracji coś zostało źle wyregulowane. Ja bym wolał mieć swoją oryginalną część po regeneracji, a nie oddawać swoje i brać czyjeś. Konstrukcja układu kierowniczego działa na tej zasadzie, że wąs połączony bezpośrednio z kolumną...
Właśnie o to nam chodzi dlaczego ten zawór się blokuje, wszystkie węże posprawdzane, poczyszczone. Tak jak napisałem wcześniej olej jest zgodny ze specyfikacją i ustalony w serwisie.
Aha a jeśli chodzi o smarowanie to z tego co wyczytałem trzeba wziąć pompę od wspomagania, zawór aby zredukować cisnienie, zbiornik na olej i manometr, wiem ze trzeba obudowę dorobić z tej strony co nie ma uszczelniacza, to chyba wszystko,tak?
Witam Mam to samo, czy możesz powiedzieć co to było u Ciebie?
Witam, mam problem z tym układem tylko w Atego I 1828 2002 rok produkcji, skrzynia 6 biegów + połówki. Rano po odpaleniu biegi wchodzą jak w masełko idealnie po prostu, ale z czasem i podczas dłuższej jazdy zmienia się biegi coraz ciężej, czasem bywa, że biegu nie można wyrwać albo włożyć. Na początku układ został odpowietrzony.. Nic to nie dało Potem...
Nie odpisywałem ponieważ błędy zniknęły na ponad tydzień i auto działało sprawnie, teraz znowu to samo: DF185 - Obwód/wewnętrzne zasilanie elektrozaworu wspomagania hamulców - Stan nieznany - Obecny Czytałem, że w serwie jest zamontowany zawór od wspomagania nagłego hamowania, czy on może być za to odpowiedzialny?
Odpowietrzanie układu wykonuje się za pomocą programu diagnostycznego w funkcjach "regulacje" Co do problemów jakie opisane są w pierwszym poście to przyczyny są różne. Pierwsza z nich to źle ustawione potencjometry na osi tylnej oraz na przekładni kierowniczej. W parametrach trzeb zobaczyć jakie są ich odczyty a następnie wyregulować w taki sposób...
A może być tak, że zawór sterujący wspomagania jest uszkodzony i auto minimalnie samo skręca?
Zawór wbudowany w pompę w miejscu przykręcania przewodu.
Jeśli masz dwie pompy zębate to nie masz LS . W tej sytuacji przejrzyj zawór priorytetowy .
Zawór upustowy wspomagania - lokalizuj sam.
A może sprawdz tą co masz, zacięty zawór?
Witam mam podobny problem MF 8140 gdzie jest ten zawór dystrbucyjny
W ten siłownik jest wbudowany zawór różnico ciśnieniowy, lub proporcjonalny. Żeby było śmieszniej, amerykanie stosowali to w latach 60, jako opcje przy wspomaganiu klasycznej przekładni kierowniczej. Zasada działania całości opiera się na równowadze ciśnień z jednej i drugiej strony siłownika, w stanie ustalonym, płymn pod ciśnieniem, przepływa swobodnie...
Zawór bezpieczeństwa, przelew planujesz dołożyć?
Przy pompie nie może być trójnika, tylko zawór rozdzielający olej na orbitrol i rozdzielacz. Orbitrol ma mieć priorytet.
Tak się zastanawiam, może problem tkwi w aluminiowej łapie od sprężarki która na skutek obciążenia się luzuje? Oglądając filmiki na youtube z cyklu"wspomaganie c330" można zaobserwować, że w wielu przypadkach pompa wspomagania jest montowana w miejsce właśnie sprężarki powietrza również na pasek 17mm i tam się nie ślizga a jak dowiedziałem się od producentów...
Dziękuję za podpowiedź. Zdejmę pasek i sprawdzę jak wyglądają rolki i jak chodzą. Zastanowiło mnie, że piszczy tylko podczas ruszania kierownicą. Lekko ruszając kierownicą jest taki dźwięk jakby skręciło się koła maksymalnie i zadziałał zawór w pompie wspomagania. Trwa to przez pół minuty po odpaleniu, potem wszystko jest ok.
Na pompie wspomagania jest zawór priorytetowy.Sprawdzic.Ale obawiam się że bez sprawdzenia cisnienia oleju sięnie obejdzie.Jest to o tyle ważne że ten sam olej jest kierowany przez zawór priorytetowy do smarowania /chłodzenia innych podzespołów
Zablokowany zawór przelewowy w pompie.
A to tam ciśnienia na wspomaganiu nie ustawia zawór na orbitrolu? Te 30 bar to mało coś. Mierzyłeś w skrajnym położeniu na zablokowanym siłowniku?
Nie mylisz się, mi się udało ustawić 4 bary.
Witam, szukam serwisówki lub czegoś podobnego do układu ABS/ESP do Laguny II 1.9 dCi z 2001 roku, albo kogoś kto by wytłumaczył jak ten system działa. Jest błąd c1131 Obwód zaworu wspomagania hamulców, Zasilanie wewnętrzne. Niektórzy mówią że ten błąd oznaczać może czujnik ciśnienia płynu hamulcowego, i rzeczywiście w podglądzie parametrów ciśnienie...
Panowie wasza pomoc nie pomoże. Ostrówek jaki by nie był nie ma wspomagania na wolnych obrotach ponieważ pompa wspomagania napędzana z rozrządu ma zbyt małą wydajność na wolnych obrotach stąd taki efekt a nie inny.
Przekładnia do wymiany. Przed wymianą sprawdz czy nie ma na przewodach dławika cisnienia na wejsciu do przekładni, oraz czy zawór zwrotny na pompie jest sprawny. w 90% umiera przekładnia.
Problem może być z zapowietrzonym układem hydraulicznym zmiany biegów a jeśli biegi wchodzą ze zgrzytem to przyjrzał bym się tarczy sprzęgła. Zapowietrzony HPS to zupełnie inna bajka. Nie ma wtedy połowy biegów a lewarek zmienia pozycję po każdej zmianie biegów, aż do utknięcia w którymś krańcowym ustawieniu. :) Po pierwsze, trzeba sprawdzić zasilanie...
Witam. Sprawdź najpierw przewód podciśnieniowy od serwa czy nie ma jakiegoś uszkodzenia. mała dziurka może dużo namieszać... Jeśli jest ok to wykręć zawór ze wspomagania i sprawdź jak działa: powinien tylko w jedną strone przepuszczać powietrze. Jeżeli jest inaczej to go wymień. Pozdrawiam.
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
Proponuję sprawdzić zawór regulacji ciśnienia turbosprężarki : P0236 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność"
Na pierwszym zdjęciu masz silnik jazdy i elektromagnes do zmiany biegu. Na drugim też to samo. Na trzecim zdjęciu masz pod numerem 1 i 3 pompy pomocnicze do zasilania orbitra ładowarki i koparki. Główna pompa to numer2 i do niej masz przykręconą pomocniczą pompę wspomagania kołyski. Na czwartym masz wszystko. Piąte zdjęcie to flirty hydrauliczne, do...
Witam.Do pirzol ;A kiedy będziesz wiedział że teraz trzeba zrzucić nadmiar ciepła do "CO".Tu do rozdziału powinno być zastosowane urządzenie które , po osiągnięciu zadanej temperatury na zbiorniku otworzy przepływ na "CO".Mógłby być np: trójdrożny zawór sterowany.Dobrą stroną jest możliwość wspomagania ogrzewania "CO" instalacją solarną . Pozdrawiam
Zbiornik węgla aktywnego. A "pyka" zawór na nim zamontowany i jest to prawidłowy objaw. https://teamtotal.pl/artykul/system-prze...
Nie ma,bo w tym ciągniku jest osobna pompa zębata napędzana prosto z silnika i daje ona tylko olej na orbitrol.Wiec zawór priorytetowy nie jest potrzebny. Na 90% to filtr.
Witam Tak pod śrubą jest zawór . Pozdrawiam
Nie blokuje Ci się jakiś zawór chyba zwrotny w pompie wspomagania albo maglownicy? Nie pamiętam dokładnie jaki to zawór i gdzie się znajdował ale wiem, że coś takiego może robić te problemy...
Ja wszystko sprawdziłem oprócz pompy, wydaję mi się że niestety tu tkwi problem. Pytanie czy pompa czy tylko zawór znów muszę czekać na mechanika
A podnośnik działa? Najprawdopodobniej zawór priorytetowy się zaciął jeśli reszta hydrauliki pracuje. Współczuje tego modelu ciągnika ;-)
W tym układzie masz specjalny zawór hydrauliczny, wyposażony dodatkowo w konwerter elektro-hydrauliczny, tłoczki reakcyjne, zawory zwrotne oraz zawór zamykający. To wszystko sprawia, że siła wspomagania rośnie lub maleje, czyli na parkingu siła wspomagania jest największa a jak jedziesz szybciej, to ona maleje. Teraz, jeśli chodzi o sterownik/przekaźnik...
Odświeżę temat. Też chcę zrobić kompresor i wykorzystać sprężarkę HS-19. I też chciałbym wykorzystać pompę wspomagania z Poloneza lub Lublina do smarowania tej sprężarki. Czy ktoś może coś doradzić? Czy pompa wspomagania z Poloneza ma wbudowany zawór przelewowy?
Woda w oleju wspomagania, uszkodzony zawór rozdzielczy maglownicy itd. W każdym razie wydatek.
Raczej to normalne . Tam cały czas następuje przepływ oleju a chłodniczki do tego nie ma . Przy skręconych kołach uruchamia się zawór szokowy aby nie przeciążyć pompy . Z tąd ten syk . Jak nie dotykarz kierownicy , nie kręcisz nią to olej idzie w przelew prawie bez ciśnienia . :|
tak jak pisałem wyżej orbitrol posiada kostkę, czyli chyba powinien posiadać wszystkie zawory. traktor przed założeniem wspomagania nie miał żadnych luzów, dosłownie żadnych. Po prostu jak się orbitrol przycinał to szarpnąć trzeba było mocno no a wiadomo że jak mocno się szarpnie to znowu w drugą stronę za daleko pójdzie. no i tak w koło Macieju. Przywiozłem...
Nie ma takiej możliwości, pompa wspomagania jest wysoko, napędzana zębatką od pompy wtryskowej. Olej w tamtych okolicach tylko smaruje koła zębate- rozbryzgowo. To raczej olej z układu wspomagania dostawał by się do silnika przez uszkodzony zimering na wałku pompy wspomagania. Może masz uszkodzony zawór bezpieczeństwa na wyjściu z pompy wspomagania...
Raczej bym nie potrzebował klimy gdyby temeratura na zewnątrz była poniżej 9 stopni . Zresztą klima przestała działać w lipcu gdzie nawet w UK. było dosyć gorąco . Po prostu z dnia na dzień przestało wiać zimnym powietrzem . Więc krótko,nie ma ciśnienia w układzie-presostat nie pozwoli sterownikowi silnika na włączenie sprzęgła kompresora(ciśnienie...
A może zniknął pasek napędzający pompę wspomagania. Lub poluzowały się śruby mocujące pompę? Albo sz..g ją trafił?
dw8 nie miały przepustnicy , pompa podciśnienia ciągnie zawór egr i serwo od wspomagania hamulców
Powodem nie sprawności może być: uszkodzona pompa ( brak właściwego ciśnienia płynu) uszkodzona przekładnia (uszkodzenie siłownika ), uszkodzony zawór zwrotny.
Załóż dedykowaną pompe od wspomagania, one mają zawory 120b i są w miarę niepsujne.
A sprawdź czy po nagrzaniu nie zawiesza się zawór nadciśnieniowy w pompie.
Chodzi o zaworki za zębatce czy na rozdzielaczu.A czy jest taka możliwosc ze to nawala zawór regulacji wydatku pompy wspomagania???Może przepuszcza?
Witam. Czy pompy LHM taka jak ta: http://allegro.pl/citroen-xm-2-1-2-1-td-... montowana w Citroen XM itp. zasilają także układ wspomagania kierownicy ? Czy taka pompa LHM może być zamontowana w Peugeot 806 i pełnić rolę pompy wspomagania ? Gdzie normalnie znajduje się zawór nadmiarowy w układach wspomagania Peugeot 806 ?
Panowie prosba o pomoc Jak rozebrac te zawory bo po sciagnieciu segera dekielek nie schodzi
Prawdopodobnie masz servotronic, na przekładni kierowniczej powinien być zawór sterujący siłą wspomagania, jeśli jest zdejmij z niego wtyczkę i zmierz napięcie na postoju i podaj odczyt. Zasilanie servotronika powinno być z bezpiecznika nr 14 jeśli się nie mylę razem z grzaniem fotela kierowcy.
Wydaje mi się że jest ale maglownica po regeneracji i twierdzą że ją testowali i było ok. Zawór przelewowy jest też w pompie wspomagania i jak oddawałem dwa razy pompę do regeneracji to koleś mówił że dwa razy zawór przelewowy był w tym samym położeniu i nie odbił (otworzył obieg otwarty).
W pompie jest zawór ustalający ciśnienie na około 90 bar i prawdopodobnie on uległ zacięciu i nietety pompa nie wytwarza ciśnienia ,przyczyną może być zanieczyszczony płyn,sprawdź klarowność.
Zawór termiczny pozostaje zamknięty zanim czynnik chłodzący nie osiągnie określonej temperatury.
Witam. Mam uszkodzony oryginalny zawór na siłowniku od wspomagania i chcę wymienić cały układ na orbitrol ale chce zostawić oryginalną pompę tylko nie mam zielonego pojęcia jaką ona ma wydajność. Co do siłownika to w miejsce starego chce o grubszym tłoczysku tylko pytanie ile większym i jaki przepływ ma mieć orbitrol bo zastanawiam się nad 160.
Właśnie wszystko było ok i po zmianie naczepy pojawił się problem. Czy jest opcja ze to naczepa wprowadza błąd ? Dodam ze w naczepie był regenerowany modulator i zmieniany zawór sterujący osia podnoszona.
a zawór atv dajesz?
Co do przewodów to najpierw musisz dobrać elektrozawór/siłownik oraz określić jak to będziesz zasilał i skąd zasilał. Poza tym jaki rodzaj elektrozaworu/siłownika. Są takie, które działają na zasadzie otwierania lub zamykania po podaniu sygnału sterującego, a zasilanie musi być podłaczone na stałe. Są takie, że musisz podać 2 sygnały (otwórz/zamknij)....
Pisze tam też o pompie z Sierry bodajże (ponoć jest w obudowie więc może pracować na zewnątrz,nie mówię na pewno bo nie znam tej pompy).Jeśli zastosujesz pompę o wspomagania,zawór upustowy najprościej będzie zrobić (wykorzystać istniejący) na sprężynie i kulce, średnicę musisz dobrać eksperymentalnie.To co narysowałeś nie da stabilnego ciśnienia.
przy silniku gdzies ? bo jest jeden zawór przy zbiorniczku od wspomagania ale tamten to chyba od chamulców przychodza do niego trzy czujniki a do tego od górskiego ile przychodzi?
Ta rurka to przewód podcisnienia z pompy vacuum do serva. Jak masz go odlaczonego to raz ze nie masz wspomagania hamulca i zawór egr i turbina nie mają sterowania. Stąd też brak mocy.
Cześć jestem nowy tu jeśli chodzi o wspomaganie to pompa ma zawór ciśnieniowy taką pompę należało by sprawdzić pod kątem wydajnośći ale po filmiku widać że pompuje do zbiorniczka tak jak by zawór trzymał małe ciśnienie po stronie maglownicy
wracam do tematu, bo po regeneracji maglownicy a potem pompy ciężko się kreci kierownicą. Skręcając kierownica stawia duży opór i mam wrażenie jakbym miał flaka w kole, po puszczeniu kierownica trochę wraca. Mam pytanie czy jest jakiś zawór sterujący czy coś podobnego.
Czy mogę do niego podłączyć 9V lub 12V aby sprawdzić czy kierownica się kręci lżej ? NIE Czy ktoś może powiedzieć gdzie ten zawór powinien być podłączony? To nie jest zawór, a czujnik, który prawdopodobnie odpowiada za drgania dochodzące z magla. Zawór jest niepodłączony i nie ma do niego okablowania. Nie ma kabla, bo nie masz zapisane w opcji w module....
Ten gwałtowny spadek, to chyba efekt przede wszystkim zadziałania zaworu rozprężającego a nie tylko efekt zadziałania wentylatora, jako dodatkowego wspomagania chłodzenia. Tak myślę. Przecież zawór rozprężny działa cały czas. Coś mi tutaj nie pasuje, czegoś nie rozumiem lub pamięć mnie zawodzi. Jakie zadziałanie wentylatora i spadek ciśnienia? Wentylator...
Witam. Aby sprawdzić pompę musisz podpiąć manometr w punkt kontrolny. Ale jeśli chodzi o wspomaganie to wyczyść, to rozgałęzienie hydrauliki pod maską z przodu ciągnika. Jak dobrze pamiętam tam jest jakiś zawór.
Zawór EGR można spróbować wyczyścić, co do wspomagania poczytaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Zawór już złożony. Problem był z za dużym podawaniem powietrza na naczepę (hamulce?). Czyszczenie + regulacja + wykasowanie błędu załatwiło sprawę. Ale pojawił się od razu nowy problem - ciężko chodzi wspomaganie kierownicy. Może to mieć powiązanie z zaworem? Bo wcześniej było wszystko w porządku. Sprawdzę jutro stan płynu do wspomagania
Czy przy pracującym silniku na biegu jałowym, (koła w pozycji prostej)) jeżeli zewrę piny przy czujniku ciśnienia wspomagania w kierunku sterownika czy powinny podnieść się obroty silnika ? Czy żeby wzrosły obroty silnika muszę wykonać jakieś obciążenie (np. skręt kołami) dopiero komputer sobie wyrówna. Dodano po 1 Czy jest jakiś zawór przelewowy na...
Kod P0171 oznacza, że czujnik tlenu (O2) w banku 1 rozpoznał zbyt ubogą mieszankę, aby ją skorygować. Czujniki tlenu O2 mają możliwość korygowania mieszanki paliwowej o +-15%. Jeśli będzie musiał skorygować mieszankę paliwowo-powietrzną w większym stopniu, zostanie zapisany kod P0171. Następujące problemy mogą być spowodowane przez kod P0171: Nieszczelność...
Nr 2 i 4 to zawory ciśnieniowe od hydrauliki i układu wspomagania. Kolega niech przewertuje dział maszyny rolnicze. Niedawno był jakiś temat odnośnie takiego Case, ktoś wstawił tam urywek serwisówki z układem hydrauliki.
Panowie może deczko inna hydraulika ale u mnie przy podobnych objawach zmiana oleju i filtrów na świeże problem zlikwidowała. Tyle że u mnie jest osobna pompa do wspomagania i na max skręcie słychać zawór bezpieczeństwa i ładowanie na powrót do zbiornika.
A to w orbitrolu jest jakiś przelew? Jak sprawdzić te zawory?
Witam może przyczyną jest zawór w przekładni kierowniczej,a na marginesie pompa nie hałasuje,wspomaganie dobrze działa?
Ważne, aby był to zawór bezpośredniego działania, nie wspomagany ciśnieniem powietrza, które w tej sytuacji jest chwilowo bliskie zera.
Renault Laguna 2001 rok 1.8 benzyna , problem z ABS wywala błąd DF185 zawór elektromagnetyczny membrany układu wspomagania siły hamowania usterka napięcia zasilania . Wszystkie połączenia , przewody i zasilania sprawdzone . Autko kupione już z tym problemem , wymienione trzy pompy ABS bez rezultatu . Po numerze VIN powinna być pompa z nr. 7701207174...
Przewód do serwa zatkany, może zawór zwrotny zacięty, miałem przypadek w brerze że pajączek w środku rurki zrobił sobie kokon i załatwił wspomaganie :lol:
W tym wózku jest potencjometr i krańcówka przy pedale. Jest to model z falownikami i silnikami AC . Potencjometr reguluje. Chodzi oto że jak włączę żółwia to na pulpicie można regulować prędkość . U mnie to nie działa. Miga żółta kontrolka i piszczy sygnał dźwiękowy . Zastanawiam się czy istnieje taka możliwość : Usterka usunięta fizycznie ale trzeba...
OPERACJA · Wspomaganie układu kierowniczego składa się z zaworu sterującego z obrotowym rozdzielaczem ; elementy te mają działanie hydrostatyczne. · Po obróceniu kierownicy obrotowy zawór sterujący suwakiem przesyła olej z pompy na jedną lub drugą stronę cylindra kierowniczego. Obrotowy rozdzielacz zapewnia, że objętość oleju dostarczanego...
Pasek rzeczywiście może być stary, wymienię go. W tym modelu jest chyba jeden pasek napędzający alternator i pompę wspomagania. Przepłuczę również układ wspomagania i zobaczę zawór przelewowy, wtedy dam znać, jakie rezultaty. Tylko to dopiero jak pojadę do rodziców, u siebie nie mam ku temu warunków.
Ciekawe na jaką temperaturę był ustawiony ten zawór mieszający?
No właśnie to miejsce jakoś mi nie pasuje za bardzo. I druga sprawa zawór przy pompach, też jakoś go rozgryźć nie mogę. Wygląda jak by przez niego wspomagany był lewy rozdzielacz dodatkowym wyjściem z prawego. Zawór bezpieczeństwa to na pewno nie jest każdy rozdzielacz posiada swój. Ciekawe czy na próbę da się go ominąć....
Największe siły działają na sworzeń wtedy gdy koło w coś uderzy - tym większe, im większa prędkość jazdy i odwrotnie do sprężystości opony. Tak że to nie takie proste wyliczenie. Przy tego typu obciążeniach, jak nie ma wspomagania, wyrwie kierownicę z rąk, zwrotnica uderzy o ogranicznik i przód idzie na złom. Jak jest wspomaganie zadziała zawór przeciążeniowy/szokowy/,...
Zobacz czy na odpalonym aucie słychać co jakiś czas cykanie w okolicach zbiorniczka od płyny wspomagania. Tam obok ja zawór EVAP i powinien na odpalonym silniku co jakiś czas cykać.
Wymiana drążków kierowniczych i końcówek drążków a po tym sprawdzenie zbieżności raczej nie wpływa na siłę z jaką kręcisz kierownicą. Możesz mieć problem z pompą wspomagania, sprawdź poziom płynu. Spróbuj odpowietrzyć. Przy maksymalnych skrętach właczają się zawory przelewowe, które pozwalają na przepływ płynu wspomagania bez dalszego wychylania kół...
Na maglownicy masz zawór regulujący przepływ płynu, steruje nim uch. Przejrzyj instalacje od kabiny do magla, leci po lewej częsci sanek do głowki magla.
Jeżeli masz okazję jeździć samochodem ze wspomaganiem hydraulicznym to skręć kołami na max i wsłuchaj się jak zawór ciśnieniowy gra. Na pełnym skręcie siłownik ciągnie na maksa a nadmiar tłoczonego oleju ucieka przez zawór. Podobnie może działać wspomaganie elektryczna chodź nie musi. Jedno co pamiętam o tym wspomaganiu ze studiów to to, że pomiar prądu...
Tak pisałem, że kompresja była mierzona. Zawory są ok. Zastanawiam się czy może z tym mieć związek serwo wspomagania hamulców. Zauważyłem, że jak długo pompuje pedał hamulca, to przez jakiś czas jazdy ten efekt albo jest nieznaczny albo znika całkowicie. Poprawia się też siła hamowania. Zawór zwrotny serwa sprawdziłem i wydaje się być ok. Przynajmniej...
Płyn był wymieniany rok temu, a teraz uzupełniany jest co chwilę, więc to raczej odpada. Z tego co wyszukałem, w układzie wspomagania jest jakiś zawór ciśnieniowy, który może się popsuć. Dopuszczam też nieszczelności, ale nie mam jak tego sprawdzić jak narazie (brak kanału). Co do kręcenia to nie, nie kręcę na zgaszonym silniku. Dodam, że nawet jak...
Myśle że to zawór sterujacy
zawór pompy wspomagania zawór zwrotny wspomagania zawór zwrotny pompy wspomagania
wekta podłączyć domofon pliki wsadowe radia lodówka ubytek czynnik
speakon łączenie drzwi rozsuwane
Poprawa zasięgu pilota napędu Genius 300 BAT Schemat elektryczny Dodge Journey 2009 - gdzie znaleźć?