Zbieżność kół, przód 0 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, przód 0° +/- 30' (°) Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 3° 30' +/- 30' (°) K.P.I., przód 11° 30' +/- 40' (°) Zbieżność kół, tył 1.5 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, tył -1° 50' +/- 30' (°)
Witam czy ktoś wie jaka jest zbieżność rozbieżność przód tył w mm w omedze b na felgach 17
Była tylko zbieżność i przód jest ok. Jedź jeszcze raz i niech zrobi geometrię. Tu jest źle tył o to tylna oś prowadzi auto dupcią na bok więc musisz skontrować kierownicą. Auto jedzie jak biegnący jamnik.
Sprawdź amortyzatory i zbieżność (PRZÓD I TYŁ), na stacji diagnostycznej , koszt niewielki a bezpieczeństwo najważniejsze !
Witam Auto mam z 2008 roku kupiłem je jako nowe Do 4 tys.km było idealnie , bo przy 4 tys.km wymienili skrzynie biegów bo pękła łapa. Od założenia skrzyni nowej cały czas sa problemy auto ściąga w prawo i ma o 2 centymetry obrócone koło kierownicze. Byłem w 4 serwisach audi i wszyscy twierdza ze geometrii jest bardzo dobra , byłem w firmie tunerskiej...
Witam, sprawa wygląda następująco. Autko kupione pół roku temu, przez pół roku jazdy zjadło prawą tylną opone od wewnątrz. Byłem ma sprawdzeniu zbieżności, przód wyszedł w normie, na tyle było -7. Mechanik powiedział, że w tym aucie zbieżność tylnych kół nie jest regulowana, zalecił wymiane belki ponieważ może być skrzywiona. Belka wymieniona, koło...
Wychodzę z założenia że jak coś robić,to zrobić dobrze,albo wcale. przecież drążek ma mniej więcej podobne punkty pracy i długość co wahacz więc układ pracuje praktycznie liniowo. No i tutaj się mylisz. Przód pracuje całkowicie inaczej niż tył. Tył zmienia zbieżność i pochylenie koła podczas pracy . Przód zbieżności nie zmienia z założenia,a wartości...
Zbieżność robić przód i tył czy tylko przód wystarczy?
W samochodach z napędem na tył musi być zbieżność, a z napędem na przód rozbieżność to ważny szczegół o którym tu nikt nie mówi. Domowym sposobem można to sprawdzić, a nawet ustawić (przy odrobinie wprawy). Ja sam wiele razy ustawiałem zbieżność (lub rozbieżność) na podwórku i nigdy na stacjach diagnostycznych nie mieli potem zastrzeżeń.
Dziękuję za rady..jak coś ustalę - napiszę. Może rzeczywiście te zatarte łożyska to przyczyna..(to typowa awaria w lagunach i Megane) ale poza tym kierownica chodzi lekko..chociaż na przeglądzie technicznym diagnosta zaraz zwrócił na to uwagę. (stuki przy kręceniu kierownicą). Jeśli zdejmę pasek od wspomagania - i bedzie poprawa to co będzie przyczyną?.....
Witam Panowie, takie pytanie - Audi A3 8L, czyli płyta Golfa IV. tematyka toru jazdy, układu jezdnego, zawieszenia, kierowniczego. W takim aucie geometria to tylko przód czyli zbieżność kół? Auto trochę nosi, byłem na SKP i twierdzą że luzów brak, w serwisie gdzie jestem zapisany na zbieżność twierdzą że tylko przód się robi. No ale dalej np kąt pochylenia...
Jak ci zacisk trzymał to mogło ci "zjeść" też trochę oponę. Zamień koła prawo/lewo o ile opony nie są kierunkowe. Jak są to tył/przód. Zresztą do testu to w sumie obojętne. Jak dalej będzie ciągnąć to jedź na zbieżność. Jak zbieżność OK, to rolki i test oporów toczenia/hamowania. Ciśnienie w kołach liczę że sprawdzałeś! Nie wymienia się sprężyn pojedynczo...
Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika....
Wymiana wahaczy przód, brak zbieżności, zrobiona pierwszy raz, lekko ściągało, ale okazała się uszkodzona opona. Wymienione opon i problem. Dodano po 1 Reset czujnika skrętu zrobiony, komputer pokazał test zakonczony pozytywnie, sytuacja została bez zmian ://
Ustaw kierownicę prawidłowo.Drążki mają się lekko kręcić . Wyrównanie kierownicy do jazdy na wprost ,regulujesz skręcając jeden a rozkręcając drugi. Drążkami ustaw tak żeby była zbieżność.Zbieżność ustawiamy :mierząc odległość koła prawego i lewe od środka na jednej wysokości i tak samo tył koła przedniego. Ta różnica to twoja zbieżność. Jak będziesz...
Mierzysz odległość kół, od środka opony 1 do 2, z przodu i z tyłu ma się w miarę zgadzać. Uważaj tylko ,żeby ci się koła nie rozjeżdżały,to nie samochód, po prostu ustawiasz tak jak wyczujesz, tak aby opony się nie zdzierały, i nie ściągało do rowu. :D Najlepiej podnieść przód na środku lewarkiem. Sprawdź luzy na łożyskach, sworzniu tulejkach o ile...
Widzę że auto dalej powinno ściągać w prawo Skąd taki wniosek ? Pochylenie koła TL mogłoby być lepsze, ale i tak jest nieregulowane, do sprawdzenia tuleje tylnych wahaczy. Zbieżność TP koła nie została poprawiona bo pewnie śruby regulacyjne zaspawane korozją, W foce mk2 z tyłu jest wielowahacz. Przód w porządku. 13.09 była regulowana zbieżność z przodu....
To teraz sprawdź zbieżność i zerknij czy opony tego nie robią. Tu najlepiej zamienić opony przód z tyłem.
Na 100 % zamiana opony tej co ściąga - przód/tył zakończy Twoje manewry. Zmiana kół / opon nie ma nic wspólnego ze zbieżnością . Na pewno zbieżność jest OK i szkoda Twojej forsy na odwiedziny na diagnostyce . Jeśli nie masz opon kierunkowych , to zamień to koło z tylnym - którymkolwiek . Jeśli masz kierunkowe to przód/tył zamiana tylko po tej samej...
Witaj! Witaj. zacznij od ustawienia kąta pochylenia kół.Zbieżność - zaznacz na oponie kreską na tej samej wysokości prawe i lewe koło. zmierz odległość przesuń tyle żeby kreska była na tym samym poziomie - drążkami ustaw zbieżność. To trzeba powtarzać aż ustawienie nie będą się zmieniać. Przed ustawieniem trzeba wybrać koła bez bicia. Pozdrawiam miro.nasz...
Witam, Mam mały problem ze swoim samochodem (Peugeot 206 2.0 HDI) Mianowicie podczas jazdy na prostej drodze ściąga mnie w prawo, Byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić zawieszenie i wszystko w porządku nie ma luzów Na tej samej stacji ustawili mi geometrie jakiś czas temu, powiedzieli mi że to może być przez opony, które dotarły się do złej zbieżności....
Przód czy tył?
Witam, chciałem zapytać czy ustawienie kół przednich o wartości -6,6 mm/m i tylnej osi o wartości 5,7 mm/m oznacza że konieczne jest ustawienie zbieżności czy też są to dopuszczalne wartości? Pozdrawiam.
Jeżdżę niemal od zawsze dieslami.Tankuję tam gdzie mnie trasa zmusi.Nigdy nie zauważyłem,żeby któryś nagle jechał gorzej dusił się czy gasł. To jedno.Wiec uważam, że w przypadku diesla paliwo i tak drastyczne zachowanie auta to mit.Benzyniki są bardziej wrażliwe na chrzczone paliwo. Drugie, to z tą zbieżnością lekko cię poniosło.Przednie koła w samochodach...
Jechać na zbieżność.
Robiłem zawieszenie kiedyś i ustawiałem zbieżność nie wiedziałem ze sa sprężyny pęknięte i tak była ustawiona zbieżność cała tył i przód było ok wszystko,potem na przeglądzie zobaczyłem ze są sprężyny popękane wymieniłem 4 szt bo tył tez jedna była pęknięta i ustawiłem tylko przód bo powiedzieli mi ze tył jest ok (mieści się) ale efekt dalej był przy...
Samochód po przekładce z UK, był źle założony ślimak w maglownicy(ściągał prawo lewo, kierownica nie stała prosto przy jeździe na wprost). Po odbiorze z warsztatu: kierownica wyprostowana jak należy, zbieżność ustawiona, jednak efekty są takie że czasem ściąga na prawo(nawet dość mocno zależnie od jakości nawierzchni - oczywiście mowa o asfalcie). Opona...
Nie zaliczyłeś krawężnika, dziury, albo innej przeszkody? Do sprawdzenia zbieżność. Auto na podnośnik i pooglądać przód.
Zbieżność kół, przód0 +/- 1(mm)Pochylenie kół, przód-0° 24' +/- 30'(°)Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód2° 20' +/- 30'(°)Zbieżność kół, tył3 +/- 3(mm)Pochylenie kół, tył-0° 45' +/- 30'(°) do model od 2004roku
Przód: 1.60+\-2 Tył: 3+\-3 A tu trochę więcej informacji:
Ad2. Ładowanie normalne. Te clio tak już mają że moduł UPC steruje ładowaniem i w związku z tym (tak to sobie ktoś wymyślił) napięcie może być od cirka 14V do 15,6V. Na pewno po odłaczeniu akumulatora napięcie będzie okołob14,3V. Trzeba pamiętać o kodzie do radia. Ad3. Najpierw napisz jaki to silnik. Były 1.2 (tu cienkościenna 14-ka) 1,4 16v, 1.6 16v...
Napraw zawieszenie , następnie zbieżność , na wiosnę 2 lepsze opony daj na przód , 2 gorsze na tył i jeszcze sezon przejeździsz. Zawsze tak jest że na osi gdzie jest napęd opony zużywają się szybciej , dlatego opony powinno się rotować co sezon.
Masz wydruk i możesz go wrzucić? Rozumiem że jest poza zakresem, Czy jest różnica prawa-lewa strona. Bo jeżeli mieści się w tolerancji i wszystkie pozostałe parametry tj wsz i zbieżność są ok to proponuję rotację kół przód.
Witaj! Ja bym uniósł przód kręcąc kierownica w prawo i lewo ustalił środek.Zablokował i drążkami ustawił zbieżność. Przy tej operacji sprawdziłbym jeszcze kąt pochylenia. Geometrię ustawiam na polskich dawnych przyrządach optycznych. Po zamontowaniu projektorków na przednie koła i wycentrowaniu bicia koła, na tablicach ustawiam zbieżność, następnie...
w b6 z tyłu sie reguluje kat pochylenia i zbieżność z przodu tylu zbieżność .
ustaw na 0 lub przy szerszych kołach 1 zbieżny bedzie dobrze Nie prawda! Powinien być ustawiony lekko w minusie (nigdy w plusie), bo na jego miękkie tuleje w wahaczach i napędem na przód, najlepiej jest, kiedy jest w minusie. Zero to jego maksymalne ustawienie w kierunku plusa... Ile w milimetrach dla kół przednich Passat b6 / CC? A z ciekawości, to...
Niepotrzebny podnośnik. Odkręcasz amortyzator od zwrotnicy - 2 śruby. Od góry odkręcasz 3 śrubki trzymające łożysko amartyzatora do karoserii. Wyjmujesz amartyzator że sprężyną opuszczając go w dół auta. Oczywiście zanim odkręcisz amortyzator to trzeba odpiąć z zaczepów przewód hamulcowy i przewód czujnika ABS. Teraz najlepsze - bez ściągaczy do sprężyn...
Ale zaraz po założeniu nowych gum pojadę ustawiś geometrie kół przód i tył. Najpierw trzeba znalezc przyczyne tego "rozregulowania" i ja usunac. Geometria sama sie nie rozjechala. Masz w zawieszeniu zuzyte lub odksztalcone w wypadku czesci i trzeba je najpierw wymienic.
Samochód obciążony tak, że z przodu odległość śruby przedniego mocowania wahacza od podłogi = 230mm (przy kołach 205x70 R15), lub 226mm (przy kołach 215x65R15). Z tyłu odległość osi obrotu belki do podłogi = odpowiednio 324mm i 320mm (przy rozmiarach kół jak wyżej). Przód: Pochylenie koła: -0°32' ± 45' (maks. różnica między kołami 45') Wyprzedzenie...
Bardzo często odpowiedzialny jest za to przód. Część jest rzeczywista,a część to tylko odczucie ze tak bardzo buja tył. Doprowadź przód do ideału a potem dopiero szukaj w tyle.
Co do pierwszego problemu to coś z układem paliwowym jeśli chodzi o tarcie to możliwe że zawieszenie wybite lub pęknięty wahacz przy przyśpieszaniu koło przesuwa się w przód i jest tarcie bo zbieżność wtedy nie ma.
żeby to zrobić dobrze trzeba by zmierzyć przekątne kołyski, czy sanek - jak zwał tak zwał w różnych częściach polski. Jak są różne (wg mnie nie powinny być bo odchylenie nie jest duże), to wymienił bym wahacz z lewej strony i sprawdził wszystko raz jeszcze. Ale jakby to było moje auto, ustawił bym dokładnie!!! zbieżność i pochylenie koła przód i tył...
Nie wiem czy mój "patent" nada sie do trynitrona, ale można na statycznym obrazie umiarkowanią siła uderzyć w przód (front) kineskopu jeśli zaobserwujesz że zbieżność sie "poruszyła" zmieniła to napewno kineskop jest uszkodzony.
no wlasnie na tych rolkach przy sprawdzaniu hamulców wyświetlala sie zbieżność przodu i tyłuu a siła hamująca ma być jednakowa bo byla inna lewego i prawego kola
Witam ponownie. Kierownicę mam ustawioną w miarę prosto. Zbieżność zmierzona ponownie i mam trochę "poza normą" kąt pochylenia koła. Zmieniałem nawet koła tył na przód żeby wyeliminować opony i dalej to samo. Gdy ustawię kierownicę na prosto ucieka mi w lewo i muszę kontrować w prawo. Powiedzcie robić zbieżność jeszcze raz czy to może być np. przez...
zbieżność kół jest dobra, wymienione zostały tarcze (przód) klocki (przód i tył) i zaciski (przód) hamulce mam z przodu tarczowe z tyłu bębnowe. Już na szczęście nie ściąga, a za komplet części które wymieniłem zapłaciłem tylko(?) 300 zł więc jest w miarę dobrze.
To nie problem ze zbieżnością tylko z oponami. Spróbuj poprzekładać z tyłu na przód albo z lewej na prawą str. (jeśli nie są kierunkowe, czyli nie maja strzałki "rotation")
"Pochylenie kół, przód: -0 stopni 30' +/- 0 stopni 30' (zawieszenie standardowe) Max. różnica lewa strona - prawa strona: 0 stopni 30'" Od ustawienia pochyleń musisz zacząć - potem zbieżność bo się automatycznie zmieni. Jeśli przed remontem nie ściągało a ciśnienie w kołach jednakowe to nie marnuj tu czasu. Jeśli tył nie był ruszany też sobie odpuść....
Wielkie Gratulacje dla bmw seria 3 i 5 stara czy nowa w każdym zapieczone drążki z przodu nie możliwe ustawienie zbieżności.
Witam. Posiadam od kilku lat samochód Ford Focus mk1 hatchback 2001 1.6 zetec. Przebieg 215000. Samochód na oryginalnych częściach, lub dobrych zemiennikach, nic nie przerabiane. Rok temu miałem pewien problem, mianowicie zarzucało mi tyłem na zakrętach. Problem pojawiał się tylko i wyłącznie przy nierównościach nawierzchni głównie przy zakrętach w...
Ok tylko poliuretan to jest coś takiego? https://obrazki.elektroda.pl/6869433900_... a ja mam zwykłe i pełne, to chyba wystarczy? To też pewnie nie to, ale w innym samochodzie, po wymianie sworzni, zmieniła mi się geometria przedniego zawieszenia. To trochę coś innego jak zbieżność. A czy to nie jest tak, że w autach typu Golf IV, A3,...
Poradźcie jeszcze koledzy, jakie amortyzatory zakupić na przód do swojego passata.
Jak podniesiesz tył z pół metra do góry no to wtedy z przodu kąty i zbieżność mogą się nie zgadzać. :D
Pochyleniom kół trochę brakuje do ideału. Felgi zostały te same czy są inne? Czy ET dla wszystkich felg jest jednakowe? Jaki rozmiar kół? Czy stare opony były zużyte równomiernie? Zamieniałeś koła przód z tyłem?
Jedź do jakiegoś większego warsztatu na ustawienie geometrii kół, niech sprawdzą tył a później przód, jeżeli kąty będą w porządku + ustawienie zbieżności nie ma bata żeby coś ściągało.
No tak tylko czy amortyzator wpływa na to że kierownica się ciężej obraca? Czy jak ciągnie na którąś ze stron to czy to wina amortyzatora? Czy powrót kierownicy do poziomu zero równo z każdej strony to kwestia amortyzatora? Poza tym już je 4 lata wymieniałem, poza tym amortyzatory 500 zł, maglownica 900, to już nie są takie różnice. Z resztą tak jeżdżące...
Błąd czujnika skrętu, Błąd sterowania nepedem błąd czujnika prędkości prawy przód. Spardz zawieszenie przednie zwłaszcza prawy przód. Wachacz łożyska sprezyny tulejk ustawienie zbieżności czujniki i wiązkę elektryczna. Klocki i tarcze minim do oględzin wrazz obserwacja pracy zacisku. Dodano po 1 Nie wymieniałeś przypadkiem prawego koła lub nie wjechałeś...
witam, potrzebuję warsztatu najlepiej Gdynia lub trójmiasto, który zrobi w dobrej cenie - ustawienie kierownicy spec zniszczył mi zawieszenie przód przy wymianie rozrządu, wymieniane były: wahacz, maglownica, ustawiona zbieżność, ale ciągle kierownica siąga na lewo, lepiej niż było wcześniej ale prośba o pomoc do wymiany pompa abs jest błąd ASR / ESR
Drazki kierownicze nie musza byc tej samej dlugosci, lewa i prawa strona moga byc inne a regulacje przeprowadza sie na diagnostyce. Tam ustawia sie zbieznosc (naped tyl), rozbieznosc (naped przod) i geometrie kol
Na 3D powinno być wszystko widać - kąty, zbieżność z przodu, z tyłu, kąt znoszenia. Nie ustawili Ci zbieżności lub zrobili to na pałę.
Witam mam problem z mazda 3 2002 rok podczas jazdy przy prędkości powyżej 80km/h trzęsie całym autem najbardziej przodem auta jeśli dodaje powoli gazu to jest w miarę okej co to może być? Dodam że wymienione zostały wahacze i ustawiona zbieżnosc
Barthezzz no to coś nowego sie dowiedziałem bo potocznie sie mówi zbieżność , natomiast jeśli Ci chodzi o fachowe słownictwo to jest ustawienie geometrii zawieszenia ,oczywiście przód i tył,np.kąty znoszenia,wyprzedzenia ,pochylenia i zbieżność kół przednich i tylnych pomijając niektóre w niektórych pojazdach są nieustawialne. ponadto bicie kół przy...
Witam, gdyby kogoś interesowało niecodziennie rozwiązanie na podniesienie zawieszenia w vw polo 86c mój sposób był taki: - przód górne poduchy amortyzator od golfa II - tył guma pod sprężynę od samochodu Warszawa prawdopodobnie dała 3cm. Do tego kolejne 4cm został dospawany amortyzator z drugiego amortyzatora. Wynik takich modyfikacji to 27cm prześwitu....
Przy większej prędkości opony na pewno nabierają temperaturę, szczególnie że z tego co piszesz: wystarczy że zwolnię do 100km/h wynika, że jeździsz dość szybko jak na polskie drogi o tej porze roku, w dodatku autem, które już ma swoje słuszne lata. Osobiście miałem taki przypadek, że ładnie wyglądająca opona, jakieś 70% bieżnika powodowała samoistne...
No coś w tym jest. Mój weteran za diabła nie chce zejść ze spalaniem poniżej 18l/100. I to po założeniu sprzęgieł na przednie piasty, żeby mostem bez potrzeby nie kręcił. Kompresja w porządku, hamulce się nie grzeją, zbieżność z przodu jak trzeba. Ale przynajmniej emisja CO2 i HC jest w normie.
Przełożyłem przód na tył i bicie ustało. Widocznie opony z przodu odksztalcily się
Możliwe.
Właśnie nie wiem opony raczej wątpię nowe zimówki na 16' stalówkach, problem wystąpił po zmianie letnich na zimowe. Najczęściej na rondzie przy mocnym skręcie piszczy prawa strona przód (tylko jedna strona z lewą nie ma problemu)tylko tyle zauważyłem, zbieżność jest dobra sprawdzałem na stacji diagnostycznej.
Witam mam pytanko :) Zawieszenie przód wszystko nowe włącznie z amortyzatorami mowa o przodzie. Zbieżność ustawiona idealnie na "zero" po 2miesiacach łyse opony po wewnętrznej stronie .Jeśli ustawie na "+2stopnie" opony wystarczają na 4miesiące. Uważam ze problem leży po stronie pochylenia kąta sworznia zwrotnicy wynosi az minus 2 po obu stronach. Sprawdzałem...
Mam następujący problem. Po wymianie opon na zimowe mam przestawioną kierownicę. Używam tego samego zestawu opon (zimowe/letnie) od kilku lat i nigdy po wymianie taka sytuacja nie wystąpiła. Dodatkowo zamieniłem koła przód-tył, żeby wykluczyć ew. faktyczne problemy z oponami i nic to nie zmieniło. Zastanawiam się, czy jest możliwe przestawienie zbieżności...
Koła nie mogą jechać prędzej, chyba że rozmiar inny. Podstawa to podstaw koła na przód o takim samej wysokości(zużyciu) i sprawdź zawieszenie a następnie zbieżność, podaj konkretne liczby a nie że jest ok.( szkoda pisać)
Po wymianie sprzegla w podrozy gdy auto jedzie na wprost to kierownica jest lekko skrzywiona. Czy tak mozna jezdzic czy po wymianie sprzegla (i wypieciu polosi) trzeba robic zbieżnosc z przodu? Pojechalbym gdziekolwiek i ustawil zbieżnosc ale jestem akurat w trasie i nie mam zaufania do miejscowych mechanikow a musze do domu jeszcze wrocic jakos.
Wiem, że z tego się wyrasta i jestem tego naprawdę w pełni świadomy. To mój pierwszy samochód, był kiedyś ojca, kupiony w salonie 100 lat temu, potem dziadka, potem natura go pod blokiem zadomowiła i teraz mam go ja. Tak naprawdę chcę od niego chyba więcej niż może. Zależy mi tylko na tym by się go w miarę stabilnie prowadziło. Nie wiem czy jest to...
No to jak to jest? Ekrany mocowane sa na kola tylne? Czy tak? ale poziom ustawia się prostopadle do samochodu czy wzdłuż? Potem lasery na przód i poziom na którą stronę? Wiązka do tyłu na ekrany i co dalej? Tzn. co oznaczają wskazania?
Zbieżność tak. Z przodu na rancie felgi.
4 to mocowanie, 2 to łożysko - myślę że ono (łożysko) raczej będzie dobre. 4 i 2 można kupić w komplecie ale można też kupić osobno. Zazwyczaj przy odkręceniu 3 śrub nr 7 pojawia się problem. W mocowaniu są elementy podobno do nitonakrętek. Śruby przechodzą przez nią na wylot o jakiś centymetr. Jak śruby zardzewieją (w miejscu gdzie wystają z nitonakrętek)...
No to jezeli stwierdzono tylko jeden sworzneń to go wymień i zrób zbieżność geometrię z przodu i powinno być dobrze
Przód ucieka nie tył, amory sa ok odbijają za pierwszym i nie pływa. A co do zbieżności to gdy by była źle ustawiona to by uciekał na prostej a jak napisałem wcześniej na równej powierzchni można puścić kierownice nie ucieka.
Prawidłowo trzeba ustawić "geometrię kół" czyli wszystko, i to włącznie z tylną osią. Co Ty chcesz tam z tyłu ustawiać? Jedyny parametr ustawialny tam to zbieżność z przodu, nawet kąt pochylenia pozostaje stały.
Witam. Mam dość spory problem z samochodem Mondeo MK2 1.8d Liftback. Chodzi o napęd. Zacznę od tego co w aucie jest nowe: - wahacze przód - przeguby zewnętrzne - opony przód - tarcze i klocki - łączniki stabilizatora - końcówki - maglownica jest ok - ustawiona zbieżność kół przód i tył na 0,00 - amortyzatory przetestowane na ASO i niby są ok - sprzęgło...
Witam Pacjent jak w opisie, punto II 1,2. Auto mam od roku. W tym czasie była regenerowana elektryczna kolumna kierownicy, wymienione sprężyny przód, szczęki tył i jedna piasta (zjechany pierścień ABS, paliła się lampka, po wymianie zgasła). Ponieważ opony z przodu były tragiczne a po regeneracji przekładni kierownica stała krzywo pojechałem na zbieżność,...
Witam Opony zimowe Nokian R2, stan dobry z roku 2016, na tyle bieżnik blisko 4mm, przód całkiem dobry, wyważone, ciśnienie ok. Zbieżność ok. Wymienione dwie półosie (regeneracja) wraz z przegubami. Problem się zmniejszył, ale nie znikł. Wczoraj udałem się do wulkanizacji na kontrolę ogumienia raz jeszcze, później geometria zrobiona (mała poprawka naniesiona)...
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest nie regulowane, zmienia się jednak minimalnie przy przesunięciu wózka przód tył, kąt pochylenia przesunięcie wózka prawo lewo. Najpierw ustawia się pochylenie kół, i następnie zbieżność kół. Na ściąganie ma bardzo duży wpływ stan opon.
Witam serdecznie .... Zalogowałem się bo może ktoś z was mi pomoże..Mam problem ze Scania 124 /420 z 2003 roku auto prowadza na nierównej drodze... po autostradzie można puścić kierownice i będzie szła prosto. Dodam , że w aucie zrobiłem - Zwrotnice , resory przód i pół resory tył, amorki przód , drążek kierowniczy poprzeczny i podłużny ustawiona zbieżność...
Witam! Kolego sprawdź przede wszystkim w jakim stanie są rezystorki przy STK -w zbieżności, są one tam łaczone równolegle z tego co pamętam ok 1Ω. Możesz mieć przerwy pod tymi oporami, Możesz mieć uszkodzony któryś z STK i wtedy rezystorki też sie uszkadzają. Natomiast paner regulacyjny znajduje się z przodu projektora, widać go jak zdemontujesz...
2 blachy jest ok, kulki jak najbardziej być muszą i musi być jeszcze 3-cia blacha z otworami na kulki żeby nie zjechały na jedną stronę (coś jak koronka w łożysku) i musi ona być w połowie wysokości kulek. Trzeba to zrobić tak żeby górna blacha oprócz oczywistego obrotu mogła się jeszcze przesuwać na boki i przód+tył, znaczy ma mieć luz ze 2-3cm wkoło.
byłem na stacji diagnostycznej sprawdzony caly przód i tył, nigdzie nie ma luzów, zbieżność ustawiona. Przecież wszystko nowe 2 wahacze, 2 amortyzatory, lozyska amortyzatorow, poduszki amortyzatorow dobre, drążki kierownicze i koncówki, gumy stabilizatora. Jedyne co nieruszane to przeguby zewnętrzne i wewnętrzne. Poszło już troche kasy na to, jak mogę...
A masz wydruk z geometrii/zbieżności? Robiłes ustawienie przodu i tyłu? Czy tylko przodu (co jest częste gdy naprawiają tylko przednie zawieszenie).
Tylko badanie na hamowni da odpowiedz na temat kondycji silnika. Sprawdziłeś opony, cisnienie, hamulce, łożyska, zbieżność? co do opon mam cały czas założone zimówki 2.2 bara tył Przód hamulce raczej nie spowalniają bo było by czuć a cienias dość lekko się prowadzi . zbieżność mam zrobioną nie ściąga przy hamowaniu jak również bo puszczeniu kierownicy...
Witam, Pacjent - Punto II polift, 1,2 60 KM, wersja golas bez wspomagania. W początku tego roku zgięty prawy amortyzator przód przy najechaniu na wysoki krawężnik po poślizgu + zbita lampa. W lutym wymienione oba amorki i poduszki, mechanik ustawiał zbieżność (przynajmniej tak twierdził). Od tego czasu auto stało, nie miałem czasu wziąć się za lampę...
Cześć, jestem po wymianie kompletu zawieszenia przód+tył (wahacze, amortyzatory, McPherson) w swoim Tiguanie. Niestety przed, jak i po wymianie samochód dalej ściąga w prawo. Na geometrii wszystko ok, sprawdzana w dwóch różnych zakładach. Żeby jechać prosto muszę mieć skręconą kierownicę w lewo, jeżeli ją puszczę wraca ona do punktu zero. Kąt skrętu...
Powiem Ci poza silnikiem bo mam takie auto ale w benzynce. Wygodne, spore w środku, dobre materiały użyte do wykonania wnętrza nie skrzypią w moim przypadku po 15 latach jazdy. Auto jest zwarte, pewnie się prowadzi a przy tym komfortowo zestrojone. Dość dobrze zabezpieczone przed korozją ale wiadomo, przed zakupem trzeba opukać. Z minusów to nie odporne...
Witam ponownie. Więc tak: - ponowne nastawienie zbieżności efektów brak. - diagnostyka na stacji kontroli, amortyzatory 85% luz na sworzniu zwrotnicy. - sworzeń wymieniony zbieżność ustawiona ponownie poprawa jest przy skręcie w prawo jeszcze cos słychać. Zastanawia mnie jedno na półosi jest wytarta prążka świeża obserwuje to od jakiegoś czasu i caly...
Witam. Wiem że podobny temat był już przerabiany ale może ktoś znalazł albo zna rozwiązanie problemu drgającej kierownicy w peugeot 307 SW 2.0 hdi 136KM. Problem występuje tylko powyżej 130 km/h. Poniżej co zostało zrobione w aucie: Żeby było zabawnie wymienione na nowe: 1) sprzęgło i dwumasa, 2) drążki kierownicze całe i zbieżność 3) półosie całe 4)...
W sienach 1.2 8V fabrycznie nie był montowany stabilizator. Zadaniem stabilizatora jest przeciwdziałanie nadmiernym przechyłom nadwozia podczas jazdy na zakrętach/łukach. W twoim przypadku sprawdziłbym geometrię kół (przód i tył). Niestabilne zachowanie przy większych prędkościach świadczy często o skopanej zbieżności kół tylnych. Pisałeś, że zawieszenie...
... Zmienilem opone z przodu na tyl po przekatnej i troche sciaga auto na prawo.. Opony powinno się zmieniać osiami - to znaczy jeśli zmieniasz przód to obydwie a nie jedną. Nie sądzę jednak by to ściąganie było spowodowane różnym zużyciem opon. Sądzę, że uderzenie miało na to wpływ - sprawdź zbieżność, geometrię.
Najprostszą metodą jest zmierzenie odległości pomiędzy tylni i przednimi kołami(Prawy przód do prawego tyłu itd)Pomimo prawidłowej zbieżności każdej z osi powinna zostać także zachowana ww odległość.Znajdź jakieś punkty na wahaczach i zwykłym centymetrem to zmierz. Na karoserii od spodu też masz fabryczne punkty co do których możesz się odnieść.Tak...
Ciśnienie prawdopodobnie dobre... Szczyt lenistwa aby to sprawdzić. Przy ustawianiu zbieżności jest robiona kontrola ciśnienia i korygowanie jej. Na letnich starych ściąga inaczej niż na nowych zimowych, zimowe nowe nowe czy nowe 10 letnie używane? Pewnie te zimowe bezpieczniejsze jak stare i twarde letnie. Zamień tył z przodem lub założ tył od zimy...
Witam, Niedawno kupiłem Golfa 6 i zawuażyłem że podczas jazdy lekko sciąga auto w prawo. Pojechałem na geometrie i zbieżność, podobno coś naprostowali, ale wiem, że nie robili adaptacji kąta skrętu. Koła były też wyważane i przerzucane przód na tył. Auto na 100% bezwypadkowe. Po geometrii auto sciąga nadal w prawo, do tego kierownica skręciła się też...
Przy ustawianiu geometrii okazało się że prawy przód ma kąt pochylenia poza zakresem o 19 minut a różnica pomiędzy lewym a prawym kołem wynosi 21 minut. Dodatkowo tylna oś ma kąt pochylenia OK ale zbieżność jest poza zakresem tył lewy o 7 minut a tył prawy o 18 minut. Reszta parametrów jest w normie. Sumaryczna zbieżność jest w normie. Pytanie czy należy...
thomson zbieżność thomson zbieżność peugeot zbieżność zbieżność monitor
uchwyty drzwiczek ciśnienie układ chłodzenia silnik rozdrabniacza
volkswagen sharan volkswagen sharan
Volkswagen Tiguan I 5N – lokalizacja przekaźnika tylnej wycieraczki, BCM J519, bezpiecznik SC29 Końcówka mocy Sony STR – po wymianie triaka nadal pali bezpiecznik, zwarcie tranzystorów, diagnostyka