Tylko że w zbiorniczku od chłodnicy NIE MA być płynu pod korek :P . Płyn się nagrzewa a potem rozszerza, wydaje się że jest go jakby więcej. Na zbiorniczku powinieneś mieć wyraźne wskazania minimum i maksimum. To że płyn chłodniczy robi się ciepły to normalka, przecież tak ma działać. Nagrzewać się w silniku, przepłynąć będąc gorącym i się chłodzić...
Postaw autko na wolnych obrotach i poczekaj aż wentylator sam się włączy jak masz sprawny zegar od temperatury to powinien on wtedy wskazywać ponad 95 stopni.Z tym wykręcaniem czujnika tak się nie śpiesz bo zbiornik chłodnicy plastikowy a tam gdzie wkręcony jest czujnik jest tylko mosiężna wkładka jak się obróci to może być bieda.
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Zobacz do czego idą przewody olejowe. Nie widziałem nigdy Tracera, ale w autobusach dodatkowe zbiorniki na olej są od wentylatora chłodnicy.
Z chłodnicy do zbiornika płynie. I na pewno płynie jeżeli masz 90 stopni i auto się nie grzeje oraz nie wzrasta nadmiernie ciśnienie.
przyjechałem do domu płyn jeszcze był ok. Po dwóch godzinach otwieram maskę w zbiorniczku znów za mało płynu;/ po odkręceniu korka i zrobieniu kilku kilometrów w zbiorniczku z kolei za dużo płynu: Nie wiem jaką masz chłodnicę. U mnie w megance w chłodnicy (ze względu naj jej konstrukcję - nie ma na niej odpowietrznika) zostaje zawsze pęcherz powietrza...
Śliczna, kompaktowa, nie wygląda jak córka menela i motopompy. Osłony zrobisz dziesięcioma palcami czy poczekasz aż Ci zredukuje ilość? :) Moja też nie ma osłon, ale stoi w klatce, więc nie sposób dotknąć czegokolwiek ruchomego poza spustem kondensatu ze zbiornika, z chłodnicy i gniazdami wyjściowymi.
D-Tek FuZion v2.0 - bardzo dobry wybór na bloku nie wolno oszczędzać jest najważniejszy i mało ogranicza przepływ na złączkach Swiftech NK 12 . Sprawdź jakie wyjścia pod jakiej średnicy masz w chłodnicy i pompce , czasami niektóre chłodnice mają oryginalnie 10 , dlatego musisz zdecydować czy zmienisz w bloku na NK 10 czy w pozostałych podzespołach na...
Co do nierównych obrotów to przyczyn może być wiele, musisz podnieść maskę i trochę umazać łapki. Kiedy był wymieniany chociażby filtr paliwa, ogólnie serwis kiedy był robiony itd itp. A co do tej chłodnicy, jest to chłodnica paliwa powracającego do zbiornika.
na początek możesz spróbować zrobić parę razy przygazówkę z otwartym korkiem chłodnicy. Czy masz zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego?
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
Tak z ciekawości to po co? W 30-ce role zbiornika wyrównawczego spełnia górny zbiornik chłodnicy. Ale jeśli już chcesz to podłączasz pod przelew przy korku. trzeba tylko sam korek uszczelnić.
Bez sensu jest twoja odpowiedź. Jest to coś w rodzaju termosu,gromadzi ciepło.Jeżeli kierowca odpali samochód w zimie to od razu leci ciepłe powietrze z nagrzewnicy.Jest to motowane poza producentem samochodu,widuje się często w samochodach sprowadzonych z Danii czy też innej skandynawi.
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
Na rozgrzanym silniku powinno powstać nadciśnienie w układzie chłodzenia, więc nie powinno zajść zjawisko zapadania się węży. Zaworki w korku chłodnicy/zbiornika są sprawne? Zapadanie się węża jest możliwe tylko jeśli na ssaniu pompy cieczy jest dławienie, tutaj jakby na termostacie. Z drugiej strony musi gdzieś gromadzić nadmiar płynu za pompą cieczy,...
Wężyk z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego sprawdzić czy drożny. I króćce na których siedzi. To jest porada z serii 600.
Wszystko masz dobrze.
https://motobanda.pl/yamaha-xvs-1300-v-s... Poczytaj.
Termostat sobie podaruj (nie zakładaj), bo to zbyt mały obieg (mało płynu w układzie i on by się musiał już po 2min. otworzyć :D ) Nagrzewnica w roli chłodnicy w zupełności wystarczy. Resztę dobrze kombinujesz. :)
Z ciekawości zapytam. Od czego węże są podpięte pod króćce w górnej części zbiornika? Tam są dwa zestawy króćców, po dwa i po trzy. https://obrazki.elektroda.pl/6783280200_... Na tym zdjęciu widać dwa przewody odpowietrzające ze silnika (na wymiennikach ciepła EGR), na króćcach obok idą skrzyżowane przewody wokół zbiornika. To są odpowietrzenia...
czy termostat to to coś co jest włożone w dolną część zbiornika płynu chłodnicy? wkręcane albo wciskane- tego jeszcze nie wiem
Ja bym sprawdził czy pompa wody ma wydajność. dwa - co załącza wentylator ? Czujnik na chłodnicy czy sterownik silnika. Jak nagrzewa się chłodnica w stosunku do silnika ? Czy chłodnica ma dobrą drożność ?
Witam mam taki problem, posiadam Vaxuala Vectre C 2.0Dti i dzisiaj stało mi sie coś takiego na początku musiałem dolać wody do zbiornika chłodnicy , ponieważ zaczęło jej dużo brakować , a następnie padła mi turbina bo zaczął kopcić jak bym w piecu palił , tylko czy to normalny objaw znikającej wody z układu chłodzenia czy nie ?
Obawiam się że tam nie ma tam nakrętki od środka - za nakrętkę i gwint czujnika robi mosiężny pierścień wtopiony w zbiornik chłodnicy. Jeśli nie cieknie, to można tak zostawić, jeśli cieknie- spróbować ogrzać to albo hotem albo palniczkiem i wyciągnąć do wierzchu, potem niestety trzeba kombinować - albo wkleić oryginalną wkładkę, albo wytoczyć nową...
Zwróć wagę na czujnik ciśnienia doładowania (od tego powinieneś zacząć) czy nie jest zaolejony. Znajduje się na wierzchu w poprzecznej rurze nad silnikiem po prawej stronie zaraz przy zbiorniku z płynem wyrównawczym do chłodnicy. Wykręć i wymyj z oleju i dopiero szukaj innych przyczyn. Wcześniej o tym pisałem. Pozdrawiam.
1 ... BRĄZOWY ... Masa 2 ... ZIELONY ... Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 3 ... NIEBIESKO/CZARNY ... Wskaźnik poziomu paliwa 4 ... NIEBIESKO/ZIELONY ... Kontrolka rezerwy paliwa 5 ... BRĄZOWO/CZARNY ... Kontrolka niskiego stanu oleju 6 ... CZARNO/CZERWONO/FIOLETOWY ... Zasilanie + 12V 7 ... BIAŁY ... Kontrolka świateł drogowych 8 ... RÓŻOWO/CZERWONY...
Oto ciekawy opis "climatronic" ze Skody Oktawii, bardzo zbliżone układy, jak to w grupie VAG (niestety w j.niemieckim). Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym chłodnicy OK?
Miałem podobny problem w Civic VI. W zbiorniku płynu przybywało a silnik dostawał temperatury. "Fachowcy" proponowali wymianę chłodnicy ale nie dałem się naciągnąć ;). Trochę się nagłowiłem ale sam doszedłem do wniosku, że to uszczelka i po jej wymianie "jak ręką odjął". Myślę że w Civic VII chłodzenie jest podobne.. Zrób tak: 1. Na zimnym silniku sprawdź...
Ok dzięki zobaczę rano i potem napiszę. Jeśli mogę mieć pytanie, czy jeśli miałyby być przedmuchy z reduktora lub uszczelki pod glowicą, to nie powinny być inne objawy jak np. olej w zbiorniku chłodnicy albo płyn chłodniczy w oleju i kopcenie na biało? Bo to wygląda tak jakby z jakiegoś powodu była za duża kompresja w zbiorniku lub nieszczelność na...
Sprawdź poziom płynu w chłodnicy i w zbiorniku wyrównawczym. Wygląda to na termostat ale napisz mi jeszcze czy po godzinie stania czy jazdy rusza się wskazówka?? Jeżeli podczas jazdy to faktycznie zastaw chłodnicę jakąś tekturą tylko wsuń ją pomiędzy chłodnicę a przód autka i zwróć uwagę na wentylator aby przy ewentualnym włączeniu nie był zablokowany...
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
termostat wymieniony, wentylator nadal się nie włącza, po wejściu w ustawienia można sprawdzić temperaturę płynu i przy 110 wywala płyn przez zbiornik wyrównawczy,
Przewód g na obrazku to połączenie zbiornik nadkole pompa wspomagania. Ten Dolny to właśnie chłodnica płynu
1) Pytanie jakie temperatury chcesz osiągnąć na formie? 2) W dokumentacji maszyny jest podane zapotrzebowanie w przepływie wody w zależności od temperatury wody na wlocie, Często spotykam zmontowane chłodnicę w postaci zbiornika, chłodnicy i pompy na ramie. Dla Twojej maszyny dla samej chłodnicy oleju i trawersy cylindra nie potrzeba dużej wydajności....
Z przelewu chłodnicy musisz wyprowadzić przewód i zamontować zbiorniczek z czujnikiem. Od zbiornika musisz podłączyć zasilanie do silnika czyli zastosować trójnik.
Retarder sam się odpowietrzy, ważne by zalewać płyn cienkim strumieniem to wtedy nie będzie problemu. Po pojawieniu się płynu w zbiorniku można uruchomić silnik i powoli dolewać resztę. Ale w Twoim przypadku radziłbym sprawdzić odpowietrzenie chłodnicy. Zdejmij ten cieniutki przewód ze zbiornika górnego chłodnicy, prowadzi do zbiornika wyrównawczego,...
Nikt nie dorabia zbiorników chłodnic z blachy aluminiowej ? Pewnie w Pl. to bylo by droższe od zakupu nowej chlodnicy. :cry:
Dolny przewód wychodzi z pompy wody i jest podłączony do dolnego zbiornika chłodnicy nim płynie zimna woda z chłodnicy na blok cylindrowy.A na obudowie termostatu ta fajka jest podłączona pod kolektorek wodny(organki) i płynie nim gorąca woda z głowic i gdy termostat jest otwarty przez ten wąż u góry do chłodnicy( tzw. duży obieg) a gdy temostat jest...
Zwarcia nie będziesz miał, bo nie wprowdzasz napięcia do wnętrza zbiornika, szukaj pod hasłem BMW metoda pomiaru ilości płynu w chłodnicy, masz gotowe elementy, poza obudową.
Chłodnica wody dlatego wymieniona? Masz trzy odpowietrzniki, przy głowicy najważniejszy, potem na nagrzewnicy i na końcu na chłodnicy jeśli nie ma bezpośredniego przelewu do zbiornika wyrównawczego.
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
Tylko się domyślam. Wydaję mi się że układ jest tak skonstruowany żeby jak najmniej gorącego paliwa wracało do zbiornika, bo tam nawet chłodnicy nie ma.
A z chłodnicy nie wychodzi wężyk do zbiornika?
Ten Uno jest na wtrysku - monojetronic. Rzeczywiście przy wyższych przebiegach miewały problemy z sondą. Jeśli chodzi o tą nierówną pracę to sprawdź pod kopułką aparatu - bywało, że padały uszczelniacze i olej przedostawał się z górnego wałka do aparatu i zanieczyszczał styki rozdzielacza. Sprawdź też poziom płynu chłodniczego i ewentualnie czy nie...
Problem polegał na tym, że w zbiorniku wyrównawczym był płyn a chłodnica była pusta gdyż przewody od zbiornika do chłodnicy były pozapychane - stąd auto łapało wysoką temperaturę i skakały obroty. Wyczyściłem przewody i uzupełniłem chłodnicę płynem i wszystko już jest w porządku.[/GVideo]
Ciężko stwierdzić ile było kondensatu, gdyż wypuszczałem go pod ciśnieniem. Oczywiście najwięcej było w zbiorniku z chłodnicy (szacuje tak 100ml). W następnym, tym niebieskim, to pod ciśnieniem nie zauważyłem znaczące ilości wody, Za to na tych dwóch odwadnaicach przy piaskarce od razu było widać, że mają mniej pracy. Pojedyńcze krople do drugiego odwadniaca...
Zaaplikowałem proszek we własnym escorcie. Nie uszczelnił wycieku bo jak się okazało później ciekła pompa wody pod rozrządem. Za to skończyło się ogrzewanie. Wymiana płynu, płukanie nic nie dawało. 20st mrozu a ja biegałem z wężem i przebijałem nagrzewnicę ciśnieniem wody bo ogrzewania normalnie nie było. Pomagało na 3-4 dni i znów coraz słabiej grzało....
prace pompki słychać dość wyraźnie ale skoro pytasz gdzie ona jest to oznacza że jej nie słychać i szczotki masz już zatarte nowe średnio wystarczają na ok przebieg 150-200 tyś km jak jesteś po tym przebiegu kup od razu nowe lekko złotawe z miedzią o oryginałach zapomnij nie występują jako część trzeba zamienników wymiary to 5 mm na 5 mm przy długości...
Chłodnica się rozciekła w 3 miejscach: -na samym dole w rogu -na samym środku -przy wężu idącym do bloku silnika też dziwnym sposobem aku. się rozładował. Czy ma to jakiś związek z tym (nigdy wcześniej się nie rozładowywał) A jak próbuje odp.auto to ze zbiornika do chłodnicy leci lekki dymek !!
Trzeba przeprowadzić test CO2, czasem pomaga wymiana korka zbiornika wyrównawczego. Czy wentylator chłodnicy uruchamia się gdy pracuje klimatyzacja?
Witam !! Pękanie zbiorników chłodnicy ( czarnych plastików na obu brzegach) w oplach z tamtego okresu to norma - swego rodzaju wada fabryczna. Jedyny stosunkowo pewny sposób to "spawanie" plastiku - sklejenie na gorąco z uzupełnieniem w miejscu ubytku w moim przypadku wytrzymało 20 tys km. Jednak nie polecam po owych 20 tys chłodnica pękła w innym miejscu...
Ale uzupełniam płyn na zimnym zalewając w chłodnicy pod korek i jednocześnie aby w zbiorniku wyrownawczym było w połowie pomiędzy minimum a maksimum? I co dalej? Bo dziś po jeździłem na razie z 5km i znów wywala razem z powietrzem płyn z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego
jest jeszcze jedna mozliwość ten wąż cienki który idzie do chłodnicy ze zbiornika wyrównawczego moze byc zapchany i przez to może nie dać sie odpowietrzyc układu .
Witam Jak w temacie co może być przyczyna wylewania płynu korkiem ze zbiornika na chłodnicy ? Generalnie zbiornik miałem pusty po pewnym czasie. Dolałem litr i założyłem inna gumkę na w/w korek ponieważ ta poprzednia była bardzo zużyta ale nadal po zagrzaniu, przegazowaniu wyleciał z powrotem ? Czy to przez ten wadliwy korek ? Czy jest jakaś specjalna...
witam temperatura rosła w zbiorniku od chłodnicy aż się gotowało , chłodnica zimna cały czas na poczatku myslalem ze jest goraca bo od strony zbiorniczka wsadzilem reke i dlatego to mnie zmylilo nie sprawdzilem po calosci , chlodnice rozebralem jest czysciutka w zbiorniczku woda stoi ale po podaniu gazu kraży czyli pompa pracuje
Tam nic nie trzeba tylko myśleć. Zbiornik wyrównawczy jest przy chłodnicy, a więc nisko, niżej niż silnik i niżej niż nagrzewnica. Nad zbiornikiem wyrównawczym masz taką długą rurę przez którą dozuje się płyn. Pomyśl dlaczego jest taka długa, czyżby rozrzutność projektanta ?
Pierwszy to zbiorniczek płynu do wspomagania. Tamte od chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego.
Cześć mam problem z suszarką kondensacyjną beko dh8634gxs Zbiera sie masa kłaczków i wilgoci w samej obudowie suszarki, potrafi zaparować ekran od środka i na dotykowych guzikach sama sobie wrzuca pauzę i start Pompka sprawna przepompowuje kondensat do zbiornika chłodniczka czysta uszczelka filcowa bębna wymieniona https://obrazki.elektroda.pl/6860942600_...
a termostat się otwiera? Dodano po 9 Jesli jest to pod akumulatorem. lub koło zbiornika płynu cłodniczego zależy od rocznika
czyli mam rozumiec, ze jezeli samochod stoi na postoju, a temperatura przekracza ponad 100 stopni, w silniku woda wrze, a termostat nie otwiera, to jest normalne zjawisko? Nie jest to normalne zjawisko, bo woda w silniku nie powinna zawrzeć przy tej temperaturze, po to jest podnoszone ciśnienie w układzie chłodzenia, aby do tego nie dopuścić. Jeżeli...
chociaż wyczytałem To nie czytaj tych buraczanych forum fascynatów kiblowoza, bo jedyne co poradzą to jaki zapach dobrać i jakie kupić ringi. Sprawna pompa to tak jak pisze Seba strumyczek z pod korka w zbiorniku wyrównawczym chłodnicy . Kropka. Dodajesz gazu to mocniej leci, ujmujesz słabiej leci płyn.
też stawiam na zapowietrzony układ. Podobna sytuacja się dzieje gdy pompa wody jest na umarciu i słabo pompuje, w bloku silnika wtedy woda wrze a rurki przy chłodnicy są ledwo letnie. Odkręć korek od zbiornika i rozgrzej silnik do momentu gdy otworzy się duży obieg. Wtedy powinien zacząć wlewać się płyn do zbiornika wyrównawczego i sam się odpowietrzyć.
By ta roszerzalność skompensować w układzie stosuje się poduszkę powietrzną - w zależności od konstrukcji obiegu albo w samej chłodnicy albo (częściej) w zbiorniku wyrównawczym. Nie do końca. W chłodnicy jest korek, który przy określonym ciśnieniu otwiera przepływ do zbiornika wyrównawczego. W nim panuje ciśnienie atmosferyczne, a jego przepełnienie...
ZBIORNIK PŁYNU WYRÓWNAWCZEGO DO CHŁODNICY
Jak podejrzewasz chłodnicę egr to zmostkuj obieg płynu wtedy się przekonasz. Problem w tym, ze nie za bardzo wiem gdzie ona jest. Zawór EGR zaczyna się zaraz nad zbiornikiem od płynu chłodniczego, ale chłodnicy EGR zlokalizować nie potrafię. Chciałbym to sprawdzić przed wizytą u mechanika. Dołączam zdjęcie, pomożecie zlokalizować? https://obrazki.elektroda.pl/5043238700_...
Nie wiem jaki masz silnik - ja mam K4J. W moim jest jeden punkt odpowietrzania na obudowie termostatu (śrubka M6), ale już za termostatem (w stronę chłodnicy). Na chłodnicy odpowietrznika nie mam i w chłodnicy zawsze zostaje pęcherz powietrza. Nie ma on większego znaczenia na temperaturę silnika, ale ma na twardość węży po nagrzaniu silnika i jeżdżenie...
W instrukcji SC napisali że powinien załączać w temp 90-94 stopnie . Co podpinałem pod komputer dla podejrzenia parametrów to załączał się w 98-99 stopniach Temperatura silnika i chłodnicy znacznie się różnią na wolnych obrotach , gdy obieg cieczy jest lichy. Różnica nieznaczna jeśli układ chłodzenia sprawny .Może być 2-3 stopnie ale na pewno nie jest...
Możesz spróbować tak, kup barwnik UV do płynu chłodzącego i pod lampą UV szukaj zacieków. Być może chłodnica lub zbiornik wyrównawczy lekko popuszcza.
wymieniłem zawór n75 i wężyki podcisnienia do turbiny i gruszki i problem rozwiązany . Zawór n75 znajduje się w komorze silnika za zbiornikiem wyrównawczym chłodnicy, są tam dwa podobne do siebie ,jeden to ten które przewody podcisnienia idą do gruszki ,przed turbiną i do interculera obok , czujnika cisnienia interculera .
ale to jesli mi wszystko chodzi normalnie bez termostatu to tutaj napewno siedzi wina przy termostacie Można powiedzieć, że wina jest przy termostacie, bo jak jest zimny to jest zamknięty (ale taka jego rola, że ma być zamknięty jak jest zimny) i nie puszcza "powietrza" do zbiornika wyrównawczego, Przy zamknietym następuje "cofka" płynu dolnym przewodem...
Ale nawet gdyby był źle odpowietrzony to możliwe, że w zbiorniku jest dosłownie lód a chłodnicy nie da się dotknąć ani przewodów? Albo pompa nie wymusza obiegu albo układ jest zapowietrzony (poduszka powietrzna działa jak korek). Następne podejrzenie - do układu dostaje się powietrze np. szkodzenie uszczelki pod głowicą.
Można pompować płyn od dołu zaworem na rurze od chłodnicy.
A dotykałeś przewodów chłodnicy, czy oba są gorące?
Silnik ma dwa razy większe zapotrzebowanie od wydatku pompy. Taka jest idea przekładni hydraulicznej o przełożeniu ~2... I skąd wziołeś te 240 Nm to już nie wiem. Z danych technicznych... Czy ten układ będzie napędzał mój pojazd, z prędkością silnika hydraulicznego 300RPM i 240Nm? Krótko nie będzie. Ten silnik wygeneruje ciągłe 240Nm, ale tylko zasilany...
Być może znów termostat. Wyjmij go i sprawdź. Wahania czujnika w czasie jazdy po wybojach i zakrętach sugerować mogą też zapowietrzony układ. Bańka gazów. Utrudnione lub nawet niemożliwe autoodpowietrzanie poprzez instalacje gazową. Musisz odpowietrzyć samemu. Czy w górnym wężu chłodnicy jest płyn? Poziom w zbiorniku na max?
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
Miałem podobny problem w passacie, okazało się że zapchany był cienki przewód odpowietrzający biegnący od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego. Nie pamiętam czy w oplu jest taki przewód.
Autorowi zapewne chodziło o czujnik obecności płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Może autor się wypowie, czy odróżnia chłodnicę od zbiornika wyrównawczego, na dnie, którego znajduje się czujnik poziomu płynu.
Witam... I przepraszam że tak długo się nie odzywałem. Co do odpalania okazało się ze blokował się zawór na pompie od gaszenia w taki sposób ze teraz auto odpala ale nie gaśnie na kluczyk trzeba go gasić na biegu. Ale to już jest najmniejszy problem, a zaczął sie nowy. Mianowicie dzisiaj jak wracałem do domu to jakieś 30 km przed dojechaniem do domu...
Zbiornik i tak musze zmienić przez kontrolke Bo nie mam bagnetu poniewaz się urwał. Chłodnice sprawdzę jak coś to zmienię bo dostałem razem z wentylatorem i zbiornikiem.
A może po prostu jak nie pracuje pompa wody to płyn spływa z nagrzewnicy do zbiornika wyrównawczego. Zbiornik jest pewnie przy chłodnicy więc nisko.
Olej w zbiorniku wyrównawczym, może to być od chłodnicy oleju? Gdzie mogę znaleźć tą chłodnicę oleju? Citroen C3 1, 2005 rok, 1.4 benzyna, 54 kW.
Nie z żadną przeciętą uszczelką, bzdura totalna. To nie żadna bzdura, tu nie chodzi o korek na chłodnicy, a o korek na zbiorniku wyrównawczym, w którym jest taka przecięta gumka. Przez to przecięcie następuje wyrównanie ciśnienia w zbiorniku z atmosferycznym.
Na rysunku coś jest nie tak. Wynika z niego że pompa pobiera olej ze zbiornika oraz z chłodnicy oleju a wtedy nie zgadza się kierunek przepływu. Proponuje powrót oleju z młota wpuścić do zbiornika oleju przez wlew, a otwór na rozdzielaczu zaślepić. Zobaczymy jaki będzie skutek.
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
Pytanie czy jest jakiś specjalny sposób żeby dobrze odpowietrzyć cały układ czy zwyczajnie poprzez zbiorniczek wyrównawczy dolewać z czasem płynu,gdzieś czytałem że najlepiej wlewać poprzez korek u góry odpowietrzający w chłodnicy lub nagrzewnicy węża :?: :?: Lać tylko do zbiornika, samo się odpowietrzy, po jakimś czasie dolać płynu.
Sprawdź wewnątrz auta, ok 5-8cm nad pedalem sprzęgła w kierunku lewych drzwi... powinna być okrągła gumowa zaślepka. Ewentualnie szukaj od wewnątrz silnika, mniej więcej w tym samym miejscu, lub nieco wyżej (poniżej zbiornika wyrównawczego chłodnicy) Jak znajdziesz zaślepkę, wyjmij ją (wychodzi w stronę silnika) i wówczas w środku auta szukaj gdzie...
Poxipolem to można mamie ucho od kubka przykleić... Możesz tą myśl rozwinąć? Uszkodzona uszczelka + uciekający masowo płyn to albo woda w płynie albo płyn i mydło w oleju. Kolego lakzop , odrobinkę nt benzynowych silników Opla wiem. Wracając do wcześniejszego mojego posta, proponuję na ledwo dokręconym korku zbiornika wyrównawczego powtórzyć wszystkie...
A potem powietrze chłodzi się na chłodnicy albo w zbiorniku i mamy powietrze sprężone w temperaturze otoczenia które potem podczas pobierania powietrza będzie się ochładzać. Różnie zależnie od cyklu pracy oczywiście.
Głośna praca to może być wszystko nawet uszkodzony tłumik "harmonijka przy silniku. Musisz ustalić źródło pochodzenia tego dźwięku. Ciężko pali -musisz ustalić przyczynę -ja miałem taką, temat długi ale warto poczytać do końca warto, zapewne znajdziesz tam odpowiedz. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Od sprawdzenia akumulatora, szczelności...
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Dziekuję ci bardzo.Tylko ja myślałem,że ten żółty zbiornik to mało wody w chłodnicy.
Witam. Z tego co czytam. "Kolektor" o którym mowa będzie zaraz za sprężarką? Tam akurat jest zbyt wysokie ciśnienie względem zbiornika no i "udary" z samej sprężarki. Za zbiornikiem te udary są już wytłumione. No i jeszcze mimo chłodnicy sprężone powietrze jest zdecydowanie za gorące. Ale to chyba rozważasz. Pozdrawiam i powodzenia, będzie fajna konstrukcja.
Czy korek, o którym pisałeś, to ten metalowy na górze chłodnicy? Ten który ma zaworek bezpieczeństwa, jeśli zbiornik wyrównawczy nie jest elementem układu pod ciśnieniem to korek na chłodnicy, jeśli jest to korek na zbiorniczku (to Koreańczyk więc pewnie zbiorniczek nie jest pod ciśnieniem) Wymień korek i odpal silnik, daj mu się rozgrzać i nie włączaj...
Fajnie napisane centralne smarowanie , chyba rozbryzgiem ;) Miałem takiego na podwórku ojciec go kupił w 70 roku a ja się urodziłem w 69 , wiec jak tylko stanołem na nogi to już był osobiście przyczyniłem się do jego zatarcia :P Tak fajnie się tam piaseczek do tej niby chłodnicy sypało taki fajny pływak tam był . Tuleja i tłok są od ciapka (C-330) więc...
Dziś wymieniłem filtr paliwa... jakby trochę lepiej, pompa chyba ma lżej bo ciszej chodzi przy załączeniu zapłonu, po odpaleniu jest jakby ciszej, nie odczuwam szarpnięć... no może tylko przy 2000 obr. leciutko dygocze ale zobaczymy po przejechaniu kilku kilometrów, została mi jeszcze pompa, woda w zbiorniku, przekaźnik pompy... nie mam innych pomysłów......
Witam poprawki będą narazie planuje uruchomić wlot powietrza od chłodnicy będzie przy dolnym zbiorniku wyjście jak widać w górnym co do chłodnicy powietrza nie miałem innego pomysłu w przyszłości się to zmieni co do chłodnicy miedzy stopniowej to będę chciał zrobić tylko gdzie mogę nabyć taki skraplacz czynnika lub od czego bo nawet nie wiem gdzie szukać
A czy pojemnosc zbiornika wyrownawczego ma jakies znaczenie?
Spaliny nie śmierdzą olejem. A jakieś inne diagnozy? Biały dym to albo olej , albo woda , albo chszczone paliwo - innej alternatywy nie ma . Kontroluj poziom wody w chłodnicy ( zbiorniku wyrównawczym ) , może ubywa ?
Jutro się wszystko okaże w każdym bądź razie to co chciałem (łyknąć troszkę wiedzy aby orientować się w temacie zdobyłem) teraz kwestia co mi mechanik powie. Pluje sobie jedynie w brodę, że przed wyjazdem nie sprawdziłem poziomu oleju i chłodziwa. Zbiornik z płynem do chłodnicy miałem pusty więc dolałem do maxa mimo iż płyn zmieniałem w chłodnicy ok...
zbiornik wyrównawczy płynu chłodnicy króciec chłodnicy osłona chłodnicy
buderus logamax płyta główny sterownik drugiej taryfy sprzęgła picasso
Magnetron Sharp R-634 – gdzie kupić, numery części, zamienniki, ceny North.pl, Allegro Saeco GranAroma: Problemy i Konserwacja Ekspresu