http://obrazki.elektroda.pl/3349546700_1... Przedstawiam swój projekt-ciekawostkę. Wiem, że nie jest to nic nowego, zabawna jest tylko geneza jego powstania: Otóż odwiedził mnie w drodze na wakacje pewien 12-letni dżentelmen, z którym wdałem się w dysputę na temat zastosowań komputerów. Młodzieniec ów uważał komputer za narzędzie do...
Hej! Elektrozawór sterowania pompy oleju ten w misce masz dobry, bo miałbyś na niego błąd. Jeśli masz co do niego wątpliwości to zdejmij z niego wtyczkę, wtedy pompa daje max ciśnienie. Fabryka każe zdjąć wtyczkę i mierzyć ciśnienie jeśli jest za niskie by wykluczyć jego uszkodzenie. Piszę o tym po to byś się nie bał zdjąć tę wtyczkę. Ona jest na kablu...
https://obrazki.elektroda.pl/7927297700_... Na różnych forach internetowych, w tym naszym, co trochę pojawiają się konstrukcje kompresorów bazujących na sprężarkach z lodówek. Czytając ich opisy lub komentarze, na przykład: Rurka tłocząca powinna być wygięta do góry, wtedy większość wyplutego oleju wracałoby tam, gdzie jego miejsce....
(at)jacu626 Bardziej mnie interesuje jak to wyglądało w całości i która głowica z tłokami tam siedziała i jak to kompletne wyglądało . Sam silnik też może sie przydać niekoniecznie do myjki tylko zdjąć tarczę skośną i uciąć komorę olejową by została sama pokrywa z łożyskiem i wystawał wałek silnika. (at)rafzielak Jak już pytałeś w innym temacie o przedłużacz...
Nie ma co kombinować tylko trzeba zdjąć głowicę jak Jesli strzelił pasek to głowica do zdjecia. Nie ma zmiłuj i lekko. i Zdjąć głowice i obejrzeć
Gaśnięcie po nagrzaniu, to objaw zacierania silnika. Ten jest dwusuwowy czy czterosuwowy? Po nagrzaniu może też się psuć układ zapłonowy. Szczególnie podatne będą wynalazki z elektroniką. Kondensator zapłonowy też może być podatny na wysoką temperaturę. Słabnie izolacja w kondensatorze, słabnie izolacja kabla WN i fajki. Musisz zaobserwować czy po zatrzymaniu...
https://obrazki.elektroda.pl/7056743000_... Dyski twarde, prezentowane na pierwszym zdjęciu powoli zostają wypierane przez pamięci półprzewodnikowe: dyski ssd, karty pamięci itd. Czy wiadomo jak taki "stary" już dysk jest zbudowany? Czy można jeszcze coś z niego zrobić? wykorzystać jakieś części? W zasadzie wszystkie zbudowane są bardzo...
Dzięki za odpowiedź. Nie wiem dlaczego dopiero teraz wyświetli mi się Twój post. Auto kupiłem świadomie i rozstrojonym silnikiem. Jechało max 80 km/h, miało problem by jechać na LPG. Co chwilę gasło. Głowica niby po remoncie, świece, cewki nowe. Sterownik silnika na gwarancji. Było widać że ktoś dbał o samochód. Buda w idealnym stanie i papiery na wszystko....
Dzień dobry. Znajomy kupił forda mondeo z silnikiem 2.0tdci o oznaczeniu DW10F. Na początku miał z nim kilka przygód z racji mechanika który nie miał pojęcia o tych samochodach i trochę narozrabiał pod maską. Znajomy musiał zdjąć głowicę więc oczywiście poszła nowa uszczelka. Głowica nie była planowana, została sprawdzona i wszystko było z nią ok. Złożylo...
http://obrazki.elektroda.pl/2102772000_1... Autor poniższego projektu, jako fotograf amator lubi wykonywać zdjęcia zorzy polarnej. Jednakże statyczne zdjęcia, nie są w stanie oddać dynamiki tego zjawiska. Aby rozwiązać tą kwestię, autor skorzystał z zdjęć typu timelapse - sekwencji fotografii wykonywanych w niewielkich odstępach czasowych....
Tak jak przewidywałem, bicie piany. I pokazywanie braku wiedzy w temacie. Nie mam zamiaru się sprzeczać bo to nie ma sensu Cały czas to robisz, sprzeczasz się nie odpowiadasz na zadawane pytania, ciągle wyciągasz jakieś kolejne argumenty bezwzględnie obnażajace twój brak wiedzy w temacie. Po wymianie mamy coś takiego jak docieranie. Sam pierścień jako...
Muszę jakoś wydłubać silnik bez skrzyni. Nie mam ochoty rozpinać zawieszenia bo w tym aucie to od razu ciągnie za sobą konieczność geometrii a to = daj daj daj ! Jeśli się uda wyjąć silnik to go wyjmę i dam od CC ale nie na wtrysku bo choć to wygodne to niestety mocno spsuje oryginalność auta a ta Panda jest już zabytkiem bo ma zaraz 40 lat ! Poza tym......
Witam Silnik diesla. Płyn ch ł odz ą cy zmienił kolor na brzydki ż ółty. Praktycznie nie działa ogrzewanie, zapowietrza się prawdopodobnie. Podejrzewałem, że spaliny dostają się do obiegu wody ch ł odz ą cej. Test CO2 potwierdził przypuszczenia. Liczyłem na to że chłodnica spalin nieszczelna. Jednak po ominięciu chłodnicy objawy nie ustały, co świadczy...
Witam Kolegów Mam problem z silnikiem B&S w traktorku Stiga Park. W moim traktorku jest silnik 15.5KM o oznaczeniu 28B707-1331-01. Ostatnich 6 cyfr nie jestem pewien. Szukałem w internecie i jest to silnik bardzo popularny występuje w dużej ilości sprzętów. Po wiosennej wymianie oleju jedno koszenie przebiegło normalnie. W ubiegłym tygodniu chciałem...
Mechanik twierdzi, że może walnięta jest też uszczelka pod głowicą!!! Wtedy szrot. Nie koniecznie szrot, możesz kupić inny sprawny silnik do 500zł. Zapytaj o wycenę mechanika ile by kosztowała naprawa (wymiana pompy wody, uszczelki pod głowicą i co tam wymyśli mechanik). ma sprawdzić/zmierzyć czy uszczelka jest ok czy nie ciekawe jak, jedynie co to...
masz wywalona uszczelkę pod głowicą na bank trzeba zdjąć głowice wymienić uszczelkę i sprawdzić czy głowica nie jest gdzieś popękana lub krzywa jeżeli tak to do zakładu spawanie i szlif i musi być ok.(czy nie jest krzywa można sprawdzić na tafli szkła przykładasz głowice i widzisz czy idealnie przylega ) A nie zapomnij o wymianie oleju i filtra bo tą...
Obawiam się ze to będzie nierozbieralne. W sensie cylinder głowica i karter to jedna całość. Do cylindra powinien być dostęp od przodu po zdjęciu osłony wału.
Musisz sprawdzić czy to silnik czy turbo pluje olejem. Odłącz kolektor z turbina od silnika i obserwuj czy olej pojawia się przed czy za turbo. Mierzyłeś może ciśnienie oleju?? Tak, tylko że na postoju prawie nie dymi, a jak dostanie buta dymi jak...i olej leci z rury. Dodano po 4 A prowadnice zaworowe jak wyglądają ? Nie mam pojęcia, zakładam że ok...
drogi kolego moetody są różne: - najprostsza polewać kilkukrotnie i czekać nawet 2-3 dni tzw odrdzewiaczem ale absolutnie nie wd40 poszukaj coś z Wurtha, albo Forhch-a albo wrzuć taką nazwę jak Devax , f-ma 7d'Armor ten chyba najskuteczniejszy jest w internecie do znalezienia. Wyciąganie za pomocą mocnego klucza (nieco na chama) - jeśli nie pomaga po...
Się gotuje w głowicy to i wąż skacze. Wykręć pompę i termostat i puść przez silnik wodę ze szlaucha. Normalnie to co leci z kranu ma bez problemu przelecieć przez silnik. Sprawdż ten gumowy łącznik między rurą a pompą. Przelej szlauchem chłodnicę (mimo że nowa) i nagrzewnicę. Czekam właśnie na pogodę żeby się zabrać za dodatkowe płukanie. Tam gdzie...
Aby nieco przybliżyć temat, chciałbym na wstępie opisać "logikę" odczytywania płyt przez napęd z laserem. W znamienitej większości przypadków wygląda to następująco: Po załadowaniu na tackę (zamknięciu klapki czy wsunięcie w szczelinę "zasysarki") płyta jest układana na talerzyku napędu płyty, głowica laserowa dojeżdża do środka płyty, a soczewka próbuje...
Ewentualnie można zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy widać nie spalone paliwo w kanałach wydechowych z konkretynych cylindrów, lub nawet uruchomić silnik bez kolektora. Kopci na jakiś konkterny kolor? Może przycierają się zawory w prowadnicach i nie wracają na czas, albo laski popychaczy? Wtryski po wyjeciu na zewnatrz, wszystkie na raz podłączone...
Trzeba czymś energicznie obrócić wał. Korba(?) Jeśli głowica nie odskoczy - to masz poważny problem. Spróbuj rozebrać silnik od "dupy strony". Jak wyjmiesz wał i tłoki (jak wyjmiesz) - zobaczysz co są warte tuleje i wtedy podejmiesz decyzję jak je oddzielić od głowicy. Duży młotek(?)
Cześć Wszystkim. Posiadam VW Caddy Skap 2008r; 2.0Tdi; 140HP; Kod Silnika BMM. Przebieg - 450tyś km. Olej, filtry - wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd, pompa wody itd co 80-90tyś. Zacznę od początku, możliwe że niektóre informacje mogą okazać się przydatne. Przy przebiegu 380tyś pojawił się świst/gwizd z pod maski oraz zapach spalin w kabinie....
Nie ma co podpinać kompa od razu z opisu widać że silnik do remontu pytanie tylko czy głowica znaczy góra czy tłoki znaczy dół , ale i tak głowicę trzeba targać znaczy zdjąć i tyle nie ma uproś no.
Masz wypadanie zapłonu a przyczyną tego jest niższe ciśnienie na pierwszym cylindrze. Możesz bawić się w wymianę świec, cewek, adaptacje przepustnicy itp ale nic Ci to nie da. Czemu uważam że to zawory? Z doświadczenia. Gdyby to była wina pierścieni to raczej na wszystkich było by niższe ciśnienia a nie tylko na jednym taka kolosalna różnica. Podejrzewam...
Na chwile obecną nie da się określić co ma większą trwałość. Różne firmy mają lepsze i gorsze modele silników i benzynowych i diesla. Ale fakt jest taki że silniki mają coraz mniejszą trwałość. Z doświadczenia silnik VW 1,2 htp - benzyna 3 cylindry - jeden właściciel od początku, przebieg nieco ponad 100 000 km i już dwa razy robiony był remont głowicy...
Należy zdjąć głowice; sprawdzić płaszczyznę bloku i głowicy, w zależności ile razy była planowana głowica dobrać uszczelkę odpowiedniej grubości, wymienić śruby i dokręcić jak w 1 poście. Jeśli było źle dokręcone głowica może być skrzywiona. Weź pod uwagę że auto jest warte 2000zł, za zrobienie głowicy dałem już 600zł plus cena uszczelki i śrub. Głowica...
Witam ponownie. Sprawdziłem przebiegi oscyloskopem analogowym. Na wyjściu drivera ok, wiadomo że przy szybszym posuwie zaczyna się szaleństwo ze względu na indukcję podłączonego silnika. Na wejściu drivera idealne. Zamieniłem ze sobą drivery dwóch osi, są identyczne. Zachowanie bez zmian. Zamieniłem również ze sobą silniki osi Y i Z są podobne. Również...
Po nocnym staniu jest wszystko ok, mniej więcej muszę przejechać 10-15 km , i mam takie wrażenie jak by klekotały sprężyny wtedy też pojawia się dudnienie , na mocno narzanym silniku jak otworzę dolot do kolektora i zblirzę rękę czuć "gorącą kompresję " . Jak jadę w trasie z ustaloną prędkością ok 80km/h jest moment że nagle silnik cichnie wyrażnie...
Kolizyjny, nie trzeba wyciągać silnika. Trzeba zdjąć głowicę i wymienić krzywe zawory.
trzeba rozpoławiać ale jest to banalnie proste.... o ile koło dwupasowe uda się zdjąć
Po co drugi silnik,zdjąc głowice ,splanowac ,przeszlifowac zawory i śmiga.Oczywiście nowa uszczelka.
Niestety kolego ale silnik jest kolizyjny. Czeka cię zdjęcie głowicy i remont lub tak jak piszesz wymiana silnika.
A kto zdejmie głowice i ją naprawi? Ten silnik jest niekolizyjny??
No najlepiej by było głowicę zdjąć.... Lub oddać ten silnik i szukać innego....
Pewnie gniazdo zaworu wyleciało (zdejmij głowicę) silnik złom.
Najprawdopodobniej i tak trzeba będzie zdjąć głowicę silnika - błędy sugerują conajmniej wypalony zawór. Cylindry licz od skrzyni!
Czy to " Zawsze po zdjęciu głowicy się planuje " dotyczy tylko tego przypadku silnika, czy ogólnie taka jest reguła?
To nie silnik dla majsterkowicza.
Pękły zaworki w głowicy i teraz dmucha tam gdzie ma lżej, głowicę zdjąć i sprawdzić
Jak zdejmiesz głowicę, będzie widać.
Pamiętaj o planowaniu głowicy. Zdjętą głowicę należy splanować.
Jeśli pękł, przeskoczył albo coś tam to oczywiście że zawory pogięło, sprawdź ciśnienie i będziesz wiedział, głowica na pewno do zdjęcia.
Najpierw trzeba zdjąć głowice. Następnie odkręć miskę olejową. silnik zalewasz gorąca woda (powoli) i patrzysz gdzie cieknie. Będzie widać.Lepiej kołkować miedzianymi wkrętami. Nic gazowo. Prawie zawsze tam pęka. Kołkować trzeba umieć.
Zdjęcia elektroniki dobre z dwóch stron i dysku nalepki. pamiętaj przez dodaj zdjęcie
Uszczelka lub sama głowica. Bez zdjęcia głowicy trudno stwierdzić. Choć bardziej prawdopodobne jest, że to uszczelka
Wrzuć zdjęcie tego silnika. Mam coś takiego w super stanie, tylko nie wiem którą masz głowicę.
Tam PSA siedzi więc może się udać bez wymiany silnika. Trzeba zdjąć dekiel i zobaczyć coś się uszkodziło, jak nic nie będzie widać to demontaż głowicy.
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Jest jeszcze jedna możliwość - olej może naciekać na tłok. Tak czy inaczej głowice do zdjęcia.
Witam, czy do zdjęcia głowicy z tego silnika koniecznie potrzebne są blokady do kół zębatych ?
to może jest właśnie problem Znak jest zaraz za łbem śruby Ja pół dnia gapiłem się w zdjęcia i obrazki jak składałem silnik 2 miesiące temu
Spróbowałbym zdjąć głowicę i wrzucić całą do nafty :P
Kupię taką głowice jak na zdjęciu Z jakiego silnika ta głowica?
jak większość silników pierścień olejowy kiepskiej konstrukcji.głowica będzie zdjęta to zrób pierścienie .będziesz miał spokój z olejem . takich ilości przez uszczelniacze zaworów nie wezmie
Czyli miałem rację. Przeskoczył rozrząd. Nie musisz wyciągać silnika do remontu głowicy. Wałeczki pochodzą z łożyska dźwigienki zaworowej. Jak zdejmiesz pokrywę głowicy to zobaczysz ile jest połamanych i ile z nich ma rozsypane łożysko. 15 wałeczków = 1 łożysko jeśli dobrze pamiętam. Fajnie jeśli znajdziesz wszystkie (mogą leżeć na półbloku - szukaj...
Termostat jest w głowicy do wymiany trzeba zdjąć pasek rozrządu.
Witam panowie, sprawa wygląda tak, że silnik ES 18 nie był odpalany 10 lat. Po zdjęciu głowicy okazało się, że jest ona pordzewiała w środku, tak jak dolne otwory w bloku silnika. Czy może to w jakiś sposób uniemożliwić odpalenie silnika? Dodając, jeden z zaworów dos dosyć ciężko chodzi. Czy ktoś może pomóc? Były próby odpalania przed zdjęciem głowicy...
na podstawie silnika jest wypukła nirówność. Dokładnie tak, posłuchaj rady; a precyzyjniej mówiąc chodzi o podstawę głowicy(która z głowicą i silnikiem są jednym acz rozdzielnym podzespołem). Często jest że ktoś niefachowo próbuje zdjąć głowicę i podważa ją np. śrubokrętem- i usterka gotowa. Pewnie po stwierdzeniu zagniecenia na szczelinie między dyskiem...
Dziwne pytanie, a odpowiedź powinna brzmieć: To zależy. Bo przecież nie zawsze trzeba honować ,ale zawsze trzeba ocenić stan po rozebraniu a potem decyzje. Wymieniłem dużo pierścieni bez honowania i efekt był dobry. Jest to tak jak piszesz "na podratowanie" i remontem tego nazwać nie można. A były to proste silniki gdzie zdjęcie głowicy i miski to dwie...
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
Uszkodzenie zaworów widać po zdjęciu głowicy. Lub wymieniamy rozrząd kupujemy nowe koło i sprawdzamy czy silnik się uruchomi. Moja rada szukaj innego auta.
Zdejmij klawiaturę, pokręć wałem, jak dalej coś blokuje to głowica do góry.
Litr oleju na 1000 km to kwalifikuje silnik do naprawy. Możliwe, że tylko uszczelniacze zaworowe. Ja bym zdjął głowicę, oddał do obróbki, przy okazji rozwiązałbym sprawę uszczelki pod głowicą. Gdyby nie ten ubytek oleju, można by dalej zastanawiać się nad słusznymi sugestiami Kolegi 1133.
Witam Muszę zdjąć głowicę silnika w motorze i w warsztacie powiedzieli mi, że później jest potrzebne planowanie głowicy przed jej ponownym założeniem. Czy to konieczne? Na czym to polega, ponieważ tu czytam na temat zwiększenia mocy? (Rozumiem, że na przeszlifowaniu powierzchni z którą styka się głowica z resztą silnika) Ale czy według tego nie powinno...
Pytanie czemu się zagotował? Myślę że tutaj tak czy siak słupek pójdzie do huty po zdjęciu głowicy zobacz jak wyglądają gładzie cylindra i płaszcze na tłokach.
Silnik, prawdopodobnie deutz trzy cylindry chłodzony powietrzem. Zamontowany w widlaku z lat 70-80. Cieknal olejem na górze z popychaczy i wentylator rozrzucal olej Wszędzie. Poza tym palił zawsze, żadnych zastrzeżeń do pracy. Zdjalem głowice, jutro odbieram ale nie wiem jak ustawić luzy zwworowe. Jeśli ktoś zna takie silniki to niech podpowie na co...
Pierścienie tłoka wyglądały na nieuszkodzone. Czy możliwe jest jego przytarcie bez uszkodzenia pierścieni ? Czy po zdjęciu głowicy, trzeba ją potem planować i montować nowe uszczelki ? Głowicy nie trzeba planować, to nie samochód. Daj te zdjęcia. Jest możliwe uszkodzenie gładzi cylindra bez widocznych śladów na pierścieniach.
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
Albo uszczelka, albo pękł pierścień na tłoku. W obu przypadkach głowica do zdjęcia i będzie od razu widać czy to uszczelka :)
jak to co poszło,jak niema kompresji to pasek rozrzadu albo zawory zdejmij głowice i bedziesz widział co masz czy złom czy się oplaca naprawić
Zalewany był wodą demineralizowaną czy kranówą? Może wytrąciło się coś i blokuje przepływ albo kamień pokrył ścianki chłodnicy silnika. Właśnie dziś u mechanika widziałem zdjętą głowicę. W jej kanałach wodnych było mnustwo szlamu powstałego prawdopodobnie w wyniku dolewek wody. Skończyło się na uszkodzeniu uszczelki. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jesli...
A można by prosić o wyraźne zdjęcie płytki silnika drum (głowic), bo coś mi się przypomina, że w nich wylewał kondensator elektrolityczny. Mogę się mylić, bo ostatnio takie statki naprawiałem ponad 20 lat temu, ale warto sprawdzić.
Tak jak napisał przedmówca ,silnik masz kolizyjny! Na "początek" proponuje założyć nowy pasek i sprawdzić czy masz kompresje. Jeśli nie ,to głowica do zdjęcia. Pozdrawiam! Ps. co to za napinacz tobie poszedł? Tam masz przecież tylko rolke napinającą?
A próbował ktoś zwiększyć kompresję? Wystarczyło by zdjąć trochę materiału z głowicy.
Przy tak niskim ciśnieniu przychodzi na myśl autodekompresator, ale ten silniczek go nie posiada. Według źródeł internetowych, ciśnienie powinno wynosić 180–200 psi (produkcja indyjska, więc złe jednostki). Trzeba było na zdjętej głowicy sprawdzić czy zawory są szczelne i nie są wypalone. Wzrost ciśnienia przy próbie olejowej wskazuje że problemem mogą...
Przepraszam bardzo, już wstawiam zdjęcia, obydwa są dwu-pinowe.
Według mnie pocenie się silnika nie jest spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą, tam występuje wysokie ciśnienie, jeżeli głowica była by nie dokręcona to uszczelkę już dawno by wydmuchało. Czy nic się nie wydarzy gdy dociągnę głowicę po kilku latach? Możesz spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. Czy może zdjąć głowicę oczyścić płaszczyzny...
Wszystko już wiesz to czego oczekujesz? Głowica do zdjęcia a może i silnik do rozbiórki
Przy sprawnej głowicy nawet "goły" tłok bez pierścieni jest w stanie napompować parę atmosfer przy pomiarze kompresji, więc pierdoły o rysach na cylindrze można sobie między bajki włożyć (chyba,że są takie że palec wchodzi ;) ) Jeżeli manometr pokazuje faktycznie 0 to jest upalony grzybek zaworu, ale nie rozumiem jak można tego nie zauważyć wymieniając...
Jeśli łańcuch hałasuje to nie jest to wina samego łańcucha tylko napinacza - tu nasuwa mi się pytanie. Ile auto ma nalatane kilometrów, że rozrząd klepie? Co do pocenia się silnika to raczej niemożliwe, że to z pod uszczelki głowicy. Gdyby to była uszczelka to albo byś zagotował silnik (w najlepszym wypadku) albo już by głowica "poleciała". Poci się...
Trzeba chyba zdjąć głowice i sprawdzić co jest nie tak. Moim zdaniem to lepiej to oddać na złom i szukać innego koszt samej robocizny bedzie zbyt duży przy takim aucie.
Witam. Składam silnik Deutz BF4M 2011 po kapitalnym remoncie do agregatu CompAir, przy rozbiórce silnika z głowicy wypadły 4 plastikowe rurki, załączam zdjęcie. Czy ktoś podpowie cóż to jest i gdzie się znajdowało?
Kolego moim zdaniem musisz bezwzględnie usunąć ciecz (olej ) z cylindrów i nie waż się uruchamiać silnik, bo go uszkodzisz - pokrzywisz korbowody itd.. Jeśli nie dasz rady usunąć tej cieczy przez otwory np. po wykręceniu wtryskiwaczy, to pozostaje jeszcze zdjęcie głowicy silnika i dokładne usunięcie cieczy. Należy przy tym pamiętać, iż olej nie jest...
W x-trail 2.2 nie trzeba wyjmować silnika, tylko wałki rozrządu. Ten "plaster" zostaje na silniku, jedynie zdejmujesz pokrywkę i wywalasz górny łańcuch, pompa zostaje na swoim miejscu. Natomiast osobiście robiłem niedawno w primerze p 12, silnik jest poprzecznie i tam trzeba wywalić silnik ze skrzynią w dół.
Zobacz na silniku oznaczenie jakie jest nabite. Tam będzie jakiś twór 139QMB, czyli to BN139QMB. Części takie jak cylinder, głowica, wariator, sprzęgło odśrodkowe, itp. będą pasować od 139QMB. Jeśli chodzi o np. pokrywę paska napędowego, czy plastikowe obudowy cylindra i głowicy to tu już niekoniecznie, bo Barton mógł sobie coś wymyślić. Daj zdjęcie...
Ciężko stwierdzić, jak chcesz to mogę Ci zrobić zdjęcia kompletnej płyty zaworowej większej siostry - analogiczna budowa tylko większa skala (silnik 30kW). Ewentualnie możesz dopasować kompletną głowicę od innej sprężarki jeżeli dół jeszcze się nadaje.
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
Tylko wyjęcie i kompletny demontaż silnika, inaczej się nie da: tłoki i korby wyjdą tylko do góry po zdjęciu głowicy, wału tez nie wymienisz w samochodzie, bo skrzynia biegów nie pozwoli.
W silniku kosiarki tak nic nie zobaczysz, trzeba zdjąć głowice. Ale nawet zatarty silnik kosiarki odpali.
Zdjecie nr 1 : tak to pompa odpływowa. ( musisz mieć "żabe hydrauliczna" by zdjać opaske sprężynową ) wtedy wyciagasz całą pompę z głowicą Z tego ci widzę głowica pompy jest demontowalna i wystarczy sam silnik przekręcić by go wyjąć ( uwaga jest zabezpieczenie na ząbku i trzeba ja lekko wcisnąć by silnik dał się zdemontować ) Co do pytania o zalanie...
Akumulator i rozrusznik odpada ponieważ na holu na szóstym biegu oraz z odpręznikiem nie obrócił nawet kołami Po założeniu "dźwigni" na wieniec silnik obracał się lecz to nie przyniosło poprawy Po zdjęciu głowicy silnik kręcił ale ostygł Pochopnie postąpilem ponieważ patrząc z perspektywy czasu mogłem go zostawić do wieczora i wtedy spróbować zamiast...
Tylko pytanie takie czy nic nie uszkodziło się w silniku? Proszę o poradę z góry dziękuje. Nie wiem jaka jest cena wymiany napędu rozrządu w tym silniku, ale jeśli dużo mniejsza niż remont głowicy/wymiana silnika to założyć i: 1. Pokręcić ręcznie wałem czy nie ma oporów. 2. Jak jest ok, pomierzyć kompresję. 3. Jako kompresja to spróbować odpalić. W...
No to chyba trzeba zdjąć głowice. Dodano po 2 A kręciłeś ręcznie silnikiem? Nic go nie blokowało?
Silnik prawdopodobnie z sharana 115km. Czy może mi ktoś po tych numerach odczytać rok produkcji głowicy i silnika?. Na bloku silnika są numery 80HBH......17700......AUY044 A numer głowicy jest na zdjęciu.
ale jest płyn chłodzący nad tłokami. I to mnie trochę dziwi. Normalne, po zdjęciu głowicy rozszczelniłeś kanały wodne i płyn wylał się z głowicy na tłoki. sąsiedztwie końcówki pompowtryskiwacza ? Tam nie ma pompowtrysków, to silnik z wtryskiem CR.
Nie zdziwiło kolegi to, że jak już wcześniej napisałem przed wymianą uszczelki pod głowicą i na misce olejowej nie miałem takiego spalania oleju? A czemu miało by mnie to zdziwić? Tak się stało dopiero po zdjęciu głowicy. Może zbieg okoliczności, a może nie. Niedługo będę rozbierał silnik i powiem o efektach. Czyli o złomowaniu silnika. Czytając powyższe...
Obstawiam na problemy z układem paliwowym, a stawiałbym na pompę wtryskową. Chociaż podstawa jak prawidłowy dopływ paliwa sprawdzona? Teraz trochę późno na diagnostykę jak już zdjąłeś głowice.
Silnik kolizyjny, głowica do zdjęcia i weryfikacji.
zdjąć głowica termostatyczny laguna zdjąć głowica zdjąć głowica drukować
samsung reboot tecumseh regulator testy akumulatorów
ekspres delonghi inkbook ekran
Różnice między pentodą a tetrodą strumieniową Parametry wejściowe oscyloskopu GDS-820S: rezystancja i pojemność