Termostat jest w głowicy do wymiany trzeba zdjąć pasek rozrządu.
a dlaczego chcesz go blokowac,napisz o jaki silnik chodzi dokladnie bo niektore nowe auta tego wymagaja ale bez przyrzadow nie wiem czy sobie poradzisz. Pozdrawiam
Witam. Aby uniknąć niedomówień - w zał. jest pełna i dokładna instrukcja wymiany (ustawienie) rozrządu w tym samochodzie - rysunki i opis po polsku (11 stron w .pdf)
Prosze link z forum co prawda od b6 ale zasada jest taka sama http://a4-klub.pl/showthread.php?52099-B...
Wydaje się ,że może to być pompa wodna która już powoli sie zaciera :idea::idea: albo napinacz :idea::idea: ,radze lepiej to drugie sprawdzić bo może nastąpić zerwanie paska i dodatkowy remont głowicy :idea::cry:,żeby to sprawdzić trzeba zdjąć osłone paska rozrządu , przedtem zdjąć pasek kinowy:idea::|gdy osłone bedziesz miał zdjętą warto wtedy odpalić...
Misja TERMOSTAT zakońcona sukcesem!!! Dodano po 41 Zalałem borygo!
Żeby zdjąć pokrywę pasek rozrządu musiał byś zdjąć. Jak byś się na to zdecydował to później przed dokręcaniem jej włóż na miejsce pompę vacuum, bo pokrywa nie ma żadnych kołków ustalających i może nie trafić dokładnie tam gdzie powinna.
Musisz zdjąć pasek rozrządu i ustawić początek wtrysku na pierwszy cylinder to znaczy na czwarty nie zwracając na blokady.
W przypadku paska wieloklinowego nie trzeba niczego ustawiać, trzeba tylko najpierw zdjąć drugi pasek. Ustawia się "coś" tylko przy wymianie paska rozrządu.
Czy aby wymienić termostat w corsie z 91 roku koniecznie trzeba zdjąć pasek rozrządu, czy jest szansa dobrania się do tego bez ruszania rozrządu?
Umiesz zdjąć pasek rozrządu ? Czy się boisz że będzie jeszcze większy szelest robił ? Stetoskop został skonstruowany do innych celów !
Luty w liczniku najpierw.Aby wymienić termostat należy zdjąć pasek rozrządu.
Niestety żeby dostać sie do termostatu musisz zdjąć pasek rozrządu .
Zdjąłeś pasek rozrządu? I nadal nie da się obrócić ani wałem, ani wałkiem rozrządu?
Witam muszę wymienić uszczelkę pod głowicą w mojej felici tylko nie do końca wiem jak wyjąć rozrząd aby go nie zruszyć ? Prosiłbym o opisanie jak zdjąć pasek rozrządu . Z góry dziękuje za pomoc :)
Aby dostać się do termostatu trzeba zdjąć pasek rozrządu razem z kołem zębatym. Przy następnej wymianie paska od razu sprawdź termostat, oszczędzisz sobie kłopotów.
Zależy ile przejechane. Jeśli to rozrząd na pasek pasek trzeba wymienić. Raz naprężony pasek po odprężeniu nie nadaje się do użycia. Ale zdjęcie rozrządu przy uszczelce to normalne wiec dochodzi koszt paska. Chyba ze konieczne jest wymiana łożyska napinacza i kół. Jak robiłeś u tego mechanika i nie masz mu nic do zarzucenia to dobrze i facet wie co...
Czujnik wałka rozrządu jest pod górnym kołem rozrządu. Trzeba to koło zdemontować czyli również zdjąć i ponownie ustawić pasek rozrządu
Wiesz że bzdury piszesz? Naprawdę nie wiem w jakich firmach pracowałeś, może pochwal się tutaj publicznie, jakich firm mamy się ewentualnie wystrzegać.Jaka firma zaryzykuje wymianę paska za 200-400 zł, na rzecz naprawy lub wymiany silnika za 5-50 tys zł, skoro pasek tak czy inaczej jest zdjęty. Nawet instrukcje gwarancyjne nie przewidują takich bzdur....
Witajcie, nie moge nigdzie znaleść na forum odpowiedzi na moj dziwny problem. Mianowicie wymieniam pasek rozrządu w silniczku 2.0 OHC zdjęte paski klinowe wszystko sprawnie i pięknie, ale żeby zdjąć pasek rozrządu trzeba odkręcić całkowicie koło pasowe z Wału korb. i problem polega na tym, że jak ustawiam znaki to na biegu neutralnym - OK zgadzam sie,...
Pójdzie olej na pasek rozrządu i do wymiany będzie rozrząd i głowica do roboty. Nie rozumiem dlaczego nie można zdjąć paska, wymienić uszczelniacza i założyć paska na powrót odpowiednio napinając. Zreeztą nawet nowy pasek to kilkadziesiąt złotych. Tyle co uszczelniacz.
Musisz zdjąć pasek, bo wałki Ci go blokują
Dekiel to jednocześnie obudowa (łożyskowanie) wałków rozrządu, musisz zdjąć paski zębate. Nie składaj na silikonie, użyj specjalnego uszczelniacza np. AFD 2000 Elringa
I rozumiem, że po znalezieniu blokady koła zamachowego (dziurki 6 mm w kole zamachowym) i zablokowaniu wału korbowego (brak możliwości kręcenia silnikiem) mam zdjąć pasek rozrządu i ustawić odpowiednio koło pasowe rozrządu (przekręcić lekko koło pasowe tak, aby bolec 10 mm wszedł w otwór silnika)? Wtedy "timing" (nie wiem jak to po polsku nazwać (ustawienie...
Zdjęty pasek- musisz zdjąć koło rozrządu.
znaki kolego zą na kołach pasowych. powinienes je zgrac ze sobą znak> <2 znak zdjąć napinacz (ktory tez powinno sie wymienic) zdjąć stary i zalozyc nowy pasek. pamietaj o tym zeby sobie np narysowc jak biegł ten pasek lub zrobic zdj
Witam.Moze to ci pomoze : "Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod zabezpieczenia systemu audio. Uwaga: Podczas demontażu należy zaznaczyć kierunek obrotów, podczas ponownego montażu należy upewnić się, czy pasek obraca się w tym samym kierunku. Przed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia. Odłączyć akumulator.Zdjąć przedni...
Witam. Zmieniałem ostatnio koło zębate na wale bo urywało klin. Po wymianie było ok, ale okazało się że musiałem jeszcze zdjąć pasek rozrządu. Ustawiałem rozrząd według instrukcji. Napewno jest ok. Auto odpala od ręki, jednak kopci na biało i ma obroty max 1200. Ostatnio miałem regenerowaną pompę, czy jest możliwość, że mechanik założył mi koło na pompie...
Oczywiście można go wymienić jeśli nie jesteśmy pewni jego historii bądź pozostało niedużo czasu do jego wymiany ale jeśli pasek jest relatywnie nowy to zdjęcie go i założenie z powrotem w niczym mu nie szkodzi.
Blokady przyszły, poniżej załączam fotografie oryginałów: http://obrazki.elektroda.pl/3232296100_1... http://obrazki.elektroda.pl/3626380400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4387522000_1... Oraz tych z allegro. http://obrazki.elektroda.pl/7283760800_1... http://obrazki.elektroda.pl/9521973900_1...
Musiałem reklamować nową pompę wody, bo ciekło z łożyska. Zdemontowałem wszystko, sugerowałem się oznaczeniem na dolnym kole zębatym, włożyłem blokadę w koło zamachowe i zdjąłem pasek rozrządu. Teraz patrzę, że znacznik na górnym kole jest na dole zamiast na górze, dolne pokrywają się prawidłowo. Nie zwróciłem uwagi czy oznaczenie na pasku pokrywa się...
Tak. Już Ci pisałem na PW. Zdjąć napinacz, pasek rozrządu, koło wałka rozrządu, odkręcić cztery śruby torx trzymające osłonę i masz dostęp do pompy wody, a przy okazji termostatu.
Zdjąć osłonę rozrządu i zobaczyć pasek. Albo zdjąć koło pasowe (nie prasowe) i zobaczyć czy za kołem nie nawinęło paska.
Jeżeli pasek się zerwał to trzeba zdjąć głowicę i naprawić.
Pewnie z pod górnej uszczelki. Choć nie wykluczone że z tego co pokazujesz. To jest górna obudowa /pokrywa wałka. Jest to uszczelnione silikonem. Jak byś to robił to dobrze by było wymienić od razy uszczelniacze wałków. Tylko wtedy już trzeba popuścić pasek rozrządu i zdjąć kółka z wałków.
Mam problem z samochodem bo jak odpalę samochód to słychać klekotanie przy rozrządzie. Jak zdjąłem pasek klinowy to przestało klekotac mam pytanie co to może być.
Czyli przy normalnej pracy silnika czujnik na dole ma być rozwarty? Mam wtedy 1.7 bar. Czyli jeżeli cokolwiek dam gazu to będzie mi migala kontrolka od oleju bo górny robi zwarcie ? Pozatym jaki jest sens 2 czujników ? Bo nie bardzo rozumiem. Bardzo mi trzęsie silnikiem oraz słychać klekot chodzi prawie jak mercedes czy to może być wina ciśnień ? Że...
OK ale czy to faktycznie rozrząd (chodzi mi o to co ja nagrałem). To co mnie zaskakuje w tym to, to że jak zdjąłem pasek napędu alternatora tego dźwięku nie było. Mówią też że rozrząd słychać na gorącym silniku a u mnie jest tez na zimnym. Jeśli ryzyko to jakie, zerwanie łańcucha? Czy po zdjęciu pokrywy zaworów mozna stwierdzić stan łańcucha np rozciągnięcie....
Prawdopodobnie komputer sterujący wtryskami do ustawienia. Sprawdź Clip-em dedykowanym do Renault, inne testery mogą nie pokazywać wszystkich błędów, łączenie po CAN. Może kodowanie wtryskiwaczy do jednostki sterującej pomoże. Objaw wskazuje na brak synchronizacji wtrysku. Jeśli przewody, kostki itp. sprawdzone to tylko sterowanie wtryskiem. I sprawdź...
Jak zdjąć kolo pasowe w voyger 2,4? Czy muszę jechać do aso w jednym warsztacie mi je połamali i nie chcę aby sytuacja się powtórzyła, a muszę zmienić pasek rozrządu.
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
Sprawdzić ustawienie rozrządu, jak trzeba to zdjąć pasek i poprawić.
Standartowy wielorowkowy. Zdjąć i wymienić zanim resztki wkręcą się w rozrząd. I się skończy jazda.
Czyli można zrozumieć, że jeszcze nie zdjąłeś paska rozrządu? Jeśli tak to używając myślenia poradzisz sobie. Zreszto [przy zastosowaniu rozumu i wiedzy o pracy silnika można sobie poradzić bez przyrządów, ale trochę to trwa aby być pewnym dokonań. Niestety nie znajdziesz tam wpustu. Z tego powodu ważna uwaga kolegi ociz i nie tylko śruba lecz i podkładka.
Pasek rozrządu, zrobię zdjęcie, to dodam Dodano po 49 https://obrazki.elektroda.pl/3139186700_...
Jak chcesz to zrobić trzeba zdjąć pokrywę paska rozrządu. Aby to zrobić musisz zdjąć paski alternatora, itp. Następnie koło pasowe na wale rozrządu. Może częściowo zdjąć pokrywę z góry by sprawdzić nacią paska. Można jeszcze podłączyć pod lampę stroboskopową i sprawdzić czy zapłon jest w odpowiednim momencie co jest najmniej pracochłonne i kosztowne.
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
Witam , mógłby ktoś podesłać lub wstawić zdjęcie ustawienia rozrządu (pasek i łańcuszek ) w Citroen Jumpy II 2007r 1.6 hdi 16v dv6ted4 (90km) Ustawiłem rozrząd na znaki a chciałbym sprawdzić ustawienie łańcuszka. Z góry dziękuję za pomoc
Czujnik wału masz przy kole pasowym, a czujnik walka masz u góry silnika w pokrywie zaworów obok obudowy paska rozrządu. W poniższym linku znajdziesz zdjęcie czujnika wału i jego miejsce, ktoś ładnie zaznaczył. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Podpiera się silnik od dołu lub podwiesza od góry i manewruje góra/dół. Zgodzę się jeśli wymieniamy pasek rozrządu i wówczas zachodzi konieczność wykręcenia poduszki silnika. Skyrafal pasek rozrządu musisz zdjąć to znacząco ułatwi sprawę i oszczędzi trochę nerwów.
Witam! znajomy znajomego podjął się wymiany rozrządu u mnie na kanale wszystko po rozkręcał zdjął pasek alternatora i pasek rozrządu i tyle go widzieli... Czy może ktoś podpowiedzieć mi jak ustawić rozrząd (poskręcam wszystko sam ale kwestia ustawienia rozrządu,kół) -dodam że wałki rozrządu mam zblokowane kwestia ustawienia dolnego koła.
W skrócie trzeba zabrać się jak do rozrządu, czyli zawiesić silnik, zdemontować prawe zawieszenie silnika, osłony rozrządu, koło pasowe, ustawić silnik na blokady, włożyć blokady w swoje miejsca, zdjąć pasek od pompy, koło pompy wtryskowej, okręcić przewody paliwowe i ewentualne złącza elektryczne, odkręcić mocowanie pompy od silnika i wycofać pompę...
Zdjąć pokrywe zaworów i wsadzic blache 5 mm z tyłu wałka. Zablokowac wał trzpieniem. Zdjac pasek rozrządu. Odkrecic trzy sruby na kole pompy. Pod kołem 4 torxy. Odkręcić. Zwalić obudowe lancucha. A najlepiej spróbować odchylić koło łancuchowe z odkręconymi ślizgami. Tam pod tym kołem sa śruby do odkrecenia pompy. Z tyłu pompy tez sa śruby mocujące....
Stawiam na napinacz paska, chyba że coś w rozrządzie np. pompa albo rolka? Może warto zdjąć pasek i uruchomić na chwilę i zweryfikować czy to napinacz czy jednak w rozrządzie. Pozdro
chciałem na starym wszystko ładnie ustawić później rozpiąć pasek i bez przestawiania rozrządu zdjąć głowice do zmiany upg, No to źle myślisz. Jak będziesz przykręcał głowice, to tłoki mają być w połowie bloku po równo . Bo jak będziesz przykręcał wałki i przez przypadek pogniesz któreś zawory to nie będzie wesoło. Potem się będziesz martwił ustawieniem...
Proszę zdjąć osłonę paska rozrządu i sprawdzić, czy przypadkiem pasek nie pękł, napinacz paska... (lub łańcuch - nie wiem, co tam w tym modelu jest). Wcześniejsze objawy mogą wskazywać zarówno na kończący się czujnik, jak i napęd rozrządu. Jeżeli samochód ma więcej niż 100 tyś i nie było zaglądane do rozrządu, a pękł pasek - to może być bieda. W przypadku...
Do wymiany czujnik wałka rozrządu ,w 2.0 16v do zdjęcia pasek rozrządu.
To zdjęcie paska i koła z wałka nie jest ruszaniem rozrządu? Odchylić osłonę znaczy wyginać ją, czyli niszczyć. Akurat wczoraj w swojej C16NZ termostat zmieniłem, jak by nie robić to i tak 80% czasu to spuszczanie i zalewanie płynu tak żeby bałaganu nie narobić.
Macie wszyscy rację ,każdy po trochu! Co do podgrzewacza to włącza mi się poniżej 5 stopni.Przynajmniej do tej pory tak było.Teraz nie sprawdzę chyba że oszukam czujnik. Jeśli chodzi o te węże to również masz rację.Nie znam tematu klap i na razie nie wiem jak sprawdzić ich prawidłowe działanie. Co do pompki to ona chyba też załącza się dopiero wówczas...
Cześć Ale nie jest wielkim problemem zdjąć te koło. U Ciebie rozrząd jest od strony skrzyni. Więc, jest trochę roboty. Nie rozrusznikiem, tylko klucz na wał korbowy z przodu, tam gdzie masz pasek. Jak będziesz powoli obracał wałem, nasłuchuj kliknięć. Jak takie usłyszysz to będzie to koło. Jak masz wyjęte wtryskiwacze, zmierz jak głęboko są tłoki. Powinny...
Tak więc, jeśli wszystko było zblokowane, wał korbowy i wałki rozrządu, jak może się to nie synchronizowac z pompą? Koło wału na które zakładasz pasek nierządu jest 2 razy mniejsze niż koła wałków więc trzeba zdjąć pasek i obrócić raz wałem i wtedy będzie ok.
Powiem tak. Żeby wszystko grało jak trzeba trzeba zdjąć pokrywę zaworów zbić koło na wałku rozrządu ze stożka i dokręcić dopiero po napięciu paska. Wtedy wszystkie znaki będą na swoim miejscu a jak auto pali jak trzeba to jest dobrze.
Napinacz paska rozrządu.
Nie chcę straszyć ale aby zdjąć pokrywe zaworów trzeba wyjąć wtryskiwacze, a to raczej najczęściej jest nie możliwe......
Witam. Po pierwsze to trzeba zdjąć obudowę paska rozrządu i wtedy powinno być widać wyciek. Jak na moje oko to mógł paść uszczelniacz na wałku. A jesteś pewien że to jest olej a nie płyn chłodniczy????
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Peugeot 207 z 2012 roku 1.6 HDI 92 KM. Przeskoczył pasek rozrządu, przez co wymieniłem pasek na czas. Ze starości odleciały zęby z paska, bodajże około 7 sztuk. Mam pytanie, czy trzeba zdjąć głowicę? Bo znajomy mi mówił, że tam jest taki wałek rozrządu, że krzywki się przekręcają przy kolizji. Nie wiem, co robić. Poproszę o jakieś podpowiedzi. Jak...
Producent w instrukcji serwisowej nakazuje luzowanie kół rozrządu. Śruba koła pasowego wału jak i nakrętki kół wałków rozrządu muszą być wymienione. Po założeniu paska i wstępnym napięciu go, kręcimy za poluzowane koła wałków rozrządu, aby pasek się ułożył. Wałki i wał mają być wtedy zablokowane. Sprawdzamy napięcie. Oczywiście dolne koło musi obracać...
https://filmy.elektroda.pl/36_1727524485... Zdjąłem osłonę i widzę, że pasek wielorowkowy z kolami się kręci, a pasek rozrządu już nie. Wał pękł, czy co? Nie znam się prawie w ogóle na mechanice samochodowej.
na 99% padł komputer Komputer to może paść w domu. Kolego a może najprościej będzie zdjąć osłone rozrządu i sprawdzić pasek wielorowkowy??
Auto: Opel Corsa wersja: B rocznik: 1995 silnik: 1.5D bez Turbo Isuzu Dostałem autko w prezencie w którym ktoś próbował zmienić pasek rozrządu. Zdemontowano osłony i zdjęto pompę wtryskową. Pasek poluzowany został na rolkach. Nie wiem czy nie przestawiono rozrządu. Czy ktoś mógł by mi powiedzieć, jak przywrócić ustawienia? Nie chciał bym źle tego ustawić....
jest po deklem na porywie zaworów,trzeba zdjąc tą nakładkę z napisem "ecotec".Wtedy zobaczysz wtyczkę do niego,a żeby się dobrać do samego czujnika trzeba zdjąć osłonę paska rozrządu
W obecnych czasach każdy ma taki sam dylemat ale zrozum jedno ,że wydane piniądze teraz będą mniejsze od tych gdy nastąpi zerwanie paska z winy zatarcia się napinacza :!::idea: ,ale skoro podajesz że ma taki przebieg myśle że jest orginalny i warto w niego zainwestować ,sugeruje najpierw podjechać do znajomego mechanika żeby najpierw posłuchał jak pracuje...
Zdjąć obudowę rozrządu i zobaczyć ( o ile to nie popychacze klekoczą). Może być pasek za luźny, może być łożysko rolki/ napinacza / pompy wody. W tym klamocie zdjęcie obudowy to 5 min roboty.
Nie ma co kombinować tylko trzeba zdjąć głowicę jak Jesli strzelił pasek to głowica do zdjecia. Nie ma zmiłuj i lekko. i Zdjąć głowice i obejrzeć
Kiedy był wymieniany rozrząd ? Dlaczego odkręciłeś osłonę paska i robisz takie "testy" - są jakieś problemy z silnikiem ? Rozrząd przejechał 40 tyś. Żeby zdjąć osłonę wystarczy palcem dwie klamerki zdjąć. Właśnie mnie to trochę zaniepokoiło bo jak wyłączyłem silnik, zdjąłem osłonę i jak palcem ciągnąłem za ten pasek to po paru takich naciągnięciach...
Pewne jest tylko to że należy przed założeniem "nowego rozrządu" ,zdjąć i naprawić głowicę. Pozdrawiam!
Zrobić jeszcze odczyt kanału 93 na wolnych obrotach czy do stwierdzenia, że rozrząd jest spaprany wystarczą dynamiczne ? Jesteś w stanie powiedzieć czy wystarczy zdjąć pasek i ustawić wszystko tak jak ma być czy też trzeba będzie jeszcze regulować na łańcuchach ? Co możesz powiedzieć o przepływomierzu po tych logach ?
bo tam są szklanki- jedna kosztuje ok 25/30zł za sztukę czyli kpl wydechowych kosztuje 200-300 zł (najczęsciej regulowanych) ale ... robocizna powala- trzeba zdjąć wałki rozrządu + nowy pasek. czasami dojdzie nowa pompa wody. Regulację oficjalnie trzeba regulować co 30-45kkm ale ... można zrobić inaczej- jezdzić aż padnie głowica- koszt jest podobny...
Czy podczas wymiany paska rozrządu wystarczy zablokować wał . Porobić znaki na wałku rozrządu tj na kole zębatym , wale korbowym ( jesli nie ma ) oraz pompie . Zdjąć pasek . Nowe rolki napinacz . Jeśli wałek przeskoczy poustawiać na znaki i założyć nowy pasek .
To co za problem zdjąć pasek i stwierdzić jednoznacznie czy od urządzeń związanych z paskiem czy nie. Zdejmij odpal i zobaczysz wtedy dochodzić dalej.
Prawdopodobnie zalany chłodziwem pasek rozrządu przeskoczył o ząbek lub dwa... Lub trzy... Jeśli tak było, to szczęście że nie stanął, bo silnik jest mocno konfliktowy. Zdjąłbym osłonę rozrządu i sprawdził na kołkach prawidłowość ustawienia rozrządu. http://forum.fordclubpolska.org/showthre... post#8 (to jest opis dla Lucasa Epica, ale Boscha...
Witam Zawory jak mi wiadomo to są kolizyjne Co do śruby to jak kolega wyżej napisał koło zdjąć i dostęp jest a przy okazji łatwiej zdjąć koło pasowe
Co do dolnego koła - myślisz, że jak zdejmę obudowę paska i zacznę kluczem ruszać koło to mogę wyczuć luz? Pewnie lepiej byłoby zdjąć pasek i bez niego zweryfikować. Rozrząd planuję wymienić dopiero w przyszłym roku. U mnie jest nastawnik rezystencyjny. Mierzyłem wczoraj nastawnik i parametry w normach.
Z tego co pamiętam jest tam dosyć ciasno i należy dla własnej wygody wymontować filtr powietrza z obudową oraz odkręcić lewe przednie koło, tak robił to mechanik z którym wymieniałem pasek, zdjąć pasek klinowy, potem zabrać się za obudowę od rozrządu. Gdy to uczynisz ukaże Ci się cały rozrząd i bierzesz się po kolei za to co chcesz uczynić. Pamiętaj...
Zdejmij pasek rozrządu i sprubuj ruszyć zobaczysz czy trzyma góra czy dół. Pozdrawiam.
Po założeniu paska rozrządu okazuje się że jest brak kompresji na pierwszym i drugim cylindrze. T5 Napisał Ci: Kolizyjny, nie trzeba wyciągać silnika. Trzeba zdjąć głowicę i wymienić krzywe zawory. Trochę szkoda roboty, ale teraz wiesz które zawory napewno :D .
Temat rozwiązany. Zdjąłem osłonę rozrządu i okazało się, że pasek jest luźny. Przyczyną był niewłaściwy montaż rolki napinającej. U mechanika okazało się, że rozrząd przeskoczył o ząbek, ale na szczęście nic sie nie stało. Rozrząd miał 2,5roku i okolo 35tys km. Ale nie to było przyczyną, przyczyną był zatkany katalizator. Po usunięciu nie to auto......
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Witam, W moim punciaku coś dziwnie zaczęło piszczeć. Dźwięk dochodzi z okolic rozrządu. Wykluczyłem alternator, bo zdjąłem pasek i dźwięk był dalej obecny. Zmieniłem tez pasek rozrządu, rolkę i pompę i nic. Macie może jakieś typu, co to może być. Dźwięk na filmiku w linku poniżej. Dzwięk szczególnie dobrze słyszalny około 50 sekundy filmiku. Pozdrawiam...
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe...
To nie pokrywa tylko cała pompa, jak zdejmiesz pasek rozrządu i całą osłonę paska to pompę wyjmiesz bez problemu.
O ile ten pasek w ogóle jest uszkodzony. Zrób zdjęcie i pokaż jak wygląda.
Miałem przypadek zablokowania takiego silnika przez pasek wielorowkowy, ale przez klimę. Alternator ma trochę małe kółko, ale... Nie wierzyłem że pasek wielorowkowy w ogóle może tak zablokować silnik- właściciel nawet go ciągał, to z piskiem opon. Dla pewności zdjąć pasek wilorowkowy i ręcznie kręcić silnikiem /może padł rozrząd/.
Jedna rolka powinna mieć po bokach prowadzenia żeby pasek nie chodził na boki. Na zdjęciach chyba rolka i napinacz nie mają tego prowadzenia. Zrób zdjęcie rolki prowadzącej.
Jak zdjąłem górną obudowę suchego paska, to on się nie kręci niestety, więc raczej zerwał się pasek dolny mokry i pewnie z tym również poszły zawory.
Witam. Mam pytanie odnośnie stanu paska rozrządu. Zdjęcie paska zamieszczone poniżej przedstawia aktualny wygląd paska. Samochód ma przejechane około 120 tys. km na tym pasku. Oczywiście wiem, że pasek trzeba wymienić, ale problem polega na tym, że nie mam pieniędzy, żeby to zrobić teraz, więc chciałbym się dowiedzieć od kogoś obeznanego, czy z takim...
Jeśli jesteś raczkującym użytkownikiem także w samochodach to lepiej nie bierz się za rozrząd. Prawie na pewno skończy się to katastrofą. W teorii sprawdzenie rozrządu wygląda następująco: - zdjąć plastiki osłaniające pasek zębaty - pokręcić kołem na wale korbowym aż zgrają się znaki - sprawdzić czy na innych kołach(wałków rozrządu) znaki też się zgrywają...
Rozrzad prosty. Pomijając fakt dostania się do niego to nie różni się zbytnio od starszych jednostek. Silnik jest na pompowtryskach wiec masz tylko pompę wody, wal, wałek, napinacz, rolka. Dobrze mieć blokady. Na kole od wału jest znak i ten znak ma się pokrywać ze znakiem na blokadzie. W kole walka jest otwór, tam wkładasz kołek blokujący. Trzy śruby...
zdjąć rozrząd rozrząd zdjąć zdjąć kół rozrząd
huawei gniazdo naprawa tranzystor a1266 hasło wygasa
harman kardon reset archer mr200
Mercedes E-klasa W212 250 CDI - problem z uruchomieniem Lokalizacja odpowietrznika układu chłodzenia Ford C-MAX