Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
Pójdzie olej na pasek rozrządu i do wymiany będzie rozrząd i głowica do roboty. Nie rozumiem dlaczego nie można zdjąć paska, wymienić uszczelniacza i założyć paska na powrót odpowiednio napinając. Zreeztą nawet nowy pasek to kilkadziesiąt złotych. Tyle co uszczelniacz.
Z tej sprężarki silnik wyciąga się łatwo i prosto. To jest silnik F3M1011F jeśli nie będzie potrzeby to nie będę go wyciągał wymontowałem tylko chłodnicę olejową . Po zdjęciu plastykowych osłon okazało się że jest urwany pasek :( http://obrazki.elektroda.pl/7289703500_1... Ze wstępnego rozpoznania jedna laska popychacza zaworów zgięta...
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
Blokady przyszły, poniżej załączam fotografie oryginałów: http://obrazki.elektroda.pl/3232296100_1... http://obrazki.elektroda.pl/3626380400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4387522000_1... Oraz tych z allegro. http://obrazki.elektroda.pl/7283760800_1... http://obrazki.elektroda.pl/9521973900_1...
Jaki milimetr w jedną stronę? Jakie osłony z góry tam jest jedna szmaciana osłona, którą ciężko zdjąć od tak. Jeżeli koło na wałku rozrządu ma bicie na boki to czujnik wariuje i wali błędy. Co z tego że szmaciana? Osłona to osłona. Rozrząd był składany 4 razy wcześniej ktoś zaglądał. Właście. Tylko że w DCI trzeba zrobić kilkanaście obrotów wałem i...
Prawdopodobnie komputer sterujący wtryskami do ustawienia. Sprawdź Clip-em dedykowanym do Renault, inne testery mogą nie pokazywać wszystkich błędów, łączenie po CAN. Może kodowanie wtryskiwaczy do jednostki sterującej pomoże. Objaw wskazuje na brak synchronizacji wtrysku. Jeśli przewody, kostki itp. sprawdzone to tylko sterowanie wtryskiem. I sprawdź...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Jakich przygód można spodziewać się przy wymianie sprzęgła i rozrządu w Polo 6n2, 1.4, 16V, 55KW/75KM, 2001.marzec, 3d HB FL, klima manual ?? Nie było, nie ma i nie będzie kasy na warsztat a sala operacyjna to stodoła. Oglądałem już kilka filmików. Niby nie jest to trudne lecz na filmikach niespodziewane niespodzianki na bank są wycięte. Nie mam kanału....
Witam wymieniłem własnie rozrząd w mojej Kudzę 2008 r 2.0 diesel 136 koni Nie jestem żadnym mechanikem ,mam jednak garaż i nie boję się samemu naprawiać własnego auta. Wymiana jest bardzo prosta ale trzeba zwrócić uwagę na 3 ważne punkty Ja przy okazji wymiany rozrządu naprawiłem pisk z paska klinowego lub sprzegła altegnatora do dzis nie jestem do...
Pierwszy raz będę coś takiego robić jeszcze upg będę wymieniać, teraz chciałem na starym wszystko ładnie ustawić później rozpiąć pasek i bez przestawiania rozrządu zdjąć głowice do zmiany upg, wiedzę mam bardzo małą ale strasznie chce spróbować zrobić to wszystko samemu, kupiłem już specialnie kobylki i lewarek żaba, na dniach dojdzie klucz dynamo,...
Pomimo wieku tego postu, google prezentuje go w wynikach wyszukiwania dlatego kilka słów o wymianie tego rozrządu. Koło wału korbowego i koła wałków rozrządu nie mają klinów i brak jest jakichkolwiek znaków. Koło na wale dokręcane jest jednorazową śrubą na docisk - razem z kołem pasowym. Do dzieła. 1. Wykręcamy świece zapłonowe i zabezpieczamy otwory...
Zrobić jeszcze odczyt kanału 93 na wolnych obrotach czy do stwierdzenia, że rozrząd jest spaprany wystarczą dynamiczne ? Jesteś w stanie powiedzieć czy wystarczy zdjąć pasek i ustawić wszystko tak jak ma być czy też trzeba będzie jeszcze regulować na łańcuchach ? Co możesz powiedzieć o przepływomierzu po tych logach ?
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
Witam muszę wymienić uszczelkę pod głowicą w mojej felici tylko nie do końca wiem jak wyjąć rozrząd aby go nie zruszyć ? Prosiłbym o opisanie jak zdjąć pasek rozrządu . Z góry dziękuje za pomoc :)
Termostat jest w głowicy do wymiany trzeba zdjąć pasek rozrządu.
Cześć, mam jedno krótkie pytanko. Mam samochod z 1.8T i założyłem nowy kompletny rozrząd razem z pompą wody jakieś 20k km temu. Samochód pobiera dosyć sporo oleju i wszystko wskazuje na uszczelniacze zaworowe. Chciałbym je zmienić i przy okazji wymienić łańcuch oraz napinacz rozrzadu ale musiałbym rozpiąć pasek, zdjąć wałki z głowicy etc. Czy mogę taki...
Najpierw musisz zdjąć przedni zderzak.Potem poluzować arternator i zdjąc pasek klinowy.Nastepnie odkręcić koło pasowe i zdjąc pokrywe rozrządu.Następnie musisz wkręcić śrubę koła rozrządu i kręcic w prawą stronę aż pokryją ci się dwa punkty na obydwóch kołach.Wtedy odbwzpiecz blaszki na kole rozrzadu (to jest to duże koło)tak abys ich nie pourywał i...
Sprawdź rolkę napinająca pasek alternatora poniżej, rozrządu. No i podstawa to odpinasz dwie zapinki na osłonie rozrządu i zdejmujesz osłonę -tam masz rolkę napinająca pasek i prowadzącą, pewnie któraś z nich. (obstawiam rolka napinacza). Wpisz na YouTube wymiana rozrządu golf v i widzisz jak zdjąć osłonę. Nie ma obaw nie zepsujesz. Mi gwizdało przy...
Witam. Zmieniałem ostatnio koło zębate na wale bo urywało klin. Po wymianie było ok, ale okazało się że musiałem jeszcze zdjąć pasek rozrządu. Ustawiałem rozrząd według instrukcji. Napewno jest ok. Auto odpala od ręki, jednak kopci na biało i ma obroty max 1200. Ostatnio miałem regenerowaną pompę, czy jest możliwość, że mechanik założył mi koło na pompie...
Z tego co pamiętam jest tam dosyć ciasno i należy dla własnej wygody wymontować filtr powietrza z obudową oraz odkręcić lewe przednie koło, tak robił to mechanik z którym wymieniałem pasek, zdjąć pasek klinowy, potem zabrać się za obudowę od rozrządu. Gdy to uczynisz ukaże Ci się cały rozrząd i bierzesz się po kolei za to co chcesz uczynić. Pamiętaj...
Nawet możesz całkowicie zdjąć pasek i założyć z powrotem pamiętając by rozrząd był ustawiony na punktach i wtedy napinacz ustawić na pozycje "used". Tylko po co? Ustaw napinacz, obróć ręcznie kilka razy wałem i sprawdź czy napinacz dalej jest we właściwej pozycji, ewentualnie go popraw.
A w tym miejscu z 25 sekundy Twojego filmu przy opasce masz napewno sucho? Suchutko. Kup pompe pasek napinacz i będzie ok Pompa weszła nowa i po wycieku. Świetnie, bo lało się z tej pompy niemiłosiernie. Jednak podejrzewam, że to nie koniec napraw. :D Mam jeszcze kilka pytań do was na koniec. 1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do...
Jeśli jesteś raczkującym użytkownikiem także w samochodach to lepiej nie bierz się za rozrząd. Prawie na pewno skończy się to katastrofą. W teorii sprawdzenie rozrządu wygląda następująco: - zdjąć plastiki osłaniające pasek zębaty - pokręcić kołem na wale korbowym aż zgrają się znaki - sprawdzić czy na innych kołach(wałków rozrządu) znaki też się zgrywają...
Przychodzi mi do głowy tekst ze szkolenia, na common rail że w tdi głowic się nie planuje. Gdyż w naszym kraju zazwyczaj planowanie odbywa się na frezarce zamiast na szlifierni a przy frezowaniu łatwo zdjąć dużo więcej materiału niż potrzeba. Głowice mają podawane wartość minimalną do której można bezpiecznie splanować by zawory nie spotkały się z...
Witam tylko że mój silnik jest inny trochę niż na tym filmiku tak zgodzę się że ten silnik z tego filmiku jest wadliwy. Ja mam niby ulepszona wersję i jednym kompresorem nie z dwoma i w tych silnikach jesty tylko problem z rozrządem bo nie wytrzymuje 80 tys. Mało tego mój mechanik się spina i za każdym razem jak odbieram auto i coś tam się dzieje to...
Ustawione miałem na Automatycznie nie wiem ile jest pobieranych punktów za obejrzenie filmików czy tam zdjęć. Mogę odesłać punkty nie ma problemu to mnie nie bawi punktacja. Ile komu bo idę do łóżka spać.Wyłączyłem punkty można za darmo pobrać. Dodano po 16 A jak odkręciłeś to koło? Dodano po 4 działały normalnie wszystkie 4 zawory pod świecami. Przecież...
Kiedy był wymieniany rozrząd ? Dlaczego odkręciłeś osłonę paska i robisz takie "testy" - są jakieś problemy z silnikiem ? Rozrząd przejechał 40 tyś. Żeby zdjąć osłonę wystarczy palcem dwie klamerki zdjąć. Właśnie mnie to trochę zaniepokoiło bo jak wyłączyłem silnik, zdjąłem osłonę i jak palcem ciągnąłem za ten pasek to po paru takich naciągnięciach...
Co do dolnego koła - myślisz, że jak zdejmę obudowę paska i zacznę kluczem ruszać koło to mogę wyczuć luz? Pewnie lepiej byłoby zdjąć pasek i bez niego zweryfikować. Rozrząd planuję wymienić dopiero w przyszłym roku. U mnie jest nastawnik rezystencyjny. Mierzyłem wczoraj nastawnik i parametry w normach.
Nikt po VIN-ie nie powie CO uległo uszkodzeniu :( Jeśli jest luźny pasek rozrządu, to żadne kręcenie silnikiem nie naprawi w cudowny sposób silnika. Aby sprawdzić - co uległo uszkodzeniu trzeba tak, jak kol. sylwek737 napisał - odkręcić 2 nakrętki "kapelusze" na pokrywie zaworów http://obrazki.elektroda.pl/8396483800_1... - oznaczone...
ze rozrząd trzeba zdjąć to już wiem,i pewnie trzeba tez zdjąć górne koło żeby zdjąć lub odchylić osłoną rozrządu ?? pytanko mam czy można po wymianie termostatu założyć spowrotem ten sam pasek rozrządu czy koniecznie trzeba kupić nowy z napinaczem?? (na tym pasku przejechałem dopiero niecałe 22tys km więc do 60 tyś jeszcze daleko) termostat wymieniać...
No właśnie zaraz wychodzę i sprawdzę czy będą te babelki na zimnym silniku no i tak myślałem, że mam jeszcze gaz i tak myślę czy może na reduktorze gubi ciśnienie ale coś bardziej skłaniał bym się do tej pompy no i mam pytanie czy żeby zmienić pompe muszę zdjąć cały rozrząd czy tylko można pasek sunąć z rolki bo jak wymieniałem termostat to zauważyłem...
Witam. Rozleciało mi się koło tłumiące drgania na wale korbowym to napędzające pasek alternatora. Jest jakiś sposób, żeby je zdjąć bez ingerencji w rozrząd i zdejmowania miski olejowej?
tary pasek wkrecil sie bardzo i jest mocno owiniety i upchany na tym wale :/ tu nie ma co kombinować i zgadywać, trzeba koło pasowe zdjąć i oczyścić z resztek paska a potem sprawdzić czy rozrząd jest na znakach.
a dlaczego chcesz go blokowac,napisz o jaki silnik chodzi dokladnie bo niektore nowe auta tego wymagaja ale bez przyrzadow nie wiem czy sobie poradzisz. Pozdrawiam
Trzeba zdjąć pasek rozrządu. Koło pompy jest na stożku. Sama pompa jest mocowana trzema śrubami do obudowy pompy wody plus wspornik z tyłu.
Kupiłem blokady do wałków założyłem tak jak jest to pokazane w książce serwisowej pierwszy tłok ustawiłem w górnym martwym położeniu załozyłem pasek napiąlem go i gdy probowałem krecić wałem poczułem dosyć duzy opór który nie pozwala na dalsze krecenie. Z tego wynika, że zapomniałeś zdjąć blokady wałków. https://www.youtube.com/watch?v=Mbm0WaxX...
To silnik kolizyjny. Zdejm osłone klawiatury. Pokręć lekko kołem na wałku i zobacz czy wszystkie zawory chodzą i nie zawieszają się. Jeśli tak to powinno być ok, jeśli nie to trzeba zdjąć głowicę. Załóż pasek zgodnie z oznaczeniami i kierunkiem. Zrób 2 obroty wałem. Sprawdź czy podczas kręcenia nic nie blokuje wału (pamiętaj ze wał korbowy wykonuje...
Witam. Aby uniknąć niedomówień - w zał. jest pełna i dokładna instrukcja wymiany (ustawienie) rozrządu w tym samochodzie - rysunki i opis po polsku (11 stron w .pdf)
Jeśli robiłeś remont kapitalny 40 kkm temu to i pasek powinni Ci wymienić. Trudności z odpalaniem i utratą mocy taki jak piszą koledzy mogą być spowodowane zużyciem uszczelnienia tłok/cylinder ale jest też możliwe przeskoczenie paska rozrządu. Ustaw tłok na 1 cylindrze w ZZ (punkty na kole pasowy silnika i znak na obudowie rozrządu), zdejmij kopułkę...
Odnośnie luzu zaworowego. W przypadku posiadania przez Poloneza hydraulicznych popychaczy regulacja luzu zaworowego na szczelinomierz jest bezzasadna. Ja bym spróbował go odpalić i zobaczyć co się będzie działo. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego wypadła laska popychacza, bo bez powodu to się nie dzieje. Po pierwsze należy sprawdzić rozrząd - jego...
Prosze link z forum co prawda od b6 ale zasada jest taka sama http://a4-klub.pl/showthread.php?52099-B...
Lepiej zaprowadż do warsztatu.
Do wymiany czujnik wałka rozrządu ,w 2.0 16v do zdjęcia pasek rozrządu.
Wydaje się ,że może to być pompa wodna która już powoli sie zaciera :idea::idea: albo napinacz :idea::idea: ,radze lepiej to drugie sprawdzić bo może nastąpić zerwanie paska i dodatkowy remont głowicy :idea::cry:,żeby to sprawdzić trzeba zdjąć osłone paska rozrządu , przedtem zdjąć pasek kinowy:idea::|gdy osłone bedziesz miał zdjętą warto wtedy odpalić...
W przypadku paska wieloklinowego nie trzeba niczego ustawiać, trzeba tylko najpierw zdjąć drugi pasek. Ustawia się "coś" tylko przy wymianie paska rozrządu.
Żeby zdjąć pokrywę pasek rozrządu musiał byś zdjąć. Jak byś się na to zdecydował to później przed dokręcaniem jej włóż na miejsce pompę vacuum, bo pokrywa nie ma żadnych kołków ustalających i może nie trafić dokładnie tam gdzie powinna.
Jak zdejmiesz pasek i "trącisz" wałkiem rozrządu to sam się ustawi na mijance. Znak na osłonie mało kiedy się idealnie zgra ze znakiem na kole. KWZ żeby ustawić na lampę to trzeba najpierw podpiąć vag-com etc i wybrać grupę 000 w nastawach podstawowych.
znaki kolego zą na kołach pasowych. powinienes je zgrac ze sobą znak> <2 znak zdjąć napinacz (ktory tez powinno sie wymienic) zdjąć stary i zalozyc nowy pasek. pamietaj o tym zeby sobie np narysowc jak biegł ten pasek lub zrobic zdj
Musisz zdjąć pasek, bo wałki Ci go blokują
Witam.Moze to ci pomoze : "Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod zabezpieczenia systemu audio. Uwaga: Podczas demontażu należy zaznaczyć kierunek obrotów, podczas ponownego montażu należy upewnić się, czy pasek obraca się w tym samym kierunku. Przed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia. Odłączyć akumulator.Zdjąć przedni...
Musisz zdjąć pasek rozrządu i ustawić początek wtrysku na pierwszy cylinder to znaczy na czwarty nie zwracając na blokady.
Czy aby wymienić termostat w corsie z 91 roku koniecznie trzeba zdjąć pasek rozrządu, czy jest szansa dobrania się do tego bez ruszania rozrządu?
Luty w liczniku najpierw.Aby wymienić termostat należy zdjąć pasek rozrządu.
Umiesz zdjąć pasek rozrządu ? Czy się boisz że będzie jeszcze większy szelest robił ? Stetoskop został skonstruowany do innych celów !
Niestety żeby dostać sie do termostatu musisz zdjąć pasek rozrządu .
Zdjąłeś pasek rozrządu? I nadal nie da się obrócić ani wałem, ani wałkiem rozrządu?
Czujnik wałka rozrządu jest pod górnym kołem rozrządu. Trzeba to koło zdemontować czyli również zdjąć i ponownie ustawić pasek rozrządu
Zależy ile przejechane. Jeśli to rozrząd na pasek pasek trzeba wymienić. Raz naprężony pasek po odprężeniu nie nadaje się do użycia. Ale zdjęcie rozrządu przy uszczelce to normalne wiec dochodzi koszt paska. Chyba ze konieczne jest wymiana łożyska napinacza i kół. Jak robiłeś u tego mechanika i nie masz mu nic do zarzucenia to dobrze i facet wie co...
Zdejmij pasek rozrządu i sprubuj ruszyć zobaczysz czy trzyma góra czy dół. Pozdrawiam.
Zdjęty pasek- musisz zdjąć koło rozrządu.
Aby dostać się do termostatu trzeba zdjąć pasek rozrządu razem z kołem zębatym. Przy następnej wymianie paska od razu sprawdź termostat, oszczędzisz sobie kłopotów.
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
Kolizyjny, ale przeważnie popychacze są pogięte i w 90% pomaga sama wymiana bez demontażu głowicy. Zdejmiesz pokrywę zaworów i będzie widać.
To nie pokrywa tylko cała pompa, jak zdejmiesz pasek rozrządu i całą osłonę paska to pompę wyjmiesz bez problemu.
Tak że zdejmiesz pasek/łańcuch i nic się nie przestawi to jest tylko w silnikach z jednym wałkiem rozrządu, jak są 2 to zawsze będą chciały trochę "uciec" i trzeba naciągać.
Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp.
Zdjąć pokrywe zaworów i wsadzic blache 5 mm z tyłu wałka. Zablokowac wał trzpieniem. Zdjac pasek rozrządu. Odkrecic trzy sruby na kole pompy. Pod kołem 4 torxy. Odkręcić. Zwalić obudowe lancucha. A najlepiej spróbować odchylić koło łancuchowe z odkręconymi ślizgami. Tam pod tym kołem sa śruby do odkrecenia pompy. Z tyłu pompy tez sa śruby mocujące....
Zdejmij pokrywę zaworów, zazwyczaj pękają koniki, zaworom się nic nie dzieje teoretycznie.
Sprawdź czy pasek rozrządu się nie rozleciał. Po lewej stronie silnika pod plastikową przykrywką. Zdejmij kopułkę i zobacz czy palec się obraca przy próbie odpalenia auta.
pojęcie pojeciem ale o warsztatach w mojej okolicy też tak można powiedzieć,potrzebuje kilka porad gdzie szukać punktów i jak je zgrać bo niegrzebałem nigdy w v6, a niestety żeby tą pompe wymienić trzeba zdjać pasek rozrządu przynajmniej z jednego koła
I rozumiem, że po znalezieniu blokady koła zamachowego (dziurki 6 mm w kole zamachowym) i zablokowaniu wału korbowego (brak możliwości kręcenia silnikiem) mam zdjąć pasek rozrządu i ustawić odpowiednio koło pasowe rozrządu (przekręcić lekko koło pasowe tak, aby bolec 10 mm wszedł w otwór silnika)? Wtedy "timing" (nie wiem jak to po polsku nazwać (ustawienie...
OK ale czy to faktycznie rozrząd (chodzi mi o to co ja nagrałem). To co mnie zaskakuje w tym to, to że jak zdjąłem pasek napędu alternatora tego dźwięku nie było. Mówią też że rozrząd słychać na gorącym silniku a u mnie jest tez na zimnym. Jeśli ryzyko to jakie, zerwanie łańcucha? Czy po zdjęciu pokrywy zaworów mozna stwierdzić stan łańcucha np rozciągnięcie....
Silnik ten sam, sprawdź dokładnie czy się zgadza wszystko zanim zdejmiesz pasek.
Witajcie, nie moge nigdzie znaleść na forum odpowiedzi na moj dziwny problem. Mianowicie wymieniam pasek rozrządu w silniczku 2.0 OHC zdjęte paski klinowe wszystko sprawnie i pięknie, ale żeby zdjąć pasek rozrządu trzeba odkręcić całkowicie koło pasowe z Wału korb. i problem polega na tym, że jak ustawiam znaki to na biegu neutralnym - OK zgadzam sie,...
Nie musisz od razu oddawać auta do warsztatu żeby się przekonać że to pasek rozrządu padł. Sposób jest prosty . Posadż za kierownicą kogoś , zdejmij korek wlewu oleju . Widać tam jak się przyjrzysz bodajrze dwa zawory. Pomocnik niech zakręci rozrusznikiem , a Ty patrz czy zawory chodzą . jeśli ani drgną , mimo kręcenia rozrusznikiem , no to jest zerwany...
W skrócie trzeba zabrać się jak do rozrządu, czyli zawiesić silnik, zdemontować prawe zawieszenie silnika, osłony rozrządu, koło pasowe, ustawić silnik na blokady, włożyć blokady w swoje miejsca, zdjąć pasek od pompy, koło pompy wtryskowej, okręcić przewody paliwowe i ewentualne złącza elektryczne, odkręcić mocowanie pompy od silnika i wycofać pompę...
Jeżeli pasek się zerwał to trzeba zdjąć głowicę i naprawić.
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Rozrząd lekko oscyluje do środka i na zewnątrz, ale jest to prawie niezauważalne. Pasek chodzi 1mm od osi koła. Skoro nie wychodzi za obrys koła to jak ma się postrzępić. Przyjrzyj się zdjęciu jednemu i drugiemu. Dodano po 5 który jak się okazało wyszedł na zewnątrz Wyszedł za obrys koła czy się przesunął?
Tak więc, jeśli wszystko było zblokowane, wał korbowy i wałki rozrządu, jak może się to nie synchronizowac z pompą? Koło wału na które zakładasz pasek nierządu jest 2 razy mniejsze niż koła wałków więc trzeba zdjąć pasek i obrócić raz wałem i wtedy będzie ok.
Cześć Ale nie jest wielkim problemem zdjąć te koło. U Ciebie rozrząd jest od strony skrzyni. Więc, jest trochę roboty. Nie rozrusznikiem, tylko klucz na wał korbowy z przodu, tam gdzie masz pasek. Jak będziesz powoli obracał wałem, nasłuchuj kliknięć. Jak takie usłyszysz to będzie to koło. Jak masz wyjęte wtryskiwacze, zmierz jak głęboko są tłoki. Powinny...
Tak. Już Ci pisałem na PW. Zdjąć napinacz, pasek rozrządu, koło wałka rozrządu, odkręcić cztery śruby torx trzymające osłonę i masz dostęp do pompy wody, a przy okazji termostatu.
Witam. Czy masz może całą instrukcję wymiany rozrządu (tą że zdjęcia)? Bardzo bym prosił. Pozdrawiam Daniel
1-4 ma być w górze znaki muszą się zgadzać i wszystko ma grać w tym silniku jest tulejka ustalająca uszczelke jedna zdejmij pasek rozrządu i zdemontuj wałki i spróbuj obrócić wałem jeśli obrócić się to kombinuj ze znakami może patrzysz nie na te co trzeba jeśli jednak obrócić się nie da to przestawiła się minimalnie uszczelka i ona blokuje
Blokujesz wał wałki i tyle. Jak się boisz to dodatkowo zaznacz sobie koła pisakiem przed zdjęciem starego paska ale to tylko w celach orientacyjnych bo składaj na blokady. Blokady załóż na starym pasku ewentualnie poluzujesz napinacz jak Ci któraś nie będzie minimalnie pasowała.
A dajcie chłopakowi pogrzebać,zdejmij głowice zobacz co ucierpiało,powymieniaj i będzie dobrze. Uszczelka wiadomo nowa,pasek i napinacz też. Kolejność i momenty dokręcenia głowicy znajdziesz w google.Działaj...
Sprawdzić ustawienie rozrządu, jak trzeba to zdjąć pasek i poprawić.
Pewnie z pod górnej uszczelki. Choć nie wykluczone że z tego co pokazujesz. To jest górna obudowa /pokrywa wałka. Jest to uszczelnione silikonem. Jak byś to robił to dobrze by było wymienić od razy uszczelniacze wałków. Tylko wtedy już trzeba popuścić pasek rozrządu i zdjąć kółka z wałków.
Musiałem reklamować nową pompę wody, bo ciekło z łożyska. Zdemontowałem wszystko, sugerowałem się oznaczeniem na dolnym kole zębatym, włożyłem blokadę w koło zamachowe i zdjąłem pasek rozrządu. Teraz patrzę, że znacznik na górnym kole jest na dole zamiast na górze, dolne pokrywają się prawidłowo. Nie zwróciłem uwagi czy oznaczenie na pasku pokrywa się...
Jak zdjąć kolo pasowe w voyger 2,4? Czy muszę jechać do aso w jednym warsztacie mi je połamali i nie chcę aby sytuacja się powtórzyła, a muszę zmienić pasek rozrządu.
Zdjąć osłonę rozrządu i zobaczyć pasek. Albo zdjąć koło pasowe (nie prasowe) i zobaczyć czy za kołem nie nawinęło paska.
W obecnych czasach każdy ma taki sam dylemat ale zrozum jedno ,że wydane piniądze teraz będą mniejsze od tych gdy nastąpi zerwanie paska z winy zatarcia się napinacza :!::idea: ,ale skoro podajesz że ma taki przebieg myśle że jest orginalny i warto w niego zainwestować ,sugeruje najpierw podjechać do znajomego mechanika żeby najpierw posłuchał jak pracuje...
Pasek rozrządu, zrobię zdjęcie, to dodam Dodano po 49 https://obrazki.elektroda.pl/3139186700_...
Rozrzad prosty. Pomijając fakt dostania się do niego to nie różni się zbytnio od starszych jednostek. Silnik jest na pompowtryskach wiec masz tylko pompę wody, wal, wałek, napinacz, rolka. Dobrze mieć blokady. Na kole od wału jest znak i ten znak ma się pokrywać ze znakiem na blokadzie. W kole walka jest otwór, tam wkładasz kołek blokujący. Trzy śruby...
Mam problem z samochodem bo jak odpalę samochód to słychać klekotanie przy rozrządzie. Jak zdjąłem pasek klinowy to przestało klekotac mam pytanie co to może być.
Na 100 % wymieniasz pasek i rolkę napinacza. Pompę wymienić dobrze bo zazwyczaj niedroga a późniejszy dostęp utrudniony. Stan uszczelniaczy widać jak zdejmiesz pasek i osłony, jak będą ślady "olejowego brudu" to wymień. Kół przy pierwszej zmianie nigdy nie wymieniałem bo nie było potrzeby - nie zużyły się jeszcze. Pozdrawiam
Nikt nie mówi o skopaniu rozrzadu. Po prostu chciałem się doinformować czy takie ustawienie paska jest w porządku. Lepiej spytać kogoś doświadczonego:)
Podpiera się silnik od dołu lub podwiesza od góry i manewruje góra/dół. Zgodzę się jeśli wymieniamy pasek rozrządu i wówczas zachodzi konieczność wykręcenia poduszki silnika. Skyrafal pasek rozrządu musisz zdjąć to znacząco ułatwi sprawę i oszczędzi trochę nerwów.
rozrząd zdjąć zdjąć rozrząd zdjąć kół rozrząd
bosch płukanie regulacja prądu spawania bocznikiem bateria laptop pojemność
bosch condens nietypowe połączenie bezpieczników
Podłączenie Seata do komputera: OBD-II, VCDS, OBDeleven Wymiana żarówek ogrzewania w Mercedes Sprinter 2000-2006