Powodem pojawiającej sie wody na dywaniku kierowcy jest sparciała uszczelka pod pokrywką bezpieczników/przekaźników , która znajduje się pod podszybiem. Dostęp tylko od strony komory silnika. Trzeba zdjąć plastikową osłonę podszybia i wtedy odkręcić pokrywę bezpieczników.
Wydaje mi się, że miałeś na myśli n75. zawór sterujący pracą turbiny. Znajduje sie on na podszybiu, najlepszy dostęp, po zdjęciu plastikowej osłony podszybia (3 śruby M5). Pozdrawiam horse
Serio chciałby się koledze iść do samochodu, zdjąć osłony podszybia, odkręcić klemry, mocowanie, w końcu wyjąć i przynieść do domu U mnie dużo prościej. :| Zdjęcie klem, mocowania, oraz wyjęcie akumulatora zajmuje nie więcej niż 3 min. Przeniesienie go ok. 10 s bo zgrzewałbym w garażu. Mając w perspektywie zgrzewanie akumulatorem mniej więcej raz w...
Witam. niestety jak juz wspomnial kolega powyzej zle zalozone ramie silniczka wycieraczek. Nalezy odkrecic ramiona wycieraczek (klucz podajze 13) , nastepnie zdjac oslone podszybia (zewnetrzna :) oczywiscie) , odkrecic silniczek i mocowania ramion silniczka pod oslona podszybia , odkrecic ramie ktore mocowane jest bezposrednio do silniczka i obrocic...
Trzeba zdjąć osłonę w podszybiu od strony silnika ( tą sama co do filtra kabinowego) i powinieneś zobaczyć wtyk komputera ( duża trzyrzędowa wtyczka w pancernej obudowie ) Aby ją wyjąć trzeba chyba odchylić blokadę. Pozdr.J. Passka nie mam już ze dwa lata ale coś tam pamiętam...
klapa recyrkulacji powietrza powinna znajdować się pomiędzy ścianą grodziową a podszybiem od strony zewnętrznej .. Po zdjęciu ramion wycieraczek oraz plastikowych osłon podszybia zobaczysz moduł wentylatora, a wewnątrz niego znajduje się klapka, która zamyka i otwiera obieg powietrza
Bezpieczniki, przekaźniki pod kolumną kierownicy trzeba zdjąć osłonę , skrzynka na podszybiu gdzie jest sterownik silnika. Powypinaj i posprawdzaj. Jak rozkręcisz wszystko i w danym momencie nie będziesz miał błędów możesz pojedynczo wyciągać przekaźniki i pokręcić silnikiem następie posprawdzać jakie sterownik generuje błędy i porównać z tymi co masz....
Rozumiem że chodzi o Berlingo II. Radzę zdjąć ramiona wycieraczek (ostrożnie bo czasami tak mocno siedzą że można urwać - czasami trzeba użyć małego ściągacza). Zdemontować osłony plastikowe na podszybiu. Silnik po prawej stronie pod blachą mocującą. Włączyć wycieraczki i sprawdzić czy się nie grzeje i czy nie czuć spaloną elektryką. Wskazany jest demontaż...
Jeżeli jest to alarm montowany w serwisie to zdejmij wycieraczki i osłonę podszybia. Po prawej stronie powinna być syrena ale obawiam się, że niewiele Ci to da bo ona jest sterowana cyfrowo.
Zdejmij sobie osłonę sterownika silnika na podszybiu 5 śrubek, tam masz kostki różne i napewno znajdziesz tam fajny prąd.
W 2 jest pod schowkiem .Trochę z tym zabawy na początek wykręć schowek zdaje się 5 czy 6 wkrętów zdejmij osłonę na tunelu i pod schowkiem wtedy masz dostęp do filtra tak żeby go nie porwać przy wyciąganiu i nie uszkodzić nowego wkładając filtr chwytasz za końcówkę lekko ściskasz i wyciągasz w bok wkładasz nowy i skręcasz resztę miłej zabawy
Ja już pokazywałem na tym zdjęciu które jeszcze raz dodaję że spod podszybia wychodzą cztery kable trzy z gumową osłoną i jeden goły czerwony. Nie wiem dlaczego wygląda on tak jakby był urwany i do czego służy ? https://obrazki.elektroda.pl/5955575200_...
Opornica znajduje się pod maską na podszybiu. Trzeba zdjąć wycieraczki, osłonę z tworzywa i najlepiej wymontować silnik dmuchawy razem z obudową. Dalej będzie wszystko jasne.
Aby się do niego dostać,musisz zdemontować uszczelkę która jest na krawędzi podszybia i potem zdjąć plastikową osłonę od strony pasażera zasłaniającą filtr kabinowy i już będzie widoczny sterownik.Może się okazać konieczne zdemontowanie ramion wycieraczek aby ściągnąć osłonę podszybia od strony kierowcy(jak ściągniesz zaślepki na ramionach to pod nimi...
Zobacz po podniesieniu maski, na podszybiu tam gdzie są wycieraczki, będzie widać po zdjęciu plastikowej osłony. Uszkodzona jest dioda zabezpieczająca, można ją zmostkować. Odrazu sprawdź filtr powietrza do kabiny, bo być może jest brudny i silnik miał ciężej więc dioda padła.
Witam W komorze silnika po lewej stronie , przy podszybiu znajduje się sterownik. Zdejmij osłonę plastikową. Znajdź przewód fioletowo-czarny i to jest to czego szukasz. Przetnij go i już masz blokadę silnika. Przewód czarny zasila całą deskę, przekaźnik w twoim alarmie może długo nie wytrzymać.
Podszybie jest to miejsce pod szybą tam gdzie maska, dostęp masz jak zdejmiesz plastykową osłonę pod szybą albo od spodu w kabinie.
przekaźniki są -na kolanami kierowcy, trzeba zdjąc tą osłonę, ale widać je jak odkręcisz skrzynkę bezpieczników. -zaraz koło komputera ( na podszybiu) Podjedź, godzina i bryka śmiga.
Trzeba sprawdzić wszystkie zaczynając od tych z lewej strony deski rozdzielczej bo tam najlepszy dostęp , następnie zdjąć osłonę pod kierownicą tam też są bezpieczniki i przekaźniki no i najbardziej prawdopodobne na podszybiu z lewej strony pod plastikową obudową jest sterownik silnika i tam powinny być bezpieczniki i przekaźniki , warto jeszcze odsunąć...
A ta szyna to jest wewnątrz kabiny, czy gdzieś w podszybiu?[/quote] Szyna jest w środku razem z przekaźnikami, trzeba zdjąc osłonę pod kierownicą. Bez problemu ją zauważysz, będzie naklejka oznaczająca poszczególny zacisk
A ty masz immobilajzer.Jakiego masz koloru gniazda z komputera silnika. Spróbuj zdjąć osłonę z przekaźnika od rozrusznika i palcem za sterujesz rozrusznik ale nie pamiętam ,który z kolei. Jak zdejmiesz pokrywę bezpieczników jest tam opis poszczególnych przekaźników. Piloty trzeba zaprogramować. Na podszybiu jest sterownik z pilotów trzeba sprawdzić...
Witam. Mata jest oryginalna. Prawdopodobnie masz zatkany odpływ przy podszybiu i nie odprowadza wody. Jeżeli masz możliwość, zdejmij wycieraczki i plastikową osłonę pod szybą. Sprawdź czy woda się tam zbiera. Jeżeli tak to poszukaj małych otworów (przy błotnikach) i je odetkaj. Jest to najczęstsza przyczyna takich sytuacji. Wiesz może jaki otwór uszczelniał...
musisz uzbroić się w ściągacz i zdemontować ramiona wycieraczek, następnie zdjąć uszczelkę na przegrodzie, odkręcasz wkręty z osłony filtra kabinowego i delikatnie unosząc podszybie wyciągasz je, podszybie posiada listek który jest wpięty w dolną krawędź szyby. Ostrożnie bo łatwo połamać. Nie kupuj chińszczyzny lepiej naprawić stary
To nie jest to ,ten moduł powinien być w okolicy komputera sterującego wtryskiem.Zwykle znajduje sie to wszystko pod pasem podszybia.Moduł sterowania wtryskiem wiesz chyba jak wygląda ,właśnie pod szybą jest taki duży moduł i do niego jest podłaczona duża ,dwurzędowa złączka z mnóstwem przewodów.A ten zapłonowy moduł jest wielkości połowy paczki papierosów...
Witam, dzięki za podpowiedzi, naprawione. Dla następnych poszukujących dodaje już zdjęcie jak to wygląda po odkręceniu tej plastikowej osłony. http://obrazki.elektroda.pl/8418868400_1...
To coś z polskiej motoryzacji, Polonez w bagażniku ma osłonę i możliwość dostania się do kompy jak i czujnika paliwa. Szkopuł w tym że otwór jest za mały o jakieś 2cm przez co nie da się wyjąć pompy górą tylko trzeba zrzucać bak. Rozwiązanie dość proste, szlifierka kątowa... Druga sprawa to dojście do podszybia, aby to zrobić czyli wyciągnąć silniczek...
Silnik dmuchawy jest dokładnie pod wlotem powietrza z podszybia i pod filtrem pyłkowym, za schowkiem po stronie pasażera. Do silnika powinieneś się dostać od spodu, po zdjęciu dolnej osłony deski, bez demontażu schowka. Tam jest 0,4 roboczogodziny na wymianę, czyli niecałe 25 minut na komplet. Co do samego schowka to nie wiem jaki masz tam problem,...
Cześć Audio w aucie mam seryjne, czytałem że z biegiem lat seryjne głośniki zużywają się i że w autach powyżej 5-10lat głośniki jedynie nadają się na śmietnik. U mnie trochę charczą jak to wyeliminować? Jakie zakupić nowe i jak je podłączyć? Zdjąłem osłony i zauważyłem że tylne i przednie w drzwiach głośniki grają ale te na podszybiu ani trochę. Czy...
BCM-czy chodzi o popielatą skrzynkę przy pedale sprzęgła ,czy o wiązkę przewodów na nadkolu,ułożonych w takim plasiku blisko podłogi na zejściu nadkola i boku, które są zasłonięte osłoną na zapinki ,a to jest przedłużeniem osłony progu od wewnątrz .Mam jeszcze pytanie:jak można dostać się do przerywacza kierunkowskazów,który słychać w okolicach zegarów(po...
Witam Korzystając z Waszych postów zamontowałem w swoim Sharan'ie dodatkowy włącznik sterujący pracą dogrzewacza silnika. Kilkanaście postów wcześniej ktoś prosił o zebranie wszystkich informacji (jak to zrobić) w jedną całość. Ja zrobiłem to tak (dotyczy Sharana z 2003r): Potrzebowałem: - ok. 3-4 metry 4-ro żyłowego przewodu we wspólnej izolacji (przekrój...
Dzień dobry, Mam wielki problem. Pojawia mi się woda w samochodzie. W różnych miejscach. W ubiegłym roku wymieniłem nawet przednią szybę, jednak okazało się, że zbiera się dalej. Odpływy z szyberdachu i z podszybia czyste i drożne, podszybie jak nowe. Dzisiaj, po dwudniowym deszczu, stwierdziłem, że z tyłu po prawej stronie woda wręcz chlupie przy naciskaniu...
Dzisiaj zrobiłem pierwszy test - dotyczył odpływów z przodu. No i teraz efekty. Nalałem wody w dwa pojemniki , mniej więcej po 0,5l. otworzyłem maskę. zacząłem od strony kierowcy (tam gdzie wilgoć). Dodam, bo to ważne, że robiłem to przy otwartych drzwiach kierowcy. i LEJE....! (lałem na podszybie - tak by spływało kanałem który widać) EFEKT - woda...
Witam, właśnie jestem po wymianie żarówek H7(krótkie)i H1(długie)w Modusie rocznik 2005-strona pasażera.Zrobiłem to osobiście bez demontażu zderzaka-powiem tak sztuka trudna i pracochłonna ale wbrew opinii co niektórych-możliwa do wykonania. Dla zainteresowanych poszczególne kroki które mogą ułatwić odważnym ww.wymianę żarówek. 1.Przede wszystkim na...
Na podszybiu na wysokości kierownicy pod maską silnika jest komputer .Jest tam jeden cienki czarny przewód,który idzie z komputera do kabiny kierowcy.Aby wyjąć komputer należy zdjąć wycieraczki .Przekręcić 2 plastykowe korki z krzyżykami o 90 stopni .Zdjąć osłonę plasykową. Wcześniej zdjąć uszczelkę gumową. Odkręcić osłonę komputera i zdjąć sprężynę...
To już Ci piszę volf_66 : N75 masz najbliżej rury karbowanej, która idzie od obudowy filtra powietrza do turbosprężarki na podszybiu w takim metalowym specjalnym uchwycie ( ma białą główkę zwróconą ku dołowi) i widać tę białą główkę N75 jak się zaczyna karbowana rura od filtra powietrza ciut nad nią. Potem N18 czyli elektrozawór od sterowania EGR czyli...
Ucieka płyn chłodniczy w C4 grand picasso II 1.6 Blue HDI 120KM 2015 rok. Rok temu to dolewałem litr na 5 tys, teraz już tyle trzeba dolać na 1 tys. km. Rok temu, przy wymianie rozrządu, poleciłem by mechanik przyglądnął się starej pompie, ale ona nie była przyczyną wycieku. Aktualnie przy większej ilości wycieku musiał się płyn gdzieś pojawić. Zbiera...
Witam, właśnie jestem po wymianie żarówek H7(krótkie)i H1(długie)w Modusie rocznik 2005-strona pasażera.Zrobiłem to osobiście bez demontażu zderzaka-powiem tak sztuka trudna i pracochłonna ale wbrew opinii co niektórych-możliwa do wykonania. Dla zainteresowanych poszczególne kroki które mogą ułatwić odważnym ww.wymianę żarówek. 1.Przede wszystkim na...
Udało mi się do tego dobrać. Nie trzeba rozbierać całego podszybia z wycieraczkami. Ten plastik pomiędzy komorą silnika, a szybą składa się z dwóch elementów. Widać łączenia. Po zdjęciu gumy od strony komory silnika trzeba delikatnie podważyć plastik (mniejszy element). Po jego zdemontowaniu mamy dostęp do czterech śrub, po prawej dwie i po lewej dwie,...
Witam Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Po ocenieniu stopnia trudności i pracochłonności wszystkich metod wybrałem moim zdaniem najlepszą czyli wyprowadzenie przewodu +12V po zapłonie z wnętrza auta pod maskę. Należy zdjąć półkę/osłonę pod kierownicą (4 śruby torx) i na wprost zobaczymy miejsce z przekaźnikami. Pierwsze złącze śrubowe od lewej (75x)...
wczoraj diler skody powiedział ze mogę odebrać sprawne auto do testów jak to nazwał - przy próbie uruchomienia doszyły mnie dziwne dźwięki z komory silnika - otwieram maskę a tam odkręcone podszybie, wycieraczki - zdjęte osłony silnika akumulatora i skrzynki przekaźników i bezpieczników - wszystkie przekaźniki i bezpieczniki zalane deszczówką która...
No i dokopałem się do tej nieszczęsnej dmuchawy. Okazało się że uparcie szukałem jej w zespole nagrzewnicy, a ona siedziała sobie zupełnie osobno. Dzięki Ci Cynio333, gdyby nie twoja podpowiedź to bym jej jeszcze długo szukał. Najpierw musimy odkręcić i zdjąć ramiona wycieraczek, a następnie osłonę podszybia. http://obrazki.elektroda.pl/9365806300_1...
Najprościej odwracasz panel i tam gdzie masz podłączona taśmę zasilająco-sterującą wychodzą z tej płytki 3 przewody do płytki zasilającej podświetlenie. Zmierz tam napięcia powinno być 4V i 20V jeśli nie ma uszkodzona jest płytka znajdująca się w podszybiu. Dokładna lokalizacja tejże płytki, stajesz naprzeciwko frontu maszyny odkręcasz szybę. Aby dostać...
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Witam. Jestem posiadaczem A3 8P0. Silnik 1.9 TDI 105 KM - BKC. Podczas jazdy nagle auto zaczęło mi szarpać, gasnąć i odpalać samo gdy nie wcisnąłem sprzęgła. Gdy auto gasło zapalała się kontrolka świec żarowych a dokładniej migała. Zatrzymałem się i gdy stałem na luzie, to auto się przydusiło i zgasło samo, a kontrolka świec zaczęła migać i do tego...
Wracając do tematu. Odpływ wody z podszybia jest drożny. Nawet o dziwo czysty. Szyba przednia nie wygląda na wymienianą. Dostęp do miejsca pod nią od środka jest bardzo utrudniony bez demontażu całej deski, jednak przy obfitym podlewaniu szyby z zewnątrz nie zauważyłem by coś przeciekało do wewnątrz. Co 100% pewności nie daje bo deski nie zdjąłem ale...
Witam Zdecydowałem się założyć nowy wątek, aby informacje w nim zawarte dotarły do większego grona użytkowników. Korzystając z postów zamieszczonych na tym Forum zamontowałem w swoim Sharan'ie dodatkowy włącznik sterujący pracą dogrzewacza (zwanego webasto a tak naprawdę jest to Eberspacher) silnika. Jeden z użytkowników Forum prosił o zebranie wszystkich...
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzoną klapę mieszającą powietrze. Jak rurki gorące dochodzące do nagrzewnicy to pewnie klapa. Aby to sprawdzić (po sprawdzeniu czy gorące rurki oczywiście) odkręć śrubę od dolnej przedniej prawej osłony tunelu, zdemontuj ją jest na zatrzaskach, wyjmij piankową osłonę od dołu pod schowkiem i odkręć silniczek od regulacji...
Klimatyzacja to prawdopodobnie oddzielny problem, ale może być tak, że działa, ale ogrzewanie... jeszcze mocniej. Nawiew jest z tego samego pudła nagrzewnicy. Sprawdź, czy włącza się sprężarka. Jeżeli sprężarka pracuje (załącza się) to klima pracuje. Co do ogrzewania - prawdopodobnie padł elektrosiłownik klap, sterowany pokrętłem na panelu ogrzewania....
Witam ponownie, dzięki za odzew. Podziele się moimi spostrzeżeniami odnośnie wydostania cewki ze sprężarki. Na samym początku dodam że moja sprężarka wygląda identycznie jak na fotach u użytkownika "kargulak" Dodam że byłem świeżo po nabiciu klimy i dlatego taka gimnastyka z mojej strony 1. Po pierwsze używamy klucza oczkowego 15 do zdjęcia paska klinowego...
Dziś zabrałem się do szukania przyczyny awarii .Po ściągnięciu osłony wtryskiwaczy ukazały mi się dziwne przewody podłączone do wtrysków.Po przewodach okazało się ,że do wtrysków podpięty jest czip. https://obrazki.elektroda.pl/7804971800_... https://obrazki.elektroda.pl/2931232600_... Więc podmieniłem wtyczki wtryskiwaczy...
Ponieważ sam kiedyś szukałem informacji o tym jak wykonać test przelewowy wtryskiwaczy i nie znalazłem to postanowiłem się podzielić jak tego dokonać. Pacjent to Mercedes ML 320 CDI z silnikiem OM642. Wtryskiwacze postanowiłem sprawdzić, gdyż były one poddane regeneracji i właśnie zbliża się rok po tym zabiegu i kończy się gwarancja. Ponieważ zaraz...
Witam. Pytam w akcie rozpaczy... Z problemem walczę już drugi tydzień. Przeczesałem liczne fora i nic... :/ Nie mogę się połączyć z ECU, a bardzo mi zależy. Audi A3 8L z '99 - gaz i benzyna 1. Diagnostyka Kilka lat temu, podczas zakupu był podłączany do komputera i w zasadzie wszystko działało. Pamiętam, że był błąd z sondy lambda (instalacja gazowa)...
osłona podszybie zdjąć podszybie zdjąć osłona turbina
sygnalizacja skrzyżowania przetwornica miernik zmywarka indesit serwisowy
wsteczna kamera cofania pompa ciepła ogrzewanie strefowe
Nierówna praca silnika VW Passat B5 1.9 TDI AVB Błąd F10 w klimatyzacji Toshiba - czujnik TA