to znaczy koło na bębnie? normalnie ,to przecie taka sama jak electrolux odkręć śrubę na kole i sciągnij koło jak nie chce zejść to majsel młotek i schodzi co do łożysk nie pamiętam jak zdejmiesz to zobaczysz jak zbiornik plastikowy to do wyjęcia zbiornik i tam jest normalny simering jak z nierdzewki to krzyżak do zdjęcia
6203zz, 6204zz, 25X47/64X7/10,5 Zdjąć pokrywę i tylną klapę, położyć delikatnie pralkę na dziób, zdjąć koło pasowe, odkręcić i wyjąć krzyżak z łożyskami, przebić łożyska i siemer w krzyżaku i w kolejności odwrotnej złożyć.
Musisz zdjąć podnośnik "plecak" i zobaczyć co tam się stało, być może zabezpieczenie dźwigienki, lub coś gorszego. Wyciek z tyłu z wałka WOM, powinno ci się bez problemu zlikwidować, Odkręcasz ten dekielek, śruby po okręgu wymieniasz simering i uszczelkę, i to powinno pomóc, jeśli nie łożysko będzie do wymiany, ma duży luz i uszkadza simering. :D Pozdrawiam....
witam ad.typu łożysk -na pewno to tylko po rozebraniu i odczytaniu numerów na starych elementach będziesz wiedział jakie muszą być nowe.łożyska polecam polskie nie żadne cx czy inne.ważne by nie była wyrobiona ośka na łożyska które muszą ciasno na nią wchodzić i aby tuleja mosiężna pod simering nie miała rowka bo wtedy długgo nie pochodzi.do rozebrania...
Dzień dobry, Posiadam poczciwy kompresor ze sprężarką KP 1 odkryłem ostatnio, że niewielki wyciek oleju występuje od strony koła pasowego, jak je zdjąć jest tam wbity klin. Wystarczy użyć ściągacza trójramiennego, czy jakoś inaczej to jest osadzone? Przypuszczam, że jest tam jakiś simering albo o-ring i w wolnej chwili warto to wymienić po tylu latach...
nic nie TRZEBA wymieniać przy rozbieraniu tych silników, choć jak przy okazji Ci dymi to wymień sobie pierścienie, to ok 50zł a jedna robota, głowicy nawet nie trzeba zdejmować, ja tam do wymiany pierścieni odkręcam górę (pokrywę, koło zamachowe) potem odwracam, rozpoławiam, wyjmuję wał, potem tłok i wymieniam pierścienie, a do wałka rozrządu wystarczy...
Matzg zrobilem sam :-) Juz pralka wykonuje swoje "pierwsze" pranie :-) Pozniej chce na elektrodzie opisac co i jak sie robi dla tych co beda chcieli tez sami zrobic - poswiecilem dwa popoludnia na to z tym, ze to dzisiejsze trwalo dlugo :) EDIT: Postanowiłem dla innych opisać wymianę łożysk w INDESIT WISL105PL. Na początek powiem, że WARTO wziąć kilka...
Trzeba zdjąć pasek klinowy,koło pasowe oraz obejmę mocującą pokrywę tylną zbiornika odkręcając śruby mocujące.Odłączyć przewody od termostatu i grzałki następnie wyjąć pokrywę w której znajdują się dwa łożyska 6203 oraz simering 21*40*7.Po ich wybiciu założyć nowe / posmaruj simering smarem / i złożyć wszystko w odwrotnej kolejności. Sprawdź także stan...
Witam,chciałem wymienić simering na półosi z przodu koło silnika od strony kierowcy. Odkręciłem śrube z półosi ,gałke i wachacz górny. Ale nie rusza się półoś a podważałem dużym śrubokrętem, nawet się nie poruszy. I tytaj mam pytanie: czy trzeba zdjąć osłone gumową od strony dyfra i tam jest śruba utrzymująca ten element. I czy ten simering występuje...
a to zobaczysz czy cylinder ma próg czy w zasadzie niema, jak w zasadzie niema to nominał nigdy nie widziałem, żeby odprężnik się zepsuł sam z siebie, w tym silniku co korbowód się urwał to rozwaliło odprężnik jedynie ;) słabe kręcenie to może być też słaby rozrusznik, słabe już aku, lub ogólnie słabe styki - zobacz jak kręci na samochodowym akumulatorze...
Czyli rozumiem że muszę zdjąć całą zwolnicę i rozpruć ją na warsztacie tak? Nie ma możliwości wymiany tego uszczelniacza bez demontażu całości? Tutaj wyciek jest spod samej piasty (sorry ale nie znam fachowego nazewnictwa tych części) czyli tego elementu co wystają z niego śruby do przykręcenia koła.Nigdzie nie ma wycieków przy uszczelkach tylko w tamtym...
Zdjąć koło pasowe, wyjąć zbiornik, rozpołowić, wyjąć bęben z połówki zbiornika, wymontować simering i wybić łożyska. PS. Niepoprawny typ pralki.
Ja wymieniałam łożyska w Whirpoolu FL 244-500 ( też otwierane drzwiczki z przodu). Po zdjęciu obudowy z góry i tyłu odkręciłam uziemienie , zdjełam pasek klinowy. Na tym całym tylnym "dekielku" pralki jest nałożona objemka skręcona u góry pod górna obudową- trzeba to rozkręcić, zdjąć i wtedy tylna klapa- ten dekielek z bębna można wyciągnąć razem z...
Aha ok, czyli oprócz tej klapy z tyłu nie muszę rozbierać więcej obudowy tak? Jak przyjdą łożyska zabiorę się do tego jeszcze raz, i napiszę co i jak. Rozumiem że łożyska dobre zamówiłem: Łożysko 6202 2RS o wymiarach 25x52x15 Łożysko 6207 2RS o wymiarach 35x72x17 Uszczelniacz czyli simering o wymiarach 40,2x72/80x8/13?
Silnik na bazie cylindra i głowicy WSK . Karter z wałem pionowym i kołem magnesowym dużym , z wentylacją. Podobne koła montowane były w motopompie P-26. Trudny dostęp do uszczelniacza na wale od dołu, ale ewentualne wycieki widać by było na obudowie. W razie konieczności trzeba zdjąć koło magnesowe, żeby wymienić simering wału. Ewentualne nieszczelności...
no taki jasno niebieski i iskra nie jest zbyt duża. Dodano po 3 A jak będę wymieniał ten simering to muszę rozbierać cały karter czy tylko odkręcić lewy dekiel i zdjąć kosz sprzęgłowy?
Dalej trzeba zdjąć krzyżak: poluzować śruby, ewentualnie odpiąć sprężyny mocujace do bębna, ostrożnie opukać krzyżak młotkiem tak aby nie uszkodzić przy tym drucika kapilary od termostatu. Po ściągnięciu krzyżaka wybijasz łozyska i simering, np. kawałkiem rury i młotkiem. I powtarzasz cały proces w drugą stronę: montujesz nowe łozyska i nowy simering...
Nalezy odkręcic cztery śruby torx mocujące krzyżak od góry i od dołu po czym zdjąć krzyżak do tyłu, a następnie wybić łożyska - dla niewprawnego jeden dzień pracy. W czasie zdejmowania krzyżaka należy delikatnie odginać blachę w miejscu gdzie krzyżak dolega do krawędzi zbiornika, niestety nie mam pod ręką takiej pralki aby pokazać gdzie dokąłdnie są...
Miałem kiedyś podobny przypadek chodził w silniku 019 i winny był klin. Przypadek o tyle ciekawy, że zerwał się klin ale silnik nie zgasł co zapiekło magneto na wale (na stożku) blokując się w odpowiednim położeniu. Sporo tak przejeździłem zanim się zorientowałem bo silnik chodził prawidłowo jednak do czasu jak zdjąłem magneto to zbaraniałem. Wał w...
Ok. Wielkie dzięki już kupiłem łożyska (8+6zł) simering dwuwargowy 12zł Musze tylko zdemontować krzyżak z bębna, stoczyć oryginalny mosiężny pierścień i nabić nowy (gładki) Zdjąć tego pierścienia się chyba nie da bo z tego co widzę to nie jest zwykły pierścień lecz o wiele szerszy (wkomponowany chyba na całą szerokość krzyżaka) a te widoczne ok. 15mm...
Dzięki za linki Mich43l i odpowiedź. Zwłaszcza ta rosyjska stronka i fotki - bezcenne. Myślałem, że uda się to zrobić nie rozbierając całego bębna. Tak przynajmniej zrozumiałem z postu kolegi keex z linka, który podałeś jako pierwszy. Już zamówiłem łożyska ZZ firmy FAG /56zł za oba/ oraz ściągacz trzyramienny 150mm. Mam nadzieję, że uda mi się nim zdjąć...
Z rysunków wynika że zbiornik jest skręcany z przodu a nie z tyłu a więc trzeba zdjąć przednią obudowę i rozkręcić przód zbiornika aby wyjąć zbiornik trzeba też go odłączyć i wyjąć do góry chyba że ktoś rozkręci zbiornik i bez odłączania zbiornika wyjmie bęben i potem pomęczy się z wymianą łożysk. całość jest podobna do amici a więc można poszukać opisu...
Witam kolegów . Koledzy mam takie pytanko,czy w silniku 1.2 8v w fiacie plio wekend z 2000 roku jest jakiś oring w dojściu płynu chłodniczego do silnika ? A więc opiszę co i jak - po zdjęciu filtra oleju zauważyłem że kapie płyn chłodniczy z miejsca w którym jest rura metalowa wychodząca z bloku silnika i idąca do dolnej części chłodnicy . I właśnie...
Nie wiem o jaką pralkę chodzi ale przypuszczam że o PS 663 lub pokrewne ponadto napisz czy już ściągnołeś krzyżak bq ja w swojej bardzo długiej karierze naprawiacza pralek nie spotkałem się z wydartą ośką pod przednim łożyskiem na ogół to łożysko się rozpada i póżniej jest trochę ciężko przeciąć i zdjąć ją z ośki.Jeśli jednak tak się stało to radzę...
Trochę mnie pocieszyłeś. Dla potomnych wrzucam kilka fotek części pralki WS53121. Pompa http://obrazki.elektroda.pl/7524733800_1... Filtr przeciwzakłóceniowy http://obrazki.elektroda.pl/5623073800_1... Łożyska HCH (prawdopodobnie Made In China) i simering (Made in India) http://obrazki.elektroda.pl/1786918600_1...
Witam, Kilka razy skorzystałem z porad na tym forum, a ostatnio najwięcej z tego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... więc postanowiłem również podzielić się wiedzą :) Cała robota zajęła mi ok 4-6 godzin, chociaż po kawałku na 3 dni. Okazało się, że nie trzeba wyjmować całego bębna, jak w niektórych pralkach, a nawet przedniej...
Nie tylko zwolnicę ,ale i pochwę z prawej strony musisz zdjąć. Przy okazji wymień simering bo jak ruszysz półoś to olej może pójść na szczęki bęben i głupiego robota. Sprawdź stan półosi. A, i z jakiego łożyska mógłbym wyciągnąć tą kulkę (bodajże 5/16 jest potrzebna)? Powinieneś dostać bez problemu w sklepie z częściami.
Rozebrałem jeszcze raz koło wałka i zdjąłem simering. Wałek rozrządu ma luz góra / dół i na boki. Czuć i widać po zdjęciu korka wlewu oleju jak pracuje...
witam jak w temacie. Zdjąłem simering i chyba napisane jest AE - 30 x 47 x 8 AOK - 30 x 52 x 13. Czy ten jest z allegro jest oki?? http://allegro.pl/simering-uszczelka-wal... Dziękuję za pomoc Pozdrawiam
Problem dotycz wycieku oleju przez simering umieszczony w pokrywie rozrządu. Simering został wymieniony trzy razy, trzy tygodnie temu wymieniłem koło to małe koło umieszczone ma wale koło jest fabryczne, było wypolerowane, simering też jest firmowy niestety problem znowu się powtórzył. Gdzie tkwi Usterka ? zdejmij obudowę i wyciągnij ze środka siemeringu...
Pytanie czy są tam łożyska kulkowe czy panewki i na której (góra /czy dół ) opiera się wał w stanie spoczynku ? W tym silniku niema łożysk kulkowych. Wał opiera się na misie olejowej i ma kilka milimetrów luzu (góra - dół) Odnośnie grzania , czy na górze jest uszczelniacz/simering? Jest uszczelniacz, ale grzejesz tylko koło, a nie wał.
ze zdjęcia numer 9 53 synchronizatory sztuk 2 56 przesuwka 68 koło jakieś ? zdjęcie 8 numer części 60 (simering)?? Poprosze numery czesci :) tez masz dostep do nich?? mozna u ciebie kupic??
Na zdjęciu jest koło od pompy płynu chłodzącego? Jeżeli tak, to simering do wymiany.
Ja kupuję FŁT, pomimo że kupiła ich HOJA. Jednak dają radę i nie miałem problemów z reklamacjami. Zdejmij delikatnie kamień z osi bębna papierem ściernym(wodnym) o gradacji 1500, by nowy simering nie wytarł się o kamień z osadów. Smar daję SKF (taki żółty jak jajecznica), do osi w samochodach ciężarowych ze smarowania centralnego. POWODZENIA.
1.Odłączyć pralkę od sieci elektrycznej i wodgiągowej. 2.Zdjąć blacy osłonowe. 3.Zdjąć pas klinowy i odkręcić śrubę koła pasowego. 4.Zdjąć koło pasowe przy pomocy ściągacza lub podbijając klin. 5.Zdjąć pierścień zabezpieczający z osi bębna. 6.Wkręcić w oś śrubę aby uchronić ją przed rozklepaniem i uderzać młotkiem w oś dotąd aż zacznie wysuwać się z...
Witam, Zabrałem się za wymianę łożysk w pralce LG F2WV5S8S1E. Łożyska poszły gładko, natomiast simering nie chce wejść na miejsce. Kupiłem najpierw zamiennik bez dodatkowego kołnierza, natomiast po przeczytaniu podobnego tematu dokupiłem oryginał, który tak samo jak zamiennik nie chce wejść w gniazdo. Gdy dopchnę z jednej strony, wyskakuje z drugiej....
Łożysko 6206zz, 6205zz, simering 35/65x11/15 Zbiornika nie musisz wyciągać masz dostęp do krzyżaka z łożyskami po zdjęciu tylnej ścianki, ściągacz na ogół zbędny, chyba że do zdjęcia koła pasowego Poczytaj to Cię trochę naprowadzi ;) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Nie będę zdejmował i rozbierał żeby zrobić zdjęcie z miarką. Łożysko jest 6013 czyli 65x100mm. Simering jest 80 albo 85x100 i on pracuje na chromowanym tłoczysku, które jest przewiercone tak by naszło na ten sam wymiar co łożysko. I właśnie uszczelnienie tych elementów jest za pomocą oringu. Ten zielony zgarniacz ma takie same wymiary jak simering....
Właśnie podjąłem próbę.Obręcz zdjęta,pokrywa z bębnem wyjęta.Siadło łożysko od środka .I teraz mam problem następny jak wyjąć to łożysko.Chyba jest też jikiś simering.Jak to wyjąć.Czy można czymś wybić.
Ramię jest na frezie ze stożkiem , aby zdjąć często oklepuje młotkami lub podgrzewam . Pozdrawiam
Witam. Nic nie trzeba niszczyć, w nowych młotkach HILTI zrobione są dwie dziurki widoczne na zdjęciu w które wkłada się bolce i wyciąga cały zestaw uszczelniający. Jak to zniszczysz ten plastik to zostaje tylko serwis, bo simering jest tylko jedną z części tego uszczelnienia. Dodano po 3 Pozycja 99 na rysunku. http://www.us.hilti.com/fstore/holus/tec...
Dzień dobry Czy wymieniając simering: Suzuki 4359265D00 (zamiennik Corteco 19027876B) muszę to zrobić razem z łożyskiem, inaczej się nie da? Wiem, że jest duży problem żeby zdjąć pierścień.
Kolega wszystko sprawdził ale już nowego łożyska nie założył na ośkę żeby sprawdzić czy nie ma luzu Dodano po 8 Ale kolega kecajk49 znowu mnie nie zawiódł, prostą metodą na sprawdzenie jest energicznie szarpnąć bębnem w górę i dół na zdjętym pasku, ewentualnie nowy simering będzie utrudniał tę diagnozę ale powinien być slyszalny stukot metalu o metal
A tu nie ma deka smaru.Na sucho to nie pochodzi. W środku tam gdzie styka łożysko z ośką dałem troszkę smaru - tyle co na zdjęciu - na simering niestety nic nie dałem. To co rozkręcamy? Wszystko już złożyłem i zrobiłem płukanie z wirowaniem na 800 obrotów. Jak miałbym to spowrotem rozkręcać to szlag mnie trafi. a ile tego smaru tam wsadzić?
Wstawiam zdjęcie, nie da się go uratować, bo simering w nim wyżłobił krater.
Dzięki, w sumie tak myślałem, że to już tylko krzyżak może być problemem, jednak człowiek się łudził, że może coś innego :/. Racja, przy takiej robocie to już łożyska i simering do wymiany za jednym zamachem. Pytanko, ten krzyżak na zdjęciu spawany czy takie wżery??
Citroenie C4 1,4 16V 88 KM benzyna silnik KFU Zdjęcie z ostatniej wymiany, zrobiłem 20 tyś no i zaczął lać olej przez simering
Zrób zdjęcie osi krzyżaka głównie chodzi o bieżnię po której chodzi simering oraz większe łożysko. Pod łożysko gdy wytarta oś można napunktować i nałożyć kleju Distal i będzie. Ale gdy jest wytarta bieżnia pod simering to trzeba tokarza i wymienić tą tulejkę.
Przecież na tym zdjęciu z czopem na wirnik alternatora widać, że simering za płytko wciśnięty i za duży otwór ma, warga uszczelniacza powinna przylegać do walcowej części tego czopa.
Witam, mam zdjęty uszczelniacz wału korbowego (bez żadnego ustawiania) i teraz pytanie jak zgrać nowy simering z położeniem wału korbowego ?
simering pralce simering bęben amica simering
zgrzewarka oporowa stm32 temperatury hotpoint ariston pralko
zmywarka whirpool mruga start bateria parkside
Bezpiecznik alarmu Honda Civic VIII UFO 2006 UC3843 SMD w ładowarce DeWalt – podłączenie pinów 2 i 5 do masy pierwotnej, MOSFET 11N80C3