A na moje oko zbieżność nigdy nie jest powodem zdzierania jednej opony. Ustawianie zbieżności ma wpływ na pozostałe kąty geometrii zawieszenia i jeśli ustawianie zbieżności daje pozytywny rezultat w materii zdzierania opony to tylko dlatego,że wada była gdzie indziej w geometrii ,a my ją zupełnie przypadkowo skorygowaliśmy. Jeśli w zawieszeniu wszystko...
Zdarta opona może świadczyć też o źle ustawionej rozbieżności (przy przednim napędzie), lub zbieżności (przy tylnym napędzie) lecz przeważnie następuje wówczas zdzieranie obu opon. Należy sprawdzić zbieżność / rozbieżność kół przednich.
Krzywa felga, bądź problem z samą oponą. Zamieniałeś tylne koła z przednimi?
Skrzyżowanie pełne stojących samych "elektryków" i cisza, nie czuć żadnych spalin. Samochody ruszają. Dalej nie czuć spalin i praktycznie brak hałasu - ależ to dziwne uczucie. Tylko słychać te zdzierające się opony. :)
Albo rant błotnika wciągnięty do środka przy klepaniu, lub felga z innym offsetem. Jeśli nie zdziera opon prosto się prowadzi, nie ma się czym przejmować. Jeśli zaś to faktycznie wada nadwozia, to auto do złomowania.
Szeroka opona, niski profil, kąty pochylenia na minusie ,więc auto praktycznie stoi na wewnętrznych krawędziach opony. Możesz się ratować przestawieniem geometrii w stronę zbieżności , oczywiście w zakresie tolerancji.
Żeby opony nie ścinało od wewnątrz musisz dać w prawo(bardziej zbieżne).
Kolego zobacz czy przypadkiem nie masz układu z dwoma poziomami jazdy. Niektóre naczepy (bardzo rzadko) mają zawór poziomowania (ten z prętem pod naczepą) z drugim poziomem jazdy (wtedy przy porcie oznaczonym 4 jest podłączony wąż pneumatyczny). Chodzi o to wtedy, że jak oś 1 idzie do góry, to cała naczepa też podnosi się (drugi poziom jazdy ) żeby...
Zgięty wahacz, amortyzator, rama pomocnicza - wybierz sobie coś z tego. Ogólnie złe pochylenie zwrotnicy.
Jeśli chcesz zrobić napęd przez oponę to daruj sobie. Będzie Ci zdzierać oponę ,a w mokrzejsze dni może się ślizgać. Moim zdaniem lepszy jest napęd poprzez zębatkę.
zmieniłem opony letnie na zimowe wtedy zauważyłem że są bardzo zdarte od wewnącz.jaka to przyczyna ? co mam robić? opony letnie do wyżucenia,szkoda mi teraz zimowych.
W górnej części koła idzie wahacz wygięty trochę jak S. W miejscu łączenia go z ramą jest śruba z mimośrodem. Druga śruba (od zbieżności) jest na dolnym, długim wahaczu. Ja bym sprawdził obie wartości. Z tymi kołami to prawda. Górny wahacz jest krótszy niż dolny, więc pod obciążeniem będzie lekka zmiana kąta pochylenia koła.
Mierzysz odległość kół, od środka opony 1 do 2, z przodu i z tyłu ma się w miarę zgadzać. Uważaj tylko ,żeby ci się koła nie rozjeżdżały,to nie samochód, po prostu ustawiasz tak jak wyczujesz, tak aby opony się nie zdzierały, i nie ściągało do rowu. :D Najlepiej podnieść przód na środku lewarkiem. Sprawdź luzy na łożyskach, sworzniu tulejkach o ile...
witam, problem jest następujący: po ustawieniu zbieżności przez mechanika dalej zdziera opony, mechanik powiedzial ze juz bardziej sie nie da ustawic ze bedzie trzeba u blacharza rozpychac karoserie od straony amortyzatorów. Opony zdziera od wewnątrz. Co wy na to?? to jedyny sposób??
Nie wiedziałem jak to jest dokładnie w Ibizie dla tego pytałem wiem że w nie których maglownicach dało się tak zrobić ale jak myślicie czy te luzy mogą być przyczyną zdzierania się opon ?
Wydaje mi się, że artykuł jest troszeczkę naciągany. Bo gdyby dotyczyło to pojazdów EV na całym świecie to już by było bardzo głośno na ten temat od paru lat. Tak wiem, że elektryk jest cięższy i to ma wpływ na opony i że przyspiesza szybciej, ale zdzierać opony po 10-15 tys to byłby krzyk w świecie. 10 tys to jest jeden rok jazdy.
Ja mam pytanie odnośnie malucha FL-a wymieniałem w nim sprężyna i jedna strona patrzy mi za wysoko dokładnie prawa i zdziera mi oponę.:)
od tego wszystkiego co piszecie nie zdzierało by opon, jak zdziera i dziwnie się kieruje to zbieżność jest do ustawienia, tylko mało kto umie to porządnie ustawić, ja tam sam sobie ustawiam na miarkę bo "fachowców" mam już dosyć, tylko to żeby miarką ustawić dobrze, to trzeba sporo zabawy i sporo poprawek, najlepiej na prostej równej drodze asfaltowej,...
Pomyslcie czy przy źle ustawionej zbieżności może zdzierac opony od wewnątrz i zewnątrz? Jeżeli jest zle ustawiona zbieżność musi ściągać.
Uwaga temat jest taki w Volvo zastosowano blokadę postoju żeby nie zdzierać opon, układ wspomagania ogranicza wydolność i nic z tym się nie zrobi. Tak moi drodzy wytłumaczył mi fachowiec z serwisu. Jest jeszcze opcja ciężko pracujących zwrotnic ale wątpię żeby to dotyczyło mojego autka.
Ten brak mechanizmu różnicowego to błąd bo teraz tego nie wyczuwasz, bo widziałem, ze są jeszcze gładkie opony a jak założysz te z protektorem to będzie ciężko skręcać i będą zdzierały się opony a pasek od alternatora wystarczy założyć krótszy i napinacza nie będzie trzeba
tuleja w resorku byla strasznie 'wyrypana', zmienilem obie i jest wszystko ok przestalo sciagac i nie zdziera opony, pierwsza ingerencja w zawieszenie przy przebiegu 230tys mil:)
Podejrzewam, że gdybyś miał dłuższy kawałek do cofnięcia koła na tylnej osi ustawimy by się maksymalnie w lewo lub w prawa stronę. Oczywiście nie wchodząc w koszta wymian podzespołów tylko i wyłącznie spróbował bym kalibracji na początku. Miałem kiedys przypadek zdzierania opon ponieważ delikatnie geometrią była źle ustawione po kalibracji wszystko...
Przyczyn może być wiele. Praktycznie dużo wymieniłeś, sprawdź, czy nie zdziera opon. Dostałeś wydruk przy sprawdzeniu zbieżności? Obstawiam tuleje wahaczy albo amortyzatory ale bez oględzin nie można tego potwierdzić. Są to tylko domysły.
Skoro producent traktora nie instalował wspomagania kierownicy, to uznał raczej, że jest to nie potrzebne. Ja w swoim ciągniku nie mam wspomagania. Jeżdżę bez kompletu przednich obciążników i powiem, że lekko się kręci, nie zdziera tak opon i jest ok. Wspomaganie kierownicy to zbędny wydatek w tak lekkim ciągniku. Do tego jest to pewnego rodzaju dodatkowe...
Zauważyłem dwie rzeczy 1- nie zdziera opon 2- lekko uszkodzona guma na łożysku amora(z jednej strony pęknięta i wypchana do góry)
Dzięki wszystkim za zainteresowanie , opony są w takim rozmiarze jaki powinny być czyli 205/55/16. A co do gwarancji producenta to chyba już po niej bo był naprawiany samodzielnie a nie w aso. pozostaje tylko chyba dobry mechanik z dobrym sprzętem.Ktoś napisał że 307 tak zdziera opony to pomyślałem że i u mnie może też tak jest . Dzięki jeszcze raz...
Witam, U mnie też ten sam problem. Podczas przyśpieszania auto skręca w lewo. Geometra ustawiona, na luzie jedzie prosto, opon nie zdziera, w zawieszeniu brak luzów.
Jeszcze tylko podpowiem - pięć cienkich przewodów z koła to czujnik Halla - dzięki niemu kontroler wie w jakiej fazie obrotu jest koło (co 60/120 stopni) Dzięki temu można: - hamować silnikiem bez zwierania faz zasilania :-) - synchronizować obroty obu silników do tej samej liczby obrotów na min (zakręty, zdzieranie opon) - precyzyjniej sterować prędkością...
Witam, Tylne koła ustawione są mniej więcej tak /-----| nie wiem co moze byc przyczyną. Narazie nie zdziera opony jeszcze, chociaz pochylenie jest dosc duze w porównaniu z prawym kołem które jest proste. Proszę o pomoc.
Ja bym sobie to drugie auto odpuścił chyba że pan pokaże jak było rozbite , bo rozbite w 100% było . Poza tym jak już musisz je kupć to do sprawdzenia jest cała geometria bo może jeździć bokiem , zdzierać opony albo się złamać na poł bo dupencja jest od jednego a mordencja od drugiego . Cyba że masz 4 cwiartuchny bo tak też bywa . Miernik grubości lakieru...
Jak podnieś tylne zwieszenie aby koła się nieco wyprostowały bo wygląda jakby sie miał zaraz rozkraczyć i zdziera opony od strony wewnętrznej. Już wymieniłem sprężyny i amortyzatory ale na niewiele to sie zdało proszę o pomoc czy jest jakaś regulacja tylnego zwieszenia pozdrawiam
Jeśli ciśnienie byłoby zbyt niskie, to by zdzierało zewnętrzną i wewnętrzną stronę opony. Winowajcą może być jeszcze uszkodzona końcówka drążka kierownicy.
Witam serdecznie. problem polega na zdzieraniu opon od wewnętrznej strony. Tak wiem to zbierznosc. Ale przed zbierznościa drążki i koncowki wahaczy musze wymienic. Problem polega na tym ze z jednej strony mam sworzeń mocowany na 3 śruby a z drugiej na 2 .. Pytanie.. Czy nie bedzie przeszkadzało to w ustawieniu zbierznosci ? Czy nie sa krotsze/ dłuższe...
Jak podnieść samochód w górę kupiłem i był bardzo obniżony z tyłu koła wyglądały jakby chciał sie rozkraczy albo pod wielkim ciężarem takie ułożenie jest dobre na zakręty ale przy dłuższej jeździe zdzierają mi sie opony od strony wewnętrznej. Wymieniłem amortyzatory i sprężyny ale na niewiele to sie zdało czy jest inny sposób wyprostowania tych kół...
Bardzo dziękuje za wyjaśnienie błędów. A mam jeszcze jeden bardzo gryzący problem z zawieszeniem przy tym samochodzie. A chodzi o most. Ciągle się przesuwa na prawą stronę. Przy tym samochodzie są poduszki i pół resor. Wszystkie tuleje są wymienione na nowe. Most został wyciągnięty. Zostały przejrzane tzw. kołki - są ok, wymienione cybanty i z powrotem...
Jeżdżę Volvo Fh4 z 2015 roku. Po zapięciu naczepy z ładunkiem nie mogę podnieść osi włączonej. Wcześniej jeździłem volvem z 2010 roku i nie było z tym problemu. Byliśmy u dealera Volvo i niestety nie mogą nam pomoc. Słyszałem ze da się to jednak ominąć i w nowych Volvach. Dodam ze przez to ze oś jest cały czas opuszczona pod załadunkiem podczas manewrowania...
Producenci tarcz stosują powierzchniową obróbkę cieplno-chemiczną która zapobiega korozji, Tak tak stosują na zewnątrz po to żeby w magazynie i przed montażem nie pokryła się warstwą korozji parę razy przyhamujesz i już tej warstwy ochronnej nie ma a ponieważ jak pisałem to żeliwo duże wielkie kawałki węgla między którymi jedyne co może być to korozja....
Geometria jest dobra bo opon nie zdziera ani od zewnątrz ani od wewnątrz to o niczym nie świadczy. Geometrię robi się w pozycji 0st. czujnika kąta.
hamulce odbijają na pewno bo felga się nie grzeje i nie piszczy nic przy ruszaniu a stuka, a co do zdzierania opon to muszę zobaczyć bo z przodu mam dwie różne opony: kleber i continental jutro wezmę miernik i posprawdzam napięcie co do świec to na pewno nie od tego bo by silnik nie równo pracował, a pracuje równo tylko tyle że jak zdrowo dam mu gazu...
Komputer ?? opisz dokładniej który. Tylnej belce daj spokój bo to nie to. Jeśli nie stuka to jest dobrze. Skoro ściąga po puszczeniu kierownicy to chyba jednak nie masz zbierzności w tym aucie. A to że zdziera ci opony potwierdza moją teorię. Proponuje podjechać do innego warsztatu i sprawdzić zbierzność (geometrię), bo inaczej zniknie ci bardzo szybko...
Po diagnostyce stwierdzono że mam kat pochylenia prawego koła poza dopuszczalną granicą i to wynosi 1* to w efekcie daje ścinanie się koła.Wyregulowali na tyle ile to możliwe ale i tak po jakimś czasie wyjdzie to na prawym kole.Nie wiem czy jest jakiś ratunek dla tej sytuacji? Same zdzieranie opon nie jest problemem. Problemem może być nieprzewidywalne...
Nie dostrzegam, kupuję nowe opony średniej klasy i nigdy nie miałem problemu. No to masz szczęście i tyle. Chociażby nieco wyżej możesz się przekonać, że inni z nowymi oponami problemy miewają. Ja też miałem ("buła" na bocznej powierzchni po miesiącu). Temat coraz słabszej jakości i coraz szybciej wycierającej się "ekologicznej" mieszanki nowych opon...
Mogę Ci tylko doradzić, pojedz na geometrie z prawdziwego zdarzenia i będziesz wszystko wiedział Byłem. Większych problemów z trakcją nie miałem. Auto nie ściągało ani nie zdzierało opon. Zmieniono jeden parametr z -3,5 stopnia na -1,5 stopnia (nie pytajcie jaki bo się na tym nie znam). W każdym razie po wymianie opon i sprawdzeniu geometrii auto zachowuje...
Co tam dokładnie było regulowane? Czym kręcił? Może to mało poprawnie politycznie, ale ja bym zostawił, jeśli jedzie prosto i nie ma żadnych innych anomalii podczas prowadzenia to się nie ma co przejmować. Obserwować opony, jeśli będzie zdzierać albo zostawiać 4 ślady (:D) to wtedy się zastanawiać co dalej.
Dzień dobry, od 4mc jestem posiadaczem volvo fm 2006 r z 3 osią skrętną. Początkowo wszystko było dobrze, po około 2mc oś skrętna zaczęła mieć problemy ze skrętem. Początkowo wyskakiwał komunikat o niskim poziome oleju (był sprawdzony i był w normie) reset przywracał normalną pracę osi. Na pusto działała normalnie lecz pod załadunkiem już nie. W tej...
O wew. część przy podłużnicy obciera? (przy odboju wahacza ?) Koła masz jakie, w sensie felgi (wymiary, średnica, szerokość i ET) oraz jakie opony? Jeśli masz coś w rozmiarze "beczkowym" to by wyglądało, że jakaś usterka zawieszenia, być może tuleje na wahaczu wysypane, ale żeby aż tak? W życiu bym nie pomyślał... Jak z korozją u kolegi, podłużnice...
Witam serdecznie. Proszę o poradę, ile i jakie tuleje potrzebne, żeby wymienić w tylnym zawieszeniu w Touranie, i gdzie kupić śruby mimośrodowe do tulei w dolnych wahaczach bo nie można ich ruszyć (trzeba wycinać), a po wymianie trzeba ustawić zbieżność bo zdziera opony. Może ktoś ma jakieś skany, instrukcję lub coś, co mi pomoże w wymianie tulejek.
http://obrazki.elektroda.pl/5513578200_1... Witam, kiedyś założyłem temat ( http://obrazki.elektroda.pl/5513578200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8958529900_1... http://obrazki.elektroda.pl/8050077300_1... http://obrazki.elektroda.pl/1844368400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9696571100_1...
daras41 Tak wiec dzisiaj jadę wymienić łożyska i pojadę na ASO sprawdzić zbieżność kół, jeśli facet coś wyreguluje to znaczy ze miało wpływ ale mówiłem mu ze mam do wymiany łożysko lewe, to powiedział mi ze to nie ma wpływu i nic już tu więcej nie poprawi bo tak może zostać ściągać nie będzie i zdzierać opony także ( tyle specjalista diagnostyk z ASO...
zdzieranie lakieru wklęsły jednej opony renault scenic opony
jakie imadło kupić otwierać domofon przewód telefoniczny kolor
czyszczenie pralki reset błędu pralki bosch
Klucz belkowy – zasada działania, budowa, dokładność, porównanie z klikowym i cyfrowym LG NB2430A soundbar – parowanie pilota i Bluetooth, instrukcja obsługi