Krzywa felga, bądź problem z samą oponą. Zamieniałeś tylne koła z przednimi?
A na moje oko zbieżność nigdy nie jest powodem zdzierania jednej opony. Ustawianie zbieżności ma wpływ na pozostałe kąty geometrii zawieszenia i jeśli ustawianie zbieżności daje pozytywny rezultat w materii zdzierania opony to tylko dlatego,że wada była gdzie indziej w geometrii ,a my ją zupełnie przypadkowo skorygowaliśmy. Jeśli w zawieszeniu wszystko...
... a czemu tylko w jednej oponie to się dzieje? Może to być problem z kątem pochylenia koła?
Zdarta opona może świadczyć też o źle ustawionej rozbieżności (przy przednim napędzie), lub zbieżności (przy tylnym napędzie) lecz przeważnie następuje wówczas zdzieranie obu opon. Należy sprawdzić zbieżność / rozbieżność kół przednich.
Wspomaganie nie posiadam i też tak myślałem że luzy na maglownicy nie spowodowały by zdzierania się opon z jednej strony a czy władowałem się w jakąś dziur to szczerze mówiąc to nie pamiętam jakiejś konkretnej
Skrzyżowanie pełne stojących samych "elektryków" i cisza, nie czuć żadnych spalin. Samochody ruszają. Dalej nie czuć spalin i praktycznie brak hałasu - ależ to dziwne uczucie. Tylko słychać te zdzierające się opony. :)
Szeroka opona, niski profil, kąty pochylenia na minusie ,więc auto praktycznie stoi na wewnętrznych krawędziach opony. Możesz się ratować przestawieniem geometrii w stronę zbieżności , oczywiście w zakresie tolerancji.
Ja mam pytanie odnośnie malucha FL-a wymieniałem w nim sprężyna i jedna strona patrzy mi za wysoko dokładnie prawa i zdziera mi oponę.:)
Zgięty wahacz, amortyzator, rama pomocnicza - wybierz sobie coś z tego. Ogólnie złe pochylenie zwrotnicy.
Albo rant błotnika wciągnięty do środka przy klepaniu, lub felga z innym offsetem. Jeśli nie zdziera opon prosto się prowadzi, nie ma się czym przejmować. Jeśli zaś to faktycznie wada nadwozia, to auto do złomowania.
Zauważyłem dwie rzeczy 1- nie zdziera opon 2- lekko uszkodzona guma na łożysku amora(z jednej strony pęknięta i wypchana do góry)
Kolego zobacz czy przypadkiem nie masz układu z dwoma poziomami jazdy. Niektóre naczepy (bardzo rzadko) mają zawór poziomowania (ten z prętem pod naczepą) z drugim poziomem jazdy (wtedy przy porcie oznaczonym 4 jest podłączony wąż pneumatyczny). Chodzi o to wtedy, że jak oś 1 idzie do góry, to cała naczepa też podnosi się (drugi poziom jazdy ) żeby...
Ja bym sobie to drugie auto odpuścił chyba że pan pokaże jak było rozbite , bo rozbite w 100% było . Poza tym jak już musisz je kupć to do sprawdzenia jest cała geometria bo może jeździć bokiem , zdzierać opony albo się złamać na poł bo dupencja jest od jednego a mordencja od drugiego . Cyba że masz 4 cwiartuchny bo tak też bywa . Miernik grubości lakieru...
zmieniłem opony letnie na zimowe wtedy zauważyłem że są bardzo zdarte od wewnącz.jaka to przyczyna ? co mam robić? opony letnie do wyżucenia,szkoda mi teraz zimowych.
Jeśli chcesz zrobić napęd przez oponę to daruj sobie. Będzie Ci zdzierać oponę ,a w mokrzejsze dni może się ślizgać. Moim zdaniem lepszy jest napęd poprzez zębatkę.
W górnej części koła idzie wahacz wygięty trochę jak S. W miejscu łączenia go z ramą jest śruba z mimośrodem. Druga śruba (od zbieżności) jest na dolnym, długim wahaczu. Ja bym sprawdził obie wartości. Z tymi kołami to prawda. Górny wahacz jest krótszy niż dolny, więc pod obciążeniem będzie lekka zmiana kąta pochylenia koła.
witam, problem jest następujący: po ustawieniu zbieżności przez mechanika dalej zdziera opony, mechanik powiedzial ze juz bardziej sie nie da ustawic ze bedzie trzeba u blacharza rozpychac karoserie od straony amortyzatorów. Opony zdziera od wewnątrz. Co wy na to?? to jedyny sposób??
od tego wszystkiego co piszecie nie zdzierało by opon, jak zdziera i dziwnie się kieruje to zbieżność jest do ustawienia, tylko mało kto umie to porządnie ustawić, ja tam sam sobie ustawiam na miarkę bo "fachowców" mam już dosyć, tylko to żeby miarką ustawić dobrze, to trzeba sporo zabawy i sporo poprawek, najlepiej na prostej równej drodze asfaltowej,...
Witam serdecznie. problem polega na zdzieraniu opon od wewnętrznej strony. Tak wiem to zbierznosc. Ale przed zbierznościa drążki i koncowki wahaczy musze wymienic. Problem polega na tym ze z jednej strony mam sworzeń mocowany na 3 śruby a z drugiej na 2 .. Pytanie.. Czy nie bedzie przeszkadzało to w ustawieniu zbierznosci ? Czy nie sa krotsze/ dłuższe...
Ten brak mechanizmu różnicowego to błąd bo teraz tego nie wyczuwasz, bo widziałem, ze są jeszcze gładkie opony a jak założysz te z protektorem to będzie ciężko skręcać i będą zdzierały się opony a pasek od alternatora wystarczy założyć krótszy i napinacza nie będzie trzeba
Pomyslcie czy przy źle ustawionej zbieżności może zdzierac opony od wewnątrz i zewnątrz? Jeżeli jest zle ustawiona zbieżność musi ściągać.
Wydaje mi się, że artykuł jest troszeczkę naciągany. Bo gdyby dotyczyło to pojazdów EV na całym świecie to już by było bardzo głośno na ten temat od paru lat. Tak wiem, że elektryk jest cięższy i to ma wpływ na opony i że przyspiesza szybciej, ale zdzierać opony po 10-15 tys to byłby krzyk w świecie. 10 tys to jest jeden rok jazdy.
Uwaga temat jest taki w Volvo zastosowano blokadę postoju żeby nie zdzierać opon, układ wspomagania ogranicza wydolność i nic z tym się nie zrobi. Tak moi drodzy wytłumaczył mi fachowiec z serwisu. Jest jeszcze opcja ciężko pracujących zwrotnic ale wątpię żeby to dotyczyło mojego autka.
Podejrzewam, że gdybyś miał dłuższy kawałek do cofnięcia koła na tylnej osi ustawimy by się maksymalnie w lewo lub w prawa stronę. Oczywiście nie wchodząc w koszta wymian podzespołów tylko i wyłącznie spróbował bym kalibracji na początku. Miałem kiedys przypadek zdzierania opon ponieważ delikatnie geometrią była źle ustawione po kalibracji wszystko...
Skoro producent traktora nie instalował wspomagania kierownicy, to uznał raczej, że jest to nie potrzebne. Ja w swoim ciągniku nie mam wspomagania. Jeżdżę bez kompletu przednich obciążników i powiem, że lekko się kręci, nie zdziera tak opon i jest ok. Wspomaganie kierownicy to zbędny wydatek w tak lekkim ciągniku. Do tego jest to pewnego rodzaju dodatkowe...
tuleja w resorku byla strasznie 'wyrypana', zmienilem obie i jest wszystko ok przestalo sciagac i nie zdziera opony, pierwsza ingerencja w zawieszenie przy przebiegu 230tys mil:)
Przyczyn może być wiele. Praktycznie dużo wymieniłeś, sprawdź, czy nie zdziera opon. Dostałeś wydruk przy sprawdzeniu zbieżności? Obstawiam tuleje wahaczy albo amortyzatory ale bez oględzin nie można tego potwierdzić. Są to tylko domysły.
Mogę Ci tylko doradzić, pojedz na geometrie z prawdziwego zdarzenia i będziesz wszystko wiedział Byłem. Większych problemów z trakcją nie miałem. Auto nie ściągało ani nie zdzierało opon. Zmieniono jeden parametr z -3,5 stopnia na -1,5 stopnia (nie pytajcie jaki bo się na tym nie znam). W każdym razie po wymianie opon i sprawdzeniu geometrii auto zachowuje...
Jeszcze tylko podpowiem - pięć cienkich przewodów z koła to czujnik Halla - dzięki niemu kontroler wie w jakiej fazie obrotu jest koło (co 60/120 stopni) Dzięki temu można: - hamować silnikiem bez zwierania faz zasilania :-) - synchronizować obroty obu silników do tej samej liczby obrotów na min (zakręty, zdzieranie opon) - precyzyjniej sterować prędkością...
Witam, Tylne koła ustawione są mniej więcej tak /-----| nie wiem co moze byc przyczyną. Narazie nie zdziera opony jeszcze, chociaz pochylenie jest dosc duze w porównaniu z prawym kołem które jest proste. Proszę o pomoc.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie , opony są w takim rozmiarze jaki powinny być czyli 205/55/16. A co do gwarancji producenta to chyba już po niej bo był naprawiany samodzielnie a nie w aso. pozostaje tylko chyba dobry mechanik z dobrym sprzętem.Ktoś napisał że 307 tak zdziera opony to pomyślałem że i u mnie może też tak jest . Dzięki jeszcze raz...
Jak podnieś tylne zwieszenie aby koła się nieco wyprostowały bo wygląda jakby sie miał zaraz rozkraczyć i zdziera opony od strony wewnętrznej. Już wymieniłem sprężyny i amortyzatory ale na niewiele to sie zdało proszę o pomoc czy jest jakaś regulacja tylnego zwieszenia pozdrawiam
Mierzysz odległość kół, od środka opony 1 do 2, z przodu i z tyłu ma się w miarę zgadzać. Uważaj tylko ,żeby ci się koła nie rozjeżdżały,to nie samochód, po prostu ustawiasz tak jak wyczujesz, tak aby opony się nie zdzierały, i nie ściągało do rowu. :D Najlepiej podnieść przód na środku lewarkiem. Sprawdź luzy na łożyskach, sworzniu tulejkach o ile...
ja nie mechanik, ale masz na postoju samochod zlap za kolo i szarpnij (tylko tak zebys nie urwal :)) mozesz miec niewywazone kolo, lozysko(ka) do wymiany, cisnienie... moze hamuec nie odbija bo sie zapiekl (przeedz sie jakis dystans i wez sprawdz czy tarcza w stodunku do 2 nie jest cielejsza no takie pare co do tego bica no i zobacz czy rowno zdziera...
Jak podnieść samochód w górę kupiłem i był bardzo obniżony z tyłu koła wyglądały jakby chciał sie rozkraczy albo pod wielkim ciężarem takie ułożenie jest dobre na zakręty ale przy dłuższej jeździe zdzierają mi sie opony od strony wewnętrznej. Wymieniłem amortyzatory i sprężyny ale na niewiele to sie zdało czy jest inny sposób wyprostowania tych kół...
Bardzo dziękuje za wyjaśnienie błędów. A mam jeszcze jeden bardzo gryzący problem z zawieszeniem przy tym samochodzie. A chodzi o most. Ciągle się przesuwa na prawą stronę. Przy tym samochodzie są poduszki i pół resor. Wszystkie tuleje są wymienione na nowe. Most został wyciągnięty. Zostały przejrzane tzw. kołki - są ok, wymienione cybanty i z powrotem...
Witam, U mnie też ten sam problem. Podczas przyśpieszania auto skręca w lewo. Geometra ustawiona, na luzie jedzie prosto, opon nie zdziera, w zawieszeniu brak luzów.
Jeżdżę Volvo Fh4 z 2015 roku. Po zapięciu naczepy z ładunkiem nie mogę podnieść osi włączonej. Wcześniej jeździłem volvem z 2010 roku i nie było z tym problemu. Byliśmy u dealera Volvo i niestety nie mogą nam pomoc. Słyszałem ze da się to jednak ominąć i w nowych Volvach. Dodam ze przez to ze oś jest cały czas opuszczona pod załadunkiem podczas manewrowania...
Jeśli ciśnienie byłoby zbyt niskie, to by zdzierało zewnętrzną i wewnętrzną stronę opony. Winowajcą może być jeszcze uszkodzona końcówka drążka kierownicy.
Komputer ?? opisz dokładniej który. Tylnej belce daj spokój bo to nie to. Jeśli nie stuka to jest dobrze. Skoro ściąga po puszczeniu kierownicy to chyba jednak nie masz zbierzności w tym aucie. A to że zdziera ci opony potwierdza moją teorię. Proponuje podjechać do innego warsztatu i sprawdzić zbierzność (geometrię), bo inaczej zniknie ci bardzo szybko...
Oto czego dzisiaj się dowiedziałem od znajomego rzeczoznawcy: To są jak najbardziej oryginalne Dunlopy. Zresztą, przecież przy bieżnikowaniu stara opona jest zdzierana niemal do samego uzbrojenia i nie zostają żadne oznaczenia producenta, a te opony różnią się tylko tą łatką. Sęk jednak w czym innym i to akurat wyjaśnia pochodzenie tej łatki: otóż ten...
Po diagnostyce stwierdzono że mam kat pochylenia prawego koła poza dopuszczalną granicą i to wynosi 1* to w efekcie daje ścinanie się koła.Wyregulowali na tyle ile to możliwe ale i tak po jakimś czasie wyjdzie to na prawym kole.Nie wiem czy jest jakiś ratunek dla tej sytuacji? Same zdzieranie opon nie jest problemem. Problemem może być nieprzewidywalne...
Geometria jest dobra bo opon nie zdziera ani od zewnątrz ani od wewnątrz to o niczym nie świadczy. Geometrię robi się w pozycji 0st. czujnika kąta.
Dzień dobry, od 4mc jestem posiadaczem volvo fm 2006 r z 3 osią skrętną. Początkowo wszystko było dobrze, po około 2mc oś skrętna zaczęła mieć problemy ze skrętem. Początkowo wyskakiwał komunikat o niskim poziome oleju (był sprawdzony i był w normie) reset przywracał normalną pracę osi. Na pusto działała normalnie lecz pod załadunkiem już nie. W tej...
http://obrazki.elektroda.pl/5513578200_1... Witam, kiedyś założyłem temat ( http://obrazki.elektroda.pl/5513578200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8958529900_1... http://obrazki.elektroda.pl/8050077300_1... http://obrazki.elektroda.pl/1844368400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9696571100_1...
Witam serdecznie. Proszę o poradę, ile i jakie tuleje potrzebne, żeby wymienić w tylnym zawieszeniu w Touranie, i gdzie kupić śruby mimośrodowe do tulei w dolnych wahaczach bo nie można ich ruszyć (trzeba wycinać), a po wymianie trzeba ustawić zbieżność bo zdziera opony. Może ktoś ma jakieś skany, instrukcję lub coś, co mi pomoże w wymianie tulejek.
daras41 Tak wiec dzisiaj jadę wymienić łożyska i pojadę na ASO sprawdzić zbieżność kół, jeśli facet coś wyreguluje to znaczy ze miało wpływ ale mówiłem mu ze mam do wymiany łożysko lewe, to powiedział mi ze to nie ma wpływu i nic już tu więcej nie poprawi bo tak może zostać ściągać nie będzie i zdzierać opony także ( tyle specjalista diagnostyk z ASO...
Co tam dokładnie było regulowane? Czym kręcił? Może to mało poprawnie politycznie, ale ja bym zostawił, jeśli jedzie prosto i nie ma żadnych innych anomalii podczas prowadzenia to się nie ma co przejmować. Obserwować opony, jeśli będzie zdzierać albo zostawiać 4 ślady (:D) to wtedy się zastanawiać co dalej.
Witam mam problem z geometrią a dokładniej z pochyleniem lewego koła. Samochód to A3 Sportback rok 2008 modelowo 2009. Auto mam od 2 lat i od samego początku delikatnie ściąga w prawo (opon nie zdziera) w lato na oponach letnich felgi aluminiowe ściąga na prawo teraz założyłem zimówki na stalówkach i dalej ściąga delikatnie w prawo (zmiana kół z tyłu...
(at)elektron2014 w sklepach z chińskim badziewiem za 1 grosz są 3 kategorie kierowniczek 1. wie, że wszystko co sprzedaje jest zepsute, niesprawne, uszkodzone i to wciska na siłę, głosem i przemocą 2. wie, że wszystko co sprzedaje jest zepsute, ze zwrotów, ale udaje że nic nie wie, metoda na głupią 3. nie wie, że wszystko co sprzedaje jest zepsute,...
Na rolkach pewnie nie było to sprawdzane (auto nalezy do mojego kolegi), co do wyważenia wału to raczej odrzucam taką możliwość, przy dużych prędkościach nie ma żadnych bić ani stuków. Z tego co wiem, dolegliwość ta stała się nagle, po tym jak kolega połamał felgę na dziurze w drodze. Zgięty został dolny wahacz, wymienili go i zaczęły się te stuki....
Panowie co jeszcze może być powodem delikatnego podszarpywania ciągnika podczas jazdy (po odpuszczeniu gazu ustaje). Posiadam to auto od dwóch lat i generalnie występowało to od samego zakupu. W tym czasie zrobione ok 200tkm (teraz ma 860). Wymieniane było kompletne sprzęgło, wszystkie cztery sierżanty (łączniki) tylnego zawieszenia (miały luzy) oraz...
Zrobiona pierwsza trasa po tych całych naprawach , oczywiście ściąga jak ściągało ale doszło "szarpanie kierownicą" tak to określa kierowca , raz mocniej raz lżej tak się dzieje. Mówi że to takie wrażenie sprawia jakby jechał na kwadratowych kołach. Co może być przyczyną takiego zachowania? Olej jest pod maxa. Kolego nie rozkładaj rąk jak wiadomo kto.....
No może trochę mnie poniosło. Ale jak słyszę o takiej marce i takich głośnikach to aż mnie skręca. Alphard to bazarowa marka. Kupują co popadnie skąd popadnie, byle tanio a potem naklejają naklejki swoje. Czasem coś picuję. Miałem okazję kilka osób wyleczyć z tej marki jak pozwoliłem im zamiast Alphardów podłączyć jakikolwiek sensowny głośnik, niekoniecznie...
Hamulce, zawieszenie są ok wszystko jest sztywne, felgi wyważone opony w dobrym stanie bez oznak zdzierania z którejś strony, geometria ustawiona idealnie Czyżby autor postu nie do końca wszystko sprawdził? Załóżmy że zawieszenie jest ok, teraz należy sprawdzić parametry pokazywane przez komputer związane z układem kierowniczym.
Nie dostrzegam, kupuję nowe opony średniej klasy i nigdy nie miałem problemu. No to masz szczęście i tyle. Chociażby nieco wyżej możesz się przekonać, że inni z nowymi oponami problemy miewają. Ja też miałem ("buła" na bocznej powierzchni po miesiącu). Temat coraz słabszej jakości i coraz szybciej wycierającej się "ekologicznej" mieszanki nowych opon...
Witam. Zacznę od początku w moim passacie mechanik wymienił około 2 miesiące temu wszystkie przednie wahacze, amortyzatory oraz przegub prawy zewnętrzny. Około tydzień temu przy maksymalnym skręcie kół coś zaczęło stukać w prawym przegubie. Po kilku takich skrętach przegub się rozłączył, mechanik wytłumaczył to słabym zabezpieczeniem. Po kilku dniach...
Opowiem Wam pewną historię, jest ona prawdziwa. Pewien Mercedes 190D z rocznika bodajże 1983. Samochód uderzony w lewy bok, ale nie na tyle, aby nie jeździć. Ma też rozwalony tył. Auto nie porusza się po drogach publicznych, jest autem wożącym jedzenie, kawkę a także pracowników z i na pola. Pól jest sporo, masa hektarów (winnice, oliwki, pomarańcza,...
Witam. Przepraszam że się wtrącę ale może pomożecie mi w podobnej sprawie skoro tak długo w tym siedzicie :). Dodano po 1 aha, opon nie zdziera i na zakrętach nie ściąga.
Kilka miesięcy temu w Focus TV wyemitowano francuski "dokument" który doskonale obrazował to co napisałeś. Co tam zobaczyłem jest tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Dokładnie ten sam sposób manipulowania faktami jaki wyżej opisałeś. Też jakiś "czarny węgiel" wymyslili i go w moczu szukali. A jak znaleźli we Francji...
Witam. Nie wiem czy to pasuje do tego działu, jeśli nie proszę o przeniesienie. Zamierzam zbudować rower z silnikiem od komara/motorynki. Przełożenie napędu chciał bym zastosować takie jak w silniku Gnom, tak to zrobił kolega gmer4 w[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/t... temacie. I mam 3 pytania dotyczące właśnie takiego projektu....
to jest pewnie tak jak i teraz :) niby są ekrany ledowskie ale tego nie wprowadzą bo firmy muszą pozarabiać jeszcze na plazmowych... a znacie Gościa który nazywa się Łągiewka chyba Czesław ma jakiś patent na super zderzak i super hamulce i nikt nie chce tego kupić :) podobnie jak jakiś inny Polak wymyslił sposob na nie zdzieranie sie kół od samolotu...
Co do zderzaka i haka to przy dzisiejszych autach mała stłuczkę jest w stanie hak zminimalizować a przy większej i tak specjalnej różnicy wg mnie nie ma bo całe auto jest tak skonstruowane żeby energie pochłaniać. Poza tym dobry hak też trochę pochłonie gnąc się. Stacja jak stacja ale są takie co do roboty podchodzą rzetelnie i z usług takich należy...
Witam W moim w219 350 benzyna, lewą przednią oponę zdziera po krawędziach(ciśnienie w porządku, luzów na sworzniach brak) a prawą oponę zdziera od środka. Samochód idzie prosto, nie ściąga, lecz przed założeniem nowych opon chciałbym ustawić geometrię. Posiadam urządzenie do geometrii bosch FWA 4335, zbieżność mam ustawioną dobrze, lecz przy ustawieniu...
https://obrazki.elektroda.pl/2779157800_... To Lidka wpadła na ten szatański pomysł, który omal nie skrócił naszego lata. Skrócił dosłownie i nieodwołalnie. Bez możliwości złożenia reklamacji. Bo jak martwi mogą się odwoływać? A fakt, że wszyscy wyszliśmy z tego żywi, był w zasadzie tylko cudownym przypadkiem. Niczym w filmowych...
zdzieranie lakieru wklęsły jednej opony renault scenic opony
miernik kosztów energii biało czarny ekran laptopie kabel zasilający grubość kabla
zgrzewarka elektrooporowa zmywarka siemens
Kontaktron – przy jakiej wartości amperozwojów (AT) działa? Modele PIC HSR-0025TSM, ZW-103, zakresy czułości Krups ekspres – woda pozostaje w kotle po parzeniu kawy, przyczyny, Evidence, EA81, odkamienianie