[url=https://www.youtube.com/watch?v=gtg...
Żaden zestaw wskaźników nie pasuje zamiennie do 600. Dodatkowy zegar+czujnik załatwi sprawę.
Dla czego przesadził. Dobrze że ma chłopak jakąś pasję w życiu. Kolego pokażesz efekt końcowy?
Na prawdę tak trudno wpisać w Google "demontaż zegarów seicento"? http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=6... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Czy ta usterka pojawiła się po zmianie zbiornika? Odepnij wtyczkę od zbiornika i zobacz co się dzieje z zegarem.
Może stało się bez winy tylnej żarówki, tylko po prostu trzeba rozdłubać zegary i zmienić żarówki od podświetlenia 1,2W. A świeci Ci panel od ogrzewania i wyłączniki klawiszowe na środku konsoli? Warto też obejrzeć ścieżki i luty w zegarach.
jest upgrade na tę usterkę. Trzeba wgrać examinerem.
poszukuje zegarów do seicento 0,9 wersja bez zegarka.....jeśli ktos by miał jakiś link to był bym bardzo zobowiazany :D
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
Z tego co kojarzę, to w czujniku bravy masz dwa termistory (jeden do ECU, jeden do zegarów), w seicento jeden. Termistory z jednej strony są połączone, stąd tylko 3 piny. Przy pomocy miernika uniwersalnego łatwo ustalisz układ połączenia na pinach.
Gdzie moge znależć białe tarcze do fiata seicento s 900 z 1999 roku??? Chodzi mi oczywiście o drukowane!!!:)
Witam. Nie wiem w jaki sposób ustawić zegar w tym radyjku. Zamieszczone w Seicento, sprzedawca niestety nie dołączył instrukcji.
Tak, '99 to SPI, po zegarach też łatwo poznać - SPI miał mechaniczny licznik km, a MPI miał wyświetlacz LCD.
Problem rozwiązany. Wystarczy przełożyć czujnik z mojej skrzyni który jest elektroniczny i wkręcić w miejsce linki przy skrzyni i podpiąć do wtyczki która idzie do zegarów.
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Witam, No więc próbowałem z wprowadzaniem go na obroty na 3000 ok minuty i tak kilka razy, no i bez rezultatu, na serio zaczynam podejrzewać, że jest to jakieś uszkodzenie zegarów. pozdrawiam
Witam ciekawi mnie temat odpiecia zegarów w tym aucie problem standardowy -auto służbowe domyslam ze jest o zasilany napieciem wiec co odłączyc aby nie zliczal /nie wskazywal predkosci chyba ze sie myle i jest to naped mechaniczny tylko wtedy gdzie znajduje sie drugi koniec linki w skrzyni? prosze o pomoc
Ten z jednym pinem jest na zegar, Ciebie interesuje ten drugi, na 2 przewody. MAP to właśnie czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Powodzenia.
Hejka, nie działa mi prędkościomierz od licznika w seicento, nie wiem gdzie sprawdzić, wiem ze jest elektroniczny, działa wskaźnik paliwa i zegar, ale km i licznik juz nie. Wie ktoś moze gdzie szukać
Ja osobiście uważam, że rezystancja plywaka jest zbyt mala by zastosować kondensator. Musialby być naprawdę bolszy. Widywalem w niektórych pojazdach wskaźniki, których wskazówki byly osadzone w ''tulejkach'' nasmarowanych jakimś smarem ?? spowalniającym ruch wskazówki. Ciekawe czy daloby się zaadaptować taki smar z klapki jakiegoś magnetofonu do zegara...
Problem rozwiązany. Rozebrałem zegary i przesunąłem wskazówkę.
Ten wskaźnik z poloneza podejdzie do mojego nowego czujnika? Zrobiłem juz sobie ładną obudowe na zegar
alarmu już nie ma w lewym progu wpieli się kablami do kierunków,kable są,jak podłącze na krótko do + to kierunek świeci.Dalej nie mam prądu na desce po przekręceniu zapłonu to może być przyczyną braku migaczy.bezpieczniki wszystkie sprawne.Może ktoś podpowie który kabel z przekażnika z pod maski po lewej stronie(czerwony)gdzie idzie.Do niego dochodzi...
Temperatura myślę że tak , bo ta kontrolka akurat się nie pali , a seicento zegaru który by ją pokazywał nie posiada .
Witam Jestem szczęśliwym posiadaczem SC rocznik 2006. Jedyny problem to resetowanie się licznika dziennych kilometrów oraz zegara podczas uruchamiania pojazdu przy temp. poniżej 0 st. C. Akumulator nie jest pierwszej młodości, ale pozostała elektronika wraz z zapłonem pracuje bez zarzutu -odpala na dotyk. Aby zapobiec resetowaniu się zegara chcę umieścić...
Emulacja nie jest konieczna, tylko odcięcie - to rozumiem. Ale czy jak tylko odetnę wtrysk, to czy komputer nie wykaże błedu i nie wywali kontrolki wtrysku na zegarach?
Masy sprawdzone, akumulator sprawdzony, ładowanie sprawdzone. Bez zastrzeżeń. Dodano po 15 Zauważyłem kolejny problem,licznik TOTAL podczas jazdy normalnie zlicza kilometry ale po uruchomieniu gdy zresetuje się zegar i licznik dzienny również TOTAL wraca do poprzedniego przebiegu. Czyżby ktoś nieudolnie grzebał w zegarach? Dodam auto świeżo kupione.
Czerwony jest do zegarów. Czarny do kontrolki, spróbuj na szrocie.
Dodam od siebie mój pomysł na sieć czasu z impulsami minutowymi. Tematem sieci czasu zaraził mnie Tato, jeszcze za czasów szkoły podstawowej. Przywiózł wtedy zegar peronowy oraz "matkę" (jak się później dowiedziałem typu ZP7), oraz dwa wtórne zegary. Problematyczne zasilanie 50V (lata 90-te) zrealizowaliśmy na szeregowo połączonych zasilaczach 24V....
Źle mnie zrozumiałeś. Chodzi o to że właściwy czujnik do twojego auta działa na tej samej zasadzie jak ten od oleju. Twój czujnik powinien mieć czarną końcówkę i taki jest właściwy. Jak ma czerwoną końcówkę to jest czujnik na zegar czyli nieodpowiedni.
Witam mam Seicento 1.1 z 2000r. nie działa mi prędkościomierz co mam zrobić bo juz nie wiem ??? Linka dobrze siedzi na swoim miejscu, licznik działa, wskaźnik paliwa i zegar też. nie wiem co robić pomocy ???
a ustawia to się w jaki sposób? bo z tego co widziałem to są raptem 2 przyciski, zegar i "R" czyli do resetu.
Są dwa rodzaje czujników bo w niektórych seicento były lampki kontrolne a w niektórych wskaźniki. I tak czujnik do kontrolki ma czarną oprawkę a do zegara czerwoną oprawkę. Po tym można te czujniki odróżnić.
Poszukuję schematu jak w temacie. Chodzi o zestaw wskaźników z zegarem LCD i podświetleniem i kontrolkami led.
Kupujesz deskę z dziennym licznikiem i już... Rozpoznasz po zegarze po prawej stronie zamiast napisu FIAT
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
Sterownik Pompa Czujniki wiązki zegary zwrotnice mówisz za 50zł?
Co nie wiesz? Trzeba sciągnąc zegar zeby sie dostac do kontrolek.
Czyli odpowiedź znamy. W Seicento Punto itd były 2 typy zegarów. Ze wskaźnikiem temperatury oraz bez. Zależnie od posiadanych zegarów czujnik w silniku różnił się. W seicento nigdy nie było wskaźnika temperatury a tylko kontrolka za wysokiej temperatury silnika. Panuje ogólna zasada ze na wskaźnik jest czujnik z obudowa złącza czerwona/pomarańczowa...
Witam, czy ktoś się orientuje czy jest wykonalne żeby we własnym zakresie podpiąć zegary z Alfy 147 do Seicento? Czy do sterowania nimi niezbędne będą jakie dodatkowe moduły znajdujące się w Alfie?
Witam kolegów. Tym razem ja mam problem. Seicento 2004 rok 1,9 TDI dziś nie odpalił. Ciemno na zagarach zapali na parę sekund i zgaśnie. Bezpieczniki wszystkie OK. Błąd: Can brak komunikacji ze silnikiem, przyrządy, zegary - stały. Czy ktoś rozwiązał temat? Czekam na informacje, będę bardzo wdzięczny....
Popieram kolegów, wraz ze wzrostem temperatury maleje rezystancja czujnika co objawia się "rozświetlaniem" lampki. Kup zwykły czujnik typu rozwarto/zwartego, a nie o zmiennej charakterystyce(taki jest potrzebny przy wersjach z wskaznikiem temperatury cieczy na zegarze) i to pewnie załatwi sprawę
Po co taka rzeźba!?! Po prostu kup zegary w wersji ze wskaźnikiem temperatury. *** Ok, nowa wersja. To trzeba rzeźbić. Czujnik z poloneza pasuje do wskaźnika z Punto I/CC. Da się upchnąć wskaźnik jako dodatkowy w fabrycznych zegarach: http://obrazki.elektroda.pl/4187757200_1...
Przecież były wersje ze wskaźnikiem temperatury... Najprostsza droga, to uzupełnić deskę o seryjny wskaźnik i wkręcić czujnik w fabryczne miejsce. Jeśli to niemożliwe, to Polecam odwiedzenie jakiegoś sklepu internetowego z gadżetami do tuningu i będą mieli w ofercie komplety zegarów do pomiaru różnych czynników wraz z czujnikami i przejściówkami.
Witam zabieram sie do zmiany podświetlenia licznika w Seicento 1.1 w którym sa umieszczone zegary z elektronicznym zegarkiem. Zastanawiam sie czy kolor podświetlenia daje rodzaj żarówek czy tak zwane klisze kolorowe? Jeszcze jedno pytanko czy zegarek jest podświetlony diodami SMD? Jeśli ktoś rozbierał licznik Seicento bardzo proszę o pomoc. Niestety...
Jeżdżę na gazie dobre 15 lat jak nie więcej. Samochody różne -od seicento po astre h. Cuda były takie ze klękajcie narody. Książkę mogę napisać o naprawach auta i o "naprawiaczach". Nie o mechanikach a o "naprawiaczach". Zastanawia mnie tylko fakt ze jakby tak było to po każdej awarii akumulatora leżymy i kwiczymy. A dlaczego tak nie jest? Bo nie jest...
witam mam problem ze światłami w sc, nie mam postojówek tylnich pozycji i oświetlenia zegarów. powodem tego było zwarcie na tylniej lampie i problem w tym że nie wiem co teraz zrobić. może ktoś pomóc??
Miałem na myśli że impulsator jest sprawny, generuje impulsy. Chciałbym popróbować jeszcze z zegarami, tzn zwierać pin A9 na schemacie wyżej bezpośrednio do masy. Co pan o tym sądzi?
Witam posiadam seicento z silnikiem z fiata stilo 1.4 16v oraz osprzęcie stilo. Czy proste podłączenie zegarów jest możliwe ? (tzn. oryginalny kabel komputer - zegary) czy trzeba coś rzeźbić ?? Pozdrawiam FlyMan
Trochę kolegę rozumiem :) To zdjęcie to od d..y strony jak by stanął i otworzył maskę, to fotka TYŁU silnika ze skrzynią http://obrazki.elektroda.pl/9822458600_1... Zaraz przed grodzią silnika, nie za chłodnicą, możliwe że trzeba bardzo głęboko zanurkować w komorę silnika i porozchylać kable, rurki i inne takie, bo zasłaniają widok....
nie mam pojęcia jak wyglada to w BMW ale w seicento wystarczylo zdjąć ten szkic zegarów a następnie z tyłu go przejechać papierem ściernym takim 2000 ziarnistość aby zdrapać jedną z warstw farby odpowiadającej za kolor wyświetlanych cyfr itp.. ponieważ taki szkic składa sie z kilku warstw farby, gdzie kazda ma wpływ na to co widzimy na liczniku. po...
A tak z praktyki znajomych, 2 przypadki nic, w dwóch jednym popaliło żarówki, w trzecim ecu - może prze to że swiarla nie były włączone - wszystkie pięć to próba podmiany aku na pracującym silniku, na wolnych obrotach. Przykład mój - Yaris i niedokręcone klemy - wariacja elektroniki i silnika, resety zegarów i radia, jechać się nie dało ale nic nie...
immo a nie wiesz może czy po zdjęciu licnzika żaówki śa kolorowe czy biąłe i po prostu za jakas folia kolorową? Pytam się bo cciałbym zmienić podświetlenie zegarów, ale nie wiem czy jest sens, gdy sie pokaze ze trzeba wymianiac jakas kolorową folie? Prosze o odp. pozdrawiam!!!
kolego immo jeste gdzieś koło tablicy zegarów pruj obudowę kolumny kierowniczej i patrz dokąd idzie kabel od tego urządzonka co przykładasz pastylkę
Wiem że zamiast tego czujnika można wkręcić z innego samochodu i zastosować zegar- wskazuje idealnie. Tylko tu jest problem z jakiego samochodu pasuje(ktoś może wie), kumpel żeby go wkrecic rozwiercał i gwintował otwór.
Nie wiem jak jest z instalacja ale jak juz będziesz zmieniał to nie lepiej kupić od razu instalację i wsadzic nową. Widziałem kiedyć cc ze srodkiem i zegarami od sc, jak juz chcesz wymienić to moze idz na całość :-)
Witam, mam problem, od jakiegoś czasu zaczęły lekko mrugać mi światła mijania a także w środku na zegarze. Tak jakby spadek napięcia. Oraz po naciśnięciu hamulca światła się zapalają. Czy może to coś z alternatorem lub gdzieś jakieś zwarcie?
Jedyne co sprawdzałem w obwodzie tego przewodu idącego do zegarów to tylko czy nie ma zwarcia z masą ( no i nie ma). Ale dzisiaj problem znikł, kontrolka po odpaleniu gaśnie całkowicie. Gdyby problem wrócił to szukać przyczyny w alternatorze czy instalacji ?
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Uno. Silnik 900 z wtryskiem jednopunktowym (z Seicento). Wbudowałem obrotomierz w zegary i podpiąłem "+" z +12 i masę zgodnie z oznaczeniami na obrotomierzu. Okazało się, ze jest to obrotomierz z Forda Oriona z diesla. Kabel sygnałowy pociągnąłem do komory silnika lecz nie wpiąłem go jeszcze. Wiem, ze nie mam co się z...
Witam. Mam problem z moim fiacikiem. Po przejechaniu ok. 5 kilometrów w deszczu, zostawiłem samochod pod domem. Gdy chciałem go odpalić za 15 min wyskoczył na ekraniku napis "FPS ON", zegar sie wyzerował i cala elektronika szfankowała. Wyłączyłem FPS tak jak jest w instrukcji, ale sie nie wyłączył i dzieje się to samo. Przy rozruchu słychać tylko kilka...
Podłączyłem się tuż przy zegarach, ale w tym samochodzie (Fiat Seicento) nic by nie zmieniło, gdybym podłączył się bezpośrednio przy czujniku pod maską. To jest dokładnie ten sam przewód. Błyśnięcie następuje gdy przekręcam kluczyk na zapłon, ale bez odpalania silniku. Jest bardzo krótkie, kilka milisekund, ale zauważalne dla oka i zapewne niedobre...
Temat rozwiązany jak się okazało kabelki od czujnika znalazły się dopiero w okolicy prawego słupka pod deska rozdzielcza. https://obrazki.elektroda.pl/1727253800_... Wszystkie trzy były skręcone ze sobą i zaizolowane. Postanowiłem dwa grubsze ze sobą połączyć złączką tak żeby działała pompa paliwa a ten cienki zaizolować. Przebieg widać...
Może spróbuj wykorzystać schemat punto i znajdź miejsce zapięcia obrotomierza,następnie musisz "wyśledźć" ścieżkę sygnałową w twoich zegarach i połączyć to. Punto ma identyczne silniki i "komputery sterujące" więc sygnał musi wychodzić z tego samego miejsca -a może znasz kogoś kto zapinał obrotomierz do seicento 1100 spi,tam też "komp" jest bliźniaczo...
Witam, chciałbym wprowadzić nieco nowoczesności i chciałem zamontować deskę kompletną od cinquecento. Auta są podobnych gabarytów a po przejściu się na szrot znalazłem właśnie taką deskę kompletną od sportinga wraz z zegarami i przełącznikami. Znalazłem temat dotyczący deski od seicento do małego fiata i była udzielona odpowiedź, że będzie pasować....
Problem z podłączeniem obrotomierza z zegarów UNO SX do Uno 899 (1999r. silnik Seicento 0,9). Próbowałem pobrać impulsy do obrotka z przekaźnika pompy paliwa (próbowałem po kolei styki 85 i 86, właściwie próbowałem wszystkich możliwych na obu przekaźnikach, później się dowiedziałem, że od pompy jest po lewej stronie, bo po jego wyjęciu nie ma charakterystycznego...
Czujnik temperatury musi być typu 0-1, czyli przy z byt wysokiej temperaturze (akurat w tych "fiacikach" powinien załączać przy temp. 113-115 stopni C) ma załączać kontrolkę. Ty masz najprawdopodobniej założony czujnik od wskaźnika temperatury (zegara) i im większa temperatura silnika, żarówka wskaźnika przegrzania świeci coraz jaśniej. Ta kontrolka...
No ja bym nie powiedział że łatwiej kupić auto za 5 tys..niż za 20.. Wiadomo że nawet w 4 letnim Mercedesie może być do zrobienia sprzęgło itp.. Szczególnie gdy w wersji CDI ktoś jeździł dzień i noc ale jednocześnie nie sądze żeby nie działały jakieś przyciski, światła, kierunkowskazy, żeby do naprawy był rozrusznik, albo nie wiem wypalone zegary. To...
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć jakiego rodzaju sygnał obrotomierza idzie z ECU na kostkę zegara? Czy to szpilka, prostokąt, jakie wypełnienie itp. Sam do tej pory zmierzyłem jedynie napięcie i wynosi ono ok 6,4V i nie zmienia się w zależności od obrotów. Nie chcę fabrycznego obrotomierza, ani pobierać sygnału z OBD2, bo te rzeczy już przeszedłem....
Ja dla testów podłączyłem zegary od Peugeota 309GTX (1989) do Fiata 126p (1996,ELX) http://allegro.pl/item129138155_zegary_p... ------- i działa! Wskazania diodek, linka kmh i wskaźnik Paliwa działa normalnie!
Podczas jazdy nagle coś zaczęło lekko śmierdzieć, a podświetlenie zegarów obrotomierza itp zaczęło mocniej świecić niż zwykle. Po wciśnięciu sprzęgła i przy gazowaniu zapiszczał pasek od alternatora i wszytko wróciło do normy... Macie jakieś pomysły?? Ładowanie sprawdzałem jest ok.
W przypadku przeróbki polegającej na montażu wskażnika temperatury wskazówkowego należy wymienić czujnik przegrzania silnika na współpracujący ze wskażnikiem wskazówkowym a w miejsce kontrolki przegrzania podłączyć temperaturowy wskażnik wskazówkowy.Na jednym ze swoich postów podałem nawet symbol czujnika temperatury który współpracuje z miernikiem...
do MagicMarcus: atmel AT90S8535 to fajny procesorek. Obecnie wlasnie go mecze ale chyba najwieksze taktowanie to 8 MHz. Ogolnie jestem za zeby go jako CPU samochodu zastosowac. Jezdze Fiatem Seicento 1.1 MPI rocznik 2001. Powiedzcie mi jak odczytac predkosc chwilowa (mam cyfrowy licznik kilometrow) ewentualnie jak zmierzyc ten czas otwarcia wtryskow...
http://obrazki.elektroda.net/22_12805124... Witam wszystkich. To mój pierwszy projekt w tym dziale. Dlaczego kolejna programowalna wycieraczka do samochodu, której było już kilka różnych projektów ...? ano dlatego, że ta jest konkretnie do modelu Fiata Seicento. Jak użytkownicy wiedzą standardowy regulator cyka co około 4s i nigdy mi to nie...
u mnie tez tak było że akumulator padł
Jesli po wyłaczeniu masz tylko podswietlenie wyświetlacza i klawiszy bez widocznego zegara to odłącz pomarańczowy kabel od kostki ISO który prawdopodobnie podłaczony jest na stałe do +12V a powinien być podłaczony do + 12V pojawiającego sie po włączeniu świateł samochodu. Jeśli masz podświetlenie i widoczny zegar to może pomóc faktycznie przytrzymanie...
Witam wszystkich Niestety mam ten sam problem w swoim trzyletnim SC: jesienią tego roku parę razy podczas uruchamiania silnika zresetował mi sie zegar (silnik odpalił normalnie), po ostatnim takim przypadku, gdy samochód postał przez noc, nastęnego dnia nie byłem w stanie go odpalić (objawy padniętego akumulatora takie same, jak opisywane w pierwszym...
Witam i dziękuje poprzednikom za rzeczową dyskusję. Montaż wspomagania mam również i ja za sobą i chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami, wnioskami. Najważniejsze jest zakupić wspomaganie wraz z przegubem prowadzącym do maglownicy. W oryginalnej kolumnie bez wspomagania jedno z mocowań krzyżaka jest na stałe przyspawane do wałka kolumny kierowniczej...
A pozycyjne? Włącznik ma dwie opcje pokrętła - najpierw pozycyjne, potem mijania a do siebie drogowe. Nie wnikam jak to rozwiązali. Dla mnie bez przekaźnika wydaje się zbyt ciężko udźwignąć pozycyjne przód i tył, tablice rejestracyjną, oświetlenie zegarów + cały przód na tej samej linii. Światła bez przekaźników montowano dekady temu a teraz niby to...
To znaczy, no niczego nie można być pewnym ale wątpię w fakt "kradzieży prądu", bo to auto praktycznie nie ma nic, zamek na kluczyk, radio niefabryczne ale jakieś tam marketowe, rzadko używane, nawet oświetlenie wnętrza prawie zawsze wyłączone, jedynie na wyświetlaczu na zegarach widnieje elektroniczny zegarek i to wszystko. Nie ma jakiś samoróbek,...
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Będę go rozbebeszał powoli na ile pozwoli czas, bo auto jest obecnie potrzebne na co dzień. Podciągnę pasek rozrządu, bo widziałem że jest trochę luźny, mógłby być bardziej napięty. Albo od razu wymienię całość, bo kto wie, może to napinacz (tu jest tylko rolka bez żadnej sprężyny, naciąga się ją ręcznie i dokręca śrubą). Pożyczę zegar i sprawdzę ciśnienie...
Witam. Problem jest dziwny i na forum nie znalazłem odpowiedzi więc piszę. Wczoraj jak jechalem to w pewnym momencie gdy dałem kierunek w prawo, dźwigienka wskoczyła ale przerywacz nie działał. Wiem że się kierunki nie świeciły bo było to w nocy. Natomiast nad zegarami lampka która sygnalizuje włączony kierunkowskaż była lekko zaświecona. W dzień bym...
Seicento 2005r/ 1,1 benzyna z gazem lpg (MPI) Fiacik odpalał, jeździł. Pojawiła się drobna awaria. Mianowicie deska Fiacika przestała wskazywać szybkość, strzałka szybkościomierza przestała działać. Po nocy (następnego dnia rano)zszedłem na dół celem sprawdzenia tego szybkościomierza. Odpaliłem Fiacika, zgasiłem zabrałem się za rozebranie deski ze wskaźnikami....
Witam Mam Seicento Sporting 1,1 SPI 98 rok. Wymienialem termostat na nowy oraz czujnik ktory mialem wczesniej mialem urwany. Po wymianie tego czujnika swieci mi sie kontrolka od temperatury. Im silnik cieplejszy tym ona się mocniej swieci. Pytalem sie znajomego elektryka to powiedzial ze mam zly czujnik tzw: na zegar a powinien być NA KOTROLKE> czy...
niby proste a zarazem trudne no wskaznik ładowania juz masz kontrolke a jak chcesz wskaznik naładowania akumulatora to zapewne chodzi ci pogłowie wskazówkowy co wychyla sie jak ładuje np na 13v.a co do ciśnienia oleju to moim zdaniem najlepiej by spasował czujnik ciśnienia z poloneza różnie na to mówią np gruszka z czujnikiem na kontrolkę. zależy jaki...
Witam. Ostatnio w aucie pojawił się dziwny problem. Mianowicie zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolka ładowania nie paliła się. Po odpaleniu silnika kontrolka zaczęła się lekko żarzyć, ładowania nie było (nieco przygaśnięte światła). Gdy doda się lekko gazu, tak do 2 tysięcy obrotów może i przytrzyma tak kilka sekund, kontrola przestaje...
Auto to FIAT Seicento :D :D ogólnie to musisz podciągnać przewód ekranowany Do DSa przewód ekranowany ???? Chyba żartujesz. Jaką dziurą kabel od czujnika przepuścić z kabiny pod maske ... Może otworami wentylacyjnymi?? :D
Stąd ta pewność, że "to będzie na 100% trup", przy jak na diesla tylko 180 tys. przebiegu - chyba nie jest tu aż tak bardzo przekonywująca. Przebieg wyświetlany na zegarach nie ma obecnie żadnego znaczenia. Można go ustawić dowolnie z zakresu od 0 do 999 999, jak kto woli. Koszt usługi już od 100 zł, zależnie od modelu. Oczywiście na skutek ciągle...
Kolega alpika się rozkręca!!! Spokojnie. Te 4 na zdjęciu to osprzęt motocyklowy i motorowerowy. Nie nada się żaden, bo wszystko na linkę. Ten od seicento sporting by się nadał, jednak trzeba go przerobić. Z tego co pamiętam, to należy wymienić oscylator kwarcowy (ten obrotek, to już całkiem zaawansowana konstrukcja). Można zastosować taki od 125 ale...
Czy radio lub wiatraczki(niewiem jak to się fachowo nazywa) zżerają prąd nawet jak się ich nie włącza? Nie wiem jakie masz radio. Jednak większość samochodowych odbiorników ma dwa kable zasilające. Jeden jest odłączany po odcięciu zapłonu (wyjęcie kluczyka ze stacyjki), ale drugi jest pod napięciem także po wyłączeniu i opuszczeniu auta. Radio może...
witam, a i pomierzył, i pewnie trzeba będzie poszperać by silnik upchnac w orginalnej wielkościa komorze, łapy silnika przerobić dać pałąki wzmacniajace by sie nie rozlazły kielichy macpersonów ale to pikuś, pewnie przerobie nadkola i wezme półosie z cytryny i połaze po szrotach moze coś dobiore, idea mojego przerabiania jest taka by z wygladał na orginał...
Czerwony czujnik w okolicy termostatu (pod cewkami) to czujnik od wskaźnika temperatury w zegarach (komputer ma osobny), tyle że w tym miejscu jak kojarzę powinien być właśnie czujnik od komputera, a w ogóle w mk.2 był chyba tylko jeden czujnik. Sterownik silnika jest z Punto I. Przy przepustnicy jakaś druciarnia, dołożony czujnik to zapewne IAT. Czujnik...
Nie pamiętam, czy tam jest ściemniacz podświetlenia zegarków ? Jeśli tak, to szukanie przyczyny zacząłbym od niego.
Witam. Mam fiata uno 1.0 z 2001roku, kupiłem zegary od sieny oraz kluczyki takie jak w sc (z immobilizerem) chciałbym aktywować kontrolke od immo w liczniku, tylko nie wiem jak to do konca zrobic. Moje uno jest z wtryskiem więc posiada kontrolke cisnienia na wtryskiwaczach (która gaśnie po kilku sekundach) więc na kontrolke immobilizera mogę prąd dać...
Cześć. Urwałem pasek rozrządu w czasie jazdy i teraz nie wiem jak nowy zamontować bo stary wyleciał. Znalazłem taki temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Jednak dalej nie jestem pewny jak to ustawić bo nie mam paska i koła się poprzestawiały więc opiszę jak to widzę i proszę o poprawki fachowców którzy to robili już. Zakładanie paska...
http://obrazki.elektroda.net/61_12840708... Przedstawiam mój sterownik awaryjnego zasilania mieszkania, pieca CO i pompy od solarów. Urządzenie w takiej, a nie innej formie powstało w sumie przez przypadek. Początkowo miało to być tylko podtrzymanie pompy solarów gdyby zabrakło napięcia w sieci, a temperatura na dworze była by zbyt wysoka...
Żartem jest to forum! Niestety! To chyba mój ostatni wpis! Wiecznie nagrody! Blokowanie, ostrzeżenia! Pomińmy fakt - jak jest ułozony silnik! Kolega administrator chyba źle mnie zrozumiał, co? Więc wytłumaczę to łopatologicznie: Korbowód = noga która trzyma tłoki, tak?????? Gdzie On jest??? Pod głowicą czy nad???? Bo jak dla mnie - tłoki są w głowicy...
Najbardziej drażni mnie cykanie w silniku. Tzn. rano przy niskich temperturach klepią przez chwilę zawory, potem ustaje, ale pojawia sie inny problem. Coś cyka w silniku jak zegarek przy dodawaniu gazu ale tylko do pewnego momentu od 2 do 3 tys obrotów, potem cykanie ustaje. Na wolnych obrotach nie cyka. To tykanie jest tylko rano, po pułudniu jak jade...
Spadek w okolicach 10V, czyli chyba ok? Poboru prądu nie sprawdzałem to fakt, ale...tylko w zimne dni by coś kradło prąd? Akumulator tak do zera nigdy nie był wyładowany, zawsze zegarek działa, wszystko normalnie, tylko nie ma siły kręcić i to w zimowe dni.. Mnie to dziwi że zimą takie akcje się dzieją, przeciez jak ubywa prądu to czy latem czy zimą...
50mA to 0,05A, normalny pobór prądu w samochodzie (zegarek, podtrzymanie pamięci radia, sterownika silnika itd). Zmierz napięcie ładowania.
seicento zegar zegar licznika seicento zegar licznik seicento
zmienne kolory uszkodzony radiobudzik usbasp arduino
Antena odbiera tylko lokalne stacje, reszta szumi Płytka przekaźników w Delphi DS150E - funkcje i zastosowanie