Czy mechanik cofnie mi licznik km ? Ależ skąd. Takie operacje są zabronione. Nawet na naszym forum nie wolno doradzać na ten temat. "jak i kto może cofnąć licznik" Po prostu, żadnych operacji, zmian w takim urządzeniu przez osoby do tego nie uprawnione. A co by było jakbyś kupił o mniejszym przebiegu? Też byś się tym martwił, zamartwiał? I podejrzewam,...
Zegary są przykręcone na dwie śrubki na dole pod ramką . Wejdź na allegro wpisz zegar zobacz ilustrację zobaczysz w którym miejscu . Śruby to zapewne torxy t15 czy t20 .
Witam W pierwszej kolejności sprawdziłbym główny wyłącznik świateł ,z niego jest wyjście na prawą i lewą stronę pozycyjnych jak również na podświetlenie zegarów.
Zrobiłem zworkę na kablach od ściemniacza. Ściemniacze popsuł się. Ale już wszystko działa. Podłączyłem ze sobą dwa kabelki.
czarno-czerwony - pin 1 -> plus po stacyjce, brązowy - pin 2 -> masa, szaro-żółty - pin 3 -> zegary.
tego raczej ciężko wykorzystać, ale można to wykręcić i w to miejsce wkręcić normalny czujnik :) polecam od Skody 105 czujnik i wskaźnik - są bardzo dokładne i ładnie opisana skala https://www.olx.pl/d/oferta/liczniki-kon...
Pomarańczowa auto z kluczykiem to właśnie kontrolka od immo. Grupa VW wymyśliła sobie, że moduł immo będzie w zegarach. Wcześniej to był oddzielny moduł, tak do połowy lat 90. Sprawdź dokładnie bezpieczniki i puste miejsca , bo często klienci wyjmuja bezpiecznik sprawdzając i wkładają w miejsce obok. Drugi kluczyk nic nie da do momentu uruchomienia...
Spróbuj tym do kasowania kilometrów w lewo godziny a w prawo minuty.
Witam, ostatnio miałem bardzo powszechny problem z zegarami w skodzie Octavii 1U, a mianowicie chodziło o niedziałające wskazówki od prędkościomierza, obrotomierza, temperatury oraz paliwa. Znalazłem na internecie że może pomóc poprawienie zimnych lutów, lecz po poprawieniu ich auto zaczęło się zachowywać jakby odpalenie blokował immobiliser i dodatkowo...
Skoro czujnik pokazuje 0 to zmierz zegarami jak jest faktycznie.
Wyciągnij przełącznik świateł głównych (ten okrągły) i zobaczy czy na kablu chyba szarym lub szaro-niebieskim masz prąd po pozycji. Mogę się mylić poszukaj schematu w internecie.
Klakson Dodano po 46 Klakson albo zegary
Cześć, znam podobny przypadek. Spróbuj wyłączyć zasilanie licznika wyjmując odpowiedni bezpiecznik lub po prostu odłącz wtyczki od zegarów.
Dość głośno hałasował mi prędkościomierz. Wymieniłem linkę prędkościomierza na nową, ale problem nie ustąpił. Po wymianie linki im szybciej jadę tym hałas jest większy. Coś jakby przeskakujące trybiki. Da się to jakoś naprawić? Jak rozmontować prędkościomierz? Czy wystarczy odkręcić 4 śrubki na jego tylnej obudowie?
A można sprawdzić jakoś na sucho czy walnięty jest czujnik czy zegary?
Daj zdjęcie zegarów.
sprawdź kodowanie podłącz kompa mi ost program się wysypał w zegarach
"Cały licznik albo same zegary" ??? Przecież to jedno i to samo, kup drugi zegar z tymi samymi numerami lub podobny, daj do elektronika i zrobi co trzeba, immo w zegarach także ostrożnie. Pozdrawiam
Jest 192256km.
Zastosowałem się do rozwiązania w poradniku w powyższym linku - bez problemu każdy laik sobie z tym poradzi. Należy jednak pamiętać, że po odłączeniu pod radiem poduszki trzeba będzie podłączyć autko do kompa i skasować błąd. Bez tego będzie się on wyświetlał z postaci ikonki poduszki na zegarach.
Na 99% uszkodzony impulsator bądź wiązka od niego, miałem identyczny przypadek w Passacie B5 że przy uszkodzeniu impulsatora świrował wskaźnik poziomu paliwa, podobno te zegary tak mają. Po wymianie impulsatora i prowizorycznie położeniu nowej wiązki jego do zegarów problem się rozwiązał.
Tak ma być Nie całkiem. Jak jeżdżę nimi dobre 20 lat, to jeszcze nie widziałem że by temperatura przekroczyła te 90 stopni na zegarach.
juz dzialaja nie dochodzil prad do procesora w zegarach
mnie to wygląda na włącznik wentylatora a nie na czujnik do zegara
Miałem ten sam problem u mnie były przepalone zimne luty byle elektryk powinien to naprawić mnie kosztowało 50zł tylko sam wyjołem zegary.
Faktycznie montowany pewnie w serwisie. AMX1-AMX2 taki chyba model , AMERVOX producent. Pod kierownicą(pewnie trzeba będzie odkręcić osłonę nad pedałami) bliżej bezpieczników znajdziesz czarną centralkę. Będą z niej wychodzić 2 grube czarne przewody (oraz oczywiście wtyczka z kilkudziesięcioma przewodami) odłącz ( przetnij ) i złącz czarne ze sobą....
Nie jestem pewien ale tu chyba są dwa oddzielne czujniki temp. zewnętrznej - jeden dla ECU a drugi dla zegarów.
Test zrób zegarów, pewnie dioda pada.
Ktos juz sobie poradził z tym problemem? Czy to wina zegarów czy bordnetz modułu?
[quote="ladamaniac"]Tak, ale sprawdzenie tego to 15 minut. Zostawiasz auto na noc, rano wpinasz, jak masz 12 stopni a czujnik widzi -30 albo +80, to chyba jasne. Odpalasz i patrzysz jak rośnie temperatura, porównujesz z czujnikiem zegarów, pirometrem cz co tam pozwalają warunki. Jak dobrze przyłożysz to wystarczy termopara K i miernik za 20 zł. Resztę...
Tam to działa tak, że czujnik ciśnienia oleju robi zwarcie powyżej 0,8 bar, jak silnik osiągnie 1200rpm i nie ma sygnału z czujnika do masy to włącza się alarm w zegarach
Raczej możesz kodować . Najwyżej bedzie dalej błąd. Po numeach wychodzi zegar bez CAN a tu 2004 rok. Dziwne te zegary.
Opisz co działa po przekręceniu stacyjki: kierunkowskazy, światła, klakson, jakie kontrolki świecą się na zegarach.
takie same zegary i przelutuj pamiec. bedzie ok. nawet anglik. nie zakodujesz uzywanych zegarów.
Koszt zegara to ok 200zł.
Dzięki za odpowiedzi, zostaje sprawa obrotomierza. Czy sygnał do niego idzie z cewki zapłonowej? Może ktoś wie gdzie znajde pinout zegarów?
Miałem dwa przypadki w Fabiach, nieumiejętny demontaż/montaż gps'ów,powodował uszkodzenie przewodów. U mnie było to w wiązce zegarów
Jak wstawiłeś nowe zegary jeżdzone to musisz mieć login tych zegarów.
Szukaj przy podłużnicy nisko zielonego korka. Tak jak mało płynu może tak się dziać. Trzeba sprawdzić stan. Kontrolka się nie pali na zegarach?
Zasilania i komunikacje sprawdziłeś na pewno ECU sprawdziłeś i zegarów? Jak to na stół zegary.
Prawdopodobnie miał zapchaną CAN informacją o wkładce. Sprawdź Vag-iem konfort i zegary.
Chcesz to sam naprawiać czy doradzać serwisowi? Jak masz doradzać to odpuść, pojedz do polecanego warsztatu i opisz objawy. Jeśli sam to na początek zaopatrz się w tester diagnostyczny i manometry do klimy. Porównaj co pokazuje czujnik a co zegary.
Problem jest w masowaniu deski rozdzielczej.Trzeba pociągnąć osobno masę na zegary. W tych havrankach tak się działo.
potrafi się wyłożyć wiązka w okolicach podszybia . rozwala ją zimowy płyn do spryskiwaczy , ostatnio widziałem upalone przez to zegary
niestety brak napięcia próbowałem multimetrem, i totalne ZERO Skoro nie masz zasilania na czujnik prędkości to co się czepiasz zegarów???
Sprawdziłem masy są ok (chyba że są w przewodzie zerwane przepalone). podejrzewam regulator, ale czy miałby wpływ na problemy ze wspomaganiem i zegarami?
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
Pierwszy przekaźnik od lewej jest sprawny, jakby nie był sprawny do by w ogóle zegary nie wystartowały.
Witam, w jaki sposób jest możliwe wykonać test zegarów w Skoda Octavia 1 1.9 TDI 74kW AXR, rok 2007. Auto posiada jedynie krótkie kodowanie co uniemożliwia od tej strony ugryźć problem. Zastanawiam się nad innym rozwiązaniem, dopisanie kodu c++? Może kabelkologia? Może przerobił ktoś już temat i ma jakieś ciekawe pomysły na to?
Masy sprawdzone, dodatkowo dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem że ggaśnie i zapala się informacja radia na zegarach, a w pewnym momencie ginie dźwięk w radiu i brak już na stałe informacji o radiu na zegarach.
Do zrobienia zasilanie w zegarach. Reszta wskazówek też opada. Dla pewności podepnij opornik, pojeździj..
Odpinałeś wszystkie wtyczki od licznika?
Wskazówki do zdjęcia.
Hej, Dzieki za sugestie. Koniec koncow znalazlem kogos w Toruniu. Przelutowane i naprawione tego samego dnia - 200zl. Pozdro Dodano po 1 Specjalista znaleziony lokalnie przelutowal uklad za 200zl. Zegary dzialaja.
Witam Wygląda to na problem ze stałym plusem na zegar, radio, bcm itd. Na początek proponuje sprawdzić bezpieczniki oraz przy okazji każdy wyjąć i włożyć żeby poprawić styk
Prosze Pana o jakim komputerze Pan mowi?To proste auto jak konstrukcja cepa: nie ma zadnego komputera z wyjatkiem ECU . Zaprogramowac bedziesz musial tylko zegarek i radio .
może wymiana zegarów coś da.
Standardowy problem w Oktaviach - zimne luty deski rozdzielczej.Wystarczy rozebrać lutownica i naprzód :) Tylko prędkościomierz nie działa? a inne zegary?
A skąd masz informację że wiązkę trzeba podłączyć do "zegarów", co to znaczy komputer włączyłem ?
żadna tajemnica, to zimno...
Odpalasz silnik na starych zegarach. Wypinasz stare, wpinasz nowe. Zegary działaja. Płacisz. Dajesz do przelutowania pamieci. Montujesz nowe zegary ze stara pamiecia. Mozesz w spokoju napic sie piwa.
Oddaj zegary do naprawy.
Tak. W tych samochodach tak jest. Wyświetlany jest zegar, przebieg dzienny i całkowity. Pozdrawiam.
Odnośnie sterownika kierownicy. Jeżeli masz obecnie sterowanie po CANie (ze starym radiem) a navigacja tego nie widzi, powinieneś podpiąć analogowe sterowanie REM i przekodować sterownik (nie musisz go wymieniać) hej, obecnie sterownik kierownicy jest zakodowany na 00118, ale ten kod chyba działa tylko z przekaźnikiem nr 451, kodowanie z przekaźnikiem...
Zrób jeszcze raz reset akumulatora, może mu przejdzie. A jak nie to sprawdź w blokach pomiarowych jak wygląda komunikacja pomiędzy sterownikami m.in zegary - klima.
Jedna wtyczka wygląda jak wtyk światła przeciwmgielnego przedniego. Druga ta cała czarna to nie sama wtyczka a wtyczka z wpiętym czujnikiem temperatury zewnętrznej. Z niego jest odczyt na zegary (jeśli jest MFA lub FIS) do klimatyzaycji (próg załączenia kompresora )
nic! chcę mieć obrotomierz zamiast zegara analogowego w mojej Feli.
Witam jestem z Katowic i potrzebuje Pilnej Pomocy Opisze problem króciutko stare liczniki zostały upalone z 93C86 Nie Da się zgrać wsadu wyskakuje błąd z pinem 7 na programatorze smart pro. Liczniki kompletnie nie żyją. Wiec zakupiłem nowe o tym samym numerze fabrycznym 6Y1 919 860C Lecz nie mam pinu do nich i nie mogę zakodować Kluczyka żadnego Fabisia...
padł zegar i nie będzie diagnozy bo idzie przez zegar , zegar do roboty
jest w zegarach,ale sprawdz najpierw wlaczni8k w zamku drzwi kier
Więc problemem jest brak zasilania zegarów a w nich siedzi immo i nie pozwoli Ci odpalić auta. Przejrzyj dokładnie wszystkie bezpieczniki.
Ale to jest mentalność polskiej wsi. Musi być coś z VW tu tylko skoda ale dalej VAG bo go w niedzielę rówieśnicy przed mszą nie będą tolerowali. Na początku pisze że potrzeba proste i tanie auto a tu pod koniec bo go zegary fascynują. Widziałeś inne auta w środku poza VAGZami. Zobacz jakie mają ładne zegary. Fiat 125o miał ciekawe rozwiązanie zegarów....
Tutaj masz dokładny opis :)
Witam, mam problem ze Skoda Felicia, otóż nie świecą się zegary, nie świeci się lewa tylnia pozycja i prawa przednia pozycja, samochód nie pika jeśli nie wyłączy się świateł po otwarciu drzwi, tylko włącznik świateł ogólny się świeci natomiast lampka od świateł mijania już nie. Wszystko jest podpięte więc nie mam pojęcia jak to się stało. Ma ktoś schemat...
Zakupiłem sobie zegary od Skody Favorit wersja LS a ja posiadam wersję zegarów bez obrotomierza i nie wiem własnie jak podłaczyć obrotomierz:( Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Jeszcze teraz zauważyłem że w tej kostce od tego światelka na jednym ze styków jest stały plus a na drugim jak zewrzesz z masą to widzi drzwi. Dodano po 4 Sprawdzałem nr 15 jest dobry i jak go wyjąłem to zegary zdechły.
Czyli Np w przypadku poziomu płynu nie wystarczy zamontować czujnika w zbiorniku i podłączyć go do zegarów ( zielona wtyczka )?
Wiązka znajduje się z lewej strony w komorze silnika. Problem rozwiązany - niedociśnięta wtyczka w zegarach.
Czujnik jest podwójny, jeden daje informację do ecu, drugi do zegarów
Czujniki wchodzisz w sterownik silnika engine i patrzysz jaka temp i w zegary instrument cluster i sprawdzasz przy np 60 stopniach czy sa te same. Spadek napiecia przy rozruchu.
tak ale jak immo mruga to nie odpali a w tej skodzie jest na zegarach kontrolka od tego
Ustaw pompe zegarem a nie vagiem!
Sprawdź ściemniacz, w zegarach nie ma nawet żarówek, tylko ledy
Pasowało, przynajmniej w MPI
Dzień dobry, od paru dni mam następujący problem - po otwarciu samochodu, czy włożeniu kluczyka do stacyjki, deska rozdzielcza działa jak trzeba (kontrolki, liczniki, podświetlenie, strzałki kierunkowskazów itp.). Po sekundzie od uruchomienia silnika wszytko na desce rozdzielczej gaśnie - ale samochód nadal działa poprawnie, kierunkowskazy, światła...
Kup takie same, i niech ktoś zrobi przebieg na właściwy.
Po pierwsze to skoda I czy II? Bo zupełnie inaczej są rozwiązane światła. Po pierwsze przełączniki wszystkie posprawdzałeś? (włącznik świateł i kierunkowskazów) Po drugie nic nie zostało rozłączone koło zegarów, bezpieczników itd?
Podpiąć pod komputer i sprawdzić temperaturę na czujniku i zrobić test zegarów może źle pokazują.
Niedługo święta a Ty już masz choinke na zegarach. Jest prawdopodobieństwo że wiązka na lewej podłużnicy zgniła - możesz tam zerknąć.
Przed zakupem i wymianą czujnika , sprawdź TERMOMETREM ciepłotę(temperaturę) silnika i porównaj ze wskaźnikiem.! Nie zawsze to co wskazuje na zegarach jest prawdą.
Zegary do naprawy lub wymiany...
Kiedy to zauważyłeś ? ile lat ma auto i jaki przebieg ?
Sprawdzenie mas i zasilań zegarów też odpoiwie na kilka pytań.
Po lewej stronie kierownicy,tuż pod zegarami,o ile dobrze pamiętam.
Coś ty się ciśnień uczepił. Do matki fizyki masz pretensję, czy co ? Ciśnień "się uczepił" bo ciśnienia dla czynnika, to tu fundament w odróżnieniu od (np.) subiektywnych odczuć, czy komuś zimno, czy za ciepło. A że zegary pod ręką ma (domowy termometr też) to i od ciśnień diagnozę zaczął a na zalecenia skody przełożył. To wszystko. Dodano po 2 Na...
To nie są bezpieczniki alternatora
Nie dam sobie ręki odjąć, ale bez licznika powinien odpalić. Myślę też że było grzebane ale nikt się nie przyznaje teraz. Jeden raz miałem przypadek że licznik był martwy, ostatecznie okazało się że ABS sieje po Can, po jego odłączeniu Skoda Octavia ruszyła.
95 tysiecy pokazuje zegar , taka jest rzeczywistość
Wymieniles czujnik temp na zegar i ecu. Przeciez ten na chlodnicy jest wielki i nie trudo go znalesc. Daj zdjecie komorsy silnika i chlodnicy pokaze "palcem"
Sprawe juz rozwiazalem okazalo sie ze spalony byl tranzystor w zegarach tak jak pisal ariel2232.
zegar skoda fabia zegar skoda octavia skoda radio zegar
sterownik sondy lambda renault samsung sterowniki win10 jetta drzwi
zasilacz laboratoryjny urządzenie wielofunkcyjne duplex
Wymiana uszczelniacza przekładni Brinkmann 1995 - krok po kroku Telegazeta na Sony Bravia przez SCART-HDMI i Multiroom Polsat Box