Witam Można "przełożyć " zegary ( choć prawdopodobnie w wiązce elektrycznej może brakować przewodu odpowiedzialnego za sterowanie obrotomierza , ale to nie problem by samodzielnie go dołożyć ) Ważne też jest by zegary pochodziły również z benzynowej Vectry 1,6 . Robiłem onegdaj taką przekładkę w Oplu Omedze ( brak dodatkowego przewodu w wiązce ) i Fordzie...
witam a która vectra? A czy B ? zajrzyj na stronę www.vectraklub.pl w poradach jest wszystko ładnie opisane i nawet zdjęcia są pozdrawiam
Skoro silnik 2.0 to pompa paliwa powinna być za tylnym prawym kołem. Złe wskazania poziomu paliwa - uszkodzony stabilizator napięcia 10V, znajdujący się z "tyłu" na zegarach.
Wygląda na problemy z komunikacją. Trzebaby zacząć od odczytu błędów...
W przełączniku od świateł masz dwa pokrętła jedni do regulacji wysokości, drugie do regulacji podświetlenia zegarów.
Wymieniałeś, albo rozkręcałeś moduł CIM? Masz błąd kalibracji czujnika kąta skrętu, więc albo uszkodzony CIM, albo coś przy nim kombinowałeś. Te błędy są od braku komunikacji CIM i IPC(licznik), są niezalogowanie w ogóle, albo niepoprawnie. Kontrolka ABS się świeci po odpaleniu?
Poczytaj sobie tu: http://forum.vectraklub.pl/index.php?sho...
Przecież obrócony jest wirnik wentylatora. Patrrząc na wirnik powinien się kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a obudowa przeciwnie.
Sprawdź [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... wątek. Sprawdź też masę i ew. zimne luty na liczniku. Przejechany dystans nalicza poprawnie?
Odepnij kostkę od zegara i sprawdź styki na początek.
Jak się wkłujesz z próbówką albo coś dziwnego przylutujesz to się przekonasz No i kolejna odpowiedź z której nic nie wynika... Kolego jak lubisz pisać zagadki i rebusy z których nic nie wynika to chyba pomyliłeś forum. Tak trudno napisać rzeczową odpowiedź? Tak żeby łatwiej zrozumieć: [url=http://www.elektronik.zst.edu.pl/fi...
uszkodzony stabilizator napiecia bądź zimne luty w zegarach.
Sprawdź pin: 5443 Możesz zamienić pamięci w CIM pod warunkiem, że CIM'y masz o tych samych numerach.
Tak się lepiej ściąga. Kręcisz w lewo i ciągniesz w górę.
Panowie licznik jest wyjęty bo zmieniane jest podświetlenie zegarów.
Dwie 3W i jedna 1,2W
Robiąc porządki w postach, potwierdzam że błąd był w samych zegarach. Od tamtego momentu spokój. Pozdrawiam Dodano po 55 Tak jak wyżej. Jednak zegary.
sprawdz luty w zegarach
Witam masz uszkodzony regulator napięcia jeśli jest za wysokie napiećie zegary lubią spadać na zero.
Witam miałem do naprawy takowy licznik uszkodzony transmiter CAN TLE 6255 G Podałem napięcie oraz na wejście CAN imuply prostokątne z generatora o częstotliwości 40 kHz na 50% wypełnienia, oscyloskop nie rejestrował na wyjściu układu żadnych przebiegów. http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... Po wymianie działa i po podaniu...
Witam najbardziej narażonym miejscem na korozje gdzie może wystąpić zwarcie to lampki tablicy rejestracyjnej po prostu szukaj tam i myślę że po problemie.
Wymień żaróweczkę.
Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem, tylko pytanie bo ja mam cim z innej vectry. A to pin jest zapisany w takiej samej lokalizacji jak w zegarach.
oddaj go w dobre rece.
Jak bezpieczniki dobre to stacyjka.
To Vectra 2000? Zegary digital?
podswietlaja sie zarówno zegary jak i wyswietlacz.
http://www.emu.nd.e-wro.pl/vectra
[url=http://www.youtube.com/watch?v=dCUS... elementów SMS bez użycia specjalnych narzędzi
Jurek, miałem podobny przypadek, przeleciany cały CIM, a problem był właśnie tam, jakieś debile próbowali gdzie się da zrobić odcinkę, cieli a potem łączyli na skrętkę, bez lutowania.
Czy jest to zegar z wyświetlaczem LCD - czarnym? W takim przypadku konieczna jest żaróweczka podświetlająca!
Jeśli masz komputer (ten co pokazuje spalanie, zasięg itp) to sprawdź jaką temperaturę pokazuje w ukrytym menu. Jeśli tam temperatura jest ok. to przyczyny możesz szukać w zegarach.
Ściągnąć koła i sprawdzić stan klocków hamulcowych.
Wygląda jak wsuwka do czujnika temp. cieczy, tego do zegarów
Czym? Szpilek napięciowych brak? Jeśli jest OK, to do sprawdzenia/wymiany/naprawy same zegary.
Może kostka w stacyjce? rozłącza podczas kręcenia dlatego gaśnie wszystko na zegarach,spróbuj na pych jeśli odpali to masz odpowiedź.
tak, problem z CIMem
czy ktoś się może orientuje czy jak by się okazało że mam zegary od silnika 2.0 D to w moim 1.7 td by działał obrotomierz tak jak działa? Kolega mi tak podpowiedział że może to są takie same zegary ale z silnika o innej pojemności. Czy mam szukać innych zegarów?
Drzwi zamknięte, jak coś czuwa, to bierze prąd. Teraz to piszą żeby i pół godziny poczekać w nowych autach nim im te różne sterowniki usną :D Czego tam szukać? chyba dam radę zdjąć konsolę środkową. Hmm, http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic55... z https://www.google.pl/search?q=jak+wyj%C...
Tak, takie zewnętrzne przyciski powinny działać.
Dodam jeszcze że bezpieczniki sprawdzałem próbówka i są ok. Dodano po 59 Sciemnianie działa bo przygasa ten cały komputer spalania ten zaraz obok zegarów.
(at)RAV_AUDIO nie wymyślaj chińskich bajek, to nie choinka, w zegarach są 4 żarówki podłączone równolegle.
Co temat wyczerpuje - zamykam
Tak, to vectra b. Stare zegary poległy przy probie przeprogramowania przez speca, tzn okazało się że ten wsad ma od wersji 2.0 i teraz też pokazuje obroty za wysokie. Poratuje ktoś wsadem od vb 1,7td ? Pozdrawiam Sławek
spokojnie, zostaw narazie zegary w spokoju a zerknij do czujnika poziomu paliwa (przewody)
Proszę zamknąć
Guzik szukałeś w takim razie. Raczej pływak do wyciągnięcia ze zbiornika, albo naprawa albo wymiana na nowy. Jak mostkujesz kable od pływaka to co sie dzieje na zegarach?
Rzeczywiście, nie doczytałem. Wątpie żeby chodziło o masę alternatora, gdyby jej wcale nie było to kontrolka by się wcale nie zapalała a gdyby była "słaba" to po przegazowaniu tym bardziej by nie ładował. Problem raczej w zegarach.
Musisz wyjąć zegary. http://www.vectraklub.pl/index.php/advic...
Kostka stacyjki - po włączeniu na 50 odcina 15!!!
ZNalazłem takie info w necie na tej stronie http://www.vectraklub.pl/index.php/advic... tam jest napisane że żarówka od zegarów powinna mieć 2W
A może zacząć od żarówek?
Potencjometr...ale w tedy będzie regulacja nie zależna. Osobne zegary i osobno nawiew... A mi chodzi o to by ( móc regulatorem podświetlenia wskaźników tym co jest przy przełączniku świateł ) ustawiać jasność zegarów i nawiewu równolegle :))
Podłączony jest do kablówki Vectra Czyli korzystasz z dekodera Vectry?
Odczytaj PIN z pamięci zegarów (93c66). Tam masz wszystko "widoczne".
Decha się nagrzewa od słońca i zegary albo cim zaczyna szaleć.
W Oplu Vectra jest wyświetlacz z możliwością synchronizacji przez RDS. Mam CAR400 i chodzi ładnie z wyświetlaczem (w organizacji DIGIT10, zresztą też i w DIGIT8) ale nie synchronizuje zegara (nie pojawia się znaczek RDS obok zegara i nie ustawia sam czasu). Może ktos wie jak zmusić radio (ew. wyświetlacz) do synchronizacji.
Czy po przeprogramowaniu eepromu 93LC76 w CIMie podejdzie o identycznych numerach z anglika? Musi się zgadzać SW i HW, wgrywasz wsad wylogowany, PIN i logujesz itd. Pozatym czy aby napewno to wina CIM? Ja wykluczyłbym najpierw zegary.
zobacz w popielniczce byc moze tam jest rozwiazanie
Krok po kroku w załączniku worda ze zdjęciami sposób demontażu zegarów w Vectrze Pozdrawiam SPEKTRA
Witam czy ktoś miał problem z pokazaniem temperatury na zegarze w vectrze c .chodzi o to że w czasie jazdy temperatura jest na zero nie podnosi się wskaźnik wie może który to czujnik ?
Witam problem rozwiązano,uszkodzony multimetr
Chodzi mi bardziej o angielski bo jest norweski. Mam jeszcze jedno pytanie. Błąd poduszek można wykasować tylko podpinając pod komputer? Wyjąłem zegary na włączonym zapłonie...
Prawdopodobnie wina interfejsu.
Mi to wygląda na awarię multitimera
Kolego taniej i szybciej kupisz drugi zegar i po sprawie.......
Popatrz na post Wyswieltacz 8+2 tam coś na tem temat jest.
Witam.Problem leży w immo.Jak masz to spróbuj drugim kluczykiem go odpalić jeśli nie to pod dobry komputer bo może być cim zegary bsi sterownik.
Są ludziki co to naprawiają , wymjana jak najbardziej słuszna
Napisz co chcesz zrobić? Bo jeśli odpalić zegar to zapomnij.
witam,mam problem z zegarami w vectrze b,o poj.1,8benz 16v,z 99roku,otoz okolo 2miesiecy temu zmienialem zarowki w zegarach,gdyz wiekszosc byla popalona,chcialem zamiast zwyklych zalozyc ledowe,po zalozeniu licznika od tamtej pory prucz kontrolek ktore znajduja sie na dole nie dzialaja mi;wskaznik temperatury,wskaznik poziomu paliwa,obrotomierz,predkosciomierz,uslys...
Ten zegar idzie przez gniazdo . Nie ma stresu.
100 na zegarach,zresztą te zegary w oplach żyją własnym życiem.
Nie masz 15 na zegar. Sprawdz raz jeszcze wszystkie bezpieczniki.
wyjmuje się szafę z zegarami po prostu
Konkretnie? Pod zegarami? Jak tam się dostać? Co wykręcić?
tak jak pisze elektrit. a jeśli chodzi o kontrolke rezerwy to zestaw wskaźników z obrotomierzezm posiada rezerwę - zestaw bez obrotomierza nie ma rezerwy. Jeśli zamonotałeś zegary z obrotomierzem to nie musisz nic przerabiać rezerwa powinna działać - chyba że zegary są uszkodzone
Sprawdź/Wymień diody w alternatorze i sprawdź stabilizator może. Miałem w omedze B coś takiego 2.0 benz i jak dodawałem mu gazu ta kontrolka się tak jasna robiła że całe zegary mogła podświetlić :)
Jeśli obroty są zbyt niskie, to trzeba poprawić to i owo. Konkretnie zająłbym się przepływomierzem i czujnikiem temperatury. TPS nie pamiętam czy jest tam z potencjometrem, czy tylko styk biegu jałowego, natomiast sam regulator IACV raczej się nie psuł. Mówiąc o czujniku temperatury masz na myśli ten dający sygnał na zegary czy inny?
A ja tu widzę problem z masami do budy ukreconymi...
Musisz odczytać i skasowac testerem.
Witam !! Kupiłem vectrę B 97r 2.0 DTI z uszkodzonym zegarem, po rozkręceniu okazało się , że jakiś turas chciał cofnąć licznik i mu chyba nie wyszło, wylutował układ C46CM6 i pozostawił puste miejsce - znalazłem na forum, że zamiennikiem tego eepromu jest 93C46. Kupiłem uszkodzony licznik z vectry B 1,6 z 96r i mam tam taki scalak (mam też 93c46 lecz...
chodzi mi o czujnik temp. cieczy tylko ten który wysyła sygnał do kompa a nie na zegary.
Trzeba podpiąć się jeszcze raz do Ecu i sprawdzić faktyczne wskazanie temperatury silnika. Wskazanie temperatury na zegarach brane jest z innego czujnika.
Zdemontuj zegary, ustaw właściwie wskazówke i po kłopocie
po zegarze utrzymuje tą samą temperaturę co stary termostat
Sprzedałem samochod i sprowadziłem drugi ze szwecji z 2006 roku po lifcie z tym samym silnikiem z20net i nie ma problemu z temperaturą ,ale przy rozgrzaniu gdzie na op-comie pokazuje 90 stopni na zegarach jest 85 stopni .
Kochane auto.Tam każda pierdółka może siać niesamowity zamęt.Ale wynagradza osiągami silnika.Tym autkiem jazda to przyjemność.Żeby się nie pchać w koszty,a naprawy nie są tanie,Rozłącz akumulator,dostań się do wtyczki zasilającej zegary,przeczyść ją jakimś środkiem i włóż z powrotem.To samo zrób z kostką zasilającą moduł CIM.Opadające zegary to prawdopodobnie...
Słuchaj-te błądy immo nie mają nic do gaśnięcia. Nie zapalał by. Dwa-Vectra nie ma kontrolki klimy i wentylatorów na zegarach, nie ma też sterownika klimy pod nadkolem, nie pomylisłeś sobie z Astrą G?
Tak jest znalazłem tylko niwiem który jest do c46cm6 taka pamięć jest w moim liczniku ale to do silnika 1.6 a moja vectra ma silnik x1,8xe czy ten wsad będzie pasował ??? Dodano po 40 Niewielka robota wyjąlem zegar wylutowałem c46cm6 wsadziłem do willema 7.1 przeprogramowałem wsadem tym od vectry 1.6 zamontowałem zegar w aucie i Pr09 ???
Przyciskami prawej manetki ustawia się zegar ale procedury niestety nie pamiętam.
Jeżeli to MID to może miec w opcjach konfigurację "bez radia"
Saly, moc się poprawiła pozornie- po prostu silnik wyżej się wkręca. I tyle. Przed awarią to góra 4 tyś. obr i zmiana biegu, teraz można ciągnąć na cały zegar. Ile dałeś za czujnik?
Jak zintegrowany, wychodzi normalnie (uważaj, nie pognij zatrzasków) i rozbiera też się cacy. Przecież obrotowy wyłącznik zawsze się demontuje nawet do wymiany żaróweczek w zegarach i nikt mecyi nie robi.
Witam wszystkich.Mam do wymiany w vectrze c moduł cim ponieważ stary został uszkodzony przez właściciela podczas spawania.I teraz problem polega na odczytaniu wszystkich danych ze starego modułu (potrzebne do dopisania w nowym)ponieważ op-com nie ma połączenia z nim.Ma ktoś z kolegów jakiś pomysł? Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Do dopisania nowego...
Wszystko się da, tyle że koszt takiej operacji przewyższa wartość samochodu. W miarę bezproblemowo możesz przełożyć silnik na tak, który był stosowany w danym modelu samochodu. Taki "przeszczep" wiąże się oczywiście również z wymianą skrzyni biegów, sterownika silnika, układu chłodzenia, często układu wydechowego, pompy paliwa w zbiorniku i zegarów...
a co ma termostat do tego?albo czujnik w chłodnicy ,albo przekłamania na zegarach.
Mam kłopot z zegarami w aucie. Chodzi o prędkościomierz, który raz działa po odpaleniu silnika a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu już nie. Dodatkowo drga wskazówka. Od razu wymienić cale zegary?
szybkościomierz A co to jest? prawdzałem też moduł odpowiedzialny za te rzeczy ale on też jest dobry Jaki moduł? Błędy i testy pod kompem podpinane? Kierunki- Przekaźnik kierunków działa? Obrotomierz - Wiązka ECU - Zegary sprawdzona. ABS ci się pali kontrolka?
Nie ma włącznika w zespolonym od świateł? W niektórych wersjach był. Z każdego włącznika idą za skrzynkę i tam odpowiednio się łączą,potem jeden do lampki na górze. Na zegarach zapala się lampka otwartych drzwi?
zegar vectra ustawi vectra podświetlić zegar vectra gniazdo vectra
podłączyć kable czujnika tylna klapa mondeo czarny ekran windows vista
posiada konto nierówna praca silnika benzyna
Ford Focus C-Max 2004: Problemy z elektryką po wymianie żarówek na LED Krups ekspres do kawy - migające lampki, co robić?