Witam, wiem że już był taki temat ale niestety na moją niekorzyść nie został rozwiązany. Więc znalazłem w garażu stare zegary od Poloneza. Obrotomierz z tego układu chciałbym wykorzystać jako prosty VU Meter. Bolec Otoczony zielonym kółkiem podłączam do plusa akumulatora o napięciu 12V. Czerwony Bolec podłączam do minusa zasilania oraz do minusa wyjścia...
Witam! Dzisiaj dokonałem zakupu zegarów od Poloneza Caro i bede przerabiac obrotomierz Polonezowski tak by działał w Simku. Jest mi potrzebne jednak troche waszych rad. Po podłączeniu obrotomierza działa on normalnie (wskazówka wznosi się) ale na maksymalnych obrotach dochodzi tylko do około 5000obr/min. Słyszałem o wlutowywaniu kondensatora ale nie...
Witam! na samym początku chciałem prosić drogich moderatorów o nie usuwanie tego tematu, ponieważ jest dla mnie bardzo ważny. Otóż trafiły mi się zegary z Audi 80 B3, dokładnie takie same jak na filmiku: Chciałbym prosić o pomoc w podłączeniu, oraz ew. budowie jakiegoś układu zabezpieczającego przed uszkodzeniem wzmacniacza oraz zegarów. Troszkę czytałem...
Witam. Mam poloneza caro z silnikiem gaźnikowym 1500 rocznik 93 ze starymi kwadratowymi zegarami i zachciało mi sie zmiany zegarów na okrągłe. Rozkład wyprowadzeń złączy w nowych i starych zegarach juz znam więc z elektryką nie bedzie problemów. Jedynie mam wątpliwości co do obrotomierza. Czy przy rożnych wersjach benzynowych występowały różne wersje...
Witam. na początku chciałem powiedzieć że jeśli wybrałem zły dział to przepraszam. A więc do rzeczy. na youtube widziałem takie filmiki : Chciałbym zrobić coś podobnego ale z wykorzystaniem zegarów od poloneza.(jestem wielbicielem tego auta) I teraz mam do Was takie pytanie Czy jest to wogóle realne oraz czy ewentualnie mógłby mi ktoś pomów w wykonaniu...
Witam. Na wstepie od razu napisze, ze naprawde dlugo szukalem na forum tego, co mnie interesuje, ale nie znalazlem. Wczoraj kupilem zegary od poloneza z onaczeniami "TYP 125 HB 0A 9000". Na plytce z samego obrotomierza jest oznaczenie "K4TB". Otoz chce go przerobic pod instalacje 6v, do simsona elektronika. Po podlaczeniu bez przerobek wskazowka troche...
To nie żaden skuterek tylko stary (ale jaki jary) motorower IFA Simson - mój sposób na cały wolny czas... (tam zastosowano prądnicę niestety) Napięcie na akumulatorze waha sie w granicach 12.5...14.4V ale jak to nie przeszkadza to kamień z serca. No i jeszcze pojawił się oddzielny wątek - otóż miałem zegar temperatury z Poloneza ale pobawiłem się w...
Jeśli chodzi o starą deskę z kwadratowym obrotomierzem, to: patrąc od tyłu deski (styki obrotomierza mamy po lewej stronie nad kostką sześciokrotną - u mnie czerwoną): - masa - +12V - wejście impulsów z cewki A w ogóle to najprosciej zczytać te oznaczenia z obudowy... W poldkach z okrągłymi zegarami trzeba znać typ obrotomierza, bo niektóre były sterowane...
W Dieslu - od alternatora - zacisk W - czyli odczep z uzwojenia przed mostkiem prostowniczym. Ale szczerze mowiac - to nie przeczytales regulaminu. Wystarczy uzyc SZUKAJ!!!!!! Akurat nie w Polonezie. Tutaj czujnik obrotomierza jest hallotronowy zbierający impulsy z koła zamachowego . Z tego co się zorientowałem to był montowany we wszystkich poldkach...
Nie wiem jaką oporność ma wskaźnik od poloneza ale podmienialiśmy kiedyś i działało beż większych oszustw więc możesz sprawdzić od poloneza.
W moje ręce trafiła ostatnio cała deska rodzielcza z poloneza. Mam zegary, wskaźniki i w ogóle wszystko co tam było. Pomyślałem, że można by wykorzystać ten obrotomierz i zamontować w WSK. Moja wiedza jest trochę za mała, potrzebuję pomocy :). Instalacja w motocyklu jest 6V, do tego obrotomierza wchodzi +12V,-12V i masa. W poldku są 4 cylindry, a w...
witam. przepala mi sie bezpiecznik nr 14 w polonezie caro 96rok i nie dzialaja mi zegary i swiatla od wstecznego i stopu. pomocy
przerabiałem dokladnie takie jak na rysunku ,w GLI nie bylo zegara od cisnienia tylko kontrolka
Zapewne spalila sie zarówka lub styki zasniedzialy i nie lacza .Rozkrecic zegary wymienic zaróweczke jak dobra to sprawdzic poczyscic wszystkie styki kable.
korek sprawdza za 1h jak bede mogl wyjsc z pracy swoja droga ludzie z grupy dyskusyjnej fso auto zaproponowali zeby sprobowac wymienic zegary. ktore zreszta juz zakupilismy - z ich obserwacji wynika ze jest jakies zwarcie w tej kwestii ale jesli sie rzeczywiscie okaze ze to korek to padne ze smiechu i sie przewroce na bok :) ( a tak badz co badz jestem...
Witam. Mam problem z Polonezem. Dodatkowo tylko 4 dni na rozwiązanie gdyż startuje w tegorocznym rajdzie Złombol. Pilnie proszę o pomoc. Pali non stop bezpiecznik oznaczony jako światło wsteczne po włączeniu zapłonu. Niezależnie czy jest wbity bieg wsteczny. Nie działa światło wsteczne, stop, oraz kontrolki zegarów. Uwaga! Nie jest to zwarcie przy czujniku...
Witam mam problem z moim Polonezem. Sytuacja wygląda następująca. jadę sobie normalnie nagle widzę że przygasają zegary jeszcze chwilę jadę i nagle koniec. Brak prądu jakby akumulator się wyczerpał w minutę. Odłączam klemę na jakieś 20 minut auto pali normalnie ale znowu przjadę kilka kilometrów i tak samo gaśnie. Kody błędów odczytałem i wychodzi 12...
Jutro postaram się sprawdzić jak dorwę miernik. Aczkolwiek poprzedni właściciel alternatora wspominał, że było to samo przed wyjęciem z dawcy - 13,9 i świecące ładowanie. Obwód zegary-altek jest na bank sprawny, cała wiązka jest nowa, żarówka podmieniania, zegary igła. Po za tym wcześniej zamontowany był alternator z Zafiry i po za dźwiękami które z...
Witam, znów problem z moim tragicznym polonezem. Problem dość dziwny, bo nie wiem już gdzie szukać przyczyny, a rozbebeszyłem już pół samochodu. Alternator w aucie od początku gdy go kupiłem nie ładował jakoś super dobrze, dopiero przy ~1300 obrotów gaśnie lampka, ale generalnie, nie było tragedii, prądu starczało. Ostatnio natomiast wystarczy zgasić...
polonez15 być może kombinuję za bardzo, ale jest to pierwszy samochód i poważniejszych rzeczy wolałbym nie rozbierać bez poradzenia się kogoś bardziej ogarniętego w temacie, aby nic nie usypać :) Idę niedługo walczyć z tym radiem ;)
Witam. Zamierzam zamontować zegary z Lublina III, model wersja z obrotomierzem który posiada zegar cyfrowy na dole, do Poloneza Caro na wtrysku Abimex. Same przełożenie styków w złączach zegarów to nie problem. Chciałem zapytać o podłączenie obrotomierza. Z tego co się dowiedziałem ten wskaźnik w Lublinach podłączony jest do alternatora. Natomiast w...
Witam, Mam fabryczny obrotomierz w Polonezie 1.9 GLD z 96' Działał bardzo dobrze przez 13 lat, ostatnio wymieniałem linkę od prędkościomierza, bo się urwała. Robiłem to na zapalonym silniku, odpiąłem zegary aby było łatwiej. Niestety przy podłączaniu zegarów z powrotem coś pykło i obrotomierz przestał działać. Założyłem nowe zegary i obrotomierz działa,...
Witam, Wraz z wymianą tarcz zegarów w moim Poldku zbiegło się kilka usterek: - przestało świecić kilka żarówek pod zegarami (w tym żarówka sygnalizacji włączonych świateł) - złe wskazywanie poziomu paliwa w baku (pokazuje 3/4, a mam blisko rezerwy, gdyż jeżdżę na gazie) - szybkie wędrowanie wskazówki temperatury silnika do niebezpiecznego poziomu 130...
Na grodzi od strony przedziału silnika nie znalazłem punktów masowych mimo iż szukałem. Od strony kabiny pasażerskiej nie szukałem, bo wiązałoby się to zapewne ze zdejmowaniem całej deski rozdzielczej. Schowek wykręcałem, zegary wyjmowałem oraz plastik na którym jest m.in. włącznik świateł, hydrokorektor. Tam nie znalazłem innych punktów masowych za...
mam pytanie , mam sprawnego poloneza 1.9 disel z silnikiem citroena, i wszystko jest ok , ale przy zakupie niebyło w zegarach obrotomierza , więc postanowiłem sobie kupić valeo i nawet były juz tam ścieżki oryginalne tylko zakryte napisem fso no więc go włozylem i co? kiszka ! obroty falują n a obrotomierzu , postanowiłem sprawdzic ten obrotomierz u...
Być może zeby do linki się dostać to wystarczy rozkręcić same zegary ale nie wiem dokładnie bo nie sprawdzałem. Ja jak rozręcałem to wyjmowałem odrazu całą deskę ale nie po to żeby się do linki dostać tylko po to żeby nagrzewnicę wymienić. A co do nagrzewania to żeczywiście polonez dosyć szybko łapie temperaturę ja osobiście miałem okazję porównać to...
Ja mam Atu + i powiem że wtrysk wielopunktowy jest dobry tylko gdy chcemy montować gaz - możemy zainstalować instalacje sekwencyjną. Spadek mocy na gazie jest znaczny chyba że to wina mojego parownika - przejechał już 170 kkm. Blacha siada gdzie tylko może, pod wycieraczki wkładam gazety papierowe żeby wyciągały wilgoć - po jeździe po kałużach jest...
Na plusowskim zegarze temperatury (we wskaźnikach na desce rozdzielczej) temperatura dochodzi na podziałce pomiędzy 90 a 130'C (prawie do końca białej podziałki, nigdy na czerwoną strefę nie wszedł). Na termostacie nie ma wyłącznika wiatraka, tam jest tylko właśnie czujnik na zegary i do centralki mikroprocesorowej. Chłodnica jest ciepła, jak wentylator...
Witam przerabiałem te zegary itd. długo pisać dlaczego się uparłeś na te z19D ma inną charakter pracy to znaczy na kole zamachowym jest nacięcia ale 2 gdzie odpowiada1 obr. wału u Ciebie kolego Rover ma4rowki działał by 2 razy szybciej czyli zamiast 2000tys. 1000obr. skoro tak chcesz to polecam obrotomierz z FSO125p ale zamiast wskazówki były diody...
Dobry wieczór. Może to komuś się przyda... Jedziemy sobie "Polonezem" w którym zepsuł się rozrusznik. Zatrzymaliśmy się na chwilę, zgasiliśmy silnik. Nie ma w okolicy nikogo, żeby popchnąć... Poniżej jest metoda na samodzielne odpalenie: Prawe tylne koło podnosimy (warto tam podłożyć pod ośkę coś oprócz podnośnika, np. parę cegieł, albo tzw. "kobyłkę")....
Witam wszystkich, Długo szukałem ale nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu a nie chcę testować tego metodą prób i błędów. Temat jest taki: Posiadam samochód z silnikiem Andoria 4CTi90-1BE, który fabrycznie nie był wyposażony w obrotomierz tylko zegarek. Instalacja jest natomiast położona, także wystarczy podmienić zegarek na obrotomierz i będzie...
A jednak polonez ma takie cuda :) to nie awaria tylo normalna praca. Za to jest chyba odpowiedzialna skrzynka za zegarami po lewej stronie samochodu przy jakiejs tam temperaturce zalacza szybe po jakims tam czasie po odpaleniu. Nie kazdy samochod tez ma kontrolke przepalenia sie zarowki stopu.
Witam - zakupiłem tego bolida 3 dni temu - kupiłem go od szwagra więc wiem co w nim siedzi i jak był używany :) - jestem zielony jeśli chodzi o to autko, więc zwracam sie do Szanownych Kolegów o pomoc :) 1. Mam problem ze zgaszeniem silnika - tzn. wyłaczam zapłon kluczykiem i ...silnik dalej pracuje, ale... no właśnie jest jedno ale: jesli wylaczam...
Witam, Potrzebuje szybkiej i fachowej porady. Mam polonez CARO 94r (okrągłe zegary). Od paru tygodni na desce rozdzielczej delikatnie swieci (delikatnie pulsuje) mi sie kontrolka "stopu i "akumulatora". Po uruhcomieniu silnika i pzrejechaniu paru kilometrow zaczyna sie objaw lecz gdy przejade okolo 20-25 km na chwile kontroli gasana, po czym sie znowu...
Do admina: nie mam pojecia gdzie dac ten post wiec daje go tutaj jak co to prosze o poinstruowanie gdzie powinien sie znajdować Drodzy szanowni Potrzebuje dobrej jakości zdjęć deski poloneza 91' z kwadratowymi zegarami, gdyż nie posiadam aparatu aby je sobie zrobić zależy mi bardzo na tym gdyż zostałem zmuszony do pewnych przeróbek a niechcem ich robić...
Polonez Caro 1.6 na gaźniku. Po uruchomieniu silnika kontolka STOP (prostokątna), umieszczona pośrodku nad okrągłymi zegarami, świeci światłem ciągłym, nie gaśnie. Wskaźnik i dioda ciśnienia oleju w silniku działa OK. Oprócz kontrolki STOP świeci też światłem ciągłym 'wykrzyknik w nawiasie' umieszczony obok kontrolki zaciągnięcia ręcznego hamulca 'P'....
koledzy mam niewielki problem?! szukam schematu elektryki do poldka a mianowicie jak kupiłem poloneza to były stare zegary a chciałem zmienić na nowe:) ale w nowych jest więcej kabli i inne kostki,musze coś zmienić? pomóżcie jak morzecie..
koledzy najlepiej tarcze jest zrobić tak: wyciąć na folii na ploterze oczywiście przykleić całość na mleczną pleksi jak najcieńszą żeby się to wszystko zmieściło i podświetlić diodami smd przyklejanymi do pleksi na kleju na gorąco brzmi może bardzo domorośle ale tak robimy zegary dla ludzi można tez podświetlić wskazówki korzystając z gotowych np z...
Witam Mam Poloneza Trucka z silnikiem od citroena 1.9 D. od początku posiadania samochodu nie działa obrotomierz. (samochód mam 3 lata). Mam warsztat i parę dni emu przyjechał do mnie Truck z silnikiem 1.6. Ma on również obrotomierz wiec przełożyłem deskę żeby sprawdzi czy zegar jest dobry. Niestety deska jest dobra. Szedłem dalej. W skrzyni zamontowany...
poszukaj dobrze wtyczki do tego czujnika, powinna być, przynajmniej jest w oryginale, no chyba że ktoś obciął Wtyczkę na przewodzie do czujnika mam. Nie mam tylko części, która prowadzi do zegarów. Tylko pytanie do bardziej kumatych w elektryce Poloneza diesla - przewód idzie od razu od czujnika do obrotomierza, czy po drodze przechodzi przez jakieś...
Najprawdopodobniej jest to wina układu czasowego, jeżeli jest to Polnez plus to sterownik znajduje się tam gdzie bezpieczniki (niebieski prostokąt), a jeżeli "zwykły" polonez trzeba odkręcić zegary (czarne pudełeczko). Najprościej jest go podmienić na sprawny. Potrafi paść w nim dioda z kilkanaście groszy i z tąd ten problem.
Czy ktoś z Was dał obrotomierz z poloneza do uniaka lub do innego auta. Powiedzcie mi czy obroty są na zegarze takie same jak w silniku.z Góry dzięki
Witam, mam problem z polonezem Caro 1.6 Gli zapłon abimex. Wskaźnik paliwa przez większość czasu wskazuje pusty bak, czasami wskazówka podskoczy na sekundę na połowę i tak kilka razy, potem znowu pokazuje zero. Chciałbym sprawdzić, czy to wina zegara/kabli, czy czujnika w baku. Na załączonym zdjęciu widzimy dwa kable dochodzące do czujnika. Czy odpinając...
Witam. Posiadam poloneza cargo plus 1999 1.6 gli. problem polega na tym, ze po zagrzaniu sie nie chce odpalic. rozrusznik kreci normalnie, pompe paliwa slychac elegancko, a on oni nie kaszlnie. dopiero po prawie calkowitym rozladowaniu akumulatora, kiedy zegary przegasaja, i wydaje sie ze to juz ostatnie zipniecie, po podpompowaniu pedalem gazu zaskakuje....
Witam Mam problem z Polonezem Atu Plus na Boschu. A mianowicie, nie działają kierunki z przełącznika zespolonego. Dodatkowo nie działają awaryjne z włącznika. I teraz jeśli przekręcę kluczyk na zapłon i wciskam włącznik awaryjnych to od razu pali bezpiecznik nr. 14- opisany jako stop. Oczywiście przestają działać zegary, kontrolki, obrotomierz itd....
Witam, mam zegary sc 900 spi, po prawej stronie puste pole znaczek fiat, sam prędkościomierz na linkę i wskaźnik paliwa. Chcę dołożyć po prawej stronie wskaxnik temperatury z poloneza. Pytanie do starszej grupy elektrodowiczów, jak zdejmować wskazówki z analogowych zegarów żeby nie uzkodzić ustroju miernika, czy djęcie wskazówek jest równoważne z kalibracją?
Zrobiłem to samo za zegarami na przewodzie do kontrolki,działa. Dzięki.
Centralka alarmu znajduje sie za zegarami. Pod schowkiem nie montuja bo tam znajduje sie komputer. Wiem bo mialem takiego poldka. Musisz wiec rozkrecic i sprawdzic stan centralki. A ten kabel..... hmm...mysle ze jest to jakis czujnik na wstrzasy.
tu są zegary do poloneza a ponadto spoko strona.
Ja bym radził nie bawić sie z czymś takim. Popsuł mi sie kiedyś obrotomierz, nowy w sklepie kosztował 150 zł. A ja pojechałem na szrot i tam dostałem całe zegary do Poloneza za 20zł.(chyba 20 zł to nie duże pieniądze....). Wystarczyło tylko przełożyć dobry prędkościomierz i tyle. No a resztę z tamtych zegarów mam na wymianę. Pozdrawiam :wink:
Co to znaczy "gaśnie silnik i wszystko". Czy zupełnie brak zasilania, opadają wskazówki zegarów, gaśnie oświetlenie itp. czy tylko silnik?
oki biore się w takim razie za srawdzanie troche zbawy bedzie bo jednak trzeba sciagnąc zegary ,a czy grozi to rozładowaniem akumulatora i zakonczeniem jazdy ?
Witam Powodem takiego zachowania zegarów może być zanikająca masa na jednej z wtyczek do licznika.Zdemontuj licznik rozepnij wtyczki i popsikaj ich wnętrza kontak sprayem powinno pomóc. Pozdrawiam.
zgadza sie tyka gdzieś pod zegarem ,czy to jest naprawialne ? ewentualnie jaka cena nowego czy ktoś się orientuje ?
a ja dodam iz to ciezki samochod do montazu poniewaz nalezy go montowac w rekawiczkach (wlasciciele aby pojazd przetrwal te kilka lat nagminnie kapia to dziadostwo w konserwacji, ale badzmy dobrej mysli , moze niedlugo srodki konserwujace sie skoncza :D) wszystkie kable masz pod zegarami
zgodnie z ruchem wskazówek zegara opóżniasz (tak mi sie wydaje ,jak masz stroboskop to sie nie zastanawiasz)
Ale właczniki chyba z wstarym polonezie nie beda działac(Podswietlenie) poniewaz na starej instalacji nie ma potrzebnego napiecia aby to zasilić.A co do podswietlenia zegarów kwadratowych(orginalnie podswietlone sa za pomaca zielonych plastikowych kloszy)Może jakieś Diody??? Tych przelacznikow nie jest az tak wiele,wiec nie stanowi problemu podciagniecie...
no właśnie też wygląda jak by nie miał masy. U mnie co prawda w renówce kiedyś po małej naprawie okazało się że jak włącze światła to obrotomież mi pokazuje 5 tyś a jak włączyłem długie to 7 tyś. Zgłupiałem wogule o co tu chodzi puźniej zauważyłem że nie dokręciłem głównej masy z tych zegarów. Poruszaj kablami może coś nie lączy
Za zapalniczke,zegar i radyjko odpowiada bezpiecznik H8,bialy,25A.Jest to bezpiecznik ze swiatel awaryjnych,oznaczony czerwonym trokkacikiem. Wymien i sprawdz czy nadal sa te stuki w komputerze.
Dzieki za podpowiedzi jak sie troszke ociepli to bede sie meczyl z tym bo narazie za zimno dlamnie jest .A mam jeszcze 1 pyt to jest rocznik 96 1.6GLI CE z okraglymi zegarami a czy on posiada gniazdo diagnostyczne i jak tak tio gdzie je szukac bo zielony jestem z tym rocznikiem :P
Słuchaj,wyjmij zegary,dostań się tam do nakrętki mocującej to urządzenie.Kluczem nasadowym 10mm dokręć tą nakrętkę. Ona sie luzuje,a pod nią są podłożone też dwa kabeloczka z kablami masowymi.
tak jak poprzednik alarm masz za zegarami znajdz przewody ktore przerywaja obwod przekaznika pompy.
za zegarami. rozbierz pilota, sprawdz baterię, sprawdz luty, ewentualnie jesli jest trymer to mozesz probowac dostroic.
Za zegarami, za schowkiem, pod lewym lub prawym słupkiem, w konsoli środkowej za radiem, pod fotelem kierowcy lub pasażera, pod maską jeżeli to "compact".... Przepraszam, jeżeli o czymś zapomniałem.
A może ktoś go przerobił w ten sposób, żeby oszczędzić trochę akumulator. Napisz jeszcze czy przy próbie rozruchu na światłach przygasa ci podświetlenie zegarów.
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej Poloneza z 93 roku.Chodzi mi o tego z okrągłymi zegarami i najbardziej o tą część schematu połączeń z zegarami.Oczywiście najlepiej cały schemat.
Z tego co pamiętam będzie problem ze wskaźnikiem paliwa. W nowszych fiatach pływak był troszkę inny, był taki sam jak w polonezie działał odwrotnie. Po zmianie zegarów trzeba było wymienić pływak.
Niezgodzę się że 0.2A to normalny pobór, poprawnie przy pomiarze prądu należało by odczekać parę minut aż wyłączą się wszystkie odbiorniki w samochodzie, moduły lampki itd. W poldku Spróbuj odłączyć całkowicie radio(chyba to ten sam bzp co zegar) jeśli aku potrafi jeszcze zakręcać rozrusznikiem po nocy to nie jest tak źle ja mam też 5letnii i jest sprawny.
Nie jestem pewien ale chyba za zegarami.
Jak sprawdzałeś bezpieczniki? Wzrokowo, czy jakąś probówką/miernikiem? Bo jak tylko rzuciłeś okiem, to zrób to porządnie. Tak, jak Elektrit nakazał sprawdź bezpiecznik od awaryjnych. A sam przerywacz jest za zegarami po lewej stronie. w schemacie figuruje jako urządzenie mikroprocesorowe (taka czarna skrzyneczka).
Chłopaki witam. Znalazłem przyczynę rozładowywania akumulatora. Podłączyłem amperomierz szeregowo w obwód z akumulatorem i okazało się że przy wyłączonych wszystkich odbiornikach bierze 0,37A a tak być nie powinno. Zacząłem wyciągać bezpieczniki po kolei w którymś momencie pobór spadł do 0,02 przestał działac zegar. Zobaczyłem w książce za co ten bezpiecznik...
Autko jest na Benzynke a myslisz ze przez zapisane bledy moze tyle palic ?? a wlasnie i do tego odlaczania akumulatora autko stoi nieodpalone wykrecam mu akumulatorek na kilka (ok 5 min) pozniej zakladam spowrotem poczym odpalam autko i czekam az silnik sie tak nagrzeje ze wlaczy wentylator poc zym wylaczam go ?? i bedzie ok ?? dodam tez ze jak by wlasnie...
No to mógłbys podać typ tego regulatora i jak go podłaczyć. A podłaczyłem jeszcze reg od renówki i tamtez nie ładował. Mam pytanie bo w tym reg. Valeo jest + czyli 12 V od stacyjki i L -Lampka jak ją podłaczyć szereg z tego wyjścia do masy ?? Podając 12 V na zacisk + to na zacisku L jest 5 V. Ale w renówce kontrolka jest 12 V. A kierunek obrótów ma...
Witam! Mam taki problem w tym samochodzie raz dzialaja a raz nie kierunkowskazy,wycieraczki na pierwszej pozycji oraz kontrolka pedalu hamulca wszystko jednoczesnie siada.Nieraz dzialaja a po chwili juz nie.Bezpieczniki sa dobre przelaczniki rowniez poniewaz sprawdzalem,lampy rowniez bo awaryjne caly czas chodza.Czy wina moze byc w tym urzadzeniu mikroprocesorowym...
Witam. Mogę prosić troszkę jaśniej tzn. co to jest dioda plusowa ?? Chodzi tu o diodę w alternatorze czy może jest jakaś zabudowana w zegarach czy jeszcze jakaś inna. Pozdrawiam.
Witam. Mam ogromny problem, nabylem niedawno samochód Luksusowy (LImuzyna) Marki POLONEZ 1.6 GLI z 1996roku Problem polega na tym iz mam go dwa tygodnie i jak kupowalem to nabilem gazu do pelna przejechalem 100 km i dotankowalem, i wyszlo ze pali 20 l !!!!!!!!! myslalem ze zaslabne na stacji czytajac cyfry wpychanego gazu do butli. Niewiem czy to ma...
Centralka najczęściej siedzi za zegarami.
A gdzie on się znajduje ? Chyba nie chodzi o ten koło termostatu z pojedyńczym kabelkiem? to nie ten ten pokazuje tem. na zegarach.
a gdzie te diody sie znajduja w alternatorze i gdzie je mozna dokupić? Dodano po 2 a co maja zegary do ładowania? kupiłem juz takiego poloneza. tamten sam te zegary zakładał podobno!!!!!
Witam Za tablicą z licznikami jest moduł elektroniczny który między innymi steruje kierunkami . Jest to małe plastikowe pudełko do którego wchodzą dwa złącze kabli . podjedz gdzieś na szrot czy złom wykręć taki moduł i podstaw do swojego samochodu . Koszt mały , w sklepie nowy sporo kosztuje , więc lepiej na złomie poszukać . Zwarcie potrafi uszkodzić...
Witam Mam poloneza caro+ 1.6 GSI z alarmem i instalacją gazową. Co ok. tydzień samochód nie chce pracować na gazie. Odpalam samochód, nastepuje przełączenie na gaz i gaśnie. Na benzynie wszystko jest ok. Znajomy mechanik polecił, aby odłączyć na jakieś 5 min akumulator i sprawdzić wtedy. Po ponownym podłączeniu akumulatora wszystko działa jak należy....
Bezpośrednio ,zegar czujnik.
Czy p[rzy rozruchu , kontrolki na zegarach gasną?
coś pstryknęło i zniknęły kierunki z awaryjnymi - ??? usłyszałem, głośny PSRTYK spod zegarów licznika km/h i obr. od tej pory nie mam kierunkowskazów ani świateł awaryjnych myślę, że przekaźnik, ale... gdzie On dokładnie jest? Polonez Caro 1995 1.6GLI
gdzie go w Polonezie Caro znajdę...? czy to prawda że trzeba wypruć zegary i jest za nimi? widzę... wpisane masz:autoelektryk Czy orientujesz się, ile powinien kosztować taki moduł w sklepie / ew. używka na złomie? Jeśli, pójdę do sklepu, mam prosić o moduł do kierunkowskazów w Polonezie Caro, tak? Dodano po 7 znalazłem jedynie to...
alarmu szukaj na lewym słupku lub za zegarami i lepiej go wymień więcej sprawiały problemów właścicielom samochodu niż zlodziejom.jakaś odmiana alcatras-a
Najlepiej przełożyć całą wiązkę nie ma co tracić czasu na kombinacje przy których można popełnić błąd a to może napsuć krwi. Problemem dodatkowym będzie rożnica w kostkach w plusach niektóre kostki były inne. Skrzynie są na 100% takie same różnią się tylko kołnierzem, inne są mosty napędowe na moście od GSI będzie miał słabsze przyspieszenie. No i akumulator...
Witam. mam poldka ATU plus 1.6 GSI. 1999r nie odpala jak jest zimny na benzynie. Ma on komputer DELCO GM i zrobiłem mu wywołanie kodów usterek Sprawdziłem: 1. Czujnik temperatury na termostacie obok czujnika temperatury wskazań zegara. 2. Czujnik temperatury powietrza znajdujący się w obudowie filtra powietrza. 3. Silnik krokowy. 4. Czujnik położenia...
Witam. Mam pytanie do sznownego grona. Dostałem takie oto auto w spadku. deska z okraglymi zegarami . Znajduje się na niej wskaźnik oleju (wyskalowany 0 - 0,2 - 0,4 - 0,8) Proszę o informację jakie ciśnienie oleju powinien on pokazywać. Bo nigdzie nie mogę znaleźć. mnie pokazuje do 0,2 podczas jazdy. Nie swieci mi się kontrolka smarowania ale to cisnienie...
witam niewiem czy to dobry dział ale chyba dobry, chciałbym zastosować wskaźnik temp od poloneza typ zegarów to mega błonie typ 125 hb 0a 9001 dokładniej chciałbym go zastosować do simsonka z 6voltowa instalką ,uważam ze będzie przydatny przy docieraniu simka ponieważ wtedy trzeba pilnowac temp i jest to fajny bajer,czujnik chciał bym umieścić na cylindrze...
Witam. Mam następujący problem. Dzisiaj rano próbowałem odpalić moje poldka, no i pojawił się problem: włączam zapłon, próbuję odpalić (przekręcam kluczyk) i takie jedno stuknięcie jest słyszalne, w czasie tego stuknięcia cała elektronika gaśnie (zegary, lampy itp. itd.) i jak już stuknie to wraca do normy. I tak przy każdej próbie odpalenia się dzieje....
Sprawdziłem napięcie tak jak mówił emeryt2 (dzięki za pijaka :D:D:D ). W przypadku kiedy ładowanie jest (zimny silnik) napięcie na klemach i na altku jest 14,0V, i analogicznie, kiedy już poldek się rozgrzeje i ładowanie zniknie to na altku 12,4V i na klemach w akumulatorze też 12,4V. Sprawdziłem tez kontrolkę ładowania (czasie, kiedy ładowania nie...
Drodzy panowie i drogie panie. Mam problem z wymienionym w temacie ustrojstwem. Mianowicie: Na pierwszym zdjęciu: Elektromagnesik (ten po prawej) jak mniemam to przerywacz kierunkowskazów cały czas "przerywa", ponadto nie działa zegar i nie ma świateł awaryjnych. Kierunkowskazy działają normalnie.
Jeżeli złącza masz wyprowadzone tak jak tam jest narysowane to musi to być to, bo wcześniejsze zegary miały całkiem inny kształt wtyczek, ale i poczytaj sobie dokladnie co tam piszą.
Witam. Mam Poldka caro 96 rok 1.6GLI. Mam problem dotyczący ładowania. O ostatnim czasie musiałem wymienić łożyska alternatora i dać do przetoczenia komutator (robiłem wszystko sam oprócz toczenia). Po złożeniu oddałem alternator do sprawdzenia było wszystko ok. Teraz jest taka rzecz, że sprawdziłem ostatnio ładowanie i moim zdaniem wynosi ono za dużo...
Witam. Chcę wymienić tablicę rozdzielczą (całe zegary) na inną. Dostałem się do linki i pod palcami czuję jakiś plastik, który chodzi góra-dół i nie wiem jak ją wyciągnąć. Czy może mi ktoś pomóc? Dodano po 23 A mam jeszcze drugie pytanie. Bo jak wyzeruje licznik po zatankowaniu to po przejechaniu 9,4km to staje w miejscu. Czy to jest wina linki czy...
Kolego nikt za ciebie tego nie zrobi, skoro nie możesz skleic paru schematów w całość to wątpię zebys dał rady sam taki układ zrobił!. Idz do sklepu kup układ czasowy zaoszczędzi ci to nerwów, teraz nie są takie drogi. Masz gotowe zegary do ustawiania 8 czasów. Pozdrawiam i polecam. Pisownia, zapoznaj się z pkt 15 regulaminu forum.
Musisz wymontować zegary, aby to uskutecznić należy zdemontować tą maskownicę przed nimi. Część śrub ukryta jest pod zatyczkami maskującymi, które wyciąga się zwykłą agrafką.
Środkowa czerwona kontrolka na dole między zegarami. Kłódka z literką "i" ??? Zapaliła się rano, po kolejnym uruchomieniu po południu zgasła. Od czego ta kontrolka?
Cieczy? Nie. Jest na czapce termostatu (dwa, do ecu i zegara). Powietrza jest w innym miejscu.
- Masa zestawu wskaźników (za zegarami na grodzi) wymaga poprawy - dokładne oczyszczenie szybkozłączek zestawu wskaźników - dokręcenie trzech śrubek łączących obrotomierz z resztą zestawu wskaźników (+, -, Sygnał).
Prawdopodobnie uszkodzony czujnik który steruje zegarem, bywa zawodny w tych pojazdach, bardzo często wskazania nie są dokładne pomimo prawidłowego ciśnienia oleju.
... (ma na wyciśnięty napis 8338,88 KHz)../ Tam nie może być taka częstotliwość tylko 4.194.304MHz A dlaczego chodził na 8338,88 przez 20 lat to jest zagadka Dodano po 4 Dla ciekawości sprawdziłem sprzętowo czy jest możliwość pracy układu MC1210 na tak wysokiej częstotliwości jak podał kolega tj. 8338,88 kHz. I rzeczywiście oscylator chodzi, chociaź...
Kolego "ekmir" radze założyć nowy temat Troszke z innej bajki, ale ... Mam taki zegar cyfrowy ZC3 z Poldka. Chciałbym go zastosować w innym aucie. Niestety jest bez okablowania. Mam pytanie jaka wtyczka by się do niego nadawała i jak go podłączyć? (oznaczenia: C, I, B oraz masa) Co do zegara to jakieś zdjęcie by się przydało...
Może kostka w stacyjce padła? Ona ma tak, że ma chyba osobne styki do świateł i zapłonu. Mógł się wytrzeć kołeczek odpowiadający za włączanie zapłonu, a kontrolki i zegary będą świecić.
Kwok, które caro, wiesz? Bo stare caro miał urządzenie mikroprocesorowe za zegarami, zaś plus w skrzynce bezpieczników (niebieskie pudełko). A zaraz pewnie się okaże, że to akwariowiec z ośmiostykowym przerywaczen.
Witam tak jak w temacie zakupiłem ostatnio zegary od mini coopera i chciałbym je podłaczyc do repliki lotusa, silnik rover 1.4 z poloneza i nie mam zabardzo pojecia jak je podłaczyc i prosiłbym o jakies wskazówki bo sa one nadzgane elektronika a wychodzi tylko 6 kabelkow. Z gory dzieki za pomoc. Pozdrawiam Maciek
Źle ci się wydaje. Tym steruje tzw. urządzenie mikroprocesorowe które jest za zegarami. Ale wpierw wypada sprawdzić bezpieczniki.
Odpowiem grzecznie ze licznik a dokałdniej obrotomierz można kodować kabelkiem lutowanym w odpowiednie zworki. Skoro GLi to okrągłe zegary. Nigdy bym nie napisał że fejsem można. Po drugie uwalony moduł można i bez fejsa rozpoznać, podobnie jak krokowiec.
Regulator podciśnieniowy zapłonu a cóż to takiego? Sorka nie bardzo znam się na mechanice... Jak tylko tato wróci z delegacji podpowiem mu i zobaczymy. Dodano po 6 Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Ojciec stwierdził że nie ma takiej potrzeby. Ja chciałem dać do szlifu kupić nowy wałek rozrządu tłoki, ale stwierdzono że się...
Witam. Ostatnio wymieniłem sondę lambda ponieważ spaliny śmierdziały paliwem. Teraz jest już ok. Postanowiłem ustawić silnik ale czasem jak się jedzie coś jak by przerywało. Dziś zrobiłem kolejne ustawianie silnika na Ambixie. Dodam parę zdjęć zegarów oraz film. A to film Dodano po 53 Mam zamiar wymienić olej w silniku i dodać ceramizer. Dodano po 6...
Trzeba wpiąć w przewód zasilający trójnik do którego podłączony jest zegar
Nic to nie da, ta żarówa. Generalnie jest tak -stara wersja, czyli urządzenie mikroprocesorowe za zegarami -nowa wersja, czyli urządzenie w skrzynce bezpieczników, niebieska kość. Inaczej się do tego podchodzi, ale wazne jest to co jest na 49 i 49a. A czemu nie wprost co i jak? Patrz mój podpis.
Kolego z Poloneza, sądzę że montaz jest jak najbardziej mozliwy. Musisz zakupić piec Webasto BW50 lub podobny. Musisz tez znaleźć pod maską miejsce na piec, bo jest jednak ciut większy od ucha igielnego i miejsce montazu nie jest obojetne (najlepiej możliwie blisko nagrzewnicy, by przewody były krótkie). Musisz wymyslic jakis sposób montażu do nadwozia...
Witam, dzisiaj kupiłem zegary do Poloneza Caro. Interesuje mnie tylko i wyłącznie obrotomierz. Jest to model abimex-Lucas lumel ms10-005A. Problem polega na tym że po podłączeniu go odpowiednio do akumulatora i styku nr. 15 przy cewce WN nic się nie dzieje. tzn. wskazówka nie podnosi się. Moje pytanie jest następujące, jak sprawić by obrotomierz zaczął...
Witam, Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Poloneza Atu plus GLI, i mam pewien problem z instalacja elektryczną. Mianowicie w obwodzie świateł awaryjnych, dzieją się rzeczy, których jak na razie nie pojmuje. Jeżeli jest włożony bezpiecznik od świateł awaryjnych, auto w ogóle nie chce palić w momencie ja kręci rozrusznik migają światła awaryjne....
Masa zegarów jest współna z podświetlaniem,.
Dziś sprawdzałem pompę na krótko chodzi elegancko. Bezpieczniki i przekaźnik są dobre. A jak przekaźnik zewrzesz na krótko to pompa się załącza? GSI miały fabryczny immobilizer tutaj może być problem. Chyba jest kontrolka na zegarach. Niestety już nie pamiętam jak ona powinna się zachowywać. Masz może alarm tutaj też może być problem
Kolega termostat posiada w silniku? A jak z temperaturą na zegarach? Instalacja gazowa jest? Płyn w układzie jest? Zawór działa, czy sprawdzone tylko położenie dźwigienki? jaka temperatura przewodów do nagrzewnicy?
Witam. W moim polonezie z 1997 roku pojawił się duży problem. Otóż nie działa mi większość kontrolek na zegarze. Nie działa nawet obrotomierz. Jedynymi które się świecą jest kontrolka od świateł długich i awaryjnych.. Nie mam podświetlenia zegarów, nie święci się kontrolka od smarowania i ładowania. Nie święci się też kontrolka od paliwa i sygnalizacji...
Nie jestem pewien (też mam AG :D), ale przełącznik posiada chyba wyłącznie potencjometr, który wyprowadzony jest na kablach za złączem i idzie do multitimera. Więc wystarczy wlutować ten patent na przewodach a sam czujnik światła umieścić w nawiewie na desce (czy to od szyby czy na górze deski od strony kierowcy. Bardzo możliwe, tak jak wspominałem...
Zdejmij kostkę z czujnika i dotknij do masy jak się zapali kontrolka znaczy czujnik do wymiany jak nie zapali to szukaj problemu w wiązce lub samych zegarach.
które podobno nie wyły Nie podobno, a na pewno; Mechanizm różnicowy i przekładnia hipoidlana osadzone w sztywnej, nie pracującej i nie odksztąłcającej się obudowie, całe obciążenie nadwozia oparte na blaszanej sztywnej kontrukcji. Kuźwa olek, że tak powiem, to po co spieprzyli to, co było dobre i się nie psuło ? Dlatego, że się nie psuło właśnie ?!...
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
Na sterownik idzie niebieski dwupinowy, na zegary czarny jednopinowy.
Panowie dziękuję, po wymianie regulatora, i dokładniejszym podłączeniu, ładowanie wróciło ;) Jednocześnie parownik LPG zamarzł :o Co do elektryki, to cały czas "cyka" mi mikroprocesor (Nowiutki) na zegarach, kontrolka od awaryjnych, jak wyjmę bezpiecznik odpowiedzialny za awaryjne. Jest cisza Lampy sprawdzone, ogrzewanie tylnej szyby wyłączone, wycieraczki...
Witam, Mam Poloneza w wersji silnikowej 1.9GLD. Sprawa jest dosyć nietypowa, bo to MR'91 czyli tak zwany wąski, a co za tym idzie ma kwadratowe zegary starego typu świecące na zielono. W moim egzemplarzu zamiast obrotomierza jest zaślepka. Chciałbym dorobić obrotomierz, który w tej wersji pojawiał się bardzo rzadko i ciężko go kupić. Wydaje mi się,...
Bo mam taki zegarek, dioda zabezpieczająca jest tu: Silnik zegara jest zasilany z 12V, poprzez dwa tranzystory N-P-N, P-N-P, + inwerter na dodatkowych tranzystorze. MC1210 jest zasilany z 1,4V z stabilizatora na diodzie BAP811. Silnik połączony jest przez kondensator elektrolityczny 47uF szeregowo do masy. Kondensator powinien być bipolarny. Podmień,...
Mogę się mylić, ale to APE jest chyba zlokalizowane gdzieś za zegarami, w desce rozdzielczej.
W starym i ile mnie pamięć nie myli jest płytka drukowana i trzy ośmiokonektorowe złącza. I tam nie ma żadnych technologii kosmicznych - wystarczy wyjąć żaróweczki, wziąć multimetr i pomierzyć - 30 min i schemat rozrysowany. Do wskażników typu paliwo, olej i temperatura dochodzą trzy styki: masa, zasilanie i sygnał. Do obrotomierza: zasilanie, masa,...
Witam. Mam problem z kontrolkami i zegarem obrotomierza otóż wszystko było sprawne i nagle przestały świecić kontrolki i obrotomierz nie dziala. W sumie działają zkintrolek tylko światła i jakaś czerwona kropka obok oleju. Ale jest pewien mankament że jak włączę wycieraczke tylniej szyby to świeci wszystko. Co to może być?
A żarówka w zegarach ok? Podłącz przewód od kontrolki ten przy alternatorze do masy. Kontrolka powinna świecić.
Tarcze do lanosa: tarcze do mitsubishi: Colt C50 & Lancer C60 Colt CJ0 & Lancer CK0 Colt CA0 & Lancer CB0 CD0 tutaj: zegary do skuterów: tutaj: FIAT UNO do 180km/h FIAT UNO TURBO SEAT IBIZA do 1994 r. FIAT 125p ME FIAT 125p obrtomierz POLONEZ po 1994 FIAT 125 POLONEZ VW Golf 200kMVW Golf 220 z obr. VW Golf 220 VW Golf 260 KMVW Golf 260 Tarcze do forda...
Ja podłączałem obrotomierz z poloneza do Peugeota, ale musiałem go przerobić ponieważ pod cewką pokazywał mi na dwóch przewodach, ale o połowę zaniżał. Teraz działa prawidłowo :D Nic nie przerabiaj w nim najpierw podłącz go i powiedz jak wskazuje :?:
No ale tam jest przecinek, ta Dodano po 2 Powyżej 99.9999 masz już 00.0000, czyli jak w polonezie, licznik tylko do 100k Dodano po 2 Czyli samochód mógł przejechać: 31.0082km 131.0082km 231.0082km 331.0082km 431.0082km przy dobrych wiatrach ;-) 531.0082km jeśli diesel ;-) itd. Dodano po 3 Od wymiany paska: 12.2145 lub analogicznie 112.2145 lub 212.2145...
Jeśli już się chcesz bawić w zmiany podświetlenia, to od spodu. Tylko wskazówki trzeba wymienić na "światłowodowe" (wykonane z przezroczystego plastiku, które przewodzą światło, były w innych fordach i polonezach chyba). Linkę wypnij jeszcze raz, wepnij i sprawdź jej zamocowanie w komorze silnika. Może coś naciągnąłeś. U mnie swojego czasu licznik wstawał...
Idź na szrot, zdemontuj obrotomierz z poloneza sterowany z cewek lub podobny i taki będzie ci łatwiej zaadoptować do skutera.
Jakby co to zaglądnąłem do "dużego" Tatarka i jest w nim trafo TS6, czyli może uciągnie. Coś by się na pewno dobrało. To właściwie nie kłopot, zwłaszcza, że do Tatarka mam 15 minut rowerem, a Polonezem to już w ogóle :) Widząc solidność Twoich innych konstrukcji to myślę że żadnego ryzyka nie ma. A w sumie to dokładnie tak samo będzie działać. Dziękuję,...
Ot.....ja już emeryt ale jak patrzę na ten budżet....lata temu dostaję zlecenie na produkt, technologię (łącznie z maszynami, produkt namacalny) opanowuję w pół roku, zaczynam dostawy dla klientów, jeden z nich po kilku miesiącach staje na głowie aby mu odstąpić technologię, proponuje 30mln, w tym czasie dał zarobić brutto 65mln, dla porównania nowy...
Mam pytanie czy któryś z kolegów ma rozpisane wyprowadzenia złączy w zegarach od poloneza caro? Chodzi mi o okrągłe zegary. Pozdrawiam
Ile i jakich zegarów od poloneza szukacie? Bo używek to teraz można mieć na tony i nie warto się bawić w jakieś wynalazki.
Witam. Chce zmienic tarcze w zegarach w polonezie plusie ale niewiem jak zdjac wskazówki aby nie uszkodzic mechanizmów elektrycznych, ktore podnosza wskazowki. Czy jest na to jakis patent zeby nic nie rozwalic??
kto ma białe zegary do atu plus wysłał by mi e-mail na adres patryk.jedral(at)wp.pl i prosił bym zeby było w takim formacie zeby można było tylko wydrukować i wsadzić w poldka z góry dziękuje
Witam, Mam problem ze zdjęciem tapicerki nad zegarami w polonezie... Odkręciłem wszystkie widoczne śruby, lecz niestety nadal się coś trzyma obok wywietrzników. Boję się mocniej pociągnąć, żeby nie połamać plastiku... Czy ktoś może mi powiedzieć jak to zrobić, aby było dobrze?
A to mój błąd: zrozumiałem że chodzi mu o zegar. (czasomierz)
Mam problem z podświetleniem zegarów w Polonezie, kiedy wcisnę pedał hamulca to zegary i wszystkie kontrolki mi przygasają. Wymieniłem regulator napięcia, ale to nic nie dało. Proszę o pomoc.
Witam, jak w temacie mam problem z zegarami w Polonezie 1.6 atu, a mianowicie obrotomierz nie działa, także wskaźnik temperatury i ilości paliwa z zbiorniku. Nie działa także podświetlanie zegarów i świeci się czerwona lampka od ciśnienia oleju. Proszę o konkretne porady i z góry dziękuję.
Witam. Po zamontowaniu diód smd pojawił się problem. (tylko podświetlenie). Po przekręceniu kluczyka w stacyjce swiecą się lekko kontrolki klocków hamulcowych, płynu chłodniczego oraz płynu hamulcowego. Miałem wcześniej zrobioną diagnostykę kontrolki klocków oraz płynu chłodniczego przez diody półprzewodnikowe, podłączone pod kontrolkę ciśnienia oleju...
Prawdopodobnie urwała się masa ze wskaźników. W zegary są wpięte wtyczki, sprawdź czy któraś nie wypadła. W polonezie plusie urządzenie mikroprocesorowe które odpowiada za przerywacz, programator wycieraczek i ogrzewanie tylnej szyby znajduje się w skrzynce bezpieczników, największy koloru niebieskiego lub zielonego.
Witam. Miałem też dużego fiata i także sobie przerobiłem deske na polonezowską. Kostki da się przerobić. Gdzieś mam schemat tego co robiłem (jestem elektronikiem). Postaram się to zamieścić w najbliższym czasie!