Po prawej stronie jest mała blaszka o odpowiednich profilach która pracuje jednocześnie jako napinacz paska. jeżeli wypadła z mocowania to należy jej szukać w obudowie po prawej stronie.
A po co to mierzyć? Jak pogięło to kręci jak bez kompresji. Kręci tak?
Nie patrz na znaki na pasku. Ustaw wałek na znak (kręć bez obaw silnik jest bezkolizyjny). Potem ustaw koło zamachowe na ząbek 0st w otworze pod cewkami. Załóż pasek. Zrób przy pomocy klucza 13 dwa pełne obroty silnikiem. Ustaw znowu koło zamachowe na ząbek 0st i zobacz czy koło wałka jest na znaku. Jak jest- gotowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Zawsze...
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Dawno temu rozebrałem na części jakiś tego typu aparat Panasonica. Być może mechanizm jest taki sam. https://obrazki.elektroda.pl/2839436900_... https://obrazki.elektroda.pl/3070897000_... Pierwsze zdjęcie raz jeszcze po skorygowaniu z lepiej widocznym paskiem. https://obrazki.elektroda.pl/6081847700_...
Poslalem email.
Wszystkie 3 przewody będą podłączone do grzałki. Przewód czerwony i szary to przewody zasilające grzałkę a przewód żółto-zielony to przewód ochronny. Powstaje pytanie czy uszkodzeniu nie uległ czujnik temperatury i jego przewody: https://north.pl/karta/grzalka-do-pralki... By to zrobić solidnie musisz zakupić konektory...
Przekrój paska ma znaczenie, im większy tym większa siła przenoszenia momentu wychodzi mi że średnica to ok 33-34mm dla cieńszego, 34-35mm dla grubszego, cena dla pojedyńczego paska u nich to 10 -15 zeta normalnie w necie kupuję po 2-3zł. Ale lepiej się upewnić sklej nitkę kropelką i załóż trochę naciągnij na kartonowy stożek odrysuj pod nitką , obetnij...
Moim zdaniem naprawa, ale twoja musi być decyzja. Fakt, wymiana paska nie nalezy do najszybszych robót. oczywiście pasek nie pękł sam z siebie Skąd takie założenie ? Zdarza się to.
Tak spotkaliśmy się już z tym. Pogięte zawory.
Masz na kokpicie, na środku pod przyciskiem awaryjnych przycisk ryglowania drzwi (taki z kłódką)?
Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Zdejmij pokrywę zaworów, zazwyczaj pękają koniki, zaworom się nic nie dzieje teoretycznie.
Czy napinacz był taki sam jak przed wymianą? Są napinacze z kołnierzem i bez, których nie można stosować zamiennie w tym silniku.
Jeśli jest pasek rozrządu, to nie ma łańcucha rozrządu A nieprawda bo są silniki z paskiem i łańcuchem
Zobacz na schemat połączeń. Gdy już połączysz przewody to załóż czarny pasek a nie biały. http://obrazki.elektroda.pl/4479400500_1... Pasek: http://north.pl/karta/1196j6-pasek-naped... 1- czujnik NTC 2- grzałka 3- oczywiście 4- schemat
Jest jedna blokada - wału korbowego, bez trudu do znalezienia w google. Blokując wał, patrzysz w okienko osłony paska rozrządu czy znaczek na kole wałka widać i to w zasadzie całe sprawdzenie. http://www.akbi.pl/mp/pdf/carisma_19td_r...
Czyli powinien być 1220J5 EL
A ten z allegro z innego modelu nie będzie pasował ? https://allegro.pl/oferta/graphite-59g39... lub szukaj o takim symbolu "richeng 3m-237-17" bo w archiwum znalazłem, że ten był sprzedawane do tej szlifierki. https://www.albeco.com.pl/235933-product...
Pasek mógł zostać zerwany bo zablokował się bęben, a to może być wynikiem: - zużytych łożysk, - luźnego koła pasowego, - wpadnięcia czegoś między bęben a zbiornik.
jeżeli chodzi o robociznę to by dużo mniej zapłacił - gdzieś z połowę
Witam Jeżeli zerwał się pasek rozrządu to nie koniecznie głowica do remontu bo wszystko zależy od tego przy jakich obrotach się to stało i w jakich warunkach.Zrób tak rozbierz rozrząd zamontuj nowy pasek oczywiście ustawiając właściwie znaki.Następnie za pomocą klucza obracaj wałem korbowym .ale wcześniej wykręć wszystkie świece.Jeżeli nie napotkasz...
M.in. zawory do wymiany jeżeli pasek zerwał się. Pasek się nie zerwał, ale zjechało 30% ząbków, tak, że trochę kręcił i dalej pasek się ślizgał... Na jedno wychodzi. To samo co by się zerwał.
a nie jest zerwany pasek napędu skanera? kiedyś miałem też uszkodzona taśmę sygnałową tą białą :)
Może być zbyt luźny lub zerwany pasek dowijania taśmy. Ten może być widoczny od strony mechanizmu.
Cześć! F6 Brak sygnału z tachometru lub nie obraca się bęben, a możliwe usterki to: Zerwany pasek klinowy, wypadł magnes z koła pasowego, uszkodzone szczotki w silniku, uszkodzona wiązka przewodów do silnika lub kontaktronu.
Nie ma benzynowych ,,szesnastek,, bezkolizyjnych. Nawet nie próbuj kręcić jak podejrzewasz zerwany pasek.
http://obrazki.elektroda.net/57_12894025... Leń.
W Sony pokazuje EJECT gdy jest zerwany pasek napędowy magnetofonu. I tutaj zacząłbym poszukiwania.
Witam. Sprawdź, czy pracuje licznik taśmy . Jeżeli nie , to masz zerwany pasek licznika i nie obraca się czujnik przesuwu taśmy.
Witam! W Citroenie C4 MK1 nie ma kontrolki ładowania :-) W przypadku gdy zerwie się pasek od alternatora pojawi się kontrolka SERVICE i komunikat na komputerze pokładowym informującym o braku ładowania :-) Pozdrawiam.
Czujnik halla, zerwany pasek rozrządu, stacyjka i wiele innych możliwości. Daj to naprawić komuś kto ma o tym pojęcie.
Czy może używkę kupić
Pewnie napinacz się rozleciał
rysunek z opisem http://obrazki.elektroda.net/63_12721850...
Użyłem gumki recepturki, która idealnie pasowała zamiast paska.
Jeśli pękł, przeskoczył albo coś tam to oczywiście że zawory pogięło, sprawdź ciśnienie i będziesz wiedział, głowica na pewno do zdjęcia.
Pierwszy cylinder ma być w górnym martwym punkcie i wtedy ustawiasz na znaki na równo.
Temat został rozwiązany ? jakaś podpowiedz w jaki sposób autko uruchomiłeś ?
1. Rozbierz obudowę i sprawdź: - czy nie leży na spodzie jakiś zerwany pasek napędowy - czy kręci się wałek przesuwu (czy działa capstan motor) - czy taśma jest dociskana do wałka przez kółko gumowe
Jesli autor ma zerwany pasek to niech zrzuca czapke po prostu.
Te silniki odpowietrzyć to jest dramat. Plak i na poluzowanych nakrętkach wtrysków próbuj. Te ich procedury odpowietrzenia nie działają.
Przyczynę blokowania bębna musisz ustalić sam. Posprawdzać trzeba ślizgi, łożysko i ew rolki prowadzące. Zdalnie tego Ci nie sprawdzimy. edit Autorze, masz nieco farta, bo dziś robiłem taką sztukę, masz źle założony pasek, nie ta strona jest przeciągnięta przez rolkę, zresztą widać w głębi, ze pasek leży na podstawie i trze o nią.
Kilka razy naprawiałem zerwany pasek w napędach Somfy i jeszcze nigdy nie kupowałem nowego. Paski zawsze zrywały się właśnie na łączniku. Trzeba zdemontować napęd, odłączyć napęd od prowadnicy, rozkręcić łącznik, obciąć rozwalony pasek szlifierką (jest zbrojony stalową linką), skrócić prowadnicę napędu o ok 2-3cm od strony bramy, zmontować wszystko...
Oto blokada, ktora sobie zrobilem (kopia przyrzadu Renault). Pozdrawiam, Georges http://obrazki.elektroda.net/79_12267570...
Ten silnik jest niekolizyjny?? Witam Kolizyjny to on jest (z nowszych fiatowskich tylko 1,2 8v jest niekolizyjny) i jak pasek się zerwał to głowicę na 100% trzeba ściągać a koszty naprawy mogą znacznie przekroczyć wartość używanego silnika plus koszty podmiany. Krótko mówiąc w 1,4 12v zerwany pasek to poważna awaria. Pozdrawiam
Jak naprawiam silniki 2,0HDI to jeszcze nie zdarzyło mi się aby poszły chociażby zawory. Zawsze kończyło się na wymianie rozrządu i tzw. przez serwisy "koników" czyli dźwigienek po między zaworami a wałkiem rozrządu. Kupuj śmiało, naprawiaj i niech ojczulek pomyka w trasy a napewno będzie zadowolony.
(at)viniusia Zbyt ogólnie napisałem "zerwało pasek", bo tego typu awaria może mieć różny przebieg. Gdy pasek się powinie pod koło, to pomimo opinii w internecie stawiających ołtarzyki tym silnikom, to ja już nigdy takiego nie chcę, a Ty sprawdź, czy rozrząd sie nie przestawił, przed pierwszym uruchomieniem.
Jeśli nie zawiodły materiały to powodem może być przeładowywanie suszarki, krzywe ustawienie-przechył w tył, nieregularnie czyszczony filtr- powinien być czyszczony po każdym suszeniu. Wyczyść dokładnie, wymień to co potrzeba, będzie służyć :D
Witam .Może te schematy pomogą
Dla czego zerwało te zęby na pasku ? Ten typ tak ma. jakie szkody mogą być ? Zawory pogięte na 100%.
Witam ja tez poszukuje takiego paska ale na tej stronie sa chyba hurtowe sprzedaże
witam, ewidentnie widać zerwany pasek napędu katerki lub też uszkodzenie mocowania paska, element który jest na zdjęciu to element mocujący pasek do obudowy karetki. za pomocą "tryrttki-małej opaski zaciskowej" można umocować pasek zebaty do obudowy karetki. Miłej zabawy.
Najpierw chyba trzeba wyciągnąć simering a potem wybić łożyska Taka kolejność. Łożyska 6204 i 6206, simmer. 35X65X10. Jeżeli łożyska w kawałkach, to należy przyjrzeć się dokładnie wałkowi bębna, bo może być nieodwracalnie uszkodzony.
A sprawa w sumie dziwna, bo przyczyną zerwania paska było zablokowanie się aparatu zapłonowego :wink: Wydaje mi się, że aparat to uszkodzenie wtórne. Nie ma prawa zerwać paska, chyba, że pasek mocno osłabiony. Napisz co zablokowało się w aparacie.
Zdjęcia konektorów nic nie dają :( . Zrób dobre zdjęcie ogólne tej strony pralki. Podaj pnc pralki :!: Czy jest to 91372954101 :?: :!:
Można wysnuć wiele teorii ale bez jakikolwiek czynów nic z tego nie będzie... ;) Oprócz pogietych zaworów mogą być popękane prowadnice zaworów, pęknięta głowica itd
czy używany silnik lepiej zrób swoją głowicę
Tak moga sie spotkac ale to wszystko jest zalezne w jakich warunkach doszlo do zerwania paska i czy pozniej bylo krecone. Mialem przypadek jeden ze sie nic nie stalo ale tez sie spotkalem z sytuacja ze nawet tloki poniszczylo.
Dokładnie. Po drugie kolego, zechciej posłuchać radzących i ściągaj głowicę. Narobisz się tylko bez sensu, może być nawet tak że uda się odpalić. Tylko, że za tydzień czy miesiąc urwie Ci się grzybek i dopiero będziesz miał koszta. Twoja sprawa, zrobisz co zechcesz. Powodzenia.
Tak, w obu przypadkach.
Witam! Jeżeli pralka normalnie się uruchamia, należy sprawdzić czy nie spadł, albo nie zerwał się pasek.
Jeżeli chodzi o obsługę pralki, to nikt nic nie wie o awarii. Rozumiem, że oprócz niedomkniętych drzwiczek, nie ma innych możliwości zerwania paska. Witam. Na ogół tak jest że nie ma winnego. Sprawdź czy nie masz czegoś pomiędzy zbiornikiem a bębnem co mogłoby zablokować bęben w trakcie włączonego prania.
EA6 - Brak sygnału z czujnika DSP podczas uruchamiania silnika: - Usterka czujnika DSP. - Zerwany pasek napędowy. - Usterka głównego układu elektronicznego. - Usterka przewodów. Jednym słowem najprawdopodobniej do wymiany pozycjoner bębna: https://north.pl/karta/8086405019-czujni...
Jak się zakończyła sprawa?
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
Może nie za długi a źle zakładasz?
Wiem widziałem tylko że tam jest pokazane jak zablokować rozrząd i na zablokowanym zmienic pasek a ja mam zerwany muszę wszystko od nowa ustawić
w trakcie prania nagle zaczęła wylewać się woda przez szufladkę na płyn Krzyżak raczej nie przyczynił się do wycieku, sprawdź drożność węża zasobnik-zbiornik
A odpala ktoś wogóle HDI , dci na popych jeszcze? Jeśli tak to gratuluje. Pozatym dla najgł... narodu świata znaleziono zabezpieczenie przeciwko zapalaniu na zaciąg --- Skrzynie automatyczną :) .
Jak nie ma jak jest ??
Jeśli zerwał się pasek to oprócz wymiany kompletnego rozrządu do wymiany dźwigienki zaworowe.Zawory przeważnie się nie uszkadzają .Możliwe też że zerwał się łańcuch w głowicy.
A może być tak że przestawił się o nie wiem dwa zęby i dlatego nie chcę odpalić. Nie łudź się. Piszesz, że poza tym auto odstawione jak na wystawę to trzeba zrobić i jeździć, w twoim przypadku taniej będzie kupić drugi silnik, przełożyć rozrząd z nowym paskiem i wsadzić w budę. Z jakiego rejonu jesteś? Nagraj ten dźwięk jak pisał Decybel, to wiele...
To koło co się wygięło jak dotykam delikatnie to rusza się w stronę silnika wygięcie jest znaczące tzn. prawie jak to \ natomiast to większe w które się wkręcił pasek nie chce się ruszyć o milimetr. Pęknięć nie widziałęm
http://www.google.pl/imgres?q=schemat+us...
Po części oboje koledzy mają rację. Mogło nie dojść do jakiś większych uszkodzeń, ale nie ryzykowałbym wymiany we własnym zakresie, za dużo roboty ze sprawdzaniem wszystkiego (głowicę musisz zrzucić żeby to obejrzeć) a w razie czego mechanik będzie miał radę jak to najszybciej i najtaniej zrobić. A tak naprawdę to na twoim miejscu zrobił bym tak, że...
Powiększony luz zaworu wskazuje na skrzywienie trzonka zaworu wskutek zderzenia z tłokiem i regulacja luzu niestety nic tu nie pomoże , musisz zwalać głowicę .
Tu jest ustawienie rozrządu na znaki http://www.fothost.pl/upload/09/38/9ce3e... Problem polega u ciebe na tym że musisz odkręcić koło pasowe (no chyba że masz klucz pneumatyczny) a problem dokładnie polega na tym że musisz zablokować wał żeby odkręcić śrube jak nie zablokujesz to pogniesz zawory. Jest szansa że z silnikiem nic się jeszcze nie stało...
kolego ja to miałem podobną przygodę w swojej 406 2.0 hdi mi pękło koło napędu osprzętu i spadło na bok i spadł pasek rozrządu miałem jakieś 130 km/h sam to zrobiłem bo hdi 2.0 90 i 110 KM jest bezkolizyjny połamało dźwigienki popychaczy zdjąłem pokrywę zaworową i wyjąłem wałek założyłem nowe popychacze, pasek, rolki, poskładałem i gania do dziś.
Nie musisz od razu oddawać auta do warsztatu żeby się przekonać że to pasek rozrządu padł. Sposób jest prosty . Posadż za kierownicą kogoś , zdejmij korek wlewu oleju . Widać tam jak się przyjrzysz bodajrze dwa zawory. Pomocnik niech zakręci rozrusznikiem , a Ty patrz czy zawory chodzą . jeśli ani drgną , mimo kręcenia rozrusznikiem , no to jest zerwany...
Witam.Problem rozwiązany został przez długie pertraktacje z importerem.Trzeba przyznać że stanął na wysokości i przysłał 2 paski orginalne w tym jeden gratis.Po kolejnym czasie około 2 miesiące problem sam się rozwiązał,gdyż spalił się silnik napędowy.W tym momencie posiadam do odstąpienia urządzenie z niesprawnym silnikiem za 3 stówy do negocjacji....
Jak zerwał się pasek, to do wymiany masz oprócz pogiętych zaworów również wałek rozrządu, krzywki są na wcisk i przestawiają się podczas kolizji
Nie licz na farta zawory dostały kwestia ile sciag pokrywe zaworów i zobacz ile szklanek jest utopionych czyli ma przerwe miedzy wałkiem . Jeśli jest widoczna przerwa oznacza to krzywy zawór kręcisz wałkiem i ogladasz krzywki .
Podaj numer koła z wałka ssącego, zobaczę z jakiego silnika pochodzi. Dodano po 42 dziwne kółko masz na ssącym, jakby od C20XE W c20xe też było "jedno" koło na ssący i wydechowy, to posiada jedną cechę tak jak koło z silnika C20NE.
Mogła narobić dużo bałaganu taka usterka. W 100% pewną odpowiedź da tylko demontaż głowicy, kiedy można będzie dokonać zarówno weryfikacji układu rozrządu ( czyli zaworów wraz z elementami współpracującymi) oraz tłoków i korbowodów.
Witam! Dopiero teraz trafiłem na ten wątek :) Pierwsza sprawa, to czy zachowują się tak samo po odłączeniu taśmy sygnałowej (przy podłączonym tylko samym zasilaniu)? Druga sprawa - napęd CD. Czy rozkręca płytkę, próbuje zlokalizować głowicą ścieżkę startową? Trzecia sprawa - DVD: rozumiem, że jeśli tacka jest wysunięta przy wyłączonym zasilaniu to po...
Nie spotkałem się z zerwaniem mimo, że wymieniałem je przy przebiegach rzędu 380 000 - 400 000 km. Myślę, że te paski ratuje praca ze stałym obciążeniem bez pulsacji. Natomiast są zestawy rozrządu razem z tym paskiem, ale dotyczą one głównie 1.6 TDI, w których i tak trzeba zmieniać rozrząd z powodu awarii przesłony pompy wody lub z powodu wycieków z...
Dzien dobry, A4 TFSI 2.0 , wysiadło wspomaganie i było tylko na większych obrotach , po przegazowaniu zniknęło całkowicie , po ponownym przegazowaniu zerwał się pasek. Po wymianie paska (samochód ostygł) wspomaganie działało. Po przejechaniu kilkuset metrów i rozgrzaniu silnika , wspomaganie znikało na wolniejszych obrotach , czasem było słychać pompę...
http://obrazki.elektroda.pl/9464756600_1... Dziękuję za odpowiedź i wskazówki. Dzięki uprzejmości firmy Stoma / Bielsko Biała udało mi się zdobyć schemat, który zamieszczam. Mam nadzieję, że to rozwiąze moje problemy. Pozdrawiam Kacper
Odpaliłem astrę.Winę miało to,że gaz i benzyna jedno cześnie były aktywne.I auto zalewało się.Na benzynie nie chce chodzić-a jeśli już chodzi to nierównomiernie i bardzo niekultularnie.Więc odłączyłem kostkę od pompy paliwa w zbiorniku,zawory od gazy podłączyłem bezpośrednio pod zapłon i auto zapala i silnik chodzi równiutko.Z braku finansów na razie...
W poprzednim temacie dostałeś propozycje sprawdzenia usterki ale ty wolisz pleść bzdury których naczytałeś się w internecie.Błąd p1160 nie dotyczy czujnika ciśnienia doładowania którego w tym silniku nie ma i miałeś to już wyjaśniane,ten błąd to nieprawidłowe podciśnienie w kolektorze dolotowym i może być spowodowane niewłaściwym ustawieniem rozrządu.Jeśli...
Niestety pomoc z zewnątrz
Zerwany pasek, zerwane osie bębna, spadnięty pasek z powodu krzywych osi bębna, skoro górnowsad niby wiruje a pranie nie jest odwirowane.
Witam Mam pytanie czy ktoś może już się spotkał z zerwanym paskiem rozrządu w tym samochodzie?? .Czy była pewna kolizja Tłoków z zaworami??
Czy faktycznie kupiłeś identyczny pasek tj. o takiej samej długości i szerokości. Może zakupiłeś jakąś podróbkę i już się kończy. Sprawdź jakie ewentualne szkody wyrządził zerwany pasek w wariatorze lub sprzęgle.
Z tego co wiem nie ma części zamiennych do tego pasa ale spróbuj dobrać sam pasek (rodzaj, rozmiar ). Może natrafisz też na kogoś kto ma używki z rozebranych maszyn. Koszt nowego ( w oryginale ) to około 300zł warto więc poszperać. Będę jutro w firmie to popytam dostawców. Pozdrawiam
Może zerwany pasek? Zdejmij pokrywę i zobacz czy pasek jest cały.
Prawdopodobnie zerwał pasek encodera. Niczym tego nie zastąpisz, trzeba dokupić nowy.
Nie jesteś w stanie z całą pewnością stwierdzić w jakiej pozycji były zawory w momencie strzelenia paska. Tym bardziej o ile się jeszcze wałek obrócił "siłą rozpędu". To skąd wiesz, że były zamknięte zawory? Zmierz kompresję, a dowiesz się prawdy. To jedyna metoda bez ściągania głowicy.
,,fachowiec od naprawy agd'' stwierdził że nie może znaleźć schematu więc nie naprawi sprzętu. No bez przesady, albo coś kręcisz, albo fachowiec do wymiany. Wątpię żeby ktoś zajmujący się zawodowo naprawą AGD tak powiedział.
pasek zerwać pasek klinowy zerwać zerwać pasek alternator
komin spiro skoda octavia lusterek sonel pomiar uziemienia
licznik geigera dozymetr saeco minuto hd8763
Ford Galaxy 1.9 TDI 2004 - brak biegu wstecznego Obniżenie napięcia anodowego w radiu lampowym z zasilaniem 230V