Witam podczas jazdy na wprost zetorem w ciągu 2 minut robię cały obrót kierownica w prawo? Ktoś już może wie jaka może być przyczyna tej przypadłości?
Tak, ale żeby niczego nie uszkodzić.
Przy dwóch identycznych wentylatorach można spróbować łączyć je szeregowo i też ich obroty będą mniejsze.
przejechałem około 50 mth i orbitrol sam zsynchronizował sie, juz działą prawie tak jak trzeba
Zmierz napięcie ładowania. Sprawdź czy na alternatorze w miejscu W przewód jest dobrze umocowany, jak i ciągłość tego przewodu do samego licznika. Możesz także zmierzyć napięcie w tym punkcie W względem masy.
Jeślim przebieg 3100mth jest prawdziwy, to silnik powinien być w dobrej kondycji - na dobrym oleju robiły po 10tys. mth. Niechęć do wejścia na obroty to nieszczelny układ paliwowy, olejem z odmy bym się nie przejmował - a za to zobaczył, czy tego oleju przybywać nie zaczęło.
witam w zetorze falują mi obroty tzn na biegu jałowym obroty skaczą od 500 do 800 ciągle góra dól pompę robiłem 2 razy ostatnio po remoncie generalnym silnika tydzień temu i dalej to samo co może być przyczyną na stole probierczym wszystko jest ok czy to wina regulatora obrotów ?
No to w końcu co Ci nie działa. Wskaźnik obrotów, czy licznik motogodzin?
Posiadam Zetor 7441 Proxima. Po uruchomieniu osiągam zaledwie 2000 obrotów. Dźwignia silnik stop nie wyłącza silnika.
30 + 31 masa m motogodziny sz obroty Podłączane z tachoprądniczkoimpulsatora pod alternatorem- ciągnik zetor.
Witam czy ktoś podjąłby się naprawy licznika od Zetora? .. nie pokazuje obrotów i nie wyświetla motogodzin Jest nie co inny niż ten ze zdjęcia z przyciskami po bokach ..proszę o kontakt
Witam mam problem z zetorem 3011 nie podnosi na wolnych obrotach podniesie z 5 cm na wysokich bez żadnego zapiętego sprzętu pompa oleju szmelc czy coś innego? Dodam że stało się to z dnia na dzień po tym jak chodził przy pasie kostkującej parę godzin z góry dziękuję za pomoc
ponieważ zamula poniżej 1500 obrotów.
Podpinam się do tematu. Chciał bym zmniejszyć dawkę max, bo dymi zanim wejdzie na obroty.
No i co w związku z tym?
Witam. Silnik po uruchomieniu wchodzi od razu na maksymalne obroty. Nie reaguje na pedał/dźwignię gazu. Stało się to nagle, po kolejnym, normalnym uruchomieniu. Czy można coś zaradzić bez wyjmowania pompy, czy tylko demontaż i wizyta u pompiarza? Z góry dziękuję za wskazówki. Pozdrawiam vper
Witam czy ktoś może podać mi funkcje kontrolek pod właściwie w obrotomierzu w zetorze 16145 z 1984r. Po rozgrzaniu zapala mi się druga kontrolka od lewej. Przygasa przy większych obrotach.
Przepraszam. Za może głupie pytanie, czy nie ma może ktoś informacji o tym czy napędy w Zetorze 5245 zgrywają się obroty na przełożeniach terenowych i szosowych? Bo mam Ursusa C-362 odpowiednik z tego co wiem to 5211 i chciałbym założyć mu przedni napęd, chciałbym żeby się zgrywał na obu przełożeniach. Z tego co wiem to napędy w C-360 zgrywają się na...
Witam Mój problem dotyczy ciągnika zetor 7211 z 88r. a dokładniej obrotów wentylatorów w nagrzewnicy. Występują tam dwa zakresy obrotów, wolne i szybkie. Na szybkich działają dobrze, lecz na wolnych ledwo się kręcą, Co może być powodem? dodam że szczotki w silnikach ok i nasmarowałem ośki. Na jakiej zasadzie w tej instalacji silniki pracuja na wolnych...
w kabinie zamontuj zawór 3 drożny z jednego szybkozłącza połącz zawór wężem i od zaworu 2 węże i wyprowadż za kabine i zamontuj szybkozłącza przekierunkuiesz olej na obrót pługa i na chwytak troche utrudnione ale skuteczne
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
Niezbyt pomocna odpowiedz. Nie posiadam informacji ile wynosi w 7242 ale w 8641-117414, inna konstrukcja silnika przy temp. oleju 80 stopni i obrotach znamionowych to 0,2-0,5 MPa a przy 750 obr 0,05 MPa. Dla 4003, silnik podobny ciągnika ursus c-360 przy 2200 obr wynosi 4,0-,5 MPa a przy najmniejszej liczbie obrotów 1,5 MPa. Trzymał bym się raczej wartości...
Zbiornik jest faktycznie z lekka mały dla przykładu w mtz-cie ma 9 l a w zetorze przynajmniej 4. Obroty dla tej pompy są w normie. Ciekawe czy coś nie powoduje nadmiernego wzrostu ciśnienia. Orbitrol orsta np. w forszaju ma zewnętrzny zawór przelewowy. Druga sprawa poza grzaniem oleju co masz na myśli mówiąc nie można normalnie sterować? I jakiej średnicy...
Koledzy obrotomierz jest sprawny ponieważ mam stary i nówkę sztukę ze sklepu ;) Prądniczka też sprawna bo też nowa. Zetorka mam już cztery lata i nie było ważnej awarii teraz jest po remoncie nowe turbo i tuleje tłoki i pierścionki ;) Dodano po 1 Kolego kidu22 on postoju nie pokazuje tylko jak go odpalę to jak depnę gaz do końca to zegar tylko kręci...
Swojego czasy szwagier bawił się pompa i jeśli mnie pamięć nie myli to 2 było od dawki paliwa. A któraś będzie od dawki rozruchowej. Ale głowy nie dam. Dawkę da się wyczaić. Przekręć w jedną o obrót czy dwa i daj gazy. jak zwiększyłeś to zakopci. Różnica będzie już przy dodawaniu gazu.
Cześć. Mieliśmy w zetorze 5011 stary akumulator, który skończył swój żywot. Kupiliśmy taki jak na zdjęciu. Sprawdziliśmy ogólnie ładowanie i tak. Jak silnik chodzi na obrotach około 500-700 ładowanie jest 14,4V zaś jak Doda mu się gazu i obroty pójdą na ponad 1,5tys to wtedy ładowanie dochodzi nawet do 18V. Sprawdziliśmy czy coś nie rozładowuje go....
Jakiej mocy jest oryginalnie żarówka kontrolki ładowania w zetorze 8011? Piszę gdyż alternator wzbudza się dosyć wysoko ok 1500-1600 obrotów.
Jak na razie bardzo mi się podoba turbina od bmw e34 525 tds ona będzie wstawać już przy obrotach niemal biegu jałowego, chłopaki na forum golfa wkładają do silników 1.6/1.9 i wstaje bardzo wcześnie, już praktycznie przy obrotach około 2000rpm można na niej uzyskać max ciśnienia doładowania. w Twoim zastosowaniu wstawnie w okolicach 860-900rpm. to...
Trochę informacji by łatwiej było coś kolegom z forum doradzić. Rozdzielacz jest oryginalny na ramieniu, zbiornik oleju ma być o pojemności 25-30 litrów. Ciągnik zetor 10245, 110 km. Obroty na wałku na poziomie 600 obrotów na minutę, przełożenie 1 do 3. Wydajność pompy 50-60 litrów na minute.
M - napięcie przemienne zmieniające się w zależności od obrotów (jego częstotliwość też), Sz - styk zwierny.
Źle zrozumiałem. Myślałem że na ciepłym będziesz chciał sprawdzać i doregulować. Szybka regulacja to tak jak kolega wyżej. Mijanka na 1 ustawiasz dwa na ostatnim i po jednym na drugim i trzecim tym akurat które mają luzy. Robisz obrót i ustawiasz odwrotnie. Chcąc dokładniej to na kole zamachowym masz znak górnego martwego punktu.
Napięcie ładowania zależy w dużej mierze od stanu baterii. Dlatego też samo napięcie w instalacji nic nie powie, do tego trzeba jeszcze znać wydatek prądowy - czyli wskazania amperomierza. Dodatkowo ważne jest także przy jakich obrotach się to mierzy.
Zetor Odpalił na wolnych obrotach chodzi ładnie jednak kiedy dam szybsze obroty to nierówno pracuje silnik czasem strzeli w tłumnik, wydaje mi się że to pompa jest słaba a wy co o tym myślicie ? Dodano po 3 również dodam może to też coś pomoże w wyjaśnieniu problemu. zawsze gdy zdejmuję głowice jest na tłokach i na głowicy straszny nagar, to chyba coś...
A po czym poznać czy filtr odśrodkowy jest zużyty . A propo silnika to śmiga jak złoto ,w zeszłym roku badałem ciśnienie ,to na zagrzanym na wolnych obrotach miał 2,5 atm
Teraz patrzykem i na małych obrotach chodzi a na pełnym gazie dusi się i zgaśnie
Najlepiej by było gdybyś pokazał tę pompę co jest zamontowana, bo z czego się orientuje, (a Zetora mam nie jednego) te Zetory mają pompę z centralnym smarowaniem (z silnika). A jeżeli masz starszą pompę i chodzi Ci o ten bagnet na klucz bodajże 19, to jest to smarowanie regulatora obrotów i właśnie tam trzeba lać olej. Wlej taki, jaki masz w silniku....
Podaj napięcie raz na zacisk zielony ,raz na żółty .To powinny być obroty silnika szybkie i wolne ,sprawdź to.
Na styku idacym do licznika motogodzin nie ma napięcia, jest on zwierany do masy. Weź próbówkę 12V albo małą żarówkę 2-4W, podłącz jeden koniec do plusa a drugi do tego styku. Żarówka powinna migać jak silnik będzie się obracał na wolnych obrotach. Prawdopodobnie będą to 2 mignięcia na 1 obrót silnika.
podkładki wyjełem , silnik jest zdrowy . Podajcie jakie powinno być cisnienie na w tryskach ? Wtryski byly ustawione na 165 ciągnik ciezko wchodzi na obroty i jest slaby . Wtryski byly ustawiane w agromie . Końcówki są na 5 otworów . Prosze o Pomoc !
Opis systemu smarowania masz tutaj <https://retrotraktor.pl/problemy-ukl... olej popłynie przez filtr równoległy gdy wzrośnie ciśnienie na zaworze przelewowym: wyższe obroty i (lub) rozgrzany olej (mamy mniejszy spadek ciśnienia na filtrze równoległym). Sprawdź drożność kanałów i rurek wiodących od filtra szeregowego...
Po pierwsze silnik C360 i zetora na biegu jałowym schodzi z obrotami tak nisko, że każdy alternator ma kłopot z generowaniem wystarczającego napięcia. Po włączeniu świateł na wolnych obrotach nie ma ładowania lecz rozładowywanie akumulatora, dopiero po lekkim dodaniu gazu powinny światła świecić jaśniej. Po drugie wygląda że masz rozładowany akumulator,...
Dobra, bo nie chce mi się szukać. Luzujesz obejmę na tłoczysku, przy samej główce sterującej siłownika i wykręcasz tłoczysko - co obrót odpalając ciągnik i patrząc czy nie ciągnie sam kierownicy w którąkolwiek stronę.
Podłączyłem się pod post. U mnie był efekt taki, że gdy podnosił podnosnik, to wyłącza się wałek WOM. Dałem podkładkę pod sprężynę do zmiany obrotów i wszystko gra. Dzięki za podpowiedź.
Witam :) Mam problem, z ciągnikiem Zetor Major 3011. Odpala dobrze, równo pracuje na wolnych obrotach a gdy dodam troche gazu strasznie nim szarpie. W czym jest problem? Pompa wtryskowa była w regeneracji dwukrotnie i w dalszym ciągu nic sie nie zmieniło.
Odgrzewam kotleta. Mam podobny problem, z tym że kiedy włączę drugi bieg, to prawy kręci na pełnych obrotach,a lewy na tych wolnych z 1. biegu. Jak na to zaradzić?
Ech. Człowieku, poco podnosić ciśnienie. Zawory o których piszesz ograniczają tylko MAKSYMALNE cisnienie. I tylko wtedy działają. Na wolnych obrotach zawsze będą zamknięte. No chyba że odpalisz silnik przy wielkim mrozie, i wtedy zawór słychać nawet na wolnych obrotach. Pisałem ci, że mi zdażyło się takie coś-- po złożeniu i chili pracy spadło ciśnienie....
Zaciski M i K względem masy. M zapewne wskaźnik K kontrolka rezerwy Podłącz do masy przewód M i zobacz co będzie. Podłącz do masy przewód K i zobacz co będzie Dodano po 2 Tak , wyłącznik sprawdzisz kontrolką z żarówki. Podanie napięcia raz na jeden, raz na drugi przewód powinien spowodować zmianę obrotów dmuchawy. Do dmuchawy dochodzą trzy przewody?
Który to zetor? Pompa hydrauliczna z C330 jest szczelna, zębata i ma za dużą wydajność. Koszt ok. 500 zł, ale jakby się sprawdziła na 10 razy mniejszych obrotach, to może jej trwałość znacznie by wzrosła? Nie każdy plastik dorze sobie radzi z olejami i smarami, więc ta pompa od spryskiwacza może mieć krótki żywot.
Zetor jak napisałeś to pojęcie ogólne , nie wiem czy to masz zegar z kostką prostokątną 4-ro pinową jeżeli tak to podłączasz do niego masę zasilanie po zapłonie i dwa przewody z prądniczki ale nie pamiętam kolejności.Prądniczka jest dwuobwodowa jeden przewód obroty drugi licznik. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2f1... Ale to Ci pomoże.P
Nie tylko tyle grozi. Gdzieś było na forum opisane jak facet do 80ki założył turbo z małą stroną gorącom. Zadowolony bo od niskich się zbierało. Ale co z tego jak rozleciała się po kilku tygodniach bo na wysokich obrotach pracowała na obrotach ponad swoje siły. Najlepiej było by poszukać silnika z turbo o podobnej pojemności i obrotach. Mtz odpada bo...
Źle ustawiony tłok sterujący. to co zaznaczyleś, właśnie jest przegubem, który tym tłokiem wewnątrz siłownika porusza. Pod tą gumową harmonijką masz stalowa obejmę skręcona na śrubę. Trzeba ja poluzować i wkręcić tłoczysko o pół obrotu. Ew. wykręcić o pół obrotu, żeby reakcja kierownicy w obydwie strony była równa. Chyba że masz juz luzy w układzie...
3P ukręci zawsze gdy ma duże obciążenie na małych obrotach bo to są silniki wysokoobrotowe
Mam problem z zetorem 5211.. mial robiony kapitalny remont silnika..ciezko pali i gdy kreci strasznie dymi na siwo, gdy odpali chodzi tak na dwa i po chwili lapie na 3 i potem na dwa dalej.. pompa i wtryski robione dwa razy i dobrze ustawione cisnienie.. ciekawe jet to ze jezeli ma dany gaz to musi dlugo krecic a gdy ma dane male obroty to odpala.....
otwór ssawny ma większy zetorowska o ile się nie mylę. nie chcę wprowadzić w błąd. Moim zdaniem opłaci się zainwestować w czeski oryginał od Zetor 7211. wiadome kosztuje
Silnik zostawmy w spokoju, obroty biegu jałowego zależą od konstrukcji, dla takiego zetora 7211 = 750 obr/min. Dzielnik powinien płynnie rozdzielać wiec gdy koła skręcą na max nadmiar oleju i ciśnienia ma mieć upływ do zbiornika.
Witam.Potrzebuje informacji dotyczących ciśnienia oleju w tym silniku.Wiem że silnik w czasie pracy powinien mieć ciśnienie od 2-4 barów.Co do wolnych obrotów to znalazłem sprzeczne informacje.Jedni piszą że nie może spaść poniżej 2 barów,jeszcze inni że ciśnienie powinno wynosić 0,6 bara.Chodzi o silnik gorący.
Witam, zostałam ostatnio nabywca takiego zetorka, jest taki problem silnik kręci, paliwo dostaje,, puszcza tak zwana chmurke" Ale nie można to uruchomić, jest tak jak by coś yo trzymalo, próbowałem na zaciag jest dokładnie tak samo, silnik kręci ale nie daje rady wejść na obroty, olej w silniku nie ma lepkości. Co sprawdzić od czego zaczynać
Miałem taki sam problem. Założyłem tura do 360 od zetora z szeroką łyżką i podnosił wolno.Skusiłem się i założyłem tak zwaną wzmocnioną i wyszło jeszcze gorzej trzeba było mocno gazować by podniósł do góry ze śniegiem. Teraz założyłem multiplekser z pompą na wom z tyłu i podnosi szybko na wolnych obrotach z całą łyżką śniegu.
A wiec tak jak wyzej sprawdzilem przeczyscilem i zapalał i gasł . Na drugi dzień Pierwsze odpalenie ciezko pozniej juz ok i sam sie naprawil jedynie wolne obroty jakies niestabilne i lekko przygasal . Profilaktycznie wymienilem pompke i niby ok
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
w nowym typie wystarczy sygnał obrotów Tak, bo motogodziny liczone są na podstawie częstotliwości sygnału z tacho. Czy na starym czujniku, z uszkodzonym microswitchem (bo to częsta usterka), tachoprądniczka będzie wskazywała takie same obroty Tego nie wiem, bo nigdy nie próbowałem, ale raczej powinna.
Witam! Przerobiłem wspomaganie w Zetorze 8045 z serwa na orbitrol i rewelacji w stosunku do serwa nie ma, przy niskich obrotach ciężko się kręci, nie można szybko skręcić kierownicą, dopiero przy 2000 obr kręci się lekko i można szybko skręcić, podejrzewam orbitrol ponieważ kierownica się przestawia, mierzyłem ciśnienia i gdy nie ruszam kierownicą jest...
Skrzynia w tym Zetorze jest bardzo podobna do skrzyni Ursusa 4011, różni się właśnie hamulcem dolnego wałka i dodatkowo jest w niej zmiana obrotów WOM 540 / 1000 lub bardzo rzadko spotykany wzmacniacz momentu sterowany powietrzem i raczej w Zetorze 69xx . No i oczywiście sprzęgło ma dwa łożyska wyciskowe , które muszą być odpowiednio wyregulowane ,...
U mnie z pradniczki wychodzą dwa kable zielony i szary. Natomiast przy zegarze sa cztery zielony, szary, niebieski sa to kable orginalnej instalacji, jest jeszcze żółto zielony i jest podciągnięty w okolice alternatora, lecz nigdzie nie podłączony .Widać że jest to nie orginalny kabel . Nie wiem czy ma być gdzieś podłączony czy nie, gdy zapale traktor...
Szwagier ma ten sam problem z 5340. Nie da się ustawić kata wtrysku według znaków bo brakuje regulacji na pompie, jak przestawiłem na sprzęgle to zaś za duzo. Do tego w miare dobrze chodzi jak jest ustawiona pompa na nietałe 10 stopni. Kiepsko pali w zimie ale to chyba bolączka większości zetorów i okropnie boi się górek. Jeszcze nie wjedzie a już spada...
Witam, Posprawdzaj dobrze szczelność wszystkich połączeń, bo pompa nie tłoczy wody do góry tylko ściąga przewodem powrotnym i gdy jest coś nieszczelne to zasysa powietrze. Miałem podobny problem. U mnie nagrzewnice były nieszczelne i nie było wycieku płynu. A co do odpowietrzania, musi być pełno wody i na obrotach same powinny się odpowietrzyć. Mam...
Ma ciężko odpalić, za późny wtrysk paliwa W którym miejscu zwiększa się Ciśnienie na pompie paliwowej? I jeszcze jedno gdy odpale go z ciągu ma ciężko wejść na obroty a jak wejdzie to strzela w tłumnik
Podłącz alternator z instalacją przez amperomierz 10 - 20A.Może gdzieś znajdziesz taki od ruskich ciągników. Jeśli w całym zakresie obrotów będzie 0 (zero) pomiń regulator tj zbocznikuj drutem i wtedy ostrożnie na małym gazie obserwuj amperomierz. Jeśli nadal nic - pytaj dalej.
Przyznam, że przedmówcy idzie pięknie wyjaśnić na czym to polega, ale zamontowanie regulatora mechanicznego to nie koniec, bo jak już pomierzone są wzbudzenie i z białego (nieoznaczonego wyjścia) alternatora wydobywa się napięcie, to regulator trzeba jeszcze skontrolować, ew. wyregulować. Robi się to tak, że daje się gaz w podłogę aż w wyniku przyciągnięcia...
To teraz powiedz, ile taki tandem kosztuje? Bo NSZ 32 dzielnik to dobre 500 zł i z tego, co jest napisane, to wspomaganie będzie pięknie równo chodzić na każdych obrotach, a ewentualne spadki tylko na turze, ale ta pompa i tak jest na wyrost, więc się tym nie przejmuję. Pompa bez wałka jak w Zetorze? Ok, tylko najpierw powiedz, co dokładnie trzeba wymienić...
Kupa wodotrysków, na co, po co dlaczego? W dodatku funkcje mało, a wręcz wcale nie potrzebne. Dlaczego? Dlatego: Układ kierowniczy - twardy, bez elementów kompensujących drgania, nieprecyzyjny, bez wspomagania, co przy ładowaczu czołowym ma b. duże znaczenie. Dalej - przydało by się uproszczenie mechanizmu zmiany biegów jazda przód/tył, najlepiej z...
Ciągle mam problem z kontrolką od ładowania:/ Po odpaleniu gaśnie ale po chwili zaczyna migać. Przy większych obrotach częstotliwość migania wzrasta. Po włączeniu świateł kontrolka gaśnie i jest wszystko dobrze... Dlaczego tak się dzieje??
Jeśli nie zdejmowałeś koła pośredniego to tym bardziej twierdzę, że machnąłeś się. Żeby zgrać wszystkie znaki trzeba wykonać x obrotów wałem, by ponownie się pokrywały. A Ty prawdopodobnie ustawiłeś znaki wału i koła pośredniego nie sprawdzając reszty stąd te cuda. To też sprawdzałem. Znaki powinny pokryć się po około 60(?) obrotach wałem korbowym....
Witam Mam problem z wyciekiem w pompie wtryskowej w zetorze 16145. Miejsce wycieku to plastikowy nakręcany korek po lewej stronie obok wyjść przewodów wysokiego ciśnienia czyli do zalewania oleju. Przy wolnych obrotach prawie nie widać wycieku. Jak dodając obrotów zaczyna pryskać na boki małymi kropelkami. Czy to poważna awaria? Czy pompa jest już do...
witam kolegów polecam you tube-tytuł filmiku ZETOR 7211 TURBO.Mój zetorek z turbinką śmiga już prawie trzy lata,ładuje od 1200 obrotów,pod obciążeniem wczesniej,jestem z tiuningu:Dbardzo zadowolony.wstawiłem na ten temat trzy filmiki,nie podaję linku bo niepamiętam:idea:
Dzięki za podpowiedź, sprawdzę to jutro. Bardzo możliwe, że odwrotnie podłączyłem i dlatego zaraz po włożeniu kluczyka do stacyjki wskaźnik obrotów wędruje automatycznie do wartości ok.1700. Sprawdzę jutro i dam znać, czy pomogło.
Najpierw sprawdź czy przewody są dobrze przymocowane przy impulsatorze od obrotów. Umieszczony z przodu silnika przy alternatorze. Tu masz opis jak sprawdzić elementy układu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/57915...
Witam mierzyłem i prądniczka działa, tylko że przy zegarze są cztery kable, jak zapale traktor to wskazówka podnosi się i opada, im większe obroty tym częściej podnosi się wskazówka, a jeden kabel jest podciągnięty w okolice alternatora ale nigdzie nie podłączony i nie wiem czy ma być gdzieś podłączony
Witam Mam taki problem z Zetorkiem 5245 : nie moge opuścić całkiem do przodu (dołu) dźwigni włączania WOM i hydrauliki bo czuje jakiś opór i nie mogę włączyć samej hydrauliki bez włączenia WOM. Dzisiaj zdjąłem "plecak" bo planuje wymienić pierścienie na tłoku podnośnika i zauważyłem, że na wale ( WOM) pomiędzy łożyskiem umiejscowionym w tylnej obudowie...
Jeśli jest zamontowany w silniku to oczywiste że nie ruszy, ale do obrotu samego wirnika rozrusznika (wymontowanego z silnika) nie potrzeba 60A, wtedy spokojnie wystarczy 6A zeby się zakręcił.
Zmierz to ciśnienie, zmierz. To podstawowa diagnostyka silnika, którego nie znasz. A jeszcze spytam - dodałeś nowe podkładki pod wtryskiwacze, a upewniłeś się że tam w gniazdach nie było kilku starych? Chłopy potrafią. Ten silnik odpala ci dobrze w obecnych temperaturach? Podkładki dałem nowe, oczywiście stare zostały wyjęte z gniazd więc na pewno...
a hamulec w którymś kole nie "trzyma "? Dodano po 5 wzmacniacz działa prawidłowo ? gdy jest słabe ciśnienie na mikropompce może robić się efekt ,że żółw zachodzi na zająca i hamuje go wzmacniaczem . ale to powinno dziać się tylko na zającu. ogólnie instrukcje tych ciągników mówią, że do 1200 obrotów silnika jeździć tylko na żółwiu Spróbuj też odpuścić...
Też spotkałem się z opinią, że silniki produkowane w Anglii są trwalsze, gdyż są wykonane z większą dokładnością. Mogę to potwierdzić, gdyż mam 2 znajomych, którzy mają c-360 3P i MF255, aczkolwiek MF też boryka się z problemami, ale już nie silnikowymi tylko hamulcowymi. Jeśli miałbym wybierać na Twoim miejscu zostawiając C-330 to wybrałbym C-360....
W niemieckich przełącznikach 12/24 jakie są stosowane w mtz-tach nie ma żadnego rezystora. Zmiana instalacji częściowo to co możliwe na 24V też sprawy nie rozwiąże bo i tak urządzeniami które będą podłączone na 12V obciąża się jeden akumulator. Jeżdżę bardzo dużo w nocy. Mam przełącznik 12/24, włączone światła, dwa wentylatory, radio, kogut, halogeny....
Witajcie drodzy państwo! Mam Golfa 3 1995 r - silnik 1.6 AEA 75 KM - jest to silnik na monowtrysku, zamontowałem 3-4 dni temu instalację gazową, zapłaciłem 1600 zł, myślałem że wszystko będzie okej, jednak objawy: 1. Silnik po odpaleniu pracuje jak zetor, gdy dodaje gazu na jałowym również obroty zwiększają się jak w traktorze. - OBJAW NA BENZYNIE!!!...
jak działa reduktor w ciągnikach A o jaki reduktor ci chodzi, yaki jak w c-330 w skrzyni czy we władymircu. Ogólnie reduktor zmniejsza obroty wyjsciowe skrzyni biegów przeważnie powyżej 2x. Co organoleptycznie można stwierdzić że skrzynia ma 2x więcej biegów. W zetorkach jest przyspieszacz, oparty na przekładni planetarnej sterowanej hydraulicznie....
Panowie. Nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetorze. Wydaje mi się, że dobrze ustawiłem. Robiłem wszystko po kolei, czyli kolejność 1342 i kiedy zawór ssący był na samej górze to regulowałem z przerwą 0.25mm. Dodam, że na 3 cylindrze zawór ssący nie miał żadnego luzu. Teraz kiedy traktor jest rozgrzany to na jałowych...
Witam. Mam ciągnik pospolitą 40-stke, z 70' lat, zadbana. Mój problem polega na tym, że zużyła się pompa wtryskowa. Miałem zapasową z Zetora, którą zamontowałem przestawiając o 1 ząbek na tulejii zasprzęglającej, tak jak słyszałem, że trzeba zrobić i pompa pracuje super, lecz do pewnego zakresu obrotów(nie wiem jakich, gdyż nie mam obrotomierza) a następnie...
Witam. Mam problem z rozrusznikiem w moim zetorku. Mianowicie odpala ładnie, rozrusznik dobrze się zazębia, lecz po uruchomieniu silnika bendix nie chce się rozłączyć z wieńcem zębatym na kole zamachowym i silnik kręci rozrusznikiem. Pomaga tylko obniżenie obrotów do bardzo niskich. Regulowałem długość wysuwu bendixa, smarowałem i wszystko bez rezultatu.
.... z obrotami zależnymi wałka odbioru mocy. W obecnej chwili służą one np. do napędzania "trzeciej osi" ciągnika, czyli jednoosiowej przyczepy z mostem przenoszącym napęd. Takich przyczep jest użytkowanych jednak bardzo mało. Poza przyczepami obroty zależne bywają przydatne do niektórych sadzarek oraz siewników mechanicznych. Producenci kilku obecnych...
Witam mam problem z załączaniem biegów w zetorze 16145 z 3biegową skrzynią. Prawie nie zgrzytają jeśli rozłączam skrzynie lewą wajchą 1,2,R i tylko na wolniejszych obrotach. Natomiast po krótkiej jeździe i wyciśnięciu sprzęgła ciągnik wciąż jedzie chociaż wolniej tak jakby się ślizgało sprzęgło. Dodam ze kupiłem go po długim postoju ciągnika, stał długo...
Witam, wymieniłem dziś w Zetorze 6718 filtr oleju typu "bąk" na filtry PP z podstawą od 7211 taka jak na zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/1147518600_... Problem w tym, że po pracowałem na tym filtrze jakieś 2-3 godziny, i podczas jazdy, zobaczyłem że spada ciśnienie oleju, zatrzymałem się, i okazało się że wywaliło olej przez...
Zawory sprawdzane i wyregulowane stan oleju jest Dziś z kuzynem mechanikiem osobowych aut trochę grzebaliśmy i on stwierdził , że to będzie win a regulatora obrotów w pompie ale on jest nowy i pompiarz mi nic z tym nie zrobi i nie wiem czy może być jeszcze inny powód?
synchronizacja z tego co pamiętam, ale mogłem coś pominąć: Najważniejsze jest dobre równomierne rozgrzanie skrzyni, ja to zawsze robiłem w trakcie prac polowych. Nie pamietam ile stopni powinno być ale skrzynia nie puści kalibracji jak nie będzie na czujniku odpowiedniej temperatury. 1. ręczny zaciągnięty (porządnie!) 2. ciągnik zgaszony, kluczyk wyjęty...
Dzięki za pomysły. Silniczek w tej nagrzewnicy jest taki jak wiatraczki od komputera więc myślę że ma znikomą moc-przewody cienkie jak siki pająka. Kupiłem regulator PWM 20 amperowy (tak twierdzi chińczyk) Włącznik wstawię od zetora od wycieraczek, wydaje mnie się że gdzieś mi śmignęło że jest 80 amperowy i ma dwie pozycje a to mi wystarczy. Albo będę...
Witam jak sprawdzałeś szczotki to czy do plusowej szczotki był przykręcony jeszcze jeden kabelek wchodzący do wnętrza prądnicy?Jeśli masz tam taki sam układ jak w 4011,355,360 a z tego co wiem to majorek jest protoplastą tychże traktorów to z reglera wychodzi minus na wzbudzenie bo plus jest podany wewnątrz prądnicy i wtedy należałoby sprawdzać oporność...
Witam. Panowie problem z tym ciągnikiem jest taki że poziom oleju gdy go wlewałem był odpowiedni, wymieniany był jakiś rok temu. Od jakiegoś czasu jego poziom wzrasta, na miarce było na początku prawie Max. A ostanio jest go prawie dwa razy tyle. olej spuściłem i wlałem tyle co powinno być. Strasznie dymi na wolnych obrotach , dym jest biały/niebieski....
Jeśli odepniesz wszystkie przewody od alternatora, kontrolka powinna zgasnąć, widzę, że masz małą wiedzę jeśli chodzi o elektrykę samochodową (z całym szacunkiem) więc jak sprawdziłeś alternator? Czy wcześniej było wszystko dobrze i nikt nie ruszał instalacji elektrycznej? (pytam aby wykluczyć złe podłączenie kontrolki) Czy sprawdziłeś napięcie ładowania?...
dżonusławiec . Tak się tym nie pompuj to że 8 tysi to dla takiego silnika tyle co dla normalnego auta 200 tysi przebiegu to większość wie . Schody zaczną się jak Ci skrzynia klęknie wtedy mina Ci zrzędnie :) Każdy z nas normalnych obeznanych ludzi wie że traktory uznanych dobrych marek są lepsze od zetora czy ursusa że o ruskich nie wspomnę. Normalny...
Witam, W ciągniku zetor 5718 zamontowana jest prądnica , oraz regulator Bosh-a. Efekt jest taki, ze praktycznego ładowania nie ma. Miernikiem zmierzyłem napięcie na prądnicy i wynosi na wolnych obrotach U= 6-8 V, przy wysokich obrotach U= 13,5 - 14,8 V. Sprawdziłem miernikiem napięcie ładowania na akumulatorze i okazuje sie , że na wysokich obrotach...
zetor obroty silnika zetor zetor forterra zetor głowica
zerwana plomba nierówne obroty silnika astra wiena mostek
Kod 5656 w sterownikach silników - co oznacza? Samsung - Przyspieszone odtwarzanie nagrań audio