T- czujnik, B- zasilanie ze stacyjki. Mogłeś kupić wskaźnik z MTZ-a/ T25. Mają one skalę liczbową. Właśnie taki montuje do swojego Ciapka.
Nie prościej kupić od Zetora + czujnik [url=https://sklep.mizar.com.pl/wskaznik...
czy z tego samego zestawu to nie wiem bo facet dał mi taki czujnik i powiedział że pasuje do c 330 i dał zegar od zetora. także nie wiem. Mianowice jeśli chodzi o wskaźnik to mam podłączone że znak takich trzech kresek dane na masę. następnie oznaczenie B-zasilanie a oznaczenie T- czujnik.
Czy ten wskaźnik http://sklep.agrogama.eu/zetor/1078-zega... i ten czujnik temp http://sklep.agrogama.eu/zetor/1080-czuj... Będą pasować do C-360 i czy będzie pokazywać dobrze temperaturę ?
Skoro brak ogrzewania to i brak obiegu wody (płynu) termostat chodzby sie nie otwieral to ogrzewanie i tak by bylo.
Proponowałbym od Zetora. Podobno mają ten sam gwint i pasują.
No to możesz zamontować trójwskaźnik od c 328 albo dwuwskaźnik od c 330 z tym że ten drugi tańszy jest. Albo elektryczny od c 385/Zetora. Gwint czujnika pasuje więc nic nie trzeba przerabiać.
Pomiar uruchomiony w ciągniku. Pomierzyłem nowy czujnik w sklepie i miał ok 300 ohmów przy ok 15 st. Czujnik ten pierwszy ktory mierzyłem został ponownie założony, a problemem okazała się słaba masa zegara i obudowy termostatu. Nie do końca pamiętam ,ale 90 st było prz ok 40 ohmach a napięcia już nie mierzyłem. Dziękuję za odpowiedź. Niestety ciągniki...
Zmierz to ciśnienie, zmierz. To podstawowa diagnostyka silnika, którego nie znasz. A jeszcze spytam - dodałeś nowe podkładki pod wtryskiwacze, a upewniłeś się że tam w gniazdach nie było kilku starych? Chłopy potrafią. Ten silnik odpala ci dobrze w obecnych temperaturach?
No i co w związku z tym?
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
Ok, dzięki.
Coś na poparcie tej tezy? Tak przegrzane tłoki tuleje i głowice. A łądowarki nie pracują non stop na pełnej mocy. Z racji że dizle normalne nie te popierd...... z lpg pracują nad dużym nadmiarze powietrza można dodać paliwa LPG i to jest już z załozenia niewłaściwe. bo wzrasta moc i temperatura oczywiście.
Może się mylę , ale silniki w osobówkach mają wyższą temperaturę pracy ( układ zamknięty z nadciśnieniem ) .
Ostatnio smarowałem traktor i dosyć obficie przesmarowałem pompę wody. Po odpaleniu trochę potrzaskało smarem. Czy byłaby taka możliwość, że pod wpływem temperatury smar dostaje się do wody i wygląda to jak wygląda? Na innym forum ktoś opisywał taki przypadek w C360. No to masz już całą przyczynę. Innej możliwości to za bardzo nie ma.
Prościej cały zestaw chyba że masz czas i cierpliwość na kombinacje Np od zetora czy mf 255 ładny estetyczny zegar w rozsądnych pieniądzach
Ja swoja 10540 ciagam agregat uprawowo-siewny bierny z sienikiem 3m z hydropakiem i daje radę tylko na przednim tuzie mam obiażenie 500kg co do ciagnika fajny sprzet ja jestem zadowolony jedyny problem ciezko pali w zimę przy minusowych temperaturach ale ja do swojego założyłem rozrusznik szybkoobrotowy Magnetona czeski i grzałkę w blok do podgrzania...
Zamontowałem komplet czujnik-wskaźnik od Zetora. W sumie koszt 25 zł. Działa ok. Polecam takie rozwiązanie.
Nie szukaj w internecie tylko w sklepach motoryzacyjnych lub rolniczych(podobny czujnik jest w ciągniku Zetor) zanieś ten czujnik to może ci dopasują od innego modelu
Dziwne.. nie jest to przypadkiem coś od temperatury ? Jakie ma wartości oporu między nóżkami ??
Witam Wymieniona prądnica na alternator odpala, ładuje, ale chyba nie pomyślałem o zegarach temperatura, miernik paliwa nie działa. Jakie sugestie? Albo porostu dostawka zegarów z Zetora.
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
Witam, mam problem z moim Zetorem 7211. Mianowicie chodzi o to, że przy wciśnięciu sprzęgła występuje zgrzyt przy dłuższej pracy oraz wysokiej temperaturze. Czy ktoś spotkał się kiedyś z takim problemem? Dodam, że sprzęgło jest hydrauliczne.
Szczerze mówiąc przeglądałem oferty sklepów w internecie ale nigdzie nie znalazłem takich wskaźników od zetora w cenie 150 zł i więcej. mógłby kolega podać jakieś przykłady dobrych wskaźników?
jak Ci się grzeje to zastosuj wiatrak o większej ilości łopatek... U mnie w c360 jest wentylator od zetorka 7211, efekt czuć(temperatura wody dochodzi tylko do zielonego pola(nowy trójwskaźnik ) ). Może spróbuj w ten sposób spróbuj rozwiązać ten problem.... albo rozwiercanie pompy od c330 lub bloku (szczerze mówiąc nie widziałem jakie kanały ma c328)...
Jeżeli wszystko zrobiłeś to znaczy sprawdziłeś przewody, wtryskiwacze, pompę itd. to są tylko dwa rozwiązania: - nieszczelny przewód przelewowy wtryskiwaczy 90% przypadków nawet zetory z fabryki mają czasami z tym problem (nie widać przecieku a po dłuższym postoju dostaje się powietrze do pompy) najlepiej sprawdzisz wtłaczając sprężone powietrze w przewód...
Jeśli płyn wycieka rurka nadmiaru to nic nie będzie zatkane. Zresztą konstrukcja korka to uniemożliwia. Najczęstszą przyczyną wyrzucania płynu są spaliny w układzie chłodzenie co przyczynia się też do podniesionej temperatury szczególnie pod obciążeniem lub przegrzewający się silnik. Tuta płyn wyrzuca już na zimnym silniku. Koledzy napisali ewentualne...
Witam, Posiadam ciągnik rolniczy Zetor 5717, ale budową bardzo podobny ( jak nie ten sam ) do Ursus 4011. Mój problem polega na tym, ze wskaźnik temperatury pokazuje maksymalnie 50 stopni. Ktoś mi powiedział , że powodem może być brak termostatu w układzie chłodzenia. mam więc pytanie, czy ma ktoś schemat jak podłączyć owy termostat, ponieważ sprawdziłem...
Witam kolegów forumowiczów. Kupiłem czujnik temperatury od URSUSA C 385 (ma gwint M-14) i po wykręceniu wkładki w głowicy przy Ursusie c-330 pasuje idealnie bez żadnych przeróbek. Do tego czujnika dokupiłem też zegar temperatury też od URSUSA C-385 i wszystko razem podłączyłem bez większych problemów i zestaw ten działa bardzo sprawnie. Temperatura...
Szczerze ? Pierwsze słyszę żeby tam jakaś "mikropompka" była... To nie John Dere z 2008r z elektro-hydraulicznym układem jezdnym. To stary, poczciwy Zetor - 100% mechaniki. Ja bym na początek sprawdził czy mechanizm załączania przedniego napędu w ogóle działa a jeżeli tak - to jak. Jeżeli tam jest wszystko ok no to masz do ponownej rozbiórki te "tarczki"...
i po założeniu nowego termostatu alkoholowego na postoju na wolnych obrotach silnik rozgrzewa się do 80-ciu stopni. Czym mierzona ta temperatura? Wskaźnikiem w ciągniku? Poszukaj jakiegoś bardziej wiarygodnego żeby być pewnym temp. silnika. Kupiłem kiedyś czujnik i zegar od zetora, bo ma ten sam gwint co czujnik od dwuwskaźnika. I lipa niesamowita,...
Ja mam Zetora 8045 z oryginalnym ogrzewaniem i dla mnie wystarcza, mimo że dogrzewa do 60st z powodu złej uszczelki pod głowicą to przy obecnych temperaturach jest aż za ciepło w kabinie z włączonym ogrzewaniem, być może masz nieszczelną kabinę; przed dmuchawą jest filtr siatkowy czysciles go? Z lewej strony są 2 linki do sterowania ogrzewaniem działają?
Witam wszystkich:) Panowie i Panie, mam taki problem teść kupił sobie zetora super 50, sprzęt niby fajny dopóki nie zaczął się psuć, głównie silnik (kilka części wymieniał), nie chce odpalać odkąd jest temperatura poniżej 25 stopni. Teść wymyślił wymianę silnika teraz pytanie: jaki silnik podszedł by do tego modelu ciągnika?? Czy dało by się wstawić...
synchronizacja z tego co pamiętam, ale mogłem coś pominąć: Najważniejsze jest dobre równomierne rozgrzanie skrzyni, ja to zawsze robiłem w trakcie prac polowych. Nie pamietam ile stopni powinno być ale skrzynia nie puści kalibracji jak nie będzie na czujniku odpowiedniej temperatury. 1. ręczny zaciągnięty (porządnie!) 2. ciągnik zgaszony, kluczyk wyjęty...
Swoją drogą później prócz słabego składu żeliwa który jest podatny na korozję sporo te bloki zaczynali "odchudzać" i to samo dotykało Zetora. W zeszłym roku robiłem i Zetora i 355 - w obydwu tuleje siedziały tak, że dobrze śrubę ściągacza musiałem napinać, żeby je wyrwać. Powierzchnie uszczelniające dolnych półek wręcz w stanie idealnym - trochę zafajdane...
olej jest na pewno wiem tylko ze ze wzrostem temperatury oleju zajac co raz gorzej pracuje i po wlaczeniu go ciagnik po chwili reaguje dopiero a powinien od razu i rozpedza sie jak w atomacie ale to pol biedy gorzej martwi mnie ta dwojka bo to najpotrzebniejszy bieg najlepiej mi sie na nim robilo.
Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat pracy rozrusznika szybkoobrotowego 12V zamontowanego w sześciocylindrowym ursusie zetorze. Prawdopodobnie radzą one sobie dobrze przy czterocylindrowych silnikach ale co w sześciocylindrowych. Jeśli ktoś ma taki rozrusznik w sześciocylindrowym, to czy dobrze radzi sobie w niskich temperaturach poniżej 0*C. Oferowane...
No nie wiem czy to pompa pasująca do wszystkich 3-cylindrowych silników, skoro w 3011, 3511 jest mniejsza pojemność skokowa. Ponadto w 5211 wprowadzono pompę smarowaną olejem ze silnika, wcześniejsze 5011 itd. posiadały pompy w których należało wymieniać olej. Pytanie czy nie potrzebuje przywitania się z ręczną pompką paliwową, bo to standard w 5011,...
Mam takie pytanie, zamiaruje robić sprzęgło i wymienić tarcze sprzęgła 1 stopień.Przeglądając strony internetowe natknołem się na tarcze sprzęgła z ceramicznymi okładzinami pasującą do Zetora 7211 i zastanawiam się czy by ciągła w moim ciągniku tak samo jak zwykła , choć wiem że byłaby lepsza bo ceramika bardziej odporna na temperaturę .Sprawdzałem...
Robokop upłynęło trochę wody kiedy ostatni raz robiłem c-60, (do których fabrycznie nie montowano ogrzewań wodnych, tylko nadmuch tunelem ciepłego powietrza) zetor to jest inna bajka, więc musiałem sobie trochę przypomnieć, a moja rada była tylko ogólna.:))) Bizon_126 podłącz tak jak myślisz, kolektor wodny jest za termostatem i łączy cztery głowice...
Witajcie, do tej pory byłem raczej czytelnikiem tego forum, teraz przyszedł czas na pisanie. 3 lata temu nabyłem Ursusa 355 w stanie wizualnym standardowym dla ciągnika który od kilku lat stał w stodole a do tego czasu obrabiał 2 hektarowe gospodarstwo. Zero modyfikacji, raczej utrzymywanie przy życiu czyli tylko przymusowe naprawy. MASKA: Gdy przywieźliśmy...
Na pewno podniesie moc silnika ponieważ powietrze schłodzone w intercoolerze zawiera więcej tlenu. Tylko trzeba odpowiednio dobrać rury aby nie stawiały oporu (odpowiednia średnica, odpowiedni kąt ułożenia rur) Do 70KM powinien dojść, a może nawet i więcej. A może nawet do 150 koni ? Gdzie ty takie głupoty czytasz? Intercooler nie tyle podnosi moc...
Temperatura powietrza po lewej stronie to 12°C, po prawej 21°C. Czyli ona grzeje a nie chłodzi. Czynnika po prostu mało. Dokładnie tak, a dlaczego mało, bo jest gdzieś w układzie dziura. Czy coś brakuje? Temperatura parownika wynosi 4,8°C. To oznacza, że jest chłodzony. Tak, brakuje czynnika. 4,8 stopni to powinno być na kratkach wylotowych. To oznacza...
Z doświadczenia układ na 2 krótkich pompkach i wyrównywaczu oddzielnie jest lepszy i łatwiej go się odpowietrza. nawet w nowszych konstrukcjach zetora był stosowany bez zmian przez długie lata. Często robię hamulce w tych sprzętach i trafia uszkodzona nowa pompka i uszkodzony nowy wyrównywacz. a gdy jest sytuacja taka jak autor postu opisuje spinam...
Żarówki H4 mają 2 żarniki i sporo mocy co wiaże sie z temperaturą , ale co chcesz zrobić? Z racji że to ciagnik podłączyć obydwa włókna i miec wiecej światła czy podłączyć to tak jak w aucie , czyli drogowe/mijania?W pierwszym wypadku wystarcza 2 przewody no ze 4mm² w drugim potrzeba trzech. Przkażnik z 50 A i przełącznik.Bez przekażnika kóry to...
Pewno zmieniło, ale to niewiele ma do rzeczy. Jakby tak popatrzeć na wykres to istotne zmiany w strukturze stali następują powyżej 727 st C . I jakoś nie wyobrażam sobie aby palnikiem w warunkach warsztatowych w rozsądnym czasie osiągnąć taką temperaturę na całym kole. A wiadomo, że utwardzenie jest ważne na wieńcu/zębach. Ja obawiałbym się odkształcenia...
Akurat w kwestii obróbki metalu, smarowania - to mam wszystko w małym palcu. ŁT43 to wynalazek gdzie używało sie go głównie w zetorach i jeszcze z czasów komuny zostało to wielu ludziom i nie mają pojęcia, że istnieją inne smary i są równie ważne ich charakterystyki Skoro masz w małym palcu - zaproponuj smar, pracujący normalnie w zakresie temperatur...
No właśnie. Rozważanie czysto teoretyczne, bo nie planuję w swoim samochodzie zmieniać chłodziwa, ale... Rozważanie praktyczne: 1. BMW E39 525 kolegi, jak dobrze pamiętam, w lecie skończyło się na zagotowaniu i wywaleniu płynu podczas jazdy w mieście. Pamiętaj że wrzenie to nie tylko temperatura wrzenia - jeśli w układzie jest ciśnienie wyższe od atmosferycznego...
Masz MF, to ci współczuję i nie dziwię się, że pytasz o zimę, nie widziałem gorszego silnika na mrozy Niech Kolega nie opowiada bajek. Fergusony pod względem zapalania w zimie są bardzo dobre, ale jest jeden warunek, silnik musi byc dobry i najważniejsze pompa wtryskowa musi być w bardzo dobrym stanie technicznym. A co do odpowiedzi na wątek to polecam...
Masz kolego racje, tylko nie wiem co ma zima do tego? Gestość powietrza w okresie od grudnia do marca jest inna? No chyba ,ze kolega składa silnik na mrozie pod płotem... Gdybyś chwilę się zastanowił, to może głupich pytań byś nie zadawał. Temperatura zmienia wzajemne pasowanie części, wpływa na objętość ładunku w cylindrze i ma bezpośredni wpływ na...
Obejrzałem zdjęcia z ogłoszenia i moje uwagi to: 1. Kratki na bokach maski z modelu poprzedniego (małe) — w tej serii były większe, chyba że od któregoś roku produkcji zmienili. Problem we Fetorach to hamulce, często są niesprawne i rolnikom nie chce się ich naprawiać. Bębny są większe niż w C-360 i dużo droższe. W ostatnich rocznikach z tej serii były...
Rok produkcji 2001. Silnik 1.4l 8zaworowy 75KM. Dodano po 11 typ silnika (TU3JP) BVM 5 sterownik SAGEM. Dodano po 28 Wg schematu przewód zasilający (minus) grzałkę sondy jest podłączony ze sterownikiem SAGEM S2000. Tzn, że zasilanie grzałką jest sterowane przez komputer. Pytanie czy stale czy impulsowo. Plus jest stały za bezpiecznikiem. Z komputera...
Dzień dobry. Cieszę się, że jest więcej osób, które nie chcą być naciągnięte na zakup nowego zaworu 3-drogowego przez firmę Vailant. Nowy zawór kosztuje niemało. Od pięciu lat użytkuję kocioł ze zmodernizowanym przeze mnie zaworem. Działa niezawodnie do dziś. Nie wykonując przy tym żadnych czynności serwisowych związanych ze spuszczaniem wody i czyszczeniem...
Mówimy tu o 330 360 wsze maści zetory i ruski. 1.W ciągnikach jest wilgoć i połączenia niestety szybko korodują. 2.Rozruszniki są przeważnie zpaprane. 3.Brak komór wstępnych to plus, odprężniki pomagaja. 4. Mało kto wie że 330 trzeba grzać swiecami PONAD 30 sekund. 360 odpala za to idealnie. 5.Ustawienie wtrysków na zegarze a nie na oko.
zetor zetor forterra zetor głowica zetor sprzęgło
regulacja obrót szlifierka nokia trybie offline kostka radia toyota corolla
philips senseo cadillac escalade
Przygasanie świateł w Skoda Octavia 2 po regeneracji alternatora Dump BIOS tabletu Lenovo K3011W - jak to zrobić?