Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Zerknij proszę tu: http://nexor.electrik.org/svarka/svar12v...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
A nowy alternator ma taki sam schemat jak na tym linku?
Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Podam na wzbudzenie napięcie, jeżeli będzie ładować zastosuje zewnętrzny regulator.
1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
Jak inaczej???? Plus do lampki i dalej do regulatora, obojętnie czy alternator czy pradnica. Przekazniki i zewnętrzne regulatory alternatora pomijam. To XXw
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
NIe tak hop siup, skoro jest DF to jest szczotka a więc bez regulatora i schemat kolegi wyżej jest temu co w awatarze w d.... :D potrzebny zewnętrzny regulator
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
znajomy odrestaurowuje warszawę 223 z 68 Więc nie tylko odrestaurowuje ale i modernizuje. Trochę szkoda takich ingerencji. Ale skoro upieracie się to przecież wiadomo jakie regulatory współpracują z tym alternatorem. A wskaźnik w niczym nie przeszkadza pracy alternatora. Ponieważ alternator jest 6 cio diodowy to musi mieć regulator zewnętrzny elektromechaniczny...
A gdy już musi być ten maleńki regulatorek 15TRb od Fiacika to: * odlutować przewód ze szczotkotrzymacza idący od szotki do masy (D-) i połączyć go z zielonym przewodem regulatora. * czarny przewód regulatora dać do masy. * żółty przewód regulatora, przewód z drugiej szczotki (DF) i zacisk D+ alternatora oraz przewód z lampki kontrolnej połączyć razem...
w samochodach VW napięcie jest do 14V mierzyłem w paru i nigdy nie przekraczało 14V
To nie prądnica... Alternator ma już zasadniczo wszystko upakowane wewnątrz. Niektóre potrzebują zewnętrznego regulatora.
Po prostu 1 pin ma przejście na 1 szczotkę. Drugi na drugą. Bo to sam alternator bez regulatora a jeżeli były padnięte diody to regulator także. Najlepsze wyjście zewnętrzny regulator. Piny to F1, F2 czyli Field-wirnik.P
Nie rozumiem jednej rzeczy skoro alternator był sprawdzany i jest sprawny to nie wiem po co ciągle w nim szukasz usterki. Następnie alternator którego numer pokazujesz występuje z regulatorem zewnętrznym natomiast schemat przedstawia alternator z regulatorem ,więc jaką masz wersję, po drugie jeżeli alternator nie może się wzbudzić pewnie masz żarówkę...
Skoro ma zewnętrzny regulator to wystarczy przerwać jedno połączenie i nie ma prawa ładować.
No właśnie, po co? Alternator, regulator, potencjometr-to nie zadziała tak jak Autor sobie wyobraża. Ogólnie temat jest do ogarnięcia. Pytanie jakie obroty ma przedmiotowy alternator, jak wygląda dalsza część instalacji?
Wszystko jasne. Alternator masz 6 diodowy, regulator zewnętrzny. Można założyć regulator polskiego producenta JezPol i będzie ładował poprawnie.
Skoro jedna ze szczotek jest łączona z masą to ten regulator nie będzie pasował. Może być regulator zewnętrzny z fiat125p poloneza,ten przykręcany na błotniku.
Cześć zamierzam zmienić prądnice na alternator z wbudowanym regulatorem w koparce komatsu pc12r-8 czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jak to połączyć teraz jest regulator zewnętrzny na 7 przewodów z nowego alternatora wychodzą 2 przewody https://obrazki.elektroda.pl/9324051000_...
Regulator wraz z szczotkami będzie wewnątrz alternatora.Gruby przewód ładowanie ktore na pracującym silniku powinno wynosic 14v a cienki wwbudzenie kierowane do kontrolki ładowania. Dodano po 1 Znalazłem ten alternator na allegro wygląda na to ze nie ma regulatora wewnętrznego tylko pokazują go jako zewnętrzny więc opis przewodow tez podałem nie właściwy.Musisz...
Żarówka 4W świeciła się cały czas po odpaleniu, nawet po przeładowaniu ciągnika W zasadzie to może dobrze rokować. Przecież od początku powtarzam, że mamy do czynienia z regulatorem zewnętrznym, czyli układem właściwym dla alternatora sześciodiodowego. zrobiłem krótkie zwarcie i również altka nie zaczął ładowania. A jak miał zacząć skoro nie ma wewnętrznego...
Najlepiej kupić cały regulator ładowania, po co wymieniać szczotkotrzymacz, są serwisy alternatorów i rozruszników, silników elektrycznych i oni mają części do alternatorów itp. bez problemu dokupisz regulator i nie będziesz mieć problemów. Także dobry serwis w okolicy znajdź i dokupisz co trzeba. Ew. na szrot jechać i kupić taki regulator i wymienić...
W takim razie powiem koledze że musi szukać także nowego koła na wał silnika. Na złomie to chyba i tak będzie nieduży koszt. Jeżeli chodzi o sam regulator to w międzyczasie zglebiłem sobie temat zewnętrznych regulatorów do alternatorów i może zamiast tego fabrycznego z astry zastosować regulator RNC 12? Byłby on dobry po pewnych przeróbkach nowego alternatora...
Alternator 700 W ma wbudowany regulator napięcia. 400 W były dwa rodzaje: z wbudowanym regulatorem i z zewnętrznym regulatorem.
Kolego. UAZ jako pojazd o długiej historii miał przeróżne rozwiązania konstrukcyjne w tym alternatory. Spróbuj zidentyfikować to urządzenie lub przynajmiej dokładniej opisać. Ja nie wiem, czy ten regulator jest zintegrowany z alternatorem, czy zewnętrzny. Podejrzewając, że chodzi o zewnętrzny widzę konieczność zamontowania przekaźnika (trochę specjalizowanego)...
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, regulator zamówiony.Tak regulator znajduje się pod kierownicą jest to zewnętrzny regulator z alternatora wychodzą zaciski:B+;R;M i masa.Jeszcze raz dzięki za pomoc i zamykam temat.
Regulator napięcia jest w ECU silnika, wymiana alternatora nic nie daje. Używany komp + immo, lub dorobienie zewnętrznego regulatora napięcia. Pozdrawiam.
Czasami pomaga mi ' rozchodzić' łożyska. Właśnie mam do sprzedania ok 300kg alternatorów polonez żuk 126 125p jak wiecie sa one przystosowane do zewnętrznych regulatorów.
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były...
Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy). Dlaczego ? Mam zewnętrzny regulator, szczotkotrzymacz a alternator jest 9-cio diodowy :) Do autora: sprawdź natężenie prądu płynącego między zaciskiem 67 regulatora a szczotkotrzymaczem, w spoczynku i na obrotach. Pozdrawiam
Jeśli przezwoi alternator na 120zw na cewkę drutem 0.8( org jest 60 drutem 1.3 ) alternator 45A Bosch , to będzie miał ładowanie już od około 400 obrotów. Ale wirnik musi mieć magnesy neodymowe i trzeba zrobić zewnętrzny regulator.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
A jaki masz alternator? Z wbudowanym czy zewnętrznym regulatorem napięcia?
Kolego napisz to po ludzku bo pokazujesz alternator z wbudowanym regulatorem to po co chcesz zamontować regulator zewnętrzny.P
Może taki układ jak w 125p, żuku czy starszych polonezach-jedna szczotka na masie a druga na regulator zewnętrzny...
Alternator od Skody lub Zetora potrzebny regulator zewnętrzny.
Witam Posiadam alternator z regulatorem zewnętrznym i chciałbym go wymienić na nowy alternator z regulatorem wbudowanym. Nie wiem tylko jak to podłączyć. W nowym alternatorze są 3 wyjścia : W , D+ , B+ .
Prawdopodobnie alternator z regulatorem zewnętrznym pochodzi od żuka,regulator zew. ma dwie końcówki 15 i 67 a alternator trzy końcówki 15,67.i 30 nie mogę odczytać żadnych tabliczek ani z alternatora ani z regulatora zewnętrznego.Dlatego dziwi mnie to że ciągnik zapala.Może niech ktoś mi doradzi jaki mam kupić alternator z regulatorem(w środku alternatora...
Regulator zewnętrzny do alternatora 9 diodowego. A przy odrobinie sprytu dopasujesz tam jakiś inny alternator.
Po prostu nie podłączaj przewodów od sterownika tylko podepnij do wyjść alternatora zewnętrzny regulator, niestety z kontrolką i plusem po stacyjce będziesz pewnie musiał "porzeźbić"
witam domyślam się że regulator jest zewnętrzny jeśli tak to zewrzyj dwie wsówki od regulatora [pomin regulator .na krodko] jeśli wzrośnie napięcie na akumulatorze ponad napięcie ładowania to jest wina regulatora w innym przypadku to alternator [nie zapomnij o pasku i instalaci elektrycznej]
Posiadam Dodge silnik 3.6, w którym spalił się mostek alternatora uszkadzając regulator który jest w ECU. Obdzwoniłem kilku fachowców i nikt nie podjął się naprawy (zalany jakimś żelem), więc zamontowałem zewnętrzy regulator pod pin alternatora F1. Zostaje problem ze świecącą kontrolka na desce, pin s alternatora (także jest wpięty do komputera) kiedy...
Na podanym przez Kolegę Emeryt2 linku jest przykład łączenia alternatora innego typu, z regulatorem zewnętrznym (to "czarne", leży na podłodze) a Kolega ma alt. z regulatorem już wbudowanym - i to inna zupełnie historia.
Witam, mam problem z podłączeniem w moim MTZ-cie alternatora z wbudowanym regulatorem napięcia w miejsce starego, który miał zewnętrzny regulator. Proszę o jakieś podpowiedzi lub schematy. Z góry dziękuję!
Jeżeli jest taki sam jak na zdjęciu to potrzebuje zewnętrznego regulatora napięcia.
a regulator napięcia tam jest wbudowany w alternator czy jeszcze zewnętrzny? to wygląda jak uszkodzony regulator (przegrzewający się? słaba masa regulatora?)
Witam, Ten który chcesz kupić ma wbudowany regulator. Ale czy jesteś pewien, że alternator zamontowany w ciągniku pracuje z zewnętrznym regulatorem ? Dużo starsze modele T-25 nie miały już regulatora zewnętrznego. vper
Alternator, który miałeś zamontowany ma w sobie wbudowany regulator napięcia, ta srebrna kostka koło szczotek. Dlatego działała lampka kontrolna ładowania. Chcąc teraz ją ożywić musisz zastosować zewnętrzny przekaźnik
Na razie tego nie podłączysz bo to jest alternator bez regulatora, musisz mieć regulator zewnętrzny ale to raczej się nie opłaci.P
Wiemy, że kombajn ale jakiej wielkości. A szczególnie jakiej mocy silnik co da nieco wyobrażenia o maszynie. Te 80 A to jednak chyba zbyt wiele. Jakże zabawne w tej sytuacji są propozycje włożenia jednego akumulatora 12 V i zwykłego alternatora (w domyśle 40 - 50 A). Zastosowane rozwiązanie jest typowe dla większych maszyn. Podaj urządzenia elektryczne,...
Witam. Mam ładę 2107 i wysiadł mi regulator alternatora. Kupiłem zewnętrzny od malucha i szczotkotrzymacz. Regulator ma 2 przewody zielony i żółty. Jedna nasadka konektorowa jest węższa. Czytałem gdzieś w internecie, że szczotkotrzymacz do malucha jest odizolowany od masy... więc zgłupiałem jak to podłączyć. Czy mógłby ktoś mi coś podpowiedzieć. Pozdrawiam
Można zastosować regulator napięcia, w którym prąd wzbudzenia załącza się automatycznie po wykryciu obrotów silnika na fazie alternatora. Wymaga to adaptacji regulatora ze samochodu, zintegrowanego ze szczotkotrzymaczem. Nie wiem czy są dostępne gotowe regulatory „zewnętrzne” przystosowane do tego typu alternatorów, działające w oparciu...
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
Tutaj masz podłaczenie alternatora ze zintegrowanym regulatorem , jeśli masz regulator osobno to wstawię rysunek dla drugiej wersji https://obrazki.elektroda.pl/8493779400_... Dodano po 1 Jeśli masz alternator ze zintegrowanym regulatorem to ten "stary" pomiń. Dodano po 36 Tu masz kolego wersję z regulatorem zewnętrznym. https://obrazki.elektroda.pl/3521354500_...
Niekoniecznie ja miałem poldka z altkiem z 125 na 6-ciu diodach i z zewnętrznym regulatorem
Jak rozrusznik sprawny to zostaw ten starego typu, chyba, że chcesz co chwilę remontować/wymieniać to stosuje te chińskie wynalazki z przekładnią. Co do akumulatora to ta centra 12V CF1202 będzie w sam raz i chyba stosunek cena/jakość jest tu najlepszy w stosunku do konkurencji. Sam mam c-330, który musi być uruchamiany klika razy dziennie i to dzień...
jeśli regulator jest zewnętrzny (nie na alternatorze tylko gdzieś na blachach) to może być sprawa braku/słabej masy.
Do tego alternatora można bez problemu zastosować zewnętrzny regulator np. od poloneza.Ja tak zrobiłem i działa dobrze.Należy oczywiście usunąc stary z altelnatora i dokonać odpowiednich przełączen wewnątrz alternatora.Rozwiązanie to ma jeszcze tą zaletę że w niektórych regulatorach mozna dokładnie wyregulować napięcie za pomocą pr,ka.
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
Witam Napięcie powinno być max 28v jak zauważono,regulator zewnętrzny czy na alternatorze,jeżeli zewnętrzny to dobre były (takie czarne elektroniczne Star-200,autosan),wewnętrzny dobrać do danego alternatora.Może być że przy dłuższej pracy daje więcej jak 28,4V.Duże ładowanie też nie jest wskazane jak pewnie wiadomo biorącym udział w temacie.
Witam. Mam chrysler 300M i mam problem z ładowaniem. Pali się ono cały czas. Alternator był regenerowany a ładowanie pali się nadal. Może się tam znajdować jakiś regulator zewnętrzny.?
Witam! Jankesi lubuli w tamtym czasie stosować alternatory bez regulatorów. Regulator potrafili wepchnąć do komputera silnika! Według nich, w razie uszkodzenia regulatora, po prostu wymienia się komputer. Błysnęli intelektem, nieprawdaż? W razie potrzeby zastosuj regulator od starego poloneza-zewnętrzny, elektroniczny.
Ostatnio dorwałem kilka "nowszych" alternatorów Elmota z zewnętrznym regulatorem o którym mowa wyżej. W każdym razie po 8 latach eksploatacji (data produkcji przykładowego 12.07) przy rocznych przebiegach około 30-50 mth pierścieni z 3mm zostało około 0,3mm także złom. Niestety z tymi chińskimi elmotami z alledrogo po 130zł jest jeszcze gorzej stąd...
Stary alternator 9 diodowy od poloneza, z zewnętrznym regulatorem, miał jedną szczotkę na masie. Maluch miał na zasilaniu. Nowe alternatory poloneza, te z wbudowanym regulatorem, już też miały obie szczotki izolowane. Tak więc trzeba dobrze znać typ, by się wypowiadać.
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Motronic. Napędza Pan alternator silnikiem elektrycznym,poprzez pasek klinowy lub wieloklinowy.Podpinamy zewnętrzny regulator wzbudzenia,dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora i podłączyć mierniki (wiadomo jakie),przy okazji zamieniać fazy na wejściu do prostownika 3-fazowego.Co tu dużo tłumaczyć,radzimy diagnoście samochodowemu a nie samochodowi...
Załóż zwykły zewnętrzny regulator ELMOT lub powież komuś tę czynność.
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Nie we wszystkich, i nie od temperatury otoczenia a samego regulatora, co nie ma większego sensu, bo regulator w gorącej komorze silnika a akumulator na mrozie i powinien dostać wtedy wyższe napięcie. w starych regulatorach czujnik był na zewnętrznej krawędzi regulatora, i podczas jazdy nie jest gorąco przy alternatorze, bo zawsze jest (prawie) w przewiewnym...
Jak działa wzbudzenie alternatora w takim bizonowskim silniku? Ze wstępnego przeszukania wynika, że były wersje bez regulatora (regulator na zewnątrz) i z regulatorem. Jak ma zewnętrzny to trzeba go poszukać i sprawdzić polaczenia. W obu wypadkach kontrolka ładowania zasila wstępnie wzbudzenie więc jak jest spalona albo odłączona to alternator może...
Witam, mam problem z podłączeniem zewnętrznego regulatora napięcia do alternatora w ciągniku Zetor 5711. Znalazłem schemat instalacji elektrycznej: http://obrazki.elektroda.pl/9537212200_1... Niestety po podłączeniu nie działa. Zamieszczam schemat, w jaki sposób ja to podłączyłem: http://obrazki.elektroda.pl/6032545100_1...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
Patrząc po roczniku produkcji to raczej masz alternator 6 diodowy 400w i z zewnętrznym regulatorem napięcia i przekaźnikiem kontrolki ładowania. Może pod deska masz przykręcone 2 puszki czarna i siwą? Alternator taki ma w sumie 5 śrubek przyłączeniowych. Jak możesz zrób zdjęcie alternatora. Albo obejrzyj zdjęcia w Google i podrzuć zdjęcie takiego jak...
Sprawdziłeś to wszystko tak jak jest tu na rysunku . http://obrazki.elektroda.pl/8385489900_1... Dodano po 14 A może ty masz alternator ze zewnętrznym regulatorem ? http://obrazki.elektroda.pl/2981441900_1...
Regulator "pilnuje" alternatora , a nie zewnętrznego zasilania. Gwarancji nie ma czy nie poleci jakaś elektronika w aucie.
Tak tylko pole jest szerokie, wkazówka powinna być na zielonym polu maksymalnie z prawej strony jeżeli jest na początku to ładowanie jest słabe. Nie napisałeś czy regulator masz w alternatorze czy zewnętrzny bo to najprawdopodobniej wina regulatora.P
Jesli masz parcie na 0,3V to załóż zewnętrzny regulator napięcia. A w jakim celu to robisz?
Może nie ma połączenia w regulatorze między D+ a DF dlatego do sprawdzenia podajesz zewnętrzny plus zamiast D+. A może zrobię tak? Do df przy alternatorze podłącze od razu plus z akumulatora? A przewód 51 połączę z d+ przed regulatorem? I wtedy jeżeli pojawi się napięcie na akumulatorze to będzie oznaczać ze nie ma zasilania wzbudzenia, oraz regulator...
Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem schemat "fabryczny", ale wydaje mi się: - ten <regulator> nie steruje wzbudzeniem/pracą alternatora (starsze alternatory chyba miały zewnętrzny układ sterujący) - ten typ alternatora ma wbudowany/wewnętrzny układ sterujący(?) - <regulator> tylko "doregulowuje"/ obniża (przez straty) napięcie na instalacji...
Witam. Zwracam się do Was o pomoc w sprawie kontrolki ładowania alternatora. Mianowicie pacjent to Chrysler Pacifica 2006, alternator Denso z regulatorem napięcia w ECU. Niestety ale typowa usterka dla tego auta i brak ładowania spowodowany przez regulator w ECU. Zamontowalem zewnętrzny regulator Jezpol RNA2 , ładowanie jest, jednak nie wiem jak obejść...
W życiu nie widziałem w tym samochodzie alternatora z zewnętrznym reglerem, a do wtyczki 2 pin dochodzi + za stacyjką (15) i L (D+)
Możesz zastosować taki ROLNEX - REGULATOR NAPIĘCIA RR362 PP362 T25 T-25 lub inny.Jeżeli masz z Poloneza,a mocowanie i koło pasowe będzie pasować ,to czemu nie.Stary można posprawdzać ,łożyska wymienić ,przerobić na zewnętrzny regulator i po problemie.
Przecież tłumaczyłem, zrób ładowanie zewnętrzne z prostownika, sprawdż. Wtedy trzeba się zastanowić nad regulatorem.
Dobrze kombinujesz i powinno ci się udać.Ja w maluchu do alternatora zastosowałem zewnętrzny regulator ale działał dużo lepiej niż fabryczny.Z dużego fiata alternator 6 diodowy bez problemu przerabia się na 9 diodowy i też będzie działał.Regulator najłatwiej sprawdzić za pomocą żarówki 5W i dobrej klasy zasilacza regulowanego min.9-15V.Żarówka jest"wirnikiem"...
W starych autach po prostu regulator stale dąży swojego do np. 14,2V. Tylko ew. niskie obroty alternatora na wolnych obr. powoduja spadek napięcia.
Te marelli tak maja corsa , t4 , transit. Jak obciążysz to mniej pulsuje. Troche pomaga zewnętrzny regulator.
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
Witam mam problem i nie wiem jak go rozwiązac, a mianowicie posiadam alternator marki magneton z zewnętrznym regulatorem napięcia, lecz regulator jest spalony i w związku z tym chciałbym sie dowiedzieć czy do tego alternatora można podłączyć dowolny regulator czy też trzeba kupić orginalny??? proszę o pomoc Pozdrawiam Regulamin pkt 11. Sprecyzuj temat!...
Hej. Regulator alternatora rzeczywiście jest w komputerze. Sens tego jest taki, że napięcie ładowania zmienia się w granicach chyba 13,75-14,3V, zależnie od temperatury zewnętrznej (tabelka jest w instrukcji napraw). Z biegiem czasu coś się dzieje z tym regulatorem i napięcie ładowania jest za małe. Można zamontować zewnętrzny regulator. Problem polega...
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Dostępne są nowe alternatory produkcji Magneton, z wbudowanym regulatorem. Kiedyś oglądałem w sklepie, konstrukcyjnie kopia Boscha (złącze na 3-pinową kostkę). Tylko minusem jest jego cena. Ewentualnie alternator z nowszej serii 3320-7320, które były już wykonane...
Witajcie Mam zamiar zmienić płytkę z diodami w alternatorze z 6 na 9 diodową. Czy coś na tym zyskam? Oczywiście muszę założyć regulator napięcia 9 cio diodowy. Cała akcja ma miejsce w samochodzie Lada 21072, typ alternatora G222 45A. Regulator jest zewnętrzny firmy Jezpol 14V2 6d, instalacja elektryczna bez kontrolki ładowania. Konkretnie chodzi mi...
A co to za autko ? Skoro z alternatora wychodzą trzy przewody to pewnie jest zewnętrzny regulator napięcia.
regulator zewnętrzny regulator regulator alternatora schemat zewnętrzny regulator temperatury
programator zmywarka elektrolux szukanie stacji radiowych pompa kondensatu vaillant
najlepszy router najlepszy router
Błąd F-08 w pralkach Mastercook - przyczyny i rozwiązania Problemy z Bluetooth w głośniku Panasonic T-MAX 10