Koledzy, mam pytanie odnośnie podobnego silnika komutatorowefgo jednofazowego. Ogólnie obwód wygląda tak że prąd najpierw przepływa przez jedno uzwojenie stojana później idzie na wirniki (komutator) następnie przechodzi przez drugie uzwojenie stojana. (Silnik chyba od odkurzacza). Chcę podpiąć sam stojan do 230 żeby stowrzyć elektromagnes. Czy można...
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Może zamontowal słabej jakości szczotki i stopilo szczotkotrzymacze 😃 Albo miękkie, zabiło pyłem przestrzenie między polami komutatora i zwarło stojan.
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Panowie, ogień dookoła komutatora, to zwarcie w stojanie, przestańcie wymyślać.
Płomień dookoła komutatora, to zwarcie w cewkach stojana.
Po wyłączeniu zasilania silnika z wkrętarki aby go zatrzymać, trzeba zewrzeć jego uzwojenia. Fajnie jakby to było takie proste... Stosując takie rozwiązanie (czy też rozwiązanie z rezystorem, o którym pisze autor tematu) napotykamy od razu dwa podstawowe problemy: 1. Oczywiście silnik szeregowy jest w stanie pracować jako prądnica, ale nie jest to...
Końce C i D to końce uzwojeń (cewek) stojana - wpięte do szczotek ,które jak widać łączą się z komutatorem.Kondensator tak podłączony ma eliminować zakłócenia spowodowane iskrzeniem między szczotkami, a komutatorem a objawiające się trzaskami w radiu/telewizji. Jeśli byłby zepsuty to najwyżej można go wyeliminować, ale absolutnie nie zwierać punktów...
takie iskrzenie jak na filmiku to objaw zerwanego drutu na wycinku komutatora (przerwa w uzwojeniu),może być to również zwarcie na jednej z cewek stojana,
Jeśli iskrzenie jest tak duże że kita ciągnie się prawie do drugiej szczotki to masz przerwę na uzwojeniu, zerwany jeden drut lub puściło połączenie na komutatorze. Jeżeli dalej będziesz używał szlifierkę to będzie zmiana koloru dwóch lamelek na wirniku. Druga możliwość zwarcie cewek na stojanie.
Rozrusznik słabo kręci Jest możliwy jeszcze jeden "słaby punkt" - zacisk (słupek) na stojanie, do którego przymocowany jest przewód od elektromagnesu.
lekko nie miały to przyznam , każę mu klęczeć na grochu przez 2 dni twarzą do ściany, i żuć ryż bez wody. Gdyby nawet przyjąć że sprzęt był do bani , to objawy jego uszkodzenia były wcześniej widoczne, a nie dopiero jak ; nagle stanęły w ogniu. Nie reagowały na wyłącznik, musiałem odłączyć kabel. Szczotki stopione/spalone jak na zdjęciach. A więc moja...
W HM 0860C lubiły dostawać zwarcia stojany trzeba sprawdzić dokładnie wirnik,magneśnice(czerwony krążek za komutatorem) i stojan od strony łączeń, łożysko 6201LLU od strony zębatki . Nie trafiłem nigdy na uszkodzony regulator w tym modelu.
Wirnika nie sprawdzisz czy ma zwarcie jedynie pomiar na komutatorze powie czy niema przerwy. Stojan sprawdzisz też tylko czy niema przerwy.
Jeżeli się do tego grzeje wirnik i komutator to masz zwarcie.
Sam komutator robota głupiego w tym przypadku nigdy w życiu tego nie wymienisz !! W wypadku ściągania komutatora pourywasz przewody które są przyklejone żywica do niego (nie na hakach jak już je odczepi). Wycinek wyleciał z jakiegoś powodu. Albo od zwarcia na stojanie przez co komutator się nagrzał i najsłabsze ogniwo pościło albo z wirnikiem coś się...
Wyraźnie widać, że spalona cewka stojana i tym samym zwarcia międzyzwojowe. Powoduje to wzrost prądu i tym samym zwiększenie iskrzenia na komutatorze. Powyższe uszkodzenie powoduje też spadek mocy narzędzia. Stojan do przezwojenia.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Może najpierw zmierzę na wtyczce silnika po zatrzymaniu się pralki i wyświetleniu F06 czy jest zwarcie stojana i czy szczotki maja połączenie z komutatorem na wtyczce w sposób jaki opisałeś, żeby upewnić się ze bezpiecznik rozwiera połączenie? Wypadało by sprawdzić czy do silnika dociera te 230V aby mógł pracować mogę to zmierzyć na wtyczce?
Silnik repulsyjny, jednofazowy silnik elektryczny, w którym uzwojenie stojana zasilane jest z sieci prądu zmiennego, a szczotki na komutatorze są zwarte i przestawialne, co umożliwia zmianę kierunku i prędkości obrotów.
Witam, Mylisz sie "cranky" to co napisałeś - to jest jak najbardziej "profesjonalne " ! Tylko że to forum ( tak myślę ) nie jest dla takich profesjonalistów co kupują GOTOWE bo ich stać na to i nawet okiem nie mrugną słysząc cenę. Im naprawdę żadne forum nie jest potrzebne. Oni kupują bez forum, jak się zepsuje to wołają profesjonalną firmę, a jak się...
Miernik nie da tu jednoznacznej odpowiedzi, wykryje przerwę w uzwojeniu wirnika, ale nie wykryje zwarcia. Więcej można się dowiedzieć z wyglądu komutatora. Co do przyrządów, to sprawdzenie zwarciownicą będzie najlepsze.
Mam do naprawienia silnik prądu zmiennego z wyżynarki. Chiałem sie dowiedzieć jak są umiejscowione wyprowadzenia na komutatorze. Na których powinno być zwarcie a na których przerwa. Napięcie dochodzi do uzwojenia na stojanie i póżniej do szczotek. Na komutatorze jest chwilowe iskrzenie ale wirnik nie rusza. Mierząc wyprowadzenia komutatora (których...
W plastykowych korpusach cięzko było ustalić poprawnie stojan, może faktycznie tarł wirnik. Stojan można też sprawdzić na zwarcie. Co to jest czytnik?
Witam . Czy automat stuka,czy cisza.Można na moment zewrzeć dwie te grube śruby ,by się upewnić czy to wina automatu(głównych styków).Jeżeli nadal cisza to mogą być zawieszające się szczotki(jak piszą koledzy wcześniej),lecz przyczyną takiej sytuacji bywa rozlutowana jedna ,lub kilka lamel komutatora z uzwojeniem.Mogą być widoczne przebarwienia na komutatorze,jego...
Omomierz tu wiele nie pomoże,sprawdzisz co prawda opór i czy nie ma przerwy pomiędzy lamelkami,lamelki moga też być zwarte (należy wyczyścić wszystkie żłobki.Ja dodatkowo sprawdzam elektromagnesem czy nie ma zwarcia na wirniku,trzeba także przemierzyć stojan.Ale jak komutator ciągnie ogniem dookoła to raczej padnięty jest wirnik.
Prawdopodobnie wirnik ma zwarcia międzyzwojowe (mocne iskrzenie na komutatorze, grzanie sie uwojeń na stojanie, spadek prędkości) Kolejnym objawem będzie ogień okrężny na komutatorze i spalenie doszczętne szczotek i uzwojenia stojana. Rozwiązania sa dwa: wymiana wirnika albo zakup drugiej wykaszarki (silnika). Popytaj znajomych może ci kto odsprzeda...
Witam . Warto sprawdzić wirnik na "brzęczyku" czy faktycznie ma zwarcia w uzwojeniu . Ale koniecznie należy sprawdzić stojan . Zwarcie występujące w uzwojeniu wirnika powoduje znaczne zmniejszenie obrotów silnika . Przyczyną nagrzewania może być sam komutator . Być może wystarczy go przetoczyć . Proszę pomierzyć prąd pobierany przez szlifierkę . Pozdrawiam...
Właśnie tego się najbardziej obawiam że może to być silnik. Tylko pytanie czy nastąpiło uszkodzenie izolacji w uzwojeniu stojana czy może zwarcie w samym wirniku (stąd iskrzenie na komutatorze i wybijanie zabezpieczeń), może da się dokupić sam wirnik. Na początku jednak sprawdzę szczotki. Dziękuję
A w zwykłych cewkach również jest podobnie, że zwoje są izolowane? A jak sobie wyobrażasz cewkę w której wszystkie zwoje byłyby zwarte? Po co by nawijać kilkaset zwojów drutu, jeśli to samo można uzyskać jednym grubszym zwojem? Indukcyjność cewki (i wytworzony przez nią strumień magnetyczny) zależy od ilości zwojów i od prądu płynącego przez nie. Przy...
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Witam Najbardziej prawdopodobne jest zwarcie zwojowe cewki na stojanie,najlepiej sprawdż cewki mostkiem,jeśli chodzi o komutator(gdy jest wgłębienie tu gdzie pracują szczotki)najlepiej będzie jak dasz wirnik do dobrego tokarza,aby wyrównał powierzchnię.Czy sprawdzałeś łożyska?Pozdrawiam
Objawy które podałeś świadczą o ewidentnym zwarciu na wirniku lub stojanie. Nie koniecznie, w przypadku zwarcia na wirniku miałby silną niebieską iskrę opalającą komutator, ale wiertarka kręciła by, chociaż nie uzyskała by pełnej mocy. Skoro nie ma siły nawet ruszyć to według mnie mogą być zblokowane łożyska. Jeśli są okej- to wtedy faktycznie uszkodzony...
Można tez prościej , podłączyć całą wiertarkę w szereg z żarówką 100 W lub 200 W i obracając wrzecionem obserwować jasność świecenia . Gwałtowne rozjaśnienie żarówki świadczyć będzie o zwarciu między zwojowym wirnika . :|
przyczyną iskrzenia jest też brak połączenia uzwojenia z komutatorem na wirniku nawet na jednym wycinku komutatora,co do grzania to jeśli grzeje się wirnik to stojan ma zwarcie zwojowe,a jeżeli stojan ma zwarcie to będzie grzał się wirnik.
Witajcie. Opiszę po krótce moją sytuację. W zeszłym roku padł mi alternator - całkowicie (zwarcie na stojanie, brak komutatora). Zakupiłem używany aku, dałem do przeglądu, zamontowałem do auta. Akumulator był rozładowany całkowicie, ale po naładowaniu wszystko wyglądało w porządku, Zaplanowałem więc wymianę na później. Problemy z rozładowanych aku pojawiły...
1. Zwarcie uzwojenia wirnika lub działek komutatora. 2. Zbyt duży luz na łożyskach powodujący "przyklejanie się" wirnika do stojana po podaniu napięcia. Bardziej prawdopodobny pkt 1.
Witam, nowe szczotki będą iskrzyć póki się nie dotrą do komutatora. Jeśli jest miejsce to można owinąć komutator drobnym papierem ściernym i trochę je dopasować.
Witam Na początek jak we wcześniejszym poście, organoleptycznie, szczotki, komutator, czy nie poprzypalane lamelki, nie ma jakichś dziurek na bandażu, czoła uzwojenia stojana, później pod napięcie, kręcić i obserwować komutator, ma delikatnie najwyżej mrowić, jak się zacznie ogień okrężny zatrzymać, demontaż, wirnik na "brzęczyk" sprawdzić na zwarcie...
albo przy zdejmowaniu (zakładaniu) łożysk uszkodziłeś mechanicznie sam komutator (zwarcia lub przerwy między działkami komutatora) lub co gorsza geometrię szczotkotrzymaczy lub faktycznie nastąpiło przebicie izolacji któregoś z uzwojeń wirnika lub stojana (nieważne czy między zwojowe czy do korpusu). Uszkodzenia stojana są raczej rzadkością, a weryfikacja...
to rozumię i widzę ale też widziałem jak wygląda spalony wirnik - przegrzane uzwojenie , wylutowane druty z komutatora -ten wygląda na dobry . dam go sprawdzić na zwarcie .
Powiem tak;, często lecą w nich wyłączniki, co wymianę szczotek trzeba praktycznie wirnik (komutator) toczyć lub chociaż przeszlifować na tokarce. Sprawdź czy wirnik nie trze o stojan, czy dobre łożyska, i czy wyłącznik nie ma zwarcia z hamulcem( odłącz na chwilę jeden z trzech przewodów idących do wyłącznika) nie pamiętam teraz jaki kolor.
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Żeby wyjaśnić co do czego to trzeba by przedrukować instrukcję i do niej raczej zajrzyj. Natomiast przy pomocy samego multimetru sprawdzisz, lecz nie wszystko. Sprawdzisz tym ciągłość uzwojenia, zwarcie do masy, w stojanie to łatwiejsze, a w wirniku musisz znaleźć wycinki komutatora które odpowiadają uzwojeniu w żłobku. I tak obracając sprawdzasz kolejno...
Uszkodzony wirnik,czyli uzwojenie ma zwarcie międzyprzewodowe lub do blach wirnika.Proponuje po domowemu zmierzyć miernikiem ustawionym na zakres OHM,każde przejscie plytek komutatora(od plytki do plytki),i tak w kolo.Lub czy co gorsze czy niema zwarcia do blach wirnika.Wymiana lożysk,szczotek i wirnika bo tak to się robi aby można bylo na nim polegać...
Tylko jaki jest cel tak skomplikowanego połączenia wyłącznika . Ze zdjęć nie da się stwierdzić że uzwojenia stojana są połączone szeregowo . Dla mnie to klasyczny silnik jaki występuje w odkurzaczach albo elektronarzędziach . I według mnie zasilanie powinno być podłączone pod przewody które idą do cewek stojana . A przewody ze szczotkotrzymaczy były...
Podczas pracy występuje zbyt duże iskrzenie na szczotkach ? Prawidłowo powinno być od 4 do 5 dużych iskier. Sprawdź miejsca lutowań na komutatorze wirnika czy nie ma widocznych oznak przegrzania oraz czy w cewkach stojana nie ma zwarcia.
Analizując zdjęcia: Jest to ewidentnie przerobiona prądnica od dźwigu w której wykorzystano tylko uzwojenie prądu stałego prądnicy wzbudzającej. Prądnice CELMY (ta pochodzi prawdopodobnie z wczesnych lat sześćdziesiątych XX w. - potem produkcje przejęły WZE w Warszawie) miały uzwojenie trójfazowe w gwiazdę nawinięte na wirnik a nie na stojan, jak to...
Iskrzenie o którym polega napisał może świadczyć o zwarciu na stojanie lub wirniku. Chcąc wykonać pomiar wirnika należy wyjąć szczotki i sprawdzać kolejno działki komutatora jedna obok drugiej i tak kolejno następne, porównując wyniki pomiarów można prawie 100% wskazać gdzie jest zwarcie. Druga usterka może się objawiać przerwą na wirniku ona też może...
Stojan bardzo rzadko ulega spaleniu, albo zwarciu zwojowemu. Pomiar omomierzem nie wykaże, jest zwarcie zwojowe, bo niewielka różnica w pomiarze nie da pewności co do sprawności/ niesprawności stojana. Najprościej byłoby założyć do kompletu nowy stojan, bądź go przewinąć.
Witam. Posiadam wyżej wymieniony rozrusznik rozrusznik. Na stole kręci nie zbyt szybko a po zamontowaniu do ciągnika na odprężniku ledwo kreci. Akumulatory sprawdzane, gęstość elektrolitu ok. Rozebrałem rozrusznik. Sprawdzałem zwarcie stojana i wirnika do masy nie było przejścia. Mierzyłem omomierzem, stojan ma ok. 52 kohm. Natomiast wirnik ma duże...
Skoro szczotki są ok to padnięty jest stojan albo wirnik ma zwarcie - jednoznaczne z wymianą lub przewojeniem silnika. pozdrawiam
Masz zwarcie międzyzwojowe wirnika, zanieś wirnik do zakładu gdzie przezwajają silniki to ci sprawdzą. Dla pewności zmierz omomierzem cewki stojana.
Po ostatniej wymianie wirnika i założeniu nowych szczotek (już dobranych do tego typu agregata) odkurzacz pochodził kilka chwil i moc ciągu się zmniejszyła oraz zaczął się wydobywać zapach "przegrzanego tworzywa". W oględzinach wyszło, że komutator jest lekko przegrzany i szczotki dość mocno iskrzą (łuku nie ciągną). Wymieniono wirnik i szczotki. Stojan...
Obawiam sie że prócz zwartego stojana [tak rozumiem z postów w tym temacie, wcześniejszego nie widziałem] spalony może być także wirnik; ja bym przeczyścił komutator drobniutkim papierem ściernym [200, 300]. Rowki KONIECZNIE przeczyścić ale możliwie delikatnie, a zaraz potem sprawdzić ciąglości pomiędzy wycinkami komutatora
Jaki tam masz silnik, bo wiele z tych silnikow ma przekladnie zwalniajace tak ze silnik 12.000 obrotow / min. ma na wyjsciu przekladni na pompe ok. 3000/min. Moze sa jakies problemy z przekladnia i ma za duze opory wiec silnik nie daje wtedy na pompe wystarczajacych obrotow by trzymala wymagane cisnienie. Jak piszesz maszyna ma juz ponad 10 lat, wiec...
Witam Co masz na myśli zwarcie. Wybija bezpieczniki ,nie idzie wcale ,mocno iskrzy na szczotkach ?. Co do wirnika weź miernik i sprawdź oporność wirnika.Pomiar robisz na dwóch działkach (lamelach)komutatora ,tak na okrągło po całym obwodzie.Jeżeli wcale nie idzie ,to zrób pomiar stojana (możliwa przerwa).
Sprawdź jak piszą koledzy czy wirnik nie jest rozlutowany lub nie ma zwarcia (łatwo sprawdzić) i czy stojan przypadkiem nie zwiera się do masy. od strony komutatora/szczotek wizualnie nie widać uszkodzenia/rozlutowania. Jaki znacie Panowie sposób na sprawdzenie rozlutowania zwoju/uszkodzenia/zwarcia? jutro zabieram się za ponowne rozbieranie/malowanie...
Zgadzam się. Mi tylko nie pasuje w całej układance, dlaczego w dwóch fazach płynie 3A a w trzeciej 50A. Dlatego myślałem, że to stycznik i brak przejścia na 2 fazach, jednak prąd jest konkretny plus swoje lata, mógł wypalić styki. Być może są zwarcia międzyzwojowe w tych dwóch fazach na stojanie i stąd mniejszy prąd, ale są zbyt równe na tych 2 fazach😜...
Tak jak pisze wector. Miernik ma piszczeć w pozycji włącznika ON, a nie ma piszczeć na OFF. Jeżeli tak jest to odkurzacz jest sprawny. Bolce wtyczki dostarzcają napięcie do stojana, który przekazuje je na szczotki, a co za tym idzie łączy się na komutatorze wirnika. pozdrawiam
Witam. Piła elektryczna MAC200. Pracowała ok. 5lat. Podczas cięcia na krótko wystąpiła usterka objawowo podobna do uszkodzonych szczotek (~"warkot" + iskrzenie). Następnie wyrzuciło zabezpieczenie. Po rozebraniu i wyczyszczeniu okazało się, że szczotki są ok., komutator prawie idealny, stojan raczej też... Znalazłem natomiast lekko uszkodzony wirnik....
Różnych typów silników jest wiele. Klasyczny silnik DC ma stojan z magnesów stałych i wirnik z komutatorem; albo także stojan z elektromagnesem. Silnik asynchroniczny AC ma stojan z cewkami i wirnik klatkowy (zwarte uzwojenie tworzące "klatkę"). Silnik synchroniczny AC ma wirnik z magnesem stałym i stojan z cewkami - i ten silnik dziś często ma nazwę...
Silnik ten jest komutatorowy a zmiana prędkości jest realizowana przez zmianę podłączenia uzwojeń na stojanie, kondensator ten jest jako element przeciwzakłóceniowy. Sprawdź czy w trakcie pracy silnika znacząco iskrzą szczotki na komutatorze bardzo możliwe że jest zwarcie na wirniku.
Jeśli komutator nie jest zdeformowany to oznacza zwarcie - najczęściej w wirniku. Teraz szukanie zamiennika to faktycznie ciężka sprawa. Trzeba byłoby szukać wg mocy i typu silnika - na stojanie powinien być symbol...natomiast na wirnikach z reguły nie ma nic - żadnego oznaczenia. Nie sądzę żeby zamiennik był tańszy niż 70 zł.
masz filmik jak sprawdzić diodę. W jednym kierunku dioda nie powinna przewodzić - wskazanie multimetru "0L" lub "1" w zależności od multimetru. W kierunku przewodzenia multimetr powinien wskazać spadek napięcia na diodzie około 0,5 - 0,7V. Nie przewodzenie diody w obu kierunkach lub przewodzenie w obu kierunkach oznacza jej uszkodzenie. Pomiary diody...
Stojan zawsze stoi, a rotor wykonuje rotację. Niedawno u mnie spalił się silnik Schragego (3 zespoły uzwojeń, z tego 2 wirujące, zasilany pierścieniami wirnik). Komutator nie wytrzymał przewijania, więc w porozumieniu z wykonawcą przewinięcia oraz producentem falownika zleciliśmy przewinięcie silnika na asynchroniczny ze zwartym stojanem. Falownik 22kW...
Objawy jak przy uszkodzonym wirniku.Aby się upewnić odepnij jeden kabel stojana od szczotek ,podłącz do szczotek omomierz i delikatnie pokręcaj wirnikiem[ręką oczywiście] .Między każdą klatką komutatora powinien być podobny pomiar,jeśli będą zwarcia lub przerwy- to szrot.JeSli pomiary wyjdą ok, to sprawdż wyłącznik.
Wygląda na przepalony wirnik. Mógł się przegrzać i dostać zwarć między zwojowych. często upalaja się przewody przy samym komutatorze. niestety w warunkach domowych raczej niewykonalne, bo wirnik należy wyważyć. Jaka to szlifierka? Czy jej remont będzie opłacalny? Mógł paś też stojan. Przegrzanie. Zwarcie międzyzwojowe. miernik przerwy wtedy nie wykaże.
podczas pracy silnik straszliwie iskrzy, śmierdzi i hałasuje - Zwarcie zwojowe w wirniku, a czasem też w stojanie. Żadne zabiegi nie pomogą. [quote="witkacy26"]silnik chodzi, zgodnie z przewydywaniem na początku iskrzy, ale znacznie mniej. /quote]To tylko przeczyszczenie komutatora poprawiło na chwilę połączenie ze szczotkami ,ale nie usunie usterki.
Wirniki nowe, te zamienne mają jakieś paskudstwa (klej albo nie wiem co,jak nie czyste i gładkie rowki to iskrzy) pomiędzy wycinkami komutatora i trzeba je wyczyścić.Podobny efekt miałem i 2 wirniki robiły mnie w balona ale i problem tkwił w stojanie,mikro zwarcie miał a ujawniało sie ono podczas pracy tylko,(siły elektrodynamiczne) tak iż podmieniłeś...
Prawdopodobnie silnik ma się ku końcowi. Można go jeszcze posprawdzać. Po demontażu wirnika sprawdź czy nie są zwarte lamelki komutatora przez pył ze szczotek. Przedmuchaj, oczyść i sprawdź miernikiem rezystancję uzwojeń wirnika i stojana. Umieść wirnik w polu magnetycznym np. w wycięciu rdzenia transformatora. (To tzw. wróż). Nie powinien się grzać....
Jak iskrzy, a nie słychać buczenia, nie dymi i nie ma wyraźnie niższych obrotów, to albo przerwa w uzwojeniu wirnika, albo zwarty zwój w stojanie. Nie da się stwierdzić tego na odległość. Równie dobrze może iskrzyć naturalnie, a efekt będzie się potęgował zużytymi szczotkami czy komutatorem. Części jeszcze chyba bez problemu dostępne, zresztę zarówno...
Ma jeszcze pytanie jak ściągnąć ten tryb ( trzeba ściągnąć te zabezpieczenie zwykłym ściągaczem ) drugie czy tulejki do rozrusznika są już na wymiar czy trzeba je rozwiercać ? Jak sprawdzić uzwojenia wirnika i stojana czy nie mają przebicia na masę (na wirniku mierzona jest rezystancja między każda blaszka na komutatorze ? ) i jakie były by objawy w...
Widocznie została przegrzana. Nici z gwarancji, serwis centralny może Ci co najwyżej odpłatnie naprawić. Mógł się spalić stojan (zwarcie międzyzwojowe) lub wirnik. Mogło też stanąć łożysko w przekładni. W szlifierkach które mają po kilka lat zaciera się także łożysko na wirniku od strony komutatora, co skutkuje dymem palonej gumy (nakładka na łożysku),...
...no jeżeli po załączeniu z silnika wydobywa się dym i nie wchodzi na obroty, to zapewne jest zwarcie zwojowe na stojanie albo wirniku. Rozbierz ten silnik i po wyczyszczeniu/przedmuchaniu z pyłu pooglądaj i powąchaj w którym miejscu się pali.
Wirnik możesz sprawdzić omomierzem, robiąc pomiar między klatkami komutatora. Po kolei mierzysz opór między klatkami. Każda sekcja pokazuje podobną oporność, jeśli jest przerwa lub zwarcie na zero, wirnik do wymiany. Szybciej widać to na pracującym silniku, jak ciągnie po obwodzie komutatora snop iskier a szczotki są dobre to ewidentnie wirnik do wymiany....
Szynal , jeżeli jeszcze tu zagląda, to chciałbym Mu przekazać, że do szlifierek Bosch są dwa rodzaje wirników. Starego i nowego typu. Te dwa typy różnią się komutacją na wirnikach. Zależy ona, jak względem szczotek ustawiony jest stojan. Jeżeli szczotki znajdują się pomiędzy cewkami stojana, jest to nowy typ. Jeżeli natomiast szczotki są na wprost...
Skoro działał 1 godzinę poprawnie i silnik nie dostał odrazu zwarcia to pewnie siadła jakaś pierdoła. Nie wykluczam jednak uszkodzenia silnika co przy zalaniu wodą jest widoczne na oko, (czarne uzwojenia albo stopione w stojanie lub przebarwiony lub poorany komutator na wirniku. Aby rozebrać ten model (często są problemy) odkręc widoczne wkręty i zdejmij...
Najpierw zamień podłączenia napędów - tzn do MOTOR1 podepnij zdalny, do MOTOR2 - lokalny i vice versa (wysunąć centralę z obudowy i trochę pomodlić się z kablami...). Jeśli sytuacja się powtórzy na drugim napędzie a poprzednio źle działający ozdrowieje - walnięta centralka - a tu całe spektrum możliwych usterek - od wadliwie działającego zasilacza impulsowego...
Między polami komutatora jest przewodzenie, ponieważ do nich są podłączone uzwojenia wirnika. Może występować zwarcie między zwojami, ale wtedy z reguły pozostają ślady wypalenia na niektórych polach komutatora. Nie znam tego rozrusznika, ponieważ nie naprawiam od lat motocykli. Jeżeli stojan posiada uzwojenia (a nie magnesy trwałe), to również trzeba...
Witam! Chciałbym nieco odkurzyć temat z urządzeniem do badania zwarć. Mam szlifierkę kątową nie wiem już jakiej marki bo wszystkie napisy się wytarły, ostatnio mam małych obrotów, grzania się i iskrzenia mocnego na szczotkach. Po rozebraniu wizualnie nie widać przegrzania uzwojeń ani na wirniku ani na stojanie, nie ma przerw w uzwojeniach wirnika. Między...
Nie ruszy go i to na 100%. Co do zwarcia sprawdzi, ale każdy element z osobna. Nie mam żadnych urządzę do sprawdzania czy wirnik ma zwarcie. Zazwyczaj biorę prostownik na 24V żabkę ujemna do osi wirnika, a dodatnia do komutatora. I tak kilka razy w koło niego i jak ma zwarcie zaiskrzy. Nie zdarzyło mi się żebym w ten sposób nie wykrył żadnego przebicia....
Jak w temacie, włączenie szlifierki powoduje zadziałania zabezpieczenia 16A, pomimo, że sama szlifierka ma podany max prąd 10A. W celu sprawdzenia przyczyny pominąłem kabel, włącznik oraz kondensator przeciwzakłóceniowy i podałem napięcie zasilające bezpośrednio na uzwojenia, skutek taki sam. Następnie sprawdziłem stan wirnika - ciągłość uzwojeń, stan...
Witam! Chciałem zapytac o wirnik do w/w szlifierki. Znalazłem na popularnej aukcji zamiennik jednak nie jestem pewien co do modelu i mocy omawianej szlifierki. Tabliczka jest uszkodzona i nic na niej nie widac. Podobno są dwa modele tej szlifierki i różnią się łożyskiem od strony komutatora. Ale czy na pewno? Skąd pewnośc że to WSBA 1400 1800W a nie...
Przyznam, że aż tak zniszczonego komutatora dawno nie widziałem... Najczęstszą przyczyną uszkodzenia wirników jest zwarcie zwojowe, a wzrost prądu powoduje wygrzanie/wytopienie wycinków komutatora wklejonych na wirniku. Wg mnie, tylko kupno nowego wirnika daje gwarancję, że to urządzenie będzie pracować właściwie, o ile uzwojenie stojana nie uległo...
POstępowałem według tego schematu. z pliku PDF. Odkrecalem szczotkotrzymacze i moze odwrotnie je zamontowalem. Czy to ma jakies znaczenie. Blaszki komutatora tez czyscilem - uzylem wacika i spirytusu oraz lekko pocieralem zmywakiem kuchennym (taki co ma z jednej strony gabke a z drugiej ostre zakonczenie do szorowania) nowym i czystym. Wyczyscielm pozniej...
Raczej daj sobie z tym spokój. Najczęstszą przyczyną uszkodzenia wirników jest zwarcie zwojowe. Wzrost prądu mógł spowodować "wygrzanie", czyli wytopienie wycinków komutatora wklejonych na wirniku. Jedynie kupno nowego wirnika daje gwarancję, że ta maszyna będzie pracować. Pod jednym jeszcze warunkiem:ze uzwojenie stojana nie uległo uszkodzeniu gdy...
Witam Mam dziesięcioletnią elektryczną kosiarkę viking ME443, do ostatniej soboty działała idealnie, nagle podczas koszenia wyłączyła się (nie była przeciążona), uruchomiła się dopiero po kilku minutach (chyba jak termik puścił) ale, pomału wkręcała się na obroty, gdy weszła na prawidłowe, to się wyłączyła, ponowne uruchomienie mogło nastąpić po kilku...
To co pisałem to tylko moje spekulacje na ten temat. Większość modeli PM które oglądałem wykorzystują tylko jedne bieguny magnesów, a jak wiadomo największa siła magnesów występuje przy zamknięciu obwodu linii pola magnetycznego co jest także podstawą działania silników, gdyż linie sił pola dążą do zamknięcia obwodu, ale przed osiągnięciem tego zamknięcia...
Komutator w jakim jest stanie teraz każdy widzi, ale dopóki nie wyjmiesz wirnika, nie przeczyścisz komutatora po obwodzie jak i w przerwach pomiędzy polami komutacyjnymi ze spalonego węgla to nie dowiesz w jakim jest stanie technicznym wirnik czy stojan i czy mają one zwarcia czy przerwy i gdzie a trwa to już prawie 2 miesiące a może wystarczyłoby gdyby...
Witam Posiadam 2 szlifierki Metabo serii WX Problem z 1 szlifierką polega na iskrzeniu na komutatorze. Przy pełnych obrotach wali strasznie iskrami, i komutator robi się strasznie czarny od szczotek. Sprawdziłem miernikiem poszczególne działki 1-2 , 2-3, 3-4 itd i wartości na każdej z nich są takie same 0,21 Ohma. Sprawdziłem również na elektromagnesie....
Czyli są 2 akumelatory 6V (tak właściwie to dwie baterie szeregowe trzech akumulatorów kwasowo ołowiowych, ale to dużo pisania i dużo do zapamiętania, to nazwijmy to prosto - dwa akumulatory 6V). Grzeje się połączenie pomiędzy akumulatorami. NIe wiadomo czy grzeją się inne kable. Grzanie przewodu jest spowodowane wydzielaniem się w nim dużej mocy. Moc...
stojan zewrzeć przerwa komutator stojan zewrze komutator stojan
instrukcja scania gniazdka angielskie prądnica pierścieniowa
stacja lutownicza tosca303 schemat
Bezpieczna rezystancja przy dotyku fazy 230V Jak zwiększyć dawkę paliwa w silniku? Porady i metody