Kondensator ceramiczny MLCC, pojemność do ustalenia po wylutowaniu sprawnego i pomiarze. Napięcie pracy trzeba ustalić na podstawie układu połączeń oraz funkcji w układzie.
Ta ładowarka to jak widzę jest z zasilaczem impulsowym. Transformator prawdopodobnie dobry, przyczyna siedzi przed nim. Na początek do sprawdzenia mostek prostowniczy i tranzystory.
tak, minie. poz. Roman.
Ja tak przymocowałem radiatorek na tda
Na schematach nie znalazłem bezpiecznika F12, a ni też bezpośredniego powiązania z nim. W każdym z wymienionych wyżej urządzeń bierze udział MCM i to w nim szukałbym przyczyny. Na początek wyłącz wszystkie urządzenia które nie działają po spaleniu F12 (zdemontuj wtyczki) i podłączaj kolejno, może zmniejszysz tym krąg podejrzenia.
Zdjęcie faktycznie fatalne ,nie za wiele widać ciężko powiedzieć czy to dioda czy co nawet niewidać wyraźnie skąd idzie przewód czy z transformatora czy z innego miejsca.
Na transformatorze najprawdopodobniej ktoś nawinął i to niezbyt udolnie dodatkowe uzwojenie/uzwojenia. Zwróć uwagę, że są dodatkowo dwa uzwojenia w kolorze czarnym i niebieskim wykonane nie drutem nawojowym a przewodem w izolacji igelitowej. Zastanawiający jest również przewód w kolorze białym połączony z czarnym idącym na mostek prostowniczy. Na Twoim...
To są bezpieczniki prowadzą do sekcji korektora, przedwzmacniacza i później do wzmacniacza głównego. Ściągnij sobie service manual i szukaj w tej sekcji (na tej płytce) zwartych elementów. Linie na których przepala bezpieczniki możesz sprawdzać omomierzem. Wyczep bezpieczniki i jedna sonda na złącze bezpiecznika idące do wzmacniacza a druga na masę....
Dioda znajduje się pomiędzy transformatorem (tym ustawionym pionowo) a płytą tylną gdzie masz gniazdo antenowe , sprawdz po prostu miernikiem , ustaw go na test diody , w jedna stronę powinna przewodzić a w drugą nie . W twoim przypadku będzie przewodzić w obie strony.Możesz ją po prostu wy lutować i podłączyć radio bez niej ale uważaj nie podłącz odwrotnie...
Spiłowana blaszka ( chyba chodzi o blokadę) raczej nie wpływa na zwarcie a radiu. Możliwe że w czasie wkładania radia nastąpiło uszkodzenie/przetarcie przewodu zasilającego. Przepalenie bezpiecznika świadczy o zwarciu w samym odtwarzaczu. Spróbuj (zamiast wkłądania coraz to nowych bezpieczników) zlokalizować zwarcie miernikiem.
Jak masz rozładowane aku to przerywacz kierunkowskazów może sie dziwnie zachowywać zależnie od konstrukcji.
Jedne przewód (2 czincze) sygnałowy wystarczy. Do tego takie rozgałęźniki http://obrazki.elektroda.pl/6839118500_1... Jeden trójnik na 2 kanały pracujące w mostku.
Powodem jest przepływ za dużego prądu co w efekcie przepala bezpiecznik. Przyczyną jest zwarcie przewodu do karoserii.Zacznij poszukiwania uszkodzonego przewodu w miejscach ruchomych, jak przelotki drzwi.
Sprawdź koniecznie DIODY prawdopodobnie masz tam zwarcie.. Pozdrawiam
Witam --jeżeli siedzenia się nie ogrzewają to sprawdź bezpieczniki i wiązki pod siedzeniami (może mata któraś w siedzeniu się przetarła i powoduje zwarcie i przepala bezpiecznik)---co do zamka to psiknij w niego WD od strony wejścia skobla
Sprawdź czy masz wsteczne światło - tam najczęściej przy wyłączniku wstecznego w polonezie robi się zwarcie. Pozdrawiam.
przepalanie bezpiecznika oznacza zbyt dużym poborem prądu i jeśli się przepala to oznacza zwarcie,sprawdz układ prostowniczy na wejściu zasilania na płytkę sterownika,pozdr.
Zwarcie jakby nie patrzył. Jaki komputer odłączyłeś że przestało przepalać bezpiecznik? Do przemierzenia wiążka od bepieczxnika do tego złącza na zwarcie i wszystko się wyjaśni. Dla odpowiedniej osoby bółka z masłem. Dla lajka może skończyć się uwaleniem sterowników, a w najgorszym przypadku pożarem
Rozbierając programator.
Uszkodzony transformator A zwarcie po stronie wtórnej?
Pali mi bezpieczni więc zwarcie musi być na przewodzie zapalającym zapłon tak mi się wydaje. Pytanie czy opel ma jakieś słabe miejsce czy zwarcia muszę szukać od początku kabla do końca rozcinając cała wiązkę Jak przepala ci bezpiecznik to oznacza że masz przebicie na przewodzie do masy, lub w momecie podania z stacyjki napięcia czy to rozrusznik czy...
Prawdopodobnie podłączyłeś odwrotnie zasilanie i w tej chwili masz zablokowane/uszkodzone radio. Ja stawiam że padła dioda zabezpieczającą przed odwrotnym podpięciem zasilania. Bez niej radio będzie pracowałoby normalnie. Dioda zabezpieczającą dostała zwarcia i dlatego przepala bezpieczniki. Diodowe zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją (DAMPER...
Zwarcie.
To jest warystor, zabezpiecza układ przed przepięciami-jeżeli napięcie wzrośnie powyżej próg zadziałania warystor robi zwarcie i przepala bezpiecznik aby ochronić resztę układu. Niestety warystor często przepala się trwale w skutek przepięcia. Na razie możesz uruchomić układ bez warystora, a przy okazji wstawić tam warystor o napięciu zadziałania ok.275V
A z tego co ja wyczytałem z instrukcji to żarówka na 230V max 40W powinna być. Po włożeniu na 24V robisz zwarcie i przepala się bezpiecznik. Wsadź tam żarówkę 230V max 40W wymień bezpiecznik i będzie ok.
Czyli: 1=15kR 2=60kR Jeśli tak, to tu zwarcia nie ma. Według schematu pomierz czy inne nóżki nie maja zwarcia do masy na końcówce mocy.
Jak jest zwarty to na pewno.
Załóż dodatkowy bezpiecznik o mniejszym amperarzu bezpośrednio przed sterownik wtedy będziesz miał pewność czy zwarcie jest wewnątrz sterownika.
Poszukać zwarcia - powodem może być uszkodzony zasilacz lub zwarte tranzystory końcowe.
kabel zasilajacy lampke pod sufitem idzie po slupku i wychodzi do bagaznika i wlasnie w tym miejscu czesto sie przeciera izolacja i robi zwarcie
Witam. Nie ma sensu wkładać bezpiecznika jak go przepala jest gdzieś zwarcie. Wzmacniacz musisz rozebrać i zrobić pomiary elementu uszkodzonego powodujący zwarcie?
również uważam tak jak koledzy powyżej szukaj zwarcia.
Skoro przepala 15A, oznacza że jest pełne zwarcie. Szukaj po kolei za bezpiecznikiem zwarcia.
Przepala się zawarty we wtyku zapalniczki 10-amperowy bezpiecznik, po ok. 1 minucie działania. Czy zauważyłeś żeby coś się grzało? Wtyczka zap. samochodowej bywa zrobiona z badziewnego plastiku, który się może odkształcić i spowodować zwarcie na stykach.
i tak też tutaj on robi zwarcie
kabel zasilający do pompy paliwa (zielono-zólty) z wyłączonym zapłonem ma zwarcie do masy, podczas pracy pojawia sie na nim 12v (wtyzka wyjeta z pompy) tylko że obwód zamyka się do masy poprzez lambdę, przepływomierz i zawór filtra węglowego. Skoro przepala Ci się bezpiecznik tylko ten odpowiadający za pompę to ona jest uszkodzona, jak sam stwierdziłeś...
Poszukaj czy podczas lutowania tranzystorów sam nie zrobiłeś przez przypadek zwarcia po oglądaj ścieżki, kondensatory i rezystory czy nie wyglądają na uszkodzone. Miernikiem postaraj sie zlokalizować ewentualne zwarcie.
przepala bezpiecznik - oryginalnie 250 mA, dla próby zamontowany 315 mA. Jeżeli bez obciążenia przepala, to najprawdopodobniej zwarcie międzyzwojowe, zatem transformator do wymiany. Rezystancja uzwojeń nic tu w diagnozie nie pomoże.
Tak, to te na radiatorze i powinieneś mieć na ich kolektorach napięcia jak na wielkim kondensatorze "+29V" i "-29V". Teraz to najlepiej powolutku i pojedyńczo wymontowuj tranzystory z radiatora i zmierz czy nie są zwarte. Który bezpiecznik Ci się przepala? Podaj jego oznaczenie na płytce.
Jumper 2.0 130 km 2019 przepala bezpiecznik nr 51. Zdemontowałem rezystor wentylatora i nawet wymontowałem wentylator dmuchawy, a po przekręceniu stacyjki przepala bezpieczniki 51. Odłączyłem kostkę od sprężarki klimatyzacji i dalej przepala od razu bezpiecznik. Gdzie szukać zwarcia?
Bezpieczniki uchronią przed spaleniem: - bezpiecznik w instalacji elektrycznej w razie zwarcia - transformator - ścieżki na płytce drukowanej - zabezpieczą przed pożarem Czasami uchronią przed zniszczeniem mostek prostowniczy czy tranzystor, ale przeważnie tranzystory przy zwarciu przepalają się szybciej niż bezpiecznik. Mam na myśli typowy bezpiecznik...
Jak opór jest znikomy to sprawdź pobór prądu na obu. Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na wirniku co spowoduje nawet znaczny wzrost pobieranego prądu i przepalanie bezpiecznika termicznego.
W takim razie zastosuje najmniejszy wyłącznik nadpradowy. Mniej niż 6A Przy zwarciu i tak na 99% zadziałają oba.
no to może zawór odcinający paliwo robi zwarcie?
Zwiera się z plusem. Na czarno niebieskim pojawia się minus po wpięciu centralki. Łączy się on gdzieś z czerwonym i powoduje zwarcie.
Masakrą to są wnioski wyciągane z usterki i sposób jej poszukiwania. Masa księciuniu całej elektroniki kokpitu i peryferiów - gdzieś kabel ugnił i dochodzi do przerw w dostawie prądu, nie do zwarcia - dlatego bezpieczniki się nie przepalają. Ale skoro wiesz lepiej, to powodzenia.
wg. mnie masz zwarcie na kablach od świec Niemożliwe. Kable od świec wchodżą do sterownika przez wspólną wtyczkę. Przy zwarciu kabla lub świecy przepala bezpiecznik. Jemu się grzeje kabel doprowadzający prąd do przekaźnika. Tylko on jest przykręcany nakrętką.
Witam. Szukaj zwarcia w instalacji. Czy przepala bez przekręcenia stacyjki? Odłącz regulator.
Prawdopodobnie któraś świeca powoduje zwarcie, jak wykręciłeś poruszyłeś było dobrze a po przykręceniu przewodu jest zwarcie.
Pewnie STP.... ma zwarcie do naprawy przetwornica kompleksowo.
przepalać bezpiecznik wycieraczka philips przepalać bezpiecznik renault przepalać bezpiecznik
bosch piany astra przekaźnik klimatyzacji domofon prestige
wirnik szlifierki celma wirnik szlifierki celma
Wymiana grzałki w piekarniku Mastercook Tryb serwisowy Toshiba 55UA3E63DG - jak wejść?