On ma często przepala bezpieczniki, bo zdarza mu się zewrzeć krokodylki Po zwarciu przewodów nic się nie dzieje, a jak już przekaźnik załączy to po zwarciu wyłączy przekaźnik.
Kondensator ceramiczny MLCC, pojemność do ustalenia po wylutowaniu sprawnego i pomiarze. Napięcie pracy trzeba ustalić na podstawie układu połączeń oraz funkcji w układzie.
Ta ładowarka to jak widzę jest z zasilaczem impulsowym. Transformator prawdopodobnie dobry, przyczyna siedzi przed nim. Na początek do sprawdzenia mostek prostowniczy i tranzystory.
tak, minie. poz. Roman.
Ja tak przymocowałem radiatorek na tda
Zdjęcie faktycznie fatalne ,nie za wiele widać ciężko powiedzieć czy to dioda czy co nawet niewidać wyraźnie skąd idzie przewód czy z transformatora czy z innego miejsca.
Na transformatorze najprawdopodobniej ktoś nawinął i to niezbyt udolnie dodatkowe uzwojenie/uzwojenia. Zwróć uwagę, że są dodatkowo dwa uzwojenia w kolorze czarnym i niebieskim wykonane nie drutem nawojowym a przewodem w izolacji igelitowej. Zastanawiający jest również przewód w kolorze białym połączony z czarnym idącym na mostek prostowniczy. Na Twoim...
Dioda znajduje się pomiędzy transformatorem (tym ustawionym pionowo) a płytą tylną gdzie masz gniazdo antenowe , sprawdz po prostu miernikiem , ustaw go na test diody , w jedna stronę powinna przewodzić a w drugą nie . W twoim przypadku będzie przewodzić w obie strony.Możesz ją po prostu wy lutować i podłączyć radio bez niej ale uważaj nie podłącz odwrotnie...
Na schematach nie znalazłem bezpiecznika F12, a ni też bezpośredniego powiązania z nim. W każdym z wymienionych wyżej urządzeń bierze udział MCM i to w nim szukałbym przyczyny. Na początek wyłącz wszystkie urządzenia które nie działają po spaleniu F12 (zdemontuj wtyczki) i podłączaj kolejno, może zmniejszysz tym krąg podejrzenia.
To są bezpieczniki prowadzą do sekcji korektora, przedwzmacniacza i później do wzmacniacza głównego. Ściągnij sobie service manual i szukaj w tej sekcji (na tej płytce) zwartych elementów. Linie na których przepala bezpieczniki możesz sprawdzać omomierzem. Wyczep bezpieczniki i jedna sonda na złącze bezpiecznika idące do wzmacniacza a druga na masę....
Jak masz rozładowane aku to przerywacz kierunkowskazów może sie dziwnie zachowywać zależnie od konstrukcji.
Spiłowana blaszka ( chyba chodzi o blokadę) raczej nie wpływa na zwarcie a radiu. Możliwe że w czasie wkładania radia nastąpiło uszkodzenie/przetarcie przewodu zasilającego. Przepalenie bezpiecznika świadczy o zwarciu w samym odtwarzaczu. Spróbuj (zamiast wkłądania coraz to nowych bezpieczników) zlokalizować zwarcie miernikiem.
Zwarcie.
Sprawdź koniecznie DIODY prawdopodobnie masz tam zwarcie.. Pozdrawiam
Witam --jeżeli siedzenia się nie ogrzewają to sprawdź bezpieczniki i wiązki pod siedzeniami (może mata któraś w siedzeniu się przetarła i powoduje zwarcie i przepala bezpiecznik)---co do zamka to psiknij w niego WD od strony wejścia skobla
Może być i tak, albo rozłączyć przedwzmacniacz od wejście końcówki mocy, i wtedy zewrzeć wejście końcówki.
Miałeś racje znalazłem 2 ścieżki przepalone. http://obrazki.elektroda.pl/6508805400_1... http://obrazki.elektroda.pl/2401156500_1... http://obrazki.elektroda.pl/3490346300_1... Teraz pytanie jak je pominąć? Drucikiem zewrzeć ścieżki? Nie bardzo cyna będzie się chciała trzymać tych ścieżek.
Jedne przewód (2 czincze) sygnałowy wystarczy. Do tego takie rozgałęźniki http://obrazki.elektroda.pl/6839118500_1... Jeden trójnik na 2 kanały pracujące w mostku.
Sprawdź czy masz wsteczne światło - tam najczęściej przy wyłączniku wstecznego w polonezie robi się zwarcie. Pozdrawiam.
Powodem jest przepływ za dużego prądu co w efekcie przepala bezpiecznik. Przyczyną jest zwarcie przewodu do karoserii.Zacznij poszukiwania uszkodzonego przewodu w miejscach ruchomych, jak przelotki drzwi.
Skoro przepala 15A, oznacza że jest pełne zwarcie. Szukaj po kolei za bezpiecznikiem zwarcia.
Jumper 2.0 130 km 2019 przepala bezpiecznik nr 51. Zdemontowałem rezystor wentylatora i nawet wymontowałem wentylator dmuchawy, a po przekręceniu stacyjki przepala bezpieczniki 51. Odłączyłem kostkę od sprężarki klimatyzacji i dalej przepala od razu bezpiecznik. Gdzie szukać zwarcia?
Uszkodzony transformator A zwarcie po stronie wtórnej?
Rozbierając programator.
przepalanie bezpiecznika oznacza zbyt dużym poborem prądu i jeśli się przepala to oznacza zwarcie,sprawdz układ prostowniczy na wejściu zasilania na płytkę sterownika,pozdr.
To jest warystor, zabezpiecza układ przed przepięciami-jeżeli napięcie wzrośnie powyżej próg zadziałania warystor robi zwarcie i przepala bezpiecznik aby ochronić resztę układu. Niestety warystor często przepala się trwale w skutek przepięcia. Na razie możesz uruchomić układ bez warystora, a przy okazji wstawić tam warystor o napięciu zadziałania ok.275V
Prawdopodobnie podłączyłeś odwrotnie zasilanie i w tej chwili masz zablokowane/uszkodzone radio. Ja stawiam że padła dioda zabezpieczającą przed odwrotnym podpięciem zasilania. Bez niej radio będzie pracowałoby normalnie. Dioda zabezpieczającą dostała zwarcia i dlatego przepala bezpieczniki. Diodowe zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją (DAMPER...
Widać i słychać jak w testach elementów zatrzaskuje sprzęgło? Czy na wtyczce od sprzęgła jest 12v? Podłączyć na krótko do wtyczki sprzęgła żarówkę 55w. Jeśli świeci, szukać problemów w sprzęgle. Jeśli nie świeci szukać problemów w instalacji sprzęgła (zewrzeć na krótko przekaźnik sprzęgła, bezpiecznik od sprzęgła czy nie spalony, jeśli go przepala to...
Witam problem rozwiazany wina byla kostka w drzwiach kierowcy.Woda po lakiernikach.
Pali mi bezpieczni więc zwarcie musi być na przewodzie zapalającym zapłon tak mi się wydaje. Pytanie czy opel ma jakieś słabe miejsce czy zwarcia muszę szukać od początku kabla do końca rozcinając cała wiązkę Jak przepala ci bezpiecznik to oznacza że masz przebicie na przewodzie do masy, lub w momecie podania z stacyjki napięcia czy to rozrusznik czy...
Czasami w dyskach występuje coś takiego jak transil (dioda zenera). Spełnia to własnie rolę bezpiecznika i przy zbyt duzym napięciu przepala się zwierając np. jedną z linii zasilających do masy. Raczej by nie była nic w stanie zewrzeć ponieważ obróciła by się w popiół, przy takim natężeniu prądu, co mogło by spowodować nawet uszkodzenie zasilacza....
kabel zasilajacy lampke pod sufitem idzie po slupku i wychodzi do bagaznika i wlasnie w tym miejscu czesto sie przeciera izolacja i robi zwarcie
A z tego co ja wyczytałem z instrukcji to żarówka na 230V max 40W powinna być. Po włożeniu na 24V robisz zwarcie i przepala się bezpiecznik. Wsadź tam żarówkę 230V max 40W wymień bezpiecznik i będzie ok.
Sprawdź diodę D1 oraz tranzystory Q5 - Q10.
Poprostu jest zwarcie na bezpieczniku
Witam ponownie Problem rozwiązałem wymieniając cały zawór EGR Stary powodował zwarcie i przepalanie bezpiecznika. Dziękuję za udzieloną pomoc i pozdrawiam!
Zwarcie jakby nie patrzył. Jaki komputer odłączyłeś że przestało przepalać bezpiecznik? Do przemierzenia wiążka od bepieczxnika do tego złącza na zwarcie i wszystko się wyjaśni. Dla odpowiedniej osoby bółka z masłem. Dla lajka może skończyć się uwaleniem sterowników, a w najgorszym przypadku pożarem
Tak, to te na radiatorze i powinieneś mieć na ich kolektorach napięcia jak na wielkim kondensatorze "+29V" i "-29V". Teraz to najlepiej powolutku i pojedyńczo wymontowuj tranzystory z radiatora i zmierz czy nie są zwarte. Który bezpiecznik Ci się przepala? Podaj jego oznaczenie na płytce.
Gdy wlaczam dmuchawę w fiescie 1,1 powstaje zwarcie, bezpiecznik sie przepala??? Co moze byc przyczyną? POMOŻCIE PROSZĘ
Kolego kapusta84900 spójrz na schemat poniżej, prawie wszystkie elementy wokół stabilizatora zostały odłączone po za kondensatorami 0,1uF i 0,33uF (ten kondensator zamontowałeś w miejsce kondensatora 1uF). Nie jest możliwe, żeby sprawny stabilizator LM7805 przyczyniał się do zwarcia i przepalał bezpiecznik. Przypuszczam, że gdzieś jest zwarcie między...
Dziękuję za pomoc. Okazało się że zwarcie jest na kostce przełącznika awaryjnych. Ktoś błędnie podłączył radio do kostki, wykorzystując lewy kierunkowskaz (zielono-czarny przewód) jako masę. Ja naprawiłem antenę i na obudowie pojawiła się czysta masa co powodowało zwarcie.
Masakrą to są wnioski wyciągane z usterki i sposób jej poszukiwania. Masa księciuniu całej elektroniki kokpitu i peryferiów - gdzieś kabel ugnił i dochodzi do przerw w dostawie prądu, nie do zwarcia - dlatego bezpieczniki się nie przepalają. Ale skoro wiesz lepiej, to powodzenia.
Witam mam problem z radiem Midland Alan 199-PL Mianowicie gdy włączam zasilanie to za każdym razem puszcza bezpiecznik i podejrzewam jakieś zwarcie we wnętrzu radia Gdy testowałem przewód zasilający testerem przejścia to sygnalizował zwarcie Prosze o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu Proszę poprawić tytuł. /Olek II/
Poszukać zwarcia - powodem może być uszkodzony zasilacz lub zwarte tranzystory końcowe.
Uważasz że na tym bezpieczniku jest czujnik oleju i on robi zwarcie?
Witam Mam problem z zasilaczem Pioneera 1430 po włączeniu do prądu pali bezpiecznik gdzieś jest chyba zwarcie na drugiej stronie przetwornicy nic nie widać żadnej żadnego spalonego elementu jaka może być przyczyna ??
No i nie umiesz wyciągnąć wniosku z tego faktu?
Witam. Nie ma sensu wkładać bezpiecznika jak go przepala jest gdzieś zwarcie. Wzmacniacz musisz rozebrać i zrobić pomiary elementu uszkodzonego powodujący zwarcie?
również uważam tak jak koledzy powyżej szukaj zwarcia.
Poszukaj czy podczas lutowania tranzystorów sam nie zrobiłeś przez przypadek zwarcia po oglądaj ścieżki, kondensatory i rezystory czy nie wyglądają na uszkodzone. Miernikiem postaraj sie zlokalizować ewentualne zwarcie.
https://pl.scribd.com/doc/118413852/BLAD... Według schematu (na końcu serwisówki) wynika że jest tam zamontowany zapłon DC-CDI, więc istnieje duże prawdopodobieństwo że moduł jest uszkodzony (zwarcie) i przepala bezpiecznik, chyba że próbujesz podłączyć zwykły moduł AC-CDI od typowego (chińskiego) skutera. Nie przeglądałem całej...
Witam. Niektóre trafa mają wewnętrzny bezpiecznik który się czasem przepala. Ponieważ jest on wyprowadzany na odczepy transformatora można go zewrzeć "na krótko". Sprawdź. Pozdrawiam
i tak też tutaj on robi zwarcie
Załóż dodatkowy bezpiecznik o mniejszym amperarzu bezpośrednio przed sterownik wtedy będziesz miał pewność czy zwarcie jest wewnątrz sterownika.
kabel zasilający do pompy paliwa (zielono-zólty) z wyłączonym zapłonem ma zwarcie do masy, podczas pracy pojawia sie na nim 12v (wtyzka wyjeta z pompy) tylko że obwód zamyka się do masy poprzez lambdę, przepływomierz i zawór filtra węglowego. Skoro przepala Ci się bezpiecznik tylko ten odpowiadający za pompę to ona jest uszkodzona, jak sam stwierdziłeś...
jestem początkujący jak mam ja sprawdzic??
Wymień scalak tranzystor oczywiście kondensatory, posprawdzaj diody i oporniki. Możesz próbny rozruch wykonać odłączając 110V na wysokie. Jeśli ruszy i napięcia będą OK to składaj do kupy i oglądaj. A nie zapomnij o kondach po wtórnej, szczególnie 100uF 160V. Pozdrawiam
Wymienielem hybrydę STK4231II i wieża zadziałała ( było zwarcie w STK pomiędzy minusem zasilania a wyściem kanału ) . Podłączyłem słuchawki wszystko grało ładnie i czysto - nie miała głośników . Po oddaniu wieży klientiwi wrócił z głośnikami i powiedział , że na głośnikach "charczy" a na słuchawki gra dobrze . Stwierdziłem , że tak jest i powiedziałem...
Hej, też się podczepię. Witam, mam pewien dziwny problem, z którym nie mogę sobie poradzić. Jako, że jestem laikiem, mam nadzieję, że ktoś z Was może mi wskazać przyczynę problemu. Otóż mam w łazience podgrzewacz wody Simens 21kW: Wczoraj kiedy brałem prysznic, nagle zaczęła lecieć tylko zimna woda. Po wyjściu okazało się, że nie działa żadne gniazdko...
Hmm... W takim razie jaki typ żarówki wg Was będzie najbezpieczniejszy (najmniejsze ryzyko powstania zwarcia)?
Ok dzięki. Juz jest w porządku - pompka paliwowa robiła zwarcie, przez to bezpiecznik ciągle się przepalał. Ale już wszystko gra, dzięki za pomoc.
Witam, Posiadam Audi B4 1992r 2.0 benzyna. Deska rozdzielcza powoduje zwarcie i przepala bezpiecznik nr 14. Czy może ktoś wie co może być tego przyczyną? Z góry dziękuję i pozdrawiam!!!
Zwiera się z plusem. Na czarno niebieskim pojawia się minus po wpięciu centralki. Łączy się on gdzieś z czerwonym i powoduje zwarcie.
Bezpieczniki uchronią przed spaleniem: - bezpiecznik w instalacji elektrycznej w razie zwarcia - transformator - ścieżki na płytce drukowanej - zabezpieczą przed pożarem Czasami uchronią przed zniszczeniem mostek prostowniczy czy tranzystor, ale przeważnie tranzystory przy zwarciu przepalają się szybciej niż bezpiecznik. Mam na myśli typowy bezpiecznik...
Ktoś może coś zasugerować co mogło ulec uszkodzeniu? Że po wymianie tranzystorów znów jest zwarcie i przepala bezpieczniki? Gdy miałem wylutowane tranzystory to nie paliło bezpieczników.
masa sygnalowa powinna byc oddzielona od masy zasilania wiec tamtedy nie ma prawa poplynac taki prad. Z tego co widze na forum to sporo jest o uszkodzonych buszmenach w klasie D. Chyba nie dopracowali konstrukcji.
Zwarcia nie można wykluczyć, chociaż nie podajesz o przepalaniu się bezpieczników. Może zwarcie występuje pomiędzy przewodami dot. różnych odbiorników. Przypomnij sobie, czy w aucie były prowadzone naprawy instalacji elektrycznej, bądź inne i czy te objawy nie wystąpiły po tych pracach. Czy ostatnio nie montowano w aucie dodatkowych lamp lub innych...
Jak jest zwarty to na pewno.
wg. mnie masz zwarcie na kablach od świec Niemożliwe. Kable od świec wchodżą do sterownika przez wspólną wtyczkę. Przy zwarciu kabla lub świecy przepala bezpiecznik. Jemu się grzeje kabel doprowadzający prąd do przekaźnika. Tylko on jest przykręcany nakrętką.
A nakrętkę poluzował, ha? Bo inaczej to można uszkodzić zbiornik.
Witam nie ma zwarcia, przepala się bezpiecznik 3,15A F100 bo wymieniłem D106 sygnowany RL207 na nowy bo spowodowało to zwarcie, jak wrócę do starej diody która jest zwarta to bezpiecznik już nie przepala i, to jedna dziwna rzecz, której nie mogę zrozumieć Added after 4 Naprawiono problem z przepalonym bezpiecznikiem, zwarty kondensator 47mF 450V C106....
Trzeba znaleźć zwarcie.
Nie wspomniałeś o napięciach na wyjściu zasilacza (za diodami). Podaj je proszę nie pracuje Q601 Dlaczego tak twierdzisz? gdyby nie pracował, to masz przerwę (lub zwarcie). W pierwszym przypadku przez trafo nie płynie prąd zmienny, brak indukowania napięcia na uzwojeniu pomocniczym (ty masz tam 11V). W drugim przypadku zwarcie przepala bezpiecznik lub...
Albo zwarcie międzyzwojowe na wirniku.
Na początek taka naprawa to trudne. Można sprawdzać wszystko. Najszybciej, to należy wylutować końcowe tranzystory Q12-Q15 i upewnić się, że są zwarte. Bezpiecznik 630mA nie powinien przepalać się. Napięcia na pozostałych tranzystorach być może będą prawidłowe.
Witam jesli chodzi o pompę paliwa to napewno jest zatarta, spalone sa uzwojenia na wirniku pompki ( zwarcie miedzy zwojowe), i dlatego przepala bezpiecznik. W tym przypatku próba regeneracji jest nie opłacalna.
A co z warystorem na wejściu zasilania? Sprawdź tą dużą niebieską pastylkę obok bezpiecznika. Przy przepięciach ten element " idzie na zwarcie" i zabezpiecza resztę elektroniki przepalając bezpiecznik ( co prawda z reguły jest wtedy okopcony lub nawet rozerwany ale nie zawsze) Pozdr. J.
więcej szczególów jaki wtrysk Bosch? który bezpiecznik sie pprzepala jesli Przepalanie bezpiecznika wtryskiwacza to zwarcie w obwodzie spr jaki masz opór na samym wtryskiwaczu
To piąty bezpiecznik czy 5A
Nic nie szkodzi ale po czyszczeniu głowicy nie właściwymi środkami do których należy woda (robi zwarcie w głowicy) przepalają się te części o których napisałem powyżej. Jeśli przepalił się tylko bezpiecznik to masz szczęście wystarczy go wymienić lub nawet zewrzeć (nie polecam) i drukowanie ruszy, jeśli spaliły się tranzystory to trochę gorzej.
Czyli: 1=15kR 2=60kR Jeśli tak, to tu zwarcia nie ma. Według schematu pomierz czy inne nóżki nie maja zwarcia do masy na końcówce mocy.
Masz szczęście że bezpiecznik zadziałał kilka aut spłonęło od zwarcia właśnie na podgrzewanych dyszach spryskiwaczy.
no to może zawór odcinający paliwo robi zwarcie?
Czy na pewno przestawiles miernik na miliwolty, a nie czasem na miliampery albo ampery? tylko tak moznaby tlumaczyc takie objawy...
Witam sprawdź ten tranzystor 2SD 1555 tylko zwróć uwage bo to jest też tranzystor z diodą jak tamten bu,prawdopodobnie jest trafiony. Pozdr.
Sprawdź zaznaczony element, to bezpiecznik, który w razie zwarcia przepala się. Spradź omomierzem lub czymś innym czy ma "przejście" tylko co najmniej jedną nóżkę wylutuj bo chcesz mierzyć bezpiecznik a nie resztę układu. http://obrazki.elektroda.pl/5596592900_1...
Jakby było zwarcie to przepalałby się bezpiecznik, prawda? Chyba, że tam ktoś gwóźdź włożył zamiast ale wtedy byłyby efekty w postaci dymu itp. A w najlepszym wypadku zakładając, że akumulator ma bardzo wysoka Rw to słychać byłoby brzęczenie przekaźnika kierunkowskazów.
przy włączaniu prawego kierunku od razu przepala się bezpiecznik Zwarta , a zarazem uszkodzona żarówka prawego kierunku? Podkreślam zwarta .
W necie opisują to bardzo niedokładnie. Trzeba wiedzieć w którym momencie przy uruchamianiu zewrzeć i na jak długo. Jeśli ten czas będzie zbyt długi to wyskoczy błąd. Jeśli zbyt krótki to nie zresetuje licznika fusera. Dlatego wkłada się bezpiecznik i on przepala się we właściwym momencie resetując licznik.
dzięki za podpowiedzi, okazało się że kable miały zwarcie
Witam. Skoro pin podtrzymania mógł zwierać się z pinem głośnikowym to radziłbym od sprawdzenia końcówki. Po prostu ja wylutuj i zobacz czy nadal będzie paliło bezpiecznik.
Tranzystory czy diody (wylutowane) sprawdzamy miernikiem na zakresie diody i niekoniecznie musi być zwarcie by oba elementy były niesprawne. Wystarczy aby były dodatkowe przejścia i element jest do wymiany. Masz dobry element to nie mając wprawy mierzysz zapisujesz i porównujesz po czym wyciągasz wnioski. Przykład np. Ty podałeś napięcia, a ja powiedziałem...
Elektryk przekierowal obwód na wolne pole - stare gniazdo było wypalone . Znalazł zwarcie. Usunięto przyczynę. Dzieki
Jeśli jest to bezpiecznik tylko od podświetlenia to raczej coś na przewodach bo żarówki nie powodują zwarcia.
Przepala się zawarty we wtyku zapalniczki 10-amperowy bezpiecznik, po ok. 1 minucie działania. Czy zauważyłeś żeby coś się grzało? Wtyczka zap. samochodowej bywa zrobiona z badziewnego plastiku, który się może odkształcić i spowodować zwarcie na stykach.
Problem dotyczy ww. Toyoty z 2006 r. Nagle przestały działać kierunki i nawiew. Nie załącza się sterownie klima wyświetla tylko godzinę i podświetla przyciski. Kierunki nie reagują w ogóle, ale działaja awaryjne. Sprawdzałem bezpieczniki i przepala STV HTR , prąd pobiera nawet na sucho (bez niczego załączonego nawet bez zapłonu) po odłączeniu poszczegolnych...
To nie moduł, tylko albo ustawienia, albo zużycie. Skuter na podstawowym wyposażeniu powinien jechać szybciej. A przepalanie bezpiecznika kierunkowskazów świadczy o zwarciu w tym obwodzie. W ogóle masz tam więcej niż jeden bezpiecznik?
Obstawiam że w tych zardzewiałych masz zwarcie
Prawdopodobnie któraś świeca powoduje zwarcie, jak wykręciłeś poruszyłeś było dobrze a po przykręceniu przewodu jest zwarcie.
ja za te BDP zawsze stosuje DB911 i 912. Tamte jak nie ma innych to można przełknąć zresztą daj maila to ci podeśle programiki z zamiennikami. Oba mają w sumie (spakowane) 1,5MB jeden jest z elektrody a drugi nie pamiętam. Są naprawde dobre jeden jest niemiecki a drugi polski.
przepalać bezpiecznik wycieraczka philips przepalać bezpiecznik renault przepalać bezpiecznik
scania panel ogrzewania video viewer error schemat podłączyć sprężarka powietrza
siemens sid803a siemens sid803a
Wymiana programatora w pralce Ignis AWF 505 - krok po kroku Bitcoin kantor Centrum LIM Warszawa Marriott – zamknięty z powodu decyzji PSP, kiedy otwarcie?