do czujnika dochodzą dwa kabelki wystarczy je zewrzeć razem i wsteczne powinny się zapalić.czyjnik można wykręcać bez żadnego problemu.
no to może zawór odcinający paliwo robi zwarcie?
Próbowałeś zewrzeć przewody w kostce od czujnika?
Tak wstaw na probe inny akumulator. Ewentualnie mierz napiecie na akku gdy wlaczysz zaplon. W dieslu oprocz kontrolek zalaczaja sie swiece zarowe. To ok 20-30A . Wiec spore obciazenie dla akku. Akumulator w jednej chwili potrafi zrobic zwarcie .
tak miałeś odpiać wtyczkę i pod te dwa numerki podpiąć na "krotko" 12V ale szukaj zwarcia..............
popieram , czujnik prędkości sprawdzić i jeszcze jedno , w tych autach dość często " opada izolacja z kabelków , sprawdz czy poprostu gdzieś nie ma zwarcia....
Bezpiecznik rzecz najważniejsza. Potem sprawdź na "krótko" czy działa sam wentylator. Następnie elektrowłącznik wentylatora (w fordach najczęsciej jest przy silniku, na króćcu wychodzącym do chłodnicy). Trzeba zdjąć z niego złącze i też zewrzeć na krótko. Ot i cała historia. Inne usterki zdarzają się jak 1:1000000.
Moze gdzies sie zwarcie robi :/
Myślę ,że tylko kupić drugi przełącznik. Sprawdź jednak obecny przełącznik czy faktycznie robi zwarcie.
Albo moduł albo zwarcie
Masz alarm ,to go odłącz na chwile Przerywacz jest dobry lub masz zwarcie
A jak to w nim zrobić? kiedyś w sierce i scorpio robiłem ale nie pamiętam wtyke mam z 3 pinami taka ala trójkątna wiem że diode trzeba dać i coś zewrzeć ale nie pamiętam co :) Masz może odrazu spis błędów?
Dziękuję, zamykam
Sytuacja wygląda tak. Włączam zapłon wszystko stoi czyli ok. Potem przekręcam kluczyk na rozruch, silnik odpala zawsze. W tym problem że wałek w rozruszniku jest dalej wysunięty i dalej chce kręcić silnikiem zamiast sie wyłączyć i nie robić P****nych problemów. Tulejki spróbuje wymienić ale nie wiem kiedy. Szczotki nie wyglądały na zdarte. Macie jakies...
Sprawdź dokładnie przewody od czujnika położenia przepustnicy. Często pęka na nich izolacja i robi się zwarcie.
Sprawdź kostkę stacyjki i konektor do niej czy nie jest podtopione tworzywo i czy nie ma w nim zwarcia
Po wyjęciu EEC nie ma prawa się załączyć. Może spieczony przekaźnik, może zgnilizna w skrzynce, może jakieś zwarcie na instalacji
pewnie cosik w instalacji albo sonda ma zwarcie z grzałki
Sprawdź połączenia przy desce. Może któraś kostka się poluzowała. Z tego co pamiętam to w eskorcie jest wszystko zrobione na folii. Być może popękała i nie ma masy albo zasilania. Dałeś nową kostkę czy regenerowałeś starą?? Spróbuj na krótko zewrzeć kable idące do stacyjki. uważaj by zwarcia nie zrobić. jeśli po zwarciu tych kabli pojawią się kontrolki...
czujnik znajdziesz po tym że ma on zasilanie bez kluczyka. Jak go zewrzesz to odnajdziesz przekaźnik na "ucho" bo się odezwie. Ale nie pamiętam na 100% może sigi ma rację i steruje tym sterownik silnika
mam problem z fordem eskortem 98r. Gdy włącze prawy kierunek i wcisne stop robi się choinka i wsteczny i inne.Bez stopu jest ok. Gdy włacze lewy kierunek też jest ok.Co robić. Styki od żarówek są czyste.
Gwizd i ładowanie 13,5v to efekt zwarcia międzyzwojowego uzwojenia stojana. Pozdr.
Witam mam pytanie czy wie ktoś może co mogło spowodować samowłaczenie się tylko świateł mijania (tylne lampy oraz tablica rejestracyjna nie były włączone) w escorcie 91r. W samochodzie był włączony alarm (w stanie czuwania), przełącznik świateł był w pozyscji wyłączonej. Podejrzewam,że może to być wina jakiegoś przekaźnika lub zwarcia. Pozdrawiam.
Sprawdzić akumulator, oczyścić klemy, sprawdzić połączenia masowe. Ewidentnie jest problem ze "zbyt małą ilością prądu potrzebnego do uruchomienia rozrusznika".
co tu sprawdzac ,cewka do wymiany na 100%
Rozłącz cewkę wyłącznika elektromagnetycznego i upewnij się że nie masz zwarcia samego obwodu, do masy gdzieś po drodze.
Problem stanowił włącznik świateł robił zwarcie w instalacji
Ja sadze ze pod klawiszami sa gumki takie jak w pilotach albo podobne i jakas zie zkruszyla i robi zwarcie i dlatego nie dziala reszta klawiszy
Jeśli pobiera za dużo prądu to widzę dwie możliwe przyczyny. 1.Za duży opór łożysk(zacierają się). 2.Uszkodzenie uzwojenia silnika wentylatora(zwarcie międzyzwojowe).
Kabel niebieski cieńki przy alternatorze zewrzeć do masy i patrzeć czy kontrolka zaświeci. Dodano po 2 Sprawdzić połaczenie przy rozruszniku. Z tamtąd idzie plus na altka.Często gniją kabeloczka.
potrzebuje informacji czy na zimnym silniku po właczeniu zapłonu jest napięcie na obu kabelkach jak może być napięcie na 2 kabelkach?Żeby zwarcie zrobiło?
Nie ten czujnik wymieniłeś, albo zwarcie przewodu do masy.
Znalazłem wyłącznik, był "wcisnięty", teraz nie wiem w jakiej jest pozycji ale zostawiłem go w takiej jakiej słychać pompke, sciagnałem cały dolot powietrza, i odpiałem wężyk ktorym idzie paliwo, i po kilku przekręceniach kluczykiem paliwo tam dociera, takze pompka jest sprawna i działa bo tam paliwo nawet się wylalo przy odpięciu węzyka, mimo to samochód...
Nie chcę nikogo obrazić ale jeśli byłby odłączony kabelek od elektro magnetycznego zaworka pompy wtryskowej to samochód wcale by nie odpalił ponieważ prąd jest potrzebny by dociągło tłoczek do siebie i dostał paliwo a po odłączeniu opada i przerywa dopływ ropy morze to bez sensu ale taka jest prawda i chciałbym się podpiąć bo mam taki sam problem ale...
Może wprowadzę ferment ale czy sprawdzone zostały świece żarowe? Pewnie grzeją, ale pytanie czy są rozłączane po nagrzaniu silnika/czasie i nie stanowią dodatkowego poboru. Oczywiście w pierwszej kolejności - Jakie jest napięcie ładowania bez i pod obciążeniem (np.światła mijania)? - czy nie ma strat na przewodzie B+ do akumulatora dalej sprawdzenie...
Ok, jak będę miał chwile to spróbuje zewrzeć. Natomiast ten alternator ma rok i przebieg rzędu nie więcej jak 20-25tys. km. Przez to moje podejrzenia padły na szczotki lub regulator napięcia- a nie jest to drogie więc spróbowałem. Jakie może być prawdopodobieństwo, że sprzedali mi wadliwy układ? To że zupełnie nie naprawiłem jest jasne, ponieważ świeci...
raz się spotkałem że był przyciśnięty ten przewód do masy przy rozruszniku więc możesz sprawdzić czy czasami niema on zwarcia do masy
FORD ESCORT 1996r. 1.4 benzyna(klima) Witam. Od jakiegoś czasu nie włącza mi się wentylator (wskazówka dochodzi już praktycznie do czerwonego pola - dalej nie czekałem ). Po otworzeniu maski zauważyłem że posiadam 2 kostki z czujnikami temperatury. jeden dwuprzewodowy (zdjecie1) i drugi 4 przewodowy. O ile próbowałem zewrzeć styki tego dwuprzewodowego...
witam, wyjmuj rozrusznik i sprawdż elektromagnes, jest zwarcie i dalsze opisywanie nie ma sensu, jeszcze sprawdż czy jak odepniesz ten przewód to jest ok, jeśli tak to wina elektromagnesu jeżeli dalej jest problem to na wiażce jest zwarcie i trzeba szukać gdzie sie przetarł przewód, powodzenia
tomus2k dzisiaj mechanik musi być elektrykiem
... albo spróbuj założyć bezpiecznik większy... Takie propozycje powinny być karane na Forum ! W najlepszym wypadku załatwisz mikro-styki w siłownikach. Trzeba znaleźć zwarcie i tyle. Zamiast bezpiecznika (albo szeregowo z nim) wsadź żarówkę około 50 W i zamykając drzwi wypinaj po kolei wtyczki drzwiowe. Jasne świecenie oznacza zwarcie. Tak znajdziesz...
Czujnik Halla walka rozrzadu ma generowac sygnal prostokatny mozna go sprawdzic jedynie oscyloskopem.Żarzenie się lampki może oznaczać zwarcie w instalacji.
Tak silnik pracuje normalnie.
Witam mam forda Escorta z 92 roku silnik 1,8 DOHC 105KM + Gaz. Czasami auto mi nie odpala. Mechanik stwierdził, że czasami nie dochodzi proąd do alternatora i dlatego samochód nie kręci wogóle, rozpala dopiero z "popychu". Od kilku dni problem się powtarza. Dowiedziałem się od pewnej osoby, że jest to związane z tym że przepalił mi się kabel w stacyjce...
dzieki za porade w innym forum czytalem o zaletach tego auta i przeczytalem cos takiego pali na cykniecie, nie zawodzi, chyba ze nie pradu braknie bo znowu cos sie zwarlo? jezeli sie cos by zwarlo gdzie szukac przyczyny i jak naprawic moze ktorys z przewodow glosnikowych ktore patrzylem zrobil zwarcie pomozcie
Właśnie problem jest w tym, że alternator nie był rozbierany nigdy przedtem ale miałem problem ze skrzynką bezpieczników tzn.przestała działać dmuchawa.I właściwie nie wiem czy to ma jakiś związek z tym alternatorem.Wygląda na jakieś zwarcie.
Wentylator skraplacza sprawdź
Zwarte diody lub duża upływność.P
to jak wytlumaczyc ta sytuacje bo byla zaraz po wyjechaniu z parkingu, cos musze zrobic, bo jak mi teraz stanie auto na miescie to mam pozamiatane
A kolega sprawdził wszytkę bezpieczniki? :)
Zwarcie instalacji może powodować taki stan rzeczy.
Jeżeli to Bosch to częstą usterką jak już była ,to zwarcie lub przerwa głównej diody lub zwarcie stojanu do masy.Pozdr.
no dobra to dlaczego kreci dobrze ?
Nie.Omomierzem.Około 200-300 om. My z mechanikiem mierzyliśmy i za groma nic nie pokazywał ten czujnik aż mechanik był zdziwiony :( ani omów ani zwarcia co może być??
szczotki byly ok. Przepalilo sie uzwojenie tylko nie wiem czy to stojan czy drugie i robilo zwarcie. Dzieki wszytskim za checi. Pozdraiwam
Wypinaj kostki po kolei i zwieraj z masą (jeśli jednoprzewodowy czujnik), lub zwieraj piny (jeśli dwuprzewodowy). Jak ci się wskaźnik wychyli na maxa, to znaczy że ten czujnik co go zwarłeś jest do wymiany.
w tych fordach najczęściej jest to sprawa zaworu regulacji biegu jałowego. często rozkalibrowuja się.Mozna wydłubać silikon pod wtyczką i pokręcić tą śrubką.W około 5-ciu na 10 pzypadków to pomaga na jakiś czas.NIE podłączaj go pod 12V ,bo tam jest dioda i jak się pomylisz to dostanie zwarcia na amen.
Witam! Przy montowaniu kostki ISO w samochodzie Ford Escort 97r mk7 zwarłem niechcący dwa kabelki (odchodzące od samochodu nie od kostki) kabel + z pomarańczowym w czarne paski. Po tym zwarciu przestał działać zegarek i górne światło które powinno się zapalać przy otwarciu drzwi. Proszę o pomoc
A kto powiedział żę ma walić od razu po rozruszniku?Niech trzepnie go po elektrowłączniku:)Sam nie preferuje takiego rozwiązania.Jak nie pomoże to prawdopodobnie skończyły się szczotki a to sprawdzisz jak zewrzesz dwie największe śruby przy wspomnianym elektrowłączniku,w ten sposób ominiesz elektrowłącznik podając prąd bezpośrednio na wirnik rozrusznika.Jeżeli...
Witam byc moze juz sie pojawil taki temat na forum, mimo tego pisze ponownie bo nie udalo mi sie znalezc odpowiedzi na interesujace mnie pytania. 1. jak zrobic w tym aucie reset kompa 2. jak zczytac bledy i skasowac je prostym sposobem(w golfie np mozna zczytac bledy blyskowo i skasowac je za pomoca odpowiedniego zwarcia do masy)
A przewody od czujnikapołożenia przepustnicy TPs nie pokruszyły się i nie zwarły, taki czerwony czujnik na przepustnicy
Hallo! Mialem ten sam przypadek w moim Eskorcie (tyle tylko ze moj to benzyniak) okazalo sie ze czujnik temperatury mial zwarcie do masy. Mozna sprawdzic omomierzem.
zasilanie odłączyłem w przednim słupku odkręcając i wypinając przewody min.od el.lusterka głośnika i el.szyby no i podobno c.zamka który przestał zamykać i otwierać te drzwi które wypiąłem czyli przód lewy i prawy. Sprawdzę kable ale to już po nocy,nie wiem czy chodzi Ci o słupek przedni czy środkowy,tu i tu jest wiązka...sprawdzę oba.Może być,że zwarcie,wilgotno...
Sprawdź czy nie ma zwarcia w skrzynce bezpieczników - to 2gi słaby punkt.
Witam koleżeństwo! Usunąłem usterkę! Auto już odpala, na życzenie, czyli za każdym razem. Uszkodzony był tzw. wyłącznik bezwładnościowy pompy paliwa.Wyłącznik ten znajduje się za tapicerką, z lewej strony, z przodu.Dokładnie rzecz biorąc przy stopie kierowcy, na lewej ściance.Trzeba zdjąć mały, trójkątny kawałek tapicerki plastikowej (uwaga,jest na...
dokładnie na przewodzie od cewki wysokiego napiecia masz bezpiecznik zasilający centralkę! jeśli on jest wporządku to moze być uszkodzona centralka ! spotkałem sie z przepaloną ściezką w srodku od zwarcia
Bo u dołu pompy jest jeszcze zawór wyprzedzenia kąta wtrysku. Szło to obejść w tej pompie Lucasa. Zobacz jeszcze na czujnik położenia wału, z przodu, koło rozrusznika. Z pamięci- albo leciał sam czujnik (rozwarty) albo ropa sącząca się po wiązce rozpuszczała izolację przewodów, tak, że ta kruszała io robiła zwarcie; z tego co pamiętam- na tym odcinku...
Rozrusznik kreci normalnie, poki nie bylo tak zimno i akumulator nie byl wystawiony na zimno to moglem 5 min nawet tak krecic i krecil szybko. Racja czasem kreci wolno, ale to gdy samochod jest rozgrzany ale wtedy ia tak pali, 1 obrot ma taki jak by mial nie zrobic obrotu a po 2 obrocie juz odpale, ale to tylko w sytuacjach jak odpala. jak nie odpala...
Witam!!! Prawdopodobnie nastapilo zwarcie pomiedzy celami. Nigdy nie mozna dopuscic do tego aby napiecie akumulatora spadlo ponizej 10V. Mozna jeszcze sprubowac szalonego pomyslu i potrzasnac ostro tym akumulatorem. Mozna sprawdzic czy jest zwarcie dokonujac pomiaru kolejnych cel :idea:
Skrzynke z przekaznikami masz pod nogami kierowcy masz 2linki powinny pomoc http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Trafily do mnie juz 2 escorty i w jednym podobne objawy i wina przekaznika a w drugim po prostu zimne luty wiec sprawdzaj przekaznik mozesz rozebrac i zewrzec jego styki jesli...
Cześć, porozpinaj złącza doprowadzające instalację do drzwi , a potem po kolei wpinaj. Mam nadzieję że znajdziesz głośnik który "robi zwarcie". Pamiętaj tylko, że głośniki wymieniamy parami.
Jeśli na awaryjnych jest dobrze to znaczy że zwarcia nie ma w lampach. Jeżeli bezpiecznik pali się od razu po przekręceniu zapłonu to przełącznik kierunkowskazów wtedy nie bierze udziału. Zwarcie musisz mieć gdzieś przed przełącznikiem. Ps. Nie miałeś przypadkiem zapiętego wstecznego biegu przy włączaniu zapłonu ?
ma zwarcie na rozruszniku ma duzy pobor mocy i rozwala akumulator
To zazwyczaj problem z mostkiem. Ale jeszcze zwarł bym na próbe do masy kablel kontrolki (poprzez żarówkę)
domniemam że silnik HCS CFI (filtr powietrza na silniku).Objawy i kod (jeśli dobrze odczytany) wzkazują na rzadkie uszkodzenie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym (metalowa kostka na przegrodzie z jednym wężykiem do kolektora).Choć częściej występowało uszkodzenie sondy lamdy na rurze wydechowej , i wtedy było tak duże spalanie (a kody nieadekwatne...
I czego kolega oczekuje ?
Zrobiłeś zwarcie i tyle, szukaj bezpiecznika spalonego. Czasem auto nie jest z pomorskiego?
Może masz zwarcie tego przewodu od alternatora tego scienkiego od kontrolki do masy.
Coś przy kierownicy, a przekaźnik od klaksonu powinien być według mnie. Jak nie masz książki to poszukaj w necie (jest na pewno) w wersji PDF.
tak tez myslalem... ale nie rozumiem dlaczego kontrolka mruga nawet po odlaczeniu przewodu od czujnika ... moze to byc jakies zwarcie ale dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku
Witam! Mam problem z odpaleniem auta jak w temacie. Mianowicie przy zimnym silniku po podgrzaniu świec (jak zwykle) kręcę i w pierwszej chwili jakby łapał ale nie daje rady i przy dalszym kręceniu lekko rzuca silnikiem. Po kilku kręceniu rozrusznikiem udaje się odpalić i wówczas jakby brakowało mu obrotów po lekkim dodaniu gazu wraca do normy. Próbowałem...
Jeśli bezpieczniki ok to ja bym stawiał na masę główną zamontowaną pod deską rozdzielczą ale trzeba by było sprawdzić multimetrem na wtyczkach co jest czy masa czy + i wtedy szukać. dziwi mnie ta śniedź na tych bezpiecznikach czy nie dostała się tam woda? Co znaczy ze była wiązka ze zniszczoną izolacją- może jakieś zwarcie było i spaliła się cała wiązka?
Witam, co do escorta to wolę się nie wypowiadać co do skrzynki bezpieczników i sposobu prowadzenia kabli - może tam niech kolega zacznie szukać problemu. Nie doczytałem się również czy podczas spadków napięcia grzeje się alternator? jeśli tak zwarcie w uzwojeniach. Za 130 zł pseudoregeneracja:(
Masz gdzieś zwarcie , i zacznij od tego.I zwarcia nie tylko się robią w skrzynce bezpiecznikowej.
A co Wy na to że fachowiec podejrzewa zwarcie albo na wirniku albo na stojanie?? Czy jest to możliwe??
Na pewno jest to przypalony przekaźnik? A nie przypadkiem wyłącznik od świateł znajdujący się w lewej manetce wyłącznika zespolonego? Co prawda mam Escorta 99 ale tam się chyba aż tak wiele nie zmieniło. Jeśli w obwodzie świateł mijania nie ma zwarcia, a zamiast bezpiecznika nie jest wsadzony drut to nie powinno się nic przypalać. Powodzenia.
Krzyknęli 400 złociszy - cena z montażem w fordzie escort. Wstawiany w miejsce innego, którego trafił szlag od zwarcia w akumulatorze. Czy FrontLine ma jakieś zabezpieczenie przed przepięciem?
Witam masz zalaną skrzynkę bezpieczników ,robi się zwarcie pomiędzy ścieżkami na płytce drukowanej .trzeba ją wyjąć i poczyścić .
Musi być gdzieś zwarcie i dlatego się przewody grzeją. Trzeba przejrzeć kable gdzie jest uszkodzona izolacja.
Odłączyłem rezystor i zwarłem obwód odrazu wszystko ruszyło na 100% uszkodzony rezystor dzieki za pomoc
witam escort 1.8 16v zetec lpg 98r zmieniałem stacyjke plusem od kostki zwarłem do stacyjki poczym zapalił jeszcze pare razy ale na wolnych gasł i sie zapalał dosc intensywnie aku jakby rozładowany palił tylko z popychu ale na krutko i tylko na wysokich obrotach objawy jakby niebylo ładowania sprawdziłem instalacje pruba niereaguje rozrusznik ,przepatrzylem...
Co znaczy chwilowe zalaczenie kompresora,ciagle trzymasz zwarte kable na presostacie a kompresor sie zalaczy i po chwili przestaje pracowac?
Problem rozwiazany. Przekaźnik wymieniony, to on robił zwarcie. Pozostał tylko problem ze światłami ale to już pewna wina przełącznika zespolonego.
trzeba zacząć od początku tzn : wyjąć z deski żarówki może poszło za duze napiecie i popaliło potem sprawdzic bezpieczniki , nastepnie wyjąc wtyczke z tablicy i posprawdzać miernikiem czy nie ma zwarcia na wtyku i na ścieżkach, to mi narazie tyle przychodzi do głowy:) napisz coś więcej od kiedy tak sie dzieje ,
słuchaj-najprostsze zabezpieczenie antykradzieżowe w escorcie to po prostu ingerencja w okablowanie czujnika połozenia wału.Albo na zasadzie przerwania obwodu,albo zbocznikowania (zainicjowanie zwarcia) w obwodzie czujnika.Wpinasz się zaraz przy wtyczce do sterownika.Ja tak robię,wystarczy najprostszy przełacznik .
Witam. Jeśli pali bezpiecznik to musi być zwarcie gdzieś, musisz przeglądnąć kable może są gdzieś przetarte i się zwierają.
Przecież napisałeś że bez obciążenia działa a po zwarciu 50 z30 cyka . Gdyby był słaby akumulator to próbowałby chociaż ruszyć. Pozdr.
A ja raz miałem przypadek, że też palił się bezpiecznik przy każdym naciśnięciu pedału hamulca. Okazało się, że jakiś "yntelygnętny" połączył w komorze silnika dwie wtyczki należące do instalacji ABS. W jednej było zasilanie i masa, a w drugiej sygnał hamulca i masa. I te masy wypadały na krzyż... A jeżeli pali ci bezpiecznik od razu po przekręceniu...
Włącz zapłon i zdecydowanym ruchem zewrzyj cienki kabelek przy rozruszniku z grubym zasilającym rozrusznik. Daj znać czu odpalił.
Tak sobie teraz myślę,że niezłym rozwiązaniem byłoby zastosowanie dmuchawy samochodowej (nawet taką posiadam) jako chłodzenie silnika! Jest o wiele wydajniejsza od wentylatora a jej zwarta konstrukcja daje wiele możliwości montażu.
zewrzeć rozrusznik escort zewrzeć lodówka zewrzeć falownik zewrzeć zewrzeć
wygłuszanie pomieszczeń amilo wymiana dysku latarnie uliczne
samsung wf70f5e0w2w hulajnoga odblokowanie prędkości
Kod błędu 5Er na wyświetlaczu kotła - co oznacza? Zmywarka Electrolux ESL4200LO - brak wody w wirnikach