Podajesz napięcie na styki 85 i 86 i przekaźnik ma zadziałać - mają się zewrzeć styki 87 z 30.
Taśma sprawna. Cały układ sprawny. Wyjalem klakson podpialem na krotko do akumulatora i na pare prob raz zagadal kilka razy nie. Do kostki ktora jest bezposrednio przy klaksonie przy naciskaniu na kierownicy zamyka sie obwod wiec jest ok. Jednak po wpieciu klakson nie gadal ani razu. Czy mozliwe ze jest po prostu walniety i jakims cudem raz zadzialal...
Widać że nie wiesz jak wygląda taśma zwijacza. Na początku miernik pokazuje napięcie. Ale znika pod obciążeniem. Niestety dzisiejsze mierniki cyfrowe mają duży opór wewnętrzny. Dlatego jak napisałem idziesz po kolei z diagnostyka. Zawsze można zdjąć osłony i zewrzeć przewody z boku na złączu Po taśmie zwijacza.
No i dobrze, Horn swoitch czyli ten w kierownicy zwiera do masy. Jak nie masz przekaźnika to na klaksony idzie +12V przez bezpiecznik a masa jest w kierownicy przez Horn switch. Ten człowiek proponuje w miejsce klaksonów dać cewkę przekaźnika i to jest OK natomiast reszta schematu wymknęła mu się spod kontroli bo styk przekaźnika robi zwarcie -klakson...
Jak w temacie Klakson ( jeden ) sprawny - bezpieczniki też wszystkie ok - sterowanie jest minusem? Druga sprawa to brak wskazań temperatury i wentylator nie działa - podejrzewam termostat ale gdzie on jest i co zewrzeć aby wykluczyć jego awarię
Taki stan rzeczy mógł spowodować uszkodzony (zwierający do masy) klakson i bezpiecznik o zbyt dużym prądzie zadziałania.
Aha czyli jest drugi przekaźnik, czyli ten pierwszy mógłby być sprawny. A powiesz mi jakie te piny na przekaźniku zewrzeć żeby sprawdzić czy działa?
To już 4 taśma która zakładam i ciagle ten sam bład jest Ale nie wiadomo jak były demontowane, chodzi mi o to że przy demontażu mogły być koła skręcone max w lewo, a później Ty zakładasz przy kołach na wprost, a późnej kręcisz kierownicą w lewo i zrywasz taśmę. Ewentualnie przed założeniem taśmy wepnij rezystor aby oszukać poduszkę, w ten sposób wykluczysz...
przekręcić kluczyk i zewrzeć żółty z czarnym i zobacz jakie efekty
Połączenia wg rysunku ok. Jaki przekrój użytych przewodów ? Przewód 2x0,35mm2 Czy są za cienkie? Proponuję kolejny test - zewrzyj przewody przy wyłączniku - działa ? Jeśli tak - kiepski wyłącznik. Jeśli nie - za cienkie kable. Jak mam zewrzeć przewody przy włączniku, gdy wszystko podłączone. Kolejny test - podłącz woltomierz do baterii - zmierz napięcie...
Przecież możesz zewrzeć kawałkiem przewodu odpowiednie piny w kostce i wszystko jasne. Jeśli nie przełącznik, to wyłącznik. Albo skorodowana puszka od dołu... Schemat oczywiście masz i w niego patrzysz?
Masz stary przełącznik? Nawet w częściach? więc mirnik ustawiony na wykrywanie zwarć w rękę l ub nawet żaróweczka i bateryjka i szukasz. Bez problemu odnajdziesz, które to klakson (mogą być dwa przewody lub nawet jeden,m jeśli przełącznik zwiera do masy), kierunkowskazy (trzy przewody - środkowy i prawo/lewo), światła (mogą być trzy - zasilanie/światła...
Wyjaśnij mi proszę po angielsku, jak zmienić sygnał dźwiękowy (peak-peak). Jestem z Rosji, więc mam pewne problemy z tłumaczeniem z polskiego. Alarm "x-safe xs01 dds can". Fragment instrukcji (jeśli się nie mylę): --- Wejście w tryb programowania funkcji i programowania pilotów 1. Włączyć zapłon 2. Rozbroić (wyłączyć) funkcję DFBS. 3. Trzymając ukryty...
Podejrzewam, że sprawa jest prosta do wyjaśnienia i już się z tym spotykałem wcześniej. Otóż poprzedniemu właścicielowi spodobał się nowy wzór kierownicy, zakupił, a że wieloklin pasował no to usiłował ją zamontować. Nie wziął jednak pod uwagę, że jest inny sposób uruchamiania sygnału. Przełożył szczotki i kółka stykowe, ale coś nie zagrało i poprzestał...
Do przejrzenia przewód od klaksonu, odpiąć kostkę od niego, sprawdzić czy w środku nie zaśniedziała, następnie spróbować włączyć klakson na odpientej kostce i zobaczyć czy wywala bezpiecznik, jak nie to znaczy że sam klakson robi zwarcie. Dodam jeszcze że przeważnie klakson jest sterowany masą, a + jest na stałe.
Witam ,dokladnie tak jak koledzy pisza zwarcie przewodu z masa.Mialem kiedys taki przypadek ,kabelek byl przytrzasniety i zwieral do masy.
Warto zacząć od sprawdzenia bezpieczników.
Sprawdź sygnał dźwiękowy (klakson) może być uszkodzony lub zwarcie w instalacji.
Mam problem, w przewodach ktore spotykaja sie w kierownicy jest jakies zwarcie bo non stop wlacza sie klakson, wymontowalem bezpiecznik od klaksonu. Spece mowia mi ze to jest prosta do usuniecia usterka, ktora moge zrobic sam, jedyny problem to poduszka powietrzna, po ktorej odlaczeniu trzeba zresetowac komputer w golfie. 1) Czy w tak starym samochodzie...
Jak podoba się dźwięk taki, to może być jeden.
Przy takim połączeniu kolego, robisz zwarcie. Klakson i przycisk należy połączyć szeregowo.
Możliwe jest zwarcie przewodu ujemnego klaksonu z przewodem dodatnim żarówki. Drugi przewód żarówki połączony jest do masy ( do karoserii ). Jeśli światła są zgaszone i włączysz klakson to prąd płynie przez zwarte przewody następnie przez żarówki a następnie do masy i klakson działa. Natomiast jeśli włączysz światła to na klakson idzie 12V czyli pojawia...
Trąbkę odłączyłem i nadal paliło bezpiecznik więc coś chyba z włączaniem klaksonu jest nie tak gdzieś jakieś zwarcie, tak klakson włącza się poprzez blaszki chyba w kierownicy. Gdy odłączyłem klakson w kierownicy przestało bezpiecznik palić.
Dzięki. Już naprawiłem. Bezpiecznik oznaczony jako hazard wystrzelił. Gniazdo było puste. Klakson robił zwarcie pod maską.
kabel zasilajacy lampke pod sufitem idzie po slupku i wychodzi do bagaznika i wlasnie w tym miejscu czesto sie przeciera izolacja i robi zwarcie
No poprawiłem i wszystko widac, w nocy rozładował się akumulator gdzieś musi robić się zwarcie..
Witam, mi to wygląda na zwarcie wiązki przewodów. Gdzie konkretnie trzeba szukać i to szybko ponieważ może dojść do pożaru auta.
Do przerywacza podłącz klakson i przekaźnik. Drugi klakson podłącz do styku przekaźnika który w spoczynku jest zwarty. Po włączeniu zasilania będziesz miał zamierzony efekt.
Oddaj to do elektryka, zrobisz zwarcie, nie ugasisz...
Witam. W hondzie civic V (1995r) nie działał klakson więc postanowiłem go naprawić ale zrobiłem zwarcie i coś pewnie się spaliło, ale nie było by problemu gdyby tylko nie działał klakson, ale nie działają też światła stopu. Nie wiem czy stało to się przez to zwarcie czy nie bo dopiero dzisiaj zauważyłem brak świateł. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki...
Cześć, Właśnie przechodziłem ten problem, okazało się że tylnia lewa lampa generowała taki problem. tzn, po włączeniu świateł było zwarcie na masie i dlatego wyskakiwał taki błąd, Pozdro
Bezpiecznik 1 od prawej jest od stopu i klaksonu i jest na nim prąd cały czas, zobacz czy nie masz zwarcia na wyrównywaczu ciśnienia przy pompkach hamulcowych.
W serwisie gościu twierdził ,ze czesto klakson daje jakieś zwarcie i sterownik pada Miałem taki przypadek z tym klaksonem ale ogólnie to chyba woda, temperatura, lokalizacja itp. działają na usterkę tego podzespołu.
Sprawa jest prosta, gdy stacyjka jest wyłączona, dwa styki są zwarte, jeden idzie do cdi, drugi do masy (gaszenie). Natomiast gdy przekręcisz kluczyk wspomniane styki są rozwarte, a druga para zwarta, ona z kolei jest podłączona do plusa akumulatora i odbiorników (klakson, kierunkowskazy, stop)
Przyczyna może być w taśmie na kierownicy... zewrzyj przewody od klaksonu w kierownicy, a następnie po drugiej stronie taśmy.
Tak się teraz przyjrzałem i w sumie oba schematy są takie same tylko narysowane w nieco inny sposób. Ogólnie to na złączu XC47 pin 6 to wspólna masa do sterowania radia, klaksonu i podświetlenia, pin 3 to zasilanie podświetlenia, natomiast piny 4 i 5 odpowiadają za sterowaniem radiem oraz klakson. Zwarcie pinu 5 i 6 uruchamia klakson.
NC to styki przekaźnika. NC znaczy ' normal closed' czyli przekaźnik w stanie beznapięciowym ma tę parę styków zwartą. Według mnie tu jest błąd, ponieważ mamy podłączyć się równolegle do "włącznika" klaksonu. Na schemacie powinno być NO jako 'normal open' - normalnie otwarte. Po podaniu napięcia dopiero się zwierają.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną Zwarcie w instalacji!
a moze masz gdzies zwarcie, u kolegi tez w vectrze szalaly kontrolki bo klakson zwarcie robil
Przetwornica się niestety nie nadaje. Do żarówek ok ale klakson w momencie załączenia stanowi praktycznie zwarcie. Przetwornica się wyłączy. Teoretycznie można by zastosować klakson na 24V ale ciężko będzie znaleźć taki mały, motocyklowy. Cienko zresztą widzę oświetlenie motocykla tylko z akumulatora, bez ładowania.
Proszę, taśma zwarta (ta pod kierownicą do airbagu i klaksonu).
Będzie zawsze 12V / na drugim masa/ , bo jest bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik nr.7 i przez cewkę przekaźnika i na jeden ze styków włącznika klaksonu , on natomiast podaje masę na cewkę , która przyciąga kotwicę przekaźnika , podając 12V na tubę klaksonu.
Nie działa klakson. T. zn. jak nacisne przycisk, to mi wybija bezp F 24 i na dodatek przestaje dzialać m. innymi ośw. wnetrza św. awaryjne i pare innych, co "wisza na tym bezpieczniku. Jak wymienie bezp., i nie naciskam klaksonu, to pozostałe obwody działaja. Moze sam klakson daje zwarci, albo cos po drodze...? Do klaksonu sie jeszcze nie dostałem,...
Odłącz przewody od klaksonu. Jeżeli dalej pali bezp. to zwarcie na przewodzie. Jeżeli nie spali, to klakson do wymiany.
zdiagnozować i usunąć usterkę
Nic nie mostkuj, jak stary działa to i nowy powinien. Przede wszystkim rozłącz je i sprawdź pojedynczo. Po drugie sprawdź je bez przykręcania bo może się okazać że mają fabrycznie połączony minus z obudową i w chwili złego podłączenia i jednoczesnym zetknięciu z masą karoserii występuje zwarcie. Jeśli stary jest w powietrzu tylko podłączony kablami...
Witam. To jest chyba klakson na napięcie przemienne i wtedy zadziała. Czyli zasilany prosto z cewki.
Mam problem z klaksonem w Fiat Uno Bezpiecznik sprawdzony (dobry) odkręciłem kierownice łyżwy sprawne i dociskają klakson na krótko bezpośrednio do aku dział wziąłem miernik i podłączyłem do fioletowego kabla który był zamontowany do klaksonu jedną klamrę do tego kabla a drugą do aku tak sprawdziłem czy dochodzi prąd brak prądu + jak i - ..? oczywiście...
Więc tak sprawa wygląda, zlokalizowałem kabel od klaksonów w pinie 72 od modułu, zapodałem mu stałego plusa i klaksony działają, wróciłem do wtyczki pod kierownicą, znalazłem że piny 11 i 12 odpowiadają za działanie klaksonu, zwarłem i dalej cisza. Podejrzewam że albo ktoś pokombinował coś w module albo sam moduł jest uwalony. Znalazłem też instalację...
tak, 3 czy 1 czy 2 klaksony
zewrzeć bezpiecznik klakson klakson renault klakson nissan
tryby serwisowe telewizorów medion suszarka suszyć iphone rejestrator kamera
interfejs multidiag ariva reset
Problem z wyłączaniem piły Stihl MS 210 - diagnostyka i rozwiązania Zmywarka podgrzewa wodę podczas płukania na zimno