Temat się trochę zdezaktualizował, bo napisałem go już kilka lat temu ale tak jakoś mi zeszło z publikacją. No ale najwyższa pora to przepchnąć, i może się jeszcze komuś przyda. Zasilacze ATX są były często przerabiane do wykorzystania jako zasilacz laboratoryjny albo jako zasilacz do jakiegoś specjalnego obciążenia (np. do diod LED mocy). O przeróbkach...
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Między "klepkami- lamelkami " komutatora występuje bardzo mały opór, może zostać potraktowany jako zwarcie. Najlepiej to sprawdzić na " brzęczyku" ( połówka transformatora) w zakładzie przezwajającym silniki. Sprawdź jeszcze przejście z klepek na masę (czopy wirnika). Jeśli jest- "kaput"
Rozebrać rozrusznik , wyczyścić komutator (przepolerować) oraz sprawdzić luzy na wirniku (tulejka, łożysko),sprawdzić napięcie na akumulatorze,oraz przewód masy(minusa) przylutować końcówki ,ewentualnie pociągnąć nowy dokręcić do silnika, jest jeszcze przekaźnik rozrusznika (do niego podłączone dwa czerwone grube kable 1 akumulator 2. rozrusznik) aby...
sprawdz jakie jest sterowanie na bramke triaka czy jak puszcza wiwówka jest napiecie .ale sądze że może być płyta uszkodzona. Dodano po 1 dla pewność możesz zewrzeć triaka dla pewność możesz zewrzeć triaka[/quote] Napięcie mierzyć pomiędzy bramka a stykiem F??. Zwarty triak to pełne obroty. Bleble napisał: "Sprawdź jaki prąd pobiera podczas tego momentu...
wypalony komutator silnika spindle. Lub silnie zabrudzony (zwarcie na lamelkach komutatora). Sprawdź jaki prąd pobiera sam silnik (poza mechaniką) przy zasileniu go napięciem 3V.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Końce C i D to końce uzwojeń (cewek) stojana - wpięte do szczotek ,które jak widać łączą się z komutatorem.Kondensator tak podłączony ma eliminować zakłócenia spowodowane iskrzeniem między szczotkami, a komutatorem a objawiające się trzaskami w radiu/telewizji. Jeśli byłby zepsuty to najwyżej można go wyeliminować, ale absolutnie nie zwierać punktów...
Najczesciej zwarcie w wirniku, ale tez zabrudzenia komutatora. Sprawdz to.
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Moim zdaniem w domowych warunkach to może być trudne do wykonania, a już prawie na pewno nie da się tego zmieścić na Twoim silniku. Wybór szczotek jest trudny, jest wiele odmian materiałów na szczotki, dobiera się je do napięcia i prądu. Trzeba spełnić sprzeczne wymagania, z jednej strony potrzebujemy żeby szczotki miały małą rezystancję żeby ich nie...
Obejrzyj dokładnie silnik, komutator silnika może są nadpalenia na powierzchni komutatora, możliwe zwarcia.
Wirnik silnika do sprawdzenia- zwarcie miedzy zwojowe. Ewentualnie komutator. Zakładam, że długość szczotek dobra, oraz nie zatarte łożyska.
dlatego ciekawy jestem na czym polega usterka (prawdopodobna) tego wirnika? Raczej uszkodzenie uzwojenia w wirniku... prawdopodobnie jak zrobiło zwarcie na komutatorze to popłyną zbyt duży prąd przez któryś odcinek uzwojenia co spowodowało przegrzanie/uszkodzenie izolacji na tym odcinku w wyniku czego powstało zwarcie wewnątrz wirnika... PS. Popraw...
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Czy starty pył węglowy powoduje zwarcia styków komutatora ? Jeśli szczotka węglowa służy do połączenia przewodu z obracającym się komutatorem, to można się domyślić,że węgiel w niej zawarty przewodzi prąd elektryczny. Wobec tego pył w szczelinach komutatora, będzie zwierał wycinki komutatora,a skoro są to wycinki umocowane na izolatorze więc zrozumiałe...
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Najłatwiej wtedy dotknąć driver - jeżeli źle kręci bo ma zwarcie na komutatorze to zwykle driver parzy. Ale w CD to bardzo sporadycznie się zdarza (raz tylko w CD Denona musiałem wymieniać silnik ale po prostu nie był w stanie rozkręcić płyty - jak się pomogło to nawet czytał ale bardzo topornie mu to szło).
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
Może zamontowal słabej jakości szczotki i stopilo szczotkotrzymacze 😃 Albo miękkie, zabiło pyłem przestrzenie między polami komutatora i zwarło stojan.
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Wirnik ma zwarcie, wszystkie objawy "książkowe". Lekarstwem będzie nowy.
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
Nic tylko pogratulować czyszczenia komutatora papierem ściernym. Teraz tylko czekać aż zewrze komutator :)
Sądząc po stanie komutatora, to silnik jest do wymiany.
Wymień mostek i kondensator,dolutuj równolegle z kondensatorem warystor 275V zabezpieczający ,nawiń od nowa cewki lub zastosuj podobne.Kosztuje to tylko pare złoty. Zmierz cewke silnika prądu stałego (ok.200 Ω),może komutator ma zwarcie.
WIdać że komutator ma zwarcie .
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
Wiązka jest nieuszkodzona. wiec ogladnij silnik a szcególnie komutator
Witam. Jak sprawdzić dokładnie co jest przyczyną. Komutator wyczyszczony. Szczotki wymienione. Regulator obrotow nowy. Metoda na brzeczek sprawdzony. Lecz tu nie jestem pewien czy dobrze. Trafo zrobiłem z starego stojana flexa i podałem napiecie 18v przemienne. Pomiar miernikiem na sekcjach pokazał. 1-2 0.1ohma 1-3 0.2ohma 1-4ohma itd. Aż do 0.9ohma...
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Ja tu widzę dwie opcje - przegrzane uzwojenia lub zwarty komutator.
Nie dziwna jest ta niestabilność napięcia na silnik V(t) ? Nie. Ten układ działa właśnie na takiej zasadzie - porównuje napięcie SEM indukowane przez silnik z napięciem dostarczonym na silnik i ustala je tak, żeby uzyskać odpowiednią wartość. Jesłi są zwarcia w komutatorze, albo niekontakty pomiędzy szczotkami a komutatorem układ próbuje ustalić wartość...
Po przyłożeniu zasilania bezpośrednio na styki silnika reakcja taka sama. Zasilania skąd? Jaki jest pobór prądu wtedy? Po mojemu albo zwarty komutator, albo uzwojenie na wirniku. Tak czy inaczej silnik do wymiany. Poszukaj na ALiexpress - tam jest "od metra" najróżniejszych silników - dobrać trzeba tylko moc i obroty.
Witam Uszkodzenia elektryczne elektronarzędzi zasilanych sieciowo są to zwykle zużycie szczotek, komutatora, uszkodzenie wirnika (zwarcie międzyzwojowe), uszkodzenie wyłączników, uszkodzenia przewodów zasilających. W przypadku urządzeń bateryjnych jest to zużycie się ogniw baterii akumulatorów (spada wydajność prądowa i pojemność) i uszkodzenia ładowarek....
(at)Janek_15 Chcę sprawdzić wirnik od szlifierki, czy nie ma zwarć. Jak zwarłem cały komutator, to blaszka brzęczy i widać zmianę prądu na amperomierzu. Jak zrobię 2-3 zwoje zwarte, to nie można tego wykryć. Może powinienem testować większym prądem? Badałem przy 0,5A.
Wycinki komutatora zabite pyłem ze szczotek i ten syf robi zwarcie.
Wypalone ścieżki to ewidentne zwarcie. Komutator trzeba sprawdzić na zwarcie, poszukaj na forum jak to się robi, był opis.
Nikt nie wziął pod uwagę nadmiernie zużytych lub złamanych szczotek a one lubią takie zwarcia tworzyć. Istnieje jeszcze jedno wytłumaczenie zwarcie komutatora pomiędzy polami chociaż mniej prawdopodobne, niemniej możliwe po zablokowaniu wirnika.
Mogę dodać do tego jeszcze, że przy widocznym przegrzaniu wycinka komutatora lub kilku mówi to o zwarciu w uzwojeniach wirnika.
Podczas włączania silnika masz wyłączony napęd kosy? Możliwe, że rozrusznik ma zwarcie lub wytarte tulejki. W jakim stanie jest komutator, sprawdź czy przekładki izolacyjne nie wystają.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Radzę skupić się na silnikach , a zwłaszcza tym od przesuwu karetki (możliwe, że komutator brudny i robi zwarcia; tak czy inaczej do wymiany).
Międzyzwojowe zwarcia uzwojenia wrnika.
wirnik komutator zewrzeć zewrzeć komutator stojan zewrzeć silnik komutator
ducato pompa wtryskowy testy akumulatorów schemat klatka schodowy
ekspres krups ea897 bosch suszarka
Świecenie próbówki na obudowie silnika - przyczyny Czujnik temperatury spalin W212 2.2 CDI uszkodzony