Przetwornicy tam nie będzie. Jedna z diod jest uszkodzona - jeszcze trochę przewodzi. Poszukać, wymienić - lub zewrzeć uszkodzoną
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
Witam Chińczyk to trzeba żółty i żół-czarny do masy podłączyć i będziesz miał sterowanie - bo pierw laczyles z +12v ??? A co do sterownika nie znalazłem rozpiski dla tego modelu ale trzeba sprawdzić co występuje na 3i 4 jest 12v ??? Zewrzeć przez żarówkę do masy działa zamknięcie i otwarcie ???
Obojętnie gdzie będzie zwarcie, nawet jak zewrzesz przewody zasilające (za żarówką oczywiście) żarówka zaświeci i to wszystko.
Zwiększ przekrój kabli zasilajacych, zmniejsz głośność subwoofera i wtedy sprawdź. Co to da ? Jak zasilacz nie wyrabia? Będą tylko mniejsze spadki, ale co z tego jak zasilacz nie wydoli? Nic. Kondensator, hmhm. Jeśli się będzie ładował, to dla zasilacza czyste zwarcie. I w ogóle może nie wystartować. Można ładować przez żarówkę, i po naładowaniu zewrzeć...
Czy spalona żarówka na zwrotnicy może wyłączyć wysokotonowe głośniki czy po prostu to jest tylko zabezpieczenie? Tak , gdy spali się żarówka to głośnik wysokotonowy w tej kolumnie nie gra . Masz szczęście . :D Możesz drucikiem zewrzeć żarówkę ( lub ją najlepiej wymień ) i na cichym poziomie dźwięku sprawdzić " gwizdek " .
Trzeba połączyć szeregowo (nie równolegle) przez jakiś inny odbiornik (żarówkę, opornik, statecznik), a potem, jak rozgrzeje się włókno, zewrzeć to coś, żeby poszło pełne napięcie na żarówkę. Proponuję zakupić tani softstart (miękki start) do elektronarzędzi.
Do celu sprawdzenia przetwornicy możesz je zewrzeć (pominąć wstawiając zworkę) a zasilacz uruchomić przez żarówkę (np 60W). Sprawdzisz, czy przetwornica działa, bo z reguły jeśli się te dławiki spaliły to jest zwarcie. Żarówka zabezpieczy przed większymi zniszczeniami :)
Standardowy problem :) wykasować zapisany błąd :) jak ktoś bawi się licznikiem włączy zapłon bez licznika to zapamiętuje błąd i tak go wyświetla. Wykasujesz jakim kolwiek lepszym sprzętem diagnostycznym. Cena w jakimś zakładzie elektroniki samochodowej ok 30pln.
Kolega miał na myśli, iż gdy przetwornica ma dwa wyprowadzenia nie wolno podłączyć obu do żarówki, jak byśmy normalnie chcieli zaświecić żarówkę. Wyprowadzenie HV podłączamy do żarówki, masę przetwornicy uziemiamy (jeżeli przetwornica ma drugie wyprowadzenie, jeśli nie, to nie ma potrzeby uziemiania). No i lepiej, żeby żarówka leżała na czymś izolującym....
Żarówka może w pierwszej chwili rozbłysnąć, a potem przygasnąć. To normalny objaw rozpoczęcia pracy. Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, to żarówkę zewrzeć i sprawdzić, czy gra. Tranzystory końcówki mocy oczywiście już sprawdzone i zweryfikowane?
Jego zadaniem jest obsłużenie obsadzenia żarówki w dowolnej polaryzacji Albo po prostu praca z napięciem przemiennym w miejsce starych halogenów. Jeżeli masz pewność, że zasilacz stałonapięciowy, to możesz mostek po prostu zewrzeć.
Jeżeli był dłuższy czas bez zasilania to mogły się rozkodować piloty. Poza tym mogło się uszkodzić coś więcej ale to przynajmniej pomiary napięć trzeba było by wykonać a potem ewentualnie szukać głębiej. Zaczął bym od parowania pilota, możliwe że to tylko blachostka.
Z tyłu styki mocy przekażnika są pocynowane, wystarczy zewrzeć, ale wszystko rób z żarówką w szeregu na zasilaniu.
Stabilizator bym sobie darował - do zasilania tylko przekaźników zbędny wg mnie. Moim zdaniem też. Można dać transformator o napięciu 80V AC a po mostku dołożyć kondensator o dużej pojemności np. 20 000 µF a raczej kilka kondensatorów o niższej pojemności połączonych równolegle. Kondensatora o tej pojemności na napięcie minimum 160V chyba nie...
Zrób schemat od początku. Podłącz oprawki żarówek według Twojego schematu. Łączenia zrealizuj na kostkach montażowych. Podłącz do źródła zasilania żarówki powinny zaświecić.
Jakoś chińskie zabawki (podróby zasilaczy) nie mają takiego dławika i działają. Jeżeli nie szkoda ci tego zasilacza to można zrobić próbę: Zewrzeć dławik a zasilacz włączyć w szereg z żarówką 45W (żeby nic nie strzeliło-jak będzie zwarcie to żarówka zaświeci i nic nie powinno się uszkodzić. Jednak zalecam skorzystać z w/w opcji-włożyć elektronikę do...
Witam . Jeśli podłączysz szeregowo to nic się nie stanie poza cichszym odbiorem . Natomiast po podłączeniu równoległym zmniejsza się oporność wypadkowa (co jest złe) a poza tym jeśli włókno żarówki zarzuci może zewrzeć wyjście wzmaka . Równolegle nie można Pozdrawiam .
zewrzeć przez żarówkę przy blokadzie, tylko nie z pozystorem tylko na przewodach odcinających dopływ prądu do urządzenia (5 i 4 tak jak pisał Bleble) <><><><><>...
zapalenie żarówki na początku się żarzy potem świeci mocniej Albo wzmacniacz się wzbudza, albo jest uszkodzony, albo jakiś element układu tego wzmacniacza (zewnętrzny) ma nieodpowiednią wartość lub jest uszkodzony. Jeśli sprawdziłeś elementy i nic nie znalazłeś pozostaje wymiana scalaka.
A wystarczyło tylko zrozumieć zasadę działania żelazka i nie było by trzech stron "porad" ;)) Koszmar !! http://obrazki.elektroda.pl/7264283900_1... Żelazko o mocy 1000W na napięcie 220V ma rezystancję grzałki ok. Rg=48Ω. W szereg z tą grzałką jest włożony opornik (w formie odcinka drutu oporowego) o oporności: R1 = Rg * \frac{U_2}{U_1...
I mam pytanie:- co się zepsuło? i jak to naprawic i czy to jest droga sprawa??... Nic się nie zepsuło - należy ustawić czas bieżący w programatorze . PS. Na przyszłość proszę pisać staranniej.
Wzory to : U=I*R, P=U*I. Odpowiedzi: 1a: 200 A 1b: 600 A 2: 75,6 W 3a: 175 W 3b: 42,86 W 4 264 ohm
Jak żarówkę LED z czujnikiem ruchu wstawię to aby działała to włącznik będę musiał mieć cały czas włączony? Będzie to bezpieczne? Czy lepiej ominąć włącznik (zewrzeć kabelki przed i po włączniku)? Żarówka LED z czujnikiem ruchu musi być cały czas zasilana. Ja bym pozostawił włącznik. W razie awarii zawsze bedzie można użyć żarówki bez czujnika ruchu....
Twoje zwarcie robią żarówki w drugiej lampie a dla kierunkowskazów lampy przednie i boczne też.
(at)martiv zastosuj metodę z szeregową żarówką 100W. Jeśli zasilacz ma zwarcie to żarówka się po prostu zaświeci. Jeśli zasilacz nie będzie miał zwarcia to żarówka się nie zaświeci. Robisz szybki test napięć na wyjściu zasilacza. Możesz nawet dać jakieś malutkie obciążenie. Potem mostkujesz żarówkę i możesz testować zasilacz pod znamionowym obciążeniem.
1 i 2 ok. Jeśli 2 to plus żarówki to 2 możesz zewrzeć z 3 a ledy czerwonym do 5. Masa ledów osobno do masy nadwozia , nie do 5 bo tam będzie plus po włączeniu .
Często oprawka żarówki jest przegrzana (zwęglona) i robi zwarcie. Czy bez żarówki też jest zwarcie? Jeżeli nie, to sprawdź blaszki w oprawce, czy się nie zwierają.
Wiesz, gdzie pierwotne, a to duży plus. Weź żarówkę tradycyjną 60W i sznur sieciowy. Dołącz sznur do 2-9 (przykładowo), a obwód zamknij włączając żarówkę pomiędzy 3 i 8. Wtórne zaciski mają być odłączone (wolne). Włącz sznur do sieci. Żarówka ma NIE świecić. Jeśli żarówka świeci, to połączenie jest BŁĘDNE! Indukcyjność uzwojeń się odejmuje i płynie...
Może sama żarówka daje zwarcie - powykręcaj żarówki i sprawdź. Pozdrawiam[/youtube]
A gdybyś chciał sprawdzić na prądzie zmiennym z twojego transformatora, to według schematu Aksakala zwarty przycisk =żarówka świeci, rozwarty= gaśnie.
Chwilę temu wykonałem ponownie test multimetrem UPSu. Wyciągnąłem szybko wtyczkę zasilającą UPS z sieci (z tego gniazda natynkowego). Przyłożyłem sondy do prawego i lewego bolca i pokazało mi 104V. Także chyba mimo nieodpowiedniej instalacji w domu, sam UPS ma jakieś przebicie. Dziwne też jest to że czasem nie ma napięcia na tej wtyczce UPSa - jak...
Mam chińskiego quada 72cm Podczas wymiany żarówki poszło zwarcie ponieważ wtyczka była rozwalona i quad przestał działać. Nie żyje. Brak reakcji. Żadna lampka nie świeci. Nie chce odpalić, przekaźnik nie pstryka. Niestety nie mogę schematu znaleźć i nie wiem skąd idzie zasilanie na żarówki. Znalazłem jeden bezpiecznik ale on jest OK.
Długie światła są zasilane oddzielnie to zgoda ale minus /masa/ jest wpólny-zwarty w żarówce.
... Rozumiem że nie będzie zwarcia. O jakim zwarciu piszesz? Przecież podłączasz 2 przewody. Jeden fazowy a drugi biegnący do żarówki. Jak je ze sobą zewrzesz to żarówka zaświeci. Uwaga, bardzo ważne!!! Oczywiście wszystkie operacje wykonuj z wyłączonym zasilaniem sieci (wykręcone (rozłączone) bezpieczniki. Dopiero po wykonaniu operacji zmiany podłączenia...
Na skrzyni jest czujnik, który steruje tą żarówką, nie pamiętam, czy poziomem masy czy napięciem- nic nie szkodzi wypiąć wtyczkę przy skrzyni i zewrzeć zworą, aby sprawdzić zapalanie lampki. Wymiana żarówki, to nie wydarzenie, trwa 3 minuty. Co do zgrzytów, to wygląda na zużycie zębów i hamulca synchronizatora reduktora. Rozbieranie skrzyni. Wcześniej...
Można dać zwarcie zamiast dławika na czas naprawy, a jeszcze lepiej podłączyć w jego miejsce żarówkę 230V/60W. Albo zrobić zwarcie a żarówkę szeregowo z całym zasilaczem, i dopiero do sieci.
Zaraz, zaraz..... Kolego, to nie koniec przygód. :) Jak go teraz obciążysz to zaświecą się żarówki i napięcie na wtórnym uzwojeniu spadnie. Spróbuj teraz zewrzeć żarówki. Układ z żarówkami pełni rolę softstartu, po rozruchu transformatora jest zbędny i można go zewrzeć. Dopiero wtedy transformator można obciążyć po stronie 110V. http://obrazki.elektroda.net/36_12537310...
Nie będzie zwarcia ani żarówka nie zaświeci, bo P1 i P2 to jest ta sama „faza” (L) która wcześniej została rozdzielona w wyłączniku ściennym no dwa obwody.
...bramkę zewrzeć z anodą np śrubokrętem , żarówka powinna się zapalić. Po zwarciu anody z minusem zasilania żar. zgaśnie - triak jest dobry. Wtedy oczywiście będzie do śmieci.
Próbowałem teraz również zewrzeć zaciski samego akumulatora żarówką 50W ale efekt identyczny zero prądu. Nawet samym amperomierzem zwarcie na koniec próbowałem zrobić i też 0A nawet mA nie ma.
Jak będzie zwarcie to żarówka będzie mocniej świecić. A jak będzie ok to podczas podłączenia na chwile żarówka zaświeci mocniej i po chwili będzie świeciła normalnie. Żarówka włączona szeregowo pełni funkcję zabezpieczenia.
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Problemem jest brak selektywności. Zabezpieczenie główne powinno być topikowe, bądź selektywne. W przeciwnym razie zawsze byle zwarcie na żarówce w jakimś lokalu spowoduje wyłączenie esa C50 w RG.
Odepnij wtyczkę i sprawdź czy jak włączysz wsteczny to jest na nim zwarcie, brak wstecznego przerwa. Lub zewrzyj przewody, żarówka wstecznego powinna się włączyć oczywiście na włączonym zapłonie.
Przekaźnik z uzwojeniem prądowym podpięty cewką szeregowo z żarówką a na stykach normalnie zwartych drugą żarówkę przez układ opóźnionego załączania aby nie migała zapasowa przy każdym włączeniu :) Tak na szybko przy wróżeniu z fusów...
Jeżeli poleciał ci bezpiecznik w domu to szukaj winy w zasilaczu po str. pierwotnej, mostek prostowniczy, bezpiecznik, tranzystor przetwornicy i elementy w okolicy. Sterownik tego tranzystora i drobnica. Sprawdż po str, wtórnej diody i kondensatory które wymieniłeś czy są poprawnie wlutowane. Zasilacz uruchamiaj z żarówką 60-75W /230V wpiętą w miejsce...
Odpiąć wtyczkę i zewrzeć. Jeśli światło się zapali, to wina w czujniku.
włóż żarówkę zamiast bezpiecznika jest tam zwarcie to powinna jak włączysz zapłon i wyciągaj po koleji bezpieczniki lub przekażniki jeżeli na kturymś zgaśnie to sprawdz od czego on jest i ten element robi zwarcie tylko żarówkę np.z przedniej lampy
Wepnij między bazę z emiter traanzystora rezystor rzędu 100 kiloomów. Inna możliwa przyczyna - pomylone nogi tranzystora, upalony trznzystor (jeśli to BC547 to moc żarówki może być naprawdę mała. Na próbę zewrzyj elektrolit - żarówka nie ma sie prawa zaświecić...
Trzeba zewrzeć na stałe. Aby cokolwiek innego podpiąć do zasilacz należy zwrócić uwagę na obciążalność prądową wyjść i napięcia wyjściowe. Za duża moc dołączona do jednego z wyjść może spowodować uszkodzenie zasilacza.
Jak napisałem powyżej: "Ewentualnie zwarcie w żarówkach lub lampach, wyjmij żarówki stopu i sprawdź!" Zgadza się, Kolego Gerri, podałem po prostu wszystkie możliwe przyczyny :) Chyba Autor postu nie będzie miał problemu z usunięciem usterki ;)
12V ale trzeba rezystor po drodze zewrzeć i zenerkę wywalić.
1. Diagnoza uszkodzonego elementu w Thyristor module - ciężko dostać zamiennik 2. Diagnoza uszkodzenia w Triac module - jest dość drogi w wymianie Oba moduły opierają się na triakach, żarówki paląc się robią zwarcie i uszkadzają triak, prąd zwarcia sieci energetycznej (setki amperów) często uszkadza inne elementy. To należy sprawdzić bez napięcia sieciowego,...
Podłączone jest więc dobrze, możesz spróbować po sprawdzać ciągłość ścieżek jak kolega wyżej pisał.Potencjometr możesz nawet zewrzeć na próbę, (z podłączona żarówką) i to raczej na tyle co można zrobić z tym regulatorem bo, jak widać na zdjęciu sterownik ma starte numery...Sprawdź jeszcze czy, ten rezystor z napisem 0 ma zwarcie.
To by wskazywało właśnie na przeciążenie, załącza się zabezpieczenie nadprądowe zasilacza. EDIT: Problemem może być też duży impuls prądowy w momencie rozruchu silnika - można to sprawdzić uruchamiając testowo odkurzacz przez szeregowo podłączoną żarówkę. Jeśli się uruchomi to zewrzeć żarówkę ("ręczny" softstart).
czy coś to da, jak tam podłączę zwykłą żarówkę na 230V? To już lepiej podłącz ją na stronę pierwotną transformatora. Jak zaświeci ciągłym światłem to masz gdzieś zwarcie, jak tylko błyśnie to nie ma zwarcia. Albo zrób tak jak kol wyżej napisał rezystory zamiast bezpieczników. Ok, akurat nie mam w domu takich rezystorów, ale dzięki. Pewnie tak spróbuję....
Połącz, polutuj ten przecięty kabel, a w miejsce bezpiecznika wstaw żarówkę dużej mocy (H4 lub H7), w przypadku zwarcia w obwodzie żarówka po prostu się zaświeci, nic się nie spali
Najprawdopodobniej problemem jest Pojemność wejściowa przetwornicy. Odłącz zasilacz od sieci, podłącz przetwornice, podłącz zasilacz do sieci. możesz też podłączyć miedzy zasilaczem a przetwornicą żarówkę (samochodowa 12V 20W lub coś podobne), po włączeniu zasilacza zewrzyj wyprowadzenia żarówki, zbudujesz mini soft start.
Wystarczy użyć przekaźnika którego cewka będzie podłączona pod lewe górne wyjście modułu ze znakiem zapytania oraz do masy. Styki które są zwarte przy braku zasilania na cewce powinny zewrzeć wolną stronę żarówki do masy.
Żeby zmierzyć we włączniku, musiałbyś zewrzeć oprawkę którą włącza włącznik. Takie coś udałoby się z normalną żarówką, zmierzyłbyś napięcie za wkręconą żarówką, bez żarówki byłaby przerwa w obwodzie. Z LED'ówką nie, nie ma żarnika i mierzysz z jej elektroniką, zapewne mostek prostowniczy. Włączasz fazę włącznikiem, ten dochodzi na "środek" oprawki....
Może żarówka lub balast jest uszkodzony. Spróbuj jeszcze zewrzeć z fazą 230V wejście Lsw
90% to przerwa z powodu uszkodzonej diody, sprawdzaj pojedynczo, uszkodzona czasem ma czarną kropkę, jeśli jest jedna gałąż można ją zewrzeć (uszkodzoną diodę ) jakiś czas pochodzi.
Co Ty robisz na tym "stanowisku pracy" że tak rzuca bezpiecznikami :> Może załatw sobie żarówkę 250 - 500W i zrób "gniazdo bezpieczeństwa", w przypadku zwarcia zaświeci żarówka. Można też zastosować trafo 230/230 i nie będziesz musiał już biegać po mieszkaniu z latarką.
A jak podłączyłeś zasilanie, żarówkę? Jak zewrzesz S1 z Sx świeci?
Górny bolec podłączasz do masy. Dolny prawy do fazy, lewy zewrzyj na chwilę do fazy. W mojej tak jest podłączone i działa. Na próbę podłącz w szeregu z żarówką. Jeżeli żarówka zaświeci jasno kompresor ma zwarcie. Gdy żarówka będzie się żarzyć kompresor jest sprawny.
Dla działania samej żarówki nie ma znaczenia gdzie jest faza, a gdzie neutralny. Zasada, że na stopkę podłącza się fazę jest umotywowana tylko bezpieczeństwem dla obsługi podczas wymiany. Nie wiem co to znaczy "wybuchła" ale przy obecnej chińskiej produkcji często się zdarza, że podczas pierwszego uruchomienia żarówki następuje jej zniszczenie, a czasem...
odręczny szkic;) po zwarciu kabelków żarówka powinna zaświecić i takim przyrządem możesz przedzwonić kabel i sprawdzić też zwarcie pomiędzy przewodami http://obrazki.elektroda.pl/4447509800_1...
Moim zdaniem - jeśli się interesujesz elektroniką, umiesz lutować i masz pudło różnych płytek z zasilacz itp to dlaczego by nie spróbować. Mostek to grosze, kondensator też - tylko pytanie jaki termistor, chociaż dla próby to jakby go zewrzeć i w szereg z zasilaczem dać żarówkę 230V to się na pewno nic nie stanie - a i bezpieczników nie będziesz musiał...
wszystkie na raz ? to może zwarcie małe :) żarówki może zmieniłeś i sie zaświeciło? zamiast my tu wróżyć jedź proszę na komputer do pierwszego tańszego warsztatu .. wyniki opublikuj tu na łamach i podumamy No niech jedzie koniecznie, podłączą mu ten komputer chyba do tłumnika :D
To jakiś chinol z nr katalogowym reflektora roboczego do Ursusa. Jeden zacisk to plus, drugi wyjście na przełącznik kierunkowskazów a trzeci do lampki kontrolnej. Bardzo często lampka kontrolna była mostkowana z wyjściem na przełącznik stąd tylko 2 przewody. Można je ze sobą zewrzeć, po właczeniu kierunkowskazu żarówka kierunku będzie palić się ciągle....
W pierwszym przypadku kayaba posiada symbol KYB, magnum to inna firma produkująca amortyzatory, a co do żarówki to wystarczy wymienić, bo wygląda na zerwane włókno wewnątrz bańki które to po uderzeniu w klosz lampy poprostu znów zwarło i żarówka zaświecila. A co do ceny to warsztat powinien wydać kilentowi zestawienie cenowe na części i robociznę.
Dziękuję ale mam pytanie: Czy nie mając tej jednej żarówki można zewrzeć w środku oprawę i czy będą żarówki świecić wtedy ciągle??? Napięcie jak rozumiem wzrosłoby wtedy z 6,5 do 6,7 V...
Żarówka 12V 55W na rozruchu to rezystancja 0,45Ω. To zwarcie dla tego akumulatora.
Podłącz bez nich. Jeśli silnik nie ruszy, to je zewrzyj. Dla bezpieczeństwa zewrzyj je przez żarówkę 230V kilkadziesiąt W, taką klasyczną.
Pin 13 i 14 transformatora są podłączone na schemacie do masy (GND). W konkretnym wykonaniu transformatora te końce uzwojeń mogą być połączone razem, stąd przy pomiarze jest zwarcie. Jaka żarówka służy za obciążenie i do jakiej gałęzi jest podłączona? Przy pulsującej pracy przetwornicy napięcie zasilające układ UC3842 będzie również ulegać zmianom.
czy mogę go zewrzeć do sprawdzenia Podłącz zamiast niego żarówkę. Np 24V 100W to da Ci około 5A zabezpieczenia, lub 2 szeregowo 12V samochodowe. Wcześniej dobrze by było przemierzyć elementy mocy i sam silnik.
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Bezpieczników nie sprawdzamy miernikiem. Bezpieczniki sprawdza się kontrolką, ewentualnie skuteczniejsza metoda, to wyjęcie bezpiecznika każdego po kolei i kontrola wzrokowa.
Hej, miałem podobny problem. Włącznik oświetlenia - ten suwaczek, zrobił mi zwarcie. Aż żarówki wybuchły :) Po rozebraniu okazało się że jedna ze ścieżek na płytce drukowanej od wyłącznika się spaliła i zwęgliła. Oczyściłem to dokładnie, wykonałem połączenie przewodem 0,5mm2 miedzianym pomiędzy pinem wyłącznika a wyjściem na żarówki (zamiast tej spalonej...
Możesz zewrzeć wyprowadzenia wykonawcze przekaźnika. Żarówkę podłączyć możesz bezpośrednio do kondensatora elektrolitycznego na napięciu +B.
Ładowanie czy na świecącej kontrolce ładowania czy nie jest jak dobrze pamiętam 13,8v ... czyli ładowania prawie nie ma. Wyjście z regulatora na kontrolkę nie jest wzbudzaniem, jak w starych regulatorach. Jak tam podłączysz żarówkę, to najprawdopodobniej zewrzesz je do masy. Czy ta dołączona żarówka kiedykolwiek Ci się w ogóle zaświeciła?
Wg mnie najprościej byłoby przerzucić silnik (żarówkę) w obwód drenu. Układ pomiarowy pozostawiłbym w obwodzie źródła. Przeróbka żadna. Trzeba zewrzeć obecne przyłącze silnika (żarówki), a silnik (żarówkę) podłączyć między dren, a Vcc.
Fajnie, tylko drobny szczegół - trzeba wiedzieć, jakie dokładnie parametry ma rzeczona dioda. A te bywają różniste. Wcale nie. Na odczepnego można uszkodzoną diodę wylutować a miejsce po niej zewrzeć. I też będzie działać.
W miejsce bezpiecznika podłącz mocną żarówkę, w tym przypadku najlepiej będzie H4 z podłączonymi dwoma włóknami. Szukaj po kolei zwarcia. Zaświecenie żarówki oznacza zwarcie. Przy dłuższym używaniu takiego wskaźnika uważaj na duże ciepło wydobywające się z żarówki.
Nie robi zwarcia, na schemacie jest żarówka. Pod warunkiem że owa żarówka tam jest...
Sprawdziłem schematy. Do 2013 roku klasyczne rozwiązanie — przerywacz kierunkowskazów i wyłącznik świateł awaryjnych przełączający zasilanie (30/15) i łączący wyjście przerywacza z stroną L i R. Bezpiecznik od awaryjnych jest w komorze silnika, a bezpiecznik od kierunkowskazów pod kierownicą. Proponuję sprawdzić przerywacz kierunkowskazów. Według schematów...
Kupiłeś lampę jednostrefową bo są zwarte wszystkie żarówki razem. Chcesz mieć dwie strefy to jeden niebieski musi być osobno i dwa niebieskie osobno.
Termistor NTC - ale nie wiem, jak dobrać, trzeba przejrzać katalog. Zimny ma duży opór, maleje po rozgrzaniu. Aha, i koniecznie zastosować bezpiecznik - żeby w razie zwarcia w żarówce spalił się, i przerwał przepływ prądu - wtedy nawet spirala grzejna może się nadawać, np. połówka spirali 200 do 300W. Żarówka zimna ma mały opór - więc bezpiecznik musi...
Bez pozystora spokojnie możesz na czas naprawy tv uruchamiać, on tylko pełni funkcję rozmagnesowania kineskopu przy starcie i tyle. Weź po prostu miernik i wybadaj po kolei gdzie wystepuje zwarcie, dopóki żarówka w miejscu bezpiecznika jasno swieci to masz zwarcie. Wymień ten główny elektrolit (acha, wymieniłeś), sprawdź mostek prostowniczy, odepnij...
Zmierz napięcie z podpiętą żarówka. Na próbę możesz zewrzeć przekaźnik.
Widzę, że przewód jest w podwójnej izolacji, nie musisz go wkładać w peszel. Pod gniazdem żarówki masz kostkę z przewodami, przylutuj do nich przewody do zasilania ledów, a jeszcze lepiej zastosuj dodatkową kostkę do rozpinania w przypadku ewentualnej wymiany pasków (zdarza się, że się przepalają). Z elektroniką samochodu nic się nie stanie, nie ma...
Żarówka zadziała jak odbiornik prądu, w razie zwarcia- zaświeci się żarówka, nie transformator i przewody. Żarówka nie będzie się świecić przy normalnej pracy transformatora (może lekko się żarzyć).
Jeżeli po zmostkowaniu ściemniacza nadal działa zabezpieczenie, to masz zwarcie w tych oprawach i to powoduje uszkodzenie ściemniaczy. Trzeba miernikiem sprawdzić, co powoduje zwarcie - żarówka, oprawka czy może jakaś inna wada fabryczna. A jak nie, to zwrócić sprzedawcy.
Jak najbardziej tak. Sam miałem kilka razy (nie) przyjemność oglądania takiego zjawiska. Żarówka świeci, świeci, nagle coraz jaśniej, w końcu na niebiesko i jasno jak xenon i łup. Ciemno. Często żarówka zostaje rozerwana w takim przypadku (zwłaszcza te małe GE co czasem są na wyprzedażach po 2zł/szt). Wtedy jak najbardziej bezpiecznik zostaje wyłączony....
Sprawdz czy nie ,,wykonałes zwarcia" podczas wymiany żarówek,lub coś skociłeś podzczas montażu panela .Bo tam trzeba szukać usterki.
Zasil płytkę szeregowo z żarówką i zobacz czy działa. Jeśli będzie zwarcie to żarówka zaświeci.
Można zrobić taki test: pierwotne włączyć przez żarówkę, wtórne zewrzeć, i zmierzyć napięcie na pierwotnym. Można przy tym zwierać oba wtórne, albo jedno, i jeszcze wybierać które - żeby sprawdzić, czy są jednakowe. Myślę, że to napięcie na pierwotnym przy zwarciu obu wtórnych będzie ze 4V, przy zwarciu jednego 6V. Tylko trzeba uważać przy mierzeniu,...
To co Ty oznaczyłeś niebieskim kółkiem przy S1 ja oznaczyłem czerwonym kwadratem, w ten sposób podajesz drugi biegun zasilania na żarówkę czy diodę Nie robisz zwarcia. Aby żarówka zaświeciła się musi dostać tak minus (od dołu) jak i plus (od góry). http://obrazki.elektroda.net/61_12256220... Pozdrawiam
Przed chwilą to samo stało się z trzecią żarówką .. masakra. Chyba wyrzucę to w diabły i zastosuje naświetlacz led bo mnie krew zaleje . Zasilacz ma napięcie 12.6
zewrzeć przez alternator żarówka lodówka zewrzeć zewrzeć kabel żarówka
dynacord kolumny centralka skoda fabia automatyczne przełączanie elektrowni
Jak odblokować USB w telewizorze LG 37LG3000-ZA? Jak przywrócić prognozę pogody na radiu Sharp?